Principalele partide politice au cheltuit, dupa trei saptamani de campanie, aproximativ 3 milioane de euro pentru publicitate in presa scrisa si in audio-vizual, locul intai in ceea ce priveste banii investiti in publicitate electorala fiind ocupat de PNL, potrivit unui studiu IPP, informeaza NewsIn.

Dupa 21 de zile de campanie, Institutul pentru Politici Publice (IPP) a centralizat toate informatiile privind cheltuielile partidelor politice cu publicitatea electorala in presa scrisa si spoturile electorale din audio-vizual.

Astfel, analiza arata ca PNL a cheltuit cei mai multi bani in campanie, 1.180.876 euro, investind mai mult in publicitate in presa scrisa.

Alianta PSD - PC ocupa locul doi in topul cheltuielilor de campanie, cu 984.377 euro. Studiul releva ca social-democratii au preferat si ei, ca si liberalii, sa-si faca reclama in presa scrisa, cheltuind peste 600.000 de euro in aceasta directie. PD-L ocupa locul al treilea in topul cheltuielilor, cu 875.028 euro.

Democrat-liberalii au preferat sa isi faca publicitate pe sticla, ei cheltuind 539.225 euro pe spoturile electorale din audio-vizual.

Aceasta face ca suma totala cu publicitatea electorala in presa scrisa si spoturile electorale din audio-vizual investita de cei trei mari competitori sa ajunga la valoarea de 3.040.281 euro, potrivit IPP.

Sumele publicate de IPP reprezinta investitiile brute, calculate conform tarifelor furnizate de publicatii, cuprinzand si eventualele tarife speciale pentru publicitatea electorala. Monitorizarea s-a facut pe 21 cotidiane centrale, 119 de reviste/publicatii periodice, 15 posturi TV si 9 posturi de radio.

IPP urmeaza sa prezinte dupa terminarea campaniei rapoarte privind publicitatea electorala in presa centrala dar si locala, atat la nivel de partide, dar si pe fiecare candidat in parte.