Modificare importanta in noul an scolar: Evaluarea Nationala va avea o pondere crescuta, de 75%, in media de admitere la liceu

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Vineri, 6 septembrie 2013, 12:33 Actualitate | Esenţial


Remus Pricopie
Foto: Agerpres
Se schimba formula de calcul a mediei de admitere la liceu, a anuntat ministrul Educatiei, Remus Pricopie. Incepand din acest an, in admiterea la liceu - media de la Evaluarea Nationala va avea o pondere de 75% (fata de 50% cat a fost pana acum), iar media generala de absolvire a gimnaziului va fi in proportie de 25%. Decizia a fost luata in urma rezultatelor de la Evaluarea Nationala 2013, care "au relevat diferente notabile intre mediile, mai mari, obtinute de elevi in scoala, pe parcursul gimnaziului, si mediile, mai mici, obtinute de acestia la Evaluarea Nationala", informeaza Ministerul intr-un comunicat remis HotNews.ro.
  • Si fostul ministru Mircea Miclea a avertizat intr-un interviu pentru HotNews.ro ca "se dau note mari in gimnaziu" si ca este nevoie de "standarde nationale de evaluare, astfel incit, pe parcursul gimnaziului, elevii sa fie evaluati dupa aceeasi masura".
  • Amintim, insa, si ca anul acesta Evaluarea Nationala s-a desfasurat pe fondul a numeroase acuzatii ca subiectele au fost mult prea usoare
Regandirea formulei de calcul a mediei de admitere la liceu este una dintre cele mai importante modificari pe care elevii le vor resimti in anul scolar 2013-2014. Pana acum, media de admitere la liceu era media aritmetica intre media generala la Evaluarea Nationala si media generala de absolvire a claselor a V-a - a VIII-a.
  • Incepand de anul acesta, media este 75% Evaluarea Nationala si 25% media de absolvire a gimnaziului.
"Ministerul Educatiei Nationale a decis ca, din anul scolar 2013-2014, in media finala pentru admiterea in invatamantul liceal, proportia mediei celor patru ani de gimnaziu sa fie de doar 25%, redusa asadar, comparativ cu cea existenta pana acum, de 50%. Media obtinuta la Evaluarea Nationala din clasa a VIII-a va avea insa o pondere mai mare in calculul mediei finale, respectiv 75%, fata de 50%, cat era pana acum", informeaza MEN intr-un comunicat remis HotNews.ro.

"Decizia vine in urma analizei datelor inregistrate la finalul clasei a VIII-a. Acestea au relevat diferente notabile intre mediile, mai mari, obtinute de elevi in scoala, pe parcursul gimnaziului, si mediile, mai mici, obtinute de acestia la Evaluarea Nationala. Cele mai multe situatii (59,52% din unitatile de invatamant) releva diferente de 2 pana la 2,5 puncte intre felul in care au fost evaluati elevii pe parcursul gimnaziului si media de la evaluarea nationala a acestora", informeaza Ministerul Educatiei.

  • Diferente de 2 puncte intre notele de la clasa si notele de la Evaluarea Nationala au fost identificate in 25 de judete: Iasi, Sibiu, Brasov, Arges, Giurgiu, Bacau, Constanta, Dambovita, Maramures, Alba, Vaslui, Bistrita-Nasaud, Mehedinti, Salaj, Tulcea, Bihor, Arad, Teleorman, Satu-Mare, Covasna, Dolj, Harghita, Calarasi, Botosani si Ialomita.
  • In alte 6 judete (Valcea, Mures, Timis, Hunedoara, Caras-Severin, Olt) diferentele sunt si mai mari, depasind 2,5 puncte.
  • O situatie considerata acceptabila, respectiv un raport de 1,5 pana la 2 puncte intre mediile pe ciclul gimnazial si cele la Evaluarea Nationala, se inregistreaza in judete precum Gorj, Suceava, Vrancea, Ilfov, Prahova, Cluj, Buzau, Galati si Neamt (reprezentand 21,42% din totalul unitatilor de invatamant, la nivel de tara).
  • Numai Bucurestiul si judetul Braila inregistreaza un raport normal intre evaluarea la clasa si Evaluarea Nationala, dar reprezinta doar 4,76% din totalul judetelor.
O situatie ingrijoratoare o reprezinta si faptul ca 35.000 de elevi, din totalul celor care au participat la Evaluarea Nationala, nu au reusit sa obtina minim 5. O parte a elevilor se incadreaza in sfera analfabetismului functional. De asemenea, abandonul scolar este un fenomen intalnit mai ales la trecerea de la invatamantul gimnazial la cel liceal si este direct proportional cu esecul scolar inregistrat in urma Evaluarii Nationale, sustine MEN.

