Avertismentul dat de un general american, fost comandant al NATO în Europa: „În Marea Neagră trebuie să trecem de la poliție aeriană la apărare aeriană, piloții să poată răspunde amenințărilor” / Ce rol au dronele Reaper aduse de SUA la Câmpia Turzii

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 17 februarie 2021, 10:00 Actualitate | Defense


Dronă americană MQ-9 Reaper
Foto: DVIDS
Marea Neagră este o zonă cu probleme de securitate, dar rămâne „o zonă vitală pentru Europa și NATO”, consideră generalul (r) american Phillip Breedlove, fost comandant suprem al forțelor NATO în Europa. Rusia controlează zona printr-o bulă de interdicție generată de navele și echipamentele sale militare, în special din Crimeea, iar NATO trebuie să-și schimbe abordarea pentru a oferi un răspuns adecvat. O schimbare în acest sens ar fi trecerea de la misiunile de poliție aeriană la cele de apărare antiaeriană pentru că, în prezent, un avion de luptă „într-o misiune de poliție aeriană nu are reguli de angajare și pentru apărarea aeriană”, spune Breedlove.

Regiunea Mării Negre e în continuare o zonă dificilă, mai ales prin „continua ocupație [rusească] din Crimeea, militarizarea peninsulei și instalarea capabilităților de interdicție anti-acces aerial-denial - A2/AD”, a declarat generalul (r) american Phillip Breedlove, fost comandant suprem al forțelor NATO în Europa (SACEUR), într-o discuție cu presa din România.

Foto: Generalul (r) Phillip Breedlove, fost SACEUR NATO / Sursa: DVIDS

---

„După părerea mea, NATO și-a intensificat eforturile [de a sprijini flancul estic], și separat și unele state precum SUA. Sunt provocări continue. Cum răspundem acestei bule A2/AD?”, a declarat Breedlove care a apreciat că alianța nord-atlantică trebuie să adopte ce abordare vrea să ia în acest sens.

„Misiunile de poliție aeriană sunt o nevoie continuă, iar în România vedem ajutorul de la alte trei state membre pentru a sprijini aceste tipuri de misiuni. Am întrebat des dacă vom trece de la o postură de poliție aeriană la una de apărare aeriană. E o măsură pentru care am pledat cât timp am fost SACEUR și care e susținută și de urmașii mei în acea poziție”, a spus Breedlove.

Fostul comandant al forțelor NATO în Europa a explicat că poliția aeriană reprezintă un tip de misiune pentru timp de pace, „pentru a identifica aeronave neidentificate sau scăpate de sub control, pentru a le identifica și caracteriza atunci când intră într-un anume spațiu aerian”.

„Dar o aeronavă și un pilot care sunt într-o misiune de poliție aeriană nu au reguli de angajare și pentru apărarea aeriană”, atrage atenția generalul american.

„Au reguli de angajare pentru poliție aeriană, iar acestea nu permit acțiuni care pot fi luate într-o postură de apărare aeriană. De exemplu, când eu eram SACEUR, misiunile de poliție aeriană nu permiteau acțiuni defensive decât dacă pilotul era amenințat, adică se putea apăra doar pe el. Ceea ce cred eu că avem nevoie, și am văzut că și alții sunt de aceeași părere, este o postură de apărare aeriană, care să permită avioanelor și piloților să răspundă și să ia măsuri de apărare dacă observă acțiuni ofensive împotriva altor aeronave, împotriva unor ținte la sol sau pe mare”, a detaliat Breedlove.


Foto: Harta bazelor militare în Marea Neagră și raza medie de 400 de km pornind din Crimeea unde Rusia a staționat numeroase sisteme de armament

---


Ce rol au dronele Reaper aduse de SUA în România: „Cred că vor mai fi dislocate și alte tipuri de capabilități din partea forțelor SUA


În zona Mării Negre alianța nord-atlantică trebuie să se concentreze pe capabilitățile sale de a observa, de a monitoriza, de a detecta și, la nevoie, de a ținti amenințările, iar dezvoltarea acestor capabilități este foarte importantă, a apreciat fostul comandant NATO.

„O veste bună e că Statele Unite tocmai au decis să contribuie la eforturile pentru o astfel de monitorizare prin detașamentul de drone Reaper dislocat în România”, a explicat fostul SACEUR.

„Acum discuția e cum să preluăm cantitatea mare de informații colectate de dronele Reaper și să le folosim în structurile NATO de comandă și control pentru a înțelege și defini amenințările pe care le avem de înfruntat”, a detaliat Breedlove.

Platforma de drone Reaper pe care SUA o va folosi în România este o capabilitate incredibilă pentru adunarea de informații (intelligence), consideră generalul american.

„Cred că vor mai fi dislocări continue și pentru alte tipuri de capabilități din partea forțelor SUA”, a spus Breedlove, fără a detalia despre ce tipuri de echipamente sau capabilități ar putea fi vorba.

Un alt aspect cheie pe care NATO trebuie să insiste este cel al mobilității. Breedlove a amintit ce spunea și generalul american Ben Hodges, comandantul Forţelor terestre americane în Europa (USAREUR): „Bătea mereu moneda mobilității în această zonă. Vorbea pe atunci de o zonă Schengen-militară”, spune Breedlove, totul pentru a putea mișca trupe rapid și în funcție de nevoi.

Foto: Dronă MQ-9 Reaper la Câmpia Turzii

---

De la „interoperabilitate” la „interschimbare” atunci când vine vorba de echipamente militare


În plus, focusul NATO în continuare trebuie să rămână pe dezvoltarea pregătirii și disponibilității forțelor sale de a reacționa în caz de nevoie, este de părere generalul american.

„Subiectul 'readiness' (n.r. pregătire/disponibilitate) este unul dificil. Nu există un singur răspuns corect, trebuie să ne gândim la pregătirea pe termen lung, dar și la cea pe termen scurt. Investiția în fiecare e diferită. Spre exemplu, modernizăm echipamentele pe care le avem acum - orice ar fi - artilerie, elicoptere, aeronave - sau investim în ceva nou pentru viitor? Și care ar fi, de fapt, cel mai potrivit echilibru între aceste investiții”, a detaliat Breedlove.

Potrivit acestuia, în ultima perioadă în rândul conducerii militare a NATO a început să se pună din ce în ce mai mult problema nu doar pe „interoperabilitate”, ci și pe „interschimbare”.

„Când am fost staționat în Europa, am zburat cu un F-16 timp de zeci de ani, începând încă din anii 80. Și aveam și pe atunci această capabilitate de 'interschimbare', dar nu eram conștienți de ea. O să supăr pe cineva, cu siguranță, dar - știți că există un avion de vânătoare care se numește EuroFighter - mereu am spus că adevăratul 'eurofighter' (n.r. luptător european) era F-16. La un moment dat erau câteva mii în Europa. Aveam acea 'interschimbare' și pe atunci pentru că dacă un avion belgian sau olandez avea o problemă și ateriza la o bază din Germania, piesele și componentele de acolo erau pe deplin compatibile”, a detaliat Breedlove.

„Acest mod de abordare - nu doar de a fi interoperabili, ci, atunci când se poate, de a avea echipamente interschimbabile - cred că e un subiect matur și potrivit pentru a fi discutat”, a spus Breedlove.

„Interoperabilitatea în rândul aliaților a ajuns departe, dar încă nu suntem perfecți. Încă mai avem, de exemplu, aeronave care zboară cu stații radio care nu se împacă bine cu alte echipamente NATO”, a mai detaliat fostul comandant al forțelor NATO din Europa.

Cât privește achiziția de noi echipamente militare, Breedlove crede că e factorul de „interschimbare” este foarte important de luat în considerare, fie că e vorba de avioane, elicoptere, nave sau mașini de luptă.


