Proiectul de la Rosia Montana va fi dezbatut in 14 localitati din tara, din judetele Alba, Cluj, Hunedoara, Arad, dar si la Bucuresti, unde vor fi organizate consultari publice, care sunt, potrivit legilor in vigoare, obligatorii.

Sefii Companiei "Gabriel Resources", detinatoare a 80% din actiunile RMGC, vor avea la dispozitie o vara intreaga pentru a raspunde la intrebarile organizatiilor de mediu, cetatenilor din zonele afectate de viitoarea exploatare, autoritilor locale sau ale orcaror alte persoane interesate de investitie.

"Gabriel" a anuntat, ieri, ca a fost stabilit programul dezbaterilor publice asupra proiectului de la Rosia Montana, toate comentariile urmand sa fie adunate la Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor. Sefii Companiei au incercat sa transmita o atitudine optimista, prin intermediul unui comunicat transmis presei. "Suntem pregatiti sa incepem consultarile publice.

Asteptam cu interes sa primim orice fel de comentarii, sa raspundem la intrebari si sa discutam orice problema ridicata de publicul interesat, referitor la proiectului nostru. Dorim sa purtam un dialog constructiv, care sa ne ajute sa realizam un proiect de succes" a declarat presedintele "Gabriel Resources", Alan Hill.

Consultarile se vor derula intre 24 iulie si 23 august la Rosia Montana, Abrud, Campeni, Alba Iulia, Zlatna, Brad, Cluj-Napoca, Turda, Bistra, Baia de Aries, Lupsa, Bucuresti, Deva si Arad.

Comentariile facute de participanti vor fi adunate de Ministerul Mediului, care le va evalua si le va remite companiei "Gabriel Resources", pentru un raspuns care va fi primit si publicat sub forma unei Anexe la Raportul de Evaluare a Impactului asupra Mediului - EIM, raport ce a fost depus, la mijlocul lunii mai, la minister. Decizia finala asupra aprobarii EIM va fi formulata de Guvernul Romaniei.

Raportul a fost alcatuit de peste o suta de experti, care au avut drept misiune evaluarea modului in care proiectul corespunde cu legile Romaniei, cu Directivele Uniunii Europene si cu cerintele international acceptate referitoare la dezvoltarea responsabila pe termen lung.

Intalniri-dezbateri intre sustinatori, reprezentanti ai Companiei si adversari ai proiectului au mai avut loc in trecut, fara insa nici un rezultat. Pozitia unor organizatii de mediu, dar si a "Alburnus Maior" (asociatie locala a unei parti a locuitorilor care nu vor sa plece din comuna) a ramas la fel, chiar daca unii dintre opozanti au schimbat intre timp taberele.

Este cazul unei persoane care, dupa ce s-a opus cu vehementa mutarii din comuna, a decis sa se alature RMGC si a fost folosita de companie in campania de imagine "Povestea adevarata".