Alegeri SUA 2020. De ce se teme Donald Trump de votul prin corespondență? Câteva detalii de la un expert american despre tipul de vot care ar putea schimba balanța alegerilor

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 26 octombrie 2020, 8:04 Actualitate | Alegeri SUA 2020


Donald Trump
Foto: Profimedia Images / Zuma Press
Câștigătorul alegerilor prezidențiale din SUA mai mult ca sigur nu va fi cunoscut în seara de după închiderea urnelor așa cum s-a întâmplat de cele mai multe ori până acum. Asta pentru că o mare parte din voturi în acest an vin prin corespondență, iar experții se așteaptă ca voturile de la distanță în acest an ar putea fi chiar și jumătate din total. Față de această modalitate de vot, președintele Donald Trump s-a poziționat foarte vehement împotrivă și a acuzat fraude încă dinaintea perioadei de alegeri. Un profesor american în științe politice dintr-un stat puternic republican face radiografia sistemului de vot prin corespondență.

Michael Barber, doctor și profesor în Științe Politice la Brigham Young University din Utah, un stat puternic republican, a explicat, într-o discuție cu mai mulți jurnaliști europeni printre care și reporterul HotNews.ro, cum că în ultimele două decenii a crescut trendul de a oferi alegătorilor americani metode alternative de a vota, „fie că discutăm de vot prin corespondență, fie vot timpuriu în persoană”.

„Pandemia din 2020 a reprezentat un catalizator pentru a implementa astfel de metode de vot mai peste tot în speranța de a face procesul electoral cât mai sigur din punct de vedere sanitar”, a spus Barber.

Cele mai „drastice” măsuri în acest sens au fost luate în câteva state care au decis să ofere din oficiu posibilitatea votului prin corespondență la practic toată populația cu drept de vot.

Mai exact, autoritățile din nouă state și din Washington D.C., având în vedere că organizarea alegerilor ține strict de nivel statal, au decis să trimită prin poștă buletinele de vot tuturor cetățenilor cu drept de vot, fără a fi nevoie de solicitări în prealabil de la aceștia.

În total, potrivit datelor prezentate de profesorul doctor Michael Barber, circa 51 de milioane de votanți sunt direct vizați de aceste buletine de vot trimise în plic automat de către autorități.

În alte 11 state, alegătorii primesc automat cererile de completat pentru autorități pentru a putea primi în plic buletinul de vot pe care să-l trimită prin poștă sau pe care să-l depună în locuri speciale, în total circa 49 de milioane de votanți.

FOTO (click pentru mărire): 84% dintre americani au opțiunea de a vota prin corespondență. Cum se împarte accesul la votul prin poștă pe state / Sursă în foto via prof. dr. Miachael Barber

---


În rest, alți circa 99 de milioane de votanți au posibilitatea de a vota prin corespondență în diverse circumstanțe și dacă solicită ei, în avans, această modalitate.

„Aceste state au permis oamenilor să se folosească de pandemia de coronavirus ca un motiv întemeiat pentru a putea solicita votul prin corespondență. În aceste state aveai nevoie de un motiv pentru a vota prin absență și au pus COVID-19 pe lista motivelor legitime”, spune profesorul american.

În cinci state, însă, aproximativ de 34 de milioane de votanți nu pot vota prin corespondență decât dacă au un motiv întemeiat.

„Aceste state practic au spus 'Nu vom face nici o modificare. Ai nevoie de o scuză, iar coronavirusul nu e un motiv întemeiat'.”, spune profesorul Barber.

„Trump s-a poziționat incredibil de puternic împotriva votului prin corespondență. De ce? Nu cred că știe cineva de ce”


Profesorul doctor în Științe Politice a prezentat apoi o selecție de reacții ale lui Donald Trump pe Twitter despre votul prin corespondență care au ajuns ca pe tot parcursul anului să pună sub lupă sistemul de vot prin corespondență.

„Președintele s-a poziționat incredibil de puternic împotriva votului prin corespondență. De ce? E o întrebare bună. Nu știu de ce, nu cred că știe cineva de ce. Nu e ca și cum istoric această măsură a favorizat un partid sau celălalt. Au fost state republicane ce l-au folosit, au fost state democrate ce l-au folosit, iar acum în contextul acestei pandemii părea că acest mod de vot va fi soluția cea mai simplă”, s-a arătat de părere profesorul din Utah.


Foto (click pentru mărire): Reacțiile vehemente ale lui Donald Trump pe Twitter împotriva votului prin corespondență / Selecție de capturi realizată de prof. dr. Michael Barber

---


Profesorul american susține că, cel puțin la nivel teoretic, soluția votului prin corespondență ar trebui să fie pe placul ambelor partide.

„Pandemia afectează lumea în vârstă mai puternic decât pe cei tineri, iar cei vârstnici tind să voteze mai mult pentru republicani. În același timp, votanții mai tineri tind să voteze mai puțin decât cei vârstnici, dar un sistem de vot prin corespondență tinde să sporească prezența în rândul tinerilor. În acest fel ar fi și pe placul democraților”, spune Barber.

Cu toate acestea, subiectul a devenit unul foarte polarizat, președintele Trump acuzând cum că votul prin corespondență va fi fraudat. Profesorul Barber susține însă că reacțiile lui Trump nu au căzut bine chiar și în rândul partidului său.

