Membrii USR analizeaza platformele sustinute de Cristian Ghinea, Clotilde Armand si Nicusor Dan pentru a stabili ideologia partidului

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 8 iulie 2017, 12:26 Actualitate | Politic

USR
Foto: Hotnews
Membrii USR, impartiti in trei tabere - sustinatorii lui Cristian Ghinea, cei ai lui Clotilde Armand si cei ai lui Nicusor Dan - au depus la partid trei platforme pentru a-si stabili ideologia formatiunii, in conditiile in care primii se definesc a fi "latura conservatoare", ceilalti se considera liberali, iar Nicusor Dan - sustinatorul "unitatii in diversitate", scrie News.ro, citand surse din conducerea Uniunii Salvati Romania.

Liberalii din USR au reiterat ca vor milita pentru pozitionare impotriva modificarii Constitutiei pe tema familiei la referendumul intern al partidului, in timp ce latura conservatoare a sustinut "intarirea casatoriei si a familiei, principalul fundament al societatii". La polul opus, Nicusor Dan i-a rugat pe colegii sai sa ia in calcul "sensibilitatile" celor care nu impartasesc in intregime aceste valori si caracteristicile societatii romanesti in momentul in care isi aleg "bataliile si pozitiile".

Toate cele trei platforme se afla in discutia interna a partidului, urmand ca membrii USR sa isi aleaga ideologia politica.

  • Platforma "USR liberal"

Platforma "USR liberal", sustinuta de majoritatea din partid, printre care deputatul Cristian Ghinea si purtatorul de cuvant Dan Barna, evidentiaza faptul ca formatiunea pierde multa vreme pe subiecte minore, criza organizatorica din formatiune avand atat efecte interne, cat si externe, in conditiile in care numarul celor care s-au inscris in partid "a scazut dramatic".

"Entuziasmul inceputului a fost benefic, dar insuficient. Pierdem multa vreme pe subiecte minore si am ajuns sa ignoram punctele importante ale politicii. Avem nevoie de o reconstientizare a misiunii noastre. Criza organizatorica prin care trecem are efecte interne si externe, in acelasi timp. Senzatia de epuizare interna se face simtita si in afara, unde numarul celor care vor sa ni se alature a scazut dramatic. Lipsa unei directii clare a slabit increderea organizatiei in propriile forte, in timp ce oportunitatile trec pe langa noi", se arata in documentul citat.

Autointitulatii liberali sustin ca "adevaratii conservatori si progresisti sunt doua grupuri minore in cadrul USR".

"Centrul USR este liberal. Majoritatea tacuta este liberala. Majoritatea useristilor sunt moderati care doresc si economie de piata si toleranta. Mai mult, in contextul politic actual, doar USR poate fi vocea reala si legitima a liberalismului modern european. PSD este un partid nationalist socialist organizat ca sa capuseze statul. PNL a devenit, acum si oficial sub noua conducere, un partid conservator. USR are masa critica de liberali adevarati din Romania", sustin acestia.

Ei au adus in discutie si pozitionarea USR legat de modificarea Constitutiei pe tema familiei, fapt ce a starnit o ampla controversa in partid, care s-a finalizat cu demisia din formatiune a fostului lider Nicusor Dan.

"De fapt, a exprima pozitii oficiale ale partidului nu inseamna a lua dreptul membrilor de a exprima pozitii personale. O pozitie oficiala exprima linia majoritara in partid, asumata ca atare. USR a avut sansa sa fie partidul care avea o pozitie oficiala care sa reprezinte majoritatea membrilor si a electoratului sau - fara a interzice optiuni personale. Un partid trebuie sa decida", se arata in textul platformei USR liberal.

Potrivit documentului, Uniunea Salvati Romania "va ramane cel mai credibil partid care apara statul de drept".

"Dar nu putem fi doar in defensiva. Facem politica pentru ca vrem sa invingem Sistemul, nu doar sa limitam pagubele pe care le produce. USR este partidul anticoruptie pentru ca e partidul anti-sistem", sustin "liberalii" din USR.

Ei s-au declarat "socati" de schimbarile din programul de guvernare, precum cele din tranzitia Grindeanu - Tudose, motiv pentru care "vor lupta cu toate fortele sa impiedice transformarile nocive ale sistemului de impozitare".

