Mai multi colegi de munca ai victimei sustin ca accidentul s-a produs si din cauza suprauzurii aparatelor, care se strica din ce in ce mai des. Potrivit acestora, „daca masinaria nu se strica, muncitorul nu ar fi acum mort“.

Victima propriei neatentii

Attila Forro, originar din satul Plaiesti, avea 31 de ani si muncea de peste 1 an pe santierul de la Savadisla. Era vulcanizator si se ocupa de intretinerea gigantelor masinarii care sint folosite la construirea Autostrazii Transilvania. Ieri dimineata, in jurul orei 11.15, barbatul a fost chemat sa intervina pentru remedierea unei pene la o macara.

"Aparatul de mare tonaj ridica grinzi la un pod de pe santier. A facut o pana si a fost chemat colegul ca sa o repare“, isi aminteste un muncitor. Potrivit inspectorului-sef al Inspectoratului Teritorial de Munca (ITM) Cluj, Daniel Pacurariu, „muncitorul s-a postat intre statia sa mobila de vulcanizare si macara“.

Din primele cercetari rezulta ca, din greseala, Attila a actionat maneta care declanseaza pilonii de stabilizare in pamint ai masinariei de vulcanizare. Unul dintre acesti piloni i-a prins capul si l-a strivit de sol. Ambulantele sosite la fata locului nu au mai putut decit sa constate decesul.

Ajutoare pentru familia lui Attila

Bogdan Sgircitu, directorul de comunicare al firmei Bechtel, afirma ca principala grija a companiei este in acest moment ajutorarea familiei victimei. „Ne pare extrem de rau ca s-a intimplat asa ceva. Nu stim cum s-a putut intimpla, deoarece masurile de siguranta de pe santier sint si au fost mereu extrem de stricte“, sustine Sgircitu. Potrivit acestuia, firma americana asteapta acum finalizarea investigatiei. Oficialul Bechtel afirma ca acesta este primul accident petrecut pe santierul viitoarei autostrazi dupa 6 milioane de ore de lucru.

Potrivit liderului sindicatului Cartel Alfa Cluj, Grigore Pop, compania Bechtel va ajuta familia muncitorului, care era casatorit si avea un copil. „Vom insista ca sotia muncitorului sa fie angajata la Bechtel, iar in cazul in care aceasta refuza, sa primeasca o pensie de urmas“, a declarat ieri, vizibil emotionat, Grigore Pop.

Conducerea sindicatului Cartel Alfa va ajuta, de asemenea, familia muncitorului Attila Forro.

Muncitorii acuza Bechtel!

Potrivit mai multor surse, imediat dupa pauza de masa, muncitorii au fost urcati in microbuze si transportati de pe santier, „sefii cerindu-ne sa ne tinem gura“. Mai mult, muncitorii sustin ca de anul trecut si pina in prezent parametrii normali de functionare ai aparatelor de pe santier au fost incarcati cu buna stiinta.

"Au venit la inceput americanii si ne-au zis ca masinile pot transporta cantitatea asta la viteza asta. Dar turcii au cerut cupe mai mari ca sa transporte mai mult si mai repede, astfel ca masinile incep sa cedeze. Daca masinaria aia mare nu se strica, Attila ar mai fi fost inca in viata“, a declarat pentru Monitorul de Cluj un muncitor, sub protectia anonimatului.