Școala românească în pandemie, între compromis și haos: „dezastruoasă”, „ineficientă”, „oribilă” / Ce spun elevii și profesorii despre învățământul hibrid și online

de N.O.     HotNews.ro
Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 16:35 Actualitate | Educatie


scoala online
Foto: pxfuel.com
20 octombrie. România înregistra alte 3.400 de noi cazuri de Covid. Rata de infectare depășea 3 la mia de locuitori în București și Alba. Peste 5.000 de școli se aflau în scenariul hibrid, iar aproximativ 1.900 de alte școli își desfășurau cursurile complet online. Dar cum percep elevii, părinții și profesorii educația în aceste scenarii? Peste jumătate dintre elevi consideră că prima lună de școală a fost haotică și unii au caracterizat educația de acum drept „dezastruoasă”,„ineficientă” și „oribilă”. Și asta o spun doar cei din mediul urban care au acces la internet.

Un sondaj online realizat între 14-20 octombrie de Fundația Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună” alături de Consiliul Național al Elevilor și Federația Națională a Asociațiilor de Părinți arată că pentru 51% dintre elevi prima lună de școală a fost mai degrabă haotică, ”încercând să țină pasul cu provocările implicate de diferitele scenarii în care s-au aflat, mai ales pentru că o parte din aceștia au și experimentat mai mult de un singur scenariu”.

De asemenea, aproximativ 30% dintre elevi consideră că, în prezent, modul în care se realizează școala este un compromis valid din perspectiva crizei medicale în care se află România.

Cu toate acestea, există elevi pentru care educația în conextul actual este „dezastruoasă”, „foarte proastă”, „grea”, „ineficientă”, „oribilă”, „un dezastru”.

Ei menționează că le este dificil să învețe în contextele educaționale în care se află și că unii dintre profesori nu se implică suficient pentru a îmbunătăți calitatea educației oferite.

La polul opus, sunt și câțiva elevi care susțin că educația este mai puțin stresantă în formatele hibrid sau online.

Profesorii caracterizează procesul actual de învățământ în termeni mai blânzi decât elevii. Astfel, 40% dintre cadrele didactice evaluează educația din prima lună de școală ca fiind un compromis, iar 34% consideră că aceasta este de calitate. Totodată, sunt și profesori care consideră că educația online s-a îmbunătățit de la o zi la alta, iar, în ciuda provocărilor care apar, „se” fac eforturi și încercări pentru o educație cât mai bună.

Cade responsabilitatea mai mult pe elev și părinte

Părinții observă și ei compromisul din educație în proporție de 49%, iar alți 33% consideră că procesul educațional este haotic, unul dintre părinți menționând „în ciuda efortului susținut al profesorilor și copiilor deopotriva, este totuși un compromis. Este un sistem ce se bazează foarte mult pe gradul de responsabilitate al copilului”.

”Părinții constată faptul că învățământul a devenit din ce în ce mai mult responsabilitatea elevilor și a părinților, și mai puțin a reprezentaților școlii: „Din păcate, suplinesc munca învățătoarei, care preferă să nu se complice și predă extrem de puțin, în schimb, dă enorm de multe teme. Astfel, sfârșesc prin a-i suplini munca, prin a lucra mult cu copilul”. Un alt respondent (din grupul părinților) menționează apariția frustrării pentru toți actorii sociali implicați (elevi, cadre didactice, părinți) și lipsa empatiei, așteptările între aceștia fiind exagerate”, arată sondajul.

De asemenea, părinții și elevii acuză profesorii că nu sunt destul de bine pregătiți în competențele digitale, dar și profesorii, și copiii se supraevaluează.

Sondajul a analizat și propria evaluare a competențelor digitale, care este o componentă esențială în desfășurarea orelor online sau și hibrid și concluzionează că există ”o supra evaluare a abilităților și cunoștințelor digitale”.

”Competențele digitale ale respondenților (elevi și cadre didactice) sunt auto-percepute ca fiind destul de dezvoltate, ținând cont de faptul că pentru elevi media este de 7.64, iar pentru cadre didactice este 8.09 (pe o scală de la 1 la 10)”, arată rezultatul chestionarului.

