UPDATE Ministrul Mircea Dusa: Referendumul din 29 iulie se va desfasura in baza Ordonantei de Guvern si nu a initiativei legislative asupra careia s-a pronuntat CCR

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 10 iulie 2012, 15:15 Actualitate | Politic

Referendumul se va desfasura in baza ordonantei de guvern din 5 iulie potrivit careia presedintele poate fi demis daca 50% plus unul dintre cetatenii care participa la scrutin voteaza impotriva lui Traian Basescu, a declarat marti ministrul pentru relatia cu Parlamentul, Mircea Dusa, pentru agentia Mediafax.

Dusa a sublinit ca, in sedinta de marti, Curtea Constitutionala s-a pronuntat asupra unei initiative legislative care reglementeaza referendumul, apartinand a doi parlamentari, si care a fost contestata de catre un grup de parlamentari PDL.

El a mentionat ca, prin decizia luata in cazul acestei initiative legisaltive - respectiv de constatare a constitutionalitatii - Curtea Constitutionala a procedat normal, fiind consecventa deciziilor luate anterior.

Dusa a aratat ca, dupa aceasta decizie a Curtii, initiativa legislativa urmeaza a fi trimisa la promulgare, ea nefiind lege.

In consecinta, potrivit lui Dusa, referendumul de demitere a presedintelui Traian Basescu se va desfasura in baza Ordonantei de Urgenta a Guvernului care reglementeaza acest domeniu.

Dusa a mentionat ca textul Ordonantei concorda cu prevederile legislative in vigoare din 2007 pana la inceputul anului in curs, cand au intervenit modificari operate de catre PDL, el aratand ca referendumul de demitere a lui Traian Basescu din 2007 s-a desfasurat in aceleasi conditii stipulate acum de Ordonanta.

Curtea Constitutionala a decis, marti, ca legea prin care s-au facut modificari la articolul 10 din Legea referendumului este constitutionala in masura in care asigura participarea a cel putin jumatate plus unu din numarul persoanelor inscrise in listele electorale permanente.


Senatorul PSD Dan Sova a evitat sa comenteze declaratia colegului sau Mircea Dusa, afirmand doar ca exista un termen de 45 de zile in care legea trebuie pusa in acord cu decizia CCR.

"Sa asteptam motivarea deciziei Curtii, sa vedem exact ce spune si vom actiona in consecinta", a comentat el, notand ca ar fi nevoie de convocarea unei sesiuni extraordinare a Parlamentului.

Av. Lucian Bolcas (PSD): Referendumul din 29 iunie se supune regulilor Ordonantei de Urgenta

Referendumul din 29 iulie se supune regulilor Ordonantei de Urgenta, a declarat marti si avocatul social-democrat Lucian Bolcas, citat de Agerpres.

El a atras atentia ca problema considerarii legii privind referendumul pentru demiterea presedintelui ca fiind constitutionala nu poate tulbura modalitatea de desfasurare a referendumului din 29 iulie, care a fost stabilita de catre Parlamentul Romaniei.

"Exista doua acte normative diferite: este vorba de o lege care a fost acum supusa controlului anterior promulgarii si, pe de alta parte, o ordonanta de urgenta care reglementeaza desfasurarea referendumului. Referendumul a fost stabilit de Parlament prin hotararea sa fixandu-se data, intrebarea si termenul campaniei electorale anterior pronuntarii Curtii Constitutionale cu privire la lege. Deci, el a fost stabilit de catre Parlament pe baza ordonantei de urgenta. Este clar ca nu se pot schimba regulile jocului in timpul jocului. Doi, legea nu este activa la aceasta ora, nu se poate aplica, pentru ca ea nu este promulgata. In aceste conditii, activa este Ordonanta de urgenta care a fost publicata in Monitorul Oficial care a fost trimisa Parlamentului spre aprobare si care isi produce din plin efectele fata de legea care nu poate sa-si produca niciun efect la aceasta data. Deci nu exista niciun conflict de legi in acest moment. Conditionarea stabilita de CCR, care incepe sa se apropie de ideea de legiferare - ceea ce este interzis Curtii, chiar daca se face pe o cale ocolita - nu poate sa influenteze referendumul. Referendumul stabilit acum pe data de 29 iulie, se supune regulilor ordonantei de urgenta. Viitorul refrendum pentru demiterea unui viitor presedinte sigur ca se va supune rigorilor Curtii Constitutionale", a argumentat Lucian Bolcas.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

23597 vizualizari

  • +62 (74 voturi)    
    NU SE AUDE ?! Nu mor caii cand vor cainii ! (Marţi, 10 iulie 2012, 15:19)

    mirceacr [utilizator]

    NICI GAND !
    • -22 (36 voturi)    
      Decizia curtii e in timpul referendumului (Marţi, 10 iulie 2012, 15:32)

      ATENTIE [utilizator] i-a raspuns lui mirceacr

      Deci se va aplica la referendumul urmator.
      • +18 (24 voturi)    
        EXACT ! cel din 29 Iulie 2012 (Marţi, 10 iulie 2012, 15:52)

        Evanzo [utilizator] i-a raspuns lui ATENTIE

        EXACT ! Adica cel care urmeaza in 29 IULIE. Mah voi nu vreti sa pricepeti nimica? Nu ma mir ca promovabilitatea la BAC este de 44 %. Probabil sunt viitorii USL-isti. Cei care nu pricep nimica niciodata oricat le spui !
        • -12 (14 voturi)    
          Nu prea conteaza (Marţi, 10 iulie 2012, 16:07)

          ATENTIE [utilizator] i-a raspuns lui Evanzo

          Sunt destui pedelisti care n-au luat bacu si vor veni sa voteze.
          • +8 (10 voturi)    
            Stat democrat (Marţi, 10 iulie 2012, 16:17)

            George MariusCretu1322860190109 [anonim] i-a raspuns lui ATENTIE

            Aici nu ne impartim in PDL-isti si USL-isti. Ci intre cei care vor in Romania o democratie occidentala si cei care vor un stat de tipul -Rusia cu actualul Putin. E uimitor ca nu se vede esenta: in nici o saptamana decapiatat toata conducerea statului roman. Cum se numeste asta?
            • +4 (4 voturi)    
              Juridic este clar (Marţi, 10 iulie 2012, 17:02)

              Nu sunt dubii [anonim] i-a raspuns lui George MariusCretu1322860190109

              Nu este vorba de o ordonanta prin care se introduce o noua lege, ci de ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 41 din 5 iulie 2012 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, DECI DE MODIFICARE A LEGII 3/2000.
              Ce spune CCR: Curtea Constituţională, cu unanimitate de voturi, a constatat că Legea pentru modificarea art.10 din Legea nr.3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului este constituţională în măsura în care asigură participarea la referendum a cel puţin jumătate plus unul din numărul persoanelor înscrise în listele electorale permanente. DECI CA LEGEA 3/2000 E CONSTITUTIONALA DOAR DACA ASIGURA 50%+1 DIN NUMARUL PERSOANELOR INSCRISE PE LISTE.
              Deci e clar. Ca se poate organiya un referendum calcand constitutia, sigur, se poate, dar nu e valabil.
              • +4 (4 voturi)    
                Iar Art.10 spune (Marţi, 10 iulie 2012, 17:11)

                doar atat: [anonim] i-a raspuns lui Nu sunt dubii

                Art. 10
                Demiterea Preşedintelui României este aprobată, dacă a întrunit majoritatea voturilor cetăţenilor înscrişi în listele electorale.