„În statul Utah a fost folosit votul prin corespondență de mai mulți ani, iar oficialii aleși sunt într-o majoritate covârșitoare republicani. Acum ai un președinte republican care critică o măsură pe care un stat republican a adoptat-o și pe care o folosește de ceva vreme. Asta a dus la neînțelegeri în interiorul partidului”, spune profesorul de la Brigham Young University.

„E o proporție egală între democrații care vor să voteze fizic, în persoană, și cei care vor să voteze prin corespondență”


Ce efect a avut poziția președintelui Trump împotriva votului prin corespondență?

„După cum îți poți imagina, când președintele care este liderul unuia dintre cele două mari partide iese așa de vehement împotriva măsurii, opinia publică va fi influențată. Republicanii au devenit și ei mai împotriva votului prin corespondență, în timp ce Democrații au susținut mai puternic această măsură”, spune Barber.

Profesorul american a prezentat și o serie de date din sondaje recente care arată cum se poziționează votanții celor două partide, dar și cei independenți sau indeciși față de măsura votului prin corespondență.

„Vedem că aproape 70% dintre republicani intenționează să voteze fizic, în persoană, chiar și în condițiile de pandemie. Mai puțini democrați, aproape 40% spun că intenționează să voteze fizic în secțiile de votare. Prin corespondență intenționează să voteze doar vro 20% dintre republicani, în timp ce democrații ar fi cam 40%. E o proporție egală între democrații care vor să voteze fizic, în persoană și cei care vor să voteze prin corespondență”, explică profesorul Barber.

FOTO (click pentru mărire): Intenția de vot și preferința de vot la americani în 2020 / Sursă în foto via prof. dr. Michael Barber

---

Acesta explică însă că există totuși o diferență între intenția oamenilor și preferințele legate de modalitatea de vot.

„Vedem că aproape 70% dintre republicani preferă să voteze în persoană, la secții, în timp ce doar 30% dintre democrați ar prefera această modalitate. Peste 60% dintre democrați ar prefera să voteze prin corespondență, în timp ce doar sub 30% dintre republicani ar prefera să voteze prin poștă.”, spune Barber.

„O întrebare care trebuie să ne-o punem despre votul prin corespondență este dacă există vreo credibilitate în ceea ce acuză președintele Trump, că beneficiarul este partidul democrat și că este o tentativă a democraților de a impune o măsură care să-i favorizeze pe ei”, spune profesorul american.

Potrivit acestuia, din cercetările pe care le-a efectuat împreună cu unii colegi pe marginea unor alte tururi de scrutin la nivel de stat din 1994 și până în 2018, votul prin corespondență nu a oferit nici un avantaj semnificativ pentru nici unul dintre partide.

În schimb, politica votului prin corespondență a dus la creșterea prezenței între 2 și 5 puncte procentuale în medie acolo unde a fost implementată.

„Problema mai mare, aș sugera eu, este legată de rata de respingere a buletinelor de vot”


Cât privește acuzația lui Trump că prin votul prin corespondență procesul electoral va fi fraudat masiv, profesorul Michael Barber spune că, privind la toate celelalte alegeri analizate până acum, acest lucru nu a fost constatat ca ceva sistematic în niciunul din statele unde măsura s-a aplicat și până acum.

„Problema mai mare, aș sugera eu, este legată de rata de respingere a buletinelor de vot. Unul din dezavantajele votului prin corespondență - tu pui în plic buletinul, ajunge la biroul electoral și apoi există posibilitatea ca ceva să nu fie în regulă cu buletinul tău. Poate nu ai semnat buletinul sau poate, din greșeală, ai completat ceva greșit, ai votat pentru doi candidați din aceeași cursă electorală sau poate nu ai completat suficient de evident, lucruri de genul acesta care pot duce la respingerea buletinului de vot”, explică profesorul american.


FOTO (click pentru mărire): Rata de anulare a voturilor prin corespondență în 2016 și motivele invocate / Sursă în foto via prof. dr. Michael Barber



---

Potrivit acestuia, în cazul votării în persoană, de multe ori astfel de greșeli sunt evitate sau corectate, pe când în cazul votului prin corespondență există cazuri în care buletinele de vot sunt astfel anulate.

Barber a dat exemplul situației din 2016, când în unele state până la 5% din totalul voturilor au fost anulate, precum și motivele cele mai des invocate.

„E o cifră îngrijorătoare dacă 5% din electorat își pierde votul acordat din motive tehnice”, spune profesorul Barber care arată că aproape 50% din voturile prin corespondență anulate au fost fie din cauza unei semnături ce nu se potrivea, fie din cauza lipsei cu totul a oricărei semnături pe buletinul transmis.

Cu toate acestea, profesorul doctor în științe politice spune că alegerile din 2020 pot fi însă diferite față de cercetările sale de până acum, mai ales prin prisma pandemiei. „Studiile noastre se opresc în 2018. Numai pandemia aduce cu sine o marjă mare de incertitudini legate de acest mod de vot prin corespondență”, spune Barber.

Multă incertitudine în procesul de vot înainte de alegeri


Profesorul american atrage atenția că, deși sunt mai puțin de două săptămâni până la data alegerilor, în multe state și în multe instanțe încă se duc bătălii legale legate nu doar de situația voturilor prin corespondență, ci și pe chestiuni procedurale privind votul în secțiile de votare.

