Noul presedinte USR, Dan Barna: "Vad USR in zona de centru-dreapta a politicii"

de RFI     RFI Romania
Luni, 30 octombrie 2017, 14:35 Actualitate | Politic

Dan Barna, noul lider USR
Foto: Facebook
Noul presedinte al USR, Dan Barna, a declarat luni la RFI ca una dintre prioritatile sale este definirea doctrinara a partidului si a spus ca vede USR "in zona de centru-dreapta a politicii romanesti, in zona aceea a liberalismului proeuropean modernizator, care sustine explicit initiativa privata, care sustine dezvoltarea economica".

"Una dintre prioritatile pe care le-am exprimat eu este aceea de definire doctrinara, pentru a putea avea raspunsul pe care il asteapta intreaga societate, ce fel de partid este USR-ul", a mai spus Barna.

Intrebat cat de mare este riscul ca USR sa se rupa in perioada urmatoare, Dan Barna a raspuns: "Este un risc nesemnificativ, in opinia mea, pentru ca realitatea a aratat si experienta ultimelor luni a aratat ca in momentul in care exista dialog si in momentul in care discutam problemele fata in fata, problemele acestea interne inerente unui partid la inceput de drum, lucrurile functioneaza".

Reamintim ca Dan Barna a fost ales sambata presedinte al USR intr-un congres provocat de demisia presedintelui-fondator Nicusor Dan.

Citeste tot articolul pe RFI.ro























​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

2030 vizualizari

  • -26 (56 voturi)    
    In realitate... (Luni, 30 octombrie 2017, 14:42)

    Iorgovan [utilizator]

    ...e interesat de zona centru-jos, din dos...
  • -23 (43 voturi)    
    corectie (Luni, 30 octombrie 2017, 14:44)

    levierul [utilizator]

    In Romania tot ce e un pic la stanga fata de extrema dreapta este comunism. Nu o sa scapam de porcaria asta niciodata.
    Succes tovarase!
    • +22 (28 voturi)    
      ?!? (Luni, 30 octombrie 2017, 15:21)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      Da-mi exemplu de un partid mare de extrema dreapta. Partid extremist explicit nu mai exista de pe vremea PRM. Desi si ala era extremist doar cu numele si cu unele declaratii, in fapt fiind doar o falanga a PSD in cercarea de a utiliza si electoratul extremist.

      Iar PSD nu e nici socialist nici comunist. PSD e un partid comunist interesat exclusiv sa incalece justitia pentru a fura in voie.
      • -14 (24 voturi)    
        sa fim seriosi (Luni, 30 octombrie 2017, 16:21)

        levierul [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Chiar poti spune ca PRM era de extrema? Dreapta? Cum? Avand 95% membri comunisti si securisti?
        Pe bune?
        Iar ca sa iti raspund la intrebare, exista partide de extrema dreapta, dar sunt invizibile. Si asta este de bine.
        De rau este ca tot spectrul politic actual este un PCR vopsit. Vopsit ilegal si imoral.
        Nu exista o lustratie, iar daca ar fi acum ar fi cu 27 de ani prea tarziu. Acum avem lingai mici care pupa poala comunistilor vechi. Asta e modelul actual. In toate partidele
        • +6 (6 voturi)    
          pai asta am zis si eu (Marţi, 31 octombrie 2017, 10:32)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui levierul

          "Partid extremist explicit nu mai exista de pe vremea PRM. Desi si ala era extremist doar cu numele si cu unele declaratii, in fapt fiind doar o falanga a PSD in cercarea de a utiliza si electoratul extremist."
          Si nu sunt de acord ca tot spectrul politic e PCR vopsit. Sunt influente ale PCR si la PSD si la PNL, dar proportia nu e aceeasi. PNL nu vrea sa incalece justitia, PNL nu se ascude dupa imunitate. Si alegind intre PSD si PNL pe ala mai putin rau ajuti la scaderea ponderii PSD in parlament.

          Iar USR nu are nici o treaba cu PCR, nu cred ca-mi poti da un nume de parlamentar USR care are legatura cu PCR.