                E f clar.
                • +4 (4 voturi)    
                  Ponta Plagiatorul (Marţi, 10 iulie 2012, 17:29)

                  Ponta plagiatorul [anonim] i-a raspuns lui doar atat:

                  Nu uitati oameni buni, ca Paul Schmidt, presedintele Ungariei si ministrul apararii german au demisionat acum doua luni tot din cauza plagiatului!!!!! Ponta, DEMISIA URGENT! Tu nu mai poti reprezenta Romania nici macar la nivel de sant. ' Demisia urgent esti o rusine ptr Romania!
                  • +1 (1 vot)    
                    mda (Miercuri, 11 iulie 2012, 7:59)

                    anonim [anonim] i-a raspuns lui Ponta plagiatorul

                    O sa-si dea demisia, dar mai ai putintica rabdare sa strice tot ce e de stricat.

                    Dupa care pe princpiul Maurul si-a facut datoria, maurul poate sa moara, o sa-si dea demisia.

                    Dupa care o sa vina un imaculat care o sa lase lucrurile asa cum sunt si toata lumea o sa fi multumita.
              • +3 (3 voturi)    
                problema e ca.. (Marţi, 10 iulie 2012, 17:35)

                akillies [utilizator] i-a raspuns lui Nu sunt dubii

                ..aceasta decizie a CCR trebui publicata in MO, air PSDii si PNLii astia din USL, o sa intarzie publicarea exact pana pe 30 iulie..(20 de zile maxim au voie sa amane publicarea deciziei CCR in MO)..
                Acum poate inteleg si astia de sustin USL de ce e un regim totalitar acum in Romania, cu Ponta PM si 3 suspendari nelegale.
                Adica: OUG lui Ponta(reprezentant al Guvernului, institutie a Romaniei) blocheaza functionarea unei institutii a statului (CCR), si tot Guvernul(institutie de stat) blocheaza deciziile unei institutii de stat(CCR), deoarece Guvernul controleaza MO(o alta institutie a statului).
          • +1 (1 vot)    
            ccr (Miercuri, 11 iulie 2012, 13:37)

            nahir [utilizator] i-a raspuns lui ATENTIE

            iti spune clar ca oug data e neconstitutionala, dar ii dai inainte cu prostia.
            sa vedem cum va respecta ponta si antenescu ccr, asa cum a afirmat. in acest caz, antenescu trebuie deja sa-si scrie demisia, asa cum a promis, iar cei 256 de votanti ai suspendarii sa-si dea demisia din parlament, la randul lor.
        • +6 (8 voturi)    
          frati romani, nu va tot agitati ! (Marţi, 10 iulie 2012, 16:13)

          toma [anonim] i-a raspuns lui Evanzo

          o sa dea ponta o ordonanta prin care sa voteze numai trei cetateni romani care-i reprezinta pe toti !
          ei sant : ponta, antonescu si voiculescu !
          pentru demitere sant suficiente doua voturi cu DA !
          ca sa nu fie suspiciuni se voteaza la vedere, ca sa stie poporul cine tradeaza, ca la vot o sa iasa tot basescu !

          p.s.ca sa se scape de crin si la alegeri sa mearga ponta !
          • +4 (4 voturi)    
            A fost lovitura de stat=puci (Marţi, 10 iulie 2012, 17:17)

            Oviss [anonim] i-a raspuns lui toma

            Toata Europa dar si America sunt in alerta maxima!
            Gemania, Franta, Italia, Spania, Bruxelles-ul, sunt la fel de speriate de dictatura care s-a reinstaurat in Romania! Ponta ne-a izolat in cateva zile de lumea civilizata, totul s-a blocat, dictatura lui Iliescu si Ponta dar si a lui Voiculescu si-a intrat in drepturi!
            L-ati vazut acum pe Ponta, altaturi de Ilici, cum ne mintea ca nu e nimic grav?!!! Nuuuuu doar o mica dictatura asa fara numar" data prostilor din Romania!
            L-ati vazut cum taica Ilici si-a facut aparitia???!! Uite asa, sa revina la putere iar clica bolsevica!!!! Romani treziti-va pana nu va fi prea tarziu!! Ni s-a confiscat STATUL DE DREPT!!! TRAIM IN STAUL LUI PONTA SI CIUMA U S L!!!!! Nu va dati tara pe mana bolsevicilor rusofili, nu va lasati izolati de Europa cea mare!!!!! Basescu este salvarea noastra, el poate echilibra si poate lupta cu Puciul urzit de comunistii U S L
          • +3 (3 voturi)    
            Ponta si USl la puscarie (Marţi, 10 iulie 2012, 17:35)

            Ponta si USL la puscarie [anonim] i-a raspuns lui toma

            Guv Ponta, un guvern de xerox-isti plin cu impostori, proxeneti, baroni, bolsevici, hoti,imbogatii care au vandalizat tara dupa revolutie cazul Hrebe , Felix Turnatorul- Voiculescu si clica.
            Astia sunt cimatii USL, niste rebuturi ale societatii, niste bolsevici odiosi. Las' ca vedeti voi acum saracie! Liberalizarea energiei si gazelor, benzina, euro la fel zburda pe campii, o sa va faca sa mancati sobolanii rosii- aliment de baza la cantina Ciumei USL si sa stati in bezna.
            La puscarie cu ciuma USL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! La puscarie cu plagiatorii!!!!!!!!!!!!!!!!!
        • +1 (1 vot)    
          Ponta plagiatorul (Marţi, 10 iulie 2012, 17:29)

          Ponta plagiatorul [anonim] i-a raspuns lui Evanzo

          Nu uitati oameni buni, ca Paul Schmidt, presedintele Ungariei si ministrul apararii german au demisionat acum doua luni tot din cauza plagiatului!!!!! Ponta, DEMISIA URGENT! Tu nu mai poti reprezenta Romania nici macar la nivel de sant. ' Demisia urgent esti o rusine ptr Romania!
    • +7 (7 voturi)    
      lege spune altfel (Marţi, 10 iulie 2012, 16:01)

      slider [utilizator] i-a raspuns lui mirceacr

      art. 146 (1) Dispoziţiile din legile şi ordonanţele în vigoare, precum şi cele din regulamente, constatate ca fiind neconstituţionale, îşi încetează efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curţii Constituţionale dacă, în acest interval, Parlamentul sau Guvernul, după caz, nu pun de acord prevederile neconstituţionale cu dispoziţiile Constituţiei. [B]Pe durata acestui termen, dispoziţiile constatate ca fiind neconstituţionale sunt suspendate de drept.[/B]
      • +5 (5 voturi)    
        ce spune constitutia art. 146-147 (Marţi, 10 iulie 2012, 16:25)