Toate unitatile de invatamant unde diferentele de notare sunt mari sau unde numarul de elevi cu medii de promovare a fost scazut vor fi monitorizate in mod constant, anunta Ministerul.

Inspectoratele scolare vor realiza analize, punctuale, iar conducerile scolilor vizate vor fi evaluate in functie de masurile pe care le vor adopta pentru imbunatatirea procesului de predare - invatare.

"Invatamintul gimnazial e in metastaza"

Precizam ca si fostul ministru al Educatiei Mircea Miclea a declarat in vara, intr-un interviu acordat HotNews.ro, ca "invatamintul romanesc s-a transformat (cu unele exceptii notabile) intr-o fabrica de iluzii. Se dau note mari in gimnaziu, acum se dau note mari la evaluarea nationala, se dau note mari in liceu, se dau note mari in facultate".

"Invatamintul gimnazial e in metastaza", a avertizat Miclea, explicand ca printre cauzele acestei situatii se numara lipsa unei evaluari standardizate ("nota 5 data la o scoala din oras sa insemne tot 5 la o scoala de la sat") si "calitatea foarte slaba a profesorilor". Vezi aici interviul integral acordat HotNews.ro de catre Mircea Miclea

Subiectele de la Evaluarea Nationala 2013 - "o jucarie"

Amintim si ca anul acesta examenele Evaluarii Nationale au adus numeroase acuzatii ca subiectele au fost mult prea simple. "Subiectele de la examenul de Matematica au fost foarte simple, chiar si problema de departajare a fost o jucarie", a declarat pentru HotNews.ro Geta Ion, profesor de Matematica la Scoala gimnaziala Valea Macrisului, Ialomita. "Au fost numai lucruri de baza si elevii nici nu au fost nevoiti sa faca eforturi de gandire. (…) Nici anul trecut subiectele de la Matematica nu au fost foarte grele, dar macar ultimul subiect a pus o oarecare dificultate", preciza aceasta (detalii aici).  

"Copiilor din ziua de azi li se cere sa fie prosti? / O sa devenim noi un fel de China pentru chinezi", scriau si cititorii HotNews.ro referitor la subiectele de la examenul de Matematica (detalii aici). 

Si un profesor de limba romana, Adrian Romonţi de la Colegiul national pedagogic "Gheorghe Lazar" Cluj-Napoca, scria dupa sustinerea examenului: "Mi-am amintit de perioada comunista, cand se anuntau in plenarele C.C. recolte remarcabile la hectar, in vreme ce populatia traia la limita subzistentei" (detalii aici). 

In final, Rezultatele Evaluarii Nationale 2013 au adus un procent de 75,89% de elevi care au obtinut note peste 5, cu aproape 10 puncte procentuale mai multi decat anul trecut. 827 de elevi au luat nota 10 pe linie.

Citeste si:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















17301 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    In sfarsit (Vineri, 6 septembrie 2013, 12:46)

    Sani [utilizator]

    Iata ca totusi, Dl Funeriu a reusit sa amelioreze cateva lucruri.
    Amintesc ca el a crescut ponderea la 50%- de la 25%.
    O crestera la 75% este in aceeasi directie.
    Bravo domnule ministru Pricopie ca ati urmat si d-voastra o cale logica si normala!