          Iar atitudinea asta de neparticipare pe ideea ca toti sunt rai e fix ce vrea PSD ca sa incalece tara. Nu te opreste nimeni sa studiezi CV-urile la toti candidatii de la tine din circumscriptie si sa votezi cu grupul cel mai putin nociv. Pentru ca nu e tot aia sa umpli parlamentul de Serbani Nicolae, Nicolici si Chiordachi, sau a-l umple cu condidatii USR.
          • 0 (2 voturi)    
            esti naiv (Marţi, 31 octombrie 2017, 14:20)

            levierul [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            gandeste-te ca si la USR se umbla tot cu bani si banii aia provin din lumea gri a afacerilor cu legatura cu banii publici. Lumea aia care sponsorizeaza politicul in Romania, este de origine comunista. De asta si spuneam ca cei noi sunt lingai ai comunistilor si ai odraslelor lor.
            Sunt de acord ca USR-ul reprezinta cea mai buna alternativa la situatia curenta, insa nu am mari sperante ca vor si aduce schimbarea societatii si distrugerea cailor prin care Romania ca si stat, plateste bani din banii publici catre comunisti.
            • 0 (0 voturi)    
              asta ar insemna sa fiu si mai naiv (Miercuri, 1 noiembrie 2017, 16:14)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui levierul

              Si pe deasupra ar insemna sa am si o fractura logica serioasa, ceea ce nu e cazul.
              Pe logica ta ar trebui sa nu mai votam pe nimeni, ca oricum toti sunt niste comunisti. ceea ce inseamna sa lasam asistatii si pensionarii sa ne decida viitorul. Si asta e profund gresit, vedem zilele astea de ce.
              Eu si daca am de ales intre Iliescu si vadim merg si votez. Chiar daca ambele variante imi provoaca voma.

              Cum zic mai sus, nu poti pune semnul egal intre unul de la USR, care vrei tu, si Nicolicea, Chiordache, Serbani Nicolae, Nicolicea. In mod sigur o guvernare USR ar fi mai buna pentru toata lumea decit una PSD.
      • -4 (8 voturi)    
        psd este de stanga (Luni, 30 octombrie 2017, 20:20)

        pb80tm [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        e adevarat ca intre stanga socialista/ comunista si stanga psdista sunt diferente. e adevarat ca psd e un partid proinfractional, dar infractiune este un produs pur stangist. deci toate sunt de stanga. infractorul fura de la ala care are, el nu munceste sa aibe. e teoria primitiva a stangismului. burghezii fura de la proletari de aceea burghezi trebuie starpiti. logica palindromiala la toti stangistii. psdisti sunt odraslele degenerate ale ideologiei socialiste si sindicaliste. infractorii dupa ce deterioreaza intr-un fel sau altul societatea, cer drepturi: tv, apa calda. smartfone, internet, dentist. adica au plisc de sindicalist. pt ei nu raul facut societatii e problema ci drepturile lor. detinutii din dreapta sunt martiri. ei nu solicita drepturi. ei sufera si se roaga. dreapta nu are extrema. e un fals propagandistic conceptul extrema dreapta. adevaratii oameni de dreapta nu se constituie in partide decat in mod exceptional. ei nu fac aliante interpersonale sa apere vre-un ideal. alianta, spiritul de turma, mitingurile, sedintele sunt tehnologii de stanga. exista multa nestinta in ce priveste conceptul de dreapta.
        • +4 (6 voturi)    
          depinde ce integei prin stinga (Marţi, 31 octombrie 2017, 10:35)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pb80tm

          Eu stinga vad in nordul europei sau in Canada. Adica taxe mari, uneori chiar ridicol de mari, contra servicii sociale de calitate. Asta e stinga adevarata in democratie.