Cum se înțeleg profesorii cu părinții?

Așteptările legate de implicarea părinților în procesul educațional au crescut în contextul educației online și hibrid. Mai ales în cazul preșcolarilor și al elevilor din clasele primare, rolul acestora este esențial pentru îndrumare și sprijin.

În viziunea cadrelor didactice, colaborarea cu părinții din această perioadă (prima lună din anul școlar 2020-2021) este una bună (61%) și foarte bună (24%). Perspectiva elevilor asupra acestei colaborări este mai critică, astfel, 18% dintre elevii respondenți susțin că relația dintre cadrele didactice și părinții lor este proastă și foarte proastă, în timp ce alți 19% sunt de părere că nu există niciun fel de colaborare între aceștia.

Percepția părinților asupra subiectului este mai moderată, 73% evaluează relația cu cadrele didactice ca fiind pozitivă, în timp ce 9% susțin că nu există o colaborare cu reprezentanții școlii. În interpretarea acestor rezultate, trebuie avută în vedere dezirabilitatea anumitor răspunsuri, altfel, pe parcursul chestionarelor vom remarca o vină constantă „pasată” de la cadre didactice la elevi și părinți.

Învățământul hibrid, cea mai proastă variantă?

O treime dintre elevii și părinții care se încadrează în formatul educațional hibrid apreciază calitatea educației ca fiind una foarte mică, respectiv între 1 și 4 pe scală de la 1 la 10, în timp ce 10% dintre elevi evaluează educația hibridă prin notele de 9 și 10.

Învățământul hibrid este văzut ca fiind o formă de educație de o calitate mai scăzută și din cauza distribuirii atenției profesorului între elevii din clasă și cei de acasă. O altă problemă este lipsa unei conexiuni bune la internet la școală și lipsa echipamentelor digitale.

61% dintre elevi consideră că lipsa unei conexiuni bune la școală este o problemă, în timp ce 36% dintre elevi au menționat lipsa altor echipamente digitale necesare pentru transmiterea orelor din clasă acasă, pentru care elevii de acasă sunt mereu în dezavantaj.

26% dintre elevi consideră că anumiți colegi nu pot participa la educație atunci când sunt în grupa online.

Astfel, elevii susțin faptul că nu reușesc să înțeleagă foarte multe din predarea online în formatul hibrid pentru că apar probleme de conexiune, dacă profesorul se mișcă, sunetul nu mai este foarte bun, iar elevii de acasă nu pot vedea tabla.

Singurul lucru care este cert la orele online este că se face prezență, ce se întâmplă apoi, nu mai înțelege nimeni. Fiecare face ce vrea pentru că din predarea online nu se înțelege mai nimic!”.

Unii elevi susțin că elevii de acasă înțeleg doar parțial materia predată, iar, când merg la școală, li se dau teste din acele noțiuni pe care nu le-au înțeles.

Din perspectiva profesorilor, distribuirea echilibrată a atenției între elevii din clasă și cei de acasă este una dintre principalele dificultăți ale educației în format hibrid: „Se muncește foarte mult și te trezești blocat de lipsa de funcționalitate a transmisiei de internet, nu te poți ocupa cum trebuie de elevii din clasă, și, neapărat, trebuie activități și pentru cei de acasă; în final, pierdere există în ambele tabere”.

Comparativ cu elevii, cadrele didactice remarcă într-o măsură mai mare (55%) lipsa accesului la educație pentru anumiți elevi, aceștia menționând inclusiv faptul că pentru elevii cu CES și/ sau dizabilități există dificultăți mai mari în desfășurarea orelor online.

O altă nemulțumire exprimată de către unii dintre profesorii respondenți este faptul că părinții nu se implică suficient de mult în desfășurarea și sprijinirea orelor, lăsând copiii nesupravegheați în timpul orelor online. Pe de altă parte, nici implicarea prea mare și participarea părinților la ore online nu este percepută pozitiv: „prea mulți membri ai familiilor se perindă în camera de studiu al copilului. Adesea se opresc curioși să asiste”.