    Din pacate baiatul meu cel mic nu poate beneficia de aceasta schimbare. Asa ar fi intrat la prima optiune!

    Acum sa vedem fii de directori, profesori care "invata" la scoala unde sunt parintii mari si tari, unde se iau note mari fara probleme, cum se vor descurca la examen.
    Sau fii de popa, primari, consilieri de la sate care-si folosesc put(o)rea in (dez)interesul copiilor lor.
    • +4 (4 voturi)    
      Aiurea,,,,,cind va fi EXAMEN de admitere (Vineri, 6 septembrie 2013, 13:58)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      atunci se poate spune in sfirsit . Pina atunci e frectie la un picior de lemn bolnav

      Ce-i asa de greu sa se introduca examen de admitere la liceu si la facultate? - fiecare dupa specific
      Pe cine deranjeaza examenul de admitere ?? - pe incompetenti si pe cei ce nu invata .
      De ce oricine trebuie sa faca o facultate chiar daca nu invata ?

      Pina cind toti ministri de la invatamint isi bat joc de educatie cu legi imbecile ?
      Chiar nu va da-ti seama ca distrugeti viitorul tarii ?

      Introduceti d-le examene de admitere la liceu si la facultate si vom avea generatii care vor sti carte -cine vrea sa invete -, cine nu la sapa
      • +3 (3 voturi)    
        Vrei sa spui (Vineri, 6 septembrie 2013, 14:30)

        woland66 [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

        examen curat 100% si doar acesta sa conteze? Nu e rau, dar ce faci cu copilul care a tras tare 8 ani si in perioada testelor are nu tocmai zile bune?
        • 0 (0 voturi)    
          Da 100 % examen iar la facultate OBLIGATORIU (Vineri, 6 septembrie 2013, 15:59)

          mnicku [utilizator] i-a raspuns lui woland66

          cea ce avem noi e o bataie de joc
          Invatamintul e cu susul in jos
          Ex de subpunct la matematica la terminarea clasei a VIII in 2013
          1) a) 4x4+10=? ..... no comment , pai asta-i subiect ??

          In RO sint scoli unde se da 10 pt ca zimbesti si acel elev poate merge apoi la ce liceu vrea iar altul care stie materie de 9,5 nu poate intra la un liceu bun . E normal ?
          Nu e normal sa avem nspe mii de contabili, avocati , ingineri de mediu- ??/?? - si psihologi , ...etc...facuti la norma si sa nu stie nimic .

          Cine vrea sa fie inginer trebuie sa stie matematica + fizica , cine vrea sa fie medic - chimie, biologie, fizica ... etc . Liceul este pt cultura general iar facultatea pt o specializare. Era o mindrie acum 25 de ani sa te stie lumea ca esti student , acum daca n-ai doctoratul lui peste prajit esti un nimeni

          Aud scuze de genul : copilul are trac , e emotiv si nu suporta examenul , dar cind cistiga 1500 euro suporta stresul sa numere banii ???

          Consider ca singura modalitate de departajare este examenul de admitere . Competitia nu dauneaza, din contra

          Imi vin absolventi pt angajare cu tz+1 diplome - master, doctorat , super... etc -, iar cind vad n+1 diplome obtinute in 2 ani il trimit la plimbare in sec 2
      • +1 (1 vot)    
        Echilibru (Vineri, 6 septembrie 2013, 14:41)

        Sani [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

        Eu am dat examen de admitere la liceu in '82.
        Au fost si atunci destule prostii.
        Ex:
        1. Daca "picai" cu 8.90. la un liceu bun, nu mai aveai acces decat la cele mai proaste licee.
        De parca atunci, cand nu existau calculatoare nu se puteau pune optiuni.
        Acum este mult mai bine din acest punct de vedere.

        2. Deoarece notele din gimnaziu nu contau, prea multi elevi (si eu evident) nu eram intersati de celelalte materii. O mare greseala!

