Va supravietui DNA in anul alegerilor? Transformarile lui Traian Basescu si Victor Ponta

de Attila Biro     HotNews.ro
Luni, 2 ianuarie 2012, 13:53 Actualitate | Esenţial


Traian Basescu si Daniel Morar
Foto: AGERPRES
Presedintele Traian Basescu va decide in februarie 2012 daca ii va prelungi mandatului sefului DNA, Daniel Morar, sau il va inlocui din functie. Supravietuirea institutiei se anunta misiune dificila avand in vedere contextul electoral, cand nici un partid nu-si doreste cu adevarat procurori puternici si independenti. Presedintele Traian Basescu si liderul PSD Victor Ponta si-au schimbat radical discursul public fata de procurorii DNA, primul devenind din sustinator un critic al procurorilor anticoruptie iar al doilea evoluand, la nivelul declaratiilor publice, in sens invers. DNA a avut doi aliati care au ramas consecventi in declaratii: Comisia Europeana si Ambasada SUA.

Daniel Morar
Foto: Rompres
Soarta lui Daniel Morar la sefia DNA va depinde, probabil, si de raportul Comisiei Europene care ar urma sa fie dat publicitatii tot in luna februarie. Daca expertii de la Bruxelles vor continua sa laude activitatea procurorilor anticoruptie la fel ca in precedentele rapoarte, adica la superlativ, vor fi dificil de explicat eventuale schimbari la varful institutiei. In tot cazul, atitudinea sefului statului fata de DNA s-a schimbat radical.

Daca la inceputul lui 2011 Traian Basescu impartasea concluziile raportului pe Justitie al Comisiei Europene in care DNA era laudat, in august declara ca nu ii plac spectacolele de la DNA, iar in decembrie i-a acuzat pe procurori ca distrug cariere si ca au performante slabe. De cealalta parte, liderul PSD a inceput anul prin a acuza procurorii ca sunt aserviti politic ca apoi intr-un interviu sa ii felicite si sa le transmita ca USL le va garanta independenta.
   
2011 a fost pentru DNA unul din cei mai prolifici ani de la infiintare. Procurorii anticoruptie au anchetat sau trimis in judecata parlamentari, ministri, presedinti de Consilii Judetene, primari, lideri de sindicat, inalti functionari publici. In februarie 2012 se incheie mandatul procurorului sef al DNA, astfel ca, pe final de an si in contextul mai multor sentinte date in doarele de mare coruptie, activitatea procurorilor anticoruptie a revenit in atentia politicienilor.

Vezi mai jos cele mai importante declaratii ale presedintelui Basescu fata de activitatea DNA:
  • Traian Basescu
    Foto: HotNews / DP
    21 februarie 2011. Presedintele a comentat raportul intermediar al CE pe Justitie, afirmand ca DNA este una din institutiile eficiente si ca judecatorii au responsabilitatea majora in privinta dosarelor de mare coruptie. “Cel mai important lucru remarcat este ca dosarele mari de coruptie inca nu se misca si responsabilitatea ICCJ este majora.[...] Raportul remarca pozitiv functionarea Parchetului, DNA, DGIPI, dar avem nevoie sa functioneze intregul sistem, nu numai partea de politie si parchete. Trebuie sa functioneze si sistemul judecatoresc in ansamblul sau”. Detalii aici  
  • 20 iulie 2011 Dupa ce Comisia Europeana a publicat raportul pe Justitie, presedintele a declarat ca analiza CE este corecta si a nominalizat DNA in categoria institutiilor care performeaza in Romania. “Raportul este, in opinia mea, unul pozitiv, ca si cel din februarie, si certifica progresele facute in ultima parte; dincolo de guvern care este laudat, mai este apreciata activitatea DNA, a Parchetului General, a DGA din ministerul de Interne, a Directiei Antifrauda din IGPR si a Agentiei Nationale deIntegritate” ( Traian Basescu 20 iulie 2011). Detalii aici.
  • 23 august 2011 Intr-un interviu pentru postul public de televiziune, presedintele a criticat dur activitatea procurorilor DNA mentionand ca nu ii plac “spectacolele de la DNA”. “Eu vă pot spune, însă, că fac un singur lucru, un lucru care mă nemulţumeşte profund, legat de justiţie, dincolo de ineficienţă, despre care am vorbit public: Nu-mi plac spectacolele de la DNA. Una este ancheta şi alta show-ul, şi din acest punct de vedere vă pot spune că... am spus-o şi public, o spun şi şefilor instituţiilor implicate: spectacolele de la DNA nu-mi plac”. Vezi transcriptul emisiunii aici
  • 14 noiembrie 2011. Presedintele a vorbit despre mandatul sefului DNA, Daniel Morar. Intr-un interviu pentru TVR, Traian Basescu a declarat ca mandatul lui Morar se incheie in februarie 2012 si ca optiunea sa este “sa cer procurorului general sa-i dea o prelungire pana in iunie, un interimat”. Presedintele insa nu a facut un agajament ferm mentionand ca in februarie va lua o decizie clara. “Conform legii, seful DNA, ca de altfel si procurorul general, nu pot avea decat doua mandate de trei ani. In februarie 2012 isi incheie mandatul. Nu numim la tv procurorul general. Institutiile nu sunt institutii pe care scrie "proprietatea Traian Basescu" sau Daniel Morar. Daca discutam tehnic, optiunea mea este sa cer procurorului general sa-i dea o prelungire pana in iunie, un interimat, pentru ca Daniel Morar a mai avut interimate intre primul si al doilea mandat. As vrea sa ramana in functie si pana la raportul MCV, din vara. El fiind unul dintre principalii pioni ai raportului. Cred ca se va putea acest lucru, din punct de vedere legal. Cand ajunge la capatul mandatului, vom vedea". Detalii aici.
  • 21 decembrie 2011. Presedintele Traian Basescu a lansat un atac fara precedent la adresa procurorilor DNA. Presedintele a criticat metodele de ancheta, sentintele obtinute in instanta, a acuzat procurorii ca distrug cariere, a amenintat cu extinderea raspunderii magistratilor si a incurajat Parlamentul sa ceara dovezi. Vezi aici transcriptul interviului de la TVR
Victor Ponta - de la procurorii lui Basescu, la felicitari pentru DNA

