Pilotul a fost ranit

MIG-ul condus de Marian Mitrica ar putea face istorie in literatura dedicata fenomenelor paranormale

Serviciul Roman de Informatii (SRI) va verifica modul in care s-a produs incidentul aerian in care a fost implicat un aparat de zbor MIG 21 Lancer al Bazei 71 Aeriana Cimpia Turzii, in data de 30 octombrie. Declaratia a fost facuta ieri de catre genaralul Ion Avram, seful Bazei 71 Aeriana Cimpia Turzii.

Accidentul, petrecut la Nord-Est de judetul Cluj, s-a soldat cu ranirea pilotului, locotenent-comandorul Marin Mitrica, aflat la o altitudine de 6.500 de metri si la o viteza de deplasare de 850 de kilometri pe ora. Pilotul clujean a declarat ieri ca, in ciuda presupunerilor initiale, aparatul de zbor nu a intrat in coliziune cu o pasare.

„Pe inregistrarea din timpul zborului pot fi vazute patru corpuri de forme triunghiulare care au lovit avionul in partea dreapta, sus“, a declara seful Bazei Aeriene. Imaginile captate au fost trimise la SRI, de unde se asteapta un raport amanuntit.

„Se incearca determinarea provenientei celor patru obiecte care au distrus fuselajul si cupola avionului de lupta“, a adaugat generalul Ion Avram.

Luat prin surprindere

Marian Mitrica a povestit clipele de groaza prin care a trecut saptamina trecuta. „Ma aflam la 50 de kilometri de Cluj. Dintr-o data, a disparut cupola, pur si simplu s-a dezintegrat. Am simtit un curent puternic, plus o lovitura in partea dreapta“, isi aminteste acesta. „Nu am observat nici un obstacol care ar fi trebuit evitat.

Nu am vazut absolut nimic“, a declarat comandorul Marian Mitrica. „Practic, s-a dezintegrat cupola. Totul s-a petrecut intr-un timp extrem de scurt“, a adaugat pilotul avionului.

El a mai spus ca nu a vazut nimic venind spre el, dar ca a simtit o lovitura in partea dreapta sus si numeroase bucatele de plexiglas desprinse din cupola distrusa i-au patruns in ochiul drept pe sub vizeta mastii de oxigen pe care o purta la momentul accidentului. Pilotul s-a lovit cu capul de tetiera din partea dreapta a aparatului de zbor.

Acesta a mai povestit ca, in momentul in care s-a dat jos din cabina, a observat ca avea o gaura in casca de protectie. Pilotul a fost felicitat ieri de ministrul Apararii Nationale, Theodor Melescanu, pentru curajul si calmul cu care a facut fata situatiei.

„SRI va musamaliza totul“

monitorul a cerut parerea unui specialist in domeniul fenomenelor paranormale. Profesorul Adrian Patrut de la Universitatea „Babes-Bolyai“, care este si presedintele Societatii Romane de Parapsihologie, a declarat ca se afla in Statele Unite ale Americii in 30 octombrie, data incidentului, si ca nu stie prea bine despre ce este vorba.

„As dori sa vad inregistrarea trimisa la SRI. Orice ar fi fost, se va musamaliza totul, iar pilotul care a dat amanunte despre incident probabil va fi mustrat, dupa ce se vor calma lucrurile“, a precizat acesta. Profesorul a mentionat ca astfel de fenomene au mai fost semnalate in zona Clujului, indeobste in perioada anilor 1990-1992, la Someseni, dar si la Gearmata, in judetul Timis.

„Au fost Obiecte Zburatoare Neidentificate (OZN) inregistrate pe radar si chiar cu ochiul liber. Nu au fost, insa, niciodata confirmate sau infirmate aceste informatii, iar dupa 1992 embargoul impus de Armata a facut ca aceste detalii sa nu mai ajunga la urechile oamenilor“, crede specialistul clujean.