„Sunt discuții în justiție pe multe elemente de detaliu. De exemplu, când e un buletin de vot valid în funcție de când e recepționat. Trebuie să fie recepționat înainte de alegeri sau e nevoie doar să fie timbrat, trimis prin poștă înainte de ziua alegerii, chiar dacă el ajunge după data alegerilor? Aceste lucruri sunt chiar și acum contestate în justiție deși mai sunt doar două săptămâni până la alegeri. Aceste lucruri creează multă incertitudine”, spune profesorul Barber.

FOTO (click pentru mărire): Discuții în justiție referitoare la procesul de vot ce încă au loc.../ Sursă: prof. dr. Michael Barber

---

Potrivit profesorului american, disputele în justiție și contestațiile de după alegeri vor fi puternic influențate de rezultatul inițial al alegerilor, dacă va fi o victorie detașată pentru oricare dintre candidați sau nu.

„Dacă Biden câștigă în mod categoric, atunci cred că vor fi mult mai puține contestații decât dacă ar fi o cursă strânsă”


„Cred că factorul cel mai important este cât de mare e marja învingătorului. Dacă Joe Biden câștigă în mod categoric și fără îndoială, atunci cred că vor fi mult mai puține contestații decât dacă ar fi o cursă strânsă, eventual care ar depinde de un stat. Într-un asemenea caz vom vedea o reeditare, sau chiar o situație și mai de amploare, decât am văzut în 2000 la alegerile din Florida dintre George W. Bush și Al Gore”, susține Barber.

„Cu siguranță că după alegeri mulți din zona academică vor studia situația ratelor de anulare a voturilor prin corespondență. Dacă aceste state care au aplicat metoda votului prin corespondență anulează nenecesar 4-5 sau chiar 10% dintre votanți din cauza unor probleme cu buletinul de vot. Probabil ulterior unele state își vor schimba politicile pentru a evita astfel de situații”, mai spune Barber.

Foto: Prof. dr. Michael Barber, Brigham Young University, Utah

---

Alegerile pentru președinția Statelor Unite care vor avea loc în 3 noiembrie vor fi mult diferite față de scrutinele din anii anteriori, iar câștigătorul alegerilor mai mult ca sigur nu va fi cunoscut în seara de după închiderea urnelor așa cum s-a întâmplat de cele mai multe ori până acum.

De ce? Experții se așteaptă la o prezența mai ridicată față de acum patru ani, însă voturile de la distanță în acest an ar putea fi chiar și jumătate din total, iar numărarea lor ar putea dura considerabil mai mult.

Cu peste o săptămână înainte de data alegerilor, nu mai puțin de peste 50 de milioane de alegători au votat deja în scrutinul prezidențial, mai mult decât s-a înregistrat în total prin corespondență la alegerile din 2016.

Nivelul ridicat al prezenței l-a determinat pe profesorul Michael McDonald, de la Universitatea din Florida, cel care conduce US Elections Project, să estimeze o prezență finală la vot de 65%. Ar fi cea mai mare prezență la urne din 1908 încoace.

„Anul ăsta ne așteptăm la probabil cea mai mare prezență din memoria recentă”, declara și Thomas Neale, specialist în tematica guvernului american și expert în alegeri la Serviciul de Cercetări al Congresului SUA din cadrul Bibliotecii Congresului într-o discuție cu jurnaliști din România în urmă cu două săptămâni.

„Avem circa 255 milioane de americani care au drept de vot. Sunt semne că va fi o prezență mare. În 2016 au fost circa 138 de milioane de votanți, acum am putea vedea chiar și 145-150 de milioane de persoane la vot”, este de părere Neale.

„Anul acesta anticipăm că s-ar putea să avem până la 80 de milioane de voturi prin poștă, aproape jumătate din totalul voturilor ce vor fi acordate”, mai declară expertul în alegeri la Serviciul de Cercetări al Congresului SUA.

Foto: Predicția YouGov.com pentru alegerile SUA 2020 la mijlocul lunii octombrie

---

Un alt expert american în alegeri, Jake Grumbach, profesor asistent în Științe Politice la Universitatea din Washington, într-o discuție cu mai mulți jurnaliști europeni printre care și reporterul HotNews.ro, declara în urmă cu două săptămâni că „nimeni nu ar trebui să se aștepte ca voturile să fie numărate în seara alegerilor”.

„În mod normal vedem la finalul zilei de scrutin rezultatele, dar acum probabil va dura chiar și săptămâni”, a mai spus profesorul în științe politice de la Universitatea din Washington.

Acesta detaliază că voturile din secțiile de votare vor fi numărate primele, dar, atâta timp cât nu va exista o diferență uriașă între candidați, de tipul 85% la 15%, atunci nu vom ști imediat cine este învingătorul.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















18407 vizualizari

  • -25 (75 voturi)    
    Bideu a recunoscut (Luni, 26 octombrie 2020, 8:33)

    numaiamnume [utilizator]

    Ca a organizat cea mai mare frauda din istoria SUA, asa ca despre ce vorbim?
    • +9 (23 voturi)    
      cred ca ai.... (Luni, 26 octombrie 2020, 20:39)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

      baut prea mult clor ...din ala pe care il recomanda idolul tau , escrocul psihopat...cred ca nu stiai ca imbecilitatea nu se trateaza...schimba ...tratamentul , treci pe medicamentul ala pt cresterea.... parului , pe care il ia escrocul de ani de zile....
      • -9 (17 voturi)    
        Citat din, presupun, idolul tau (Luni, 26 octombrie 2020, 22:18)