Presedintele PSD a avut in 2011 o schimbare de 180 de grade in privinta declaratiilor publice facute la adresa DNA. Daca, la inceputul anului, acuza DNA ca are o agenda politica si ca este sub controlul presedintelui, pe final de an, Ponta felicita procurorii pentru actiunile lor si le transmitea ca USL le va garanta independenta. Vezi mai jos cele mai relevante declaratii ale liderului PSD:
  • Ponta, Severin si Nastase la Pitesti
    Foto: AGERPRES
    28 ianuarie 2011. Dupa ce Tribunalul Arges a decis arestarea preventiva a presedintelui CJ Arges Constantin Nicolescu, liderul PSD Victor Ponta a atacat dur DNA si organizat manifestatii de sustinere la Pitesti fata de presedintele CJ. Ponta a declarat public ca procurorii DNA sunt controlati politic de presedintele Basescu. Atacurile la adresa DNA au fost sustinute de toti liderii PSD, Ion Iliescu, Adrian Nastase si Marian Vanghelie. “Traian Basescu stie clar ca nu poate sa mai castige niciodata alegeri democratice si atunci practic apeleaza la ceea ce a mai folosit cand era disperat: dosare penale, abuzuri, inscenari, aceleasi metode, DNA. Bineinteles si in mod sigur reactia noastra nu va fi in niciun caz de intimidare, pasivitate. Ne vom bate in continuare, probabil ca lunisedinta noastra de conducere si grupurile parlamentare le vom face in fata la DNA". Detalii aici.
  • 23 mai 2011. Ponta a declarat public ca DNA are o agenda politica si ca se afla sub influenta lui Traian Basescu. “Inteleg ca un senator al PDL, nu-l cunosc personal, era posibil ca azi sa paraseasca PDL si eventual sa voteze motiunea. E clar ca DNA are un calendar politic”. Detalii aici.
  • 14 iulie 2011. In contextul cercetarilor efectuate de procurori in cazul ministrului Laszlo Borbely, presedintele PSD a postat pe blogul personal un text in care sustine ca DNA si procurorul sef Daniel Morar sunt implicati in jocuri politice. Ponta l-a acuzat direct pe Daniel Morar ca a blocat dosarele sefului ANAF, Sorin Blejanar. “In al doilea rand pentru ca am o parere extrem de proasta despre profesionalismul celor de la DNA si despre jocurile politice in care cel putin Daniel Morar se implica in mod evident (de exemplu, stiu sigur ca el personal a blocat toate dosarele penale ale lui Sorin Blejnar, dintr-un motiv si un ordin politic clar!) – deci sunt tot subiectiv.”. Vezi aici postarea.
  • 15 iulie 2011. Victor Ponta mentioneaza ca, in opinia sa, “domnul Morar, de şase ani, face foarte multe breaking-news-uri şi ştiri şi nu face dosare penale”. Detalii aici.
  • 17 iulie 2011 Victor Ponta revine cu o noua postare pe blog, intitulata “Morar, inima de leu”, in care ridiculizeaza activitatea procurorului sef al DNA pe care il acuza voalat ca a actionat la comanda politica in cazul Borbely. Vezi aici postarea.
  • 10 noiembrie 2011 Intr-un interviu pentru HotNews.ro Victor Ponta, vorbind de cazul primarului suspendat Sorin Apostu, cataloga actiunile DNA drept laudabile si o surpriza placuta. Ponta a mai mentionat si ca DNA “incepe sa taie din capetele balaurului sistemului de coruptie institutionalizata”. Vezi aici interviul.