FOTO: Bombardiere americane în Marea Neagră și pozițiile cu sisteme anti-aeriene ale Rusiei (sursa: Ministerul Rus al Apărării)

---


Poate NATO să aibă vreo „surpriză” în viitorul apropiat flancul estic?

„Da, nu am fost surprinși în primăvara lui 2014 în Crimeea și apoi mai târziu în 2014 când Rusia a intrat în Donbas?”, a răspuns Breedlove, care a notat că pentru Zona Mării Negre e nevoie de o nouă strategie asumată atât de către alianța nord-atlantică, cât și de către SUA prin noua administrație de la Washington.

Cu toate acestea, dincolo de problema cu Rusia la Marea Neagră, alianța nord-atlantică va trebui să rezolve și celălalt cartof fierbinte din zonă - relația cu aliatul său Turcia, care în ultimii ani s-a deteriorat constant.

„Suntem într-un moment foarte dificil când vine vorba de Turcia. Domnul Erdogan își duce Guvernul într-o direcție care stârnește îngrijorare în multe capitale, inclusiv la Washington. Nu vom putea avea o abordare unitară a NATO în Marea Neagră dacă nu vom avea pe Turcia ca parte componentă din acea abordare. Eu văd Turcia ca aliat vital și de o importanță geostrategică incredibilă în NATO, trebuie să luptăm să păstrăm Turcia în Alianță, nu să o excludem. Clar există unele discuții și probleme, dar ele pot fi rezolvate”, a apreciat generalul Phillip Breedlove.

În opinia lui Breedlove, chiar dacă nu s-a petrecut direct la Marea Neagră, recentul conflict armat din Nagorno-Karabah este un alt motiv de îngrijorare.

„Pentru mine e un mare motiv de îngrijorare pentru că trei puteri regionale au intrat într-un conflict ce se putea răspândi rapid. Rusia, Iran și Turcia - toate implicate în acest conflict. Acum avem „o forță de păstrare a păcii” din partea Rusiei. Vom avea o altă zonă precum Transnistria?”, a spus Breedlove.

Foto: Exercițiu militar NATO în Marea Neagră (sursa: NATO)

---

Citește și:










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



















59133 vizualizari

  • +14 (48 voturi)    
    O mai fi necesara armata? (Miercuri, 17 februarie 2021, 10:11)

    Mihalav [utilizator]

    Intrebare care s-a pus si in 1910 si in 1936-38. De fiecare data unii au spus ca nu.
    • +13 (43 voturi)    
      si ce facem cu Rusia? (Miercuri, 17 februarie 2021, 10:25)

      Divergent [utilizator] i-a raspuns lui Mihalav

      Niic eu nu-s de acord cu cheltuielile militare, dar ce te faci atunci cand, in spatele granitelor, nu stii si nu poti anticipa ce surprize iti mai pregatesc Rusia, China sau Iran?
      • -20 (46 voturi)    
        surprizele au venit (Miercuri, 17 februarie 2021, 11:15)

        nicoR [utilizator] i-a raspuns lui Divergent

        din alte puncte cardinale ... vezi ultima, cu sediul la berlin. daca mergem inapoi in timp, atunci de la aia cu shalvari ... care sunt stalpii nato azi !!!
        - astia de-alde bredelovelache asta ne crede prosti pe toti .. si mai vrea sa-i suplimentam si pensia lui speciala ...
      • -6 (30 voturi)    
        China invadează Siberia (Miercuri, 17 februarie 2021, 11:25)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Divergent

        Noi ocupam Moscova
        Game Over pentru URSS
        #zerodarkmoscow
        • +8 (14 voturi)    
          Si?! (Miercuri, 17 februarie 2021, 21:27)

          John M. [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Dai tu de mancare la 120 de milioane de rusi cand noi nu-i putem hrani nici pe saracii nostri?!
          • +4 (8 voturi)    
            145 milioane (Joi, 18 februarie 2021, 0:23)

            Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui John M.

            de Rusi
            • +1 (5 voturi)    
              hehe (Joi, 18 februarie 2021, 16:15)

              transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

              Abia 100 de milioane de rusi mai sunt, cac znati, degeaba incerci sa te imbeti cu cola.
      • -6 (26 voturi)    
        nu-i nimic (Miercuri, 17 februarie 2021, 12:19)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui Divergent

        ne iubim pe tunuri...
        ma ia durerea de spate cand vad atati iubitori de pace mondiala aruncand cu flori si curcubeie in spatiul preferat al botilor de la rasarit.
        daca citesti mai atent vezi cam aceleasi idei sub alta forma:''ce ne trebui noua aparare,cine plateste''.
        cu ivan mancand in spatele curtii,noii flower power
        cu miros de vodca,isi etaleaza voiniceste iubirea neconditionata pt pace,daaaar numai de partea asta,ca dincolo nu trebuie...
        era un cantecel parca:''americani-s de vinaaaa''
        • -1 (5 voturi)    
          ce? (Joi, 18 februarie 2021, 10:56)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Point

          Sa ne iubim pe tunuri? Pe portavioane bre, ca e mai mult loc!
      • -5 (13 voturi)    
        inarmat sau nu,rezultatul e acelas (Miercuri, 17 februarie 2021, 23:40)

        credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui Divergent

        numai ca in loc sa te ocupe relativ pasnic,ceea ce nu cred,probabilitatea unui atac al rusiei este o,te va elibera prin bombardamente strategice,deci mai rau!
        soarta catelusilor mici este sa se gudure,nu sa latre ca poate sunt muscati din greseala de dulai!
      • -8 (20 voturi)    
        3 intrebari retorice am pt dvs (Joi, 18 februarie 2021, 0:22)

        Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Divergent

        intrebare: cat aloca USA armatei anual? Raspuns: cat urmatoarele 10 tari LA UN LOC!

        Intrebare: Cate baze militare are Rusia sau China inafara granitelor tarii lor si cate are USA? Raspuns: Rusia are una, in Syria, iar China nu stiu sa aibe vreuna. In schimb SUA au peste 700 de baze militare in afara tarii!

        intrebare: Cate tari a atacat Rusia, China, Iran de la al 2-lea razboi mondial incoace si cate A ATACAT SUA? raspuns: cele 3 tari impreuna nu au atacat nici un sfert din cate tari a atacat USA, si anume 30 de tari, iar ca o paranteza Iranul nu a atacat de sute de ani pe nimeni!
        • -1 (13 voturi)    
          3 întrebări mincinoase scoase din context (Joi, 18 februarie 2021, 1:40)

          Alec77 [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

          Hai să le luăm pe rând:

          Întrebare: cât aloca USA armatei anual?
          Răspuns: cât următoarele 10 țări LA UN LOC!
          PENTRU CĂ: ... au de unde. Au cea mai mare economie și vor să apere cel mai bun sistem politic actual, democrația. Rusia, China și Iran sunt niște state dictatoriale.

          Întrebare: Câte baze militare are Rusia sau China înafara granițelor țării lor și câte are USA?
          Răspuns: Rusia are una, în Syria, iar China nu știu să aibe vreuna. În schimb SUA au peste 700 de baze militare în afara țării!
          PENTRU CĂ: Ce ai menționat mai sus este o MINCUNĂ. Rusia în afară de Siria iute mai pot menționa baze militare în Republica Molodova (Transnistria), Ucraina, Georgia, Armenia etc. China are baze militare în Argentina, Myanmar, Tadjikistan, Djibuti etc. SUA au multe baze în afară pentru că sunt aliate cu multitudinea de țări din lumea liberă. Rusia, China și Iran nu au prea mulți aliați în lumea lor dictatorială.