Părinții consideră că orele nu sunt adaptate la învățământul hibrid (55%), iar profesorii nu pot împărți activitățile de predare între elevii din clasă și cei de acasă. Aceștia au remarcat o lipsă a interacțiunii între unele dintre cadrele didactice și elevi, observând chiar dezinteresul unora dintre profesori pentru modul în care elevii recepţionează aceste ore. Deși anumiți elevi au oferit feedback cu privire la probleme întâmpinate, profesorii au fost rigizi și inflexibili în adaptarea conținutului și predării la experiențele elevilor. Părinții cu elevi în învățământul primar consideră că învățământul online nu este deloc potrivit, mai ales pentru primele clase când elevii ar trebui să învete să scrie și să citească.


Accesul la educație online

Sondajul a analizat și accesul la educația online, prin prisma unei întrebări care a avut în vedere percepția elevilor asupra procentului de elevi din propria clasă care nu pot participa și a cadrelor didactice la nivelul întregii școli.

Astfel, conform observațiilor elevilor, 26% dintre aceștia susțin că în clasa în care învață procentul elevilor care nu pot participa este de mai puțin de 5%. De asemenea, aproximativ 60% dintre elevi susțin că în clasa lor nu există astfel de elevi. Perspectiva cadrelor didactice este extrem de diferită față de cea a elevilor, 46% dintre acestea au remarcat că există sub 5% elevi la nivelul școlii care nu pot participa la ore online (inclusiv în varianta hibridă), iar 11% susțin că sunt peste 20% din elevii școlii care nu pot participa la orele online.

Desigur, acestea sunt niște estimări imprecise și bazate pe propiile percepții și experiențe, însă ele oferă o imagine despre amploarea fenomenului.

În același timp, 9% dintre părinții respondenți (majoritar din mediul urban) au declarat că elevii pe care îi au în îngrijire nu au echipamentele digitale proprii și adecvate.

Soluția cel mai frecvent utilizată de cadrele didactice pentru problema participării la orele online este de a transmite materiale părinților (64%), urmată de varianta în care elevii care nu se pot conecta online participă mai mult în varianta față în față, atunci când acest lucru este posibil (scenariul hibrid de învățământ). Conform percepției elevilor (48%), profesorii mai degrabă nu au soluții pentru situațiile în care elevii nu au acces la educația online.

De asemenea, cadrele didactice transmit informațiile și materialele către elevii care nu pot participa online prin intermediul colegilor, deși aceasta nu este varianta cea mai eficientă. Mai mult decât atât, unii dintre profesori au trimis materiale și fișe prin intermediul poștei astfel încât elevii să poată lucra acele fișe de acasă, fără conexiune online, în timp ce alți profesori se duc personal acasă la elevi sau le cumpără „din buzunar” cartele de internet.

Unii dintre elevi și părinți au susținut că tot ce fac profesorii este să le pună absențe colegilor care nu se pot conecta fără să îi intereseze care sunt motivele: „Nu se implică, îi lasă pe copii să se descurce de unde își fac rost de teme sau dacă au lucruri pe care nu le-au înțeles”.

În concluzie, pentru elevii care învață în grupa de acasă în sistemul hibrid este dificil să înțeleagă materia predată, iar unii dintre ei nu participă la activități sincrone, ci primesc fișe și materiale pe care să le rezolve singuri acasă. În ceea ce privește profesorii, ei sunt sunt copleșiți de multitudinea de sarcini pe care le implică scenariile educaționale actuale – adaptarea conținutulul educațional în format hibrid și online, identificarea de soluții pentru elevii care nu se pot conecta la orele online, comunicarea cu părinții, evaluarea și notarea elevilor, presiunea pentru realizarea unor ore interactive, dezvoltarea competențelor digitale.

O schimbare majoră în acest sistem de educație a adus și în viața părinților, pentru că au crescut responsabilitățile lor în actul educațional, aceștia fiind cei care trebuie să sprijine copiii în conectare și desfășurarea activităților online, în explicarea lecțiilor care nu au fost înțelese de către copii, iar timpul petrecut de aceștia pentru activitățile educaționale ale copiilor au trecut.

