Costurile Aeroportului ar putea creste cu inca trei milioane de euro, necesari petru acostamentele de la marginea pistei si a platformei din fata noului terminal, se arata intr-o informare semnata de presedintele Consiliului Judetean (CJ) Sibiu, Martin Bottesch. Cresterea costurilor se datoreaza unor lucrari la suprafetele de miscare. „Daca se construiesc acostamente la marginea pistei.

Ele nu au fost prevazute in proiect, sunt recomandate de catre Autoritatea Aeronautica Civila Romana. Costurile sunt estimate la 2,8 milioane de euro si ar putea fi reduse daca AACR ar aproba executia acostamentelor din asfalt in loc de beton”, semneaza Martin Bottesch.

In plus, potrivit informarii semnate de Bottesch, costurile ar putea creste si datorita reinnoirii platformei din fata noului terminal. Reinnoirea platformei ar creste pretul final cu 0,8 milioane de euro.

Filmul evaluarilor modernizarii aeroportului a inceput in vara. Primul studiu al cheltuielilor de constructie a fost intocmit de firma Dornier Consulting Gmbh, care a dat un “verdict” de 52 milioane de euro. Ulterior, in 31 august, pe baza primului studiu si a documentatiei tehnice intocmite de firmele de proiectare, costul a urcat la o valoare totala de 59,4 mil. de euro.

Preturile au fost evaluate apoi la 70 de milioane de euro, iar mai tarziu, CJ a fixat costul total al lucrarilor la 81,9 mil. de euro, intreaga documentatie fiind supusa spre aprobare Guvernului.

Intarzieri la terminal

La ora actuala, potrivit lui Bottesch, in partea de vest (spre Cristian) a pistei de decolare-aterizare se executa lucrari de umplutura cu pamant. In partea de est a pistei, spre Turnisor, stadiul lucrarilor de excavare este aproximat la 35 de procente. In fine, bazinul decantor de apa pluviala este executat in proportie de 80 la suta.

La capitolul lucrari la cladiri, "constructia principala o reprezinta terminalul. Aici lucrarile sunt in intarziere”, semneaza Bottesch.

Printre motivele intarzierilor enumerate de Bottesch sunt furnizarea unor detalii de executie cu intarziere de catre proiectant si amanarea in repetate randuri a deciziei privitoare la sistemul de benzi transportatoare de bagaje si la sistemele de securitate. „Firma de constructii apreciaza intarzierea la o luna si jumatate.

Managerul de proiect considera ca o parte din intarziere ar putea fi recuperata si punerea in functiune (in prima faza fara benzi transportatoare de bagaje) ar putea avea loc cu doar doua saptamani intarziere” , a mai adaugat presedintele CJ Sibiu.

La ce se lucreaza?

1. Suprafetele de trafic aerian:

- pista de decolare aterizare

- bazinul decantor de apa pluviala

2. Lucrari la cladiri

- terminalul de pasageri

- turn de control

- cladirea de pompieri

- statia trafo

- statia sprinklere si centrala termica

- rezervor apa incendiu