        Tyrion.lann [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

        During the interview, Biden said: “We’re in a situation where we have put together, and you guys did it for President Obama’s administration before this, we have put together, I think, the most extensive and inclusive voter fraud organization in the history of American politics.”

        https://www.youtube.com/watch?v=MA8a2g6tTp0

        Din una doua, ori a realizat organizatia de fraudare cea mai inclusiva si extinsa, ori are creierul prajit. Cred ca mai degraba a doua varianta, fiindca dupa voter fraud face o scurta pauza, parand ca isi da seama ce spune, dar continua totusi cu organization.
    • -11 (15 voturi)    
      Barber: "in 2016, 5% din voturi anulate" !! (Luni, 26 octombrie 2020, 22:05)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

      Risc urias pentru democrati cu aceste voturi "prin corespondenta" la care pot fi gasite numeroase iregularitati de forma.

      E inevitabil, ca la orice alegeri (chiar si cand se voteaza in persoana la urne), sa existe buletine pe care alegatorii au scris, stampilat, semnat cu greseli.

      Ori cu cat sunt mai multe buletine trimise de democrati, cu atat mai mult creste statistic probabilitatea ca majoritatea buletinelor ce vor fi cu erori sa apartina unor alegatori cu simpatii pro-Biden.

      Se presupune ca vor exista pana la 80 de milioane astfel de buletine de vot ale celor care nu vor sa vina personal la vot si ca 65-70% vor fi ale simpatizantilor lui Biden.

      Astfel, la 50 de milioane de voturi "la distanta"' pro-Biden exista riscul sa fie anulate pentru erori minim 2 milioane dintre acestea !
      Suficient pt a inclina balanta in unele state ! Se preconizeaza participare record si poate peste 160 milioane voturi.

      Pentru republicani vor exista 3 conditii pt victorie:

      -mobilizare exceptionala la votul "in persoana"
      -supraveghere "live" prin toate mijloacele umane si tehnice a urnelor si masinilor de vot pe 3 noiembrie
      -controlul foarte riguros al fiecarui buletin trimis "prin corespondenta"

      Odata ce se termina votarea si prima numaratoare, se poate verifica rapid concordanta voturilor cu numarul alegatorilor din fiecare "county", fiecare orasel, fiecare strada.
      E necesar pentru ca au fost trimise 51 de milioane de buletine pe adrese si la unele cu siguranta nu mai locuiau aceleasi persoane ca cele din registrele electorale.

      Se vor face apoi contestatii la tribunale si nu este deloc exclus sa se ajunga chiar si la Curtea Suprema, mai ales pentru buletine ajunse mult dupa 3 noiembrie sau fara data expedierii.

      Vot popular:
      Biden 50,8% - Trump 42,9%

      Vot popular "state-cheie":
      Biden 49,4% - Trump 45,5%

      Aprobare Trump: 44,6%
  • +9 (87 voturi)    
    Biden va castiga la pas! (Luni, 26 octombrie 2020, 8:33)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    Scapam de fascist!
    • -10 (70 voturi)    
      Fascismul e in tabara lui Bideu (Luni, 26 octombrie 2020, 8:52)

      numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Hotul striga hotii... din nou.
      • +10 (34 voturi)    
        ai si argumente? (Luni, 26 octombrie 2020, 13:18)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

        Sau ar trebui a te credem pe cuvant?
        • -12 (42 voturi)    
          Traiesti pe Terra? (Luni, 26 octombrie 2020, 14:00)

          numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Daca da, intrebarea ta e cel putin stupida. Ori esti venit recent pe planeta asta, ori esti ignorant, ori pur si simplu nu intelegi lumea din jurul tau si cum "corectitudinea" ti se baga pe gat de catre democrati si sclavii lor de prin Europa. Fie ca e vorba de corectitudinea votului (votantii PSD ar trebui executati etc.), corectitudinea LGBT (daca nu te adresezi cu cuvinte inventate, gen "ze", esti pasibil de amenda), fie despre corectitudinea BLM (aia ce incendiaza afaceri si darama statui, dar daca nu esti de acord cu ei si cu modul lor a a "protesta pasnic", esti rasist si trebuie sa o patesti).
          • +7 (23 voturi)    
            interesanta logica, n-am ce zice (Luni, 26 octombrie 2020, 19:11)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

            1. Cand acuzi pe altii de fascism, ar fi indicat s-o faci folosind mai putina vehementa, nu de alta, dar certitudinile fara dileme duc fix la fascism
            2. Pe aia cu corectitudinea votului si votantii PSD care ar trebui executati nu stiu de unde ai scos-o, dar eu nu am auzit pe nimeni la nivel cat de cat oficial din tabara PNL sau USR sa vorbeasca despre executii. In schimb, din tabara ciumei rosii sunt mai multi care au vorbit despre impuscare, culminand cu deputatul mitraliera, care voia, nici mai mult nici mai putin, sa deschida foc de voie impotriva sorosistilor. Nush cum sa-ti zic, da, asta suna asha de tare a hotul striga hotii....
            3. Pe cine ai auzit tu luand amenda pentru ca nu s-a adresat uniua din LGBT cu "ze"? Si aici, nush cum sa-ti zic, da' mai degraba as denumi fascism lipsa de toleranta fata de LGBT decat tratarea lor ca niste oameni normali cu preferinte sexuale diferite...
            4. cu BLM total de acord, violenta trebuie descurajata brutal, fara menajamente.


