Evaluarea Nationala 2013 Profesor de limba romana despre scandalul subiectelor prea usoare: Mi-am amintit de perioada comunista, cand se anuntau in plenarele C.C. recolte remarcabile la hectar, in vreme ce populatia traia la limita subzistentei

de Red. Stiri     HotNews.ro
Luni, 1 iulie 2013, 13:20 Actualitate | Esenţial

Scandalul subiectelor prea usoare de la Evaluarea Nationala 2013 ia amploare. Procentul mare al elevilor cu note peste 5, precum si cresterea procentului de note mari l-au determinat pe un profesor din Cluj Napoca sa scrie un text acid la adresa organizatorilor examenului. "V-ați gândit, oare, dumneavoastră, cei care ați decis sau, mai bine zis, cei care ați impus formularea unor asemenea subiecte, ce credibilitate mai are un profesor de vocație, dornic să facă performanță cu elevii săi, în fața învățăceilor care conștientizează faptul că nici măcar nu mai are sens să se prezinte la cursuri, de vreme ce rezolvarea unor asemenea subiecte nu necesită decât absolvirea a patru clase primare?", scrie Adrian Romonţi, Profesor de limba romana la Colegiul national pedagogic "Gheorghe Lazar" Cluj-Napoca.

  • Citeste mai jos textul integral publicat pe contul sau de Facebook si pe site-ul Clujul Liber


"Sunt câteva ceasuri bune de când stau pe gânduri și încerc să scriu aceste rânduri. Am ezitat între dorința de a-mi elibera tensiunea acumulată și teama  de a nu strica momentele de fericire pe care le-au trăit mulți dintre elevii care au aflat ieri rezultatele la examenul de Evaluare Națională. Iată că mi-am luat inima în dinți și am decis să aștern pe hârtie câteva reflecții privind starea de agonie în care a ajuns învățământul românesc.

Dacă până acum câteva zile am avut convingerea că tot ceea ce înseamnă sistem de evaluare se bazează exclusiv pe fixarea unor criterii obiective și, că de doi ani, examenele naționale s-au înscris, cât de cât, pe făgașul firescului, prin eliminarea fraudei, iată că, încă o dată, mi se confirmă faptul că o minune nu durează mai mult de trei zile sau, mă rog, în cazul de față doi ani, de când ministrul Funeriu a încercat eradicarea fraudei, prin introducerea, în sălile de examen, a camerelor de supraveghere video. Mi-a fost dat să văd, într-o manieră absolut înspăimântătoare, felul în care învățământul nu e altceva decât un instrument în mâna politicului.

Anunțate cu surle și trâmbițe încă din luna septembrie a anului trecut, măsurile de remediere a situației dezastruoase la examenele naționale și-au găsit ecou în rezultatele afișate ieri la examenul din cadrul  Evaluării Naționale. Praf în ochi, domnilor! În momentul în care am văzut subiectele la disciplina Limba și literatura română, materie pe care o predau, mi-am dat seama că, de fapt, am fost angrenați noi, profesorii, părinții și elevii, într-un joc politic pe cât de meschin, pe atât de scârbos. Scopul era unul cât se poate de clar: formularea unor subiecte care să aibă ca finalitate o promovabilitate cu mult mai mare decât cea din anii precedenți. Subiectele de la matematică de joi n-au făcut altceva decât să-mi întărească această convingere ca, rezultatele afișate ieri, să mă aducă într-o stare de dezgust absolut. Mi-am amintit de perioada comunistă, când se anunțau în plenarele C.C. recolte remarcabile la hectar, în vreme ce populația trăia la limita subzistenței, din pricina lipsei alimentelor. Aceeași stare mă încearcă și acum: mass-media anunță procente fabuloase de promovabilitate, în vreme ce nivelul de pregătire a elevilor este din ce în ce mai scăzut.

Pot înțelege o revizuire a programelor școlare, mi se pare firească o adaptare a subiectelor de examene la cerințele impuse de societatea contemporană, dar nu pot accepta niciodată absența unei exigențe și stabilirea firească a unui sistem coerent și obiectiv în ierarhizarea valorilor. Ba mai mult, acest joc duplicitar propus de noul ministru al educației are consecințe grave și asupra actului educațional în sine.

V-ați gândit, oare, dumneavoastră, cei care ați decis sau, mai bine zis, cei care ați impus formularea unor asemenea subiecte, ce credibilitate mai are un profesor de vocație, dornic să facă performanță cu elevii săi, în fața învățăceilor care conștientizează faptul că nici măcar nu mai are sens să se prezinte la cursuri, de vreme ce rezolvarea unor asemenea subiecte nu necesită decât absolvirea a patru clase primare? Cu siguranță nu v-ați pus această problemă și nici nu cred că v-ar păsa foarte mult, de vreme ce scopul dumneavoastră, acela de a arunca praf în ochii unei mase populare pe care vi-o doriți supusă și ușor de manipulat, a fost atins. Oare chiar vă simțiți bine, știind că atâtor elevi merituoși le-ați redus șansa de afirmare și că ați realizat o uniformizare doar de dragul de a obține aplauzele din partea maselor care o să va felicite?

Închei aceste reflecții ca pe o comedie a lui Caragiale, căci, nu-i așa, ,,Asta e lumea, o comedie, iar noi, actorii, care o jucăm, n-avem dorință alta mai vie decât aplauze să merităm.”