"Haosul decizional in materie de economie pe care il vedem acum reprezinta doar metastaza unui sistem in care politicienii se joaca populist cu banii nostri. Solutia nu poate fi decat una structurala: mai  putini bani pe mana politicienilor si limitarea posibilitatii lor de a ne face rau. USR Liberal va declansa o dezbatere nationala pentru o schimbare Constitutionala cu sens: limitarea prin Constitutie a deficitului bugetar, a datoriei publice si garantarea constitutionala a contributiilor la pensiile administrate privat", precizeaza latura liberala.

Ei sunt convinsi de faptul  ca, "dupa ce vor arunca in aer deficitul bugetar, politicienii vor incepe sa puna presiune pe moneda nationala, prin inflatie", motiv pentru care "vor milita pentru o trecere rapida la moneda comuna euro".

"Vom cere instituirea unui mecanism permanent de feed-back al cetatenilor care interactioneaza cu institutiile publice. Institutiile care nu performeaza la aceste teste de satisfactie ale cetatenilor trebuie desfiintate si reorganizate. Drumul spre libertate prospera al societatii romanesti nu poate trece prin est, nu poate fi indrumat spre Rusia. Am invatat acest lucru in anii comunismului. Sustinem o stransa legatura cu Statele Unite, partenerul nostru predilect intr-o lume a libertatii", se mai mentioneaza in documentul citat.

In incheiere, liberalii din USR au reiterat ca vor milita pentru pozitionare impotriva schimbarii Constitutiei la referendumul intern al partidului.

"Credem ca referendumul initiat pentru modificarea definirii familiei in interiorul Constitutiei este periculos, ingradeste drepturile unor persoane si ingradeste dreptul generatiilor viitoare de a lua o decizie. Sustinem parteneriatul civil. Credem ca fiecare cetatean este liber sa aleaga sa traiasca asa cum crede el de cuviinta, atat timp cat nu incalca legile statului. Orice limitare a libertatilor civile este o interferenta si un abuz la care ne impotrivim", a conchis aripa liberala din USR.

  • Platfoma "USR popular"

Potrivit platfomei "USR popular", sustinuta de Clotilde Armand, "curentul popular din politica europeana este o orientare inspirata de viziunea crestina asupra omului si de conceptia crestin-democrata asupra societatii".

"El urmareste sa aplice in politica principiile moralei crestine si ale democratiei liberale, in scopul moralizarii vietii publice si al punerii statului in serviciul cetatenilor. Proiectul crestin-democrat este deschis pentru oricine recunoaste demnitatea si drepturile tuturor oamenilor si accepta principiile fundamentale ale politicii rezultand de aici", se arata in textul documentului.

Sustinatorii acestuia precizeaza ca "pentru a servi democratia si interesele fundamentale ale Romaniei, USR trebuie sa evite atat accentele populiste, cat si excesele utopiste, punand in centrul actiunii sale combaterea celor doua probleme majore ale Romaniei actuale: saracia (adancita si agravata de coruptie) si lipsa generala de educatie".

La capitolul reforma sistemului electoral este mentionat faptul ca "Parlamentul ar trebui alcatuit din maxim 300 de deputati si senatori, alegerile locale sa aiba loc in doua tururi, iar alegerea presedintilor Consiliilor Judetene sa fie directa".

Totodata, acestia sustin independenta justitiei si continuarea luptei anticoruptie la toate nivelurile.

Latura conservatoare mai evidentiaza "intarirea casatoriei si a familiei, principalul fundament al societatii si cadrul optim pentru cresterea si educarea copiilor".

"Sustinem o Romanie care actioneaza, nu doar reactioneaza, in cadrul Uniunii Europene, care se comporta ca un membru cu drepturi depline si este capabila sa-si formuleze si sa-si urmareasca interesele nationale, nu doar sa se alinieze pozitiei europene. Nu vrem ca tara noastra sa fie un membru de rangul doi, la periferia unei Uniuni cu doua viteze", au precizat sustinatorii platformei USR popular.

Ei mai arata importanta continuarii parteneriatului strategic cu SUA, dar si a altor parteneriate, in primul rand cu Germania si Franta.

"Conservatorii" din USR afirma "sprijin pentru calea europeana a Republicii Moldova, pentru democratizarea si de-oligarhizarea acesteia prin reforme politice, economice si legate de independenta justitiei si lupta anti-coruptie, precum si pentru stabilirea unui cadru legal si predictibil".

  • Platforma lui Nicusor Dan

Fostul presedinte al USR Nicusor Dan a transmis o scrisoare interna in care lanseaza un apel "pentru unitate in diversitate" si afirma ca pozitia partidului fata de referendumul de modificare a Constitutiei pe tema familiei este cea care creaza diviziune in interiorul formatiunii.

