Cum se formează un olimpic, dar și cât de toxică poate fi presiunea familiei. Radu Gologan, Olimpiada Internațională de Matematică 2018: Un copil se dezvoltă, pentru excelență, prin forțele și dorința lui de a face ceva, nu prin dorința familiei

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Vineri, 13 iulie 2018, 15:14 Actualitate | Educatie


Lotul Romaniei la Olimpiada Internationala de Matematica 2018
Foto: Facebook
România va schimba regulile de selectare a elevilor în lotul național de matematică, după ce a înregistrat cel mai slab rezultat de până acum la Olimpiada Internațională de Matematică: locul 33 din 107. Anunțul a fost făcut de Radu Gologan, președintele comitetului științific al Olimpiadei. Acesta a declarat pentru HotNews.ro că echipe ca SUA și Rusia (locurile I și II anul acesta) iau în considerare puterea sau labilitatea psihică a copilului și alcătuiesc lotul în urma unor discuții între specialiști. “În România, din păcate, asta nu se prea poate face, pentru că imediat lumea crede că există subiectivism, că se fac lucrurile pe sub masă”, a afirmat Gologan.
  • Toată povestea asta care circulă de 30 de ani, că copiii merg la mari universități datorită rezultatelor la olimpiadă, a făcut să crească presiunea părinților, începând cu copii de 7 ani care merg la concursuri și neapărat să ia diplome” - Gologan
Olimpiada Internațională de Matematică 2018 i-a adus ca mari câștigători pe Statele Unite ale Americii pe locul I, Rusia pe locul II, China pe locul III, Ucraina pe IV și Thailanda pe V. România ocupă locul 33, cel mai slab din istoria participării la competiție, care se confundă cu istoria competiției. Olimpiada de anul acesta a fost organizată de România, în Cluj-Napoca.

Radu Gologan, președintele comitetului științific al Olimpiadei Internaționale de Matematică 2018, a declarat pentru HotNews.ro că acesta “e cel mai prost rezultat pe care l-am avut vreodată. Ne supără foarte tare și cred că suntem vinovați pentru faptul că felul de alegere al echipei este defectuos”.

Radu Gologan, coordonator al lotului olimpic national de Matematica
Foto: Hotnews
Intrarea în echipă se face pe baza sumei unor puncte, nu a felului în care ei s-au comportat la fiecare problemă. Un copil poate să ajungă în echipă, fără să fi rezolvat complet niciodată vreo problemă. Dar adună puncte, în loc de 7 maximul, ia 3-4 la fiecare problemă și ajunge la limita de a intra în echipă. Ori aici, la Olimpiada internațională, răspunsul este de tipul: 0 sau 6-7, maxim sau nimic. O problemă neterminată complet, la geometrie calculatorie, de exemplu, o greșeală la mijloc undeva înseamnă nota zero, chiar dacă raționamentul e bun, chiar dacă fără greșeala aceea ar ajunge la rezultat. Aici avem o problemă și apoi acest loc este relativ, pentru că dacă vă uitați la marja de puncte de la locul 10 până la locul 35, aceasta este foarte mică. Și, în plus de asta, Olimpiada Internațională este, prin regulament, o olimpiadă pe persoană fizică, individuală”, a explicat Gologan.

Coordonator de ani de zile al lotului național de matermatică, Radu Gologan a declarat pentru HotNews.ro că regulile de stabilire a echipei României la matematică se vor schimba, de la anul. Matematicianul a explicat că echipe ca cea a Rusiei sau a Statelor Unite fac alegerea lotului “nu doar strict pe baza punctajului obținut prin testări, ci și printr-o discuție între profesori și specialiști, la masa verde: ce calități are copilul, ce defecte poate avea în competiție, ce fel de probleme rezolvă, nu neapărat că are punctajul care să îl depășească pe celălalt. Asta în România, din păcate, nu se prea poate face, pentru că imediat lumea crede că există subiectivism, că se fac lucrurile pe sub masă. La noi chestia asta nu a existat niciodată și nu am văzut-o niciodată, chiar dacă cu tristețe am mai auzit-o șoptită pe la diverse colțuri”.

În țările cu performanțe contează “nu neapărat punctajul obținut prin diverse teste, dar și profilul psihologic, puterea psihică sau labilitatea psihică a copilului”, a adăugat Gologan.

Citește mai jos mesajul integral transmis de Radu Gologan către părinți:
  • Părinții să îi lase pe copii să se dezvolte singuri și să nu îi mai preseze cu tot felul de ore suplimentare și profesori meditatori ca să ajungă olimpici. Procedând așa, până la urmă îi pierd ca dezvoltare.
  • Un copil se dezvoltă, pentru un drum de excelență într-un domeniu sau altul, prin forțele lui proprii și prin dorința lui de a face ceva, nu prin dorința familiei de a-l impulsiona. Este o mare, mare problemă în momentul de față, care nu exista pe vremea când eram eu elev.
  • Cred că toate provin din dorința părinților ca copiii lor să aibă CV-ul perfect pentru universitățile străine unde vor să meargă în continuare.
  • Toată povestea asta care circulă de 30 de ani, că copiii merg la mari universități datorită rezultatelor la olimpiadă, a făcut să crească presiunea părinților, începând cu copii de 7 ani care merg la concursuri și neapărat să ia diplome, ca să aibă un dosar de CV impecabil. 
  • Este o bătaie a părinților pentru viitorul copiilor lor, dar este o bătaie subiectivă, fără rost, mai ales că lucrul acesta a funcționat în anii 90, când un copil medaliat cu aur la matematică aproape intra sigur la Harvard.
  • Lucurile nu mai stau așa, pentru că și ei știu că nu contează numai rezultatul ăsta: trebuie să fie și o cultură generală, trebuie să fie și un profil psihologic, trebuie să dea și niște teste în care să dovedească față în față că știe.
  • Deci mai bine părintele s-ar ocupa de cultura generală a copilului, decât să îl ducă săptămână de săptămână la un concurs de matematică sau informatică.
  • Cum «se face» un copil olimpic? - Copilul sigur că are un talent nativ. Cam toți copiii aceștia care ajung olimpici sunt copii care la 5-6 ani s-au jucat cu cifrele cu mare plăcere sau au făcut raționamente cu plăcerea lor.
  • Părinții descoperă lucrul acesta și, uneori, greșesc, împingându-l prea departe, așa că mulți se pierd.
  • Talentul rămâne, dar presiunea familiei îl face pe copil să își piardă plăcerea.
  • Ori nu poți să faci competiție la matematică, la informatică, dacă nu e o plăcere nebună de a te juca cu treaba asta și de a concura cinstit față de ceilalți”.
Este mare nevoie să avem un segment de învățământ de excelență, probabil chiar clase de excelență în toate județele țării. Asta este părerea noastră și a multora dintre matematicienii care sunt aici din diverse colțuri ale lumii”, a continuat oficialul.

