Sa explicam. Neavand nici timpul, nici mijloacele sa le analizam in detaliu, sa ne multumim cu o schita. Strategia internationala a lui Mircea Geoana si a cartelului politico-financiar din spatele sau a avut patru teatre majore de operatiuni: Moscova, Washington DC, Bruxelles si spatiul german.
Desi neclare in amanunt, lucrurile sunt evidente in privinta filierei moscovite. Ramane ca istoricii sa decida daca ceea ce s-a intamplat acolo a fost sau nu un act ce a frizat tradarea interesului national. Ramane de asemenea antologica interventia lui Traian Basescu la final de campanie relativ la o declaratie a ambasadorului Rusiei la Bucuresti, Aleksandr Ciurilin: „Ma vad nevoit, si o voi face si oficial, sa il atentionez ca intr-adevar a trecut vremea Razboiului Rece si ca nu isi mai pot face centre de influenta in politica romaneasca sau, daca si le vor face, le vom reteza".
In ceea ce priveste Bruxelles, operatiunile nu au avansat foarte mult pentru ca s-au lovit de trei bariere: sustinerea ferma a „popularilor” europeni pentru Traian Basescu, asimetria majora de calibru si credibilitate intre reprezentantii cartelului Geoana, pe de o parte, si cei ai PDL-Basescu, pe de alta si cel mai important, faptul ca din tot Occidentul, Bruxelles este locul unde situatia reala a democratiei in Romania si a luptei ei cu „sistemul” cartelului este cel mai bine inteleasa. Pana aici totul clar. Evolutiile pe teatrele german si american sunt insa mai complicate.
Proiectul german
In spatiul german, strategia a fost, evident, bazata pe ideea „proiectului Johannis”. Se miza astfel pe o captatio benevolentiae a cercurilor politice si mass media germane, jucand cartea etnica. In plan politic, demersurile directe ale lui Johannis au generat ceva interes si chiar entuziasm sporadic, urmate insa imediat de semne de intrebare si apoi de scepticism.
(Ramane si aici ca istoricii interesati de episod sa determine masura in care, in afara de canalele personale si ale partidelor politice, Johannis a interferat si cu zona de influenta a fostului cancelar Schroeder, actualmente la Gazprom). Pragmatismul si realismul german si legatura puternica dintre partidele de dreapta germane si PDL, forjata in ultimii doi ani de colaborare, au asigurat o comunicare functionala cu echipa lui Traian Basescu, si au reprezentat, in conjunctie, o stavila destul de eficienta in calea initialului entuziasm german fata de „omul proiect”.
In ceea ce priveste presa de limba germana, lucrurile nu au stat mult diferit. Sa dam un exemplu concret. In octombrie, printr-un agent PNL plasat in Ministerul de Externe, se organizeaza un tur al unor ziaristi de la prestigioase publicatii de limba germana, tur menit sa-i puna pe acestia in tema cu „realitatile politice romanesti”. Bineinteles, lucrurile au fost setate astfel incat sa se suprapuna exploziei „proiectului Johannis” pe scena romaneasca.
Foarte curand, ziaristii in cauza au sesizat un pattern in selectia interlocutorilor cu care erau pusi in contact, oameni ce, in activitati legate de „societatea civila”, ca fosti ministri sau ca „analisti” la Realitatea TV, erau radical-ostili lui Basescu si care, mai mult, foloseau in mod dubios aceleasi sintagme si limbaj. Fapt suficient sa genereze eforturi suplimentare din partea unor membri ai delegatiei.
O discutie informala, in afara programului, cu un Valeriu Stoica si apoi cu cativa ziaristi independenti (inclusiv de la Hotnews.ro) a adus cateva lamuriri necesare, echilibrand perceptia nemtilor asupra „realitatilor politice” locale. Un episod tipic deci pentru mai multe incidente similare in deznodamantul lor.
Una peste alta, filiera germana, presupus mobilizata de ideea „proiectului Johannis” si de „proiectul” ambulant in sine, nu s-a materializat in sustinerea navalnica anticipata. Prezenta austro-germana in campanie a fost mai mult decat discreta, ea nemanifestandu-se dincolo de parametrii normali ai unor colaborari prestabilite vizand organizarea unor inofensive evenimente publice de interes general de catre Fundatia Konrad Adenauer la Bucuresti in cooperare cu Institutul de Studii Populare sau CADI.
Mai ramane operatiunea americana.
Washington DC
Vorbim despre zona forte a lui Mircea Geoana. De legaturi personale puternice forjate in anii in care a fost ambasador la Washington. Anii unei administratii Democrate. Or, la Washington, in momentul in care Geoana devine candidat prezidential, tocmai se instaleaza o noua administratie Democrata. Pe trena lui Obama vin tot felul de vechi cunostinte. Multi vorbesc mult. Multi promit multe. Talk is cheap.
(Un lucru pe care il inveti traind in Washington este ca pe power-brokerii de acolo nu-i costa nimic sa parieze pe diferiti potentiali lideri din alte tari. Daca acestia nu castiga, asta e... Daca insa catiga, sunt o sursa sigura de contracte de lobby si consultanta.) Suntem in plina Obama-manie, inaintea prabusirii mitului in derizoriu. Fiecare stat al lumii isi are un Obama al sau, omul providential, omul schimbarii.
Nu cumva Mr. Geoana este Obama Carpatilor? Raspunsul, intre amicii de la Washington, este: Absolutely yes! Nu costa nimic sa spui ca „Da, domnule, pastrand proportiile, Mircea este un fel de Barak: Yes, we can!”
Si astfel, in contextul in care administratia Obama face gafa dupa gafa in chestiunile legate de Estul Europei, deschizand o nisa surprinzatoare influentei ruse in zona, si trimitand in stare de alerta maxima si supra-solicitare ambasadorii Est Europeni din Washington, vedem conturandu-se pe malul Potomakului, la mijlocul anului 2009, o evolutie foarte interesanta.
Pe de o parte, avem un efort condus la ambasada Romaniei de ambasadorul Adrian Vierita, in care reprezentatii Romaniei fac in coordonare cu ambasadele Poloniei, Cehiei si ale celorlalte tari Est Europene eforturi disperate ca sa incetineasca tavalugul de erori si neintelegeri in politica externa americana fata de regiune. Pe de alta parte, avem intr-un univers paralel, un efort de consolidare al unui lobby pro-Geoana.
Pe de o parte, avem eforturile reprezentantilor Romaniei pe linie diplomatica, militara si de informatii in a se coordona cu ceilalti est-europeni si „structurile” de la Departamentul de Stat si de la Pentagon pentru a prezenta un front comun in fata consecintelor rateurilor de politica externa ale administratiei Obama. Consecinte ce devin brusc vizibile public pe data de 17 septembrie, vizibilitate amplificata inzecit si de istorica gafa de PR si comunicare in decizia privind scutul anti-racheta. Pe de alta parte, avem agitatia amicilor d-lui Geoana in a promova cu insistenta „proiectul” Barakului Carpatin si de a face planuri privind viitoarele decade de colaborare mutual-constructiva cu acesta.
Exemplar pentru acest demers este vizita d-lui Cosmin Gusa la Washington. Intensitatea sustinerii de care d-l Geoana s-a bucurat in Partidul Democrat poate fi usor descifrata din agenda intalnirilor aranajate de amicii sai pentru pitorescul personaj mai sus amintit. Acest Austin Powers-International Man of Mistery, Varianta Pan-Ortodoxa, a ajuns, conform propriilor declaratii, coroborate cu surse din Washington, pana la Casa Alba unde a fost primit de consilieri ai Vice-Presedintelui Joe Biden.
Ce mesaj aduce cu el? Evident, asa cum se cade unui agent de profil, o dezvaluire senzationala: prefraudarea alegerilor. Mesaj bine corelat cu mesajul ProDemocratia in tara, credibila sursa a societatii civile. Asta in caz ca vreun american mai avea cumva vreo indoiala de adevarul revelatiilor facute de colaboratorul d-lui Geoana. (Este o discutie separata cum poate fi calificat: (a) in general, demersul de a pune sub semnul intrebarii elementul fundamental al mecanismelor democratice in tara ta, ante factum, fara nicio dovada; si (b) in particular, de a face asta fata de o administratie recunoscuta pentru fragilitatea judecatilor si pentru reactiile ce eludeaza logica real-politik-ului traditional la Washington).
Ilustrarea miscarilor pe frontul american poate continua. De la aparitia si circulatia unor publicatii anti-Basescu in engleza („pe piata americana”, ar fi mult spus) la desanturi publicistico-paranormale in sens invers, de la Washington la Bucuresti. Sau poate, de ce nu, ezitarile ambasadorului american la Bucuresti de a juca hotarat pro-reformisti („We do not have a dog in this fight”), rol pe care ambasadorul SUA, indiferent de administratie, il joaca in Romania, pot fi si ele adaugate panopliei.