          Întrebare: Câte țări a atacat Rusia, China, Iran?
          HAHAHA: țările mențioanate investesc marea parte a resurselor să lupte cu proprii cetățeni. Asta este definiția unui stat dictatorial! Nu vor să combată terorismul, anarhia, sărăcia etc.
    • +1 (29 voturi)    
      ce prosti sunt mujicii... (Miercuri, 17 februarie 2021, 11:29)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Mihalav

      ce prosti sunt mujicii...
      • -7 (17 voturi)    
        care a fost prima natie din lume in spatiu? (Joi, 18 februarie 2021, 0:25)

        Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        mujici de care spui tu ca sunt prosti ;)

        in fine...
  • -15 (43 voturi)    
    aparare (Miercuri, 17 februarie 2021, 10:15)

    levierul [utilizator]

    Cand un militar spune ca pregateste apararea, are intotdeauna in vedere atacul.
    Nu exista niciun motiv strategic cat sa iti pregatesti doar apararea, fara sa aloci niciun fel de interes atacului.
    Daca am avea jurnalism de calitate, s-ar putea face reportaje despre cursa inarmarii la Marea Neagra.
    • +13 (29 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 11:02)

      [anonim] i-a raspuns lui levierul

    • +17 (33 voturi)    
      Cand un rus ataca si ocupa un teritoriu (Miercuri, 17 februarie 2021, 13:14)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      Al altui stat se cheama apararea zonei de influenta si reparatii istorice.
      Cand NATO vorbeste aparare a membrilor sai se numeste atac.
      Cursa inarmarii a fost inceputa de ..??
      A- Ucraina
      B- Rusia
      C- Bulgaria
      • -5 (5 voturi)    
        Crimeea (Joi, 18 februarie 2021, 11:13)

        levierul [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        imi amintesc ca Turcii si Napoleon s-au batut cu Ucraina pentru Crimeea si mai mult, razboiul de independenta al Romaniei a fost de fapt, razboiul Ucraineano-Turc. Asta vrei sa spui, nu?
        • +4 (4 voturi)    
          Mai citeste istorie, nu strica (Joi, 18 februarie 2021, 18:18)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui levierul

          Da' vezi, nu aia din Pravda.
          • -3 (3 voturi)    
            istorie moderna (Vineri, 19 februarie 2021, 9:41)

            levierul [utilizator] i-a raspuns lui midufi

            tu stii cine a fost negociatorul sef dintre Rusia si Ucraina dupa razboiul pe care l-au purtat in Marea Neagra in 1992?
        • 0 (2 voturi)    
          Glumite de Sputnik (Vineri, 19 februarie 2021, 10:45)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui levierul

          Crimeea nu era nici a rusilor si nici a ucrainienilor, era a tatarilor, urmasii Hoardei de Aur, cei carora le-au platit tribut rusii vreo 300 de ani.
          Si nu vad in ce fel influenteaza razboiul din 1877 faptul ca 150 de ani mai tarziu Rusia fura un teritoriu al unui stat vecin suveran.
          Sa iti aduc aminte ca admiratii tai rusi nu prea mai voiau sa se care din Romania dupa razboi si doar interventia europenilor i-a convins?
  • -13 (49 voturi)    
    ...aa,NU! (Miercuri, 17 februarie 2021, 10:22)

    ALTAN [utilizator]

    ...in nici-un caz!provocati razboiae la voi acasa,daca aveti armament prea mult si nu mai stiti ca sa faceti cu el!!
    • +5 (17 voturi)    
      Invata sa scrii ca un adult! (Miercuri, 17 februarie 2021, 15:07)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui ALTAN

      Apoi incearca sa exprimi o opinie coerenta!
  • -42 (70 voturi)    
    Americanii trebuie expulzați din Romania (Miercuri, 17 februarie 2021, 10:23)

    Rower [utilizator]

    Romania trebuie sa iasă din NATO și bazele americane de la noi desființate. Lovitura de stat organizata de SUA în 2014 a dus la ocuparea Crimeei de către rusi.
    Toate aceste drone și tot echipamentul pe care îl au americanii în Romania este finanțat de noi ca sa ce? Sa ocupe Statele Unite Crimeea în final?
    • -21 (37 voturi)    
      multe chestii nu pricepi (Miercuri, 17 februarie 2021, 11:03)

      hdd [utilizator] i-a raspuns lui Rower

      lumea nu se ia la bătaie (război) pt că există niște înțelegeri neexprimate public.

      Una din înțelegerile post 1990 era că nicio țară din spațiul ex-sovietic, cu excepția țărilor baltice care au fost tot timpul mai cu moț, nu va intra în NATO sau UE.

      Cu alte cuvinte, Rusia va exercita aceeași sferă de influență.
      Pe de altă parte, și rușii jucau frumos și o vreme totul a fost gigea. Remember când se iubeau de mama focului și toate lansările către ISS se făceau din Kazahstan, de la bazele spațiale rusești.

      Acum, Putin a rămas la putere ca "Tânăr și Neliniștit" pe ecrane, pe când președinții americani au rulat 1, maxim 2 sezoane.
      În timp, administrațiile au crezut că pot să se p**e pe înțelegere și să bage Ucraina în UE și NATO.

      Rusia are o bază militară strategică în Crimeea. Mulți, mulți, mulți bani băgați acolo din '90 încoace și multe chestii care nu pot și nu se vor mutate pocnind din degete.
      Plus că nu asta era vorba. Înțelegerea era că americanii nu se bagă.

      Eh, uite că se bagă. Ce-o să faci, rusule?
      Brusc pe patrioții ucrainieni i-a apucat dragostea de vest și au vrut și în UE și în NATO.
      Suge-o, Ramona.

      La care Putin, a luat Crimeea și a inițiat un conflict latent, care, până când nu e stins, Ucraina nu poate intra nici în UE, nici în NATO.
      O țară nu poate adera când are conflicte deschise sau pretenții teritoriale în alte state sau zone pe care nu le controlează. E și normal, ar însemna că alianța să se bage direct în război. Nu se poate, e în statut.

      Deci, dacă o iei după regulile de bloc, de scară, de stradă, de ce vrei tu, Putin are dreptate și și-a ținut partea lui de înțelegere, a jucat frumos 20 ani.

      Când tu ataci buffer-ul dintre tine și urs, ți-o iei pe coajă și superi și ursu.

      Șocați, americanii impotenți din cauza frecventelor schimbări de strategie, au pus presa pe ei și brusc au apărut la lumină toate bubele din drepturile omului prin Rusia. Ce să zic, până erau ei prieteni astea nu se întâmplau și Putin era gigea.
    • +16 (34 voturi)    
      Ce iei? (Miercuri, 17 februarie 2021, 11:16)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui Rower

      vreu si eu sa ma simt bine
    • +22 (42 voturi)    
      voi rusii trebuie sa fiti expulzati (Miercuri, 17 februarie 2021, 12:39)

      Ahha [utilizator] i-a raspuns lui Rower

      pe americani noi i-am chemat, pe voi nu.
  • -19 (55 voturi)    
    Mai jucati-va de-a razboiul si la voi acasa (Miercuri, 17 februarie 2021, 10:23)

    D-or [utilizator]

    Usor, usor, Marea Neagra s-a transformat intr-un butoi cu pulbere, asa, de-a surda.