        Locke [utilizator] i-a raspuns lui slider

        Cu alte cuvinte, daca inteleg corect, ordonanta de urgenta 41/5 iulie, articolul 1, paragraf 1 (care incearca modificarea pragului) este suspendata de drept, pentru ca e neconstitutionala.
        • +2 (2 voturi)    
          exact! (Marţi, 10 iulie 2012, 16:39)

          slider [utilizator] i-a raspuns lui Locke

          Dusa & USL vorbesc prostii cand spun ca se va organiza dupa OUG
        • +2 (2 voturi)    
          da este articoulul 147(1) de fapt (Marţi, 10 iulie 2012, 16:41)

          slider [utilizator] i-a raspuns lui Locke

          Constitutia romaniei : Deciziile Curţii Constituţionale ARTICOLUL 147
          (1) Dispoziţiile din legile şi ordonanţele în vigoare, precum şi cele din regulamente, constatate ca fiind neconstituţionale, îşi încetează efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curţii Constituţionale dacă, în acest interval, Parlamentul sau Guvernul, după caz, nu pun de acord prevederile neconstituţionale cu dispoziţiile Constituţiei. Pe durata acestui termen, dispoziţiile constatate ca fiind neconstituţionale sunt suspendate de drept.
          • +1 (1 vot)    
            Cine e de vina ca Ponat e un plagiator (Marţi, 10 iulie 2012, 17:47)

            Cine e de vina ca Ponta e un plagiator [anonim] i-a raspuns lui slider

            "Iată că aflăm cine e de vină că Victor Ponta e un plagiator! Evident, întâi, Traian Băsescu. Apoi, conform propagandei USL, Elena Udrea.
            Le reamintesc tuturor faptul că in acest moment, în urma demisiei, eu nu mai ocup o funcție publică numită.
            Eu, spre deosebire de Victor Ponta, am renunțat la a-mi face doctoratul, văzând că, în lipsa timpului, trebuie să accept ca profesorii să îmi scrie lucrările.
            Tocmai din acest motiv, că a acceptat să fie doctor pe munca altora, cred că Premierul ar trebui să demisioneze, urmând exemplul liderilor europeni, în cercul cărora pretinde să fie. "
    • +3 (3 voturi)    
      Ponta plagiatorul (Marţi, 10 iulie 2012, 17:21)

      Ponta plagiatorul [anonim] i-a raspuns lui mirceacr

      ponta acest criminal moral al lui panait, acest comunist odios iesit la lumina datorita polipului extirpat din iliescu, care l-a sustinut pe mang alt plagiator si un incult, acest arogant care acum si-a comandat elicopter, vila cu maxim lux, limuzina blindata si cate alte mofturi de parvenit este si un mare mare plagiator! jumatate din teza de doctorat este furata ca la drumul mareeeeeeeeeee!!!!! ponta este plagiator! este un fals intelectual! acesta este premierul romaniei- un fals, un hot, un parvenit, un inchipuit! rusine ponta. demisiaaaaaaaaaaaa! ne faci de ras!!! ponta palgiator sef!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      rusineeeeeeeeee! huooooo ciumei usl! astia sunt comunistii cu diplome false! ponta este autorul cimei in cazul panait, la ordinul lui nastase!!! ponta este un pericol ptr tara! romani treziti-va!
      • +2 (2 voturi)    
        Ponta si USL la puscarie (Marţi, 10 iulie 2012, 17:35)

        Ponta si USL la puscarie [anonim] i-a raspuns lui Ponta plagiatorul

        Guv Ponta, un guvern de xerox-isti plin cu impostori, proxeneti, baroni, bolsevici, hoti,imbogatii care au vandalizat tara dupa revolutie cazul Hrebe , Felix Turnatorul- Voiculescu si clica.
        Astia sunt cimatii USL, niste rebuturi ale societatii, niste bolsevici odiosi. Las' ca vedeti voi acum saracie! Liberalizarea energiei si gazelor, benzina, euro la fel zburda pe campii, o sa va faca sa mancati sobolanii rosii- aliment de baza la cantina Ciumei USL si sa stati in bezna.
        La puscarie cu ciuma USL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! La puscarie cu plagiatorii!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • +67 (71 voturi)    
    Wake up! (Marţi, 10 iulie 2012, 15:19)

    Gigi [anonim]

    Daca Guvernul va face asa, va incalca o hotarare general obligatorie a Curtii Constitutionale. cu toate consecintele de rigoare. Punct!
    • +29 (29 voturi)    
      OG (Marţi, 10 iulie 2012, 15:27)

      mihail nica [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

      CARE CONSECINTE ? CREZI CA PONTA IA IN CALCUL CONSECINTELE ? VEZI DECLARATIILE DE IERI .
    • +15 (15 voturi)    
      Oare? (Marţi, 10 iulie 2012, 15:28)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Nu trebuie sa apara mai intai hotararea curtii in monitorul oficial?
    • +23 (23 voturi)    
      noi suntem statul (Marţi, 10 iulie 2012, 15:33)

      swiss [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

      Nu-i cu punct, ci cu vitgula si mai ales : STATUL SUNTEM NOI, GUVRTNUL SI USL-UL .Punct. Si romania este la mana astora caci CCR-ul este prizonierul MO. Si aici NIMENI nu poate face nimic.A, ba da : voiculescu care trebuie sa scape de dosare si joaca o tara intreaga pe degetele mui jegoase. Bine a zis Olteanu de la pdl : este guvernul voiculescu si mucles toti ceilalti.
    • +2 (2 voturi)    
      Si? (Marţi, 10 iulie 2012, 16:19)

      justy [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

      N-ar fi prima data... Si nici macar nu le pasa, isi urmeaza planul. Care consecinte?
  • +41 (45 voturi)    
    Corect (Marţi, 10 iulie 2012, 15:19)

    eTester [anonim]

    Cand a zis 'bine' Curtea a fost OK. Cand nu zice bine sunt o gloata de politruci. Corect, respectam doar ce ne convine..
    • -4 (6 voturi)    
      Cum sa-i scoatem la vot (Marţi, 10 iulie 2012, 15:55)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui eTester

      pe cei care PDL vrea sa-i lipeasca de fotolii, precum in parlament? O buna metoda e sa le aratam pisica asta cu OUG de modificare a referendumului. Cu ei la vot vom avea sigur 50% si vom respecta si Constitutia.
  • +31 (35 voturi)    
    nu, serios !! (Marţi, 10 iulie 2012, 15:19)

    just.me [utilizator]

    Cine se mai crede si Mirciulica asta, o fi de capul lui ??!!
  • +40 (40 voturi)    
    Pardon? (Marţi, 10 iulie 2012, 15:20)

    Orpheus [utilizator]

    Am auzit bine? Iar ignoram CCR?
  • +33 (35 voturi)    
    Chiar trebuie sa iasa lumea in strada? (Marţi, 10 iulie 2012, 15:20)

    mnicku [anonim]

    ca sa va potoliti
  • +38 (38 voturi)    
    Aveti curaj? (Marţi, 10 iulie 2012, 15:20)