Scopul este insa de a ilustra, nu de a face un tablou complet. Iar ideea este clara de acum. Am desenat cadrul in care, pe fondul tot mai evidentei confuzii a administratiei Obama in Estul Europei, trebuie vazuta o declaratie, facuta aparent din senin, de catre Traian Basescu, spre finalul campaniei, privind administratia Republicana anterioara: „Il respect enorm pe Bush... Bush a facut enorm pentru Romania”.
Concluzii
Asa arata deci lucrurile pe cele patru fronturi majore ale operatiunilor internationale ale cartelului Geoana. Ce concluzii provizorii pot fi trase din aceasta sumara schita? Desigur, pare justificat sa concluzionam ca operatiunile electorale internationale ale lui Mircea Geoana nu au precedent in istoria romaneasca.
Basescu si echipa sa au fost nevoiti sa faca un „marcaj om-la-om”, global, pentru a contracara, nu intotdeauna cu succes, manevrele mai sus indicate. Observatia ca Basescu si echipa sa s-au luptat singuri cu toata clasa politica romaneasca de la PSD la PRM si PNG via PNL, cu mogulii, cu televiziunile etc. cere o completare. Basescu si echipa sa au facut asta in conditiile in care, in mod tacit, Wahingtonul si Moscova si-au dat mana peste capul Romaniei binecuvantand candidatul social-democrat si cartelul sau.
In final insa, Geoana a pierdut exact acolo unde se considera mai tare: in strainatate. Este o imensa ironie ca votul diasporei simple si pestrite a intors un rezultat tocmai acolo unde se investise in moduri fara precedent in power-brokeri de elita, lobby de mare influenta si agenti de prestigiu. O lectie memorabila data de diaspora romaneasca. Ce morala putem trage din aceasta lectie, ramane sa decidem fiecare, dupa gust.

































Sursele citate de WSJ de care amintesti NU sunt citate de WSJ, pt ca nu sunt nominalizate in nici un fel.
Ai citit articolul din WSJ?
Ai citit discutiile de pe hotnews despre el?
Atunci de ce scrii atat de fals?
O singura precizare: ce-are impozitul forfetar cu liberalismul economic?
In seara asta la iRTV,d-l Nica a declarat ca in strainatate s-a fraudat "demonstrand" prin comparatie cu Facultatea de Drept, unde STUDENTII STIU SA SCRIE SI SA CITEASCA.
Ba nene, sunt foarte sigur ca Tzopaila este emanatia de elita a acestui partid.
De fapt cred ca n-o cheltuit pana la ultimul leu, io zic ca ar trebui sa mai aiba ceva la pusculita, de siguranta...
Daaaa, ma bag si io in seama.
1. Metoda “Foto”. Intrarea în cabinele de vot cu aparate de fotografiat sau cu telefoane mobile cu cameră pentru fotografierea votului. O astfel de procedură - se explică în document - se aplică de către cei care vor să urmărească votul unor persoane cărora le-au promis bani sau alte foloase.
2. Metoda “Buletin fără ştampilă”. Publicitate
Înmânarea unor buletine de vot ce nu au aplicată ştampila de control. Metoda se foloseşte în mod deosebit în secţiile unde se se cunoaşte că mulţi vor vota cu un alt candidat.
3. Metoda “Buletinul votat”. Înmânarea unor buletine de vot pe care a fost aplicat în prealabil ştampila “votat”. Motodă similară cu cea de mai sus.
4. Motoda “Tipografia”. Distribuirea unui număr mai mare de buletine de vot decât cel real. E vorba de tipărirea ilegală a unor buletine de vot care să ajungă în secţie prin intermediul unui membru al biroului.
5. Metoda “Suveica”. Se întâmplă atunci când un alegător intră în secţia de vot cu un buletin deja ştampilat şi iese afară cu cel primit pentru votare.
6. Metoda “Cămaşa albastră”. O persoană, recunoscută după un element de vestimentaţie, este angajată pentru a însoţi alegătorul în cabina de vot cu scopul supravegherii acestuia în timpul exercitării votului.
7. Metoda “Urna mobilă”. Atunci când urna mobilă, care se utilizează cu aprobarea preşedintelui de secţie, este folosită în exces, ca urmare a unor repetate solicitări în scris.
8. Metoda “Înghesuiala”. Aglomerarea intrării în secţie de către persoane pregătite în acest sens îngreunează intenţionat exprimarea votului de către cetăţeni. Metoda este folosită pentru obstrucţionarea votului în secţi
9. Metoda “Multiplu”. Membrii biroului pot înmâna unor alegători pe care îi ştiu mai multe buletine de vot, semnând pentru prezenţa altor persoane despre care se ştie că nu vor veni la vot.
10. Metoda “Dimineaţa”. Cu o jumătate de oră înainte de începerea votării, se introduc în urnă mai multe buletine de vot ştampilate “cum trebuie”. “În general, multiplu de 50” - se spune în documentul PSD, care averizează: “Apoi, pe parcursul zilei de vot, fraudatorii trebuie să semneze pe lista de vot persoane care nu vin la secţie.
11. Metoda “Fifty-fifty”. Buletinele nefolosite pot fi împărţite de reprezentanţii Biroului şi introduse în urnă. De obicei funcţionează în secţiile mici, unde nu sunt observatori.
12. Metoda “Şpaga”. Banii sunt daţi de obicei după prezentarea dovezii din care reiese felul în care au votat persoanele. De obicei, banii sau cadourile sunt oferite ca efect al altor metode de mai sus.
13. Metoda “PV”. Există posibilitatea ca preşedintele să deţină un formular de proces-verbal necompletat pe care să-l completeze şi să-l semneze în fals pe drumul de la secţie la BEC.
14. Metoda “Tricoul”. Purtarea de către membrii Biroului a unor materiale cu însemnele electorale.
15. Metoda “Autobuzul”. Deplasarea unor grupuri de turişti electorali cu autobuze sau alte mijloace de transport la secţii din mai multe localităţi.
16. Metoda “Uitucul”. Se întâmplă când membri Biroului uită să aplice ştampila de control pe buletinul celui care votează, dându-i astfel posibilitatea de a vota din nou.
17. Metoda “Distrugerea”. Dacă ştampilele cu “votat” rămân la discreţia membrilor biroului după încheierea votului şi desfacerea urnelor, este posibilă ştampilarea anumitor buletine, care ulterior vor fi anulate.
18. Metoda “Stalin”. Este posibil ca, într-o clipă de neatenţie de la numărarea voturilor, anumite buletine de vot să fie mutate dintr-un teanc într-altul.
Cine livreaza va primi orice vrea, cine nu - va fi haituit, mazilit, renegat, etc Fiecare trebuie sa livreze - si sa nu fie prins.
De aceea nu se poate dovedi o frauda centralizata, de aceea sunt "n" metode, de aceea orice hotie la nivel local dovedita va fi pusa in circa unui mic escroc local si niciodata nu se ajunge la "virf".
Tot de aceea e vital ca PDL sa fie cumva la guvernare, pentru a livra, la rindul lor, celor au livrat - sa nu-si piarda credibilitatea pentru viitor.
Cred ca CCR chiar daca ar avea 1 milion de dovezi, va fi asa de speriata sa inteleaga si sa arate dimensiunea putreziciunii incit vor spune ca sunt vreo 2000 de voturi neclare, ca nu se confirma, ca nu s-a schimbat ordinea, etc - si ramine cum s-a stabilit.
La fel era perfect imposibil sa demonstrezi mineriadele, etc si tot asa de imposibil era multora sa creada ca revolutia a fost piesa de teatru. Dupa 20 de ani, lucrurile s-au spus, sunt cunoscute, acceptate, nimeni nu se mira. Peste 20 de ani vom sti la fel de natural si precis ca "in discutie" au fost aproape 2 milioane de voturi.
Cel mai probabil: Basescu a luat pe bune cam 47% dar nu din 10,6 milioane ci din vreo 9 milioane, adica "net" vreo 4,25 milioane. Geoana a luat si el pe bune restul de 53% adica cam 4,75 milioane voturi; alea nule au fost realmente neglijabile. De aici pina la 5,25 cit a iesit "oficial" la fiecare e cit au reusit si unii si altii sa "produca".
A nu se uita ca Base in 2004 a produs doar ~3,5 milioane voturi, deci asta era bazinul sau clar, dur, maximal atunci. Foarte multi (~1,2 mil) din cei care l-au votat in 2004 "au fugit" spre Antonescu sau Geoana dar si Base a cistigat (indiferent de metoda) mult (>2 mil) electorat tip OTV, Taraf TV, Etno TV -adica fostul "rural Iliescu". Dar n-a fost deajuns, inca i-au mai trebuit vreun milion de voturi ...
ps "Nu cred ca PNL-ul sau Antonescu au urmarit o sustinere germano-austriaca a premierului propus de acestia, Klaus Johanis. " Oare PNL si Crin Antonescu nu puteau fi manipulati, intr-o maniera foarte, foarte discreta?!