  • 20 octombrie 2011 In cadrul emisiunii “Dupa 20 de ani”, de la ProTv, Victor Ponta i-a felicitat pe procurorii DNA. Ponta a mai declarat si ca DNA va avea “tot sprijinul pentru a rămâne o instituţie independentă”. Victor Ponta: La nivel politic, fenomenul cel mai important este, de fapt, această acţiune a DNA faţă de centre de putere ale PDL - Clujul este unul dintre ele, Braşovul, Aradul - care dezvăluie nu faptul că domnul Apostu sau domnul Scripcaru ca persoane erau problema, ci un sistem politic prin care banii se duc către oamenii partidului aflat la guvernare, după care sunt la rândul lor distribuiţi. Reporter: Sa inteleg ca felicitati DNA-ul pentru acesta actiune? Victor Ponta: Da, cred că DNA, dacă va ţine un mod mai profesionist şi obietiv - eu nu cred că DNA trebuie să cerceteze doar pe cei de la putere, deşi, sigur, pe principiul corupţia se leagă de putere, nu de opoziţie, dar corupţia e corupţie, atât timp cât DNA se concentrează mai puţin pe a crea ştiri şi pe a da pe surse tot felul de lucruri şi loveşte în ceea ce înseamnă vârfurile iceberg-ului, vârfuri care se văd, ale corupţiei - da, DNA va avea din partea mea şi a USL tot sprijinul pentru a rămâne o instituţie independentă. Vezi aici emisiunea, declaratia despre DNA incepe la minutul 27
  • 28 octombrie 2011. Presedintele PSD sustine, intr-o conferinta de presa, ca un procuror de la DNA “se folosește de poziția e procuror al DNA pentru a construi dosare penale”. ”În numele USL vom solicita procurorului general, doamna Kovesi, și Consiliului Superior al Magistraturii să analizeze de urgență ceea ce s-a prezentat în ultimele zile în presă, și anume atitudinea unui șef de secție de la DNA, domnul Papici. Este foarte clar că se folosește poziția e procuror al DNA pentru a construi dosare penale și , practic, pentru a influența într-un scop politic decizii care țin strict de justiție. Procurorul general al României trebuie să sacționeze pe procurorul care încalcă obligațiile care-i revin”. Detalii aici.
  • Presedintele PNL Crin Antonescu nu a avut o retorica atat de bogata la adresa DNA in 2011, dar a declarat public ca DNA este un instrument politic si ca este sub controlul presedintelui. Vezi declaratiile aici. Vicepresedintele PNL, Mihai Voicu, a avut insa o declaratie publica extrem de dura la adresa DNA, institutie pe care a catalogat-o drept lipsita de credibilitate si implicata politic. “Din nefericire, o institutie care ar fi trebuit sa fie intr-adevar un element important in lupta anti-coruptie a ajuns ca-n povestea cu Petrica si lupul. Chiar daca ar produce ceva adevarat, a ajuns atat de lipsita de credibilitate din cauza numeroaselor situatii in care implicarea politica a fost de domeniul evidentei, incat nu i-ar mai crede nimeni”.
  • Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, a criticat si el DNA in contextul anchetei deschise pe numele ministrului Laszlo Borbely. In iulie 2011, Keleme Hunor a declarat ca “DNA distruge cariere şi că, de cele mai multe ori, s-a dovedit că acuzaţiile sunt false”. Detalii aici.
  • Liderii PDL nu au criticat vocal activitatea DNA. Atat premierul Emil Boc cat si conducerea partidului s-au rezumat la a mentiona doar ca procurorii nu actioneaza la comanda politica si ca sunt independenti sa investigheze pe oricine.
Mark Gitenstein
Foto: DGP / HotNews.ro
In 2011, DNA a avut parte de sustinerea Ambasadei SUA si de remarci pozitive in raportul CE. Intr-un comunicat publicat pe 8 decembrie, Ambasada SUA mentiona ca mandatul lui Daniel Morar si cel al procurorului general Laura Codruta Kovesi sunt pe final, dupa 6 ani de realizari impresionante. Iar Ambasadorul SUA, Mark Gitenstein a declarat urmatoarele: “Cu cat Daniel Morar ramane mai mult in functie, cu atat mai bine”

