Dupa ce, acum 9 ani, le-a oferit clujenilor garantia primului concept media cu adevarat modern si promisiunea unei agende orientate spre comunitate, monitorul continua seria inovatiilor propunind un concept de informare non-stop, prin intermediul unei versiuni tiparite mai elegante si mai sobre, intr-o dezvoltare grafica moderna, aplicata ultimelor evolutii in domeniu, dublata de o versiune online actualizata 24 de ore din 24.

Privind inapoi cu mindrie

Noul concept al monitorului de cluj a fost inspirat de solutiile propuse, de-a lungul timpului, de diversele formule editoriale ale ziarului.

Conceptul pe care monitorul de cluj il lanseaza astazi pe piata locala de media isi asuma, programatic, traditia care a consacrat acest brand drept unul dintre pionierii presei de calitate din Romania anilor ’90. Ideea de interactivitate, descrisa inca din momentul lansarii retelei, prin sloganul „Ziarul care sta de vorba cu oamenii“, va fi motorul acestui nou format.

Fructificarea celor 9 ani de acumulari si experimente de la Cluj vizeaza, insa, nu doar nivelul conceptual, ci si nivelul grafic.

Tipurile de caractere care dau viata incepind de azi textelor scrise de oamenii monitorului au fost alese in asa fel incit sa duca mai departe un stil deja consacrat prin bun-gust, consistenta si echilibru. Aerul noilor fonturi este unul sic, corectind cu finete, in spiritul ultimelor tendinte din design, alura uzata in 5 ani a fostelor caractere grafice.

Noul concept si-a asumat optimizarea facilitatii de lectura in acord cu maturizarea mediatica a cititorilor. Ziarul va fi mai aerisit, textele vor fi „condimentate“ cu informatii adiacente - citate sau cifre esentiale -, iar pentru titlu va fi folosit de-acum un singur tip de font, cu variatii minimale de marime fata de standard.

Pagina 1 va fi una exclusiv „advertoriala“, in sensul in care va folosi cit mai putin text brut si cit mai multe acrosuri care sa „vinda“ textele din paginile de interior, asa cum acest lucru a fost experimentat cu succes in primii ani in care monitorul s-a aflat pe tarabele de presa din judetul Cluj.

De altfel, istoria celor 9 ani de prezenta la Cluj a monitorului de cluj este insasi istoria evolutiei conceptuale pe care echipa monitorului v-o propune azi.

1998

Lansarea la Cluj a monitorului coincide cu momentul de maxima expansiune a celei mai mari retele de cotidiene locale din Romania. monitorul vine la Cluj cu primul proiect cu adevarat mo-dern: un ziar in format mare, „broadsheet“, cu mai multe sectiuni, cu pagini si caiete specializate si cu o echipa de forta, care i-a permis consacrarea rapida pe o piata dintre cele mai complexe.

2000

Anticipind un trend pe care majoritatea ziarelor l-a urmat abia in ultimii 2 ani, monitorul de cluj decide modificarea formatului grafic. Rezulta un ziar in format tabloid, mult mai usor de lecturat, cu un concept nuantat, axat pe o cit mai buna acoperire a zonei de interes comunitar.

2002

La 2 ani de la trecerea pe format A3, monitorul de cluj trece prin cel mai radical redesign: o grafica foarte curajoasa, gindita sa valorifice la maximum stilul spectaculos al redactorilor de la acea vreme, dar si valentele creative ale departamentului DTP. Structura pe pagini a ziarului si modul de lucru in echipa vor fi mostenite si de actualul concept editorial.

2007

Dupa 5 ani in care formula grafica si modul de prezentare a textelor au suferit doar fine corectii, monitorul de cluj a decis ca e timpul pentru o reimprospatare a formulei editoriale.

Conceptul bimedia, care vizeaza convergenta dintre produsul tiparit monitorul de cluj si site-ul www.monitorulcj.ro, aduce rafinarea liniei ziarului - mai sobru si mai analitic, mai contextualizant -, in completarea unei prezente web continue si consistente.

Pregatit inca inainte de preluarea pachetului majoritar al ziarului de catre EMI Deutschland GmbH, proiectul de rebranding al monitorului de cluj a fost aprobat fara modificari de catre reprezentantii actionariatului german si va fi implementat, incepind de astazi, si in celelalte ziare din zona Ardealului ale European Media Invest, respectiv monitorul de sibiu si monitorul de alba.

