​VIDEO AUDIO Sebastian Lazaroiu despre Alba ca Zapada din benzinarii si multinationale: Nu mai cred in partide care se fac de sus in jos

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 17 ianuarie 2011, 19:34 Actualitate | Politic


"Eu nu mai cred in partide care se fac de sus in jos, asa sunt facute actualele partide. Si vedem ca e foarte greu sa ajungi sa le reformezi din interior. Eu cred ca in realitate un partid trebuie sa porneasca, daca vorbim de un partid, poate sa fie o forta civica, dar ea tot trebuie sa porneasca de jos de undeva, nu de sus. Eu vad semne. Uite, de pilda, stiti unde le vad? Le vad in protestele de la benzinarii, cu care noi nu ne-am mai confruntat pana acum. Vad o anumita nemultumire care se transforma in actiune", a declarat consilierul prezidential Sebastian Lazaroiu la Discutia de Luni, o emisiune HotNews.ro - RFI realizata de Dan Tapalaga.
 
Cele mai interesante declaratii facute de Sebastian Lazaroiu la Discutia de Luni



  • Am anuntat-o, dar se astepta cineva sa fac eu Alba ca Zapada sau sa o scot eu pe Alba ca Zapada din maneca. Aceeasi intrebare as putea sa o pun cititorilor si ascultatorilor si chiar dvs. De cand am vorbit eu de Alba ca Zapada, daca v-a placut ideea, ce ati facut in ultimele sase luni ca sa o vedeti pe Alba ca Zapada?
  • Asta e si iesirea din impas. Eu nu mai cred in partide care se fac de sus in jos, asa sunt facute actualele partide. Si vedem ca e foarte greu sa ajungi sa le reformezi din interior. Eu cred ca, in realitate, un partid trebuie sa porneasca, daca vorbim de un partid, poate sa fie o forta civica, dar ea tot trebuie sa porneasca de jos de undeva, nu de sus.
  • Eu vad semne. Uite, de pilda, stiti unde le vad? Le vad in protestele de la benzinarii, cu care noi nu ne-am mai confruntat pana acum. Si a mai crescut pretul benzinei. Vad o anumita nemultumire care se transforma in actiune. Ceea ce nu vedem foarte des. Trebuie sa recunoastem, in ultimii 20 de ani in societatea romaneasca am vazut multa nemultumire si putina actiune. Acum vedem mai multa actiune. Oamenii nu cred ca sunt mai nemultumiti acum decat in trecut, dar s-ar putea sa fie mai multa democratie.
  • Miscarile, de orice tip ar fi ele, daca va uitati in istorie, pleaca de la niste proteste de mica amploare, care se rostogolesc si ajung sa antreneze mai multi oameni. Si asta se transforma intr-o miscare sociala, se transforma intr-un partid politic, intr-o miscare civica samd.
  • Alte semne sunt cele pe care le-am identificat inainte de septembrie si inca le identificam in sondaje. Aceasta incredere foarte scazuta in actualii lideri politici. Foarte multi dintre ei sunt fete pe care le vedem pe ecranele tv de vreo 20 de ani. E clar ca a intervenit o lehamite si o nevoie de a vedea altceva. Un alt tip de discurs, un alt tip de om politic. Deci: incredere scazuta in figurile politice si o anumita dezactivare a electoratului. Pentru ca scorurile care ne sunt acum prezentate in sondaje sunt scoruri din cei care ar avea in momentul acesta o optiune, dar ei nu sunt multi. Ei sunt 30 - 40% din totalul electoratului. Deci ai o mare masa care este in acest moment dezactivata.
  • Vedeti, Alba ca Zapada poate sa nu fie un partid politic. Alba ca Zapada inseamna o schimbare. Care poate fi provocata nu neaparat de un partid, poate fi provocata chiar si de o forta civica. Care sa se constituie nu asa cum s-au facut pana acum, cu ONG-uri care s-au stipendiat de la organizatii internationale, ci o forta reala, civica, a unor oameni nemultumiti, cum sunt cei care fac protestele la benzinarii, si care vor sa spuna ceva, au ceva de spus. Si s-ar putea sa fie oameni din multinationale, oameni din sectorul privat in situatia asta. Sigur, nu ma astept sa fie pensionari. Nu vad o miscare de genul asta venita din anumite categorii electorale care, in esenta, sunt mai conservatoare. Dar exista un potential mare pentru cei activi, care sunt nemultumiti ca platesc taxe, vor sa stie pentru ce platesc taxele respective, isi pun intrebari in orice caz.
  • Ei exista acolo, nemultumirea lor e latenta, dar nu exista un sprijin, o agregare a lor. Pentru reforma statului si modernizarea statului, avem nevoie de aceasta energie a sectorului privat. Pana in 2012 mai e timp pentru orice. Daca e timp sa se formeze o Alianta PSD- ACD si sa se si sparga, inseamna ca mai e timp pentru multe altele.