Ambasada SUA: Mandatele lui Laura Codruta Kovesi si ale lui Daniel Morar au avut realizari impresionante. Incurajam guvernul Romaniei sa se asigure ca vor fi alesi succesori potriviti. Detalii aici.

Ambasadorul SUA, Mark Gitenstein: Cu cat Daniel Morar ramane mai mult in functie, cu atat mai bine. Detalii aici.

Raportul CE pe Justitie nota in termeni pozitivi activitatea DNA: “În aceeași perioadă, Direcția Națională Anticorupție (DNA) a avut o activitate tot mai convingătoare în ceea ce privește anchetarea cazurilor de corupție la nivel înalt. (...) Rezultatele Direcției Naționale Anticorupție (DNA) privind investigarea și urmărirea penală a cazurilor de corupție la nivel înalt, inclusiv a cazurilor în care sunt implicați foști sau actuali membri ai Parlamentului sau ai Guvernului, sunt în continuare convingătoare și s-a putut constata o creștere a numărului de condamnări.” (sursa: Raportul pe Justitie al CE)






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5018 vizualizari

  • -2 (8 voturi)    
    absolut firesc (Luni, 2 ianuarie 2012, 15:06)

    marius [anonim]

    si unul si celalalt se repozitioneaza pentru noul context post-electoral: ponta va avea nevoie de "procurorii independenti de la dna" pentru a-si plati toate "datoriile" acumulate in anii de opozitie; pe cand basescu se pregateste de pe acum sa devina din vanator, vanat .....
    • +1 (9 voturi)    
      Pana... (Luni, 2 ianuarie 2012, 15:52)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui marius

      ...la urma daca la fiecare ciclu electoral o parte din partide sunt curatate de corupti nu e chiar asa de grav... normal ar fi fost sa fie DNA&Co cu ochii pe toti politicienii non stop dar la noi lucrurile trebuie mereu sa fie putin mai altfel.
    • +8 (10 voturi)    
      Basescu nu minte ca Ponta (Luni, 2 ianuarie 2012, 18:29)

      dan [anonim] i-a raspuns lui marius

      Normal ca Basescu critica ce fac procurorii care cer pedepse cu suspendare pentu pagube uriase asa cum au facut pentru Adrian Nastase.. Iar Ponta, normal ca-i felicita ca doar Adrian Nastase e tatucul lui spiritual.
      • +1 (7 voturi)    
        nu am crezut o secunda in Daniel Morar ! (Luni, 2 ianuarie 2012, 19:01)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui dan

        noi nu avem si nu vom avea vreodata un Antonio di Pietro,sistemul nu permite! toti procurorii si judecatorii ,absolut toti ,sunt fosti studenti mediocri la Drept ,gelosi pe banii avocatilor, usor de cumparat , usor de manipulat!
        cum ar putea un ex-student mediocru sa castige in fata unui ex-student de nota 10 care ii si mai indeasa niste bani in buzunar!ganditi-va ca una ca Kovesi a facut sport de performanta deci nix scoala, iar unul ca Morar a primit primul telefon dupa investitura in 2005 de la Nastase!qed
        • +1 (3 voturi)    
          Bun comentariu :)))) (Luni, 2 ianuarie 2012, 20:59)

          J [anonim] i-a raspuns lui Eneas

          Ahahahaha, bun comentariu. Precis ca USL il va tine in functie pe Morar, care tocmai isi construieste dosarele cu PDL-isti:))) Marfa
        • -1 (1 vot)    
          bun comentariu frate:) (Marţi, 3 ianuarie 2012, 8:16)

          marcel [anonim] i-a raspuns lui Eneas

          dar totusi nu inteleg de ce ai luat minusuri:)
  • -3 (9 voturi)    
    pai cum sa spun (Luni, 2 ianuarie 2012, 15:14)

    cosminrs [utilizator]

    Basescu are crepitate in ce a spus in decembrie.
    toti urla ca judecatorii sunt de vina.. dar procurorii care fac o treaba de mantuiala? nu au nici o vina? coruptia incepe la procurori. gresesc ceva... pierd cazul.
    cat despre ambasada sua... nu ar trebui sa se amestece. ca doar bechtel e al lor si aia nu ii intereseaza. UE.. are tot dreptul.
  • +3 (5 voturi)    
    da (Luni, 2 ianuarie 2012, 15:28)

    Gabriel [anonim]