"Exista o chestiune care aparent ne divizeaza: luarea unei pozitii fata de referendumul pentru familie. Ceea ce nu ne-a impiedicat sa lucram in continuare impreuna - dovada sunt rapoartele de activitate pe plan local si parlamentar ale USR. Mai mult, la Congres am agreat impreuna in statut ca USR va respecta in activitatea sa, in orice directie, jurisprudenta CEDO asupra drepturilor omului. Am decis tot impreuna ca sustinem neconditionat parteneriatul civil si suntem unicul partid din Romania care a anuntat public si are o astfel de prioritate", a afirmat deputatul in documentul care defineste, practic, platforma sa.

"Pentru a nu lasa loc de interpretari", Nicusor Dan a tinut sa precizeze ca, dincolo de referendumul pentru modificarea Constitutiei, "nu va ezita sa se opuna Coalitiei pentru Familie in cazul in care aceasta entitate va incerca sa impuna pe agenda politica proiecte care ar incerca sa restranga drepturi sau libertati consacrate de tratate internationale sau de decizii CEDO sau daca ar pune in pericol traseul de integrare europeana a tarii".

El a mai spus ca "indelungata dezbatere interna le-a ocupat timp si resurse, dar nu a facut pe niciunul dintre ei sa-si schimbe opinia".

"Nu a reusit nici sa schimbe opiniile cetatenilor, dar le-a slabit increderea in capacitatea USR de a le rezolva problemele care-i afecteaza zilnic: coruptia, risipa banilor publici, gestiunea defectuoasa a institutiilor si a companiilor de stat, lipsa unui sistem corect de educatie si de sanatate, lipsa infrastructurii moderne etc. Totodata, subiectul referendumului pentru familie a polarizat toata atentia interna si externa, in defavoarea initiativelor USR pe plan local si parlamentar si a colegilor care au continuat sa munceasca in acord cu misiunea noastra agreata inca de la inceput", a completat deputatul.

Nicusor Dan sustine ca "acest subiect a reusit sa afecteze puntile de comunicare dintre ei si i-a facut sa vada doar punctele care ii despart, sa le uite pe cele care ii apropie, prada unui dialog unilateral si intolerant unii fata de ceilalti".

"Intelegem faptul ca USR este un partid format, in cea mai mare parte, din oameni cu afinitati liberale si care trebuie sa isi asume directia pe care si-o doreste majoritatea membrilor, dar va rugam sa luati in calcul sensibilitatile colegilor nostri care nu impartasesc in intregime aceste valori si, de asemenea, caracteristicile societatii romanesti in momentul in care alegeti bataliile si pozitiile", a conchis fostul presedinte USR.

Purtatorul de cuvant al USR, Dan Barna, anunta, pe 17 iunie, ca liderii Uniunii Salvati Romania, convocati in Comitetul Politic National, au decis, dupa dezbateri "foarte consistente si contondente", sa sustina parteneriatul civil, precum si libertatea de opinie a membrilor fata de initiativa de modificare a Constitutiei pe tema familiei.

"Astazi (sambata - n.r.) a avut loc Comitetul Politic National al USR convocat ca urmare a decizie Biroului National de pozitionare impotriva moficarii art 48 din Constitutie si a demisiei subsecvente a presedintelui partidului Nicusor Dan. Dupa dezbateri foarte consistente si contondente de peste 7 ore CPN a decis sa asume la randul sau astazi o decizie de sustinere a parteneriatul civil. (Vot: 77 la 1, 7 abtineri) dar si una de pastrare a libertatii de opinie a membrilor sai fata de initiativa de modificare a Constitutiei. ( Vot: 56 la 33, cu 4 abtineri)", a scris deputatul USR, pe Facebook.

In ceea ce priveste situatia lui Nicusor Dan, Dan Barna a spus ca acesta a afirmat ca "decizia unei eventuale reveniri in partid o va lua dupa rezultatele referendumului intern programat in prima parte a lunii august pentru a se avea in vedere pozitia membrilor partidului".
























[P] 1000 inseamna mai mult decat un numar

Angajatii sunt resursa cea mai importanta in orice companie, iar in cazul unui business de servicii, succesul se bazeaza pe resurse umane competente si implicate, care aduc plus valoare in relatia cu clientii. Societe Generale European Business Services, centrul care ofera servicii profesionale cu valoare adaugata in domenii precum finante, achizitii, resurse umane, KYC (Know Your Customers) si servicii de IT pentru grupul Societe Generale, a ajuns la pragul de 1000 de angajati in doar 6 ani de la infiintare.