Cat despre analize politice, nu am incredere in cineva care considera PDL-ul un partid de dreapta.
Hai sa-ti zic o treaba: nici PNL nu-i de dreapta si nici cei care il sustin nu sunt.
Nu-i poti cere unui om de dreapta sa-l voteze pe Geoana, iar daca o faci, omul acela nu va vota cum ii ceri.
In cel mai bun caz, alegatorul de dreapta nu se mai duce la vot.
Aerele de liberal ale lui Crin, ca si discursul stupid despre dictatura (eu am intrait intr-o epoca in care era periculos sa spui bancuri cu Ceasca) in timp ce-l injuri doi-trei ani 24/7 au prins la numai la copilasi care erau prea mici la Revolutie (pana in 26 de ani).
Noi, ceilalti, suntem mult prea vaccinati impotriva "ädevarului" de la teveu. La noi n-ar prinde "wag the dog": pur si simplu romanii de peste 35 de ani nu cred orbeste in ceea ce zice Firea sau Morar la teveu.
Din punctul meu de vedere, cea mai simpatica declaratie din campanie, a fost cea a lui Geoana: "suntem tineri, suntem educati in occident!" :)) :)) :)). Vorbea despre el, despre Crin (care a facut scoala, liceul si facultatea in Romania) si despre Iohannis (care a facut scoala, liceul si facultatea in Romania).
Mi-e teama ca il acuza pe Basescu de dictatura si comunism: Mircea Geoana, Ludovic Orban, Norica Nicolai, Crin Antonescu, Hrebenciuc si Vanghelie. Asta-i un aspect ridicol.
Ca sa concluzionez: PD-L este foarte de dreapta, in comparatie cu PNL si PSD, ok?
PD-L nu se duce cu steaguri rosii la Timisoara, e destul atat?
Asta-i tot.
PDL-ul nu are o doctrina de drepta. Cel mai evident aspect, omis in toate argumentarile pro-Basescu si pro-PDL de pana acum (din motive evidente), este ca au facut o alianta cu Ion Iliescu, Hrebengiuc, comunistii cu steagurile rosii, Vanghelie, Dragnea, alianta care a functionat perfect pana in momentul alegerilor - unde s-a rupt din motive turistice. Ca sa nu dezgropam mortii: PD + PSD = PDSR = PCR.
Impozitul forfetar si cresterea CAS iti spune ceva? Hai sa-ti zic eu o treaba: pitecantropii nu plateau impozite si interventia statului in economie pe vremea pitecantropilor era mai mult decat minima, deci in realitate pitecantropii erau mult mai liberali decat e PDL-ul acum.
De acord, de dragul discutiei, cu ideea ca PD-L e partid de centru-stanga. E mai bine?
Daca-l pozitionez acolo, atunci ramane sa mai pun la locul lor PSD si PNL. Parerea mea este ca PNL se situeaza astazi la stanga PD-L, iar despre PSD nu are nimeni dubii.
In ceea ce priveste pitecantropii care nu era liberali: in Romania avem, din pacate, bizoni care voteaza cu Geoana si-si inchipuie ca-s liberali. :))
Bizonul romanesc este mai de dreapta decat pitecantropul si mult mai de dreapta decat PD-L.
Piesa jucata de Johannis nu-l va juca niciun german de rand.La germani exista o vorba:ein Mann ein Wort.Johannis a fost Ein Mann cu mai multe Worturi.Intre germanul Johannis si un german autohton este diferenta de la cer la pamant.Primarul orasului meu nu detine averi,este un om simplu cu casa simpla,dar care-si rupe fundul ptr.cetatenii ei si asta de 20 de ani.
1:spatiul german:Deutschsprachige Raum:Germania/Austria/Elvetia/parti ale Olandei,Belgiei si Frantei
2:Limbaj de ....jurnalist al anului 2009!
Ia vezi dumneata prin arhiva hotnews, cine a spus primul ca "tinta lui Crin este Geoana" inainte de turul I si mai vezi cand a avut Crin prima declaratie critica la adresa lui Geoana.
Asta poti verifica singurel, fara teama manipularilor, snobismului si a lipsei noastre de educatie politica.
Eu de exemplu cred ca Antonescu ar fi incercat sa obtina o sustinere germano-austriaca, daca putea. Nu vad nici un motiv intemeiat pentru care sa n-o faca, dumneata vezi?
Poate ar fi bine sa-i spui si lui Crin sa nu mai citeasca prostioare :)) :))
Intristator este, intr-adevar, ca rolul Americii ca fanion al libertatii si democratiei mondiale este mult redus sub administratia Obama, preocupata mai degraba de problemele interne decat de cele extrene; o consecinta logica a deficitului bugetar imens si a preconizatei schimbari a "the American way of living" in fata limitarilor resurselor planetei.
Mai mult ca niciodata avem nevoie de lideri puternici autohtoni, pentru ca in altii nu ne putem pune speranta.
Isi imagineaza cineva ca Obama ar fi putut sa darame zidul Berlinului, asa cum a facut Reagan? Niciodata!
prin comparatii cu aventurieri, fie ei si de culoare. multumesc.
In legatura cu caderea zidului Berlinului, in mod clar au avut loc negocieri dure duse la Malta intre el si Gorbaciov, dar daca e cineva erou in toata povestea, acela este Gorbaciov.
Deci mai usor cu idolatria.
Poate va fi si la noi cand va presa economica de calitate.
oare apare ?
daca ai o virsta suficient de inaintata incit sa fi inteles si sa-ti amintesti cu precizie acele vremuri ,te intreb care este diferenta intre discursul lui iliescu de atunci si cel al lui basescu de astazi,fiinca ambele gasesc un dusman imaginar,mosierii si burghezia sau comunismul!sper ca nu faci parte dintre cei ce cred cu adevarat in revenirea comunismului in aceasta tara,care sa nu uitam ca este membra nato si ue,si in nici un caz nu ar trebui sa-l importam de la moscova ci mai degraba din nord coreea
in lumea intreaga oamenii de afaceri se imbogatesc in mod miraculos,si in foarte mare proportie si ilegal,cel putin la inceputurile cladirii imperiilor lor,de aceea a aparut si maxima "nu ma intreba cum am facut primul milion de $" ceea ce te intreb pe tine si ,in general pe cei ce vor sa scape romania de raul comunismului si in acelasi timp de raul mogulilor,cum reusiti sa armonizati cele doua concepte?pentru ca nu-i asa lupti impotriva comunismului -esti democrat si pretuiesti piata libera,arunci anatema asupra mogulilor,ataci tocmai democratia si piata libera in conditiile in care exista institutii ale statului care trebuie sa condamne mogulii corupti si basca procomunisti?intre noi fie vorba ,mogul adept al comunismului nu-i de fapt o struto-camila ?plus nu ti se pare ciudat sa-l invoci pe vintu ca fiind sustinator al comunistilor,sau pe patriciu?pentru ca astia nu au fost nici mari comunisti si nici nu au facut parte din demnitarii comunisti?nu ti se pare ciudat ca vintu sau patriciu sa sprijine un sistem care lupta ca si principii tomai impotriva lor?sau in cazul lui becali,te intreb de ce i-ar sprijini pe comunisti ,pt a fi cooperativizat?sper sa apara
"In ianuarie 1990, dupa ce s-a mai potolit vanzoleala din dec. '89, niste oameni s-au asezat la o masa. N-au fost 20 de milioane, nici 5 milioane, ci doar vreo 20. Atat, 20 de oameni. Si oamenii astia au impartit Romania. SI-AU impartit Romania. Acum, afla-le numele si cu ce se ocupau ei atunci (care lucra prin comertul exterior, care lucra prin Securitate etc.). Apoi, prin prisma noilor descoperiri, revezi istoria privatizarilor, impex-urilor coroborate cu evolutia partidelor, alegerilor, sindicatelor etc. Si da, iti dau un hint, la acea masa s-a aflat Iliescu. Ion Iliescu. In rest, afara ploua si la vara... cald..."
Ati inlcus in textul dvs. foarte multe intrebari. Vi se par contradictorii multe declaratii, situatii etc. Anumite lucruri pot fi intelese doar de persoane cu o anumita capacitate de intelegere.
Candidatul dvs. a avut si are un defect major: nu este inteligent. Cum poate pretinde sa devina presedintele unei tari, chiar si a Romaniei pe care se pare ca oricum o dispretuieste.