          Ceea ce descrii tu acolo nu e stinga, e populism cu care prostesti populatii sarace mituibile cu 2 banuti.
          • 0 (0 voturi)    
            eu vad stanga ca un concept (Duminică, 5 noiembrie 2017, 17:19)

            pb80tm [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            politic. din el izvorasc diferite produse. ce vorbesti acolo e corect dar eu al vad ca un produs al stangii. diferite produse ale stangii au valoare in societate la un moment dat. dar prin manipularea lor incorecta de guverne aceste servicii se deterioreaza. ce scriu eu acolo e despre cele mai nerafinate si mai deteriorate produse de stanga. multi necunoscatori si mai ales mancatorii de kkt numit centru politic vad politica ca un copac impartit in 2 ramuri: stanga si dreapta. din cauza asta isi permit sa adopte pozitii variabile gen centru stanga si centru dreapta. eu vad politica ca si 2 copaci. unul face rod si genereaza ecosistem sustenabil in jurul lui printr-o administrare echilibrata si al numesc copacul de dreapta.
            celalat un copac formal degenerat, sterp productiv, in fapt un organism parazit care are o capacitate de a mima copacul de dreapta dar asi aroga multe functii si importantze. si al numesc copac de stanga. el mimeaza satisfacerea unui eventual ecosiste dar se lauda cu produsele copacului de dreapta. ca demonstratie parlamentarul se plimba cu mercedesu un produs pur de dreapta. sesizezi cum vad politica? de aia nu imi place stanga ca ideologie. stanga e buna doar la pastrarea echilibrului ecosistemului, sa distribuie corect supraproductia copacului de dreapta si sa franeze tendintele neoliberale de hiperproductie si supraeficientza adica sa nu lase copacul de dreapta sa bage steroizi in el.
  • -12 (42 voturi)    
    Lol (Luni, 30 octombrie 2017, 14:45)

    HP [utilizator]

    Ok, din punct de vedere al pozitionarii fata de initiativa privata - USR ar fi de centru dreapta.

    Insa o ideologie are doua componente - sociala si economica.

    Pe componenta sociala, prin sprijinirea drepturilor minoritatilor - USR e clar de stanga.

    In plus, nu poti sa spui ca sprijini initiativa privata, cand toti membrii tai sunt anti RMGC, indiferent de conditii.

    Mai analizati baieti, mai sapati.

    Nu de alta, dar fara clarificarile astea, trei sferturi din membrii USR nu stiu ce cauta pe acolo.
    • -9 (23 voturi)    
      "Centru-dreapta" pe stilul CDU cu Merkel? (Luni, 30 octombrie 2017, 15:04)

      Mondialul [utilizator] i-a raspuns lui HP

      http://www.dw.com/ro/merkel-neutralizeaz%C4%83-opozi%C8%9Bia/a-40271907

      Sau ca pe vremea lui Helmut Kohl?
      • +9 (21 voturi)    
        Nu, in comparatie cu Germania (Luni, 30 octombrie 2017, 16:03)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Mondialul

        cred ca mai degraba va semana in ideologic cu FDP - Partidul Liber Democrat (liberalii la ei). A luat recent 10%, si o sa formeaze guvernul cu Merkel.
        Iar in comapratie cu Italia, va fi comparabil cu ,,Forza Italia" a lui Berlusconi ( ideologic numai - nu luam la socoteala ,,coruptia" din spatele lui Berlusconi)
        Va fi ca PNL-ul la noi, dar mai de dreapta, si mai orientat spre sprijinirea antreprenoriatului, decat este acum PNL-ul ( fara idiotisme ca salarii pentru ingrijirea copilului, fara plafon, si alte prostii de stanga a PNL-ului)
    • +11 (31 voturi)    
      gindire cu premeditare (Luni, 30 octombrie 2017, 15:27)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Sprijinirea drepturilor minoritatilor e socialism?!? Asta de unde ai mai scos-o? Da un search pe google dupa socialism, citeste definitia, dupa care gindeste-te din nou cum suna afirmatia ta.

      Mai departe, ce treaba are initiativa privata cu RMCG?!? Sprijinirea initiativei private inseamna taxe mici, infrastructura buna, birocratie mica. Nu stors autul din munti cu orice pret si cu orice cost de mediu.
      • -11 (17 voturi)    
        Sprijinirea ”oprimaților” e marxism (Luni, 30 octombrie 2017, 22:25)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Dar tu ai putea să le dai lecții lui Helmut Kohl și Margaret Thatcher chiar cu o mână legată la spate, corect?