4175 vizualizari

  • +23 (25 voturi)    
    doctrina (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 12:46)

    grongobar [utilizator]

    Am fi avut nevoie de un partid care sa aibe curajul sa adopte o doctrina de dreapta (dreapta adevarata,nu centrisme populiste),care sa reduca rolul statului la minimum.Cat timp vor exista "mamuti" ai statului va exista si coruptie,vor fi "baieti destepti" care sa capuseze acesti mamuti,furand practic din buzunarul nostru.Privatizare a tot ce se poate prin licitatii la vedere si cu caiete de sarcini clare,iar la stat sa mai ramana armata,si organele de administrare (si alea reduse conform referendumului validat din 2009).
    • -20 (28 voturi)    
      Hmm.... (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 13:44)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

      Spune-mi te rog, care este diferența între a fi furat de Stat și a fi furat de multinaționale? Că doar nu ești suficient de naiv încât să crezi că își vor plăti corect taxele într-o utopie libertariană precum cea prezentată de tine.

      Soluția este formarea unor companii mari cu capital 100% românesc care să fie competitive pe piața mondială. Iar dacă nu sunt încă competitive, cele care ar avea potențial sprijinite și protejate de Stat.

      Așa s-a îmbogățit Singapore, așa a ajuns Coreea de Sud de la un nivel de trai sub cel african la începutul secolului XX până unde este acum.
      • +6 (10 voturi)    
        Statul nu se va controla pe sine, asta e diferența (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 14:56)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Când te fură statul, nu ai nicio posibilitate să te opui. Când te fură o companie, apelezi la stat, aflat pe post de arbitru și îți recâștigi astfel drepturile.

        Utopie este ceea ce propui tu și e bazată pe ideea neroadă că se poate face antreprenoriat cu funcționarii statului.

        Singapore e un oraș-stat de vreo 3 ori cât Bucureștiul, care ”smântânește” economia Malaeziei și parțial a Indoneziei. Dacă Rotterdam sau Hamburg ar deveni state independente, ar avea același succes ca Singapore.

        Dar nu poți avea un Singapore cât România, România e ca și cum ai avea și Malaezia atașată la Singapore.
        • +5 (7 voturi)    
          mai simplu (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 16:46)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Subscriu.

          Multi romani sunt adepti ai fascismului, dar nu ar recunnoaste-o nici in ruptul capului.

          De fapt nu e un fascism traditional, pentru ca nu se bazeaza pe o filosofie fascista si nici nu vizeaza crearea de institutii tipic fasciste, Mie mi se pare ceva intre NEP si fascism, de fapt.

          In orice caz, multi nu vor de fapt capitalism pentru ca au inteles ca ar trebui sa munceasca,,,,
          • -1 (1 vot)    
            da, sunt de acord.... (Luni, 10 iulie 2017, 10:21)

            press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

            Sunt lobotomizati ca tine in Romania, din fericire nu prea multi, care sunt admiratori ai fascismului islamic si a fascismului neomarxist....100% de accord cu tine!...atata timp cat sunteti foarte putini la numar, la fel ca si adeptii islamului hardcore, societatea romaneasca nu este in pericol iminent....
        • -6 (10 voturi)    
          Bun (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 17:19)

          Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Dar cum rămâne cu al doilea exemplu, poate și mai extrem? Repet: Coreea de Sud a fost la un nivel sub cel al Africii la începutul sec. XX, iar acum corporațiile lor (care - surpriză! - nu au fost privatizate pe nimic primului străin venit și 100% au beneficiat de protecționism de stat la ei acolo) domină economia mondială, la o populație puțin mai mult decât dublă față de cea a României.
          • 0 (4 voturi)    
            Coreea de Sud a fost dictatură militară (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 22:46)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

            Dar spre deosebire de Ceaușescu, dictatorul lor a orientat economia spre export.

            Generalul Park a condus țara timp de 18 ani și a venit la putere printr-o lovitură de stat în 1961. Ceaușescu a venit la putere în 1965 și a avut o popularitate imensă după invadarea Cehoslovaciei de către Tratatul de la Varșovia în 1968.