    Cil [utilizator]

    Aveti curaj sa faceti asta?Pai adio UE!
    Acum CCR nu mai e buna aseara era a?
    De ce nu mai faceti si azi conferinta de presa cu cu buna e CCR?
    Nesimtitilor.
    • -3 (3 voturi)    
      Au curajul, sa-ti explic de ce. (Marţi, 10 iulie 2012, 16:01)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Cil

      Din cauza unei ironii: cu Legea referendumului modificata de OUG sigur se vor prezenta mai multi de 50%+1 din alegatori. In schimb cu legea referendumul constitutionala sigur se vor prezenta sub 50% din alegatori.
  • +37 (37 voturi)    
    CCR (Marţi, 10 iulie 2012, 15:20)

    Soljenitin [utilizator]

    CCR? Care CCR? Mai da-o in fasole de CCR! Ce tot atata democratie?
    • +1 (1 vot)    
      Cine e de vina ca Ponta e plagiator (Marţi, 10 iulie 2012, 17:47)

      Cine e de vina ca Ponta e un plagiator [anonim] i-a raspuns lui Soljenitin

      "Iată că aflăm cine e de vină că Victor Ponta e un plagiator! Evident, întâi, Traian Băsescu. Apoi, conform propagandei USL, Elena Udrea.
      Le reamintesc tuturor faptul că in acest moment, în urma demisiei, eu nu mai ocup o funcție publică numită.
      Eu, spre deosebire de Victor Ponta, am renunțat la a-mi face doctoratul, văzând că, în lipsa timpului, trebuie să accept ca profesorii să îmi scrie lucrările.
      Tocmai din acest motiv, că a acceptat să fie doctor pe munca altora, cred că Premierul ar trebui să demisioneze, urmând exemplul liderilor europeni, în cercul cărora pretinde să fie. "
  • +25 (25 voturi)    
    exact, mai Dusa (Marţi, 10 iulie 2012, 15:21)

    ampersand [utilizator]

    Dar trebuie sa fie min 9 milioane care sa se prezinte la vot pentru a fi constitutuional.
    • +2 (2 voturi)    
      in OU (Marţi, 10 iulie 2012, 15:36)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      nu se precizeaza asta, din cate tin eu minte...
  • +27 (27 voturi)    
    Şi-au pierdut minţile de tot? (Marţi, 10 iulie 2012, 15:21)

    Ioana Munteanu [utilizator]

    Asta cum se mai cheamă? Constituţionalism şi ordine de drept?
  • -32 (36 voturi)    
    Ordonanta e in vigoare la referendum. (Marţi, 10 iulie 2012, 15:21)

    gv [utilizator]

    Din moment ce CCR s-a pronuntat deja pe speta asta in 2007, nu putea acum sa-si contrazica propriile decizii.
    Iar ordonanta guvernului nu a fost atacata la curte, si e valabila pana la modificarea si promulgarea legii la care se refera CCR.
    Deci referendumul se va organiza pe baza ordonantei, care nu prevede nici un prag de prezenta la vot.
    Oricum se vor actualiza listele conform recensamantului, deci ar trebui sa se prezinte doar vreo 7 milioane la vot.
    Deci, dragi postaci portocalii, puteti sa va luati adio de la marele carmaci securist si slugoii lui.
    • +12 (14 voturi)    
      Te simti bine la creier? (Marţi, 10 iulie 2012, 15:31)

      Vasile [anonim] i-a raspuns lui gv

      Tocmai se intampla lovitura de stat in direct de care ziceau toti cei din UE. Daca PSD si PNL isi permite sa organizeze referendumul fara sa tina cont de ce a zis CCR o sa fie un imens scandal international si vor avea apa la moara sa zica ca Romania nu e stat de drept.
      • +7 (7 voturi)    
        se simte foarte bine! (Marţi, 10 iulie 2012, 15:55)

        postacu [utilizator] i-a raspuns lui Vasile

        Are mintea odihnita. De ani buni gandesc altii pentru el.
    • +10 (14 voturi)    
      Draci postaci rosii! (Marţi, 10 iulie 2012, 15:36)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui gv

      Mai aveti 19 zile si cateva ore. Bucurati-va de libertate
    • +3 (3 voturi)    
      art 147 (Marţi, 10 iulie 2012, 15:51)

      cilina [utilizator] i-a raspuns lui gv

      .....dispozitiile consatate ca fiind neconstitutionale sunt suspendate de drept!
  • +19 (21 voturi)    
    nu sti estanga ce face dreapta (Marţi, 10 iulie 2012, 15:22)

    Florin [anonim]

    asta e tantalau; Ponta a zis ca va face modificarile necesare in acord cu decizia CC; asta e in lumea lui
    • +4 (4 voturi)    
      le va face! (Marţi, 10 iulie 2012, 15:50)

      postacu [utilizator] i-a raspuns lui Florin

      In termen de 45 de zile! Curat constitutional! Din ciclul "respectam deciziile CCR si cerem punerea lor in aplicare imediat, atunci cand ne sunt favorabile si ne facem ca ploua cand nu ne sunt favorabile" pretextand ca "lasam poporul sa decida". Parca-l si vad pe Ponta iesind cu tupeu: "mergem mai departe, cu ordonanta, poporul va decide daca hotararea CCR trebuie aplicata", "sa vedem cine mai vrea sa punem in aplicare decizia CCR dupa referendum".
  • +27 (27 voturi)    
    exceptionalitatea romaneasca (Marţi, 10 iulie 2012, 15:22)

    Vasile O. [anonim]

    Cum n-am inventat noi referendul, cred ca Evropa o sa cada pe ginduri cind o sa afle ca (farade)legea romaneasca poate destitui un presedint cu 3 voturi. In fine, "juristul" Ponta o sa explice el ce si cum. Apoi Ponta ii va da lectii d-nei Merkel despre cum se plagiaza, adica cum sa furi munca altuia ca sa ajungi "dottore".
  • +16 (16 voturi)    
    buna dimineata (Marţi, 10 iulie 2012, 15:22)

    Bogdan [anonim]

    cineva sa-l anunte si pe asta ca a aparut si pe hotnews...
    citez: "ULTIMA ORA CCR: Decizie in unanimitate favorabila lui Traian Basescu: referendumul de demitere este valid doar daca se prezinta jumatate plus unul din numarul de votanti"

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-12758553-ccr-legea-referendumului-este-constitutionala.htm
  • +20 (22 voturi)    
    culmea! (Marţi, 10 iulie 2012, 15:22)

    romanique [utilizator]

    astia trebuie bagati la puscarie! oameni buni, vor sa scoate oamenii in strada.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu,nu vor sa scoata (Marţi, 10 iulie 2012, 15:58)