  • Partidul Poporului cred ca va lua un scor de peste 5%. Dar am spus de asta vara, cand avea 20%, ca nu va ramane la 20% si nu va lua atat in alegeri. A cazut chiar sub 10%, in sondaje are 7-8%, cam in toate sondajele.
  • Nici o combinatie nu e exclusa in 2012. Ei (n.r. PSD si ACD) incearca sa excluda combinatiile din 2012. Dar, repet, nu-i lasa Constitutia sa faca asta. Nu stiu daca-i buna sau proasta, dar Constitutia actuala impiedica o asemenea prefigurare si excludere a unor partide din majoritati.
  • Stiti foarte bine cum se fac majoritatile: Presedintele cheama partidele care au intrat in Parlament la consultari, el are dreptul sa nominalizeze un candidat la functia de premier, iar candidatul respectiv isi cauta o majoritate. Daca in majoritatea asta se va nimeri si PDL si Partidul Poporului, este o realitate pe care va trebui sa o acceptam. Daca PDL nu va vrea sa faca in nici un caz o majoritate cu PP, nu va fi majoritate. 

  • Daca Alianta PSD - ACD va lua majoritate in Parlament, presedintele e obligat sa numeasca un candidat la functia de premier din cadrul acestei aliante, dar nu si numele. Partidele nu-i pot impune numele candidatului respectiv, deci ramane in continuare alegerea presedintelui. 


Nota: Asculta integral interviul despre posibilitatea anticipatelor in 2011, suspendarea presedintelui, de ce Lazaroiu crede ca PSD nu va intra in alianta cu ACD, despre viitorul lui Dan Diaconescu si eventuala implicare a guvernatorului Mugur Isarescu in politica. Discutia de Luni poate fi ascultata, de la orele 19.10, si pe frecventele RFI.










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7686 vizualizari

  • -19 (31 voturi)    
    stimate Domn (Luni, 17 ianuarie 2011, 21:00)

    Gica contra [anonim]

    stimate domn, trebuie sa precizez ca alba ca zapada nu exista decat in povesti si nicidecum nu va putea veni din partea unei formatiuni politice care a promovat aberatii economice gen tva 24%, forfetar , reducerea salariilor de mizerie si solidaritate sociala ceruta de barosani.

    tara arde bana se piaptana, zice o zicatoare. asta ca sa nu mai vorbim de frunza si salile de sport.
    si nici de ultima aberatiune este data de cele 13 bibilici.

    deci domnule, va rog sa transmiteti stiti dvs cui, ca alba ca zapada nu va veni, si nicidecum din zona portocalie.
    • +8 (14 voturi)    
      Alba ca Zapada (Luni, 17 ianuarie 2011, 21:41)

      dorin valeriu [anonim] i-a raspuns lui Gica contra

      Dar n-a zis nimeni ca va veni de acolo ! Ai obsesii ?
      • -2 (4 voturi)    
        toate ca toate dar a mers prea departe (Marţi, 18 ianuarie 2011, 8:54)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui dorin valeriu

        oricum ar fi fost un cetatean al tarii pana acum presedintia nu l-a jignit. dar toate au un inceput. trebuia sa-i spuna cine adevarul si lui badea. pe de alta parte, la curtile regale clovnii erau singurii care-i spuneau adevarul regelui si curtenii se amuzau. erau singurele glume pe seama regelui si aluzii la ce facea el pentru care autorul nu era spanzurat pentru tradare. si nici jignit. ca asta era rolul lui - sa fie clovn si sa distreze audienta.
    • +5 (11 voturi)    
      Gica contracule... (Luni, 17 ianuarie 2011, 23:37)

      judex [anonim] i-a raspuns lui Gica contra

      ...un postac ceva mai inventiv ar nu ar fi ratat ocazia sa incerce sa ne convinga ca Alba ca Zapada este deja prezenta: ACD !!!!.
      Acum e prea tarziu, daca sesizai oportunitatea la timp, puteai acum sa-i inlocuiesti pe prea uzatul Mircea Badea !
      • +1 (3 voturi)    
        Judex (Marţi, 18 ianuarie 2011, 7:00)

        Gica contra [anonim] i-a raspuns lui judex

        Judex, acum catava vreme erai umar langa umar cu mine si sustineam schimbarea durerii nationale rosiatice.
        Intre timp durerea nationala s-a acutizat si doar si-a schimbat culoarea .
        Cu regret vad ca unii au ramas simplii votaci.
    • 0 (0 voturi)    
      pentru gica contra (Marţi, 18 ianuarie 2011, 11:33)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Gica contra