            Ceaușescu putea să facă toit ce voia el, dar a ales să se inspire din Coreea de Nord, nu din Coreea de Sud. Care e solutia ta acum, o dictatură militară în Europa anului 2017, care să orienteze economia Romaniei spre export ?!
      • 0 (8 voturi)    
        detaliii (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 16:50)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Nu ai vrea sa traiesti in Coreea de Sud. Crede-ma, nu ai vrea.

        Citeste mai mult despre Coreea de Sud si imi vei da dreptate. Nu te lua numai dupa indicatorii macroeconmici.

        Cat priveste "companii cu capital de stat" acestea sunt in capitalism o mare exceptie si sunt grefate pe o economie de piata functionala, nu inlocuiesc economia de piata.
        • -1 (1 vot)    
          bine mah... (Luni, 10 iulie 2017, 10:25)

          press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          probabil ca in coreea de nord ar fi excelent de trait...de unde tot apareti atatia hipsteri pe aici, nu pot sa-mi dau seama!...unde poate duce (in)cultura promovata de mainstream masmedia!!!...mai puneti si voi mana si cititi cate o carte....
      • +5 (5 voturi)    
        Eu vad 2 diferente mari (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 18:52)

        riga crypto [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Prima ar fi ca multinationalele te fura pe cont propriu si isi asuma niste riscuri pentru asta. Statul te fura pe banii tai si nu risca nimic.
        A doua ar fi ca, daca ar fura numai multinationalele iar statul n-ar fi si el ocupat, la randuyl sau cu furtul, ar avea mai mult timp sa se ocupe tocmai de... multinationalele care fura.
  • -18 (30 voturi)    
    ideologia partidului... (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 12:48)

    press_to_reset_the_world [utilizator]

    este deja stabilita...marxism scrie pe voi...mirositi de la o posta a extremism de stanga!...
    • 0 (8 voturi)    
      oarecum (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 16:43)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui press_to_reset_the_world

      Da, dar asta pentru ca intotdeuna stanga radical a fost si mai vocala, nu neaparat mai puternica.

      Iar plasarea USR pe stanga, chiar moderata, il va face sa piarda rapid voturi pana la a nu mai intra in parlament.

      Stangistii radicali au deja un partid pe care il voteaza....
  • +13 (25 voturi)    
    Interesanta dezbaterea ! (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 13:01)

    Susufler0 [utilizator]

    Cred ca platforma liberala (daca este adevarat ce spun Ghinea and co. ca are cei mai multi adepti in partid, (atentie, nu la varf, ci la baza) va avea castig de cauza.

    Popularii lui Clotilde, parca i-am mai vazut si la altii.

    Nicusor, tocmai pt ca nu are o platforma in adevaratul inteles al cuvantului ar trebui sa aiba o charisma nemaipomenita pt a-i vraji pe useristi.

    PS. Desi, strict dpdv politic, el are dreptate !

    PPS. Cine naiba l-a adus pe Ghinea in partidul asta ?
  • -5 (29 voturi)    
    cine este Ghinea? (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 13:20)

    gic [utilizator]

    in comparatie cu Nicusor Dana si Clotilde Armand?
    cat a contribuit el la cresterea USR vizavi de cei doi?

    poate imi scapa ceva...
    • -20 (24 voturi)    
      Cum adică cu cât? El e băiatul ce vine cu banii... (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 13:45)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui gic

      ...direct din conturile lui Soros.
      • +3 (7 voturi)    
        vai mama ei de viata... (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 16:54)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Cum naiba sa finanteze stangistul Soros pe cineva cu o ideologie de dreapta?

        Si de ce ar face-o?!

        Am tot auzit prostia asta, pe care o cred cei care nu au citit in viata lor decat Mersul Trenurilor, si ala pe sarite... :-)).

        Stiu ca asta e directiva, sa tot bateti campii cu Soros asta. Dar intre timp, cred ca si analfabetii s-au lamurit si rad de voi.

        Ma rog, nu ma oboseam sa raspund, ca sa nu hranesc trolii, dar imi e cumva mila de voi ca sunteti nevoiti sa spuneti lucruri pe care nici voi nu le credeti.
    • +14 (28 voturi)    
      Ghinea este un intelectual (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 14:08)

      gaby.n [utilizator] i-a raspuns lui gic

      de dreapta cu contributii semnificative in zona societatii civile. A fost si ramane un critic acerb al derapajelor PSD-ului, a coruptiei si a utopiilor iliesciene. Este un adept ferm al statului de drept, al justitiei, al societatii deschise liberale. USR are numai de castigat de pe urma unor asemenea oameni.
      • -5 (11 voturi)    
        Dacă un progresist îl laudă pe Ghinea :) (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 22:50)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui gaby.n

        înseamnă că e tot progresist pro-LGBT și Ghinea.