Marele nostru ghinion este ca avem inca o populatie numeraosa de cetateni (cu drept de vot) foarte saraci, si la propriu, si la figurat. Acesta este motivul pentru care Geoana a avut inca sansa sa obtina aproape jumatate din voturi. Intr-o tara dezvoltata din Vest, dl. Geoana nu cred ca intra in turul 2.
Este si mai grav ca PSD reclama fraudarea cand ei au furat atat de mult. Asta inseamna sa dispretuiesti un popor. Din fericire pentru noi, chiar si la limita, binele a invins. Cum am fi putut avea presedinte un om care-si dispretuieste propriul popor?
apropo,mircea geoana nu este candidatul meu,eu fiind un votant pnl (din 1990) si crin antonescu la aceste alegeri
ce m-a facut sa postez este similitudinea intre discursul iliescu 1990 si basescu 2009,faptul ca un fost comunist ,putem spune bine vazut de sistemul comunist datorita functiei ocupate la anvers ,un socialist prin definitie pina in 2005 ca si membru de partid si mai apoi presedinte de partid (PD) care facea parte INTERNATIONALA SOCIALISTA(GOOGLE), a ajuns sa acuze de neocomunism oameni de afaceri de top din romania ,oameni care este foarte posibil sa nici nu fi facut parte din PCR ,nu mai vorbim de functii,si acest lucru sa fie acceptat si insusit de o gramada de indivizi care se caracterizeaza personal cu" putere de intelegere".undeva este o contradictie logica.te las sa gasesti tu unde anume...ca de obicei ,sper sa apara
Hai sa o luom de la inceput, cu o quasiparabola/gedankenexperiment:
*Daca Ilici/Ceaska tipa "lup, lup" cand nu este nici un lup, si, 20 de ani mai tarziu, baselu, observand niste hiene, arata spre ele si zice "hmm, niste hiene, aveti grija mai baieti" dupa logica ta impecabila, trebuie sa concluzionam ca de fapt nu exista nici o hiene, ciar daca le putem observa cu propri nostri ochi mintitori, doar fiindca acum niste timp alti oameni au tipat lup, si tu cu "capacitatile [tale] de intelegere ... [nelimitate]" ai observat niste similaritati intre lupi si hiene.
*Daca baselu a fost la un punct komunist, astazi este un *fost* komunist. Daca baselu a fost la un punct socialist, astazi este un *fost* socialist. Asta este autoevident, si de fapt sursa reala a urii voastre. Evident baselu a avut destula neuroplasticitate, vointa, inteligenta, si intelepciune sa nu fie fudul, in stark contrast with cei 322 de prostanaci, aparatori moskoviti a democratiei pe plaiul mioritic.
*Liberalismul economic nu inseamna mogulofilia. Inseamna capacitatea de a accepta ca piata libera este cea mai buna metoda de a alocal resurse si de a organiza economia pentru a maximiza productivitatea si standardul de viata sau, alternativ, un atasament la idea de a nu fi serbul statului. In fine, un liberal adevarat iubeste si respecta jocul. Jucatori sunt mai putin importanti.
*"oameni[i] de afaceri de top din romania" nu s-au imbogatit producand produse dorite de, si vanzute pe piata libera. Poate iti folosesti puterile cognitive gigantice sa incerci sa descoperi cum acesti supermeni ueberproductivi si-au facut averile.
*Un intelectual spartan face cat 10000 slugi a lui Xerxes nee Ilici, fiti voi chiar si cei 10000 Imortali. Chiar si un postac "de top" ca tine nu ar trebui sa invite pe altii la un discurs intelectual, deoarece s-ar putea cineva chiar sa iti indeplineasca "dorinta."
Un text pe care l-am citit cu placere.
Multam.
acum cu basescu presedinte este foarte posibil sa asistam la o coagulare a tuturor profitorilor din pnl si psd in jurul pdl,ceea ce este foarte posibil sa aduca toata puterea in miinile acestui partid si ca urmare in miinile lui traian basescu
asa ca te intreb ,tu cind esti mai linistit,cind puterea apartine mai multor lideri sau unui singur om?da` sincer...sper sa apara
iar blamarea de astazi a diasporei nu seamana oare, foarte tare, cu vestitul: ..".n-au mincat salam cu soia?"
Faptul ca la acea vreme romanii s-ar fi bucurat ca i-a scapat de paranoic si gasca lui oricine ar fi fost acela este vizibil in urmarea ca l-au ales pe criminalul de iliescu de 3 ori.
Dar asta este o alta problema, Si de aici nu putem deduce ca afirmatia lu' ceasca nu era adevarata. (Oare iti place atat de mult logica incat sa intelegi ce ti-am scris aici?)
Nu stiam de turul de onoare oferit jurnalistilor nemti pe stil Ana Pawker sau cine o fi fost cu propaganda pe vremea tineretii toar'shului Ilici, dar ingustimea mentala a unor oameni nascuti totusi mai aproape de vremurile noastre (cel putin asa mi-l inchipui pe soricarul PNList de la MAE si pe unele tonomate intervievate) tot ma face sa rad, chiar daca nu ma surprinde de loc. Pentru cine-si mai aminteste episodul cu Anthony Bourdain... stiti de ce. Oamenii astia chiar n-au auzit de Goagal? Tot ce trebuie sa faci ca sa te informezi din mai multe surse si sa vezi ce se ascunde in spatele bullshitului e sa folosesti internetul, chestie cu care jurnalistii nemti sunt ceva mai obisnuiti decat un SRS sau Bogdan "P...a mea" Chireac si nu doar pentru filme schnelerschnelerjaja!
Cat despre vizita vatafului Gusa la curtea bufonului Biden... LOL. Atata pot sa zic. Atat socialistii, pardon "democratii" din SUA, cat si Geoana au pariat pe o martoaga bleaga. Democratii vor fi decimati in Congres peste doar cateva luni iar parghiile puterii se vor ree-echilibra. Obama va ramane in continuare prost tufa in materie de politica externa, dar mocirla in care se afunda in fiecare zi pe domestic policy ii poate distrage atentia destul de mult ca sa ne fereasca sfantul de leadershipul fudul si incompetenta lui.
Cat despre Geoana... e bun de subiect de caterinca si concursuri online de imitat prostanacul topaitor dar in rest... Teapa!
Excelent nimic de zis
Jos palaria
Framantarile de la alegerile astea i-au tulburat si a avut loc declicul care i-a scos din amorteala si le-a sters sentimentul de neincredere, facandu-i sa iasa la vot si sa transeze disputa.
Sper ca nu se vor retrage iarasi in tribune, ci vor ramana in continuare voce si brat cu care sa sustina interesul Romaniei de acum inainte de pe alta pozitie, neaplecata.
Respect pentru ROMANIA
Orice comentariu ar fi de prisos.
Ce morala putem trage? Una singura, asemenea sloganului ce a dus la caderea zidului Berlinului: "Wir sind das Volk!" sau, in stilul Obama "yes, we can!"
Intrebarea e cat de bine cunosc acesti sustinatori ai lui Geoana ,de peste ocean, calitatile reale ale domniei sale? Sau tactica sa din campanie, care a fost mai degraba sforarie decat strategie? Cat despre faptul ca acelasi Geoana nu este un novator, un "Obama carpatin", ci un supus manevrabil al vechilor structuri care au cauzat durere si suferinta poporului roman? si, last but not least, insisi americanii zic "nobody's perfect", asa ca mai au si ei (cu respect) cate ceva de invatat. Cine vrea sa cunoasca cu adevarar realitatile din tara, n-o face prin intermediari si povestiri, ci vine la fata locului si ia pulsul evenimentelor la ele acasa!
In rest, scrieti, dle Aligica, scrieti, ca avem nevoie de analize pertinente!
Parca as citi "The New York Times" tradus (bine!) in romaneste! Mai bine zis, avem si noi un Paul Krugman...
Ce bine ar fi ca si echipa lui Basescu sa fie compusa din personalitati de talia domnului Aligica, in locul unor amatori cu alura pasoptista, gen Voinescu!..
Macar putem spera?..
Paul Krugman? Maureen Dowd?
De ce nu si Walter Duranty? Ce, Pullitzerul lui e mai prejos ca Nobelul lui Krugman? Ne putem lauda doar cu un prostanac lingau fara de speranta al partidului "Democrat", dovedit incompetent dpdv economic, dar nu si cu o curveta care i-a facut propaganda lui Stalin in toiul genocidului ucrainean? Ca sa vezi cum se dau premiile astea, mai draga (vezi: Obama, Barack Hussein pentru clarificare...)
Absolut de acord cu tine asupra calitatii ACESTUI articol, dar din pacate ai niste standarde penibile in ceea ce priveste jurnalismul daca invoci New York Times un mastodont falimentar moral si financiar.
south stream sau nabucco sa nu fi contat?
Cred ca la aceasta prima faza, dar vazuta dintr-o perspectiva larga, se referea articolul exceptional al domnului Aligica.