        Ca urmare, cred ca un echilibru ar fi benefic. Avand in vedere coruptia din Romania, cred ca o pondere de 75% examen si 25% media multianuala este corecta. Astfel, spaga nu mai are valoarea scontata, umilinta idem.
        Cred ca este un pas important inainte.
      • 0 (0 voturi)    
        fara competitie (Vineri, 6 septembrie 2013, 14:49)

        FFF T [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

        In Spania copiii merg la liceu in functie de proximitatea fata de casa. Asa cum e si la admiterea la scoala primara sau la gradinita.
        Exista unele dicrepante intre scoli in sensul ca liceele din cartierele bogate sunt mai bune decat cele din cartierele sarace (cum ar veni la noi, o scoala din Dorobanti e comparativ mai buna decat una din Ferentari). Copiii nu intra intr-o competitie nebuna iar daca au fost elevi slabi in ciclul gimnayzial, pot recupera pe parcurs pentru ca liceele, teoretic,ar trebui sa aiba toate aceleasi nivel de calitate.
        Discrepante vin insa si in faptul ca in Spania exista trei tipuri de licee: publice, mixte si private, iar la cele publice merg copiii saraci, la cele mixte (cele mai numeroase) merg cei mai multi, cei cu venituri normale, iar la cele private merg copiii bogatanilor.
        Cred insa ca este un sistem mai bun, mai egalitar si mai putin stresant pentru copii.Competitia este doar la admiterea la facultate.
  • -3 (7 voturi)    
    Creste cuantumul spagii! (Vineri, 6 septembrie 2013, 12:48)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    USL are nevoie de bani si face orice pentru acest lucru!!!
    O mizerie!!!
    • +3 (7 voturi)    
      Atentie! (Vineri, 6 septembrie 2013, 13:12)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Nu stiu daca ai copii.
      Insa un examen este mult mai usor de controlat decat notele exagerate date in timpul anului
      1. fie ca politica a scolii - ca sa mareasca "productia" de elevi la liceu.
      2. fie din motive de linguseala si spaga romaneasca!

      Deci, eu cred ca, din contra, este o masura buna.
      Si vorbesc in cunostiinta de cauza.
      Baietii mei au dat acst examen in ultimii 2 ani.

      Altfel suntem de acord (ca USL este o mizerie).
  • +4 (4 voturi)    
    baaaa ! (Vineri, 6 septembrie 2013, 13:23)

    nash pandelica [utilizator]

    capsomanilor,
    intalniti-va-ti si stabiliti odata o lege, o procedura a invatamantului, pentru zece ani.
    nu mai bulversati mintile copiilor in fiecar an, dupa cum va este interesul, "idiologia", dar mai ales, idiotzenia.

    terminate odata cu soimii patriei, pionierii, utecistii.
    uitati indoctrinarea propriilor tartacutze.
    gata, suntem in ioropa, nu mai suntem in blocul de rasarit, nu mai vrem uniformitate.
    gata cu monolitii, cu gandirea de sus, lumina de la rasarit.
    lasti, naibii, invatzamantul ca mijloc de propaganda politica, indoctrinare.
    gata cu abramburica, abrambureala si abureala creierelor !
    enough is enough !
  • +4 (4 voturi)    
    clasificarea scolilor (Vineri, 6 septembrie 2013, 13:23)

    math [utilizator]

    ...din Romania se face dupa rezultatele la evaluarea nationala. Aceasta evaluare se organizeaza in cadrul scolii.

    Deci totul e perfect, sute si mii de copii au 9,90 desi nivelul este foarte slab din ORICE punct de vedere.