        Nu uita că ai mai folosit nick-name-ul ăsta ca să promovezi căsătoria între persoane de același sex. Acum îl promovezi și pe Ghinea? :)
        • +2 (4 voturi)    
          Daca un homofob il injura (Duminică, 9 iulie 2017, 22:00)

          gaby.n [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          pe Ghinea, inseamna ca Ghinea e un om de valoare. Are votul meu.
    • -8 (10 voturi)    
      ghinea (Duminică, 9 iulie 2017, 14:01)

      martel55 [utilizator] i-a raspuns lui gic

      e un neomarxist fabricat la Bruxelles si parasutat aici sa creeze un partid bazat pe corectitudiniea politica, care sustine multiculturalismul ce a distru europa de vest pana la limita razboiului civilizational....si dupa cum se vede pe htonews sunt si la noi destui spalati pe creier care ar vota asa ceva fara sa gandeasca prea mut
      • +5 (7 voturi)    
        Serios acum (Duminică, 9 iulie 2017, 21:18)

        speedy1 [utilizator] i-a raspuns lui martel55

        Cauta ajutor de specialitate, starea ta psihica este din ce in ce mai precara. Deja ai ajuns sa ai halucinatii.
  • -20 (22 voturi)    
    Vai de noi.... (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 14:00)

    Tambrian [utilizator]

    Vai de noi daca am ajuns sa avem sperante inGhinea, Clothilde sau Nicusor.
  • -9 (9 voturi)    
    ca sa nu repetam istoria (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 14:04)

    laurentiucat [utilizator]

    domnu ex bleen, actualmente cincinnatus:

    Mirel Axinte
    10 ore ·
    Aud despre nuștiuce idei sau propuneri ale lui Macovei. Macovei e un căcat sinistru pe băț. Putem discuta fără a introduce un astfel de personaj în discuție. Dacă a avut Macovei o idee, cel mai probabil e ceva nazi, ceva cu iz de gestapo.
  • +4 (6 voturi)    
    Platforma USR (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 14:31)

    MoldovanMircea [anonim]

    Propunere pentru Platforma USR. Cheia succesului: nici de stânga, dar nici de dreapta; nici liberal, dar nici conservator; nici cu familia tradițională, dar nici gay; și ortodox, dar și greco-catolic; și inspirat din Macron, dar și din Trudou. Cu alte cuvinte, liberschimbist! (glumesc)
  • -8 (24 voturi)    
    Ideologia lui Ghinea (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 15:30)

    Setalcott [utilizator]

    "majoritatea nu suportă homosexualii, este homofobă."

    "Eu nu sunt nici conservator, nici progresist."

    Este tactica consacrata a progresistilor de a-si avansa pozitiile extremiste prezentandu-le drept centru, de a-si normaliza agenda declarandu-se neideologici. Asta a remarcat si Patapievici: marginalizarea conservatorilor se face prin redefinirea centrului.

    https://www.vice.com/ro/article/ywgz3y/am-vorbit-cu-cristian-ghinea-despre-coalitia-pentru-familie
    • +8 (12 voturi)    
      Ati innebunit lumea cu obsesiile voastre (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 20:17)

      starlink [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      Numai asta vedeti la USR ? Mai e viata si in afara de tema asta. Mai sunt probleme grave economice, de justitie, de coruptie, de infrastructura, care trebuie rezolvate si fata de care USR trebuie sa-si defineasca pozitia. Unii sunt obsedati si vad la USR doar pro-gay si Soros.
      • -6 (12 voturi)    
        Iar tu ești împotriva agendei LGBT, right? :) (Duminică, 9 iulie 2017, 0:32)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui starlink

        E amuzant cum activiștii LGBT se străduiesc să-l zugrăvească pe Ghinea drept o persoană decentă neinteresată de problematica LGBT, iar USR-ul drept un partd la fel :)

        Acum o săptămână - două, când promovai agresiv interesele comunității LGBT , trebuia să te gândești că vine și momentul ăsta.
        • +4 (6 voturi)    
          E amuzant cum (Duminică, 9 iulie 2017, 20:35)

          starlink [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Ghinea a devenit in ochii unora doar sustinatorul cauzei LGBT. Asta arata cat de obsedati si fanatici sunt detractorii lui.
      • -8 (10 voturi)    
        Cine vorbeste (Duminică, 9 iulie 2017, 4:33)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui starlink

        Nut te tin minte sa fi facut gargara cand Vice a publicat interviul si cand Hotnews l-a republicat.
  • +1 (7 voturi)    
    clar (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 16:41)

    Dedalus [utilizator]

    Eu nu pot sa pricep de ce stau oamenii astia proptiti in etichete ideologice.

