Cu justificarea eliminarii bisnitei cu buline de taxi la mare pret in orasul de pe Milcov, consilierii focsaneni au decis, practic, suplimentarea respectivelor autorizatii cu 100 %.

Daca ceea ce au aprobat ieri alesii in comisia cu nume pompos s-ar regasi in teren si dupa trecerea proiectului initiat de cei patru pedisti prin legislativ, ar insemna ca in scurt timp sa vedem zi de zi 1.000 de taxiuri rulind prin Focsani. Poate cineva aproba fara vreo minima mustrare de constiinta o asemenea idee in lipsa unui studiu de specialitate, care sa ateste ca aceasta crestere brusca a numarului de autoturisme cu bulina este cu adevarat posibila? Demersul mai are si o alta fateta generatoare de multe semne de intrebare. Poate constata oricine, examinind listele: cei mai mari traficanti de buline de taxi, in urma carora incaseaza sume considerabile fara a misca un deget, sint doi functionari din primarie, inspectori la taxe si impozite. Din informatiile noastre, direct sau prin intermediari, cum e obiceiul din ce in ce mai uzitat printre stabarimea vrinceana, domnii Munteanu si Rosca au la aceasta ora unul 18 autorizatii, din care 10 inchiriate, iar celalalt 10 si toate inchiriate.

Si pentru ca au vazut ca se poate, mai vor la suplimentarea acum in discutie 7 si respectiv 20 de buline in portofoliu. Inainte de a aprecia, totusi, legalitatea comertului cu buline de taxi, repet, din postul de inspector taxe si impozite la primarie, trebuie precizat ca acesti domni practica de fapt ceea ce au vazut la viceprimarul Neagu Nistoroiu.

Conducindu-si bine mersi afacerile din scaunele de functionari ai Primariei si cautind din aceasta pozitie sa traga maximum de avantaje intr-un conflict de interese vizibil si din avion. Merita, oare, astfel de coterii efectuate la umbra unor posturi platite din bani publici instituirea unui regim de tip jungla in acest domeniu?

P.S. Ar mai fi doua intrebari:

1 - Daca la o simpla analiza, din cele 500 de autorizatii de taxi valabile la zi, 194 sint comercializate unor terti (probabil conform unei noi activitati "comert cu buline de taxi", ce-ar trebui macar codificata CAEN), cite vor fi, oare, scoase la taraba din 1.000?

2 - In ipoteza ca se prefera, totusi, liberalismul salbatic in autorizarea acestui serviciu, n-ar fi mai cinstit sa se lase "imbulinarea" taxiurilor din Focsani la liber?