    Noi aveam niste interese concurente cu Ucraina pentru Insula Serpilor si exploatarile de petrol si gaze aferente.
    • +16 (20 voturi)    
      Daca faceau asta (Miercuri, 17 februarie 2021, 11:16)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      si WW2...
      • -15 (33 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 11:59)

        [anonim] i-a raspuns lui persuasiv

        • +11 (25 voturi)    
          Relativ la ultima fraza, corect este (Miercuri, 17 februarie 2021, 13:25)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui

          Americanii au eliberat vestul Europei iar sovieticii ne-au ocupat pe noi.
          In rest, tot comentariul tau trebuie citit in aceasta cheie.
          By the way nu imi mai aduc aminte cu cine a impartit Hitler Polonia in '39? Cu americanii cumva?
          Si pactul ala se numea Ribbentrop- Hull? aa, nu Molotov.
          • -8 (26 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 15:08)

            [anonim] i-a raspuns lui AliKimiku

            • +8 (14 voturi)    
              eliberare vs ocupare (Miercuri, 17 februarie 2021, 18:42)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui

              Eliberarea americnailor si libera alegere a insemnat ca Partidul Comunist Francez a obtinut 26% din locurile in parlamentul francez.
              Sa iti aduc aminte cat a luat in Romania cvasi-inexistentul PCR si cat au luat partidele istorice?
              Poate ne enumerati lagarele si inchisorile in care americanii sau francezii/nemtii/italienii/danezii/olandezii i-au inchis pe comunisti si i-au exterminat?
              Incercati o relativizare si rescrierea istoriei foarte interesanta dar profund nociva.
            • +7 (13 voturi)    
              Tu nu intelegi conceptul de Ocupatie? (Miercuri, 17 februarie 2021, 21:09)

              Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui

              Ca americanii au Eliberat si lansat Planul Marshall dupa aia. Ca au avut un interes economic nimeni nu neaga asta. Pe cand rusii au ocupat efectiv tari din Blocul Estic si si-au in tins umbra in destule altele. Daca americanii au ajutat la reconstruirea economiilor distruse de razboi, inclusiv a Germaniei, rusii au jumulti zeci de ani. De asta a si resistat atata timp URSS, prin exploatarea crunta a economiilor din Blocul Estic.
              PS: deti baga la memeaca, Ocupare nu inseamna Eliberare!!!
          • -4 (8 voturi)    
            au eliberat de teama rusilor (Miercuri, 17 februarie 2021, 23:49)

            credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            oricum ,rusii ocupau repede si Germania,dar apoi americanii nu ramaneau cu nimic,asa au demontat fabrici si unii si altii si s-au upgradat!
        • +13 (19 voturi)    
          Dezinformezi! (Miercuri, 17 februarie 2021, 15:20)

          Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui

          Inca inainte sa intre SUA in teatrul European, escorta convoaie de bunuri si armament catre UK folosind propriile nave! Au oferit UK 100 de distrugatoare pentru dreptul de a stabili baze americane pe teritoriile lor, dar tot ajutor era! Si sa nu mai vorbim de programul Lend-leas, prin care americanii le turnau resurse cu nemiluita englezilor! Crezi ca nu ajungeau sa se bage singuri in razboi? Sau crezi ca nu reusea Churchil sa ii bage si pe ei?
          Iar RoRoosevelt era in favoarea intrarii in razboi, inca dinaintea atacului de la Pearl Harbor, doar ca opinia publica era reticenta pana atunci!
          Nu ne mai minti, pt ca mai stim si noi un minim de istorie!
          • -8 (16 voturi)    
            are dreptate (Miercuri, 17 februarie 2021, 16:34)

            nicoR [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

            Popescul. FDR nu avea nici un plan de a-i declara asa el razboi lui hitler. nimic. din contra churcil a facut drumul la FDR de 2 ori pana la Pearl-harbour si cele cateva zile dupa, cand hitler, de la el, a declarat razboi Americii. Ajutorul economic era de fapt un gigantic imprumut. FDR avea tot interesul ca churcil si tot imperiul britanic de atunci sa o ia putin pe cocoasa: de ce ? pt ca era rivali economici
            - mai vezi la History, au chestii interesante de ww2
          • -8 (14 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 16:45)

            [anonim] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

            • +10 (12 voturi)    
              Ivane, mai bine ne povestesti (Miercuri, 17 februarie 2021, 20:29)

              midufi [utilizator] i-a raspuns lui

              cate ceva despre marele razboi de eliberare sovietic, ca tot iti plac tie fanteziile.
        • +4 (6 voturi)    
          Zambeste mai departe (Miercuri, 17 februarie 2021, 17:46)

          persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui

          dar nu o face tamp.
  • +11 (17 voturi)    
    da da trebuie sa ne aparam (Miercuri, 17 februarie 2021, 10:26)

    anginsan [utilizator]

    manci calule ovaz?
  • -20 (40 voturi)    
    da, și?...vă trăbă bani (Miercuri, 17 februarie 2021, 10:32)

    di livio [utilizator]

    mai mulți bani, să ne apărați de covrig, vine cofrigu din est...da amu vedeți că mic farma vă face concurență la tocat bani d-ampluea, trăbă musai să ne apere de covrigu asimptomatic...cu botnițe...nu sînt bani, vorba lu Cîțu, și pt apeviști și pt mic farma, jo napot...amu sigur că fikusz taie el de la sănătate, educație, pensii, hai că se vor găsi bani, stați liniștiți la locurili voastre
    • +9 (25 voturi)    
      Esti penibil,ca de obicei (Miercuri, 17 februarie 2021, 11:15)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui di livio

      nu mai e o surpriza
  • -12 (32 voturi)    
    e o vorbă: (Miercuri, 17 februarie 2021, 10:46)

    hdd [utilizator]

    pentru un ciocan, toată lumea arată a cuie.

    Dacă dădea avertismentul ăsta Andrei Pleșu sau HR Patapievici, mai era o știre.

    Așa, e ca și cum ai întreba pe Pfizer dacă e ok să te vaccinezi. De orice.
    • +9 (27 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 10:59)

      [anonim] i-a raspuns lui hdd

  • +15 (23 voturi)    
    Si inca ceva... (Miercuri, 17 februarie 2021, 10:50)

    Azra [utilizator]

    Sigur, si aspectele tehnice, precum cele mentionate de generalul american sunt importante pt. NATO in aceasta regiune.Dar o problema majora pt. eficienta actiunii NATO o reprezinta pozitia duplicitara a Turciei, care recent a cumparat chiar un sistem de rachete rusesti!!, si flirtul permanent al Ankarei cu Moscova, ceea ce afecteaza, fara indoiala credibilitatea actiunilor NATO in zona Marii Negre, favorizand Rusia.
    • -3 (3 voturi)    
      ultimele 150 de ore arata ca Turcia e gata (Joi, 18 februarie 2021, 11:21)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Azra

      sa loveasca URSS cu S400
      • +2 (2 voturi)    
        ...părere de fost artilerist AA... (Joi, 18 februarie 2021, 13:58)

        baligosul [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        S-400 este un sistem defensiv, iar dacă își închipuie cineva că rușii nu pot neutraliza, electronic, un astfel de sistem AA, se înșală amarnic... În 1989, apărarea AA din RSR era preponderent echipată cu sisteme de rachete AA produse în URSS, iar aceste sisteme nu au fost funcționale.
  • +5 (35 voturi)    
    crimeea (Miercuri, 17 februarie 2021, 10:51)

    ..13 [utilizator]

    a destabilizat substantial situatia in Marea Neagra.

    Si acum ma intreb cum de a trecut asa de usor Rusia in Crimeea - atunci trebuia apasat tare de tot pe pedala pentru ca celovecul de la Moscova a tot apasat pe pedala si uite unde s-a ajuns.

    Ar fi dorit ca sa avem in RO cat mai multe investitii americane care ar face ca apararea RO sa fie tot mai necesara si ar curge mai lin exercitiile militare in zona.