Continutul devine context

Principiul numarul 1 de la care se revendica noul proiect monitorul poate fi cel mai bine descris de dialectica content/context (n.r., continut/context, in limba romana). Vom incerca sa va oferim in articolele noastre nu doar continut informativ, ci si contextul in care anumite situatii devin stiri, consecintele lor imediate si viitoare si explicatia aparitiei lor.

Imagistic, ideea de contextualizare apare explicit in infografiile pe care se bazeaza actuala formula editoriala. Pagina 2, Agenda zilei, incearca in premiera sa dea dimensiunea fizica, geografica, a evenimentelor care se vor intimpla in Cluj. Produsul editorial se va adresa, astfel, nu numai clujenilor care vor sa stie ce, unde, cind si cum, ci si tot mai numerosilor turisti aflati prin Cluj.

O harta de o valoare grafica deosebita, realizata de firma City Maps, partener al monitorului in acest proiect, va va ghida incepind de azi prin Clujul cultural, mediatic, politic, administrativ, economic sau sportiv. Sectiuni infografice vor potenta si informatiile din paginile cu informatii economice, nationale/internationale sau sportive.

Online, 24 de ore din 24

De la ziar comunitar la comunitate. Aceasta este esenta schimbarii de optica de la monitorul de cluj. Pariul nostru este acela ca din convergenta ziarului monitorul de cluj cu www.monitorulcj.ro sa rezulte o comunitate activa, care sa genereze si sa intretina dezbateri pe teme esentiale pentru judetul Cluj in general si pentru municipiul Cluj-Napoca in special.

In acest sens, adresele de Internet ale departamentelor monitorului de cluj stau la dispozitia cititorilor, la fel ca optiunile de comentariu pe marginea articolelor publicate de portalul www.monitorulcj.ro.

In curind, clujenii vor putea citi stiri online pe site, intr-un modul special dedicat informatiilor de ultima ora. www. monitorulcj.ro nu va mai urmari fluxul informativ al ziarului, urmind a fi activ si in weekend, atunci cind nu sint programate editii de print.

Un blog special prin intermediul carora editorii si comentatorii monitorului vor lua pulsul cititorilor va fi lansat in urmatoarele saptamini.

Impreuna redefinim comunitatea

Realizata de agentia MSA, Media Sound Advertising, campania de rebranding a monitorului ii provoaca pe clujeni la interactiune. Verbe puternic intiparire in mentalul colectiv precum a actiona, a intelege, a avea sint repuse in discutie pornind de la definitia lor de dictionar. Cititorii sint chemati sa-si expuna propria viziune asupra intelesului respectivelor verbe.

Campania e o metafora a ceea ce se vrea comunitatea monitorului de cluj: un loc in care totul poate fi pus in discutie si un loc in care parerea cititorul este cu adevarat ascultata.

Doua produse, aceeasi sigla

Cel mai delicat moment in lungul proces de rebranding al monitorului de cluj l-a constituit schimbarea siglei ziarului, una puternic intiparita in constiinta clujenilor dupa 9 ani de prezenta pe piata.

Tocmai de aceea, la fel ca design-ul propriu-zis al ziarului, aceasta a fost realizata „in house“ de catre angajatii monitorului, fara a se apela la serviciile unei firme specializate in rebranding. Responsabilii de proiect au pornit de la ideea ca fosta sigla devenise dezechilibrata in raport cu tendintele momentului.

S-a inceput prin egalizarea tuturor caracterelor din titlu, renuntindu-se, astfel, la M-ul initial, mai inalt decit literele din miezul cuvintului. In ideea de a sugera un partener agreabil, s-a luat, ulterior, decizia de a se renunta la M-ul mare, in favoarea unei litere mici, in armonie cu restul literelor din sigla.

Ulterior s-a optat pentru trecerea siglei in video invers, alb pe rosu in loc de rosu pe alb, pentru reimprospatarea vizuala a marcii. Nu s-a pus nici un moment problema inlocuirii culorii brandului, „rosul monitorul“ fiind considerat, mai mult decit orice, o marca a ziarului.

De aici pina la compactarea identitatilor celor doua produse pe care monitorul de cluj le ofera cititorilor sai nu a mai fost decit un pas.

O sigla bimedia ia locul incepind de azi vechii sigle a monitorului. Ea scoate in evidenta numele consacrat al ziarului si-i adauga, discret, cu font de inaltime egala, „contextul“ produsului: Cluj (cj), online (.), Romania (ro).