Membru în Consiliul Consultativ creat de Ministerul Educației pentru realizarea unei noi legi a educației, Radu Gologan a declarat pentru HotNews.ro că “nu prea știm, încă, cum și ce se va desfășura, dar punctul meu de vedere rămâne același pe care l-am avut întotdeauna: învățământul trebuie să producă vârfuri în procent destul de important, de 10% oameni care să poată să fie creativi. Restul trebuie să fie nu doar executanți corecți cu cunoștințe de bază, dar să poată învăța foarte repede trecerea de la un domeniu la altul, pentru că ăsta va fi viitorul, și să scăpăm de pacostea asta pe care o avem cu învățământul care scoate în proporție de 20-30% oameni care nu reușesc să ia măcar 3 la bacalaureat”.

Cine sunt olimpicii români la matematică

Olimpiada Internațională de Matematică 2018 (IMO 2018) s-a desfășurat săptămâna aceasta, la Cluj-Napoca. Este pentru a șasea oară când România - țara inițiatoare a olimpiadei - a fost gazda competiției. 

Lotul României la matematică a obținut locul 33 din 107 țări participante, cu o medalie de aur, una de argint și două de bronz. 

Cine sunt olimpicii:
  • Ioan-Andrei Nicolae, medalie de aur: elev la Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București. Este medaliat cu argint la Balcaniada de Matematică din acest an
  • Ciprian-Mircea Bonciocat, medalie de argint: elev la Colegiul „Tudor Vianu” din Bucureşti. Și el a obținut medalie de aur la Olimpiada Balcanică de Matematică 2018, medalii de aur cu punctaje maxime la Balcaniadele din 2017 și 2016. În 2016, a luat argint la olimpiada internațională de matematică
  • Edis Memiș, medalie de bronz - elev la Liceul Internațional de Informatică din Constanța. Este la prima sa participare la olimpiada internațională, după ce anul acesta a obținut punctajul maxim la Balcaniada de Matematică, transmite Ziua de Constanța
  • Mihnea-Gabriel Doica, medalie de bronz: elev la Liceul Teoretic Internaţional de Informatică din Bucureşti; are o medalie de argint la ediția de anul trecut a Olimpiadei Internaționale de Matematică, și tot argint la Balcaniada de anul trecut
  • Antonie Ciocan, mențiune de onoare: elev la Liceul Teoretic International de Informatica din Bucuresti, medaliat cu bronz la Balcaniada de anul trecut, a obținut aurul cu punctaj maxim la Balcaniada de Matematică pentru juniori în 2014
  • Radu-Alexandru Iacob, mențiune de onoare: elev la Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București

Ce locuri a ocupat România la Olimpiada Internațională de Matematică, în ultimii 30 de ani:

Olimpiada Internațională de Matematică 2018: România ocupă locul 33
Olimpiada Internațională de Matematică 2017: România ocupă locul 22
Olimpiada Internațională de Matematică 2016: România ocupă locul 20
Olimpiada Internațională de Matematică 2015: România ocupă locul 13
Olimpiada Internațională de Matematică 2014: România ocupă locul 11
Olimpiada Internațională de Matematică 2013: România ocupă locul 22
Olimpiada Internațională de Matematică 2012: România ocupă locul 10
Olimpiada Internațională de Matematică 2011: România ocupă locul 8
Olimpiada Internațională de Matematică 2010: România ocupă locul 16
Olimpiada Internațională de Matematică 2009: România ocupă locul 13
Olimpiada Internațională de Matematică 2008: România ocupă locul 17
Olimpiada Internațională de Matematică 2007: România ocupă locul 11
Olimpiada Internațională de Matematică 2006: România ocupă locul 6
Olimpiada Internațională de Matematică 2005: România ocupă locul 6
Olimpiada Internațională de Matematică 2004: România ocupă locul 10
Olimpiada Internațională de Matematică 2003: România ocupă locul 7
Olimpiada Internațională de Matematică 2002: România ocupă locul 8
Olimpiada Internațională de Matematică 2001: România ocupă locul 15
Olimpiada Internațională de Matematică 2000: România ocupă locul 11
Olimpiada Internațională de Matematică 1999: România ocupă locul 4
Olimpiada Internațională de Matematică 1998: România ocupă locul 11
Olimpiada Internațională de Matematică 1997: România ocupă locul 7
Olimpiada Internațională de Matematică 1996: România ocupă locul 1
Olimpiada Internațională de Matematică 1995: România ocupă locul 2
Olimpiada Internațională de Matematică 1994: România ocupă locul 9
Olimpiada Internațională de Matematică 1993: România ocupă locul 11
Olimpiada Internațională de Matematică 1992: România ocupă locul 3
Olimpiada Internațională de Matematică 1991: România ocupă locul 3
Olimpiada Internațională de Matematică 1990: România ocupă locul 4
Olimpiada Internațională de Matematică 1989: România ocupă locul 2
Olimpiada Internațională de Matematică 1988: România ocupă locul 2
Olimpiada Internațională de Matematică 1987: România ocupă locul 1

Sursa

România este țara care a inițiat Olimpiada Internațională de Matematică, prima ediție a competiției fiind în 1959, la Brașov. Lotul olimpic al României a obținut locul I la olimpiadă de 5 ori.