            Deci la 3/4 mai degraba fascismul e in tabara lui Trump, care intre noi fie vorba, e si xenofob, si sexist, si cum mai vrei tu. Un libidinos si un badaran gen Berlusconi. Acu, ca din tabara lui Biden or fi din aia care sustin #4, nu zic nu, dar scorul e tot 3:1.

            Asha ca... pana la proba contrarie, tot tu esti ala care nu pricepe pe ce lume se afla...
            • +9 (17 voturi)    
              te inseli... (Luni, 26 octombrie 2020, 20:44)

              exilatul [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

              cu blm ul !...citeste raportarile politiei si fbi ului din orasele unde au fost manifestari si distrugeri....cei care au distrus si violentele nu au nici o legatura cu blm ul....
            • -9 (9 voturi)    
              - (Marţi, 27 octombrie 2020, 10:34)

              tomlin [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

              nu e cazul sa te demaschezi singur (naivitatea):
              - nu exista revolte spontane, totul este organizat, fie de catre fascisti, fie de catre autoritati, ca antrenament cu public, ca s-au saturat de on-line si unii si ceilalti;
              - violenta din media este sustinuta cu banii ultrabogatilor si cu nebunia autoritatilor;
              - nu exista preferinte sexuale, exista doar pervesiuni, adica dezechilibre psihice care trebuie tratate, nu tolerate;
              - turcul s-a scapat si i-a zis-o direct lui micron ca a te insura cu "mama" a fost descris cu sute de ani inainte, iar Freud a dati doar verdictul stiintific
              • +5 (7 voturi)    
                la asha un comentariu (Marţi, 27 octombrie 2020, 11:28)

                bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui tomlin

                ... mai mult decat un minus nu meriti. Ai ramas la mentalitate de evul mediu, desi intamplator traiesti in secolul 21...
                • -3 (7 voturi)    
                  - (Marţi, 27 octombrie 2020, 12:08)

                  tomlin [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

                  eu nu progresez cu curul !
                  • +3 (5 voturi)    
                    asta ai inteles tu? (Marţi, 27 octombrie 2020, 13:16)

                    bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui tomlin

                    incep sa cred ca gandesti cu chestia aia cu care ziceai ca nu progresezi...
              • +2 (4 voturi)    
                incel... (Marţi, 27 octombrie 2020, 12:58)

                helvig [utilizator] i-a raspuns lui tomlin

                :)))
    • -14 (38 voturi)    
      Vise, mariane, vise (Luni, 26 octombrie 2020, 9:30)

      Lovercraft [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      din alea umede
    • -10 (28 voturi)    
      - (Luni, 26 octombrie 2020, 11:06)

      tomlin [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      asta inseamna sa-ti faci avant cu basina.
    • -8 (22 voturi)    
      De ce bucuri Tu, din Romania? (Luni, 26 octombrie 2020, 17:54)

      Savitar [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Ca daca vin socealistii democrati la putere va fi jale pt America si nu numai.
      • -6 (6 voturi)    
        - (Marţi, 27 octombrie 2020, 10:35)

        tomlin [utilizator] i-a raspuns lui Savitar

        aliasul sau iti da raspunsul, este impotriva sa !
  • -11 (61 voturi)    
    Votul prin corespondenta nu este secret (Luni, 26 octombrie 2020, 8:55)

    CezarN [utilizator]

    Nimeni nu garanteaza ca votul prin corespondenta este secret si, in plus, votul poate fi masluit mai usor.
    Unul din pilonii garantarii corectitudini votului este si faptul ca fiecare candidat are unul sau mai multi reprezentant in sectia de votare care supravegheaza procesul electoral. Aici, in sectie, circuitul buletinului de vot este scurt si transparent. Intr-un minut, buletinul pleaca de pe masa la votant, in cabina si in urna. Totul sub privirile si supravegherea celor doi candidati (a reprezentantilor lor, se intelege).
    Toata aceasta procedura transparenta, simpla si rapida este ocolita in cazul votului prin corespondenta.
    Persoane total dezinteresate de procesul electoral si care nici macar nu stiu pe ce lume traiesc, carora le vine greu spre imposibil sa prinda 2-3 ore in care sa fie constiente de propria lor existente pot fi foarte usor "persuadate" sa voteze prin corespondenta.
    Daca nu te deranjezi sa dedici 2-3 ore din viata ta pentru a te deplasa la sectia de votare si a vota, in conditiile in care nu ai niciun motiv real sa nu faci asta, parca nici nu meriti sa ai acest drept la vot.
    • -6 (30 voturi)    
      La Votul prin Corespondenta ar trebuii (Luni, 26 octombrie 2020, 10:02)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      la Cererea Alegatorului (care nu cere expres ca votul sau sa fie secret) sa se afiseze in Sectia de Votare, (intr-un Tabel), Numele Alegatorului sau a Codului sau de Alegator de pe eventualul Card de Alegator, si pe cine a Votat. Asa este suficient pentru orice jurnalist sa faca o fotografie cu Tabelul si apoi apare in Presa / Internet si astfel se poate consulta de catre orice Alegator daca Votul Alegatorului a fost inregistrat cum trebuie.
      Deci: Faza 1. Se trimite scrisoarea.
      Faza 2. Alegatorul consultat tabelul pe internet / ziar si isi gaseste Numele / Codul de Alegator si cu cine ai votat.
      Daca in dreptul Numelui tau / Codului tau de Alegator este trecut ca ai votat cu celalalt candidat inseamna ca a fost o Frauda si pe care poti sa o reclami imediat Politie. (Ca Dovada exista hartia de vot semnata de tine ca ai votat cu totul altfel).
    • +12 (38 voturi)    
      Ma scuzi ca te intreb (Luni, 26 octombrie 2020, 10:24)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Dar ai votat vreodată in America? Ca eu când am fost am votat electronic. Doar in tarile din lumea a 3 a se mai votează cu stampila sau ca degetul îmbibat in tus. Cauta DRE machines pe net sa vezi ce si cum.
      • -8 (28 voturi)    
        In primul rand se zice SUA nu ,,America" ! (Luni, 26 octombrie 2020, 11:16)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