”Deși fiecare dintre cele trei grupuri resimte dificultăți în această perioadă, tendința este de a-l blama pe celălalt: elevii consideră că profesorii nu sunt suficient de implicați și că ar putea face mai mult, profesorii consideră că elevii nu sunt motivați și nu vor să învețe și părinții se implică prea puțin, iar părinții susțin că profesorii nu își adaptează metodele de predare și că nu sunt suficient de bine pregătiți”, arată concluziile sondajului.


Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 3.886 elevi, 1.587 cadre didactice și 909 părinți din toate județele din România. Deși numărul respondenților este destul de mare, rezultatele acestui sondaj nu sunt reprezentative la nivel național, respondenții au completat chestionarul pe baza disponibilității și a accesului la mijloace tehnologice și internet.










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















14347 vizualizari

  • +11 (23 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 16:58)

    tirolez [utilizator]

    In concluzie , hai cu totii in Herastrau sa facem scheme cu placa si trotineta! yey.
    Am observat ca daca la ora stau toti cu camerele pornite nu mai apar incidente de genul continua tu, Ionele si Ionel nu stie nici pe ce lume e.
    Faptul ca la hibrid erau unele situatii in care nu se vedea bine tabla , am vazut ca se trimiteau poze pe whatsapp. E regretabil, dar poate ar trebui sa ne trezim sa vedem criza sanitara in mijlocul careia suntem si sa ne oprim din a bate din picior ca nu ne convine nimic. Mai bine sa apreciem ca avem totusi destule mijloace tehnice cat sa mearga scoala mai departe, nu suntem ca in al doilea razboi mondial cand orasul era bombardat si ... asta era, caput scoala cu totul.
    • -5 (17 voturi)    
      Culmea este (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 17:25)

      Idi O'Tool [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Ca mijloace tehnice avem insa nu stim sa ne folosim de ele. Predai online si foloseti tabla care nu e electronica si ii faci poza cu mobilul!?!?

      Este ca si cum iti dau o Tesla pe mana si tu stai la coada la pompa sa ii pui benzina sau carbuni.
      • +2 (6 voturi)    
        Unde este sondajul, ca vad doar interpretări? (Duminică, 25 octombrie 2020, 3:04)

        Argon [utilizator] i-a raspuns lui Idi O'Tool

        Un sondaj se prezintă integral, nu sub forma unor interpretări ale sale. Nu comentam doar ce convine din el pentru a ne pune în evidenta propriul punct de vedere. Exista o agenda, denigrarea cu orice preț a României și tot felul de date sunt prezentate de asa natura ca sa para un dezastru.

        Citat:
        "Școala românească în pandemie, între compromis și haos: „dezastruoasă”, „ineficientă”, „oribilă” / Ce spun elevii și profesorii despre învățământul hibrid și online"
      • +3 (5 voturi)    
        Sa stii (Duminică, 25 octombrie 2020, 7:20)

        gamma [utilizator] i-a raspuns lui Idi O'Tool

        Nu e o tehnica rea , fotografia are rezolutia mult superioara camereleor web si flexibilitatea manipularii tel mobil face simpla evitarea reflexiilor pe tabla .Profii sunt obisnuiti cu tabla iar cei mai deschisi la modern isi cumpara si invata sa foloseasca tablete grafice (personal nu stiu daca sunt ce trebuie , ideea e ca testam , invatam , orice in afara de vociferat fara un plan mai bun )
        • 0 (0 voturi)    
          Ai tableta si creion grafic (Duminică, 25 octombrie 2020, 10:40)

          Idi O'Tool [utilizator] i-a raspuns lui gamma

          Dar scrii cu creta pe tabla... Ca in vremea Mariei Tereza...
      • +4 (4 voturi)    
        Absolut corect ce spui! (Duminică, 25 octombrie 2020, 7:26)