    Supravietuirea DNA este un obiectiv subscris interesului national, pentru acest lucru as autoriza , eu, care nu sunt adeptul revoltelor, ample actiuni de solidarizare !
  • +10 (12 voturi)    
    analiza obiectiva DNA (Luni, 2 ianuarie 2012, 16:07)

    teius [anonim]

    Daca doriti o analiza obiectiva a DNA de ce sa nu incepem cu NEinceperea nici unei anchete asupra Arenei Nationale.De la gazon la acoperis.Toata lumea stie despre ce este vorba,ba s-a vazut si la televizor,numai DNA se face ca nu stie nimic,e vorba de numai 200.000.000.euro.Un mizilic.Si daca primarul senior nu stie nimic,poate juniorul intra pana la 18 ani.
  • +3 (7 voturi)    
    Ce spune baietii ? (Luni, 2 ianuarie 2012, 16:12)

    Legiuitoru' [anonim]

    Daca va fi nevoie va supravietui
    Daca nu va fi nevoie, il desfiintam.

    Daca va fi nevoie - depinde in ce formula avem nevoie de el: reformat, sau intreg.
    Daca vom avea nevoie de un alt organism care sa preia si o parte din obiectivele si competentele DNA, il vom crea.
    Mai avem alte alternative ?

    Era sa uit, daca trecem la prezumtia de vinovatie (nu va speriati este doar o ipoteza de lucru), vom putea da afara 3/4 din aparatul politienesc de acum, vom injumatati procurorii, urmand sa intarim fortele de paza, aparatul judecatoresc, si cateva noi structuri - supravegherea muncii celor condamnati - penal sau civil la munca pentru producerea de bani pentru nevoile societatii .
    Asa vom reduce infinit mai mult cheltuielile, aparatul functionaresc si procesele, plasand toate aceste cheltuilei in sarcina presupusului vinovat.
    Las' ca au alde Severin, Nastase, Micky, Ponta, Becali (3 bucati), Iliescu, Patriceanu' ... etc. .
    Cei pagubiti si care nu isi vor putea recuypera bunurile, vor beneficia de scutiri de taxe si impozite, pana la concurenta sumelor cu care au fost pagubiti, urmand ca cei ce au furat sa munceasca pana produc pentru Statul roman bunuri de aceeasi valoare .

    Uitasem ! Doamne ce am uitat! Societatea nu va avea nevoie de supraoameni, ci de functii UTILE pentru societate; asa va disparea si inamovibilitatea, fiind inlocuita de utilitate, prin si pentru echitate . Cu rapoarte, justificari, control din partea societatii civile,... etc. Ba mai mult, distinsii magistrati ce vor fi acceptati, vor trebui sa dea declaratii ca se obliga sa acopere - ei si intreaga familie - greselile (cu voie, sau fara voie).
  • +5 (9 voturi)    
    DNA +Justitie (Luni, 2 ianuarie 2012, 16:27)

    Momarlanu [anonim]

    Nu sunt de acord in niciun caz cu concluziile ,fie pripite si prostesti, fie interesate dar mascate ale celor care vad in critica adusa de Basescu procurorilor si justitiei in general ca ar fi un pas(electoral) inapoi!Nu poate fi vorba , nici pe departe de asa ceva!! Este vina " presarilor"- din nou aceeasi oameni de presa incompetenti sau rauvoitori- care decpripteaza incorect sau din varii interese de grup sau personale, o problema nerezolvata de 22 de ani in Romania!! JUSTITIA-Justitia a ramas ultimul si cel mai impenetrabil bastion securisto-comunist care sta in calea dezvoltarii democratiei . Ata timp cat ea, isi acorda de la sine putere salarii si pensii nesimtite,atata timp cat tergiverseaza pana la calendele grecesti ezovarea marilor procese ale coruptiei parlamentare , institutionale etc.atata timp cat se sustrage pe toate caile de la exercitarea in nume socialmente benefic a prerogativelor sale de management al legilor, nimeni si nimic nu ma poate convinge de "justetea" in care-si drapeaza fals si ipocrit actele sale cu consecinte incalculabile pentru moralitatea generala si istoric determinata!! Ponta nu face altceva prin "apararea " de acum decat sa se ascunda si sa ascunda sub paravanul "unelor intentii"cele mai reprobabile fapte ale politicului imund. Nu e nimic credibil in tot ce spune, ci rastalmacit in favoare poltica proprie lui si partidului sau care de 22 de ani nu a fost capabil de altceva decat sa -si ascunda ghearele securiste in manusi democrate . Justitia nu se face in numele unui partid, oricare ar fi el si oricand s-ar exercita ea!!! Ea se face in folos social general si nu contrafacut demagogic si fals!!!Actul de dreptate , oricat s-ar ascunde el dupa exercitii formale pana la urma se deconspira clar si fara echivoc in ceea ce este:IMORALITATE crasa." Achitarea " lui Nastase e corecta? Cazul Bechtel e curat ca lacrima? Vanzarea Petrom e OK? Un lucru e clar ca lumina zilei . Constitutia lui A. Iorgovan trebuie rescrisa
    • +3 (5 voturi)    
      Ai si n-ai dreptate (Luni, 2 ianuarie 2012, 18:20)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Momarlanu