      Mioritza [utilizator] i-a raspuns lui romanique

      lumea in strada,fac ce fac pentru ca sunt siguri ca lumea nu va iesi in strada,in nici un caz cat si cum ar trebui.
      • 0 (0 voturi)    
        pai da, (Marţi, 10 iulie 2012, 16:53)

        romanique [utilizator] i-a raspuns lui Mioritza

        ba e prea cald, ba plecam in w/e sau concediu etc.
        HAIDETI IN PIATA VICTORIEI, zi de zi, sa ne vada, sa stie ca sintem cu ochii pe ei!
    • +1 (1 vot)    
      Plingere penala (Marţi, 10 iulie 2012, 16:20)

      vioara [anonim] i-a raspuns lui romanique

      Sa se inainteze imediat PLINGERE PENALA pe numele angajatiilor de la Monitorul Oficial direct raspunzatori de nepublicarea unor acte oficiale.
  • +25 (25 voturi)    
    In Strada! (Marţi, 10 iulie 2012, 15:23)

    akideea [utilizator]

    Daca asta va fi decizia finala a USL chiar ca va trebui sa iesim in strada, pentru ca atunci, singura alternativa va fi inca o Revolutie!
    Eu sper insa ca oamenii cu un minim de scaun la cap chiar din randul USL sa isi dea seama ca nu pot merge totusi atat de departe....sper...
    • +1 (9 voturi)    
      Ia iesiti bre in strada ... (Marţi, 10 iulie 2012, 15:37)

      Porumbelul Pacii [anonim] i-a raspuns lui akideea

      ....ca la vot nu mai aveti voie - pentru ca mariti
      participarea ....
      • 0 (0 voturi)    
        ba o sa iesim si la vot! (Marţi, 10 iulie 2012, 17:09)

        akideea [utilizator] i-a raspuns lui Porumbelul Pacii

        si s-ar putea sa va ramana-n gat cand o sa vedeti cat de multi vom fi! Cu cat continuati mai mult cu mizeria cu atat mai multi vom fi cei care vom spune NU, PANA AICI!, Asa ca tot inainte! un slogan drag voua care o sa va propaseasca pe culmile ineptiei!
    • +4 (4 voturi)    
      Stati mai cuminti (Marţi, 10 iulie 2012, 15:56)

      Mioritza [utilizator] i-a raspuns lui akideea

      ca se supara Voiculescu si plateste vreo 300 de "contrarevolutionari" si va alearga de nu va vedeti.Daca iesim in strada atunci s-o facem serios si in toata tara.Daca nu,mai bine stam acasa si ne sinucidem pe antena3.
  • +20 (20 voturi)    
    Super tare! (Marţi, 10 iulie 2012, 15:23)

    Adrian C. [utilizator]

    N-am cuvinte ... pai inseamna ca orice ar spune CCR, Ctrl-V poate da o alta OUG care sa spuna acelasi lucru ca cea declarata neconstitutionala, si gata, au anihilat CCR.

    E si alta o metoda de a elimina CCR, deci este si acesta un atac asupra statului de drept.
  • +23 (23 voturi)    
    mda (Marţi, 10 iulie 2012, 15:24)

    mihai [anonim]

    si asta nu se numeste lovitura de stat? nu poti sa ignori decizii ccr prin tot felul de schecherii legislative
  • +12 (14 voturi)    
    Pacaleala (Marţi, 10 iulie 2012, 15:24)

    unstudent [utilizator]

    Eu personal cred ca acum incearca sa minta electoratul, sperand ca vor merge la vot si cei care se opun demiterii. Odata trecut referendumul, o vor intoarce si vor respecta decizia CCR pentru a nu-i mahni pe prietenii europeni.
  • +26 (26 voturi)    
    juristii lu peshte.. (Marţi, 10 iulie 2012, 15:24)

    MG [utilizator]

    juristii lu peshte..
    NU intelegeti. Nu puteti da ordonante de urgenta in privinta referendumului, curtii constitutionale etc.
    De ce nu dati si o ordonanta de urgenta pentru demiterea lui basescu?

    Ati fi in stare..
    • +10 (10 voturi)    
      Asa e (Marţi, 10 iulie 2012, 15:34)

      York [anonim] i-a raspuns lui MG

      In plus fata de argumentul de mai sus: conform cu 2 decizii luate de CC in 2011: "conţinutul unui text de lege declarat neconstituţional, copiat ȋn alt act normativ (inclusiv ordonanţă de urgenţă) , atrage după sine extinderea controlului Curţii Constituţionale şi asupra ultimului act şi declararea acestuia ca neconstituţional" (am pus " " pentru ca am preluat de undeva informatia.. prietenii stiu de ce .. :)))

      Totul se rezuma in final la publicare deciziei de ieri in MO (cea care intarzie sa apara... )
  • +32 (32 voturi)    
    Hai nu zau? (Marţi, 10 iulie 2012, 15:25)

    George [anonim]

    Scandalos! Ce balmajesti acolo tovarase Dusa? Esti dus cu capul? Nu respectati o hotarare a CCR? Pai sunteti penali de-a dreptul! La puscarie cu voi!
  • +31 (31 voturi)    
    Va jucati cu focul! (Marţi, 10 iulie 2012, 15:25)

    asd [anonim]

    Poate va e dor de Nastase.
  • +3 (3 voturi)    
    Pam Pam... (Marţi, 10 iulie 2012, 15:26)

    zuzu [anonim]

    va pupa tata...
  • +10 (10 voturi)    
    Hellloooo, se aude ? (Marţi, 10 iulie 2012, 15:27)

    anonim [anonim]

    Colegu tovarase. Poantacul tau a zis altceva aseara. Lasa ca il liniseste Angela si cu Barosu .... ehe .... mai tataie Ilici, ai vrea tu sa faci puci, dar nu tine colegu. Nu mai esti in mama Rusia, aici e tata EU.
    • +1 (1 vot)    
      care tata Ilici??? (Marţi, 10 iulie 2012, 16:44)

      SamirIovita [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      tata Ilici dormea dus cand ii vorbea pupilul!!! ii cadea capul gratios intr-o parte si sforaia urechea lui copy-paste! E TERMINAT!
  • -11 (13 voturi)    
    Oricum Basescu pleaca... (Marţi, 10 iulie 2012, 15:27)

    Ionescu2 [utilizator]

    Va agatati de himere...Basescu e ca si demis.
    • 0 (0 voturi)    
      Esti nostalgic comunist? (Marţi, 10 iulie 2012, 18:01)

      vasile78 [utilizator] i-a raspuns lui Ionescu2

      Daca e asa, nu merita sa iti raspund.
  • +7 (7 voturi)    
    Decizii CCR (Marţi, 10 iulie 2012, 15:27)

    cyp [utilizator]

    Mircica, da' cu asta cum ramane?