        Klaus_ [utilizator] i-a raspuns lui Idi O'Tool

        E noaptea mintii sa vezi cum profesorii predau la tabla si fac broadcasting pe internet la ce scriu ei acolo, le cer copiilor sa scrie in caiete dupa dictare si sa deseneze dupa ce vad la tabla. Dar copiii nu vad bine tabla. Normal ca nu vad, daca toti in scoala fac streaming pe Google Meet sau Zoom, scade calitatea transmisiei video. Asa ca poti sa ai tu camera 4K, Full HD, ca streamingul se face tot la 720p sau 360p, si asta cand ai net suficient. Cand n-ai, evident ca se duce si mai jos si se vede blurat sau inghata imaginea. Orice copil de gimnaziu care foloseste un smartphone stie asta. Normal ca scoala online nu inseamna broadcasting, ci tutoriale combinate cu discutii si cu testare si autotestare online. Nu inseamna ca-i pui pe copii sa scrie dupa dictare, ci ca le dai lectia in format electronic, le pui la dispozitie continut media pe care tu ca profesor il poti explica, iar copiii o sa fie atenti ca nu trebuie sa scrie dupa dictare. Nu, nu e ca si cum le dai o Tesla si ei merg si stau la coada la benzina. E mai rau. Le fai o Tesla si ei inhama boii ca sa se plimbe cu ea.
  • +10 (18 voturi)    
    Nu e de loc rau (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 17:01)

    PowerIon [utilizator]

    Ca responsabilitatea cade mai mult pe copii si parinti. Este partea plina a paharului. Nu vom avea o generatie ratata, ci una responsabila.
    De la mai bine decat deloc, profesorii deja s-au adaptat situatiei, copiii sunt mai atenti, in pauze comunica intre ei, li se trimit clar temele astfel incat parintii sa-i verifice. Generatia actuala de copii deja era indragostita de telefoane si tablete.
    E adevarat insa ca e valabil pentru cei care vor sa invete. Iar pentru cei care nu vor, si invatamantul face to face este inutil.
    Alta e boala invatamanului romanesc, indoparea de cunostinte inutile cu umbrirea celor esentiale.
    • +6 (14 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 17:35)

      CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

      "O altă nemulțumire exprimată de către unii dintre profesorii respondenți este faptul că părinții nu se implică suficient de mult în desfășurarea și sprijinirea orelor, lăsând copiii nesupravegheați în timpul orelor online."

      Domnii profesori realizează că mulți dintre elevi, posibil chiar majoritatea, sunt nesupravegheați din cauză că părinții sunt la muncă și copiii sunt singuri acasă? Eu lucrez de acasă și pot să-mi supraveghez copilul, dar știu că mulți dintre colegii ei sunt singuri și joacă Roblox sau Among Us în timpul orelor. Ba chiar îi mai și invită în jocuri pe puținii copii care nu-s lăsați de capul lor... Care este soluția propusă de profesori pentru copiii ai căror părinți nu au luxul de a lucra de acasă?
      • +11 (15 voturi)    
        Solutia este tehnica (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 18:32)

        Idi O'Tool [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

        Si se numeste "parental control" si este pe toate sistemele de operare moderne. De exemplu se poate bloca accesul cuiva la o aplicatie sau un portal intre anumite ore. Daca nu ai aceste optiuni, sfatul meu e sa iei un alt dispozitiv sau sa instalezi actualizarile de software.
  • +18 (22 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 17:58)

    _Sherlock_ [utilizator]

    Iar ma luati cu asociatiile astea de parinti, federatiile
    pompoase conduse de 2-3 ratati care altceva decat
    sa infinteze ONGuri si sa plimbe hartii nu stiu.

    As fi curios sa vad foaia matricola a acestor nulitati,
    sunt sigur ca vodca cu cola la baru din coltul scoli
    e singura lor amintire din acea perioada.

    Atata timp cat copilul vrea sa invete nimic nu e imposibil.
    Sunt probleme, dar majoratitatea au solutii, intodeauna
    cand iesi din zona de confort ai nevoie de timp pentru
    a te acomoda.

    Dar sunt si lucruri pozitive: de exemplu eu as vedea
    post-pandemie copii ducanduse la scoala cu o
    tableta in ghiozdan in loc de 7 manuale de 5KG :)

    Acest invatamant online, nedorit de nimeni, ne va
    alinia tehnologic si poate vom imbunatatii post-pandemie
    cum tratam scoala in general.

