Ce argumente (ne-conspiraționiste) au părinții care nu vor să-și vaccineze copiii? Expert: „Faptul că Ministerul Educației a făcut publice rezultatele chestionarelor care arată că 77,5% refuză vaccinarea este dovadă de incompetență supremă”

de Gabriel Bejan     HotNews.ro
Marţi, 12 octombrie 2021, 11:05 Actualitate | Esenţial


Vaccinare copii Franta
Foto: Alamy / Profimedia
România nu este singura țară din Europa unde problema vaccinării anti-COVID a copiilor între 12 și 18 ani a stârnit dezbateri. Totuși, procentul atât de ridicat al părinților care se opun procesului nu se mai regăsește nicăieri. Am vrut să aflu chiar de la acești părinți ce argumente au, dincolo de delirul conspiraționist.

Întrebați de Ministerul Educației dacă sunt de acord să-și vaccineze copiii (e vorba despre cei de peste 12 ani, desigur), 77,5% dintre părinții care au răspuns la un chestionar în acest sens au spus că „nu”.

De asemenea, potrivit unui sondaj IRES din perioada 16-29 septembrie, 70% dintre părinții elevilor de 12-18 ani nu doresc să-i vaccineze, însă ar vrea ca aceștia să meargă la școală în format fizic.

Cele două procente spun practic un singur lucru: cea mai mare parte a părinților din România nu este de acord cu injectarea serului imunizant la propriii copii.

Subiectul a generat multe dezbateri pe internet în ultimele zile și, așa cum se întâmplă de multe ori în această perioadă, s-a tranșat între „ce așteptări poți să ai de la un popor de analfabeți funcțional?” și „sunteți spălați pe creier cu vaccinul vostru cu tot!”.

Până la urmă însă de ce atât de mulți români au o problemă cu vaccinarea copiilor?

Agenția Europeană a Medicamentului (EMA) a autorizat folosirea vaccinului Pfizer pentru copiii de peste 12 ani încă din luna mai a acestui an. Două luni mai târziu a fost autorizat și vaccinul Moderna.

În principiu, EMA spune că beneficiile vaccinării copiilor sunt mult peste posibilele efecte secundare. Asta chiar dacă există o anumită îngrijorare privind riscul apariției unor cazuri de miocardită și pericardită după administrarea vaccinurilor de tip ARNm.

Un articol publicat de Harvard Health Publishing explică pe acest subiect că au fost raportate 1000 de astfel de cazuri după 300 de milioane de vaccinări în SUA, majoritatea fiind adolescenți. De asemenea, 79% din aceste cazuri la tineri au fost ușoare.

În ciuda ok-ului dat de Agenția Europeană a Medicamentului, statele din UE nu au avut o abordare unitară în ceea ce privește vaccinarea copiilor.

Portugalia, Danemarca și Spania și-au vaccinat majoritatea copiilor cu vârsta între 12 și 15 ani, respectiv 12-19 ani. În Franța, la mijlocul lunii trecute erau peste 52% copiii între 12 și 17 ani care erau vaccinați cu schema completă.

În Germania, experții au recomandat inițial ca vaccinarea la această categorie de vârstă să se adreseze doar copiilor cu probleme de sănătate. Ulterior, după ce au văzut cât de repede se răspândește varianta Delta, aceștia au recomandat imunizarea tuturor copiilor peste 12 ani.

Recent, Suedia și Danemarca, două dintre țările care au început în forță vaccinarea persoanelor sub 18 ani, au decis suspendarea vaccinului Moderna din cauza unor cazuri „rare” de reacții adverse precum miocardita. Totuși au recomandat în continuare vaccinarea copiilor cu Pfizer.

Interesul propriu al copilului versus interesul comunității



Marea Britanie a avut abordări diferite în ceea ce privește imunizarea minorilori. La începutul lunii septembrie, Comitetul mixt pentru vaccinare și imunizare a anunțat că nu recomandă vaccinarea copiilor cu vârsta între 12 și 15 ani. Explicația fost aceea că beneficiile pentru această grupă de vârstă ar fi „marginale”, deci nu se justifică vaccinarea în masă.

Totuși a lăsat o ușă deschisă pe acest subiect și a spus că membrii Guvernului pot lua altă decizie. Ulterior, șeful serviciilor medicale din Marea Britanie (CMO) a recomandat începerea vaccinării pe motiv că acest lucru ar preveni întreruperea școlilor.

Cu alte cuvinte, chiar dacă în ceea ce privește sănătatea copiilor nu există mari avantaje ale vaccinării (copiii nu dezvoltă forme severe ale bolii decât în cazuri extrem de rare) scopul imunizării ar fi unul practic: cu cât sunt mai mulți copii vaccinați cu atât răspândirea virusului în școli este mai redusă, deci procesul de educație este mai puțin afectat.

Ar mai merita menționat și o perspectivă de peste ocean în privința vaccinării copiilor. Doctorul Anthony Fauci, cel care coordonează lupta împotriva pandemiei din Statele Unite, a declarat într-un interviu că „deși statistic copiii care se infectează cu covid au probabilitatea mult mai mică decât a unui adult să dezvolte forme severe ale bolii, totuși au murit mai mulți copiii de la COVID decât din cauza gripei. Și îi vaccinăm pe copii împotriva gripei.”

Am insistat pe exemplul Marii Britanii pentru că aici apare un argument semnificativ: motivația care se află dincolo de interesul direct al copilului: interesul comunității ca circulația virusului să fie cât mai redusă. Și procesul de educație cât mai puțin afectat.

„Sunt dispusă să-l retrag din viața socială și un an dacă e nevoie, să fie cârtiță dacă astea sunt condițiile”



Revenind la România, am vrut să văd ce argumente au părinții care nu-și vaccinează copiii. Am stat de vorbă cu câțiva dintre ei, am intrat pe grupuri de Facebook și mi-am făcut o impresie și din răspunsurile pe care le-au dat pe pagina de Facebook a HotNews.ro la întrebarea „77,5% din părinți nu vor să-și vaccineze copiii (peste 12 ani). Dacă ați avea copii ce decizie ați lua și de ce?”.

Au fost peste 350 de oameni care și-au expus punctul de vedere din care foarte mulți s-au pronunțat împotriva vaccinării.

Dincolo de afirmațiile conspiraționiste (unii oameni pur și simplu știu că în vaccin sunt otrăvuri), au existat și argumente ale părinților care merită luate în seamă. Mai ales că pe unele le-am regăsit și la părinți din alte țări europene care au fost intervievați pe acest subiect.

Am stat de vorbă cu o doamnă de 54 de ani din București, mamă a unui copil de 15 ani, care s-a recomandat Daniela. Motivul pentru care Daniela nu-și vaccinează copilul era acela că „nu există nimeni în acest moment care să garanteze lipsa unor consecințe negative pe termen lung în cazul acestor vaccinuri”.