    "De asemenea, decizia nr. 766 din 15 iunie 2011 a CCR obligă Curtea, în calitate de garant al supremaţiei Constituţiei, la o atitudine activă, în sensul eliminării dispoziţiei constatate ca fiind neconstituţională şi din actele normative succesive care au intervenit ulterior, indiferent dacă acestea sunt sau nu în vigoare la momentul soluţionării excepţiei".
  • +6 (6 voturi)    
    referendum (Marţi, 10 iulie 2012, 15:29)

    ciri [anonim]

    mircica tata esti inca la vila la BANFY sau la bar la CERBU in TOPLITA ta natala? trezeste tata ai crescut incearca sa intelegi viata
  • +12 (12 voturi)    
    IN Eurasia (Marţi, 10 iulie 2012, 15:29)

    nea Nelu [anonim]

    Futin din Russia a data komanda si politrucii indeplinesc! Se kk ei pe legile tarii! Dupa referendum Poanta si Antonov la puscarie pentru tentativa loviturii de stat!
    • 0 (0 voturi)    
      nea nelu (Marţi, 10 iulie 2012, 16:58)

      romanique [utilizator] i-a raspuns lui nea Nelu

      din pacate nu e tentativa, e in derulare, aproape de finalizare. La puscarie cu penalii micky mouse si chucky!
  • +10 (10 voturi)    
    Sesizat institutiile europene (Marţi, 10 iulie 2012, 15:30)

    Vlad-I [utilizator]

    Gasca USL-ista a inebunit, sunt niste iresponsabili, acum intelegem totul, cum au ucis de revolutie, cum au adus minerii, cum de au marit pensiile cu 50%, chiar daca bagau tara in datorii pe termen lung.
  • +8 (8 voturi)    
    Chiar trebuie sa vina tancurile? (Marţi, 10 iulie 2012, 15:31)

    Trojan.H [utilizator]

    Se pare ca doar cu forta mai pot fi opriti criminalii astia.
  • +12 (12 voturi)    
    Mda (Marţi, 10 iulie 2012, 15:31)

    ion [anonim]

    Nu mai conteaza nimic, Fac ce vor. Se bazeaza ca au o sustinere destul de serioasa (inca), se bazeaza ca PDL este inca in deriva si se bazeaza pe letargia celor cu USL=PDL=aceeasi mizerie. Acest concurs de factori le fa voie sa faca orice, chiar sa ignore hotarari ale CCR,

    Domnilor de la USL de ce nu dam o lege ca Basescu nu ii presedinte si gata, economism vreo cateva milioane de euro. Pe urma o lege care sa desfiinteze CCR ca si asa nu va intereseaza ce zice, o lege care sa desfiinteze PDL, si pe urma putem emigra si noi linistiti.
    • +3 (3 voturi)    
      lege? (Marţi, 10 iulie 2012, 15:48)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui ion

      De ce? Ordonanta de urgenta nu merge? Ca tac tac o publica pontulica in MO, fie si la 1 noaptea....
    • 0 (0 voturi)    
      USL=PDL=aceeasi mizerie (Marţi, 10 iulie 2012, 15:52)

      Dapyx [anonim] i-a raspuns lui ion

      Sa se macelareasca intre ei, oricum democratie, constitutionalitate, stinga, dreapta si altele, n-au fost niciodata in Romania de dupa '89. A fost doar lupta pt ciolan care acum ia forme acute...atit.
      • 0 (0 voturi)    
        Numai ca macelul asta inseamna .... (Marţi, 10 iulie 2012, 18:02)

        vasile78 [utilizator] i-a raspuns lui Dapyx

        ....peste cateva luni, criza economica.
  • +8 (8 voturi)    
    Si uite asa ne tot invartim in jurul cozii (Marţi, 10 iulie 2012, 15:31)

    mman [anonim]

    Nici cum nu le e bine la USL.
  • +6 (6 voturi)    
    Atentie la termeni (Marţi, 10 iulie 2012, 15:32)

    teapa [anonim]

    Domnul Dusa a generat celebra OUG 37/2009 cand au fost schimbat PNL-istii. Declarata NECONSTITUTIONALA. O decizie respinsa ca inadmisibila inseamna ca nu a putut fi supusa judecatii, stimate domn. Intai ar trebui sa platiti toate despagubirile dumneavoastra si colegul de la PDL si apoi sa va pronuntati pe acte normative.Dupa publicarea in MO a Deciziei CCR referitoare la restrangerea atributiilor altfel vor fi abordate acele acte ce au fost declarate inadmisibile. Pentru modalitatile de atac vom discuta peste cateva zile.
  • +12 (12 voturi)    
    E limpede (Marţi, 10 iulie 2012, 15:33)

    George [anonim]

    Gunoaiele astea de la USL vor razboi civil. Vom iesi in strada si vom matura pe jos cu acesti comunisti odiosi daca nu se potolesc.
  • -8 (10 voturi)    
    OOOOOPS ! (Marţi, 10 iulie 2012, 15:33)

    Porumbelul Pacii [anonim]

    Problema este urmatoarea:
    CE LE SPUNE BASE ALEGATORILOR LUI ?

    A) VOTATI NU !

    sau
    B) NU VA PRESENTATI LA VOT !
    *
    Daca merge pe varianta A isi sapa partial groapa
    deoarece mareste numarul de participanti la vot.
    *
    Daca merge pe varianta B - ar putea avea o
    ”victorie lipsita de glorie” deoarece s-ar salva prin
    invalidarea discutabila a unui referendum in care voturile ar fi 100% contra lui.
    *
    Tocmai deaceea e bine ca se va merge pe Ordonata de Urgentza - ca sa-l scape de dileme pe bietul om in ultima lui luna de agonie.
    • +3 (3 voturi)    
      noi votam NU (Marţi, 10 iulie 2012, 15:55)

      DavidM [utilizator] i-a raspuns lui Porumbelul Pacii

      Nu mai puneti botul la ce spun statisticile. USL a cumpart voturile la locale cu sume cumprinse intre 100 si 400 RON pentru vot, toata lumea stie ce s-a intamplat in zonele sarace ale oraselor sau prin sate. Acum fiindca nimeni nu mai 'plateste' votul o sa aveti o mare surpriza! Poporul il iubeste pe Traian Basescu
    • +3 (3 voturi)    
      Varianta B) (Marţi, 10 iulie 2012, 15:56)

      Nila [utilizator] i-a raspuns lui Porumbelul Pacii

      In varianta B) nu e chiar lipsita de glorie; sa nu uitam ca poporul l-a votat pe Basescu pentru 5 ani! Deci dpdv al poporului, Traian Basescu trebuie sa fie presedinte in continuare! Restul sunt facaturi ale USL ;)
  • +8 (8 voturi)    
    USL face orice (Marţi, 10 iulie 2012, 15:34)

    droid04 [anonim]

    USL va face orice e necesar sa-l demita pe Basescu. Daca asta inseamna sa nu publice decizia CCR decat dupa alegeri in MO ce mare scofala ?
    Daca se prevaleaza de termenul de 45 zile - nu stiu cat de corect este, Sova fiind un mincinos demn de PCR- pentru implementare, iar castiga.