Rezultate Olimpiada Internațională de Matematică 2018 - Țările care au dominat topul
  • Click pe imagine pentru a vedea fotografia mărită



Citește și:


Citeste mai multe despre   


















6366 vizualizari

  • +11 (15 voturi)    
    Ce nu spune dl Gologan (Vineri, 13 iulie 2018, 15:24)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Nu spune ca TOTI copiii fac meditatii azi, olimpici sau nu, pentru ca învățamântul românesc e unul DISTRUS de mafia Andoneasca & Co. cu profesori mediocri, indolenti, complici cu toții la dezastrul produs de Ciuma Rosie sau de alte culori. Si că ORICE scolar viseaza sa scape de aceasta mâzgă si sa isi asigure un viitor in strainătate, nu in tara hotilor numita România, o țară fără viitor.
    • +10 (14 voturi)    
      coruptie (Vineri, 13 iulie 2018, 16:38)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      "imediat lumea crede că există subiectivism, că se fac lucrurile pe sub masă"...De ce oare stimate domn Gologan? Poate pentru ca in RO coruptia te insoteste de la sala de nastere pana la cimitir ? E chiar asa de neinteles ca oamenii nu au incredere ? Daca e ceva cu adevarat de neinteles,e faptul ca atunci cand au ocazia sa schimbe ceva,romanii stau acasa si se pi$a pe el de vot,iar apoi se revolta pe forumuri si se mira de rezultate.
    • -6 (10 voturi)    
      Nu avem destui locuitori pt selecție talente (Vineri, 13 iulie 2018, 16:50)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Romania nu are destui locuitori pentru selectarea unor olimpici excepționali asa cum este cazul tarilor cu peste 80-100 mil. cetățeni.

      Fara un 40-50 mil. oameni nu putem aspira constant la un loc în primele 15 tari la Olimpiada Internațională de Matematica.

      Pe de alta parte, ce ne spune Radu Gologan, ca la olimpiada s-ar da fie 6-7 puncte (7 este maximul) fie 0 pentru o problema, reprezinta pura poveste. Este suficient sa te uiți la notele obținute de participanți pentru a constata ca se dau puncte de la 0 la 7, nu doar 0 sau 6-7.
      • -4 (10 voturi)    
        Pt. fiecare roman de aur China are 70 de aur! (Vineri, 13 iulie 2018, 17:42)

        simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        China are 1.4 mld. locuitori iar Romania 20. Daca la noi din totalul locuitorilor apare unul singur pe an care ia medalie de aur la OIM, în China exista 1.4 mld. / 20 mil. = 70 la fel de buni ca romanul despre care vorbesc. Doar 6 din cei 70, niște supra-olimpici, ajung în echipa de la Beijing.

        Chiar și un stat cu 40 mil. cetățeni are statistic 2 elevi de aur pentru fiecare roman de aur.

        Locuri la OIM în primele 15 tari, tara noastră poate câștiga doar accidental. Nu avem destui locuitori pentru a selecta din ei olimpici internaționali de excepție.
        • +1 (5 voturi)    
          a trecut faza cu socialism stiintific materialist (Vineri, 13 iulie 2018, 20:12)

          clencix [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

          Statistica nu e totul. O idee apare întotdeauna prima data într-un singur om. Pe 1.000.000 ha, dacă arunci semințe la întâmplare, n-o sa iasă niciodată recoltele excepționale care pot apărea chiar pe 1 ha bine lucrat. Iar creativitate fără libertate și cultură generală civilizată nu se poate.
      • +3 (3 voturi)    
        Hombre, talentul se cultiva (Sâmbătă, 14 iulie 2018, 0:38)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Degeaba esti talentat daca nu esti indrumat.
    • +4 (4 voturi)    
      Corect, (Vineri, 13 iulie 2018, 21:48)

      JHolden [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      cred ca numai ignorantii si slugoii ti-au dat minus.
  • -1 (9 voturi)    
    s-a dus in cap invatamantul (Vineri, 13 iulie 2018, 15:26)

    Hans Metter [utilizator]

    despre ce vb?! baza de selectie e din ce in ce mai mica
  • +11 (13 voturi)    
    . (Vineri, 13 iulie 2018, 15:28)

    theo667 [utilizator]

    ''cordonator de ani de zile al lotului național de matermatică, Radu Gologan ...'' un ma retrag, las pe altii mai tinerei mai noi mai buni mai altfel etc noo...nici gand, vom face vom drege dar tot eu in frunte
  • +10 (16 voturi)    
    despre cum sunt tratati olimpicii (Vineri, 13 iulie 2018, 15:30)

    rdi_ [utilizator]

    Conditiile de cazare si masa de la fazele nationale ale olimpiadelor scolare sunt mizere. Camine le sunt deteriorate, cu grupuri sanitare infecte si mancare de cantina sub orice critica. Transportul este asigurat doar la nivel teoretic, practic fiecare se descurca cum poate. In multe cazuri parintii calatoresc impreuna cu copiii si se cazeaza la pensiuni si hoteluri din orasul care organizeaza olimpiada impreuna cu acestia.
  • +5 (5 voturi)    
    Dl. Profesor Gologan (Vineri, 13 iulie 2018, 15:33)

    Cornel_Mondialu [utilizator]

    Am avut onoarea de a-l avea profesor la Analiza, in facultate. Un profesor si un om de o inalta tinuta, in oarecare discordanta cu restul lighioanelor de la noi.
  • +6 (8 voturi)    
    ... (Vineri, 13 iulie 2018, 15:36)

    tirolez [utilizator]

    Or fi avut emotii tocmai pentru ca era in Romania si sigur a fost presiune pe ei sa obtina rezultate marete.
    Si-asa sunt discutii ca lotul e selectat subiectiv, dar sa mai adauge si componenta "calitatilor mentale", sa vedeti ce ciorba iese. Profesorii primesc o suma de bani daca au elevi olimpici internationali, daca au si medalii suma e mai mare. Sa credem ca va fi totul transparent,mai ales ca abuzul in serviciu nu prea mai conteaza?
    Plus ca nu zice nimeni dintre oficiali, copiii aia, 5/6 sunt elevi in invatamantul privat, unde li se permit mai multe decat la stat(absente, intre altele).
  • +4 (14 voturi)    
    selectie? (Vineri, 13 iulie 2018, 15:38)