        Simplul fapt că încerci să prezinți USR-ul ca pe o formațiune de dreapta te discreditează și pe tine și USR-ul. Vrei socialism, asumă-ți-l. Nu încerca să ne explici că socialismul tău e de dreapta!
        • +6 (12 voturi)    
          Politologie a la Stefan Gheorghiu (Luni, 30 octombrie 2017, 23:05)

          bagu.florin [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          "Sprijinirea ”oprimaților” e marxism"
          Pai atunci Trump e marxistul planetei.
          • -6 (10 voturi)    
            OK, USR e dreapta și Trump e marxistul :) (Luni, 30 octombrie 2017, 23:57)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui bagu.florin

            Se pare că socialiștii nu mai au nici măcar simțul ridicolului. Cine luptă pentru drepturile minorităților sexuale ”oprimate”, Trump cumva?
        • +4 (6 voturi)    
          hai sa vedem ce zice google (Marţi, 31 octombrie 2017, 10:40)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          "Socialismul este o gamă de sisteme economice și sociale caracterizate prin proprietatea socială a lucrătorilor și controlul asupra mijloacelor de producție;[10] precum și ideologiile politice, teoriile și mișcările care au ca scop să le implementeze.[11] Proprietate socială se poate referi la publică, colectivă, sau proprietate cooperativă sau la altă combinație formată de acestea.[12] Deși există mai multe forme de socialism și nu există nici o definiție unică care să le cuprindă pe toate acestea,[13] dreptul de proprietate socială este elementul comun împărtășit de diversele sale forme.[5][14][15]
          "

          Si acu zi-mi tu unde zice acolo de minoritati sexuale... Sau da-mi tu un link cu o definitie a socialismului dinc are reiese ca lgbt tine de socialism. Sau explica-mi cum de SUA, simbolul capitalismului, e tara cu cele mai multe drepturi pentru minoritati.
      • +1 (1 vot)    
        lol (Miercuri, 1 noiembrie 2017, 17:53)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Cine a pomenit macar o singura data "socialism" ?

        Doar un redus poate asimila automat socialismul stangii, sau mai precis, stanga - socialismului.
  • -18 (34 voturi)    
    mda (Luni, 30 octombrie 2017, 14:50)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    se pare ca electoratul nu il mai vede deloc, dar e bine ca dv. il mai vedeti, totusi. ne oferiti si noua un barometru sociologic, mare lider al unui partid din ce in ce mai mic?
  • +17 (41 voturi)    
    nr mare de postaci (Luni, 30 octombrie 2017, 14:53)

    Francisc 1 [utilizator]

    pe care ii doare de usr arata ca e alternativa de care psd-kgb se teme!
    • -14 (32 voturi)    
      nu (Luni, 30 octombrie 2017, 14:59)

      Adran [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      e dezamagirea de care ne pare rau. din pacate.
    • +14 (28 voturi)    
      Corect! (Luni, 30 octombrie 2017, 15:09)

      BibiAfricanul [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Brusc au rasarit si criticii :-)
      @ Postaci - lasati, nu va mai stresati, aveti grija de prostii vostri.
      • -13 (25 voturi)    
        Pai (Luni, 30 octombrie 2017, 15:32)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui BibiAfricanul

        Sa ti amintesti vorbele astea si cand usr nu va mai intra in parlament.
  • +10 (28 voturi)    
    Pai ai definit deja doctrina (Luni, 30 octombrie 2017, 14:55)

    Habermas [utilizator]

    Este "zona aceea a liberalismului proeuropean modernizator, care sustine explicit initiativa privata, care sustine dezvoltarea economica". Gata, ce-ti trebuie mai mult?