    Alt element pozitiv: in loc sa piarda 2-3 ore cu mersul si intorsul acasa, acest timp e castigat pentru lectii sau relaxare. In plus au si ei o masa calda, intre ore, cand i se face foame, nu sandwichul ala amarat pentru 6-7 ore, mai ales pentru elevii din schimbul 2.
    • +5 (7 voturi)    
      Cazul meu (Duminică, 25 octombrie 2020, 7:00)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui _Sherlock_

      Liceu bun in Bucuresti , fiica-mea a capatat doua ore in fiecare zi din cauza ca nu mai face naveta .Este tinuta in priza non stop de cate teme capata la materiile principale (cam exagereaza cu temele profesorii dar nu e business-ul meu sa evaluez) .I-am aranjat inca din vara un sistem dual monitor cu un 23" si 19 " si are parte de o experienta foarte confortabila nu cum se chinuie marea majoritate cu laptopuri si tablete . Asa ceva se poate aranja SH cu mai putin de 1500 lei desi m-as mira sa nu aiba cineva un PC de dupa 2010. Si copiii si profesorii incearca sa faca sa mearga treaba ,toata lumea invata si optimizeaza . Cel mai misto , sedinta cu parintii online
  • +3 (15 voturi)    
    Am gasit si profesori care fac eforturi sa predea. (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 17:58)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Ce sa faci online in "orele" de 30 de minute (ca sa nu stea copiii prea mult in fata unor ecrane) ?
    Doar predare ? Nu e asta scopul scolii...

    Cine este interesat de educatia copilului sau si are acces la internet, gaseste cum sa acopere "golul" educational cu un minim de efort.

    Sunt mii de lectii filmate, explicate pe indelete, pe care elevii le pot vedea atunci cand au timp sau acces la calculator sau conexiune la internet.

    Prezenta online ar putea fi folosita doar pentru a clarifica si a verifica asimilarea notiunilor, nu pentru predare efectiva, pentru ca NU E TIMP !

    https://www.youtube.com/watch?v=nJ1Y-jEIEMs&ab_channel=MarianUdrea

    https://www.youtube.com/watch?v=TZrmsrJ8u20&ab_channel=AIJBTBotosani

    https://www.youtube.com/watch?v=ToGjBRKKSo0&ab_channel=prof.IoanURSU

    https://www.youtube.com/watch?v=Sll2bTF8YRY&list=PLoHyI_g-XmK5FDfVFbFAkS1qVJzRaD7sO&index=1&ab_channel=LectiiMatematica
    • +12 (16 voturi)    
      Cine vrea să învețe,învață. (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 18:29)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Cei care nu învață acum și reclamă diferite neajunsuri,sunt aceiași care nu învățau nici înainte,deranjau orele,chiuleau.Vorba cuiva pe aici.elevii încep să devină mai responsabili și ,în timp,învățământul online va fi de bază.
    • +7 (11 voturi)    
      Cursurile ar trebui (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 18:34)

      Idi O'Tool [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Sa fie preinregistrate iar copilul sa le vada la orice ora. Timpul fata-in-fata cu profesorul trebuie dedicat exercitiilor, adica verificarii intelegerii si pentru intrebarile pe care un elev doreste sa le puna.
      • -1 (5 voturi)    
        In Germania exista aceasta infrastructura (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 20:53)

        emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui Idi O'Tool

        Poti sa intri pe anumite forumuri si sa gasesti tot felul de informatii despre ce se preda, explicatii, exercitii etc.

        In Romania suntem inca in 1977 toamna.
        • +1 (3 voturi)    
          Asa si trebuie (Duminică, 25 octombrie 2020, 0:07)

          Idi O'Tool [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

          Toate cursurile mele sunt publice si gratuite.
  • +1 (13 voturi)    
    degeaba! (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 18:21)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Fie fata in fata ,fie on-line, 80 la suta din elevi ,studenti sunt niste mari speranta in a ingrosa randul mediocritatilor. Nu e rau ...pai ce e Orban sau Ciolacu, sau baiatul ala cum il cheama? ... a da, Dan Barna...un mare nimeni.Dar KWI ce e? O fi vreun destept? Tot mediocru este si nenea Klaus!
    S-a invatat de-a lungul timpului la lumanare,toate materiile in latina sau in slavona sau in greaca, si cine a avut de invatat a invatat....peste Europa au venit valuri de ciuma, holera , secole intregi....s-au scris opere uriase la lumanare,cu ciuma bantuind prin orase, si noi ne plangem de on-line.... .
  • +8 (12 voturi)    
    Hmmm (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 18:23)