„Poate peste zece ani copilul dezvoltă o formă de diabet (un exemplu de boală luat absolut la întâmplare). Și în dezvoltarea celorlalte vaccinuri au existat efecte secundare, uneori grave, care în timp au fost remediate. Nu e cazul acum pentru că acest vaccin nu a beneficiat de suficient timp pentru a remedia toate problemele”, mi-a explicat Daniela.

În ceea ce privește diferența foarte mare între atitudinea celor din vestul Europei față de vaccin comparativ cu atitudinea românilor, ea a refuzat să se pronunțe: „Cunosc prea puține despre cultura lor (n.r.- popoarelor din Vest) ca să înțeleg ce anume i-a motivat să se vaccineze și să-și vaccineze copiii. Nu aș vrea să mă pronunț”, mi-a mai răspuns Daniela, care nici ea nu era vaccinată.

Ce va face mai departe?

„Acum copilul merge la școală dar dacă nu se va mai putea din cauza pandemiei, sunt dispusă să-l retrag din viața socială și un an dacă e nevoie, să fie cârtiță dacă astea sunt condițiile. Oamenii au mai trecut prin momente grele, au fost și războaie, putem supraviețui și cu asta”, mai spune Daniela.

Din ce am constatat și la ceilalți părinți care se opun vaccinării, există câteva argumente care se regăsesc în cele mai multe dintre opiniile exprimate. Iată care sunt cele mai serioase (după cum spuneam, am exclus teoriile conspirației și afirmațiile stupide de genul „ei (??) doresc scăderea populației de pe glob”:

„Vaccinul este unul experimental, nu există nimeni în acest moment care să poată garanta lipsa consecințelor pe termen lung”.

„Sunt de acord cu vaccinarea copiilor, dar nu în școală”.

Argumentul arată că oamenii vor să decidă singuri, dacă și când își vaccinează copiii. Problema aici pare a fi autoritatea, școala, nu vaccinul în sine. În realitate, nici un copil nu poate fi vaccinat fără ca părinții (tutorii etc) să fie de față și să-și dea acordul, deși argumentul arată mai degrabă lipsa de informare.

Părinți care interpretează greșit protestele din Vest: „S-au vaccinat ca oile și când și-au dat seama ce greșeală au făcut acum au început să iasă în stradă împotriva autorității”.

În realitate, protestele din țările occidentale au în principal legătură cu restricțiile, mai puțin cu vaccinarea.

Părinți care acuză lipsa de încredere în mass-media pe care o identifică cu Statul. Statul și media sunt considerate că au vorbit pe aceeași voce în această chestiune iar asta este considerat dubios: „mass-media și statul au băgat dezbinare între noi, vaccinați contra nevaccinați”.

„Copiii au sistem imunitar foarte bun, fac față bolii doar cei din grupa de risc să fie vaccinați, restul se descurcă singuri”.

Acest argument a fost invocat și în statele din vest, dar s-a considerat că în fața acestuia primează totuși binele comun al societății.

„Dacă tehnologie ARNm (cea folosită pentru dezvoltarea vaccinurilor Pfizer și Moderna) nu este chiar nouă, se lucrează de mulți ani la ea pentru tratarea cancerului, atunci de ce continuă să moară oameni pe capete de cancer?”

Așa este, oamenii nu au descoperit încă leacul pentru cancer. Dar asta nu înseamnă că rezultatele de până acum ale cercetărilor nu sunt încurajatoare.

„Discuțiile din alte țări nu sunt aplicabile la noi pentru că acolo s-au luat măsuri care la noi nu s-au luat”




Pe acest subiect am stat de vorbă cu și Răzvan Cherecheș, profesor de Sănătate publică la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj Napoca.

În primul rând cum vi se pare procentul de 77,5% din părinți care nu vor să-și vaccineze copiii?

„Este gigantic, comparativ cu alte țări, dar este corelat cu numărul oamenilor care nu se vaccinează. E firesc să existe și oameni care chiar dacă ei se vaccinează, nu sunt dispuși să-și vaccineze și copiii. Sunt mai precauți când e vorba de copii.”

Ce părere aveți de faptul că instituția care se ocupă de vaccinare din Marea Britanie nu a recomandat vaccinarea la copii pe motiv că avantajele sunt marginale?

„Are sens, pentru că într-adevăr copiii, ca si grup, au risc mai mic de a dezvolta simptome severe ale bolii. Însă principalul avantaj este acela că prin vaccinare se formează un cerc de protecție în familia copilului respectiv.

Apoi se creează un cerc de protecție în școli. Dacă sunt vaccinati scade indiscutabil riscul în restul comunității.

Dar pentru sănătatea proprie a copilului așa e, nu este un avantaj chiar atât de mare.

În ceea ce privește riscul dezvoltării de miocardite și pericardite în urma vaccinării ce părere aveți? Au existat acele știri despre suspendarea vaccinului Moderna in Suedia, Danemarca pe motiv de risc de miocardita si pericardita.

Riscul să dezvolți miocardita la vaccin este mult mai mic, de sute de ori mai mic decât de la infecția cu virusul. Diferența este incomensurabilă. Trebuie să te uiți la riscuri.

În momentul de față lucrurile stau așa: la varianta Alfa copiii se infectează mai greu și transmit mai greu virusul. Cu varianta Delta acest lucru nu mai este valabil. Este de o mie de ori mai mare concentrația de viruși, adică numărul de viruși pe unitate, la varianta Delta decât la varianta inițială.

În acest moment, copiii merg la școală cu spațiu prost ventilat, iar riscul crește pe măsură ce scad temperaturile. Chiar dacă toată lumea poartă măști, cum petrec multe ore împreună, este riscul foarte mare. Este puțin probabil cu copiii care merg la scoala fără măsuri de siguranță să nu se infecteze.

Și în alte țări există discuții dacă e bine sau nu să se vaccineze copiii. Deci nu e România unică.

Discuțiile din alte țări nu sunt aplicabile la noi pentru că acolo s-au luat măsuri care la noi nu s-au luat: ventilație în sălile de curs, testare de două ori, mască și distanța socială.

La noi nu se face nici una din astea, sunt și profesori care se exprimă împotriva măștii. Nu-s transferabile exemplele de la alții cu ce se întâmplă la noi.

Faptul că Ministerul Educației a făcut publice acele rezultate este dovadă de incompetență supremă, nu trebuia să le facă publice. Astfel le-a întărit multora opinia că nu trebuie să-și vaccineze copilul pe ideea „uite, sunt mulți care gândesc ca mine, deci am avut dreptate”.

Ministerul a dat drumul acestor rezultate, fără să aibă și alte măsuri de contrabalansare.

Cea mai bună modalitate ca să iei o decizie este să te uiți cum este în restul Europei.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















28284 vizualizari

  • -3 (25 voturi)    
    Faptul ca ei nu vor .... e incompetenta. (Marţi, 12 octombrie 2021, 11:11)

    Lok [utilizator]

    Pentru o campanie de marketing care vinde la bucata da. Pentru o campanie de sanatate publica din domeniul liberal numit medicina e complet altceva.
    • -10 (42 voturi)    
      hahaha (Marţi, 12 octombrie 2021, 12:40)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      la cati prosti voteaza PSD , nu e de mirare ca nu vor sa fie vaccinati.
    • +1 (25 voturi)    
      de vaccin clasic (natural, bio, eco) nu zice cinev (Marţi, 12 octombrie 2021, 13:29)

      hopsinoi [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      a ceva. Putem avea de ales intre mar, vectori si macar un vaccin clasic (cu visrus mort/atanuat/inactiv)?