    Treci la faza doi: ACTIUNE, adica: obiective, resurse, metode, oameni, optiuni, timetable pentru organizarea dialogului cu:
    1. cetatenii,
    2. cu mediul academic,
    3. cu mediul de afaceri
    4. cu partenerii europeni

    Nu va pierdeti vremea cu discutii "doctrinare" interne ca veti fi ignorati de toata lumea. sariti direct in lumea reala. Detaliile doctrinare se vor defini in mod natural din interactiunea directa cu realitatea.

    Realitatea nu asteapta pe nimeni sa-si aranjeze doctrina. Vreti doctrina? UTILITATEA PUBLICA. Asta va este doctrina. La treaba!
  • -10 (38 voturi)    
    ha ha (Luni, 30 octombrie 2017, 14:58)

    Adran [utilizator]

    l-ai pozitionat dejat in aripa progresista (extrema stanga americana). cazul e inchis :D. Ghinea ranjeste la malai. Eu dorm impacat ca nu m-am lasat pacalit. Prietenii care v-au votat si care incercau sa ma convinga regreta amarnic acum. #neVedemLaVot
    • +13 (17 voturi)    
      Ce varza de idei ! (Luni, 30 octombrie 2017, 21:38)

      zanax [utilizator] i-a raspuns lui Adran

      De cand aripa progresista inseamna extrema stanga americana ? Care extrema si care stanga ? Partidul democrat din SUA e social-liberal si are multe curente in cadrul sau, unele liberale, altele conservatoare, altele centriste, libertariene sau progresiste.

      Si de unde ideea asta strecurata perfid ca Ghinea e acolo pentru bani ? Stii cat a facut omul asta pentru societatea civila din Romania ? Ai idee cat a luptat impotriva abuzurilor si coruptiei PSD ? Mai adegraba atacul asta face parte din arsenalul celor care se opun USR. Nu te mai da votant USR, esti mai degraba votant pesedist.
      • -3 (9 voturi)    
        da. (Marţi, 31 octombrie 2017, 0:23)

        Adran [utilizator] i-a raspuns lui zanax

        pentru ca sunt 10 tipuri de votanti in Romania. Cei care voteaza PSD si cei care voteaza USR. Altceva nu mai exista. Daca esti impotriva USR automat esti PSDist. minte ingusta. Curente conservatoare in partidul democrat SUA ? ar putea sa fie catalogati "conservatori" cei care au ramas cu mentalitatea de left spre far-left de acum 5-10 ani. leftistii de acum sunt dusi far far far left cu pluta.
        • +2 (6 voturi)    
          USR e singurul partid curat (Marţi, 31 octombrie 2017, 11:00)

          zanax [utilizator] i-a raspuns lui Adran

          din Romania, nu a facut compromisuri si nu s-a manjit de coruptie. Cand ataci acest partid cu acuzatii mincinoase si calomnioase, gen e de extrema stanga sau Ghinea e acolo pentru bani, orice scuza ai invoca isi pierde legitimitatea, tu te fapt ataci singura alternativa ramasa la coalitia infractorilor.

          Cat despre curente conservatoare in Partidul democrat este evident ca nu ai auzit de Blue Dog Coalition.
          • +1 (1 vot)    
            partid curat (Vineri, 3 noiembrie 2017, 19:12)

            Adran [utilizator] i-a raspuns lui zanax

            ... si tu din pacate nu esti singurul naiv. hai sa jucam un joc modernist: pace prin razboi, toleranta prin ura, dragoste prin egoism si tot in aceste absurditati ale civilizatiei moderne vine si partid curat. Nu am auzit de Blue Dog Coalition, dar nu poti sa spui ca au cine stie ce influenta in partidul democrat.
  • -18 (26 voturi)    
    asa, asa (Luni, 30 octombrie 2017, 15:09)

    chillbill [utilizator]

    ca parca nu-s 1000 de partide de dreapta, mai e loc, luati electorat de la PNL, ALDE 5% si asa mai departe. Sa nu care cumva sa aveti tupeu sa incercati sa luati electorat dinspre PSD...
    • +11 (15 voturi)    
      daca pnl si alde sunt de dreapta.... (Luni, 30 octombrie 2017, 18:28)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui chillbill