    Deci fiti siguri ca NU vor aplica decizia CCR de azi.
  • +11 (11 voturi)    
    Dl. Sova... (Marţi, 10 iulie 2012, 15:34)

    MariusGh [utilizator]

    In cazul in care va trebuie 45 de zile, referendumul trebuie obligatoriu amanat. Va trebuie acum 45 de zile iar pentru toate procedurile ILEGALE de suspendare v-au trebuit 3 zile? Sunteti degeaba!
  • +8 (8 voturi)    
    Gogu (Marţi, 10 iulie 2012, 15:35)

    miki [anonim]

    Haimanalele USListe,orbite de putere si ingrozite ca o sa se naruie tot vad ca seara se bucura de deciziile CC si ziua le depling.Nici ei nu mai stiu ce este in capul lor!
  • +8 (8 voturi)    
    Dusa, doar o vorba sa-ti mai spun, si du-te! (Marţi, 10 iulie 2012, 15:35)

    James Bond [utilizator]

    "Victor Ponta: Facem apel catre presedintele suspendat sa respecte aceste hotarari/ Daca vreun pedelist mai spune ca e lovitura de stat am sa-l trimit acum la Monitorul Oficial"
    • +1 (1 vot)    
      MO (Marţi, 10 iulie 2012, 15:50)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui James Bond

      nu la CC. Ca doar nu-ti inchipui ca avizele acesteia vor fi publicate in MO daca nu-i convin lu' ponta...
  • +8 (8 voturi)    
    45 zile (Marţi, 10 iulie 2012, 15:35)

    catri81 [anonim]

    Deci atunci vor publica in monitor , Deciziile de suspendare si interimat date de ccr au fost publicate azi ,celelalte nu (cea cu atributiile curtii o vom vedea publicata la Craciun). Ne mint si manipuleaza cum vor ei. Sa iesim in fiecare zi in strada cat mai multi sa dovedim ca nu suntem un popor de idioti.
  • +7 (7 voturi)    
    http://ue.eu.int/contacts/info-public?lang=ro#form (Marţi, 10 iulie 2012, 15:36)

    gigi [anonim]

    Formularul de pe site-ul consiliului european. Cred ca avem nevoie de ajutor extern. Nu se poate asa ceva. Comunistiiiiiiiiilooooooorrrrrrr
  • +4 (4 voturi)    
    Mda (Marţi, 10 iulie 2012, 15:36)

    me [anonim]

    Mda, inca un motiv pentru a ma prezenta la alegeri.
  • +9 (9 voturi)    
    USL e malefic (Marţi, 10 iulie 2012, 15:37)

    roman verde [anonim]

    Vad ca USL e malefic in tot ce face.....nu mai respecta nimic....cind CCR e de acord cu ei e bine, cind nu ii anuleaza si vin cu o ordananta de urgenta..au luat-o razna...trebuie opriti !
  • +11 (11 voturi)    
    Jalnic... (Marţi, 10 iulie 2012, 15:37)

    calator [anonim]

    Deci in baza unei hotarari a CCR, musiu Antonescu are dreptul sa fie presedinte interimar dar Traian Basescu nu poate benefecia de o hotarare a aceleasi CCR? Cu alte cuvinte daca o hotarare este oarecum defavorabila USL e buna de aruncat la cos? Asta este democratia domnilor Copy-Paste si Antenescu??? Jalnic atunci cand un plagiator si un repetent conduc o tara...
  • -10 (10 voturi)    
    referendum (Marţi, 10 iulie 2012, 15:37)

    ILI [anonim]

    Oricum VA CADEA BASE !!!
    • +6 (6 voturi)    
      in (Marţi, 10 iulie 2012, 15:41)

      ggna [utilizator] i-a raspuns lui ILI

      in capul tau!
  • +6 (6 voturi)    
    pesimist (Marţi, 10 iulie 2012, 15:37)

    lucian [anonim]

    Eu nu sunt atat de optimist precum altii....la cate porcarii au facut uslinosii, nu m-ar mira ca decizia CCR sa apara in Monitorul Oficial dupa 29 iulie.
  • -1 (7 voturi)    
    Hai in strada (Marţi, 10 iulie 2012, 15:38)

    Pontaj [anonim]

    Din pacate nevasta dusului (Dusa) are dreptate. CCR a spus ca "...Legea pentru modificarea art.10 din Legea nr.3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului este constituţională în măsura în care asigură participarea la referendum a cel puţin jumătate plus unul din numărul persoanelor înscrise în listele electorale permanente..." adica nimic! Nu inteleg cum printr-o lege poti sa asiguri "...participarea la referendum a cel puţin jumătate plus unul din numărul persoanelor înscrise în listele electorale...". Nici nu cred ca exista o astfel de lege si daca exista e clar anticonstitutionala!
    CCR este clar aservita acum noii putori... pardon puteri! Sigur i-a amenintat Ponta ca nu le semneaza Pontajul si ce sa faca?! E si ei oameni, cum ar spune nationalitatile + Vanghelie!
  • -12 (12 voturi)    
    referendum (Marţi, 10 iulie 2012, 15:38)

    daniel petean [anonim]

    traian basescu a fost ales presedinte cu 5.275.808 voturi.
    este normal sa fie revocat cu 9.000.000.
    nu cred !!!!
    este suficient jumatate plus unu din cei prezenti la vot, asa este corect si cinstit
    • +2 (2 voturi)    
      hm (Marţi, 10 iulie 2012, 15:50)

      PQA [anonim] i-a raspuns lui daniel petean

      jumatate +1 din taranii cu 4 clase adusi cu autobuzele la vot de USL?

      nu cred!!!
      • -1 (1 vot)    
        Prietene (Marţi, 10 iulie 2012, 17:46)

        Gigi Kent [anonim] i-a raspuns lui PQA

        Esti prost informat si pe deasupra si nesimtit. Iti reamintesc ca in democratie esti egal cu taranii cu 4 clase indiferent cate titluri academice ai avea.

        http://www.europafm.ro/stiri/interne/cine-i-cum-voteaza-pentru-demiterea-lui-traian-basescu~n59638/

        Ghici ce? In rural vor vota pentru demitere 68% in timp ce in orase procentele sunt intre 50.7% si 69%. Nu exista o diferenta atat de considerabila incat sa mai incercati toate manipularile voastre ordinare. Alea cu "electorii USL sunt neinstruiti, cu venituri mici, hoardele de asistati sociali si pomanagii, moldoveni sarantoci etc".
        • 0 (0 voturi)    
          Procentele le-ai aflat de voiculescu ? (Marţi, 10 iulie 2012, 18:39)

          hepcallvasile1278490666411 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

          !?
    • +3 (3 voturi)    
      Mei esti prost? (Marţi, 10 iulie 2012, 15:50)

      swift [anonim] i-a raspuns lui daniel petean

      Chiar nu pricepi ca un referendum se valideaza cu jumatate plus 1 din numarul cetatenilor cu drept de vot?
      Pai daca base a fost ales cu 5275000 inseamna ca la vot au fost aproape dublu, adica 8mil si ceva, dar nu l-au votat toti, si chiar si asa, alegerile sunt una si ref e alta. Hai pa ca ma plictisesti.
    • +1 (1 vot)    
      calcule gresite (Marţi, 10 iulie 2012, 15:52)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui daniel petean

      e normal sa fie demis cu 50% +1 din cei 9 000 000, adica ceva mai putin decat cei care l-au votat.
  • +11 (11 voturi)    
    fierbe Antonescu... (Marţi, 10 iulie 2012, 15:38)

    TDragos [utilizator]

    Din moment ce procedura de suspendare a fost initiata, referendumul se organizeaza conform legii in vigoare la acea data. Din momemt ce Curtea spune ca trebuie sa fie 50%+1 dintre alegatori atunci nu mai exista dubii.
    Referendumul este validat de catre Curte care a spus ca trebuie sa fie 50%+1.