      Nu apare o discutie pe tema vaccinurilor clasice, sigur la noi e tabu si pt ca Cantacuzino ...
      • +2 (14 voturi)    
        Clasic (Marţi, 12 octombrie 2021, 15:39)

        Festivus [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

        Presupunând că nu e sarcastică întrebarea, singurele vaccinuri clasice de care am auzit sunt cele făcute de China, care sunt și cele mai ineficiente (30 - 40% înainte de Delta).
        Până și cel rusesc, Sputnik, e foarte similar cu Astra Zeneca.
      • +1 (9 voturi)    
        sigur varianta eco (Marţi, 12 octombrie 2021, 22:52)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

        este masca sus pe nas si pe gura

        sau alta varianta eco este in aer liber stai mai departe de mine ca ma atingi cu virusii tai cu tot!

        dar in varianta eco 2 - nu poti sa mergi cu avionul, nu poti sa mergi la mall ca acolo de obicei este aglomeratie, in general in spatiile inchise.

        ce mai doreste domnisorul?
        • -2 (4 voturi)    
          Varianta 3 - să faci boala (Miercuri, 13 octombrie 2021, 14:01)

          bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          Nu aș recomanda-o și, personal, am respins-o. Dar pentru supraviețuitorii fără sechele, statistic, este cel puțin la fel de bună ca vaccinurile folosite acum.
          • +4 (6 voturi)    
            Așa am zis și eu. (Miercuri, 13 octombrie 2021, 14:55)

            sicmar [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

            M-am infectat voluntar în luna mai 2020.

            Știam că am sistemul imunitar foarte bun. (Printre altele, am pisici care mereu mă zgârîie și nu fac nici cele mai mici infecții.)

            Știam că am viteza de coagulare a sângelui scăzută deci nu sunt în risc de a face cheaguri de sânge.

            Știam că nu sunt în grupele de risc (supraponderal, diabet etc.)

            Greșeala pe care am făcut-o a constat în supunerea la o încărcătură virală mare, stând peste trei ore lângă un prieten despre care știam că are COVID.

            Încărcătura virală mare n-a dat timp sistemului imunitar să reacționeze. Când, după câteva zile, sistemul imunitar a reacționat deja erau afectați plămânii. Am rămas cu sechele pulmonare care s-au manifestat și la un an după infecție.
    • +9 (31 voturi)    
      E Vox Populi. Doar 22.000 de parinti vor vaccinare (Marţi, 12 octombrie 2021, 15:57)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Chestionarele au fost trimise la 2.9 milioane de parinti. Doar 22.000 de parinti din toata tara au raspuns ca poate ar accepta vaccinarea copiilor lor.
      Cei care nu au vrut, nu au transmis niciun raspuns.

      Deci, procentul de respingere a vaccinarii din total elevi, nu total respondenti, este de 99.25%.

      Are cineva dreptul sa ignore 99.25% din populatia implicata?
      • +5 (21 voturi)    
        Bineinteles. "Elitele" au dreptul sa ignore orice (Marţi, 12 octombrie 2021, 22:33)

        Idiotul_fUtil [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        99% sunt oricum sosocari, dacopati si gogomani.
      • -1 (17 voturi)    
        cade caramida in capul omului (Marţi, 12 octombrie 2021, 22:56)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        si omul refuza spitalizarea??? Poti sa ii refuzi dorinta muritorului cand aceasta este ultima lui dorinta???

        cam despre asta este vorba in alegerile aceste super inteligente.

        In statele evoluate cu apartinatori deschisi la cap decizia de a merge la spital in cazul indicat de mine sau de a se vaccina, caz aflat in discutie, este posibila.

        Logica si stiinta nu tine seama de procente ba schiar stiinta avanseaza prin demonstratii, uneroi chiar si fara demonstratie bazat pe logica explicatiilor, si uneori contrazice chiar sintagme mai vechi...

        dar evident la altii ca la noi...
        • +5 (11 voturi)    
          Poate renuntam si la vot. (Miercuri, 13 octombrie 2021, 8:16)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          Ca nici acolo nu suntem in concordanta cu elitele politice. Niste prosti needucati in ceea ce le elitelor bine nu ar trebui sa decida pentru elite.
    • -3 (7 voturi)    
      ca sa ne intelegem (Marţi, 12 octombrie 2021, 22:49)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Nu ii baga pe gat un anume produs ci ii pune la dispozitie o gama larga de vaccinuri, gratuite, si ele sunt insotite si de 2 masuri de preventie care au functionata pana la aprobarea , initial inr egim de urgenta si apoit definitiva, a vaccinurilor (adica purtarea mastii sanitare si /sau distantarea)

      Absolut nimic imposibil - sunt masuri pe alese.

      totul sau varianta 1a +2a sau 3+1a si variatiunile pot continua.

      de remarcat ca orice este mai bun decat NIMIC asa cum insista unii pe aici, oare si Dvs. insistati?
      • +7 (9 voturi)    
        Nici nu era vorba despre asta. (Miercuri, 13 octombrie 2021, 8:20)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        Ci despre "tainuirea" unei informatii de interes public. Pentru a sustine politici nedorite. Ca de sanatatea publica nu e vorba, ci doar de simularea protectiei copiilor si sustinerea campaniei de vaccinare din asta.
        Intrebarea de baza este "Oare ce alte informatii au gasit sa lase ascunse populatiei?". Ca exemple sunt deja destule de scapari.
    • +4 (4 voturi)    
      Motivele afișate ale refuzului vaccinurilor (Miercuri, 13 octombrie 2021, 14:42)

      sicmar [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      sunt pretexte.

      Motivul real este conservatorismul social. N-ai nevoie să consulți studii savante pentru a înțelege asta. Este suficient să compari ratele vaccinărilor din statele, zonele cunoscute pentru conservatorismul social cu cele cunoscute pentru liberalismul social.

      Motivul pentru care conservatorismul social este antivax are o poveste lungă, care nu are sens să fie detaliată aici. El s-a instalat în timp.

      Între concepțiile generale despre viașă și societate ale unui conservator social, care are mentalitatea refuzului vaccinului deja cu mult timp înainte instalată, și informațiile noi, în context pandemic, are loc o luptă la nivel psihologic. Ea este câștigată de vechile mentalități fie prin refuzul realității (nu există pandemie, nu există COVID, este doar o gripă, numărul morților este exagerat, etc.) fie prin agățarea de pretexte oferite copios de la teoriile conspiraționiste până la invocarea unor potențiale efecte peste ani.
  • +19 (35 voturi)    
    De fapt, procentul e mai mare. Doar 11% au zis da (Marţi, 12 octombrie 2021, 11:13)

    D-or [utilizator]

    Afirmind doar ca 77% s-au opus categoric, ar rezulta ca indecisii sunt pro-vaccinare, ceea ce este fals.