      .
  • +14 (32 voturi)    
    disperarea postacilor usl (Luni, 30 octombrie 2017, 15:15)

    mark77 [utilizator]

    e uriasa , mai ales a penelistilor,care se duc in curand in cap!
  • -13 (35 voturi)    
    USR și stânga (Luni, 30 octombrie 2017, 15:25)

    Un cititor [utilizator]

    Câți dintre membrii și votanți USR merg la biserică? Câți bolșevici din URSS mergeau la biserică? Așadar USR. nu e doar în extrema stângă, ci și în afara istoriei.
    • +6 (30 voturi)    
      creiere spalate.. (Luni, 30 octombrie 2017, 15:39)

      mark77 [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      adica e de bine sa te duci la biserica,a?de aia e si usoara munca depusa de gadea & co la spalarea de creiere , nici nu e greu de spalat un creier deja 'clatit' de biserica!sper sa fii doar un postac platit,esti iertat in cazul asta! :))
      • -12 (28 voturi)    
        Usr-ist sau (Luni, 30 octombrie 2017, 17:08)

        Un cititor [utilizator] i-a raspuns lui mark77

        bolșevic. Altă explicație nu există. Părinții tot așa, bolșevici?
    • +8 (12 voturi)    
      Imi scapa logica (Luni, 30 octombrie 2017, 21:59)

      future [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Daca nu te duci la biserica inseamna ca esti bolsevic? Multi oameni inteligenti de pe lumea asta nu s-au dus la biserica, au fost atei si totusi nu au fost bolsevici. Si de unde stii tu daca votantii si membrii USR se duc sau nu la biserica ? Si de ce ti-ai dori sa mearga la biserica, nu ai destui votanti PSD care merg la biserica ?
  • -10 (30 voturi)    
    Cred ca doar tu vezi USR (Luni, 30 octombrie 2017, 16:06)

    CezarN [utilizator]

    Poate si cativa din cei 700 de membri. In rest, nimeni mai vede USR. Alegeril pentru presedintia USR au fost ca pentru a alege capitanul Titanicului.
  • -7 (35 voturi)    
    Poftim? (Luni, 30 octombrie 2017, 16:06)

    MPopa [utilizator]

    Mai omule, tu intelegi ce e dreapta politica? Nu se refera doar la incurajarea initiativei private. Asta a facut si PSD-ul, a incurajat initiativa privata a baietilor care cotizau la partid.
    Dreapta inseamna responsabilitate individuala (nu teoriile colectiviste atat de dragi progresistilor), inseamna moralitate cu radacini crestine, inseamna spirit national. Voi nu aveti nimic din astea. Ati inghitit pe nemestecate cateva idei trendy citite in mass-media occidentala care sustine aproape integral stanga radicala si-acum vreti sa ne ”civilizati”.
    • -13 (21 voturi)    
      Corect. Am impresia ca elitele nu ne dau voie (Luni, 30 octombrie 2017, 16:54)

      Mondialul [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

      Si o sa fim printre ultimii si la acest curent ca si la multe altele. Zicea cineva de curand ca noi avem o latenta de cativa ani fata de cei din jurul nostru. Sa nu ne miram ca au plecat peste 3 milioane de romani din tara ca nu au gasit de lucru.
    • -6 (12 voturi)    
      Bravo (Luni, 30 octombrie 2017, 22:18)

      wintershadow [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

      Ti-as da 10 plusuri daca as putea.
      Inca o dezamagire, cred ca la urmatoarele alegeri usr-ul nu va fi nici in marja de eroare :)
    • +9 (15 voturi)    
      Confunzi dreapta (Luni, 30 octombrie 2017, 22:58)

      geo.lex [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

      cu conservatorismul. Exista si liberalismul clasic care nu e interesat de religie precum crestin democratia, insa sustine responsabilitatea individuala si initiativa privata. Exista si neo-liberalism, liberalism conservator, liberalism democrat si multe alte curente la dreapta spectrului politic sau de orientare centrista. Deci poti sa fii de drepta sau centru dreapta fara sa fii conservator.