    Sah [utilizator]

    ''De asemenea, părinții și elevii acuză profesorii că nu sunt destul de bine pregătiți în competențele digitale''
    Pai de ce-i acuza?
    Profesorilor nu li se cereau asemenea competente atunci cand s-au pregatit pentru aceasta meserie.
    Este ca si cum u IT-ist ar fi criticat ca nu se pricepe sa conduca bine o masina...
  • +9 (17 voturi)    
    Treaba e demult clarificata (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 18:33)

    BernierC [utilizator]

    Pe scoala au mancat-o cainii. Generatiile millennials sunt autodidacti, n-au nevoie de scoala clasica, traditionala. Ci numai de BAMBOO, ierburi si fitze. Deviza lor este FARA MUNCA! Altfel cad la pat, bolnavi.
    • 0 (6 voturi)    
      OK, boomer! (Duminică, 25 octombrie 2020, 3:35)

      zigzag [utilizator] i-a raspuns lui BernierC

      Da, voi, astia batranii, seriosii, profesionistii, ati facut mare lucru. Daca nu erati voi nu am fi avut o tara asa de bogata, de dezvoltata, cu un popor atat de educat. Am fi avut o tara urata ca Bulgaria, poporul erudit ar fi votat 30 de ani partide ca FSN/ PDSR/ PSD, peste tot ar fi fost numai analfabeti care s-ar fi inchinat la oase si ar fi crezut ca 5G-ul si microundele ii omoara. Cum? Cum? Toti ratatii se cred destepti doar pentru ca au avut imensul succes de a imbatrani?
      • -1 (3 voturi)    
        bravo pt comentariu (Duminică, 25 octombrie 2020, 8:04)

        dan.c [utilizator] i-a raspuns lui zigzag

        Ai perfecta dreptate! Ti-o spune unul de 45.
      • +1 (1 vot)    
        zigzag, mandru exponent millenials (Luni, 26 octombrie 2020, 13:51)

        BernierC [utilizator] i-a raspuns lui zigzag

        De unde expresia "succes de a imbatrani"? Constat ca nu-ti este familiara exprimarea in limba romana. Pentru aceasta realitate, putem afirma "traiasca Google si romgleza damboviteana, precum si cea din Bamboo!" Boomerii au facut cat s-a putut, in socialismul-comunismul opresiv, au muncit ca niste sclavi la galere, ptr ca voi sa culegeti roadele. nu-i vina lor ca 30 de ani politicienii si securistii au distrus tot ce au construit boomerii. Si, in definitiv, acum ce ai vrea, sa nu faceti nimic, sa luati totul de-a gata? Sa ajungeti precum tinerii neaosi londonezi, care se scalda in propria voma, diminetile pe la 4 am, dupa ce sunt dati afara din cluburi? Eu zic ca, de fapt, i-ati si intrecut, cel putin in marile orase din Ro. Voi vreti numai libertati, drepturi, stipendii, munca o lasati ptr...sclavi? De unde ii veti aduce, ca sa va vidanjeze...realizarile? Din Asia si Africa? Mi-e ca e cam tarziu, aia s-au emancipat tehnologic si sunt chiar inaintea voastra, asa ca ghinion! Trebuie sa puneti mana pe strung, freza, sapa, lopata, cazma, grebla, pieptane, foarfeca, ciocan, fierastrau, surubelnita samd. Aa, nu cunosti ce sunt astea? Da-i pe Google! Sau apasa F1, ca se rezolva totul!
  • +1 (9 voturi)    
    Vreti educatie de calitate cu Anisie ministru? (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 19:28)

    emil bobu [utilizator]

    E imposibil. E o profesoara de romana care nu stie romana.
  • +10 (12 voturi)    
    Cine vrea sa invete... (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 19:48)

    Mihail. [utilizator]

    ...invata, Orice.
    Unii cred ca, daca platesc niste taxe, profesorii au obligatia sa le faca copiii destepti. Nu merge asa.
    • 0 (10 voturi)    
      Cursurile (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 20:17)

      Idi O'Tool [utilizator] i-a raspuns lui Mihail.