    Titlul corecte ar fi: 11% dintre parinti si-ar vaccina copiii, desi nu e deloc sigur ca si aceia chiar ar face-o.
    • +20 (28 voturi)    
      auzi (Marţi, 12 octombrie 2021, 13:56)

      naenae [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      dar pana la urma COPIII erau problema domle? nu aia cu riscuri si 17 alte afectiuni care nu se vaccineaza avand sansa de 90% sa ajunga la ati daca se imbolnavesc?
  • +21 (41 voturi)    
    Restrictionarea informatiei e fapta penala pedepsi (Marţi, 12 octombrie 2021, 11:15)

    D-or [utilizator]

    Restrictionarea accesului la informatie e fapta penala ce se pedepseste cu inchisoarea.

    Informatiile nu pot fi cenzurate in functie de utilitatea acestora in sustinerea sau combaterea unor idei.
    • -11 (27 voturi)    
      aberatule ... vorbesti poate de informatii publice (Marţi, 12 octombrie 2021, 12:43)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      aberatule ... vorbesti poate de informatii publice. Caracterul informatiilor utilizate de ministere pot sa fie si de alt caracter.
      • +19 (27 voturi)    
        Chestionarul era public, deci informatia e publica (Marţi, 12 octombrie 2021, 14:10)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Exista un articol in Codul Penal despre restrictionarea accesului la informatii. Pedeapsa porneste de la 1 an de inchisoare.
      • +9 (17 voturi)    
        ''aberatule'' (Marţi, 12 octombrie 2021, 16:48)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        iar te facusi de cacao...
        si de cand dracului min educatiei lucreaza cu informatii clasificate?
        • 0 (4 voturi)    
          lool (Miercuri, 13 octombrie 2021, 15:17)

          Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Point

          toate ministerele au si informatii clasificate. NU totul e liber pentru analfabetii din tara asta sa inteleaga ce vor.
    • +15 (23 voturi)    
      Ce spui tovarase ? GDPR e bunul plac al statului (Marţi, 12 octombrie 2021, 12:58)

      xolv [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      "Informatiile nu pot fi cenzurate in functie de utilitatea acestora in sustinerea sau combaterea unor idei." Valabil cand e vorba de medicina ca in rest cenzura e apanajul noilor proletari progresisiti-incalzisti.
    • +10 (16 voturi)    
      Informaţia (Marţi, 12 octombrie 2021, 13:12)

      BARBADOS [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      e marfă pentru presă, e bani, iar informarea este o activitatea profitabilă ca oricare alt comerţ. În rest putem crede tot ce dorim, cu toată ipocrizia legilor şi a celor care o aplică.
      Dacă Guvernul plăteşte, presa liberă, câinele de pază a democraţiei serveşte Guvernul. Ce e aşa greu de priceput?
      • +10 (12 voturi)    
        Guvernul plătește cu bani publici, (Marţi, 12 octombrie 2021, 14:34)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui BARBADOS

        asta ar fi ”mica” problemă.
        • +6 (8 voturi)    
          Tot din bani publici (Marţi, 12 octombrie 2021, 15:13)

          BARBADOS [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          fură sau îşi trag avantaje mişeleşti!
          Dacă eu mă îmbolnăvesc nu voi fi tratat la fel cu un ministru, deşi plătim la fel, asta dacă am norocul ca banii de la CAS să nu se fi terminat tocmai cu o zi mai devreme. Despre ipocrizia asta vorbesc, de asta mă revolt şi înghit, de asta nu-i votez, indiferent cine cred ei că sunt, dar tac ca un anonim mişel şi înghit mişelia lor. Nu le-aş da un pahar de apă dacă i-aş vedea că mor, asta pe măsura dispreţului lor faţă de mine ca anonim!
  • -4 (36 voturi)    
    Restul Europei e Imperiul Roman de Apus :) (Marţi, 12 octombrie 2021, 11:15)

    Harald [utilizator]

    Cel de Răsărit a mai continuat încă 1000 de ani, după ce a făcut ordine în societate.
    • +5 (11 voturi)    
      :)) (Marţi, 12 octombrie 2021, 14:26)

      LL [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Nu, zau?
      Se vede in ce ....ordine suntem in Europa de Est si Sud-Est ...! Sa nu mai zicem de disparitia Constantinopolului ...!
    • +6 (20 voturi)    
      Imperiul Roman de Apus (Marţi, 12 octombrie 2021, 15:20)

      Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Ai dreptate, România şi Bulgaria vor deveni stăpânii Europei, după ce jumătate din cetăţenii vest-europeni vor pieri de la vaccinuri sau vor deveni marxisto-progresişti, îi aşteaptă dictatura comunistă.

      România e campioană MONDIALĂ la mortalitate per milion în ultima săptămână.
      Date de la Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/weekly-trends/#weekly_table
      Suntem depăşiţi numai de 4 ţări foarte mici (sub 300K locuitori).
      La numărul ABSOLUT al deceselor în ultimele 7 zile, România este pe LOCUL CINCI DIN LUME (după SUA, Rusia, Mexic şi Brazilia)
      • +5 (9 voturi)    
        Completare (Marţi, 12 octombrie 2021, 18:30)

        Razvan002 [utilizator] i-a raspuns lui Bandolino

        "La numărul ABSOLUT al deceselor în ultimele 7 zile, România este pe LOCUL CINCI DIN LUME (după SUA, Rusia, Mexic şi Brazilia) "
        Toate cele 4 tari din fata noastra prezinta numere de morti in scadere in timp ce la noi sunt in urcare. Daca la SUA, cea care ocupa primul loc vedem o evolutie negativa de -15% pe ultimele 7 zile, la noi vedem o crestere de +55% in acelasi interval. Si asta se refera la cifre absolute de morti unde noi avem o populatie de 19 milioane iar ei de peste 300 milioane.
      • 0 (10 voturi)    
        Polonia și Turcia sunt viitorul Europei, (Marţi, 12 octombrie 2021, 22:18)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Bandolino

        iar România se află exact unde trebuie, de data asta. Exact între ele.

        Vestul e complet degenerat, Germania a trecut deja de apogeu și de-acum merge numai la vale, însă Polonia și Turcia chiar sunt în ofensivă. Peste 30-50 de ani, ele vor constitui coloana vertebrală a Europei dezvoltate.

        Cu mortalitatea las-o mai moale, pe ansamblu e normal să fie 100%, oricine moare de ceva. Cu cât amâni contaminarea, cu-atât oamenii vor mai fi mai în vârstă când fac boala, deci consecințele vor fi mai severe pentru ei.