        ,,America" inseamna 2 Continente !, de pe langa Polul Nord si pana aproape de Polul Sud !

        Iar in al doilea rand fiecare stat din SUA are Sistem de Vot separat.
        si nu stiu de ce fel de Stat vorbesti tu acolo unde ,,ai votat" tu electronic !
        Iar la Masina de Vot tot Buletine de Vot de Hartie se folosesc si Alegerile raman OFICIAL consemnate pe HARTIE / Cartele !.
        Deci orice Control al Procuraturii pentru Frauda are la dispoziie Buletinele / Hartiile de Votare !
        Diferenta fata de Romania este ca aceste Buletine de Vot sunt inscriptionate de o ,,Masina de Vot Electronica" pe Hartii de Vot / Buletine care sunt stocate sub forma de teanc si care se pot controla ulterior mai usor prin senzorii care detecteaza inscriptile de pe hartie.
        Adica: Atunci cand voteaza 1000 de alegatori unul dupa altul ,,Buletinele lor de Vot" se scriu scriu pe un teanc de hartii de vot / buletine de vot care poate fi usor verificat de un calculator. Asa se Arhiveaza pentru a fi studiate la Contestatii.
        Cand ,,Calculatorul" e suspectat de Frauda Procurorii desfac hartiile astea / Buletine de Vot si se vede faptic ce este scris negru pe alb pe hartie.

        Concluzia : Tu faci o Diversiune pentru a face Propaganda ,,Votului Electronic" si care inseamna cu totul altceva !
      • -8 (38 voturi)    
        Pe bune? (Luni, 26 octombrie 2020, 11:18)

        Lovercraft [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

        pt că în toată Europa încă se votează în cea mai mare proporție prin prezență la urne. Dar na, ai dreptate, Europa poate fi considerată lumea a 3-a
      • -9 (31 voturi)    
        DRE machines = tot vot in cabina (Luni, 26 octombrie 2020, 12:10)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

        Doar ca nu pui stampila pe buletinul de hartie, ci apesi un buton (sau mai multe) sau pui degetul pe un touchscreen.

        Repet: important este secretul votului, omul sa voteze singur si nederanjat sau influentat de catre altcineva. Iar acest lucru nu se poate realiza decat in cabina de vot, protejat de autoritati si supravegheat de cei implicati, aflati pe buletinele de vot.
        • +8 (24 voturi)    
          Votul prin posta e legal (Luni, 26 octombrie 2020, 15:45)

          bimor [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

          E si secret. De ce va e frica de vorul poporului? Ca nu mai iese orange man? Too bad...
          • -8 (20 voturi)    
            De unde stii tu ca este secret? (Luni, 26 octombrie 2020, 16:11)

            CezarN [utilizator] i-a raspuns lui bimor

            Partidele sau candidații nu pot supraveghea procedura de votare si nici traseul votului prin posta.
            Conteaza doar partial ca omul poate sa-si verifice votul daca acesta nu a fost dat fara nicio influenta si nu a fost secret fata de celelalte persoane.
            • +10 (20 voturi)    
              Votul e legal (Luni, 26 octombrie 2020, 16:17)

              bimor [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

              Daca nu era secret atunci era ilegal. Votul e sigilat si e transmis prin posta americana, o institutie care distribuie si declaratiile fiscale.
              • -8 (12 voturi)    
                Pana acum credeam ca te prefaci, insa chiar esti:) (Marţi, 27 octombrie 2020, 10:07)

                CezarN [utilizator] i-a raspuns lui bimor

                Pai sa o luam cu un exemplu:
                - daca cineva face propaganda electorala in sectia de votare sau in preajma ei incercand sa influenteze deciziile electoratului, politia este sesizata pentru ca este interzis sa influentezi votantii. Acasa exista asa ceva? NU! Deci nu se asigura aceleasi conditii acasa ca si in sectia de vot.

                - in sectia de votare procesul electoral este supravegheat de cei direct interesati:cei aflati pe liste. Se uita adesea ca exista si VOTATI, nu doar votanti. Acasa se intampla acest lucru? NU! Deci nu se asigura aceleasi conditii acasa ca si in sectia de vot.

                Doar aceste doua exemple sa fie si rezulta ca votul prin posta ar trebui sa fie un caz de exceptie, bine motivat, nu regula.