      Ar trebui sa fie facute publice. Lumea imediat ar filtra profesorii slab pregatiti sau care nu sunt apti pentru aceasta meserie vocationala (exista numerosi cercetatori buni care nu stiu sau nu pot sa predea bine, si nu e nici o rusine).
      • +1 (1 vot)    
        Să identificăm elementele dușmănoase (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 23:48)

        Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui Idi O'Tool

        Îndemnăm oamenii de bine să se mobilizeze de îndată și să acționeze în tandem pentru identificarea elementelor dușmănoase.

        În felul acesta profesorii slab pregătiți vor pleca, iar în locul lor vor venii elitele bine pregătite care fac coadă la școlile românești impulsionate de respectul pe care îl vor primi și salariile uriașe din sistem.
        • -2 (2 voturi)    
          Nu (Duminică, 25 octombrie 2020, 10:42)

          Idi O'Tool [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

          Doar pe cei ce iau titularizarea cu 5.
  • +4 (10 voturi)    
    Fiecare cu analiza lui (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 21:12)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Dar acum direcția e digitalizare.
    E normal sa existe rezistenta la aceasta.
    Natural e ca atunci când se va vedea ca acei copii cu tendinta spre autodezvoltare / cu suport material de la părinți sa-si cumpere cele necesare, va fi vizibil plusul realizat de copil.
    Totul curge!
    Acum asociațiile de părinți care da-i si lupta neicusorule fac praf degeaba.
    Ele sunt o frână.
    Nu încurajează învățatul on line.
    Nici ei probabil nu au invatat dar se cheamă ca stiu tot.

    Timpul va arată ca on line si digitalizare e direcția corecta!

    Politicienii nu susțin cauza pentru ca nu inteleg.
    Nu au cum sa înțeleagă pentru ca au fost corigenți sau repetenți.
    Plus un Spiru!
    ������
  • 0 (4 voturi)    
    online (Duminică, 25 octombrie 2020, 5:51)

    Toni_Romania [utilizator]

    Scoala online = ”scenariul roșu”. ”Scenariul roșu” adica copiii stau acasa, si toata raspunderea pica pe parinti. Si gata, autoritatile ”s-au scos”. ”Scenariul roșu” - adica un parinte trebuie sa renunte la serviciu sa stea cu copilul acasa. Bravo guvern. Degeaba ati avut 7 luni la dispozitie.
    • 0 (0 voturi)    
      De ce? (Luni, 26 octombrie 2020, 13:02)

      GNG [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Nu cred ca este necesar ca un parinte sa se sacrifice pentru a sta acasa cu copilul. Eu am crescut cu cheia de gat, singur imi faceam temele si singur plecam si veneam de la scoala, bine nu chiar singur, la bloc eram cel putin 10, cu maxim 3 ani diferenta intre noi, care invatam la aceeasi scoala. Tin minte ca ne asteptam in fata blocului si apoi plecam cam cu 20 minute inainte de inceperea cursurilor, scoala era aproape de bloc, faceam maxim 10 minute pana acolo mergand lalaind pe strada. Am ramas sursprins sa vad parinti care vin la liceu sa isi ia copilul cu masina, chiar si la ora 13. Am inteles ca acum asta este ultima moda, etalarea masinilor, pe strada, in fata liceului. Normal ca este greu in online...
  • +1 (3 voturi)    
    o parere (Duminică, 25 octombrie 2020, 6:23)

    the_engineer [utilizator]

    de ce nu se fac lectii la televiziunea nationala?

    cu profesori dedicati sa predea online
    sacrificati cateva ore de emisie si treaba e muuult mai ieftina. toata lumea are un TV.
    sa lasam tabletele...pentru recreere


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by