    Daca era un partid mai vechi, ii intelegeam.

    Dar asa...

    E mult mai simplu: nu au decat sa defineasca ideologia pe care o doresc, Presupun ca e vorba despre una de dreapta.

    Daca insa merg pe idea "mixului ideologic", a "progresivismului" si alte asemenea, de fapt ar trebui sa priceapa ca astfel de solutii sunt de stanga. De stanga extrema clar (socialiste sau fasciste).

    Nu m-ar mira sa avem si USR tot la stanga, cel putin din multe din luarile lor de pozitie ca asta rezulta.

    Daca vor sa se duca la stanga langa PSD, avand doar pretentia ca nu sunt la fel de corupti, nu m-ar mira. Probabili nu sunt contienti ca nu sunt corupti pentru ca nu au fost inca la guvernare, nu din alt motiv.

    Plasandu-se la dreapta, USR ar avea doua mari avantaje:
    a) ar castiga un numar mare de alegatori, cei care nu au venit la vot fix pentru ca au observant ca nu exista nici o dreapta in competitive
    b) venind la guvernare, un partid de dreapta are mai putine riscuri de extindere a coruptiei, din simplul motiv ca nu are de unde, nu are cum sa fure la fel de mult ca un partid de stanga ce isi aserveste statul pana la urma.

    =====

    Iertat sa-mi fie insa discutia daca USR sa fie "conservator" sau "liberal" este puerila.

    Ar trebui sa-si defineasca propria ideologie de dreapta, cum face orice partid de acest gen in lume. Sa nu apeleze la vestitul "copy/paste" :-)).

    Eticheta de "conservator" are o conotatie negativa in publicul romanesc (90% nici nu stiu ce e ala "conservatorism", cred ca e asa un fel de dctrina a inapoiatilor :-)).

    Nici eticheta de liberal nu e prea grozava, PNL reusind cu drag si spor sa-si indeparteze electoratul traditional - cel putin in alianta cu PSD impotriva PD (USL, va aduceti aminte!) s-a cam vazut ca PNL e un fel de stanga mai blanda.

    ====

    Cine stie ce e ala "progressivism" va fugi cu avionul cu reactie de un partid cu asa o ideologie. Nu ne jucam cu ideologiile....
    • 0 (0 voturi)    
      dupa acest comentariu... (Luni, 10 iulie 2017, 16:58)

      press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      am inceput sa-ti inteleg cat de cat afinitatile politice, ideologic vorbind...dar asta nu inseamna ca acum suntem pe aceeasi lungime de unda...un lucru este insa clar. Progresismul, liberalismul radical cat si celelalte variatiuni pe aceasi tema, adica neo-marxismul, sunt malefice pentru amandoi...
      • 0 (0 voturi)    
        PS... (Luni, 10 iulie 2017, 17:39)

        press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui press_to_reset_the_world

        nu am mentionat marxismul deoarece am facut-o indicand neo-marxismul, care este practic aceasi ideologie numai ca intr-un alt ambalaj...
  • -2 (14 voturi)    
    Si uite asa (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 17:14)

    BartSimpson [utilizator]

    Mai sta psd la putere inca 50 ani ...
  • +2 (4 voturi)    
    Cautarea ideologiei o sa-i ingroape pe astia. (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 18:33)

    Klaus_ [utilizator]

    In ritmul asta o sa ramanem cu PSD-ul, PNL-ul, PDL-ul si USL-ul din ultimii 27 de ani: politicieni corupti si incompetenti. Un partid nou, asa cum era USR-ul, nu trebuia sa faca decat un singur lucru: sa-si atraga doar oameni competenti si incoruptibili. Nu aveau nevoie de ideologii, platforme, fractiuni, ineptii politicianiste si vorbe goale, de care romanii sunt satui pana peste cap. Pacat, speram ca USR sa fie altfel, dar se pare ca sunt ca si PSD-istii doar ca inca sunt mai la inceput.
  • +2 (4 voturi)    
    e nevoie de un partid autentic de dreapta. (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 21:10)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    daca USR incearca sa faca jaloane printre ideologii sau o eventuala pirueta intre doctrine, cred ca la urmatoarele alegeri, situatia ii va fi fatala.
  • +3 (3 voturi)    
    Incurcarati platformele (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 22:13)