    Mediatorul [utilizator]

    Despre ce selectie discutam? 5 din 6 sunt de la un liceu privat. Respect pentru conducerea acelui liceu si "toate cele bune" liceelor publice.
    Daca atat poate sistemul sa livreze, nu stiu de ce ne mai miram.
    Liceele de top traiesc din faima vremurilor trecute si din nostalgia celor care chiar au facut performanta acolo, dar in prezent avem de a face doar cu profesori impocriti care maltrateaza emotional elevii incercand sa le dovedeasca ca sunt prosti.
    Se culege acum ce s-a semanat. In sport s-a vazut mai repede, in cultura aproape imediat, in invatamant inertia a fost ceva mai mare, dar directia este aceeasi.
    Nu cred ca selectia este problema, ci baza de selectie. Cand nu ai de unde mergi cu ce ai.
    • -2 (2 voturi)    
      Cei (Vineri, 13 iulie 2018, 21:50)

      JHolden [utilizator] i-a raspuns lui Mediatorul

      de la liceul privat sunt culesi de prin toata tara si li se asigura cat de cat conditii de dezvoltare, altfel am fi fost pe locul 101.
  • -2 (14 voturi)    
    "cât de toxică poate fi presiunea familiei" (Vineri, 13 iulie 2018, 15:46)

    Razvan_M [utilizator]

    WTF? Acum atacam familia la modul general? Atata ati inteles voi ca jurnalisti din toata discutia?
    • +8 (12 voturi)    
      .... (Vineri, 13 iulie 2018, 16:10)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Chiar e toxica de multe ori. Ma uit la parinti care din clasa 3-a sau a 4-a isi omoara copiii cu zeci de meditatii ca intr-a 4-a sa ia liceele la rand la admitere. Nu conteaza ca a luat la Vianu, da si la Moisil. A luat si acolo , nu-i nimic, da si la Lazar(intensiv engleza). Dupa aia se hotarasca, habar nu am pe ce criterii. Asta cand nu dau si la Spiru/Cantemir/Cosbuc/Caragiale si care mai sunt.
      A, si sa nu uit ICHB, unde doar primul intrat are bursa completa.
      Anul asta in Iasi au incercat sa suprapuna examenele , ca zapaceau bietii copii din examen in examen. Poate ar trebui si Bucurestiul sa ia exemplu.
      Odata ajunsi in clasa a 5-a credeti ca se opresc? Nuu. Continua, din ce in ce mai rau. Care isi permit, ca sunt niste costuri, de tot felul.
      Orice talent ar fi avut copilul ala, din haosul asta putini scapa nealterati mental.
      Omul are dreptate, degeaba va suparati.
      • +3 (7 voturi)    
        eu cred ca se directioneaza discutia gresit (Vineri, 13 iulie 2018, 17:33)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        Sistemul de invatamant de la noi ar trebui sa suplineasca nevoia de meditatii si de presiune a parintilor asupra copiilor pt. a invata suplimentar si a face performanta. Daca dam vina pe parinti la modul general pentru ca incearca sa suplineasca lipsa unui sistem de invatamant normal, nu facem altceva decat sa ducem orice discutie in directii gresite.

        Daca Prof. Gologan are de facut o critica unei familii anume, atunci asta ar trebui facuta in privat si cu nume si prenume, nu ca mesaj public generalizat. Modul de impachetare al mesajului nu este cel mai fericit si nici util copilului care are nevoie de ajutor. Fara nicio suparare.
        • +8 (8 voturi)    
          ... (Vineri, 13 iulie 2018, 19:39)

          tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

          Dar nici nu cred ca ii cunoaste. Nevoie de performanta la clasa 4-a? Astfel incat (vorbesc de Bucuresti si Iasi, nu cunosc detalii in alte orase) sa dea examene la mai multe licee, week-enduri la rand, incepand din luna mai in Bucuresti, dar in Iasi chiar mai devreme si terminand prin iulie cu Lazar si Caragiale , care au fost ultimele?
          In Iasi presiunea e atat de mare sa intre la un "liceu bun" in clasa 4-a incat sunt terorizati copiii aia, lucreaza culegeri peste culegeri. Invatatoarele "performante" se fac ca uita sa mai faca AVAP, Muzica, Joc si Miscare si "alte umpluturi". Totul pentru admiterea din clasa a 4-a! Unele mai curajoase dau rasol si la istorie/geografie. Altfel cum sa facem performanta?
          Nu-i nevoie sa-i cunosti cu nume si prenume, dar dezvoltarea ulterioara a copiilor cu siguranta e afectata.
          Daca la mizele de 5-8 se dau atatea suturi pe sub masa si se pune presiune uriasa pe copii, nu vreau sa-mi imaginez ce fac unii parinti de liceeni. Nu are cum sa nu afecteze copilul.
    • 0 (2 voturi)    
      nu e la modul general (Vineri, 13 iulie 2018, 16:59)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      spune clar "poate fi"
      • +2 (4 voturi)    
        Sa pastram precizia in exprimare (Vineri, 13 iulie 2018, 17:49)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        Titlul articolului este asta: "Comentarii
        Cum se formează un olimpic, dar și cât de toxică poate fi presiunea familiei." Titlul este un rezumat al unui articol.

        Domnul Gologan nu a folosit expresia "toxica" in textele citate de Hotnews. De unde a dedus Hotnews ca presiunea familiei poate fi toxica si sa creeze un titlu senzationalist/hiperbolic din asta? Este vreun mesaj propagandistic ce se doreste a fi transmis de Hotnews?