        Cu nosocomialele cum mai merge, a mai apărut vreun caz? Sau România stă în continuare mai bine decât Germania la capitolul ăsta? :)
  • +17 (23 voturi)    
    adevarul trebuie spus intotdeauna (Marţi, 12 octombrie 2021, 11:19)

    MARIA- [utilizator]

    ...de ce adevărul este o dovadă de incompetență supremă?
    Adevărul trebuie spus întotdeauna, iar analizăm, cât adevăr spunem, când, unde, cum...
    • +4 (12 voturi)    
      Chestionarul a fost o prostie in sine (Marţi, 12 octombrie 2021, 13:16)

      Gametry [utilizator] i-a raspuns lui MARIA-

      Nu rezultatul ar trebui ascuns ci chestionarul insusi e o prostie.
      Cand ai de a face cu o problema de sanatate publica nu te apuci si intrebi segmente diverse de populatie ce ar dori sa faca.
      Ca in orice tara si Romania are institutii care ar trebui sa se ocupe de sanatatea publica si care ar trebui sa dezvolte si sa implementeze politici de sanatate publica. Nu Politicieni, nu VIP-uri, nu Somitati in diverse domenii, nu Realizatori de emisiuni TV.
    • -3 (7 voturi)    
      Eu înțeleg ca acest procent de 77.5% (Marţi, 12 octombrie 2021, 13:45)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui MARIA-

      reflectată incompetența celor din sistemul medical.
  • -2 (20 voturi)    
    cu/fara vaccinare, scolile trebuie sa functioneze! (Marţi, 12 octombrie 2021, 11:34)

    Antenistontel [utilizator]

    pana la vaccinarea copiilor, trebuiau sa se vaccineze toti cei care iau lefuri pentru ca sunt angajati in sistemul de invatamant.
  • +26 (46 voturi)    
    incredibil (Marţi, 12 octombrie 2021, 11:44)

    Cata_ [utilizator]

    ce mentalitate are acest mic pui de comunist: "Faptul că Ministerul Educației a făcut publice acele rezultate este dovadă de incompetență supremă, nu trebuia să le facă publice". Deci trebuia sa ascunda, ca pe vremea lui nea Nicu
  • +4 (42 voturi)    
    mda (Marţi, 12 octombrie 2021, 11:45)

    noi2013 [utilizator]

    "Cea mai bună modalitate ca să iei o decizie este să te uiți cum este în restul Europei. "

    Turma de oi ascultatoare..... Daca se doreste incredere in vaccin, de ce nu se ofera si garantii in caz de efecte adverse, nu numai la vaccinare, dar si pe termen lung?!

    mARN-ul nu s-a mai folosit pana acum in nicio terp[aie aprobata, sau cat de cat avansata..... deci unde este siguranta ?!
    • -1 (15 voturi)    
      pt unii (Marţi, 12 octombrie 2021, 14:00)

      Mihalav [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      si cum ar suna o astfel de garantie in acceptiunea dumneavoastra? Sa ne repare sau ce..? In loc sa recunoastem ca suntem mult sub nivelul de educatie, informare si cultura fata de tarile vestice incercam sa gasim tot soiul de argumente in favoarea analfabetismului functional de care dam dovada.
    • +4 (6 voturi)    
      La Dumnezeu? (Marţi, 12 octombrie 2021, 14:36)

      LL [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      Blestemul (figurativ spus) distrugerii invatamantului si a dominarii masei analfabetilor functionali se vede ....si se va vedea (din pacate), tot mai accentuat zilele urmatoare.
      Scoala fratilor ...scoala ...daca vreti la masa ....bogatilor!!!! :)
      De fapt, unui prost degeaba ii spui ca e prost fiindca nu poate intelege!!! :)
  • 0 (24 voturi)    
    Sistemul imunitar se modifică (Marţi, 12 octombrie 2021, 11:50)

    Con_stan_tin [utilizator]

    din cauza oricărei infectării a organismului cu patogeni. Eu prefer vaccinul, și nu Covid-ul, să fie cauza acestei modificări, virusul este mult mai puternic ca vaccinul și te poate omorî. Este însă problemă de etică, în sensul că sistemul imunitar se mută de la nivel genetic la o bază de date externă, vaccinurile.
    • +4 (10 voturi)    
      nu i problem (Marţi, 12 octombrie 2021, 14:24)

      fghr [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      ca bagam rapel dupa rapel
  • +2 (28 voturi)    
    lucrurile trebuiesc spuse (Marţi, 12 octombrie 2021, 11:54)

    ..13 [utilizator]

    Adica vrem sau nu vrem transparenta?

    daca a fost dezvaluit procentul celor care refuza sa isi vaccineze copilul/copiii asta inseamna ca societatea/guv trebuie sa gaseasca parghii prin care sa creasca gradul de protectie al copiiilor.

    Prima parghie este ceea ce societatile comerciale, institutiile ar putea si ar face bine sa faca. Publicarea pe site-ul lor, pentru ca majoritatea au site-uri, a cotei de angajati vaccinati. Incurajarea si aprecierea celor sunt deja vaccinati astfel incat aceste incentive-uri sa stimuleze cumva pe cei nevaccinati impreuna cu o campanie sustinuta, cu date transparente si cu combaterea permanenta a dezinformarii, sustinuta de guv.

    Odata ce parintii, de bine sau de rau, cu de la sine putere sau oarecum stimulati/impinsi, se vor vaccina - ceea ce poate sa dureze si peste 6 luni, urmeaza o curgere lina spre protectia copiilor si chiar vaccinarea acestora.

    Atat timp cat in unitatile medicale si in cele de invatamant inca se inregistreaza un numar mare de nevaccinati si statul sta si se uita si le mai si plateste bani pentru o munca slaba schimbarea nu se va produce. este prima masura pe care statul, contondent, poate sa o ia acolo unde are control. Nu este discriminare, masura are justificare.

    A doua masura pe care tot statul poate sa o ia este legata de combaterea dezinformarii - ai auzit sau ai vazut o prostie care se raspandeste atunci vii cu argumente si desfaci prostia.

    Doamna aceea care spunea ca nu stie cum este in atle tari se ascundea dupa o frunza,Practic isi masca frica si teama afirmand ca nu stie, nu e informata - ori aici se putea plusa cu mai multe informatii dar din experienta mea va pot garanta, dar nu 100%, ca nu isi va schimba parerea chiar daca primeste o tona de informatii.

    Suntem inca sub zodia dublicitatii - nu am iesit de comportamentul comunist nici dupa 30 de ani. Problemele mai vechi ne ajung din urma si genereaza alte reactii.

    Asa e cand nu ieimasurile cuvenite la timpul lor.
    Platim pretul ca si bulgarii.
    • +9 (25 voturi)    
      Ai inceput bine (Marţi, 12 octombrie 2021, 13:25)

      lumi74321 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Dupa care, te-ai pierdut pe drum...

      In primul rand:
      Vazand ca oamenii sunt reticenti la vaccin (nu conteaza din ce motive), statul ar face bine sa le ofere una sau mai multe alternative de intarire a sistemului imunitar. Teza conform careia "vaccinul e singura solutie" a dat gres, si trebuie asumat acest rezultat. Vaccinul NU e singura solutie.

