Comisia pentru munca a Senatului a intocmit, luni, un raport de admitere propunerii legislative care prevede ca angajatorii pot acorda tichete valorice pentru achizitionarea de biciclete, transmite Agerpres.

Pista de bicicleteFoto: Hotnews

Senatorul Haralambie Vochitoiu, membru al comisiei, a sustinut ca in alte tari europene acordarea de astfel de tichete este deja o practica.

"Ma bucur ca azi am avut sustinerea majoritatii, a unanimitatii colegilor (din comisie - n.r.), pentru ca aceasta lege, desi este o noutate pentru Romania, in Europa este un lucru deja uzitat si e o treaba foarte buna. Aceasta lege permite alocarea unor tichete pentru biciclete, inclusiv electrice, de pana la 1.500 de lei, la trei ani, pentru a incuraja angajatii sa-si achizitioneze un asemenea mijloc de transport si, in functie de kilometri parcursi, (se acorda - n.r.) o renta de pana la 300 de lei pe an", a spus el.

Propunerea de lege a fost initiata de senatorul Marian Vasiliev si de deputatii Luminita Adam, Camelia Bogdanici, Gheorghe Emacu, Ioan Hulea, Neagu Murgu si Valeriu Steriu si presupune ca angajatorii sa poata acorda subventii sub forma unor tichete de bicicleta, o data la trei ani, valoarea maxima a subventiei fiind de 1.500 lei.

Aceste tichete pot fi utilizate pentru achizitionarea de biciclete, inclusiv electrice, precum si de echipament pentru ciclism, adica orice este necesar echiparii bicicletei si a ciclistului: accesorii, piese de schimb, unelte si produse de intretinere sau echipament.

Potrivit propunerii, angajatorii pot acorda indemnizatii pentru mersul pe bicicleta angajatilor care utilizeaza acest mijloc de transport pentru a se deplasa la locul de munca sau pentru deplasarile in interes de serviciu.

Aceasta indemnizatie este acordata tot sub forma tichetelor de bicicleta, intr-o limita anuala de 300 lei, pentru o valoare de 0,33 lei/kilometru, insa angajatorii au libertatea de a defini, dupa consultarea angajatilor vizati, lista documentelor justificative necesare acordarii indemnizatiei si frecventa prezentarii lor.

In expunerea de motive, initiatorii sustin ca proiectul este inspirat din practica altor state europene, precum Olanda, Irlanda, Regatul Unit, Austria, Italia, Belgia sau Franta.