      Justitia nu prea-si poate face singura salariile - bugetul e propus d excecutiv si votat/aprobat de legislativ, si justitia se poate misca doar in limitele bugetului.

      Pe de alta parte, ai dreptate ca justitia e pe moment cel mai retrograd si mai ineficient sistem din cele trei sisteme de importanta majora in stat - legislativ si executiv sunt celelalte doua. Daca executivul dupa parerea mea e mult in fata legislativului, iar in legislativ inca se da o lupta intre fortele reformiste si cele retrograde, justitia e mult in spatele legislativului - acolo tot ce s-a miscat/schimbat a fost sub influenta unor enorme presiuni exterioare, si s-a sucit justitia in asa fel incat de fapt sa nu se schimbe nimic.

      Justitia insa, ca si alte sisteme din RO, nu face greseli pur si simplu, ci face greseli interesate. Imobilitatea justitiei e de fapt varful aisbergului pentru alt fenomen: coruptia generalizata din RO. Asta e caracatita cu care se lupta actuala guvernare, si doar datorita acestei caracatite merge atat de greu reforma si atat de rau economia. In momentul in care se va reusi penetrarea justitiei de catre fortele reformiste, aceasta caracatita va fi pierdut si ultimul bastion prin intermediul caruia se apara, si prin intermediul caruia saboteaza in continuare evolutia democratica a RO. Daca actuala putere mai are parte de un mandat, avem sanse ca reforma sa inceapa si in justitie.
  • +5 (11 voturi)    
    Basescu are dreptate. (Luni, 2 ianuarie 2012, 16:30)

    mircea [anonim]

    Cu tot sprijinul acordat DNA,acestia au facut numai valuri in media .Procesle lor,daca nu sunt castigate de inculpati,sunt amanate cu usurinta .O raspundere a procurorilor(ca si a judecatorilor)trebuie sa existe.De unele dosare lansate cu mare fast,nu se mai aude nimic.Ori au cazut la pace cu infractorii,ori au gresit.
    • -2 (8 voturi)    
      Nu chiar (Luni, 2 ianuarie 2012, 17:30)

      io [anonim] i-a raspuns lui mircea

      In cazul Tamara da, e foarte posibil ca dosarul sa fi fost subtire iar vina sa fie a procurorilor, de aici si achitarea. Insa in restul condamnarilor recente s-a dat numai cu suspendare, ceea ce inseamna ca inculpatul a fost gasit vinovat, dar judecatorul a fost "bland".
      Ori in cazul asta vina nu mai e la DNA, ci la judecatori.

      Lovind in DNA Base incearca sa-i intimideze, anticipand o eventuala castigare a alegerilor de catre opozitie in 2012. Sa nu uitam ca are in carca dosarul flota care va fi scos de la naftalina odata cu schimbarea (probabila) a guvernului anul viitor.
      • +1 (5 voturi)    
        nup (Luni, 2 ianuarie 2012, 19:14)

        cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui io

        Basescu a fost scos din dosar de catre Morar. A fost facut o expertiza de catre DNA in cazul flota in care s'a demonstrat ca romania nu a avut decat de castigat din vanzarea navelor. Si BAsescu nu are frica de oricine vine la guvernare din 2012. E singurul om care mai are imunitate in tara asta pentru orice. Asa sta scris in constitutie.
        Cu nastase ... .. oamenii astia stiu toate lacunele legilor si stiu sa se foloseasca de ele. doar ei au facut legile.
        • -1 (1 vot)    
          ai dreptate.... (Marţi, 3 ianuarie 2012, 8:29)