      Progresismul nu are legatura cu colectivismul. Progresistii sunt pentru economia de piata si sustin propritatea privata. Progresismul este o miscare reformatoare si a luat nastere ca urmare a provocarilor aduse de modernizare si de avansul stiintei si tehnologiei.

      Progresistii sunt de parere ca drepturile individuale nu pot fi asigurate daca nu se atinge un nivel de dezvoltare sociala, dezvoltare la care se poate ajunge prin asigurarea unor sisteme performante de sanatate si de educatie. Drepturile individuale sut puse cel mai bine in valoare atunci cand individul are asigurate conditiile optime pentru a si le exercita.

      Progresistii au avut un rol important in istoria SUA prin reformele de combatere a coruptiei, de limitare a monopolurilor economice, de protejare a mediului si prin reformele din sanatate si educatie. Viziunea lor este ca societatea trebuie sa se adapteze si sa tina pasul cu evolutiile economice, politice si tehnologice.

      Care sunt ideile alea de stanga radicala importate de USR ?
  • +10 (14 voturi)    
    pozitionare (Luni, 30 octombrie 2017, 16:59)

    noi2013 [utilizator]

    As vrea sa vad si eu un partid in Romania care vine si spune cum se pozitioneaza, isi declara obiectivele si actioneaza in consecinta pentru societate si indiv, nu de dragul de a se auzi.

    Prima declaratie a lui Barna a fost ca dusmanul e PSD-ul ...pe bune?! Mi se rupe cine e dusmanul si cine e prietenul! Vreau sa ma duc la vot si sa aleg obiective si actiuni pentru mine ca cetatean si pentru societate, nu pentru ca e dusman sau nu cu PSD-ul.....

    Pana nu vom avea asa ceva prezenta la vot va fi din ce in ce mai mica si PSD-ul din ce in ce mai mare. Asa ca degeaba se declara toti dusmani
  • -9 (25 voturi)    
    ? (Luni, 30 octombrie 2017, 17:06)

    albastru de Romania [utilizator]

    am votat recent ND si apoi USR.

    in prezent am o parere f proasta despre noua directie pe care a luat-o partidul.

    Si va intreb pe cei de la new USR ca dau cu + si - pe aici, de ce as mai vota acest partid.

    Argumentul ca altfel iese PSD nu il voi mai inghiti o data, mai bine imi anulez votul, decat sa mai votez raul cel mic.
  • -10 (26 voturi)    
    In Romania dreapta e o stanga progresista (Luni, 30 octombrie 2017, 18:43)

    andipetre [utilizator]

    In sensul acesta, daca USR, adept al tuturor doctrinelor progresiviste si politic-corecte, e partid de centru-dreapta, atunci orice in lumea asta poate fi de dreapta.
    • +6 (14 voturi)    
      Spui gresit .Nu cred ca o sa fie partid de (Luni, 30 octombrie 2017, 21:50)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      genul politic-corect ! Asa ar fi fost cu Nicusor Dan.
      Dar acesta nu mai este in partid !
      Nicusor Dan a plecat din cauza referendumului pentru drepturil civile / orientari sexuale recunoscute etc.
      Cei care sustin chestiile astea, sau care sunt neutrii, nu inseamna ca sunt toti de genul political-corect.
      Pai asa, muti din acestia gasesti si in PNL si chiar in PSD sau ALDE.
  • -9 (19 voturi)    
    Centru-spate (Luni, 30 octombrie 2017, 21:33)

    Klaus_Voievod [utilizator]