    Pentru RO a te apara in Marea Neagra inseamna ca impreauna cu NATO sa devolte un plan/o strategie coerenta si practica de aparare in regiune la nivelul aliantei si zic ca nu este chiar imposibil dar sa i vedem si noi -

    zau ca se poate!
    • -4 (8 voturi)    
      acum vreo 10 ani cineva din NATO a prezis (Joi, 18 februarie 2021, 9:31)

      mbembe [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Crimeea este pretul Ukrainei pentru NATO.... fara acordul SUA rusii se kku pe ei sa se bage.
      Banuiesc ca si rusilor le convine sa fie cat mai mult NATO in Marea Neagra si produc cat mai mult armament dand vina pe Vest...
      Partea proasta e ca romanii, bulgarii vor avea de suferit din primele minute a unui conflict armat si majoritatea resedintelor de judet vor disparea de pe harta... cu tot cu noi... si atunci nu o sa mai conteze de partea cui ai fost... oricum nici in amintire vei ramane o simpla carne de tun, victima colaterala...
      romanii majoritatea sunt proUSA, dar in cazul nefericit ca rusii vor ajunge in Bucuresti, sau Deveselu... cu ce arme ii va opri SUA? Focoasele nucleare de putere mica (pe care opteaza SUA, iar rusii le au de cand sunt ei) nu o sa explodeze doar in capul militarilor...
      Eu as prefera jocul asta sa fie facut in Atlantic sau Marea Baltica... mai departe de noi, ca rusi sunt si acolo... doar ca in zona aia sunt tari NATO de valoare, si ei au grija de semenii lor!
  • -6 (36 voturi)    
    Romania a pierdut deja din cauza lui Biden (Miercuri, 17 februarie 2021, 11:13)

    animatron [utilizator]

    Presedintele Trump a dus o politica ferma de "containtement" fata de Rusia, ajutand militar concret si masiv tarile baltice, Romania, Polonia.

    Guvernul republican vroia, la initiativa presedintelui Trump, sa retraga mii de soldati din Germania pentru a-i reloca in Polonia si Romania la baze militare permanente.

    Soldatii americani cheltuie o parte din banii de pe salarii in economia germana, adica in favoarea unei tari care duce o politica anti-americana, pro-rusa si pro-chineza.

    1-2.000 de soldati americani in Romania insemna nu doar o protectie suplimentara, de nivel strategic, ci si milioane de dolari injectati prin consum in economia locala din regiunile romanesti unde ar fi fost gazduiti.

    Regimul Biden a anuntat deja ca nu mai retrage soldati din Germania (Trump ar fi retras doar 20% din circa 30.000), spre satisfactia Berlinului care i-a "raspuns" lui Biden cu continuarea Nord Stream si acord cu China !

    In timpul guvernului Obama a reusit Rusia sa ocupe si sa anexeze Crimeea, Moscova stia ce nulitati sunt in diplomatia US si ca liderii P(s)D-ului american au ignorat avertismentele transmise de Polonia (implicata puternic in Ucraina) si Romania (foarte informata la M.Neagra).

    Stanga americana nu e interesata nici acum in soarta tarilor est-europene, percepute ca foarte conservatoare, crestine si "albe".

    Noul guvern socialist american a acceptat chiar in primele zile conditiile rusesti pt semnarea START, spre bucuria lui Putin (Duma a ratificat in 48 de ore), dictatorul rus punand acum conditii pentru acordul" cer deschis", cu amenintari.

    Noul guvern american, controlat de oligarhia globalista, vrea sa revina la "multilateralism", adica la atitudinea de paralizie care convine perfect Rusiei si Chinei.

    Va fi si mai rau pt Romania daca USA vor astepta un "ok" de la Berlin sau Paris inainte de a lua decizii vs.Rusia, germanii si francezii sunt interesati de afaceri cu Rusia, nu de aliatii lor polonezi sau romani.
    • 0 (20 voturi)    
      hehe (Miercuri, 17 februarie 2021, 12:11)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Vezi ca rade de ineptiile tale chiar si di_livia, pangolinul rusesc. Mai cititi si voi, trolisorule
    • -2 (26 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 12:26)

      [anonim] i-a raspuns lui animatron

      • -2 (6 voturi)    
        bravo! (Miercuri, 17 februarie 2021, 23:57)

        credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui

        aruncam bani de pomana!
        rusii nu si vor bombarda gazoductul niciodata,ca au bagat 15 miliarde de dolari in cele 2 si au mai bagat inca 5 in ultimul!
        Ce conducator,sanatos la cap(putin sigur este) si -ar bombarda investitia si o sursa importantta de profit?
        Nimeni de pe acest glob,dar poate ar face-o alti pe care ii supara!
      • +2 (6 voturi)    
        rusii in romania (Joi, 18 februarie 2021, 8:43)

        EMisu [utilizator] i-a raspuns lui

        te contrazic doar pe partea cu suferinta provocata de rusi. In cazul nemtilor, rfg-ul nu a fost atins de experimentul social comunist si a avut puterea sa salveze rdg-ul. noi nu am avut nici o sansa, aici in ro inca suferim din cauza distrugerilor sociale si de mentalitate provocate de rusi.
      • +5 (7 voturi)    
        zici ca (Joi, 18 februarie 2021, 14:52)

        miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui

        "Romania a facut ASTAZI un adversar din Rusia"?
        rusia a fost din totdeauna cel mai mare dusman al Romaniei, indiferent cum s-a numit, imperiu, uniune, republica.
        a te baza pe rusi, pe onoare sau pe loialitatea lor, inseamna sinucidere!
        au furat tezaurul, au furat teritorii, au mutat populatii din teritoriile romanesti in pustiurile lor, au furat prin sovromuri tot ce se putea fura din Romania.
        dar cel mai teribil rau-sic- a fost implementarea in Romania a modului de gandire si de comportament al mujicului-comunistului. lagare de exterminare, dispret fata de munca, proprietate si elite.
        mujicul rus in timpul imperiului tarist traia in bordeie, sluga la mosier, era dus cu japca in armata pentru 20 de ani, se intorcea de acolo tot in bordeiul din care plecase pentru a perpetua populatia de sclavi si soldati. revolutia bolsevica a schimbat doar stapanul:mosierul cu statul, iar ivan puturosenko a ramas in continuare animal bun de munca si de razboaie!
        asta au adus rusii in europa.
        vad ca apar fel si fel de opinii pro ruse, care proslavesc mareata tara de la rasarit.
        unii habar nu au, altii sunt platiti.
        intreb cati dintre voi ati citit "Pe Donul linistit"?

        e multa lume pe aici
        • -4 (4 voturi)    
          Nu cred (Joi, 18 februarie 2021, 21:21)

          Utilizator5 [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

          Nu cred ca e cineva platit, ca as vrea si eu sa scriu comentarii pro-ruse si sa fac bani de acasa. Pur si simplu traim intr-o tara libera si exista oameni cu simpatii autoritariste sau (pravoslavnice) ortodocse sau pur si simplu dezacord cu valorile promovate in vest si atunci oamenii cred ca Rusia sau China pot reprezenta o alternativa la modelul vestului, american in special. Presupun.
          Si, nu as numi poporul rus cel mai mare dusman al poporului roman, bolsevicii da, au fost dusmani inclusiv ai propriului popor dar nu rus = dusman, nu sunt de acord.
          A face rusii ca etnie vinovata de raul comis de "bolsevici" e oarecum similar cu a face vinovati toti romanii de raul comis de tigani prin Europa doar pentru ca vin din Romania. Pe toti nemtii de raul comis de nazisti.
          Rusii de azi, oamenii de rand nu ne considera dusmani. Antipatia intretinuta e strict politica. Nu sunt de acord cu mesajele care incearca sa sugereze ca suntem in "razboi" si sa alimenteze ura.
          Rusia post 90 a gresit fata de noi ca nu ne-a dat inapoi tezaurul. Noi nu trebuie sa alimentam un conflict sau sa ne incordam cand stim ca fara SUA suntem pierduti. Sa sustinem NATO dar sa fim mai temperati, mai usor cu facutul pe cocosul pe spatele americanilor.
          • +3 (3 voturi)    
            rusii au fost buni, milostivi si prietenosi (Joi, 18 februarie 2021, 22:39)

            miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

            cu romanii din cele mai vechi timpuri.
            generalul kutuzov a fost un mare iubitor de romani, nu un antiroman visceral care a spus:
            "Nu voi lăsa românilor decât ochii, ca să plângă!"
            pledoaria ta este penibila!
            aceste .., abrutizate de secole, violente, te ucid fara sa clipeasca in timp ce-si fac o cruce mare.
            cat despre bolsevism, nu rusii l-au adus in Romania ci suedezii si elvetienii!
            astia sunt corp strain pentru Europa, nu se vor integra niciodata in valorile democratiei europene. de altfel ei recunosc ca nu sunt nici slavi, nici europeni, ci sunt pur si simplu rusi!tu nu de grija spatelui americanilor mori ci de faptul ca in sfarsit Romania are un aliat de anvergura care da fiori violentilor cotropitori din mareata!
    • -6 (16 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 14:33)

