O noua companie sibiana se alatura megaprogramului cultural, care plaseaza municipiul de pe malul Cibinului in fruntea localitatilor din Europa. Asa cum era de asteptat, Atlassib a devenit partener oficial pentru "Sibiu - CCE 2007".

"Aceste doua idei de Europa vin alaturi. Capitala Culturala Europeana primeste ajutor din partea unei firme care a pornit din Sibiu si strabate Europa de-a lungul si de-a latul", a anuntat Marius Constantin, seful Serviciului Relatii cu Presa din cadrul Primariei.

Primarul Klaus Johannis si managerul Ilie Carabulea s-au intrecut in multumiri si aprecieri, iar datele concrete ale parteneriatului ramin, ca de obicei, confidentiale.

Pentru comunitatea locala

Toate cele aproape 250 de autocare ale companiei de transport international vor purta, in Europa, sigla Capitalei Culturale Europene. "Parteneriatul acesta este o contributie pe care o resimtim atit ca onoare, cit si ca obligatie civica. Ma bucur, ca reprezentant al holdingului Atlassib, ca putem participa la ambitiosul si generosul proiect", a subliniat Ilie Carabulea, patronul Atlassib.

Atitudinea a fost impartasita de primarul de Sibiu, care s-a declarat din nou incintat de faptul ca mediul de afaceri a inceput sa dezvolte contributii pentru comunitatile locale. "Intr-o comunitate nu este suficient sa-si faci treaba si sa cistigi bani. Apar obligatii fata de societate. Acest aspect civic apare la antreprenorii care au umblat prin lume si au inteles ca numai asa se poate construi o relatie durabila", este de parere Klaus Johannis.

Sprijin substantial

"Este un sprijin financiar, logistic si sufletesc. Vom contribui cu tot ce este mai bun pentru societatea sibiana, pentru ca Sibiul sa inregistreze un pas inainte, sa creasca in rindul judetelor tarii, pentru ca o merita". Aceasta a fost singura precizare a patronului Atlassib, Ilie Carabulea, despre cifrele exacte ale parteneriatului cu "Sibiu - Capitala Culturala Europeana", pentru ca "valorile sint efemere".

Si primarul priveste la fel de detasat partea financiara. "Acest parteneriat a venit aproape in mod natural. O firma mare, ca Atlassibul, are locul natural linga cel mai mare program al Sibiului de pina acum", a apreciat Johannis, lasind sa se inteleaga ca sponsorizarea este la nivelul celorlalti parteneri oficiali. Adica, in jurul sumei de jumatate de milion de euro.

Planuri de viitor

Pornita in 1993 cu un singur autocar, cursa Atlassib-ului in Europa a devenit un succes. Astazi, holdingul cuprinde 26 de firme, cu servicii complete (transport persoane, curierat, asigurari etc.), are 8.000 de angajati si peste 500.000 de clienti anual. „Sloganul nostru, «O poarta deschisa spre Europa» a devenit o realitate simtitoare.

Acest lucru nu ar fi fost posibil si fara sprijinul autoritatilor. Noi ne vo implica in continuare, pentru mai binele orasului si al cetatenilor sai", a promis Carabulea.

Intrebat daca Luxemburgul va intra pe lista destinatiilor turistice deservite de Atlassib, omul de afaceri a precizat ca eurocapitala asociata Sibiului se afla deja pe o ruta indirecta, via Italia, dar ca are in vedere stabilirea unei linii directe Romania - Luxemburg.

Numerosi participanti

Alaturi de primarul Klaus Johannis si managerul Ilie Carabulea, la festivitatea de incheiere a acordului au mai participat Martin Bottesch, presedintele Consiliului Judetean, prefectul Ion Ariton, subprefectul Marin Craciun, viceprimarul Eugen Mitea si aproape toti consilierii locali, precum si reprezentanti din conducerea CNM "Astra", Teatrului National "Radu Stanca", Universitatii "Lucian Blaga", ITM si OPC.