        In rest, sunt complet de acord cu domnul Profesor. Eu nu am mers la Facultatea de Matematica pt. ca au vrut parintii mei, ci pt. ca eu mi-am dorit eu asta. Iar parintii au platit bani in liceu pentru pregatire suplimentara cu un profesor, atunci cand am cerut-o.
    • -1 (5 voturi)    
      stai calm (Vineri, 13 iulie 2018, 16:59)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      ca nu a zis nimic de familia traditionala
  • +11 (15 voturi)    
    Macar in ultimul ceas (Vineri, 13 iulie 2018, 16:56)

    aliana8 [utilizator]

    Macar in ultimul ceas, restructurati, dle Gologan.
    De atata timp vi se spune ca nu este in regula ce se intampla la etapele de selectie, ca nu este in regula sa castigi nationale la contestatii, sa intri in lotul Bucurestiului la contestatii, ca remediul universal nu este "mergeti la ichb" pentru niste adolescenti de 14-18 ani, ca acestia ar trebui sa dispuna de centre de pregatire adevarate, pe bune, nu apa de ploaie, in fiecare judet sau, daca nu se poate, macar la 3-4 judete, ca nu este in regula ca cei din liceul privat sa aiba tot timpul din lume la dispozitie si sa produca rezultate mediocre la nivel de Internationala.
    Ziceti ca trebuie psiholog, sunt de acord, dar la ICHB exista si psiholog si rezultatele tot mediocre sunt.
    Wow, sunt cei mai tari in tara in competitie cu unii care lipsesc de la scoala doar o saptamana inaintea olimpiadelor, cu unii care fac liceul cum faceau olimpicii nostri pe vremuri, la modul serios, ce performanta. Ii calcam pe astia in picioare, pentru ca ni se permite. Ce daca poate printre ei sunt copii mai talentati si mai creativi daca reusesc sa strapunga zidul ichbist? Zidul spre lotul restrans e beton armat, doar copiii profesorilor si cercetatorilor de la Stoilow il mai pot penetra.
    Toata splendoare asta de selectie are loc si cu un mic sprijin din partea inspectorilor din judete si din minister. Credeti ca acesti domni si aceste doamne nu stiu ce se petrece?
    • +4 (8 voturi)    
      . (Vineri, 13 iulie 2018, 17:10)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui aliana8

      Pacat ca nu pot da mai multe plusuri :). Ati spus tot.
  • +7 (9 voturi)    
    profil psihologic (Vineri, 13 iulie 2018, 17:02)

    db2 [utilizator]

    Domnul profesor are dreptate cu mesajul transmis catre parinti numai ca nu e la subiect si cred ca nu acesta e principalul motiv.
    Daca nu ar fi parintii implicati nu am avea nici macar aceste rezultate. Una era implicarea scolii si ajutorul dat copiilor pentru a face performanta pe vremea domnului profesor si alta este acum (adica mai deloc).
    Explicatia asta cu "profilul psihologic" este subtire. Daca nu aveau un profil psihologic bun nu cred ca ajungeau aici.
    De ce nu spune domnul profesor nimic despre modul cum sunt selectate problemele de la baraje. A da vina doar pe copii nu mi se pare cinstit, coordonatorii chiar au facut tot ce tinea de ei?
    Tot respectul pentru rezultatele de pana acum, dar poate ar fi timpul sa fie lasati niste oameni mai tineri si cu alte metode de selectie sa se ocupe de lot.
  • +4 (12 voturi)    
    Castigatorul zice ca invata Istorie si Engleza (Vineri, 13 iulie 2018, 17:24)

    aliana8 [utilizator]

    Castigatorul, americanul James Lin, sustine ca la scoala lui trebuie sa invete foarte multa Istorie si Engleza, dar au si club de matematica.
    Pai , ia sa ii puneti pe ichbisti sa invete istorie sa vezi balabuc ce ar iesi.
    Mai sustine si ca tot lotul are un stagiu de pregatire de o luna jumatate - perfect normal de altfel.
    La noi, unii au tot anul stagiu de pregatire, psihologi, profesori etc etc si tot degeaba.
    Mai zice ca in matematica e intotdeauna ceva nou de invatat. Nu ca la un anumit liceu unde se invata metode la greu si subiecte vechi. Ba se si repeta.
    • -5 (9 voturi)    
      Invata Engleza ca este chinez (Vineri, 13 iulie 2018, 17:56)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui aliana8

      Daca acel american, James Lin, este de fapt chinez sigur ca trebuie sa învețe multa engleza.

      In alta ordine de idei, pare ca americanii (chinezii din echipa SUA) au știut de la început cum se rezolva problema P3 (cea cu triunghiul anti Pascal). Acesta este un subiect pe care majoritatea competitorilor nu l-au rezolvat luând 0 puncte.
      • +4 (8 voturi)    
        Coruptieee, un american a rezolvat o pb (Vineri, 13 iulie 2018, 19:41)

        Aniag [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Wow, americanii au stiut sa rezolve problema 3, triunghiul antiPascal, au trisat, wooow

        De fapt, doar castigatorul, James Lin, care este saracu american de origine chineza, vorbeste o engleza ca orice american - ascultati interviul din Adevarul, a stiut sa rezolve acea problema.
        Alt american a luat 5 puncte, unul 2 puncte, iar restul 0.

        Cum, rezultatele oficiale si verificabile (traiasca Internetul !) arata altceva decat ce spuneti dvs " pare ca americanii(chinezii din echipa SUA), au stiut de la inceput cum se rezolva problema P3(triunghiul anti Pascal)?
      • +1 (3 voturi)    
        Literatura engleza, un fel de Lb Romana (Sâmbătă, 14 iulie 2018, 0:46)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Ca omul e fluent in English. E o diferenta, maaare.
  • +3 (5 voturi)    
    Rezolvarea problemei 3 si americanii deghizati (Vineri, 13 iulie 2018, 19:57)

    aliana8 [utilizator]

    De fapt, americanii care stiau sa rezolve de la bun inceput problema 3 erau foarte numerosi : 1(unu) -castigatorul Olimpiadei.
    . Restul, daca zice Simplex1, tot americani , dar deghizati in alte natii, de exemplu un vietnamez, un britanic- apropo si el are punctaj maxim, un taiwanez, un turc, un rus, un polonez,un australian si 2chinezi(nu aia din echipa SUA, ci chiar din Chinai.
    • -1 (1 vot)    
      macar in ultimul ceas (Sâmbătă, 14 iulie 2018, 13:44)

      bross [utilizator] i-a raspuns lui aliana8

      frustrarile sunt mari.
  • 0 (6 voturi)    
    Opinii nedocumentate (Sâmbătă, 14 iulie 2018, 15:12)