    Acest examen ar trebui organizat in alte centre si supravegheat ca la BAC. Tot sistemul este bazat pe incompetenta si coruptie. Pile, relatii, cadouri... clasele de smecheri ajung si la 43 de copii !!?? Meditatii facute cu copiii din scoala/clasa reprezinta tot coruptie, nu numai parfumurile, bijuteriile..... Exceptiile, scoli sau profesori nu fac decat sa confirme regula.
  • +4 (4 voturi)    
    Mascariciul PRICOPIE (Vineri, 6 septembrie 2013, 13:27)

    Blue_James [utilizator]

    Pricopie (fara dl...) dupa ce a nenorocit toate scolile si inspectoratele cu lipitori de afise electorale...are o unica preocupare...sa isi aranjeze freza!!!!
  • +3 (3 voturi)    
    efortul pe 4 ani 25%, evalaure nationala 75% (Vineri, 6 septembrie 2013, 13:28)

    warchild [utilizator]

    cum de o fi bine acest lucru? iar se generalizeaza spagile si subiectele date pe sub mana...
    Incompetenta iar si-a spus cuvantul, guvernul USL e pus pe distrus tot ce merge bine.
  • -3 (5 voturi)    
    Am copii, SLAVA DOMNULUI!!! (Vineri, 6 septembrie 2013, 13:28)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    Problema e ca de acum nimeni nu-si va mai da osteneala sa invete in timpul anului deloc, in conditiile in care si-asa nu se facea scoala. Daca nu esti in forma la examen, poti pierde un loc bun pe care il meritai dealtfel! Jumate-jumate era totul balansat!
    Copiii mei au dat aceste examene deja si da, USL este cea mai mare mizerie a politicii romanesti din istorie!
  • 0 (2 voturi)    
    dezastrul (Vineri, 6 septembrie 2013, 13:46)

    CobraRo [anonim]

    Dezastrul inceput de Evnghelia Andronescu continua.
    Mesajul este'' dati spaga la liceu ca la Bac va prinde.''
    Este a''n''spea modificare facuta de Psd in asa fel ca nimeni sa nu mai inteleaga nimic si efectul ete ca nu se mai invata nimic.
    Se aplica'' invataturile''primite de la Moscova de ILICI-kgb si aplicate de urmasii sai vizand creerea de tineri nepregatiti.usor de manipulate.
  • +1 (1 vot)    
    Modificarea schimbarii si viceversa! (Vineri, 6 septembrie 2013, 15:48)

    GRANDFATHER [anonim]

    Pentru ca sectorul pe care il pastoreste sufera de o grava subfinantare, nici chiar omul de stiinta Funeriu nereusind sa -si convinga colegii sa acorde educatiei bugetul prevazut de lege, domnul Pricopie - ca si predecesorii sai - se face ca muncerste, face programe si proiecte frumoase(pe hartie) si modifica ce au schimbat altii si viceversa! Astfel, acest sistem menit sa clasifice candidatii la liceu dupa criterii aparent clare si indubitabile este torpilat si aruncat in derizoriu de complicitatile "din teritoriu" unde inspectorii si directorii aproba si executa transferul unor elevi dintr-o clasa in alta si de la o scoala la alta, fara sa respecte criteriile prevazute in distribuirea computerizata nationala! Astfel la liceele "de top" unele clase ajung sa aiba si 40-45 de elevi, in timp ce la alte licee "dispar" clase! In saptamanile care preced deschiderea noului an scolar se desfasoara faza nationala a "transferiadei scolare", care viciaza si chiar anuleaza rezultatele repartitiei nationale computerizate! Din momentul desfiintarii examenului de admitere in liceu, nici unul dintre celebrii ministrii ai educatiei din perioada posdecembrista nu au avut "curajul"(citeste "interesul") sa reintroduca acest examen de selectie si clasificare! Pentru ca in aceasta formula locurile ar fi ocupate dupa criterii clare si controlobile, iar transferurile in clasa a-IX-a ar fi interzise! Examenul ar putea fi organizat in doua sesiuni ca si examenul de bacalaureat! Dar nmeni nu are interes sa faca asa ceva, nici in "teritoriu" si nici la minister! Asa ca toata lumea se face ca lucreaza si participa cu entuziasm la modificarea schimbarilor(inutile) anterioare!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by