                Iar argumentul ca posta distribuie si declaratiile fiscale, ceea ce ar garanta corectitudinea transmiterii si secretul votului este de tot rasul si vorbeste mai curand despre logica ta decat despre posta americana.
                • +8 (10 voturi)    
                  gigel de pe net (Marţi, 27 octombrie 2020, 11:12)

                  visury [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

                  mai baiete, pune mana pe carte si lasa vrajelile. Tu te crezi mai destept decat cei care au creat sistemul de vot in SUA. Ala functioneaza bine mersi de zeci de ani, sute de mii de militari voteaza asa, milioane de americani, multe state republicane, si tu vii sa ne vinzi noua gogosi.

                  Vezi mai bine de mortii aia care voteaza in persoana in Romania si lasa SUA ca te depaseste.
                  • +2 (2 voturi)    
                    Lectii (Marţi, 27 octombrie 2020, 19:41)

                    GPoh [utilizator] i-a raspuns lui visury

                    Dai lectii la altii dar nu intelegi diferenta dintre votul prin absenta in care persoana cere buletinul de vot si e raspunzator si votul general prin corespondenta care chiar daca nu e fraudat deliberat e supus erorilor datorita faptului ca lumea mai moare, se muta etc. si nimeni nu actualizeaza listele.
      • -6 (20 voturi)    
        ai (Luni, 26 octombrie 2020, 17:57)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

        votat la tine in sat in telemorman electronic, tu esti un userist amarit care sta in titan sau drumul taberii, dar ai votat in america. Jalnic mai sinteti, mai flacai sai ce- o-ti mai fi.
  • -10 (64 voturi)    
    Propaganda stangista anti-Trump e in verva (Luni, 26 octombrie 2020, 8:58)

    Miky60 [utilizator]

    Nu mai astie ce sa mai scoata propaganda stangista leninista anti-Trump pentru a castiga alegerile. Dupa cum vedeti, propaganda nu insista pe calitatile lui Biden (pentru ca nu are ce sa laude) ci doar cu un avand proletar rusesc il critica pe Trump pt orice, anunta fraude si fac orice doar sa il impiedice pe Trump.
  • +17 (43 voturi)    
    Pandemia va influenta foarte mult (Luni, 26 octombrie 2020, 9:08)

    Dilematic [utilizator]

    modul in care se va vota anul acesta in alegerile prezidentiale americare. Pentru a se feri de coronavirus, alegatorii nu se vor mai inghesui la urne doar pe 3 noiembrie, in ziua oficiala a scrutinului, ci vor vota anticipat, proces care este in plina desfasurare.

    Candidatul democrat este in avantaj in randul alegatorilor inregistrati care intentioneaza sa voteze inainte de ziua alegerilor. Biden este sustinut de 55 % comparativ cu 4O % care sunt de partea lui Trump.

    Avantajul lui Biden in randul alegatorilor care vor vota prin corespondenta este chiar mai mare, 69 % dintre ei spun ca intentioneaza sa voteze sau au votat deja cu Biden. Doar 27 % declara ca intentioneaza sa voteze pentru Trump.

    In ccea ce priveste sustinerea candidatilor in functie de nivelul de educatie al alegatorilor, la fel ca in 2O16, cei cu studii superioare sunt mai predispusi sa-l sprijine pe Joe Biden. Alegatorii fara studii universitare sunt mai impartiti, 47 % spun ca ar vota pentru Trump, in timp ce 46 % spun ca ar vota pentru Biden.
    • -9 (15 voturi)    
      da ce de cifre ai (Luni, 26 octombrie 2020, 16:15)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

      abunzi in cifre, crezi ca pune botul careva.
      • -8 (10 voturi)    
        - (Luni, 26 octombrie 2020, 17:50)

        tomlin [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        asa i-a spus ofitaranu cu o singura urma pe creier si aia de la cascheta.
  • -9 (33 voturi)    
    mail in ballot (Luni, 26 octombrie 2020, 9:11)

    s4rg0n [utilizator]

    vs absentee ballot.
    Mare diferenta. La una ceri plic de vot la alta nu. Ghici la care. In romania era discutia ca mortii voteaza la alergeri. Aceeasi discutie e si aici.
    Statul decide ca vrea sa trimita plic de vot la toata "lumea" ca cica covid sau mai bine spus: orange man bad
  • -11 (33 voturi)    
    diferenta (Luni, 26 octombrie 2020, 9:30)

    gpavel [utilizator]

    la votul prin corespondenta,practic cabina de vot este locuinta unei familii,regulile care se respecta in cazul cabinei de vot,nu se pot aplica in cazul locuintei de vot!deci membrii famliei pot influienta,chiar impune un anume vot!deci votul nu mai e clar ,indivuidulal,ci influientat de familie....
  • +12 (44 voturi)    
    Trump a votat prin corespondenta (Luni, 26 octombrie 2020, 10:07)

    cabora [utilizator]

    Republicanii au votat prin corespondenta. Acum incearca sa blocheze acest vot pentru ca democratii sunt mai rationali, tin cont de sfatul medicilor si se feresc mai mult de virus, preferand votul prin corespondenta. Studiile demonstreaza ca acest vot este foarte sigur frauda fiind extrem de mica.