      In al doilea rand:
      Combaterea dezinformarii se face recunoscand dezinformarea oficiala "vaccinurile sunt sigure" (exista o multime de efecte adverse, unele deloc usoare). Incepeti cu aceasta acceptare: da, vaccinurile dau uneori efecte adverse grave care, desi nu apar frecvent, sunt un semnal de alarma, drept pentru care vaccinarea nu va fi niciodata obligatorie (nici in mod explicit - direct, si nici in forma mascata).

      In al treile rand:
      Cu poporul nu se poate pune nimeni. Nici insusi Ceausescu.
      • -5 (11 voturi)    
        VACCINUL este SINGURA CALE (Marţi, 12 octombrie 2021, 23:18)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui lumi74321

        SINGURA, ma auzi bine????

        In ceea ce priveste tipul de vaccin esti liber sa iti alegi de firma vrei - de tip nou sau de tip vechi - dar vaccinul te scoate!

        Studiile demonstreaza ca persoana vaccinata are sande de 5 ori mai mici sa ajunga sa nu ia virusul si de 10 ori mai mici decat astia tratati naturel sa o mierleasca.

        matale daca vrei si ai si copii tine-o pe naturele ca sa o mierlesti mai repede ca uite cum se coseste iarba in Bucuresti! Succes deplin ai in fata ochilor tai, Nu uita numarul mortilor creste constant - este oferta premium in luna octombrie si noiembrie.

        2. Vaccinurile sunt sigure -

        nimeni din nici un orgamism de avizare din orice tara al oricarui tip de vaccin petnru orice fel de boala nu se joaca cu aceste lucruri. Toate informatiile legate de indicatii sau contraindicatii sau de reactiile care pot aparea sunt clare inscriptionate pe prospect si sunt prezentate public -

        TU DEZINFORMEZI si petnru asta te as pune sa platesti cheltuielile tale sau pentru alor tai pentru spitalizarea in caz ca iei covd-19 - scurt si apasat. NU MA JOC!

        3. Poporul intotdeauna a avut lideri si daca liderii lor au inteles problemele poporului si au avut cap sau tarate au navigat unii cu bine, altii, ca ceausescu, pe care pare ca il regreti, au nimerit chiar in bataia gloantelor.
        • +2 (2 voturi)    
          Studiile (Miercuri, 13 octombrie 2021, 13:21)

          RaulR [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          utilizator: "Studiile demonstreaza ca persoana vaccinata are sande de 5 ori mai mici sa ajunga sa nu ia virusul si de 10 ori mai mici decat astia tratati naturel sa o mierleasca."
          Poti sa trimiti mataluta un link catre studiile astea, ca m-am saturat de unii care repeta ca papagalul acceasi placa.
          • 0 (0 voturi)    
            Daca stii engleza si ai idee de ce e statistica (Miercuri, 13 octombrie 2021, 21:39)

            titsu [utilizator] i-a raspuns lui RaulR

            uite aici ceva recent https://www.covid-datascience.com/post/israeli-data-how-can-efficacy-vs-severe-disease-be-strong-when-60-of-hospitalized-are-vaccinated

            Cum nu ma astept sa stii engleza cauti in text a doua aparitie a cuvantului conclusion - concluzie (sunt 3 in total) si un pic deasupra gasesti un tabel.
            Penultima coloana ii ceva ce cauti Severe Case Risk - adica riscul de a avea o forma severa.

            Sa-ti spun un pic si despre ce-i vorba in film ... vaccinati vs nevaccinati nu vaccinati vs trecuti prin boala, ca poate nu ti-e clar care cu cine voteaza
        • 0 (0 voturi)    
          Prietene, cine refuza orice garantie? (Miercuri, 13 octombrie 2021, 22:19)

          Joro [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          In conditiile in care companiile pharma au imunitate juridica (adica nu pot fi date in judecata pentru eventualele daune produse) cum vrei sa ai incredere? Doar bazandu-te pe "nimeni din nici un orgamism de avizare din orice tara al oricarui tip de vaccin petnru orice fel de boala nu se joaca cu aceste lucruri"? Scuza-ma, dar asta este o atitudine de oaie ascultatore cu foca aplaudaca (sic!)
      • -3 (3 voturi)    
        care ar fi ”alternativele”? dezvolta! (Miercuri, 13 octombrie 2021, 8:34)

        Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui lumi74321

        ca singura alternativa practicata duce la spital, ati si morga.
    • +10 (10 voturi)    
      Doar 0.75% din total parinti accepta vaccinarea (Marţi, 12 octombrie 2021, 16:01)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Informatia "scapata" e de fapt o dezinformare si o manipulare crasa.

      Faceti raportul dintre 22.000 de cereri de vaccinare la 2.9 milioane elevi.
  • +14 (24 voturi)    
    Chestionare făcute de incompetenți (Marţi, 12 octombrie 2021, 12:06)

    muvis [utilizator]

    Am completat și eu chestionarul ala. Ar fi trebuit sa reiasă nu din următoarele motive
    1 întreba dacă ești de acord sa vaccinezi copilul la școală, fără a stabili înainte dacă e deja vaccinat (in cazul meu era deja vaccinat, deci răspunsul era firesc sa fie nu).
    2 vaccinarea la școală îmi pare suspecta. N-aș accepta niciodată o intervenție medicala din partea asistentei școlii, care se ferește sa facă orice, în afară de hârtii. Mi se pare sigur să merg la centrele de vaccinare cu cadre medicale deja rodate pe treaba asta, iar în București sunt destule. Basca, cu copiii alergici și astmatici trebuie sa stai juntatate de ora cu personal competent în cazul unui soc anafilactic, singurul efect advers de temut, deși rar, mai bine nu riști.
    • +4 (4 voturi)    
      3 (Marţi, 12 octombrie 2021, 12:45)

      AM1981 [utilizator] i-a raspuns lui muvis

      si 3 au fost date in unele cazuri si la clasele 1-5, unde copii au in medie varste intre 7-12 ani. Deci un alt NU. Nu stiu daca au fost dat de minister decizia sau de directoarea scolii sau de cine...dar tot mi se pare aiurea.
    • -2 (10 voturi)    
      vreti vaccin clasic, o intrebare pertineta! (Marţi, 12 octombrie 2021, 13:30)

      hopsinoi [utilizator] i-a raspuns lui muvis

      !
      • -1 (9 voturi)    
        Vreau vaccin clasic (Marţi, 12 octombrie 2021, 15:26)

        Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

        însă numai dacă are culoare roz şi aromă de vanilie
      • 0 (4 voturi)    
        cine te opreste sa te duci cu copilul ? (Marţi, 12 octombrie 2021, 18:19)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

        si te vaccinezi cu ce culoare vrei. Sau gasesti
    • +7 (7 voturi)    
      Ai citit chstionarul in dunga... (Marţi, 12 octombrie 2021, 13:54)

      ImmortaI [utilizator] i-a raspuns lui muvis

      Incepe asa:
      1. Elevul este vaccinat*: DA/NU
      *daca ati raspuns NU, va rugam raspundeti la punctul 2

      2. vă rugăm să precizați
      dacă intenționați să aprobați vaccinarea anti-COVID-19 a copilului dumneavoastră de către
      echipa medicală prezentă la școală (la cabinetul medical școlar sau echipa mobilă): DA/NU/INDECIS
      • -1 (1 vot)    
        unde sunt vaccinatii in rezultate? (Marţi, 12 octombrie 2021, 18:20)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui ImmortaI

        aparent nu sunt
    • +6 (6 voturi)    
      Minti. Intrebarea 1 era: este vaccinat? (Marţi, 12 octombrie 2021, 14:00)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui muvis

      Probabil nici nu ai copil si nici nu te-ai obosit sa cauti chestionarul, ai venit aici doar pentru a trola sau manipula. Prima intrebare din chestionar era exact asta: daca elevul e vaccinat sau nu.
  • +9 (25 voturi)    
    e discutabil (Marţi, 12 octombrie 2021, 12:07)

    jescu [utilizator]

    Unora li se pare normal ca parintii ar trebui sa-si asume un risc necunoscut(pe termen lung) legat de sanatatea propriilor copii, pentru ai proteja de ceva de care nu e nevoie sa-i protejezi. Si asta eventual ca sa protejeze persoane necunoscute care au intradevar un risc real sa pateasca ceva(30+), dar nu se vaccineaza ele insele.
  • +2 (16 voturi)    
    sa inteleg (Marţi, 12 octombrie 2021, 12:13)

    Pacala se intoarce [utilizator]

    Pentru cei care comenteaza fara sa stie: e vorba de un formular/chestionar impus parintilor, protejat de GDPR, si care nu are stipulat nicaieri ca informatiile sunt publice. Scopul declarat e cel de a organiza puncte de vaccinare in scoli, o idee buna care ar scuti parintele sa se plimbe prin oras cu copilul pentru a face un vaccin.

    Un chestionar nu e un sondaj. Oricum, multi incompetenti prin ministere, dovada logoreea de date legate de covid aruncate in spatiul public, unele anuntate ca fiind "statistici" (data brute, necorelate sau corelate patial).



    https://www.edu.ro/sites/default/files/Chestionar%20intentie%20de%20vaccinare%20elevi.pdf
    • +1 (3 voturi)    
      problema e ca trebuie sa se plimba parintele (Marţi, 12 octombrie 2021, 18:22)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Pacala se intoarce

      sa vina in ziua Z la ora H tuns ...
      Avand in vedere cat de libere sunt centrele de vaccinare e mult mai normal sa decizi singur data, plus eventual tipul vaccinului.
      • 0 (0 voturi)    
        exista optiuni si intr-o parte si in cealalta (Joi, 14 octombrie 2021, 20:45)

        Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        e bine ca sunt optiuni.

        Dar legat de "tipul de vaccin", nu inteleg de ce se cramponeaza atatea pe ce model de vaccin sa faca, de parca ar sti care e mai bun. Ala care era cel mai prost in primavara s-a dovedit pana la urma a fi cel mai eficient dupa un an de vaccinare... dar fiecare are fobiile lui, chiar si prince cei care se vaccineaza.
  • +14 (30 voturi)    
    incredere (Marţi, 12 octombrie 2021, 12:22)

    fermierul [utilizator]

    "Faptul că Ministerul Educației a făcut publice acele rezultate este dovadă de incompetență supremă, nu trebuia să le facă publice."

    Ce incredere poti sa ai in institutiile statele cand baga la inaintare asemenea "experti" care recunosc pe fata ca sunt dispusi sa manipuleze opinia publica publicand doar statisticile care le convin lor.
  • +4 (20 voturi)    
    Iar minte Cherecheș (Marţi, 12 octombrie 2021, 12:36)

    marie-cu-palarie [utilizator]

    Aceasta este o minciună: „Riscul să dezvolți miocardita la vaccin este mult mai mic, de sute de ori mai mic decât de la infecția cu virusul. Diferența este incomensurabilă.”

    În realitate, tinerii înțepați au risc dublu de miocardită față de cei neînțepați. Lucru admis în revista Nature acum nici 3 zile.

    Da, efectul e destul de rar - dar e mai puțin rar la copiii înțepați cu ARN-m.
    Și, din nou, acest risc ar fi acceptabil dacă boala ar fi pe bune serioasă la copii. Dar nu e cazul. De-aia sunt (pe bună dreptate) reticienți părinții.
    • 0 (0 voturi)    
      esti panicat cand vezi cuvantul dublu (Miercuri, 13 octombrie 2021, 22:07)

      titsu [utilizator] i-a raspuns lui marie-cu-palarie

      Zero nu te sperie
      Zero inmultit cu 2 e deja tragedie

      Si nu conteaza ca acolo scrie de fapt altceva, e vorba de 18 ori la batraneii de 16+. In favoarea vaccinului.
      https://www.nature.com/articles/d41586-021-02740-y
      He says the new studies clearly show that the benefits of vaccination against COVID-19 outweigh the risks of people aged 16 and older developing myocarditis. Previous research4 co-authored by Balicer found that in this age group, becoming infected with SARS-CoV-2 made a person 18 times more likely to develop myocarditis — a much more significant risk than is observed following vaccination.

      The comparison is less clear for younger age groups, says Russell — meaning that their risk of developing myocarditis might be increased more by the vaccine than by the disease, particularly because children rarely develop severe COVID-19.
  • +2 (18 voturi)    
    Un excelent exemplu (Marţi, 12 octombrie 2021, 12:37)

    UpNext [utilizator]

    ce ilustreaza din plin si clar structura mentalitara a celei mai mari parti din populatia Romaniei, ramasa in interbelicul secolului XX. Combinatia toxica ortodoxism slavic, volum masiv de populatie rurala, educatie precara si predominanta fabulatoriului/imaginarului fata de realitate, totul gestionat de o clasa politica infecta, a condus inevitabil la retardul economic si social-cultural din prezent, care exaspereaza atat locuitorii tarii, cat si restul UE.

    Ocupam nejustificat un superb teritoriu numit Romania, drept pentru care multi aleg emigrarea si uitarea...
  • 0 (8 voturi)    
    Intrebare vaccinare copil (Marţi, 12 octombrie 2021, 12:49)

    mcoj [utilizator]

    Oamenii au raspuns cu NU la vaccinarea IN SCOALA. Consider ca sondajul a avut ca scop vaccinarea IN SCOALA, nicidecum doar VACCINAREA. Comparam mere cu pere.
  • +7 (13 voturi)    
    S-a intors Måria Sa Epidemilogica Che Guevara (Marţi, 12 octombrie 2021, 12:59)

    xolv [utilizator]

    aceasta coada de topor preferata a celorlalte cozi de topor din presa...
  • +12 (12 voturi)    
    A face lucrurile pe ascuns (Marţi, 12 octombrie 2021, 13:04)

    galeo [utilizator]

    E calea corecta?
    Si va mai intrebati de ce nu au oamenii incredere in autoritati.
  • +16 (16 voturi)    
    Terminati cu prostiile (Marţi, 12 octombrie 2021, 13:18)

    idealogul [utilizator]

    Nu mai acoperiti prostia si reaua intentie a politicienilor.
    GDPR-ul protejeaza informatiile care te directioneaza direct catre o persoana/orice persoana.
    GDPR-ul nu protejeaza datele statistice care nu individualizeaza o persoana anume.
    Daca stiintific 77% au spus NU asta nu are nici o legatura cu GDPR-ul.
    Dumnezeule, a ajuns GDPR-ul un fel de arma suprema pentru politia politica romaneasca.
  • +12 (18 voturi)    
    mda (Marţi, 12 octombrie 2021, 13:21)

    sentenced [utilizator]

    Trebuia sa puneti poza cu Chereches in thumbnail-ul articolului, mi-ati fi salvat 2 minute din viata.
  • +12 (16 voturi)    
    Prostie sau sfidare? (Marţi, 12 octombrie 2021, 13:26)

    Mihail. [utilizator]

    Sa spui pe fata ca telul tau suprem e sa minti oamenii.
  • +8 (10 voturi)    
    Procentul e de fapt mai mare (Marţi, 12 octombrie 2021, 15:27)

    andipetre [utilizator]

    Foarte multi parinti nu au completat formularul. Si eu l-am primit, l-am ignorat, ti parinti au facut la fel. Completarea sa nu era obligatorie (si nu avea cum sa fie). Iar cei care nu l-au completat au facut-o in general pentru ca nu doresc sa isi vaccineze copiii la scoala si cred ca scoala nu are ce sa intervina in acte medicale.

    Cat despre povestea ca riscul de miocardita e mai mic decat a face covid... vorbiti serios? La copii, covid e o raceala simpla, ce parinte normal isi supune copilul riscului de miocardita (si alte riscuri necunoscute pe termen lung) pentru a evita o raceala?! Si nu, nu e despre comunitate -- cei vulnerabili se pot proteja altfel decat punand copiii in pericol.
  • +1 (11 voturi)    
    Logica de doi lei (Marţi, 12 octombrie 2021, 16:15)

    Orbu_Braila [utilizator]

    Este o tendinta la nivel mondial de a vaccina acum copiii. E dictata de undeva si frica asta inoculata de cazuri multe si nu stiu cine e responsabil cu logica, dar chiar copiii nu au nici macar o vina.
    Vaccinul ala face ravagii deja dar tot logica in cauza ii da inca credibilitate!
    • +1 (3 voturi)    
      "Vaccinul ăla face ravagii" (Marţi, 12 octombrie 2021, 20:02)

      Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui Orbu_Braila

      "Din totalul pacienților internați, 467 sunt minori, 428 fiind internați în secții și 39 la ATI"

      Sursa: https://www.hotnews.ro/stiri-esential-25100098-coronavirus-romania-noi-cazuri-covid-19-decese-pacienti-ati.htm
  • +4 (10 voturi)    
    EMA spune, blah blah (Marţi, 12 octombrie 2021, 16:35)

    baba_cloanta [utilizator]

    "EMA spune că beneficiile vaccinării copiilor sunt mult peste posibilele efecte secundare."

    trebuie citita in felul urmator:

    "beneficiile (societatii in ansamblul ei) sunt mult peste posibilele efecte secundare ale segmentului de varsta in care se inscriu copiii."

    La nivel de copil, luat individual, beneficiile sunt marginale, conditii in care orice risc aplicat copilului pentru salvarea altora devine nejustificat.

    Da, copiii nevaccinati pot transmite virusul. Dar, aparent, la fel o fac si adultii vaccinati. Si atunci despre ce vorbim?

    Sunt de acord cu vaccinarea copiilor? Copiilor *lor*, poate. /sarcasm
    • -4 (4 voturi)    
      afirmatii incorecte aruncate in spatiul public (Marţi, 12 octombrie 2021, 23:59)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui baba_cloanta

      Referirile la beneficii si efecte secundare au in vedere acelasi pacient.

      Nu rastalmaciti ca asa vreti Dvs., ca asa va convine pentru propaganda

      Boala copilul bolnav dar vaccinat este scazuta in intensitate ca sa nu mai vorbim despre riscul de a limita prin vaccinare afectiuni pulmonare care afecteaza dezvoltarea ulterioara a copilului. NU este ca la un adult ci este mai grav si de aceea urgenta vaccinarii este mai mare.

      Varianta alfa nu ataca atat de rapid si copiii nu erau afectati, de aceea s-a considerat ca tinerii si copiii nu sunt o urgenta dar varianta delta ataca agresiv copiii.
      • +3 (3 voturi)    
        aberatii viscerale aruncate in spatiul public (Miercuri, 13 octombrie 2021, 0:49)

        baba_cloanta [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        Zici? Zi-le asta si englezilor de la JCVI.

        N-am inteles nimic la partea cu "riscul de a limita prin vaccinare afectiuni pulmonare care afecteaza dezvoltarea ulterioara". Nu are absolut nici un sens, nici gramatical, nici stiintific.

        A propos, când te interesează “binele” comunității mai mult decât binele copilului tău, ești reparat cum trebuie, Winston!

        Si in final, chiar te rog sa-ti vaccinezi copiii * tăi*, ca sa nu fie atacati agresiv. Multumesc.
  • -7 (9 voturi)    
    Unii parinti prefera sa le fure bucuriile copiilor (Marţi, 12 octombrie 2021, 18:38)

    Statisticianul [utilizator]

    Cunosc si eu mai multi parinti antivaxeri care le-au furat bucuriile vietii copiilor lor sau chiar le-au pus sanatatea in pericol.
    Unii chiar si-au condamnat la moarte copii dupa infectarea cu Covid.
    Din pacate pentru cei de mai sus acum nu mai pot schimba nimic.Noroc ca nu cunosc nici o familie cu decese in randul copiilor.
    • +5 (7 voturi)    
      nici macar (Marţi, 12 octombrie 2021, 21:05)

      nick1587873340950 [utilizator] i-a raspuns lui Statisticianul

      un asisten care e de specialitate nu are atitea date ca tine care sint confidentiale, mai trolule
  • +8 (8 voturi)    
    Problema se pune gresit din start (Miercuri, 13 octombrie 2021, 1:11)

    filosoful.roman [utilizator]

    De ce trebuie sa dea explicatii cei care nu s-au vaccinat pt o alegere personala, care se refera la propriul corp?

    Este o vorba: "Cine se scuza, se acuza". Nevaccinatii nu trebuie sa dea absolut nicio explicatie pt decizia lor. Eventual, pot spune un "Nu vreau". E mai mult decat suficient.
  • +1 (1 vot)    
    chestionar gradinita (Miercuri, 13 octombrie 2021, 8:21)

    BettyB [utilizator]

    Oare cei de la minister au specificat ca sondajul s-a facut si pentru forma de invatamant PRESCOLARI? Mai exact pentru copii sub 6 ani.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by