    Aiscrim [utilizator]

    Mai intai legat de continutul anuntului. Domnul Gologan a demonstrat o usoara senilitate in ultimii ani. Desi de multe ori a fost contrazis cu argumente si fapte, acesta s-a opus potrivnic. Acest articol este o noua manifestare a acestui fenomen. In Statele Unite alegerea se face strict pe baza punctajului de la baraje. Ba mai mult, ei au baraje de-a lungul anului pentru a-si tine copiii in forma. In Romania foarte multi copii lucreaza considerabil mai putin toamna pentru ca singurele competitii sunt IMARul, Danube la Calarasi si Stelele Matematicii, care nu conteaza decat la alegerea echipei de RMM, o competitie la care Romania nu exceleaza, asa ca nu e prea mare bataie pe locuri. Ce sugereaza domnul Gologan este un usor despotism; este normal sa nu existe incredere cand au fost atatea cazuri de oameni care s-au calificat in conditii cel putin ciudate.

    In calitate de fost olimpic international si fost elev al ICHBului, o sa raspund la cateva din comentariile de mai sus.

    simplex1 are dreptate- China are o baza de selectie mult mai mare si atunci are de unde culege talente. Dar si programul de pregatire este mult mai serios. In fiecare an Taiwanul este printre primele tari la inter desi are o populatie apropiata de cea a Romaniei. De Singapore, care este un sfert din Romania, ce sa mai zic? Intamplarea face sa am prieteni olimpici din Singapore cu care am discutat despre pregatirea lor si mi-au zis ca au pregatire cu tot lotul extins in fiecare sambata cu fosti olimpici internationali care inca sunt activi in domeniul olimpiadelor. In Romania, pentru lot, exista niste pregatiri care pot fi numite cel mult amarate si fara prea mare legatura cu olimpiada. As indrazni sa spun ca niciunul din profesorii din Romania nu inteleg cum ar trebui sa arate o pregatire de inter, exceptie poate facand domnul Gherghe.

    tirolez- Nu doar primul intrat are bursa completa.

    aliana8- Intr-adevar, solutia nu este ca toata lumea sa mearga la ICHB, ci sa existe centre de pregatire
  • 0 (6 voturi)    
    Opinii nedocumentate 2 (Sâmbătă, 14 iulie 2018, 15:13)

    Aiscrim [utilizator]

    aliana8- Intr-adevar, solutia nu este ca toata lumea sa mearga la ICHB, ci sa existe centre de pregatire competente si utile in tara. Centre de pregatire exista, din pacate nu exista profesori. Legat de acesti copii din ICHB cu rezultate “mediocre” la nivel de internationala, nu cred ca este cazul sa aruncam cu noroi; sigur, au existat exceptii nefericite de oameni care au luat mentiuni onorabile, dar este o presiune imensa la fata locului. Iar in ICHB nu exista psiholog. Adica exista o doamna psiholog in general, dar nu are nicio treaba cu olimpiadele si cu olimpicii.

    O sa iau o mica pauza pentru a adresa o alta problema- discursul de tip “Soros e de vina” pe care domnul Gologan il tine in ultimii ani. Replicile de genul “ICHB ia toate premiile si nu este in regula” sau “copiii trebuie sa mearga la ore sa isi formeze o cultura generala, nu sa lucreze acasa ore in sir si sa fie scutiti de alte indatoriri” si restul veninului cu care improasca se pare ca a ajuns si la public. Se pare ca expresia “Don’t hate the player, hate the game” nu a ajuns pe la urechile lui. Inteleg cum este sa fii din provincie pentru ca si eu am fost. Faptul ca in majoritatea anilor elevii din ICHB formeaza o buna parte din lotul de inter la matematica se datoreaza faptului ca cei mai motivati copii de obicei se strang in ICHB si exista aceasta cultura a olimpiadelor, nu datorita vreunui profesor minune. Credeti ca americanii, chinezii, singaporezii lucreaza 10 ore pe zi spetindu-se la scoala? Cultura generala nu se formeaza in scoala, am suficient de multi prieteni care au terminat licee de stat, chiar licee de top din tara si mi-au spus ce se intampla la ora. Intr-adevar, parintii trebuie sa se asigure ca nu isi lasa copiii sa ramana fara cultura generala, dar acest lucru nu este incompatibil cu lucratul intens pentru un scop, oricare ar fi el. Replicile de genul “pai cred si eu ca echipa Americii face bine daca e formata doar din chinezi si indieni” din nou este un exemplu de ignoranta.
  • +4 (4 voturi)    
    Opinii nedocumentate 3 (Sâmbătă, 14 iulie 2018, 15:13)

    Aiscrim [utilizator]

    Acesti copii sunt cetateni americani si au crescut in America. Sigur, parintii lor sunt din alte tari, dar nu vad de ce ar fi asta o problema. Li s-a dat cetatenie, sunt cetateni, toate cele bune. Daca cultura lucratului serios se regaseste predominant in familiile de provenienta asiatica/indiana, atunci acest lucru se vede si in rezultate. Sincer nu inteleg acest discursuri cu tente xenofobe. Inspiratie de la prietenul blond care tot tipa “fake news” poate..?

    Voi mai reveni cu detalii mai incolo daca va fi cazul .
  • +4 (4 voturi)    
    Din toamna, se schimba modalitate organizare olimp (Sâmbătă, 14 iulie 2018, 16:44)

    aliana8 [utilizator]

    Un rezultat catastrofal si numeroasele reclamatii catre minister legate de monopolul unui anumit liceu si calificarile dubioase la etapa nationala au dus la aparitia unei noi metodologii de organizare a olimpiadelor scolare.
    Pe scurt, noutatile care ar putea inta in vigoare din toamna sunt:

    * Exista un numar fix de locuri la etapa nationala: 70 la info,mate, fizica, chimie, bio si 60 la celelalte la care se adauga 23 locuri suplimentare/an de studiu ptr mate, info, bio, fiizca, chimie si 13 ptr celelalte.