      Stimate domn,te rog sa te concentrezi si sa-ti aduci aminte cand si de ce s-a trect la tva 24%. Ai reusit? Inseamna ca esti pe cale cea buna. Reciteste ce ai scris si cu acelasi efort de concentrare incearca sa intelegi.
  • +2 (12 voturi)    
    precizare (Luni, 17 ianuarie 2011, 22:12)

    Gica contra [anonim]

    Precizare catre votacii care cred ca impresioneaza pe cineva cu minusurile lor :

    Eu sustin diminuarea salriilor , dar celor NESIMTITE si nu a amaratilor care chiar muncesc in tara asta

    Eu acuz privatizarile resurselor, industriei, finantelor care au dus tara la cheremul privatilor si intereselor straine .

    Eu acuz lipsa de cultura manageriala si aberatiile economice cu efecte perverse si sinucigase atat pentru tara cat si cei care le iau cu inconstienta .

    Eu acuz modul in care limba Romana e considerata limba straina in propria tara Dacica

    Eu acuz modul in care puterea ne explica la 30 de zile de la alegeri cum poporul a votat unirea trandafirilor rosii si portocalii , cind oamenii au votat ingroziti impotriva trandafirilor rosii.

    Acestea sunt doar cateva argumente ca alba ca zapada nu va veni. Si asta o spun astazi toate clasele sociale , carora cu nsimtire li se cere SOLIDARITATEA .
    Rog publicare.

    Un simplu cetatean.
    • +8 (10 voturi)    
      Slabe acuzatii. (Marţi, 18 ianuarie 2011, 6:05)

      vasile [anonim] i-a raspuns lui Gica contra

      Iti dau eu altele care azi ne COSTA pe toti;
      _Faramitarea agriculturii in milioane de parcele
      _Distrugerea Sectiilor de macanizarea agriculturii
      _Distrugerea[furtul] sistemelor de irigatii pt.3 milioane ha[azi irigam 70 mii ha]
      _vanzarea femelor agricole de stat unor acoliti politici.
      _Furtul BCR[2 miliarde lei]
      _vanzarea zacamintelor de petrol o data cu Petrom pe un pret derizoriu
      -Multe privatizari cu cantec.Dupa vanzare a urmat devalizarea[furtul]apoi revenirea la stat ???!!!
      _Inventarea pensiilor si salariilor nesimtite nu pe baza contibutivitatii.
      _cresterea aberanta a pensionarilor in detrimentul celor ce produc.De la 1 pensionar la 4 care produc s-a ajuns la 1,1 pensionari la unul care munceste.Adica s-a injumatatit nr.celor ce produc[de la 8 la 4 mil. si s-a triplat nr. de pensionari[de la 2 la 6 milioane]
      _distrugerea invatamantului a sistemului de sanatate
      _Subordonarea justitiei
      TOATE AU MARCA PSD
      • +3 (3 voturi)    
        samd (Marţi, 18 ianuarie 2011, 9:56)

        tinel47 [utilizator] i-a raspuns lui vasile

        De acord cu lista dar ii trebuie o completare
        esentiala .........
        Fiind considerati popor docil (ca sa nu folosesc alta expresie deloc magulitoare ), politicienii nostri toti incepind cu Iliescu " (conducator) " si pina in momentul in care scriu , au executat orbeste sarcina trasata " (de conducator ), " si anume """sa avem si noi bogatii nostri """. Ca rezultat a iesit ceace traim pe propia noastra piele.......Cel mai revoltator fapt care chiar daca a fost impus de UE a fost vinzarea chiar daca pe termen limitat a rezervelor naturale ale Romaniei .......stim cu totii cine ce si cum , presa e cam incomoda dar o parte din ea este la datorie asa ca nu mai scriu si eu o lista .....
      • -1 (1 vot)    
        de acord (Marţi, 18 ianuarie 2011, 10:53)

        Caragiale [anonim] i-a raspuns lui vasile

        De acord cu ce spui .
        Doar ca portocalii nu au dovedit capacitatea de a stopa toate nenorocirile. Din contra, s-au acutizat.
        • 0 (0 voturi)    
          pentru Caragiale (Marţi, 18 ianuarie 2011, 11:41)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Caragiale