Sper sa scrie cat mai multe, eventual si pe tema jocurilorconcrete de putere si bani din zona noastra.
Exceptionala sinteza.
Felicitari, domnule Aligica!
Vazand cu cata inversunare au desfasurat campania electorala, cu cat timp inainte au inceput-o pe televiziunile "libere", cu cata disperare scormonesc acum in rahat doar doar mai gasesc vreun vot, am impresia ca este vorba de extrem de multi bani. Ma bucur ca nu le-a iesit socoteala, chiar daca nu stiu exact care era. Tot ce stiu e ca aveau una, ca era mare si ca nu era in interesul meu in mod sigur.
exceptional !
exceptional !
vor apare si nenorocitzi care vor spune altceva, sunt convins. din pacate, ion iliescu si ai lui au reusit sa faca din poporul roman un experiment destul de reusit al "complicitatii victimei", victima fiind evident poporul roman. suntem maestrii in ultimul mileniu in a ne trada tzara si ucide conducatorii.
///(editat de HotNews.ro)
Se vede si inclinatia personala a autorului, dar sa credem in obiectivitatea jurnalistilor e utopic!
In schimb trebuie sa militam pentru deontologia profesionala!
Nici o problema insa in acest caz!
P.S.: Daca imi aduc bine aminte d-nul Presedinte Basescu sustinea cu mare ardoare apropierea fata de americani. Asa ca, teorii ale consipiratiei am mai auzit si o sa mai fie.
"La cat de retadr e"
Tu stii cam cu ce se mananca un motor de 30 000 de cai putere care trage 161.000 tdw si descarca milioane de barili de petrol? Ai avut vreodata in mana vietile a 50 de oameni care depind de tine?
E o intrebare retorica. Cat despre "retadr"... Nu vorbi de funie in casa spanzuratului avand in vedere ca n-ai atata neuron critic in cap sa iti dai seama ca nu poate fi o teorie a conspiratiei din moment ce Prostovici si Gusa se LAUDA cu aceste vizite si susanele si cu sustinerea celo patru zari care le-a folosit exact o laie. Nu e nicio teorie a conspiratiei cand e pe fata.
As propune insa si o "revelatie" personala pe care am avut-o apropo de stilul Geoana si afinitatile sale culturale: de ce oare multi (cei mai multi) corporatisti, baieti si fete intre 25-35 de ani au tinut cu Geoana (observatie absolut empirica si riscanta)? Pai cred ca Geoana le-a transmis subliminal si cred, neintentionat, ca este "de-al lor": exprimarea sa este de tip "Powerpoint presentation", incepind de la mesajele (verbale, scrise) cu "bullit", trecind prin mantrele (ideile, sic!) putine, artificioase, sententioase dar obligatorii unei PP (in cazul sau, de exemplu, "Guvernul Johannis va face, va drege") si pana la gesticulatia de om care are in spatele sau un slideshow pe care trebuie sa il insoteasca cu verbiajul adecvat.
Toate astea si inca multe altele compun imaginea unui om "de-al nostru", de pe Potomac si pana in Pipera Business Center, parca a fost cu noi la team building, este ca si noi "politically correct" in tot ce facem, ca altfel ne-ar zbura cei de la HR.
Prin contrast, Basescu este total politically incorrect, cum sa faci referiri discrimanatorii gen "gaozar"sau "tiganca imputita", pentru asa ceva in State sau la noi la multinationala in America House te-ar da in suturi jos pe scari (in lift...). Rasul sau este de-asemenea in afara code of conduct-ului pentru care am semnat la angajare. Fumeaza, se uita dupa curul colegelor, nu, nu, nu, asta nu se face! Bineinteles ca nu se poate simti bine decat in compania unuia ca GW Bush (ce prost, nene!, scuzati regionalismul condamnabil in team-ul nostru multicultural, multietnic si nivelator) si nu in compania lui Barak, etalonul universal al leader-ului Powerpoint Slideshow, cu tot ce poate avea el mai bun.
Barack e deja presedintele prompter, TOTUS e celebru.
Geoana e un TOTUS ambulant.
Noroc ca noua ne plac astia cu cojones (inca).
Mersi de recomandare, nu cred ca am dat vreodata pe acolo decat daca am dat click pe vreun link de la Glen Reynolds.
Oh... um... Uh... let me be clear! The Teleprompter of the United States acted stupidly when I said the US has 57 states!
Un comentariu de clasa ...pe masura exceptionalului articol al domnului Dragos-Paul Aligica
Chapeau!
Si nu stiu daca toti corporatistii voteaza cu Geoana, pentru ca din experienta mea stiu ca multi sunt inchisi in lumea lor si fizic si psihic. Desi e cam greu totusi sa crezi ca un om ajuns la un oarecare nivel intelectual poate aprecia rudimentarul Basescu altfel decat ca pe un jucator politic extrem de abil.
Frumos articol, felicitări!
Ma bucur ca vedeti lucrurile atit de clar si curajos, domnule Aligica!
Nu e de mirare ca parca au dat in streche acum cu fraudarea si contestarea la CC. Cred ca mizau foarte mult pe mandatul asta pentru consolidarea pozitiei in acelasi timp expuse si slabite foarte mult in 5 ani de mandat ai d-lui Basescu. Mizau foarte mult pe mandatul lui Geoana pentru ca inca 5 ani de mandat ai d-lui Basescu pot declansa procese de reforma/restructurare pe care sa nu le poata inversa nici un aparatchik.
Acum pare si mai de explicat reactia clasei politice aproape en-mass la reformele d-nei Macovei: ii apucase strechea si atunci. Auzi motiv la ei (il tin minte pe porc-mistretul Andon, ingropat in falii de grasime, cu ochisorii abia aparentzi si mai vicleni decat ai lui Hrebenciuc): nu coopereaza, nu colaboreaza. Pai natural, d-na Macovei ii respingea visceral.
http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703558004574583760256609716.html#articleTabs%3Dcomments
Pentru cei ce nu pot citi, ultima propozitie din paragraful 2 este 'We're told that the Social Democrat was the favored candidate in both Washington and Moscow." adica "ni s-a spus ca .... ", deci nici ei nu stiu prea bine. Daca ar fi vorbit de Obama sigur nu ar fi indrasnit sa scrie cu ni s-a spus. Asa ca, a lua un articol superficial si al folosi ca sursa mi se pare lipsa totala de neprofesionalism. Plus ca in articol se pune si despre guvernul domnului Basescu "...has been far from perfect in addressing the country's ills, not least because the former ship captain is something of a magnet for political spats."
Asa ca oameni buni, va rog cugetati bine inainte de a afirma ceva. Manipularea e mare.
Felicitari postacilor, volumul informational oferit de voi completeaza topic-ul de fiecare zi. Pacat ca adesea discutiile degenereaza in cuvinte urate. Inteleg ca uneori te miri de alti postaci ce le-a putut iesi din "putul gandirii", dar nu pot fi de acord cu invectivele postate anonim.
Va salut
Din punctul meu de vedere, indiferent de legaturile lui Mircea Geoana, acest om este diplomatic superior lui Traian Basescu. Are eleganta si cultura si astea ar trebui sa fie calitatile primordiale ale unui presedinte. Firesc ca are sustinere si legaturi diplomatice cu alte state, doar nu este un fost marinar care nu stie nicio limba straina, face gafe monumentale in discursuri diplomatice si hahaie nepoliticos ca sa-si mascheze lipsa de cultura.
Nu stiu despre voi, dar eu nu imi pot ascunde dezaprobarea realegerii lui Basescu. Am devenit un popor de chiori ca el, nu vedem ca nu a FACUT NIMIC in 5 ani de mandat, ci a lasat tara fara fonduri pentru pensii si salarii, in conditiile unui an 2008 de avant economic spectaculos. Ce democratie reprezinta Traian Basescu? Nu promoveaza nici respectul, nici calitatea, nici eleganta, nici cultura. E un om din popor razbunator, un despot. Cine viseaza la redresarea economiei sub Traian Basescu a dormit cei 5 ani care au trecut.
Nici Geoana nu era o garantie, chiar departe, dar era macar o speranta.
inteligenta, behavior, limbaj, bune maniere, diplomatie, competenta, romanism
si sa te vad ce poti spune.....nimeni nu e perfect...viata o sa-ti ofere raspunsul asta.
Probabil isi vede compromis kilu'de faina la viitoarele alegeri :D
Nu trebuie sa fie ceva neapatat dubios cu vizita lui Geona la Moscova. Sint toti oficialii americani dupa contacte formale sau informale cu Moscova acuzati de tradare?
Vorbiti urit de soc civila uitind ca ea nu exista si in locul ei exista un surogat alcatuit din ONG-uri si de "profesionisti" dupa chipul si asemanarea dvs. adica f. profesori si f cititi si f degeaba.