      [anonim] i-a raspuns lui animatron

      • +4 (20 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 14:54)

        [anonim] i-a raspuns lui

        • +3 (15 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 15:34)

          [anonim] i-a raspuns lui

        • +3 (5 voturi)    
          ai uitat (Joi, 18 februarie 2021, 7:05)

          mongolul [utilizator] i-a raspuns lui

          tezaurul dus la "prieteni" in ww1; si cel furat dupa ww2, fara sa fie trecut la despagubirile de razboi platite; nu mai vorbim de opozitia URSS la Paris, cand nu au vrut (singurii) sa ne atribuie statutul de cobeligerant, impotriva lui Hitler; desi......
          Si lista poate continua.
        • +3 (5 voturi)    
          hhhhhh (Joi, 18 februarie 2021, 9:06)

          mongolul [utilizator] i-a raspuns lui

          iar blocheaza fsb-stii astia? Ii supara adevarul? Ca si pe comunisti. Nimic nu s-a schimbat pe la Moscova.
        • +2 (4 voturi)    
          ai uitat (Joi, 18 februarie 2021, 14:53)

          miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui

          tezaurul, sovromurile...
      • +2 (20 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 15:18)

        [anonim] i-a raspuns lui

        • +5 (9 voturi)    
          vorbesti vorbe (Joi, 18 februarie 2021, 7:10)

          mongolul [utilizator] i-a raspuns lui

          ii durea in shpitz de noi; doreau sa ajunga la Constantinopol; si pe la noi era singurul drum de acces; s-au si inteles cu englezii si francezii pe problema, in secret de noi; trupele lor ne-au facut numai necazuri dupa revolutie; a trebuit sa ne aparam de ei, cu arma in mina;
          regulamentele organice au fost facute pentru a ne inghiti impreuna; dar nu-i pentru cine se pregateste, ci....
      • -5 (19 voturi)    
        ne-au dat Dobrogea (Miercuri, 17 februarie 2021, 16:33)

        tahomir [utilizator] i-a raspuns lui

        datorita lor avem Dobrogea care nu avea nici o treaba cu romanii,decat asa, pentru turism balneoclimateric la Techirghiol.
        Dar de unde sa stii tu istorie?
        • +6 (18 voturi)    
          Dobrogea ne-au dat-o marile Puteri europene (Miercuri, 17 februarie 2021, 19:18)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

          Exact ca sa taie accesul rusilor la gurile Dunarii si slavii din sud.
          Iti aduc aminte ca rusii au intentionat sa ramana pe teritoriul Romaniei si numai amenintarea marilor puteri i-au facut sa se retraga.
          Deci mai slabeste-ne cu marele prieten al romanilor.
        • +6 (8 voturi)    
          N-ai nimc datorita rusilor (Joi, 18 februarie 2021, 1:56)

          Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

          Decat teritorii lipsa!
        • +6 (8 voturi)    
          prin tratatul de la Livadia, (Joi, 18 februarie 2021, 7:11)

          mongolul [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

          se obligau sa respecte teritoriul nostru; ne-au furat sudul Basarabiei, pentru asa zisa donatie a Dobrogei....
          Astia nu-si respecta niciodata semnaturile pe tratate.
        • +4 (6 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Joi, 18 februarie 2021, 9:22)

          [anonim] i-a raspuns lui tahomir

        • +4 (4 voturi)    
          ...troc... (Joi, 18 februarie 2021, 14:02)

          baligosul [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

          Imperiul Rus a dat Dobrogea capturată de la Imperiul Turc, contra Basarabia, care Basarabie ținea de principatul Moldovean...
        • +5 (7 voturi)    
          adica cum ne-au dat Dobrogea? (Joi, 18 februarie 2021, 14:56)

          miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

          era a lor si ne-au donat-o noua?
  • -13 (41 voturi)    
    Americanii vor destabilizarea Europei de Est (Miercuri, 17 februarie 2021, 11:30)

    galeo [utilizator]

    Pe care doresc sa o transforme intr-un nou teatru de razboi.
    Americanii traiesc din conflicte militare, sunt foarte profitabile pentru ei.
    • +2 (28 voturi)    
      asa ti-a soptit tie Putin? (Miercuri, 17 februarie 2021, 11:56)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      asa ti-a soptit tie Putin?
      • -4 (12 voturi)    
        asa ne-a soptit (Joi, 18 februarie 2021, 0:34)

        Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Irak-ul, Afganistanul, Libia, Syria.... recentele cuceriri Americane
        • +2 (4 voturi)    
          Asa v-au soptit de la sputnik, (Joi, 18 februarie 2021, 18:24)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

          spune drept.
    • +5 (27 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 11:57)

      [anonim] i-a raspuns lui galeo

      • -4 (10 voturi)    
        Asa, si ? (Joi, 18 februarie 2021, 8:16)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui

        S=au trezit romanii sa o faca pe jandarmul mondial impotriva rusilor?
        • +2 (2 voturi)    
          Esti ilogic, Ivane (Joi, 18 februarie 2021, 18:25)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          .
    • -9 (19 voturi)    
      NU (Miercuri, 17 februarie 2021, 12:27)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      cu un occident confuz si birocratic, nu le va lua mult timp rusilor sa isi recupereze teritoriile pierdute din europa de est.
    • +9 (25 voturi)    
      radio erevan rusesc (Miercuri, 17 februarie 2021, 12:56)

      Ahha [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      e fix pe dos, voi rusii ati destabilizat mereu Europa de Est, NATO (nu americanii singuri) doar o stabilizeaza.
      Voi rusii traiti din conflicte inghetate, invadari de teritorii straine, amenintari permanente cu bombe si rachete tot mai noi si cu raza tot mai lunga, deci de atac (pentru aparare e suficient de raza scurta) etc
      NATO (nu americanii) doar contrabalanseaza
  • -1 (13 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 11:58)

    [anonim]

  • -3 (27 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 12:11)

    [anonim]

  • -1 (25 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 12:36)

    [anonim]

    • +2 (14 voturi)    
      Cata fatarnicie si minciuna (Miercuri, 17 februarie 2021, 16:03)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui

      "Cata vreme fac afaceri cu un stat, nu pot avea razboi cu el."
      Din cate imi aduc aminte Rusia avea destule afaceri cu Ucraina si totusi le-a luat Crimeea in urma unui razboi neconventional si le-a declansat un alt razboi in Donbass. Ma intreb cum de Romania sau Polonia, care au foste teritorii istorice in componenta Ucrainei nu au procedat la fel.
      Amenintarea cu cele 2 milioane de violuri este de cea mai joasa speta.
      • -3 (15 voturi)    
        Tu compari Rusia cu România? (Miercuri, 17 februarie 2021, 20:36)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Rusia e tara cu cel mai arsenal nuclear din lume.
        Chiar vreți să transformați Romania în teritoriu de încercat rachetele nucleare rusești?
        • +5 (9 voturi)    
          Breh (Miercuri, 17 februarie 2021, 22:26)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Lasa ma cu fiarele Cernobyl ale URSS, suhoaie fumegand, portavion kusnetzov lung de 1km, din care 950 m ii fum de motor
          • +1 (9 voturi)    
            Te pomenesti ca ii batem si pe rusi (Joi, 18 februarie 2021, 8:18)

            galeo [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            Dupa ce nu suntem in stare sa salvam femeia din Constanta ce a cazut la etaj....
            S-a unflat mamaliga in noi, ne credem mari cuceritori.
            • +2 (4 voturi)    
              De ce spui "ii batem" (Joi, 18 februarie 2021, 18:26)

              midufi [utilizator] i-a raspuns lui galeo

              ca doar tu esti rus, vreti sa va bateti singuri ?
      • +1 (13 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 21:00)