          Tu cum crezi ca se poate stopa un contract legal , dar care este clar in sezavantajul Romaniei?
          nationalizarea ar fi o solutie?
    • +2 (4 voturi)    
      si acum? (Marţi, 18 ianuarie 2011, 8:08)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Gica contra

      cred ca diferenta intre noi si anglo-saxoni este ca noi cautam si cautam vinovati si cauze (in acest sens Biserica a zis deja ca totul se trage de la Pacatul Originar), iar anglo-saxoni intreaba ce facem acum. ZI ce vrei despre privatizarile care au fost (mai pot adauga si eu). Dar e apa pe sub pod. Ce facem de acum inainte??? Altfel vorba bancului noi facem sedinta si ceilalti se duc sa prinda pestele nostru.
      • +1 (3 voturi)    
        Ai dreptate dar, (Marţi, 18 ianuarie 2011, 9:24)

        FaraCoruptie [utilizator] i-a raspuns lui bula

        E clar ca trebuie actionat, dar cred ca trebuie sa nu uitam trecutul prea usor. Altfel, istoria s-ar repeta fara ca noi sa invatam ceva.
  • -2 (10 voturi)    
    voom vedea! (Luni, 17 ianuarie 2011, 22:25)

    george [anonim]

    nu trebuie sa uitam ca piratul e jucator si asa va fi pana la moarte.orice alianta e posibila dar dupa alegeri.acum sunt doar manevre electorale.din pacate pnl a facut cea mai proasta miscare din '89 incoace.
    cat despre pp are o bresa extraordinara si o conjunctura favorabila...totul e posibil!!!
    • -1 (3 voturi)    
      EXCELENTA OBSERVATIE, GEORGE (Marţi, 18 ianuarie 2011, 7:09)

      Comunistu [anonim] i-a raspuns lui george

      ”...piratul este jucator si asa
      va fi PANA LA MOARTE...”
      Daca aceasta idee va fi inteleasa profund - negresit ca solutia multor probleme majore ale Romaniei va veni de la sine.
  • +3 (11 voturi)    
    Pe ACZ nu o vedem, dar printul s-a nascut deja (Luni, 17 ianuarie 2011, 22:53)

    judex [anonim]

    Fiecare aparitie a lui Sebastian Lazaroiu cu a sa nedezlipita Alba ca Zapada produce, cred, insomnii Negrilor ca Taciunele. Desi parea la inceput sa fie multumit cu rolul de nas de botez, eu il vad pe SL din ce in ce mai compatibil cu rolul de print (desi nu da inca semne ca ar vrea sa schimbe rolul de sufleur cu cel de actor in povestea asta). Sa fie intr-un ceas bun, eu m-as bucura ca bataia prieteneasca de pe umar de astazi, adresata unei societati inca infantile, sa se transforme la majorat in nunta, sa moara piticii de ciuda !
    • -1 (3 voturi)    
      s-o fi nascut (Marţi, 18 ianuarie 2011, 7:03)

      Gica contra [anonim] i-a raspuns lui judex

      Poate ca s-a nascut , dar te asigur ca nu este nici unul dintre cei actuali. Trezeste-te , (asa cum iti spuneam demult) fratele meu Judex.
  • +1 (3 voturi)    
    Nici S. Lazaroiu nu mai crede in basme? (Marţi, 18 ianuarie 2011, 7:32)

    Tio [anonim]

    Sa-si dea demisia atunci. Poate se trezeste la realitate.

    Cind treminati cu basmele dom'le Lazaroiu si incepeti sa ne tratati ca pe adulti?
  • -1 (5 voturi)    
    de 2 bani jumate..... (Marţi, 18 ianuarie 2011, 8:19)

    costica [anonim]

    cam de-atata a vorbit Lazaroiu, ca de spus n-a spus nimic..........HN, aduceti oameni care au ceva de spus, PDLeii sunt pe duca....
  • 0 (0 voturi)    
    Domnule Lazaroiu (Marţi, 18 ianuarie 2011, 11:45)

    kaishakunin [anonim]

    ===Citat===

    Stiti foarte bine cum se fac majoritatile: Presedintele cheama partidele care au intrat in Parlament la consultari, el are dreptul sa nominalizeze un candidat la functia de premier, iar candidatul respectiv isi cauta o majoritate.

    ===/Citat===

    Si atunci ce rost mai are votul cetatenilor?

    Eu credeam ca partidul care castiga alegerile da premierul si nu presedintele decide cine si din ce partid va fi premier.

    Totusi o tara are un presedinte si nu un presedinte are o tara.

    In fine, am vorbit ca sa nu mi se raceasca aburul din gura.

    La buna vedere.
  • 0 (0 voturi)    
    body lang (Marţi, 18 ianuarie 2011, 12:46)

    gogu [anonim]

    uitati-va la limbajul trupului al omuletului asta... pare ca minte.
    are si o atitudine enervanta, superioara, de parca toate intrebarile sunt aiurea


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by