5382 vizualizari

  • +17 (17 voturi)    
    Toata stima domnule profesor ... (Luni, 1 iulie 2013, 13:36)

    falcoind [utilizator]

    foarte bine punctat. E mult mai usor sa manipulezi o masa de "prosti" decit sa faci fata unei mase de oameni care gandesc.
  • +15 (19 voturi)    
    d-le Adrian (Luni, 1 iulie 2013, 13:44)

    sucaa [utilizator]

    nu va dati seama in ce cloaca intrati. o sa fiti hulit si insultat pt acest articol. postacii de servici nu or sa va ierte indrazneala de a critica mare ales ponta cu 70%. va puneti cu un procent covarsitor de votanti usl-isti care au orbul ganilior si tot ce face ponta este magnific.
    revenind la subiectele de la evaluare, dumnezeule, cred ca erau si copii de clasa a 6 care treceau examenul. dar asta este. cand funeriu incerca sa stabileasca niste criterii ca de cat juste de promovare, era hulot din toate partile, inclusiv din randul profesorilor. cine stia adevarul a preferat sa taca de frica societatii din care facea parte ca sa nu aiba de suferit. acum ne plangem de situatia in care s-a ajuns. imi pare rau, dar toti suntem vinovati de asta. unii ca s-au lasat usor manipulati si ceilalti ca au bagat capul in pamant de ruine su frica.
    si inca este loc de mai rau. eu zic sa va pregatiti. ce s-a intamplat in ultimul an este doar un fel de testare a reactiei populatiei. or sa vada ca lumea inghite si or sa-si permita mult mai mult.
    bucurati-va, astazi este mai bine ca maine :)
  • +14 (14 voturi)    
    sincer! (Luni, 1 iulie 2013, 13:53)

    corvus coraX [utilizator]

    Atunci însă examenele erau examene nu glumă! la unele facultăţi ca să intri examenele erau de coşmar, la intrarea în liceu sau bacalaureatul, la fel! Acum, favorizăm generaţii de tâmpiţi. Dar este normal, atâta timp cât parlamentul e plin de dobitoci, inculţi şi agramaţi.
    • +7 (7 voturi)    
      De acord in plus atunci aveam si (Luni, 1 iulie 2013, 14:44)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      stresul de a reusi sau nu la examen pe cind acum ......
      Tin minte ca la admiterea la liceu era o concurenta aproape ca si la facultate , 4-6 pe un loc .

      Singura forma de departajare este competitia care in invatamint ar trebui sa fie examenul . Viata este tot o competitie
      Din pacate dupa 90 ca si acum toti copiii trebuie sa aiba diploma
      Singura solutie viabila in invatamint este examenul de admitere . Cine a invatat la materia respectiva trece examenul , cine nu .... la sapa
  • +9 (9 voturi)    
    Wow! (Luni, 1 iulie 2013, 14:28)

    SHEAPA [utilizator]

    Respectul si dragostea pentru carte n-au murit in Romania.

    Chapeau, monsieur Le Professeur!
  • +8 (10 voturi)    
    Bine spus! (Luni, 1 iulie 2013, 15:15)

    suk-yi [utilizator]

    Aceste subiecte de maxim clasa a treia (cel putin la matematica) sunt o rusine nationala, si ma mir ca nu s-au ridicat mai multe voci in problema asta. Vad ca dascalii romani nu prea mai au obraz in ultima vreme, dar nici minte, si odata cu ei, intreaga tara va avea de suferit. Ginditi-va dragi profesori de liceu ca ii veti avea elevi pe acesti "olimpici" si va trebui sa va coboriti la nivelul lor de prostie urmatorii 4 ani. Ginditi-va dragi concetateni ca acesti tineri vor absolvi "tras-impins" conform visului dnei Andronescu si vor avea pretentia si ocazia de a se angaja undeva, doamne fereste, poate chiar ca functionari de stat, si abia atunci o sa simtim cu totii consecintele dezastrului din invatamint. In scurt timp, nu o sa mai stie nimeni sa schimbe un bec, darmite sa interpreteze o lege sau sa puna un diagnostic. Nu e deloc amuzant ce s-a intimplat in acest an; stiam cu totii ca loazele de politicieni vor face jocurile de asa natura incit cifrele sa para in favoarea lor; dar pe cine pacalim cu promovabilitatea asta uriasa? Si asa tara geme de doctori in toate specialitatile, dar nimeni nu mai stie sa faca un pod sau o asfaltare acceptabil, un proiect finantabil, si exemplele pot continua. Credeam ca bietul Caragiale exagera cu dl Goe al sau, dar uite ca acum avem generatii intregi.... e stupefiant!
    • +2 (2 voturi)    
      ştacheta fie ea să fie (Luni, 1 iulie 2013, 16:50)

      corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui suk-yi

      Nici profii nu mai sunt ce au fost! Majoritatea nu au chemare, nu au dăruire, să ia salariul şi gata. Înainte erau inspecţii peste inspecţii, erau evaluaţi la sânge şi profii! Am avut profi extraordinari cărora le datorez o buna parte din ceea ce sunt acum. Mentori, nu numai profesori! Aveau dăruire, iar noi respect. Cum spune mniku mai sus, filtrele examenelor erau tari de tot, are dreptate, la examenul pentru liceu am fost aproape 5 pe loc. Bacalaureatul?! Ce să mai vb. La facultate se intra incredibil de greu!


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version