    Alex_Boroda [utilizator]

    Vedeti ca ati incurcat platformele la inceputul articolului, unde spuneti ca primii se definesc a fi "latura conservatoare", referindu-va la gruparea sprijinita de Ghinea.
  • -7 (9 voturi)    
    daca (Duminică, 9 iulie 2017, 13:58)

    martel55 [utilizator]

    se impune Clotilde Armand votez si eu USr, daca se impun enomarxistii lui Ghinea, sper sa aujunga la buda partidul asta....Nicusor, care se vrea si in caruta si in teleguta nu are oricum nici o sansa, nu poti fi si si neomarxist si patriot in acelasi timp
  • +1 (1 vot)    
    total de acord cu Nicusor Dan (Luni, 10 iulie 2017, 5:08)

    gemart [utilizator]

    Ideologiile au ajuns doar vitrine de propaganda ce distrag atentia de la problemele grave. Obsesia asta ca PSD ar fi de stanga si ca trebuie o contrapondere de dreapta e paguboasa. Politica PSD sunt furtul, cumetria si bataia de joc iar USR trebuie sa ofere opusul, intro forma transideologica.
    • 0 (0 voturi)    
      in teorie suna frumos... (Marţi, 11 iulie 2017, 10:15)

      press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui gemart

      in practica USR este un partid neomarxist. Adica trebuie sa fi chior sau ignorant sa nu vezi asta...uitate la toate actiunile si declaratiile majoritatii membrilor acestui partid cripto-comunist.
    • 0 (0 voturi)    
      Mai departe… (Marţi, 11 iulie 2017, 10:38)

      press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui gemart

      Se vede clar ca este un partid de eprubeta conceput in laboratoarele de la Bruxelles…ideologia lor este cea Scolii de la Frankfurt si mai tarziu a Institutului de Cercetare Sociala (Institute of Social Research)...soros are cu siguranta partea leului in punerea pe picioare si promovarea USR-ului este de necontestat
    • 0 (0 voturi)    
      Mai departe… (Marţi, 11 iulie 2017, 11:39)

      press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui gemart

      Se vede clar ca este un partid de eprubeta conceput in laboratoarele de la Bruxelles…ideologia lor este cea a Scolii de la Frankfurt si mai tarziu a Institutului de Cercetare Sociala (Institute of Social Research)


Abonare la comentarii cu RSS
SONDAJ Este invatamantul profesional o solutie pentru lipsa fortei de munca calificate pe piata din Romania?

SONDAJ Este invatamantul profesional o solutie pentru lipsa fortei de munca calificate pe piata din Romania?

Invatamantul profesional a fost vazut in Romania ca o optiune care nu iti ofera foarte multe perspective de viitor. Astfel, foarte multi parinti si elevi prefera calea liceului si apoi a unei facultati care, de cele mai multe ori, produce someri pe banda rulanta.
(Sondaj sustinut de Asociatia Nationala a Industriei Textilelor din Romania)
1. Sunteti pro sau contra invatamantului profesional din Romania?
(Un singur răspuns posibil)
  • Pro - mi se pare o alternativa buna
  • Contra - nu iti ofera prea multe posibilitati profesionale pe piata muncii
  • Nu ma intereseaza, oricum voi trai pe banii parintilor
2. Considerati ca scoala profesionala ar putea fi o solutie pe termen mediu si lung pentru reducerea somajului?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Nu
  • Nu stiu, nu ma intereseaza
3. Considerati viabila alegerea unei scoli profesionale in detrimentul unui liceu, mai ales in zonele unde economia nu este foarte diversificata?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Nu
  • Nu stiu, nu ma intereseaza
4. Credeti ca este mai utila o scoala profesionala axata pe domenii unde exista o lipsa acuta de personal calificat sau o universitate care produce pe banda rulanta absolventi intr-un domeniu fara cautare pe piata muncii?
(Un singur răspuns posibil)
  • O scoala profesionala - sanse mai mari de angajare
  • Universitatea ramane universitate - diploma e importanta
  • Nu stiu, nu ma intereseaza


Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri