"Sper ca CNADNR-ul se reuseasca sa finalizeze toata povestea aceasta in aceasta toamna, adica sa se semneze contractul. Aspecte de coruptie, daca sunt, cum a spus domnul presedinte, avem institutii ale statului care sa se ocupe de asta, care au avut rezultate in ultimul timp. Noi trebuie sa facem dezvoltarea Romaniei, iar institutiile care se ocupa de asta sa extraga coruptii, daca ei sunt", a declarat miercuri ministrul Transporturilor, Ioan Rus, la emisiunea Adevarul Live.

Ioan RusFoto: Agerpres

"Exista premise de trecere de la crestere economica la dezvoltare economica, nu e voie sa ratam acest moment", a mai spus Ioan Rus.

Ioan Rus despre alegerile prezidentiale: "Alianta noastra ar trebui sa dea presedintele, intai si intai. Tara noastra ar avea nevoie de o perioada de liniste, si apoi sa inceapa constructia pozitiva. Primul lucru e ca noi sa dam un presedinte, dupa aceea discutia despre prim-ministru. Discutia e inutila daca nu avem presedinte. Romania are nevoie de un premier care sa aiba viziune asupra dezvoltarii."

"Nu ma gandesc sa candidez la sefia PSD daca Victor Ponta e ales presedinte", a mai spus Ioan Rus, raspunzand unei intrebari a moderatorului emisiunii.

Despre autostrada Comarnic-Brasov (sursa: adevarul.ro):

Din punct de vedere al traficului, Comarnic-Brasov se califica de pe prima pozitie, este cea mai mare nevoie. Nu stiu despre ce mita ar putea fi vorba, din moment ce inca nu s-a semnat niciun contract, sunt numai negocieri. Se apropie de finalizat toate detaliile.

Singurul lucru care ne incurca putin este deficitul bugetar. Sa zicem ca ei fac autostrada in patru ani si costa 2 miliarde de euro si noi le-o platim in 25 de ani. Una e sa imi puna in deficit 500 de milioane de euro pe an in patru ani si alta e sa imi treaca 70 de milioane de euro pe mai multi ani. Pentru ca asa imi impacteaza bugetul, trebuie sa reducem alte cheltuieli din alte parti.

Daca exista coruptie cu privire la aceasta, sa fie sanatosi, avem institutii care sa se ocupe de acest lucru. Noi nu putem face "Daciada" sau "Cantarea Romaniei" din lupta impotriva coruptiei, batalia trebuie sa fie pe dezvoltarea economica. Cei care se ocupa de lupta impotriva coruptiei sa lupte, cei care trebuie sa dezvolte economic tara, sa faca asta. Nu le putem confunda. Poate ca e exces de mediatizare, de stenograme, creeaza o chestiune care e neplacuta. Dar dincolo de acest lucru, faptele spun tot. Dar nu cred ca este doar lupta cu coruptia, exista si o lene si o incompetenta.

Eu imi impun sa le explic: Daca nu facem nimic impotriva legii nu are nimeni ce sa ne faca. Deci grabiti-va! Exista si un exces de tentatie de a face ceva impotriva legii. Daca in Germania iti spune ca nu trebuie sa parcheze, pai nu parcheaza. Asta trebuie sa facem si noi. Dezbaterea trebuie sa fie pe cai, prin ce mijloace ne dezvoltam ca tara.

Despre autostrazi:

In acest an vom face 60 de kilometri de autostrada, dar prin antamarile avute deja anul viitor poate vom termina 200 de kilometri, astfel ca vom respecta media de 120 de kilometri pe an, care este si media de kilometri la nivel european pe milionul de locuitori.

Acum, dupa atata seceta de autostrazi, fiecare vrea autostrada pana in poarta. Dar daca nu se circula pe ea, mentenanta te ucide.

CNADNR trebuie sa faca drumuri-expres, care sa poata fi extinse.

Autostrada Bucuresti-Alexandria nu se afla in actualul Master Plan de Transport.

Despre sectorul feroviar:

In Master Plan nu va exista nicio prevedere ca se renunta la o parte din caile ferate pentru a se face alei pietonale sau piste pentru biciclete.

Ca sa aducem infrastructura feroviara la nivel actual ne trebuie intre 23 si 25 de miliarde euro.

Transportul feroviar este mai nepoluant decat cel rutier.

De exemplu, din Paris pana la Bruxelles nu exista avion, l-a mancat trenul, mai ales ca acum ajunge la 250 km/h.

La Cluj, la Combinatul de Utilaj Greu marfa era vagonabila, adusa feroviar, iar produsul finit iesea tot pe calea ferata. Acum CUG-ul s-a spart in multe entitati mici, unde marfa intra cu o dubita si iese tot cu o dubita. Suntem facuti pe stanga cu filet pe dreapta: noi exportam acum unde nu ne imaginam, cabluri pentru BMW, cutii de viteze pentru Mercedes.