    * Se califica automat primul clasat din fiecare judet si , atentie, din fiecare sector al Bucurestiului. Cu alte cuvinte, etapa judeteana nu mai este la nivelul municipiului Bucuresti, ci la nivel de sectoare.
    Astfel, se elimina isteria ichb, de la ei se va califica 1 plus altii daca au punctaje in limita celor 23 de locuri suplimentare, pe baza unui clasament national al punctajelor.

    *Daca sunt doi copii cu acelasi punctaj si sunt in situatia de calificare, se califica amandoi.
    In prezent, se adauga un criteriu suplimentar de calificare, care a dus la contestatii si mariri de punctaje arbitrare la nivel de sector, cel putin la matematica.
    Ichbistii faceau contestatii, primeau puncte, ajungeau la egalitate cu cel calificat initial si il scoteau din lot. Simplu si eficient.

    * Contestatiile se corecteaza in alt judet.
    In sfarsit, ministerul a ajuns si el la concluzia ca aceste contestatii nu se faceau pentru a indrepta o nota , ci pentru a navali in lot.

    * Cel putin declarativ, cei doi profesori evaluatori ai unei lucrari trebuie sa stea in sali diferite . Sa speram ca se va respecta cu strictete aceasta prevedere si, in plus, ar trebui sa nu poata comunica intre ei. Ca incep iar targuielile....

    * Se maresc cheltuielile cu cazarea si mancarea la nationale, de la 50 de lei la 100 lei.
    Olimpicii nationati si internationali sunt cazati in locatii mizerabile si mananca numai laturi.
  • +1 (5 voturi)    
    sunt multe probleme de rezolvat (Sâmbătă, 14 iulie 2018, 23:52)

    stoilow [utilizator]

    Scufundarea Romaniei la OIM are multe cauze adânci acumulate de mai mult timp, ajustarea tipului de selecție propusă de Dl Gologan nu va ajuta prea mult (ba chiar va înrăutați lucrurile) dacă nu sunt rezolvate cauzele adevărate. S-au spus aici multe lucruri adevărate, dar o să mai adaug două.
    1. Materia de la clasele 11-12 ar trebui dacă nu scoasă complet din programă măcar eliminată de la olimpiadă. Nu numai că este irelevantă pentru OIM dar problemele de la olimpiada națională la clasele 11-12 sunt irelevante chiar și pentru materia în sine, fiind bazate pe trucuri foarte artificiale. Ca să ajungi în lot trebuie mai întâi să performezi bine la etapa națională pe o asemenea problematică irelevantă, un efort imens irosit într-o direcție care nu duce nicăieri.
    2. Credeți că Luka Modrici, vedeta la fotbal a Croației (tară care printre altele i-a dat mai mult de 10 locuri României la OIM) s-a dus pe la competiții de handbal? Nu, a făcut doar fotbal. La noi mai recent olimpicii de mate se duc si la informatică, și atunci cum pot face performanță? Mai ales că așa zisa olimpiadă de informatică este un concurs de programare prăfuit de tipul anilor 1960, fără legătură cu informatica reală (nu o spun chiar în necunoștință de cauză, fiind printre altele doctor în informatică al univ Oxford). Până nu se face ceva cu nebunia asta, astfel încât copiii să opteze doar pentru o olimpiadă, până când copiilor nu li se va spune clar că drumul spre informatica înaltă trece
    prin olimpiada de mate nu prin cea de info, România
    mai are încă vreo 80 și ceva de locuri de alunecat la vale.

    Mai sunt și multe altele de recomandat, dar poate altă dată.
  • 0 (6 voturi)    
    aliana8 si frustrarile (Duminică, 15 iulie 2018, 11:46)

    Aiscrim [utilizator]

    aliana8, sa zicem ca modificarile mentionate de dumneavoastra vor fi puse in practica. Sa mai zicem si ca in acest caz unii copii se califica la nationala si iau o medalie pe care poate nu ar fi luat-o in conditiile actuale. Toate bune si frumoase, acum avem mai multi copii premianti din liceele non-ICHB. S-au rezolvat problemele, nu? Felicitari, pace in lume si fericire printre parinti!

    Dar cu liceele bune de tip Vianu ce ne facem? Ca asta ar insemna ca si lor li se poate califica maxim un om. Sau si Vianu sunt niste trisori care isi lasa copii sa se pregateasca?

    Despre contestatii nu prea inteleg ce ati vrut sa ziceti. E mafia ICHB si in spatele contestatiilor? Masonerie ce e acolo, nimic altceva. Copii care nu se califica din ICHB atunci ce sunt, carne de sacrificiu?

    Cat timp mai exista oameni cat de cat rationali responsabili cu organizarea olimpiadei, ma indoiesc ca astfel de modificari pornite din frustrari anti-ichbiste vor fi puse in practica.

    Singura ipostaza in care majoritatea copiilor relevanti implicati in olimpiada de mate s-ar bucura de astfel modificari ar fi daca barajele ar fi deconditionate de nationala. Atunci s-ar putea concentra linistiti pe baraje si v-ar lasa placerea sa demonstrati cat de buni sunteti la nationala in absenta concurentei majore. Cum am zis si mai sus, don't hate the player, hate the game!
    • +2 (4 voturi)    
      Raspuns lui aiscrim - partea a doua (Duminică, 15 iulie 2018, 17:07)