    Chestia asta cu "USR in zona de centru-dreapta a politicii" este o pacaleala atat de cusuta cu ata alba incat starneste rasul. In doar citeva luni din USR a ramas doar numele (neinspirat, de altfel, provenit din USB-ul lui ND) in rest metamorfoza este completa. Avem un grup de activisti neomarxisti care au preluat din interior USR-ul si care sunt ingrijorati ca pierd complet electoratul care i-a acordat incredere lui ND si au dus partidul in parlament. Asta este explicatia evidenta a acestei minciuni pe care o sa o mai auzim repetata mereu de acum inainte. Stanga neomarxista nu are un electorat in Romania asa incat este silita sa practice homocromia pentru a deturna niste voturi. Dl. Barna este perfect constient ca trebuie sa joace comedia "centru-dreapta" pentru a supravietui pe scena politica. Ridicol.
    • +5 (17 voturi)    
      V-a dat drumul PSD-ul din lesa (Luni, 30 octombrie 2017, 23:32)

      georgy23 [utilizator] i-a raspuns lui Klaus_Voievod

      ca sa atacati USR-ul ? Daca cauti neo-marxism il gasesti la stapanii tai pesedisti. Va e frica de acest partid pentru ca nu are lepre penale care pot fi santajate sau cu care se pot face intelegeri oculte, de asta furia impotriva acestui partid si denigrarea lui.

      N-o sa reusiti mai postacilor.
      • -5 (11 voturi)    
        Legat la ochi lupta cu PSD-ul... (Marţi, 31 octombrie 2017, 2:24)

        Klaus_Voievod [utilizator] i-a raspuns lui georgy23

        Ai inceput lupta cu PSD-ul nevazut, puiut ? Eu am votat USR si m-am trezit cu un alt partid cu acelasi nume dar cu oameni si idei diferite. Ma indoiesc ca as putea gasi neomarxism in PSD dupa plecarea lui Remus Cernea, poate paleomarxism... Apropos de intelegeri oculte, cum a ajuns dl. Barna presedinte ?
        • +2 (8 voturi)    
          Bancul zilei (Marţi, 31 octombrie 2017, 10:03)

          georgy23 [utilizator] i-a raspuns lui Klaus_Voievod

          Tu ai votat cu USR ? Hahaha..hahaha...hahaha
          • -1 (1 vot)    
            PSD - PNL- ALDE - USR - UDMR (Marţi, 31 octombrie 2017, 20:08)

            Klaus_Voievod [utilizator] i-a raspuns lui georgy23

            Am avut de ales intre a nu vota deloc si a-mi infrange neincrederea in proiectul unuei asociatii civice locale care devine partid national in doar cateva luni prin cooptarea a zeci de alte asociatii cu profile diferite. Am votat USR ca vot anti-PSD. Probabil ca mine au judecat si cateva zeci de mii de oameni. Voi, neomarxistii, nici nu ati contat in masa de voturi care a dus USR in parlament. Va trebui insa de acum sa sustineti voi partidul, si nu cu plusuri sau minusuri pe net, ci cu voturi si actiune politica. De asta se teme si dl. Barna, altfel n-ar fi iesit cu minciunica asta ridicola cu "centru-dreapta" cu care incearca sa mai fraiereasca lumea inca un pic.
  • 0 (6 voturi)    
    Partide (Luni, 30 octombrie 2017, 22:25)

    naftuli [utilizator]

    După răscoluție, în cei aproape 28 de ani, politica românească „democrată” cu recunoaștere internațională (UE - NATO) nu a reușit să scoată un partid care să determine propășirea României (propășirea, cea din jurământul fiecărui șpuțer ajuns mare ministru). Dacă în 10 - 15 ani România era „propășită”, până acum populația ar fi uitat de comuniști și nu mai alergați după ei.
  • +6 (20 voturi)    
    USR va fi singurul partid autentic (Luni, 30 octombrie 2017, 23:22)

    gavrone [utilizator]

    de centru-dreapta din Romania. PNL e umbra PSD, ALDE e sluga PSD, PMP e complicele PSD. E un partid neatins de complicitatile vechilor politicieni, nu are corupti, are oameni relativ tineri si noi in politica, are toate sansele sa creasca si sa ajunga o forta politica.

    Succes !
    • -2 (8 voturi)    
      va fi, va creste, vom prospera, vom depasi, (Marţi, 31 octombrie 2017, 2:28)

      Klaus_Voievod [utilizator] i-a raspuns lui gavrone

      Induiosator...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version