        [anonim] i-a raspuns lui AliKimiku

    • 0 (10 voturi)    
      Ia uite ce scrie aici: (Miercuri, 17 februarie 2021, 17:39)

      TheFreeOne [utilizator] i-a raspuns lui

      Examples of mass rapes in Soviet Union committed by German soldiers include:

      Smolensk: German command opened a brothel for officers in which hundreds of women and girls were driven by force, often by arms and hair.[99]
      Lviv: 32 women working in a garment factory were raped and murdered by German soldiers, in a public park. A priest trying to stop the atrocity was murdered.
      Lviv: Germans soldiers raped Jewish girls, who were murdered after getting pregnant.[100] It is estimated that over a million children were born to Russian women, fathered by German soldiers.[101]:56[102]
      Author Ursula Schele, estimated in the Journal "Zur Debatte um die Ausstellung Vernichtungskrieg. Verbrechen der Wehrmacht 1941-1944" that one in ten women raped by German soldiers would have become pregnant, and therefore it is probable that up to ten million women in the Soviet Union could have been raped by the Wehrmacht.[103]:9

      Other sources estimate that rapes of Soviet women by the Wehrmacht range up to 10,000,000 incidents, with between 750,000 and 1,000,000 children being born as a result.[101][102][103][104]

      Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/War_crimes_of_the_Wehrmacht
    • -1 (7 voturi)    
      nu dorim disparitia Rusiei! (Joi, 18 februarie 2021, 7:38)

      mongolul [utilizator] i-a raspuns lui

      Doar a regimului opresiv din Rusia, care destabilizeaza intreaga Europa si chiar lumea.
      Doar nu esti cu capul?
      Rusoaicele sunt frumoase si curve, fete bune. Rusii sunt de treba si betivi. Ne intelegem cu ei.
      Dar regimul politic este totalitar, militarist, imperialist...
  • -2 (10 voturi)    
    paza buna trece primejdia rea (Miercuri, 17 februarie 2021, 12:42)

    cugetatorul [utilizator]

    Iar ramanerea Turciei in NATO este importanta pentru noi, pentru ca in caz de ceva aliatilor le va fi greu sa ne ajute de pe mare in conditiile in care turcii vor inchide stramtoarea Bosfor; e important si pentru turci, pentru ca Turcia afara din NATO devine o prada usoara pentru rusi.
    • 0 (0 voturi)    
      daca asteptam ajutorul de pe mare (Duminică, 21 februarie 2021, 21:08)

      credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui cugetatorul

      suntem deja un munte de moloz,ce va fi bombarcdat la mp pt a fi eliberat!
      adica,mai bine cucerit si iti vezi de viata inainte pana va pleca din sanctiuni,decat sa te opui!
      vei fi burdusit odata de cei ce vor sa te ocupe,si apoi,superburdusit de eliberatorii care vor lovi tinte strategice+erorile gen Irak,Afganistan,ADICA, zeci de mii de civili victime colaterale!
  • -4 (18 voturi)    
    hehe (Miercuri, 17 februarie 2021, 13:32)

    transpenibilus [utilizator]

    Schelalaitul disperat ce se aude din oastea trolilor rusi e muzica pentru urechile romanesti.
    #zerodarkmoskow
    • +3 (17 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 15:24)

      [anonim] i-a raspuns lui transpenibilus

      • -2 (16 voturi)    
        jos palaria (Miercuri, 17 februarie 2021, 16:43)

        nicoR [utilizator] i-a raspuns lui

        am reusit sa citesc toate comentariile Popescul. am o oarecare stare de bine ca mai sunt romani care gandesc pragmatic. felicitari ca incerci sa raspunzi la toti baietii astia, cu calm si argumente, gen Domn, mytinic, transpenibilus, animaltron si altii , sa-i numesc copii de nici 12 ani (dar epitetul este clar altul ..), iar ei ce fac, o iau la misto, ace brice si calice, cate un shmen de comentariu, sau pur si simplu laturi varsate din caldarea in care isi fac probabil ... ca wc-u in curte nu cred ca au ... (ma cobor jos de tot, dar n-am ce face cu baietii astia)
        • 0 (14 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 17:06)

          [anonim] i-a raspuns lui nicoR

          • -1 (13 voturi)    
            Ce faceti mah? (Miercuri, 17 februarie 2021, 20:36)

            midufi [utilizator] i-a raspuns lui

            Ivan si Aliosa isi raspund intre ei?
            Era normal ca la subiectul acesta sa apara in galop postacii sovietici.
            Ce ne mai povestiti voi, mai tovarasi...
            • +1 (11 voturi)    
              Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 20:50)

              [anonim] i-a raspuns lui midufi

              • +2 (2 voturi)    
                N-am spus eu asta, tu ai spus-o (Joi, 18 februarie 2021, 18:29)

                midufi [utilizator] i-a raspuns lui

                Asta cu "idiotul util", tipic postacului sovietic.
                Sigur ca nu ma refer la tine. Spun asa in general ;)
        • +2 (14 voturi)    
          Acum poti sa iti dughesti garafa de pufaika (Miercuri, 17 februarie 2021, 17:42)

          Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

          si sa dormi linistit, ti-ai facut datoria si Phutin vegheaza pt tine, alte Teritorii straine, ceva normal pt ultimii 300 de ani de Imperialism Mujin!
        • 0 (6 voturi)    
          Oh, dar tu esti Special!!!! (Joi, 18 februarie 2021, 5:48)

          Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

          Nush cum de te amesteci cu noi pe aici, ar trebui sa te amesteci cu porcii, ca sa te pape si sa scapam de trollii bullshevini, for good!!!
  • 0 (16 voturi)    
    ce-i aia pace ??? (Miercuri, 17 februarie 2021, 13:40)

    richter [utilizator]

    de ce sa fie pace daca se poate sa nu fie ?
    de ce sa nu cheltuim (omenirea) sute de miliarde anual pe unelete de distrugere cand se poate sa cheltuim-
    in timp ce sute de milioane zac in saracie cronica- ?
    de ce toate bugetele militare sunt "de aparare" si toate razboaiele sunt de agresiune ?!?!?
    -d'aia, de bun ce-i omu' !!!
  • +4 (12 voturi)    
    Vin eliberatorii (Miercuri, 17 februarie 2021, 16:22)

    VOX. [utilizator]

    Care aveti fete tinerele, ascundeti-le in pivnita!
    • -4 (12 voturi)    
      hehe (Miercuri, 17 februarie 2021, 17:59)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui VOX.

      Ce, iar veniti pe aici rusilor? Pasol na turbinca!
    • +2 (2 voturi)    
      vrei sa scrii (Joi, 18 februarie 2021, 12:08)

      mongolul [utilizator] i-a raspuns lui VOX.