Cit despre "filiera" gemana nu poate fi asa ca alianta a avut nevoie de un ministru de unica folosinta pt a micsora pretul politic ce trebuie platit pt implementarea masurilor cerute de FMI?
In orice caz coalitia anti-Basescu a fost un exemplu de organizare fara precedent pt niste romani. La imbirligari diabolice ne pricepem de minune.
Este genul de articol pe care l-as fi vazut semnat de dnul Hurezeanu, dar dansul pare pe alta planeta de ceva timp.
De aceea, merita apreciat si curajul lui Basescu. E primul presedinte roman care intelege ca aplombul acesta in relatiile internationale, chiar nitelus inconstient sau lipsit de diplomatie, ne va aduce, pina la urma, mai multe avantaje decit dezavantaje.
Domnule Aligica, ma bucur ca ati observat aceste lucruri! Felicitari!
Situatia politica din Romania a fost discutata miercuri in cadrul sedintei de grup politic a socialistilor si democratilor din Parlamentul European (S&D).
Eurodeputatii S&D au luat act de contestarea alegerilor prezidentiale din Romania, iar liderul Grupului, europarlamentarul Martin Schulz, si-a exprimat speranta ca Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR) va analiza cu maxima responsabilitate situatia semnalata, pentru a fi elucidate toate acuzatiile facute.
Socialistii si democratii europeni vor urmari cu atentie evolutiile viitoare, fiind grav ca intr-un stat membru al Uniunii Europene sa apara o asemenea situatie".
asta asa, ca fapt divers! apropos , ptr Mmuron! mai casca ochii la politica mondiala! vezi cine pe cine si de ce conduce ! dar mai ales ce se urmareste
nastase: sa diminuam votul romanilor din diaspora, caci nu se asteptau la aceasta prezenta
Cine credea ca scapam usor de comunistii astia....
Bravo Base!
Si din cite se vede, scenariul putea reusi foarte usor dar... a avut un singur punct slab: Mircea Geoana! Minunat spectacol!
2 factori s-au opus de aceasta data: poporul roman,inclusiv admirabila diaspora romana.
Al 2-lea factor....hm...ramane pentru Istorie.
Daca-s asa de naiv, poate-mi explici doctrina liberala a lui Basescu.
Eu de aici am dedus ca respectivul le-a spus cititorilor lui din America cum ca Basescu (PDL) ar fi exponentii liberalismului economic. Cu asta nu sunt de acord, de aia l-am facut naiv, pentru ca el crede (in naivitatea lui) ca PDL=liberalism economic.
Iar numele sub care am postat este o referire la Omul de tinichea din "Alice in Tara Minunilor". Am convingeri liberale, deci mi-e greu sa-ti explic "doctrina liberala a lui Baesescu", asta pentru ca nu sunt poet / scriito sifi sa pot explica ce nu exista.
Clar ?
Luminează-ne ! Cum ar trebui să înţelegem, nepărtinitor şi comprehensiv, ceea ce consideri a fi fost rău judecat în articol ?
Pronunţă-te, te rugăm, şi asupra restului analizei, nu ne lăsa pradă beznei, extrapolează, comunică-ne o rezultatul cogitaţiunilor tale... Altfel, vom crede că eşti un simplu cârcotaş, consumator în exces de stângisme tip Michael Moore şi alte asemenea fake-uri de realitate.
altfel tot ce spuneti sunt speculatii si constructii intelectuale goale
Va rog sa contina-ti sa scrieti in acest fel, pe intelesul sper a cit mai multor cetateni cu drept de vot care pot judeca sper cu propria minte, pentru ca eu consider ca si cu astfel de articole bine documentate si explicite, procentul acela de 49,66% care inghite pe nemestecate tot ce li se serveste in fata, poate sa scada.
Dupa 20 de ani de la Revolutie, tragic este ca pe linga faptul ca nu s-a aflat adevarul despre evenimentele de atunci si adevaratii vinovati nu au fost pedepsiti, cred ca la fel de tragic este ca un procent atit de mare mai exista in societatea romaneasca, lasindu-se manipulat grosolan prin metode naziste si bolsevice, sterginduli-se creierile.( Ma refer doar la acea parte care inghite "teoria manipulareii maselor" fara pic de discernamint, nu la intreg procentul de 49,66%, pentru ca aceia dintre ei care cred cu adevarat in ceea ce cred, consider ca trebuie respectati in mod sincer pentru putera de a avea o parere personala proprie construita pe baza unor argumente reale din punctul lor de vedere.
Asta este parerea mea din Germania.
obosit sa votati. Simplu!
Lasati ifosele de genul "nici unul nu-i destul de bun pentru mine", si incercati o evaluare a situatiei
(stiu, ia timp, nervi, dar trebuie...uite, articolul de azi AR FI fost un bun punct de pornire).
Daca nu puteti si nu puteti, atunci incercati altceva bun pentru societate: plantati un copac, militati pentru oprirea marlaniei pe drumurile patriei, etc...
Dar FACETI ceva (BUN), nu dati doar din gura!
Hai ca-mi place - mai esti si mandru!
Daca aveti impresia ca acesti candidati sunt diferiti, va inselati amarnic. Toata clasa politica este la fel: corupta, fara principii, pot spune chiar apolitica, desi nu este corect din punct de vedere gramatical si nici logic in sensul propriu, dar sa nu uitam cat de repede se fac sau se desfac aliantele dupa orice fel de alegeri. Ce mismasuri sau hotii sau de ce nu, lucruri bune, desi nu prea vad, a facut Basescu a facut si Geoana si invers. Si le ar fi facut si Antonescu daca ar fi avut motivatia sau mijloacele necesare, pentru ca dupa cum stim cu totii, PNL-ul este dezbinat si dezorganizat. Dar campaniile primilor doi s-au bazat pe aceleasi princii si au avut acelasi scop : PUTEREA, si credeti ma, au calcat si vor calca pe cadavre pentru asta. Doctrina oricarui partid de la noi a devenit CIOLANUL, a trecut de mult vremea Conservatorilor lui Catargiu sau Liberarilor lui Bratianu.
In ceea ce priveste interventia straina, oameni buni, va exista mult timp de acum incolo. Suntem intre SUA, Europa, Rusia si China. Nu va faceti iluzii, daca nu voiau strainii, puteam sa il votam noi mult si bine pe Traian Basescu, nu iesea Presedinte in veci. Domnul Andu se iluzioneaza, tari ca a noastra sau Ucraina nu se pot misca daca nu dau Marile Puteri ordin.
Sper sa intelegeti ca nu este gargara si ca veti deschide ochii.
Nu stiu daca politica internationala a lui Obama este neaparat o greseala. Ceea ce este cert este ca s-a schimbat putin strategia. Daca e bine sau nu, vom vedea peste un timp.
IN limbajul lui Brezisnski, SUA au decis acum sa joace la capatul de est al tablei de sah. Nu cred ca este neaparat o greseala. Se presupune ca tarile din estul Europei au ajuns la o oarecare maturitate, prin urmare acum interventiile SUA se indreapta spre Japonia si China.
Acest lucru este oarecum vizibil si in interviul pe care Brzezinski l-a acordat de curand in Cehia si care a fost preluat pe Hotnews. Brzezinski spunea atunci ca tarile din estul Europei ar trebui sa inceapa sa-si rezolve singure problemele si sa nu astepte mereu ajutor de la SUA. Lucru ce mi se pare corect pana la urma.
Prin urmare, asistam la o situatie geopolitica mai nuantata, in care daca tarile din Europa de Est actioneaza in partea de vest a tablei si SUA pe partea de est se poate castiga o oarecare suprematie tactica asupra Rusiei. O actiune comuna pe frontul de est ar putea sa aibe in centru tari pivot precum Polonia si Ucraina (aici am folosit limbajul lui Huntington).
Cat despre articol, indiscutabil nota 10.
buni profesori avem(caci ei sint vii atita timp cit ii vom cita si vom crede in ei), excelenti romani...sa ne fie cu folos...
cu tota stima va multumesc.
emilian cristea
-Domenii de interes: Economie Politica, Teorie Institutionala si Politici Comparate
-Studii si specializari: Academia de Studii Economice Bucuresti, Facultatea de Relatii Economice Internationale, Doctorat, 1998
-Bowling Green State University, Department of Philosophy, Social and Political Philosophy, Master, 1998
-Universitatea Bucuresti, Facultatea de Sociologie, Doctorat ABD
-Indiana University Bloomington, Political Science Department, Doctorand
-J. M. Olin Fellow, Institute for Humane Studies, George Mason University, 1994
-Institute for Humane Studies Fellow, George Mason University, 1998
-Research Support Scheme Scholar Grant, 1996
-Soros Research Grant, Open Society Fund, 1995
-Austrian Government Fellowship, Wirtshafsuniversitat Wien, 1992
Noroc ca nu se pricep papagalii astia de comentatori la nuante.
Lupta cu "agenturili".
Felicitari.
Ma obsedau pur si simplu propozitiile de mai jos:
"Il respect enorm pe Bush... Bush a facut enorm pentru Romania”.
Banuiam ca situatia este asa cum o descrieti, dar n-am banuit ca a avut o influenta atat de puternica in SUA.
Multumim diasporei ca a inteles corect si ne-a ajutat.
Sa speram ca lucrurile revin la normal si nu va ma indrazi nimeni sa decida peste capul nostru
Am ramas contrariat ca presa nu a atacat aceste chestiuni "fierbinti" si de mare interes general, ca vocile politice in competitie nu "ataca " problema. Remarca d-lui Basescu despre Bush am retinut-o si eu imediat si mi-am zis ca e o prezervare pt mai tarziu. Cum a si fost ,acum e limpede. Citesc si situl DW si presa franceza diversa. DW , prin
H. Pepine am observat unde bate cu toate micile sale articole... stravezii. Mi-am zis in gandul meu ca e imposibil sa se alunece peste aste aspecte ale patinoarelor cu gheata prefabricata unde toata politicimea cea vestita face tumbe si demonstratii la sol. Ei bine, e primul articol care face introducerea in tema. Cu siguranta croseta jurnalistica va functiona la subiect. Numai ca pt . a croseta util e nevoie de o alta presa. Sau , ma rog , de alti presari. Cu alta anvergura .Cu alt orizont. Categoric sunteti printre acestia. De aceea , indrazensc rugarea de a semna mai des pe Hotnews. On line-ul se impune tot mai mult si va inlocui ... "papirusul" cat de curand. Iar daca vine vorba de cititori si de interactiv, socotim totul cu cifre mult mai mari si cu foloase la fel. Cititorii de net ,indiferent de gusturi(sic) au depasit stadiul ...silabisirii cuvintelor si imbinarea lor in... propozitii. Dovada ,chiar alegerile care tocmai s-au incheiat. Ciutacu ,bietu, a reusit o performanta unica se pare. A asasinat ultimul "Cetatean turmentat". Cred ca va trebui sa i se gaseasca alt nume.
SUCCES !
In timp ce in Romania toata lumea era preocupata de acuzatiile de fraudare, the guardian.uk dadea la iveala "The Danish Document" care arata o intelegere a unor puteri peste capetele tuturor pentru a se sustrage de la reducerea emisiilor de carbon si a impovara tarile aflate in curs de dezvoltare cu mai multe taxe pe aceleasi emisii, pentru a limita si chiar exclude rolul ONU in discutiile de la Copenhaga si pentru a ignora complet pactul de la Kyoto!
Chestii de-astea se intampla zilnic afara de-aia eu cred ca e necesar absolut necesar ca atunci cand votam, sa votam oameni politici abili, ambitiosi dar si foarte patrioti pt ca noi suntem in cel mai fierbinte loc din europa, si de 2000 de ani ducem o lupta continua sa ne pastram integritatea nationala si sa nu fim anexati in nici un fel politic, teritorial sau economic nici unui mare "bully", din jur. Eu nu am regasit calitatile respective in Geoana, nici in Antonescu. Deoacamdata le-am gasit in Basescu , sper din tot sufletul sa apara pe scena politica sau macar sa devina vizibili daca exista si altii mai buni ca el sau macar ca el.
Imi amintesc insa tare bine cand obrajii mi-au ars de rusine pentru acelasi fapt.
Multumesc "capsunarilor" si tuturor romanilor care au ales intelept.
Adica asa, incet, ardeleneste.
Sunt linistita sa traiesc intr-o tara in care presedintel spune curajos " Nu va amestecati!" asumandu-si toate consecintele.
Felicitari si multumiri D-nului Dragos Paul ALGICApentru sinteza
fiti siguri ca baietii aia care o lume intreaga daca ar fi avut bani pe masa, si o viata mai buna nu i-ar fi votat niciodata. gindeste-te cit de prost e geoana, cit de obraznic e crin. ei se gindesc cum sa va ia si pielea de pe voi. nu le pasa. ginditi-va de ce au generat criza....nu le-a pasat o secunda de tara, nici de voi...dar se folosesc de voi. politic vorbind.....priveste ce scandaluri genereaza...priveste cine le genereaza..si care e scopul lor....vor ciolanul cel mare...vorbeste unul de biata tara? de bietul roman? dar stiu ca romanii nu pot vota prostii, infractorii si criminalii, de acceea le-am dat peste bot, si o s-o le-o dam mereu....ptr mortii nostri.
Articolul apare in segmetul de opinii si nu precizeaza sursele de informare! Deci ar trebui privit in cel mai strict sens ca o opinie. Pot sa spun despre WSJ ca este un ziar destul de contestat pe partea de analiza politica (promoveaza interesele companiilor) insa este un standard in domeniul economic. De asemena ar trebui precizat ca liberalismul economic impins pana la extrem este cauza principala a crizei financiare mondiale si a recesiunii in care ne aflam. Nu stiu exact daca situatia acesta se aplica Romaniei in momentul de fata. Cert este ca votul uninominal si un parlament mai mic ar fi un bun inceput. Parlamentul romanesc datorita faptului ca este construit in jurul partidelor politice este subjugat interrselor acestora si nu electoratului. Acum Parlamentul face Romania neguvernabila de aceea ar trebui reorganizat cat mai rapid.
Marilor puteri nu le pasa prea mult/deloc cine guverneaza o tara mica cu politicieni usor coruptibili, deoarece pot oricand sa cada la intelegere cu oricare dintre partidele/persoanele aflate la guvernare. Cel mai important pentru ele este un climat politic stabil pentru a putea asigura un mediu de afaceri profitabil pentru companiile multinationale.
Mai multe articole despre Romania: http://online.wsj.com/public/search/page/3_0466.html?KEYWORDS=romania&mod=DNH_S
Remember...1989....Ceausescu...
Numai ca de data asta americanii au avut un joc mai inteligent. Pentru ei indiferent daca Geoana sau Basescu castiga alegerile, orientarea pro-americana se mentine. Pentru rusi e o alta mancare de peste, si acum vor trebui sa il gadile sub barba pe Basescu daca vor sa aiba un partener de discutii.
Un vot bine plasat!
Subestimarea diasporei a fost picatura care a umplut paharul.
Foarte la obiect articol, felicitari!
http://prezidentiale.evz.ro/emain/articolul/878327/Afacerile-americane-din-jurul-familiei-lui-Geoana
Nu credeam ca in secolul XXI un gazetar mai poate relua temele de mare valoare intelectuala gen Tamadau.
Ca oamenii din ce in ce mai simpli ai acestui popor habar n-au de politica externa, e una, dar sa profiti de asta ca sa scrii fara injuraturi exact aceleasi mesaje ca Romania Mare e descalificant.
Mai bine il injuri pe Geoana ca e prostanac, ca l-a batut "al nostru" la dezbatere, etc. Dar sa scrii gogomaniile astea e prea de tot.
In general am fost circumspect la acuzele ca HotNews e o agentie aservita PDL dar acum chiar m-am convins de asta.
Securism in toata regula. Vomit.
Incerc sa-mi conving prietenii de cativa ani ca HotNews e in cel mai bun caz subiectiv si partinitor, insa cu ocazia acestor alegeri a devenit evident pentru orice om echilibrat.
Excelenta comparatia cu Romania Mare, trecand de primul sfert al articolului am avut aceeasi senzatie.
Dar asta, cu "Hotnews e o agentie aservita PDL", cum ţi se pare ? Ştii, ce ? Îţi dau un sfat : nu mai contrazice fără a avea argumente. Te umpli de ridicol.
Oare cum dormi cand mustesti de atata ura?
Spune drept, te trezesti tipand noaptea "Jos Basescu!"?
Regret ca suferi atat. Insa... adevarul, chiar daca doare, mai devreme sau mai tarziu... vindeca!
Ar avea sens in secolul XIV (si intr-adevar pentru majoritatea extaziatilor de aici, da, chiar in evul mediu traiti) dar Romania nu e in razboi cu lumea intreaga si nimeni nu incearca sa fure o tara din care nu mai ai ce fura.
Romania este o tara care face parte din UE, care nu mai are sarma ghimpata la granita si in care alti cetateni ai UE pot intra si face afaceri exact la fel in care noi, romanii putem merge in alat tara din UE doar cu buletinul si daca suntem capabili, putem chiar sa facem afaceri. Problema este ca nu suntem capabili.
Tocmai de aceea articolul e securistic, pentru ca va inflameaza neuronul nationalist intr-o lume in care nationalismul nu mai exista decat in capul lui Vadim si al UDMR. Si al vostru, evident.
Cum puteti inghiti expresii de genul "agent PNL infiltrat in MAE"? MAE este o institutie in care partidele politice nu au voie sa intre? Sau cum?
Care sunt marile teme ale acestei mizerii?
1. SUA, Germania si Rusia vor sa ne fure (nu stiu ce anume exact), la fel cum au vrut intotdeauna. Mai mult, pentru ca nu au reusit in general lucrul asta intrecut, de data asta se aliaza ca sa ne fure pe toti.
2. Geoana incearca sa-i ajute la asta si este tradator (sigur, vor stabili istoricii, noi aici doar aruncam cu rahat in ventilator)
3. Patriotii de la HotNews alaturi de patriotii (fireste) din serviciile secrete au reusit sa impiedice vanzarea tarii.
4. Concluzia este simpla: ce bine ca l-ati votat pe Base.
Asta e un banc, nu? Dar e un banc prost pentru ca e cam lung.
Nu urasc pe nimeni, pur si simplu, sunt pe zi ce trece mai trist cand vad cum atatia oameni pot inghiti fara sa clipeasca atata manipulare retro, anii '50-'80.
Agilica asta e un tip periculos, credeti-ma
"Ar avea sens in secolul XIV (si intr-adevar pentru majoritatea extaziatilor de aici, da, chiar in evul mediu traiti) dar Romania nu e in razboi cu lumea intreaga si nimeni nu incearca sa fure o tara din care nu mai ai ce fura."
"Romania este o tara care face parte din UE, care nu mai are sarma ghimpata la granita"
"Agilica asta e un tip periculos, credeti-ma ".
Batrane... Esti absolut fascinant!
Te-am supraestimat. Iarta-ma. Eu locuiesc pe alta planeta.
Este evident ca atit rusii cit si americanii (sau ordinea care va place) au luat tepa cu Geoana. Cind nu poti sa-ti convingi proprii alegatori, cind rezultatele anterioare ale psd au avut la baza masive fraude elctorale, cind dupa 20 de ani romanii nu stiu adevarul despre lovitura de stat si mineriade, cind in spatele lui Geoana se vede mutra lui Iliescu - inventatorul baronilor locali... cum credeati ca rominii il vor alege ?. Sunt inca destui care l-au votat dar astia sunt asistatii social, lenesii cei carora comunismul le-a dat gratis casa, butelie, bilete de tratament si mai vor in continuare. Pentru astia insa ar fi trebuit sa munceasca la greu altii dispusi sa traiasca altfel. Iata de ce cu toata sustinerea Geoana nu a avut succes. Oare scena antologica in care Geoana topaia la sondaje mincinoase, sau in marja de eroare ce efect a avut asupra sustinatorilr sai ?. Cit despre Obama, tot mai multi americani si nu numai il considera o deziluzie.
Jos Palaria!
Ca sa nu mai zic cum se contrazice: pai hotaraste-te nene: E Geoaa "moscovit" sau Basescu? cum sa-l prefere Moscova pe Basescu daca Geoana e ala moscovit?
Eu zic asa: ori nenea autorul nostru e paranoic si nu mai judeca drept, ori articolul e "comandat" Dar acum ma intreb si eu: cine dracu sa dea bani ca sa scrie cineva asemenea aberatie ???
imi aduce un pic aminte de Eugen Barbu, Sergiu Nicolaescu... Margelatu, go figure.
Deci omu lui Geoana la americani a fost Gusa..
Care a facut si dres cu power brokerii, care power brokeri nu stiau ce rahat sovietic mananca baiatu asta de baiat de cand era mic copil.
Eu inteleg ca Obama&co sunt o administratie de tot rasul, ca tot felul de panarame si gate crashers pacalesc secret service si intra la Casa Alba cand inghesuiala acolo la ocazii mai festive...
dar Gusa trimisul special al lui Geoana acolo unde a fost el ambasador...
daca a reusit sa-si faca vreu nume pe acolo, si mai ales sa si-l pastreze , in ultimii ani de munca de partid fesenist, cred ca a daramat tot cu Gusa la butoane..
Noroc ca diaspora nu doarme.
Acuma pe bune: chiar credeti ca din RO au emigrat aia mai prosti..
E drept ca s-a umplut US si CDA si de securei si copiii lor, poate aia sa-i fi dat de baut lu Gusa.
Articolul demonstreaza ca nu s-a schimbat nimic in Romania de pe vremea cand boierii din tarile romane mergeau cu pesches la Inalta Poarta Otomana pentru a fi numiti domni intr-una din cele trei tari..
Singura deosebire este ca cei care pierd nu mai sunt maziliti. Mai mult , chiar mai au tupeu sa si vorbeasca....
Ei nu au iubit comunismul, doar s-au nascut in comunism, nu prea au avut de ales. Cand comunismul nu mai era o optiune in Europe, foarte entuziasti au imbratisat capitalismul (asa cum l-au inteles ei). Ideologia securisto-pcrista nu e nici de stanga nici de dreapta, este o ideologie adaptiva. La fel, mai recent PDL-ul a devenit din partid social-democrat, partid popular, de dreapta.
Din pacate revolutia din '89 nu si-a atins scopul (deci nu a fost o revolutie): acela de a schimba ordinea sociala prin oameni care nu erau implicati in vechile structuri. Fara o lege a lustratiei (acum deja e prea tarziu sa fie aplicata), revolutia din '89 a esuat.
Prin imprumutul imens si inutil, a sperat sa castige s[rijinul pietelor financiare, mai exact al acelora care conduc finantele lumii...
Avea totul pregatit; fraudarea pe variante de necesitate...100.000 de voturi, 200000 de voturi etc...Cu cat cuantumul fraudei era mai mare, cu atat era mai greu de realizat; asa ca, prin momentul Vantu a redus nevoia de frauda la 3-400000 de voturi; cum le-a obtinut:
- prin "invierea" a 20-30000 de morti
- prin cumpararea unor oameni care nu au participat la turul I - cea mai importanta metoda de crestere a scorului electoral..
- prin folosirea votului unor cetateni care nu s-au prezentat la turul I si nu au acceptat sa vina nici la turul II-votarea in numele lor, turism electoral
- prin crearea de identitati false si turism electoral
- prin modificarea, flagranta, grosiera a proceselor verbale plecate din centru de votare...
Povestea cu diaspora care a votat "masiv" cu Basescu este o chestiune de imagine, de spalare a imaginii lui Basescu de la exterior spre interior...
Hotnews minte, ca de obicei!
Ați scris informații interesante, dar vă rugăm nu suciți limba română! Cuvintele în romgleză din articolul dvs. abundă:
- decadă (uitați-vă în dicționar, în română se spune deceniu, decada ține doar 10 zile)
- pattern, PR, power-broker, etc.
- expresii netraduse
Vreau să vă spun că eu știu bine engleză (și alte limbi), dar în general cei care cunosc bine o altă limbă respectă cu atît mai mult limba lor maternă; doar cei care vor să-și afișeze erudiția o maltratează. Dacă ați făcut jurnalistică, sper că ați fost prezent la proba de română!
Cu respect
Ca cetatean ce traiesc in Romania si realitatile politice, economice si sociale ma afecteaza direct si dureros, am dreptul sa privesc cu rezerve promisiunile politicienilor de orice fel si sa am indoieli mari in promisiunile lui Basescu si PDL care au guvernat si guverneaza inca si care in afara de promisiuni nu au facut mai nimic care sa aduca si in viata mea de zi cu zi o cat de mica schimbare in bine. Scandalurile politice, coruptia, proasta gestionare a banilor publici, somajul si inflatia sunt, sunt realitatea crunta in care traiesc. Justificarile de orice fel dand vina pe criza mondiala si sloganurile anticomuniste si antisecuriste nu-mi tin nici de foame si nici de cald.
Vreau o viata mai buna si nu ideologii si sloganuri anticomuniste.
Desi a fost an electoral nu s-au dat pomeni de la Guvern, din contra, s-au dat afara oameni.
Plus ca in acest an 2009, chiar fiind an de criza, s-au adoptat niste legi de REFORMA.
"... ceea ce s-a intamplat acolo a fost sau nu un act ce a frizat tradarea interesului national."
A fost folosit bine.
Domnule, lumineaza-ma: tu ce ai inteles?
Vad ca nu esti de acord cu mine, si nici nu pretind sa fii. Ba mai mult, imi doresc sa strecor indoiala in sufletul credulilor cazuti pe spate in fata unui articol care in fond promoveaza o teorie a conspiratiei, in mod evident interesata.
Am postat pentru ca m-a frapat multimea de comentarii adulatoare si extaziate in fata unui lucru pe care nu-l inteleg si pe care il considera ocult: anume politica externa.
Te las sa ma mai injuri cate postari vrei, dar spune-mi totusi: tu ce ai inteles?