          marcel [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

          "Basescu a fost scos din dosar de catre Morar. A fost facut o expertiza de catre DNA ..." Ar fi fost si "culmea" sa fie scos vinovat:) Ar fi fost si culmea sa acuzi pe cineva....avand in vedere ca nu poti sa-i faci nimic.....pt ca e presedinte.....si are cea mai "tare" imunitate posibila. Asta chiar ca ar demonstra o adevarata "eroare judiciara":))
          Si din nou.....sunt de acord cu tine..."Si BAsescu nu are frica de oricine vine la guvernare din 2012.".....pentru ca el si-a facut "plinul". A invatat.....a condus.....si se apropie de sfarsit (nu de alta....dar nu mai poate sa candideze in 2014 la presidentie). Basescu......raportat la Romania....e un invingator:) Dar.......asta ti-o zice unul din diaspora (.....si nu uita......meciul se vede mai bine din tribune)
    • +2 (8 voturi)    
      Exact, Basescu are dreptate! In consecinta ii va (Luni, 2 ianuarie 2012, 17:36)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      prelungi mandatul lui Morar la conducerea DNA. Nu s-o fi descurcat el cu justitia prin tribunale, dar la TV i-a reusit din plin.
  • +5 (11 voturi)    
    Si eu inclin sa-i dau dreptate (Luni, 2 ianuarie 2012, 17:02)

    nea Titi [anonim]

    Da, si eu inclin sa-i dau dreptate presedintelui.
    La inceputul activitatii lui Morar, cand toti politicienii corupti il atacau din toate partile, presedintele l-a sprijinit. Atunci, Ponta si ai lui au decretat: DNA-ul este mana lui Basescu. Jos DNA.
    Dar, atunci cand nu numai presedintele dar si noi aveam mari asteptari de la acest DNA si acest Morar, sa vii cu dosare care nu stau in picioare in instanta, e dezamagire totala. Normal ca presedintele, ca si noi dealtfel, suntem dezamagiti. Curios lucru este ca, acum Ponta si ai lui lauda DNA-ul. De ce oare? Fiindca dosarul lui Nastase a fost albit cu sprijinul procurorului DNA care a instrumentat cazul?
    Sunt curios cu rezultatul urmatorului caz al lui Nastase si cu cel al lui nea Costica de la Pitesti.
    Sa nu scapam din vedere ce a spus presedintele: ori omul este vinovat si-l pedepsim ca atare, ori este nevinovat si atunci nu-l mai tarasti ani si ani pe la parchet.
    • -2 (4 voturi)    
      Eu inclin sa zic ca esti un mincinos (Luni, 2 ianuarie 2012, 19:21)

      Porumbelul Pacii [anonim] i-a raspuns lui nea Titi

      ....indica sursa afirmatiei parshive : ”Curios lucru este ca, acum Ponta si ai lui lauda DNA-ul”....in realitate Ponta nu a laudat DNA ul nici inainte , nici dupa achitarea lui Nastase in dosarul matusii.
      ***
      Dar daca tot te mananca in ....iozitate, atunci
      ostoiete-ti din chin pornind de la premisa
      ca dosarulTamara era cel mai solid ....si ca
      prin memorabilul sau discurs in care a facut șnitzel
      DNA ul pe motiv de incompetentza si iresponsabilitate ...Basescu a dat impulsul necesar
      pentru achitarea lui Nastase si in celelate dosare facaturi.
      *
      Acesta este un efect colateral - nu asta si-a dorit
      geniul portocaliu - genialitatea lui e din ce in ce mai obosita...
      In ziua respectiva omul programase ”bataia slugilor” ...asa incat i-a calcat in picioare si
      pe UDMR (care ”stopeaza reforma”) si pe
      ai lui Morar.
      *
      Nu e cazul totusi ca dl Morar sa se ingrijoreze ...
      ...fix la fel a dat Basescu de pamant si cu Kovesi
      pe tema dosarelor revolutiei....dupa care i-a mai dat o numire pe 4 ani.
  • -2 (4 voturi)    
    Romania e condusa DE CORUPTI ! (Luni, 2 ianuarie 2012, 18:04)

    hjhg [anonim]

    mare tziganie.

    DNA-ul trebuie sa functioneze tot timpul si sa dea 150% tot timpul sa aiba cei mai buni procurori si avocati si sa execute fara mila ORICE corupt.

    Dar deh... e Romanika. Inca e Romanika.

    Si totul din banul contribuabilului amarat & votant !

    Base - aici ai cam incurcat borcanele si Pontalaul o sa ti-o dea peste nas. Cu Morar sau fara.
    Iar afacerile de infrastructura - s-a auzit pana la talpa tarii ca sunt mestecati bani multi in mod irational si banditesc... si ghici cine e beneficiarul acelor bani ?

    Lupta anticoruptie in Romania e un fel de virgina care a facut-o cu toti.
    De aia merge tara cum merge !
    E singurul motiv si altul NU E !

    Romania e o tara condusa de politicieni corupti si din stanga si din dreapta si din centru.
    Toti o apa si un pamant !