      "eliberatorii"
  • -4 (12 voturi)    
    RUSIA (*conducatorii) (Miercuri, 17 februarie 2021, 17:53)

    Ro_Land [utilizator]

    este si va fi un stat Agresor. La razboaie hibride, mediatice si atentate sunt foarte buni. Nu nici o contributie planetara pozitiva la abosolut nimic ( cultural, economic, inovatie etc). Inca odata pe noi ne salveaza pozitia geostrategica , sper ca europenii si americanii sa nu renunte la noi.
    • +3 (17 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 19:31)

      [anonim] i-a raspuns lui Ro_Land

      • -1 (15 voturi)    
        Tov. Ivan, bravo (Miercuri, 17 februarie 2021, 20:40)

        midufi [utilizator] i-a raspuns lui

        Le talmacesti matale, dar era vorba de conducatorii rusi, nicidecum de scriitorii lor.
        Cat despre contributiile rusilor la bunastarea popoarelor din jurul lor, o stim prea bine.
        E frumos ca tii la patria ta, Rusia. In rest...
        • +4 (16 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 20:47)

          [anonim] i-a raspuns lui midufi

          • +2 (2 voturi)    
            Pai nu esti pro-rus ? (Joi, 18 februarie 2021, 18:33)

            midufi [utilizator] i-a raspuns lui

            Dupa parerea ta, rusii au numai calitati.
            Pe noi, ca popor, ne-au "convins".
            Ia spune, au rusii, ca natie, vreun defect?
            Mai ales in relatie cu noi, romanii...
            Si ma refer la conducerea lor, tarista, apoi stalinista, nu ma refer la Puskin, ca sa fie clar, sa nu o mai intorci.
      • +1 (11 voturi)    
        Of course, ca orice tara din lume (Miercuri, 17 februarie 2021, 21:14)

        Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui

        Are valorile ei si oamenii de rand is oameni de rand. Totusi nu mi-as dori sa vina mujicii peste mine, again. Intreaba-ti bunicii daca mai traiesc, cum a fost cu nemtii si ce jale a fost cand au venit rusii. Asta daca esti roman, si daca esti roman, doar daca nu esti troll mancurt. Daca esti rus, uita tot ce am spus si mars in Siberia!
        • -1 (15 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 21:36)

          [anonim] i-a raspuns lui Fu Leng

          • +4 (10 voturi)    
            Hahahaha, pai si pe rusi poti sa ii intrebi (Miercuri, 17 februarie 2021, 22:24)

            Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui

            Tot despre evrei. La fel poti sa ii intrebi si pe romani, nu doar de masacrul din Iasi, intreaba-i despre atrocitatile de la Odessa de exemplu. Dar pe rusi intreba-i ce-au avut Tatucii lor cu propriul popor, ca incepand cu Leni, continuand cu Stalin, astia si-au macelarit efectiv proprii oameni.
            FYI, eu ma refeream la Americani vs Rusi, si aici nu imi da cu virgula, imi da cu o pauza mare. Da, stiu, americanii au dat bombele atomice, ceea ce i-a si facut pe rusi sa fie foarte atenti cu ei. Pana si Marele Urs e atent cand vine vorba de Wolverine!!!
        • +1 (11 voturi)    
          Nu sunt expert in in istorie (Joi, 18 februarie 2021, 0:01)

          TheFreeOne [utilizator] i-a raspuns lui Fu Leng

          Dar parca eram aliati cu nemtii, si invinsi de catre rusi (dupa ce ii atacasem in prealabil).
          Nu poti compara niste aliati cu niste inamici si sa te astepti sa fie la fel.
          • +1 (7 voturi)    
            Of course not (Joi, 18 februarie 2021, 1:54)

            Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui TheFreeOne

            Dar asta nu-i face pe mujici niste sfinti. Pe romaneste, daca e sa-si plimbe cineva ciorapii prin curtea mea, in niciun caz nu o sa fiu de acord sa fie rusii, pt ca-s rapanosi si put, a bullshevin!!
      • +2 (6 voturi)    
        cred ca gresesti (Joi, 18 februarie 2021, 7:45)

        mongolul [utilizator] i-a raspuns lui

        cultura rusa a imitat cultura Occidentala; in Romania, din '44, se joaca rusi la ordin; Rusia a jucat un rol in Orient, doar atita timp cat a reprezentat Occidentul; acum... nici ea nu stie ce este; uraste Occidentul, dar nu e acceptata in Orient...
      • -1 (3 voturi)    
        ai uitat sa pomenesti (Joi, 18 februarie 2021, 18:33)

        miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui

        marile genii rusesti din domeniul geneticii, lâsenko si miciurin, pe descoperitorul radioului popov, marii umanisti koba si kalasnikov.
        astia sunt marile personalitati care reprezinta cel mai bine trasaturile definitorii ale acestui popor civilizat si blând.
        • -1 (1 vot)    
          Rusia e si o mare putere (Vineri, 19 februarie 2021, 8:26)

          John M. [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

          culturala. Citeste, du-te la scoala, mai intreaba ici, colo. Nu te baga unde nu te pricepi.
          • +1 (1 vot)    
            da, te cred (Vineri, 19 februarie 2021, 15:36)

            miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui John M.

            am mai auzit asta!
            a spus-o si ivan ivanovici puturosenko jr.III, suflandu-si mucii pe covorul din palatul natiunilor unite: kultura esti, batista niet!
            cat despre scoala, ce sa zic, mi-au torturat toata copilaria si adolescenta cu limba aia a lor groaznica, si cu mizeriile de kak zakaliala stali, pesniu o bureveznike, jeleznaia darogaia, cimentu de glatcov, pamant destelenit si cu placile lor komemorative imbecile de tipul tut jil i dvaril ivan ivanovici puturosenko.
            generatii intregi au invatat genetica lui lasenko si miciurin, care altoia graul pe pir si imperecheau boul cu randunica.
            asa ca kultura rusa, las-o jos ca macane. canta la alta masa, la aia mai tineri care nu au trait vremurile groaznice generate de rusia sovietica.
            asta a fost kultura rusa cu care am luat eu contact.
            asa ca sictir!
            • +1 (1 vot)    
              si am uitat (Vineri, 19 februarie 2021, 16:54)

              miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

              capodopera literaturii ruse, care mi-a mancat 3 luni din copilaria mea: tragedia optimista, de kulturnikul vsevolod visnevski!
              cat de rau voitor sa fii sa terorizezi mintea unui copil de 13 ani cu "caracterizati personajul principal femeia-comisar din opera tragdia optimista"?
              deci, dupa cum vezi, scoala esti, ruskii kultura esti,nenavizhu litso russkikh esti.
  • +1 (9 voturi)    
    romania e doar cimp de lupta (Joi, 18 februarie 2021, 0:00)

    Coco Whistle [utilizator]

    la nivelul de inteligenta aratat de majoritatea romanilor, nu meritam altceva.
  • -4 (10 voturi)    
    Romania (Joi, 18 februarie 2021, 7:49)

    mongolul [utilizator]

    era, oricum, camp de lupta. Asta e soarta noastra, datorita pozitiei. Depinde cu cine luptam, impotriva cui. Doar atit.
    Oricum, nu uitati ca Eltin s-a opus la intrarea Romaniei in NATO. Si nimeni nu a ciripit nimic.
    Dar Putin ne-a vindut, pentru mina libera in Cecenia.
    Ce mai cauta aici?
    "Pasol na turbinca!"
    (Oricum, decat "gubernie", mai bine "colonie"...)
    • -3 (7 voturi)    
      mda (Joi, 18 februarie 2021, 10:11)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui mongolul

      chintesenta sufletului de slugoi
      • +1 (7 voturi)    
        hhh, (Joi, 18 februarie 2021, 12:07)

        mongolul [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        aia din "gubernii" nu sunt slugoi?
        Sa nu-mi spui ca e posibila politica lui Ceausescu: independenta totala. (Nu de alta, dar rusii i-au rupt gatul, pentru ca a vrut independenta. Acum v-ar conveni independenta Romaniei?. Mde.... Sau voi vreti doar "independenta". In fapt, sa fim teleghidati de Moscova. Ca Orban.)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by