    Deja au votat foarte multi americani si se stie ca la vot masiv castiga democratii si pierd republicanii, de asta si agitatia lui Trump. Va pierde la scor si probabil il asteapta puscaria.
    • -6 (20 voturi)    
      Nu exista ,,frauda mica" !. Adica ,,acceptabila". (Luni, 26 octombrie 2020, 10:40)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui cabora

      Exista doar ,,daca se poate frauda" sau ,,daca nu se poate frauda" !.
      Iar dupa ce a pus Plicul la Posta ALEGATORUL HABAR N-ARE ce se intampla cu Votul lui, sau cum se poate Frauda Votului lui !.
      Pentru a se putea vota civilizat, prin Corespondenta, trebuie ca sa fie afisat la un Avizier la Sectia de Votare Votul Alegatorului !.
      Daca Alegatorul dupa aia nu zice nimic/ nu protesteaza inseamna ca Votul nu a fost Fraudat.
      Vine un Jurnalist si aduna toate voturile de pe Tabel si reiese castigatorul.
      Dar daca Alegatorul vede ca scrisoarea lui a fost distrusa de hoti la Sectia de Vot (adica Scrisoarea Oficial nu a venit !) sau Votul lui a fost Anulat Abuziv sau Alegatorul vede pe Tabel ca el a votat cu totul altfel cum a fost realitatea inseamna ca este Frauda !.
      Si Frauda asta va fi aflata inainte de Ziua Finala a Alegerilor !
      Atunci Alegatorul se poate duce la Politie / Sectia de Votare si sa faca Reclamatie de Frauda + Solicita sa Voteze din nou in locul Votului Falsificat.
    • +8 (40 voturi)    
      hehe (Luni, 26 octombrie 2020, 10:54)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui cabora

      Nu probabil, oranjutanul sigur ajunge la puscarie. Inca din luna ianuarie 2021.
      • -8 (22 voturi)    
        - (Luni, 26 octombrie 2020, 12:39)

        tomlin [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        ce alias care te descrie perfect ti-ai gasit !
    • -9 (13 voturi)    
      Confunzi votul in avans cu cel prin corespondenta (Luni, 26 octombrie 2020, 19:10)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui cabora

      Trump a votat in avans nu prin corespondenta.
      Iar votul in avans presupne aceleasi conditii ca votul normal, identificarea votantului, secretul votului, lipsa oricarei influente. Votul prin corespondenta e alta mancare de peste.
  • +13 (45 voturi)    
    Din moment ce, cu 7-8 zile inaintea scrutinulu.... (Luni, 26 octombrie 2020, 10:22)

    Cataleya [utilizator]

    ...chiar si sondajele republicanilor il dau pe Biden cu 6-9% avantaj, e de asteptat ca orgoliosul si colericul Trump sa fie panicat si extrem de agresiv.

    Daca Biden va castiga, Trump nu va putea fi potolit decat in momentul in care republicanii insisi ii vor spune:
    Gata sefu, ajunge!
    Ia-ti familionul si catrafusele si elibereaza Casa Alba.

    Enough is enough!
    • -12 (22 voturi)    
      - (Luni, 26 octombrie 2020, 12:55)

      tomlin [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      poate asa realizezi penibilul pocentelor de vot la alegerile din 50 de state americane.
  • +10 (44 voturi)    
    Trump e pe faras (Luni, 26 octombrie 2020, 10:43)

    4real [utilizator]

    a mai incercat smecheria cu emailurile ca in 2016 dar n-a mai prins, slugile lui au inceput sa atace alte slugi care au refuzat sa faca dosare politice la ordinul sefului pe ultima suta de metri.

    Lou Dobbs Calls for Vote Against Lindsey Graham: “He Has Betrayed the American People”
    https://www.youtube.com/watch?v=L09X3DWuZj0

    Corabia se scufunda si sobolanii incepe sa fuga :)
  • -12 (32 voturi)    
    Cititi printre randuri (Luni, 26 octombrie 2020, 12:54)

    Setalcott [utilizator]

    Democratii si never trumperii, precum Romney si asta din interviu, pregatesc terenul pentru scenariul pe care il au in vedere: in seara alegerilor Trump castiga colegiul electoral, isi declara victoria, apoi voturile prin corespondenta aduc rezultatul mai in favoarea lui Biden, urmand o batalie juridica si mediatica pe validitatea acestor voturi. De-asta fac scandal si cu refuzul lui Trump de a transfera puterea.
    • -15 (27 voturi)    
      - (Luni, 26 octombrie 2020, 13:23)

      tomlin [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      bideu si nicusor, ce destine tragice de pierzatori. Nu intamplator votati de cei rastunati in Caracal
    • +14 (26 voturi)    
      Pierde pe linie (Luni, 26 octombrie 2020, 15:46)

      bimor [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      SI votul popular si colegiul electoral. Si asta va doare.
      • -10 (20 voturi)    
        Empatie (Luni, 26 octombrie 2020, 16:53)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui bimor

        Si voi va bucurati de durerea altuia.
        • 0 (0 voturi)    
          nu (Miercuri, 28 octombrie 2020, 2:14)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

          dar nici sa fiu facut tampit nu ma bucura.
      • -9 (19 voturi)    
        Pai o sa cam doara pe tot restul Lumii (Luni, 26 octombrie 2020, 17:57)

        Savitar [utilizator] i-a raspuns lui bimor

        Ca vin coruptii si iubitorii de asa zise Green Energies. Cumulat cu Covidul, riscul e mare sa arunce lumea in Anarhie!!!
  • -8 (22 voturi)    
    Trump castiga (Luni, 26 octombrie 2020, 20:40)

    JohnR [utilizator]

    Nu are oponent. Biden s-a batut singur. Sustinatorii lui Trump tac si fac. Asa a fost si la alegerile precedente.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by