Pasionatii de masini modificate se pot pregati in acest an de a doua editie a Salonului de Tunning, de aceasta data cu identitate de sine statatoare. In 22 iunie, la ExpoTransilvania se va deschide o editie de tirg speciala - Transilvania Tunning Days.

Afacerile de tunning cresc in Cluj cu 30% anual

Clujenii au ocazia sa admire cele mai ingenioase metode de „infrumusetare“ a masinilor

Succesul pe care l-a inregistrat Salonul de Tunning, organizat in aceasta primavara tot la ExpoTransilvania, in cadrul Tirgului Auto, i-a determinat pe organizatorii de atunci si firmele participante, dar si interesate, sa reediteze evenimentul.

De aceasta data, „evenimentul de tunning“ este o manifestare de sine statatoare care reuneste 25 de companii din domeniu ce vor veni din toata tara si in cadrul careia vor fi expuse 40-50 de autoturisme modificate.

„La ultima editie a Tirgului Auto am inregistrat un numar record de vizitatori, de peste 30.000 de persoane“, a declarat directorul ExpoTransilvania, Ioan Avram. Pentru a realiza aceasta a doua editie care are ca laitmotiv tunningul auto, compania Publisys si 4Tunning au intrat in parteneriat cu Expo Transilvania si compania Spider Tunning.

Organizatorii spun ca sint deja anuntate 20 de companii care vor sa participe, dar se asteapta ca numarul lor sa ajunga la 25 in confirmarile de participare pe care le vor primi in aceste zile, pina la lansarea tirgului. Ca urmare, vor fi expuse piese si accesorii pentru tunning auto, sisteme audio si vizuale de iluminare si folii adezive speciale.

Pentru aceasta editie, organizatorii au pregatit si concursuri cu premii surpriza, iar juriul concursului va imparti concurentii in doua mari categorii - estetica in tunning si „sound quality“ (SQ). Ultima dintre competitii, cea de SQ, are loc pentru prima oara in Romania si debuteaza la Cluj.

Afacere din pasiune

Cei implicati in acest tip de afacere spun ca au inceput-o ca pe o afacere „in spatele blocului“ si ca au inceput dintr-o pasiune reala. Aceasta este si motivatia pentru care, ulterior, au dezvoltat si acest segment de business in afacerile lor. „Am inceput in 1991 si «tunam» masini in spatele blocului. M-am lansat oficial in piata de tunning auto in 2003.

Din afacerea asta nu te imbogatesti, dar o faci din pasiune si in general doar pasionatii lucreaza in ea“, spune unul dintre organizatorii Transilvania Tunning Days, Horia Avram, manager al Spider Tunning.

El precizeaza ca „afacerea creste anual cu 30%, dar e greu de facut evaluari in acest segment de business, tocmai fiindca in anumite luni faci servicii de tunning cu valoare mare pentru ca ai clientul, iar in alte luni nu faci nimic in domeniu“. O afacere sporadica si greu de evaluat, asadar, dar una care prinde.

Pasionatii spun ca practic nici o masina nu „scapa de tunning“, pentru ca fiecare proprietar vrea sa puna un radio, un cd sau o folie mai aparte pe masina lui. „Sa executi un tunning la masina poate costa minim 1.500 de euro, dar poate ajunge si la 30.000 de euro.

In general, la aceste masini atit de «tunate» este vorba de pasionati care merg cu ele in concursuri si tot felul de evenimente si au sponsori pentru asta. Ei isi «re-tuneaza» masinile de indata ce modelul devine cunoscut. Si periodic investesc 20.000-30.000 de euro“, mai spune Horia Avram.

Potrivit informatiilor furnizate de el, in Cluj exista patru companii mai mari care presteaza servicii profesioniste de tunning si la nivel national Clujul este al treilea mare centru de business pentru tunning auto, dupa Bucuresti si Oradea.