      aliana8 [utilizator] i-a raspuns lui Aiscrim

      2. Reglementarea structurii orelor la liceele cu olimpici nationali/internationali
      In acest moment, in ichb, olimpicii au la dispozitie tot timpul din lume, la fel ca taiwanezii si singaporezii.
      Restul lumii, trebuie sa mearga la orele de curs normale, cu exceptia unei saptamani, maxim doua -daca liceul e permisiv- inaintea olimpiadelor.
      Dupa parerea mea, autoritatile ar trebui: ori sa legalizeze tipul de liceu cu 1-2 materii si sa faca cate o clasa de acest gen in fiecare oras sau la nivelul unei regiuni si in sistemul de stat, ori sa intervina prin inspectii si sa ia diverse masuri - de la avertismente, la amenzi si suspendari ale activitatii.
      Sau legalizarea unei perioade pentru toata lumea.
      3.Pregatire centralizata de 3 saptamani si inaintea barajelor, pentru toate olimpiadele si eliminarea participarii profesorilor din liceele care au copii in loturi.
      4. Interzicerea, cel putin formala, ca un profesor care are legatura cu lotul national sa faca meditatii cu componentii lotului.
      5.Transparenta in procesul de selectie, inclusiv publicarea subiectelor si a baremelor de corectare de la baraje de la toate olimpiadele si supraverificarea lucrarilor de la faza nationala si de la baraje inainte de publicarea rezultatelor.
      6. Introducerea supravegherii video la corectare la etapele judeteaana, nationala si la baraje.
      Daca se doreste intr-adevar o curatare a olimpiadelor de tot ce este , in acest moment, mizerabil, modificarile trebuie introduse urgent, ba ar trebu sa se mearga mult mai departe, prin introducerea de sanctiuni explicite.
      Stiind ca nu exista sperante din cauza zidului impenetrabil de care aminteam, atat copiii, cat si profesorii din liceele de stat au ajuns sa fie demotivati. Existenta doar a solutiei""mers la ichb"trebuie sa dispara.
      ICHB ul ca liceu, e ok , daca ii respecta si pe ceilalti si concureaza in conditii corecte pentru toata lumea.
  • +2 (4 voturi)    
    Raspuns liui aiscrim (Duminică, 15 iulie 2018, 16:33)

    aliana8 [utilizator]

    A existat o perioada pe la inceputuri cand, nedispunand de conditiile "speciale" pe care si le-au creat intre timp, ichb era privit cu admiratie.
    In momentul in care au inceput sa umble cu diverse chestii pe la contestatii si pe la loturi, admiratia s-a evaporat.
    Frustrarile de care vorbiti nu sunt frustrari, ci sentimente care exprima neputinta unor oameni onesti in fata abuzurilor de care nici olimpiadele nu au fost ocolite.
    Soros si masoneria nu au nicio legatura cu acest subiect, daca doriti sa dezvoltati discutia in aceasta directie, mergeti pe un forum pesedist si n-aveti decat sa ii intaratati pe ei.
    Daca citeati cu atentie ce am scris, ati fi vazut ca exista 23 de locuri suplimentare care se repartizeaza pe baza unui clasament national, in ordinea descrescatoare a punctajelor. Deci, se pot califica mai multi copii dintr-un liceu, cu conditia obtinerii unui punctaj bun.
    Personal, cred ca ar fi utila si introducera unei limite de punctaj minim de calificare la nationala, eventual la jumatate plus 1 din punctajul maxim: la mate 15 puncte, la fizica 16 etc .Astfel, se elimina calificarile cu punctaje foarte mici, iar locurile respective ar putea intra la reedsitribuire. Solutii ar fi.
    Contestatiile, in acest moment, sunt o bataie de joc, o modalitate de a introduce , pe usa din spate, anumiti copii in lotuile pentru nationala.
    Personal, cred ca, in afara corectarii contestatiilor in alt loc, ar mai trebui sa se adauge o interdictie; aceea a corectarii contestatiilor dintr-un sector in alt sector al Bucurestiului. Asa, am evita din start situatia ca vianu sa dea in cap la ichb si invers.
    Ar mai trebui adaugate si alte masuri:
    1. Activitatea de la loturile nationale, cu tot ce implica ea -subiecte baraje, corectari etc, sa fie coordonata de profesori din alte licee decat ale elevilor din lot.
  • +3 (3 voturi)    
    Aiurea (Duminică, 15 iulie 2018, 20:23)

    PetruTr [utilizator]

    Domnul Gologan da cu bata in balta. Am explicat pe larg de ce aici: https://youtu.be/wtsht9flz3Q
  • -2 (4 voturi)    
    amuzante unele păreri la un subiect atât de serios (Luni, 16 iulie 2018, 13:32)

    poxim [utilizator]

    aliana8, comentariile tale conțin niște inadvertențe flagrante. Ai niște vagi informații pe care le dezvolți bazându-te complet pe supoziții, dar ești departe rău de realitate, iar propunerile tale demonstrează suplimentar că nu prea știi despre ce este vorba.
    Într-adevăr suferi intens de nenumărate frustrări. Bine că ai găsit mediul în care-ți poți vărsa năduful. Go on! ...și sănătate maximă
  • +2 (4 voturi)    
    Cand masurile anticoruptie deranjeaza (Luni, 16 iulie 2018, 16:52)

    aliana8 [utilizator]

    Propunerile mele in rezumat vizeaza :
    *eliminarea profesorilor care au elevi in lotul largit din procesul de selectie;
    *transparenta privind subiectele si baremele de la bareje- mai pe romaneste, sa le poata folosi oricine este interesat, nu numai unii, cum se intampla la anumite materii in prezent,:
    *supravegherea video la corectare - tot pe romaneste, sa nu se mai ia legatura cu elevii sau sa nu se mai negocieze ca la piata nota unor copii;
    * supraverificarea rezultatelor de la nationale/baraje inante de deschiderea lucrarilor;
    * rezolvarea contestatiilor in alt judet pentru a impiedica datul de puncte doar pentru ca cineva sa intre in lot, nu pentru a indrepta o greseala;
    * perioade de pregatire centralizata adevarata inainte de baraje ; mai pe romaneste, toti elevii din lotul largit sa poata sa se pregateasca 3 saptamani , nu numai unii;
    * reglementarea participarii sau nu a tuturor olimpicilor, de la stat sau din privat, la orele obisnuite de curs; eventual, legalizarea existentei claselor la care se predau 1-2-3 materii - toata lumea sa aiba macar formal aceasta optiune.
    Mi se par masuri de bun simt, care ar reduce neincrederea pentru toti elevii implicati in olimpiade, de la stat sau din mediul privat.

    Care dintre aceste masuri va deranjeaza?

    Inteleg ca este bine sa dispui de avantaje in raport cu altii, dar, poate, e momentul revenirii la fair-play, la onestitate, la un mediu lipsit de favoritisme.
    In definitiv, vorbim de copii in formare, de 10-18 ani care ar trebu sa fie educati in spiritul respectului pentru corectittudine.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version