    Dixit.
  • +4 (6 voturi)    
    Ne lipseste Eminescu... (Luni, 2 ianuarie 2012, 18:24)

    Lucky [anonim]

    Am citit foarte atent interviul Presedintelui Traian Basescu la RTV si nu am gasit nimic sa-i reprosez. Prin prizma asa-zisei incalcari a democratiei, un "atac fara precedent la adresa DNA..."
    Atacul nu este chiar asa cum il vede "onorata" mass-media romaneasca si chiar analisti, de un oarece renume, ca Dan Tapalaga sau Cristian Campeanu.
    Actiunea Presedintelui este, pur si simplu, un atac la adresa superficialitatii, neprofesionalismului, neseriozitatii si lipsei de onestitate, racile intalnite la tot pasul, in toate domeniile vietii noastre de zi-cu-zi.
    In loc sa vada critica constructiva si sa se alieze in actiunea de gasire a unor solutii ce sa elimine aleatorul in activitati ce ar trebui sa fie absolut riguroase, presa noastra isi arata goliciunea in observatia valorii, "bogatia" in mediocritate si "generozitatea" in mahalagisme de sant.
    In ce lume traim? Unde sunt adevaratii nostri intelectuali? Tot ce se face, tot ce se scrie are o singura adresa: vulgul. Restul oamenilor de bun simt si pretentie este complet abandonat. Ce placere poti avea cand cineva fara nicio valoare te ridica in slavi?
    Mai apreciaza astazi cineva versul Eminescian : "daca port cu usurinta si cu zambet a lor ura, laudele lor, desigur, m-ar scarbi peste masura" ?
    Nu cred, Eminescu este nedorit pe aceste meleaguri...
    • +3 (5 voturi)    
      Jos (Luni, 2 ianuarie 2012, 19:43)

      Jar [anonim] i-a raspuns lui Lucky

      cu palaria in fata comentariului tau!
      Cu oameni ca tine,tara asta are viitor.
      Ma laud si eu-recunosc de departe oamenii instruiti si sanatosi la cap.
      • -1 (1 vot)    
        Voi sunteti... (Marţi, 3 ianuarie 2012, 0:09)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Jar

        ...viitorul Romaniei...
    • +1 (1 vot)    
      Eminescu duce dragostea dincolo de (Marţi, 3 ianuarie 2012, 10:42)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Lucky

      extreme si face cam acelasi lucru si cu politica. Insa atat dragostea cat si politica practicate la extreme au rezultate dezastroase.
      • -1 (1 vot)    
        Extremist?! (Marţi, 3 ianuarie 2012, 12:08)

        Lucky [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Nu sunt de acord cu caracterizarea lui Eminescu ca extremist. Mai degraba, o fire hiper-sensibila afectata de genialitate. A deranjat pe multi la timpul sau. Reactia mediocritatii la opera Eminesciana are inca reverberatii in universul nostru prezent...
        • -1 (1 vot)    
          Cateva versuri ... extreme! (Marţi, 3 ianuarie 2012, 12:32)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui Lucky

          Trăind în cercul vostru strâmt
          Norocul vă petrece,
          Ci eu în lumea mea mă simt
          Nemuritor și rece.
          • -1 (1 vot)    
            Vers extrem?! (Marţi, 3 ianuarie 2012, 13:10)

            Lucky [anonim] i-a raspuns lui Constantin

            ... versul pe care-l citati este doar o dovada ca Eminescu era constient de geniul sau, nici vorba de extremism...
  • -1 (1 vot)    
    pai, ne miram? (Marţi, 3 ianuarie 2012, 8:47)

    liluska [anonim]

    oricum, inca odata americanii si vest europenii ne dovedesc ca gandesc pe termen lung

    nu ca ai nostri

    indiferent cum se numesc sau .. cum se cred
  • 0 (0 voturi)    
    Toți parlamentarii sunt niște "papuțoi" (Joi, 5 ianuarie 2012, 15:05)

    Barbulescu Catalin [anonim]

    Părerea mea este că toți parlamentarii sunt niște 'păpuși' agățate de sforile cu care se joacă -oamenii de afaceri-. Iar aceștia din urmă sunt adevărații "conducători" ai României, care jucând după regulile marketingului occidental au privatizat > retrocedat > și în cele din urmă vândut țara. Singurii care au de suferit din toată povestea aceasta suntem noi, un popor naiv, credul sau mai degrabă ignorant care a dat la o parte adevăratele valori ale vieții din simplul motiv că este la modă, o modă impusă tot de acești Păpușari.
    Iar în ritmul acesta vom scăpa numai atunci când nu va mai fii nimic de furat.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by