    O OU asa cum a spus chiar ieri Ponta trebuie sa respecte decizia Curtii Constitutionale, deci OU emisa este neconstitutionala daca nu se prevede ca trebuie sa fie 50%+1.

    Oare perioada de 30 de zile la Cotroceni a lui Antonescu o sa echivaleze cu iesirea din politica? Sa vedem daca se tine de cuvant...l-a vazut o tara intreaga ce a declarat in Parlament. Poate asa scapam si de copy-paste.
  • -5 (5 voturi)    
    Referendum (Marţi, 10 iulie 2012, 15:38)

    IMPascu [anonim]

    De ce a trebuit ca presedintele ales de 5 milioane sa poata fi demis de 9 milioane: curat stat democrat ...-liberal!?
    • +7 (7 voturi)    
      iti zic eu (Marţi, 10 iulie 2012, 15:45)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui IMPascu

      Pentru ca alegerea e procedura normala, iar destituirea e una exceptionala. Si pentru ca maimutele din parlament sa nu sara o data pe luna cu o propunere de suspendare. Nu de alta dar nu e nici democratic, nici ieftin.
    • +4 (4 voturi)    
      nu umblati cu jumatati de masura (Marţi, 10 iulie 2012, 15:47)

      me [anonim] i-a raspuns lui IMPascu

      Domnule Pascu Basescu a avut 5,2 milioane de voturi din cele 10 milioane exprimate.

      Mi se pare normal ca sa il demit am nevoie de aceasi proportie...
    • +2 (2 voturi)    
      nu trebuie sa voteze 9m pentru DA... (Marţi, 10 iulie 2012, 15:50)

      TDragos [utilizator] i-a raspuns lui IMPascu

      Trebuie sa fie 4.5m+1 daca se prezinta 9m la vot...la alegerile prezidentiale au fost in jur 10m de alegatori prezenti din care 5.2m au votat cu Basescu.

      Decizia este cea mai corecta.
    • +2 (2 voturi)    
      Dusa , gaterele si frate-sau (Marţi, 10 iulie 2012, 16:05)

      Pol Ponta [anonim] i-a raspuns lui IMPascu

      au lasat padurile Harghitei "dealuri" cu cioturi , iar acum ne explica cum vrea sa ne barbereasca si pe noi ??? Astia numai din furat stiu sa se imbogateasca ! Parveniti nenorociti ,bolsevici mioritici ,PSD-isti hoti si criminali in frunte cu ciumatul rosu V. POL PONTA PLAGIATORUL ! Nu va mai lasa Base la furat , va simtiti aproape de lasul Nastase ??? Pe timpul lui Base , hotii PDL-isti au intrat la "reciclare" , in timp ce ai vostri , au prosperat din fondurile lui Boc !!! Base trebuie readus la Cotroceni , ca o garantie ca borfasi USL-ashi si altii , se vor tine departe de furat !!! Dusha ,TU treci la gatere , ca la atata te pricepi !!!
  • +11 (11 voturi)    
    ok (Marţi, 10 iulie 2012, 15:39)

    Xorciser [utilizator]

    Daca asta nu e puci comunistoid, nu stiu ce mama naibii mai e atunci...
  • +9 (9 voturi)    
    exceptionali (Marţi, 10 iulie 2012, 15:39)

    RoMaLeS [utilizator]

    bravo bravo bravo... oricum tot in opozitie va merge USL. amin
  • 0 (4 voturi)    
    Pt Hotnews (Marţi, 10 iulie 2012, 15:40)

    abcde [utilizator]

    Conform Art. 147 alineatul (1) din Constitutie:
    'Dispozitiile din legile si ordonantele in vigoare, precum si cele din regulamente, constatate ca fiind neconstitutionale, isi inceteaza efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curtii Constitutionale daca, in acest interval, Parlamentul sau Guvernul, dupa caz, nu pun de acord prevederile neconstitutionale cu dispozitiile Constitutiei. Pe durata acestui termen, dispozitiile constatate ca fiind neconstitutionale sunt suspendate de drept. '

    Mentionez ca legea asupra careia s-a pronuntat CCR azi nu este in vigoare si chiar daca ar fi, prevederile neconstitutionale se suspenda imediat de decizia CCR e publicata.
    • +1 (1 vot)    
      USL- lovitura de stat 100% (Marţi, 10 iulie 2012, 16:50)

      USL- lovitura de stat 100% [anonim] i-a raspuns lui abcde

      Ca un cunoscator al istoriei, al acestei natii pot sa afirm ca tot ce s-a intamplat in ultima perioada de timp a fost o lovitura de stat data din partea lui Ponta si aghiotantilor lui si sa nu uitam cine sunt in spate : Iliescu- un maestru in asa ceva, Voiculescu turnatorul cu o vasta experienta in deturnari de fonduri, hotii, acaparare de averi care au apartinut candva lui Ceausescu, este unul din cei care au pus gheara pe o parte din conturile lui Ceausescu. Hrebenciuc o forta financiara a PSD-ului, un baron ``pe cinste`` care a manevrat cu usurinta judetele pe care le stapaneste ajutand la spalarea creierelor bietilor oameni din Moldova. Sova- un avocat murdarit cu bani negri din afacerile cu Turceniul, un avocat al diavolului care a pus la punct cu multa maestrie invatatata de la tatal Sova (marele avocat si un mare comunist al trecutului) puciul bolsevic care s-a dat statului roman... Putem continua si cu alti grei ai PSD-ului flamanzi de putere si bani si iata ca le-a reusit din pacate sa ne transforme dintr-un Stat de Drept, intr-un Stat bolsevic condus de Ponta !
  • +6 (6 voturi)    
    pana unde (Marţi, 10 iulie 2012, 15:41)

    ggna [utilizator]

    Doamne pot merge nebunii astia??? ce or sa mai faca? sa-l omoare pe Base?
  • -2 (8 voturi)    
    s-a schimbat majoritatea (Marţi, 10 iulie 2012, 15:41)

    razvan [anonim]

    Adevarul este ca majoritatea parlamentara s-a schimbat in Romania.
    Acest lucru a fost convenabil pana acum, acum nu mai este, pentru ca nu mai este majoritatea pe care o vrem noi.
    Adevarul este ca in Romania puterea apartine poporului iar el o exercita prin delegare (parlamentul) sau prin referendum.
    Haideti sa vedem ce doreste poporul. Hotararea va fi a celor mai multi (dupa legea modificata sau dupa modificarea ei conform CCR) ca doar nu vreti (unii dintre dumneavoastra sa avem presedinte printr-o neprezentare la vot.
  • +5 (7 voturi)    
    Dragi Parlamentari USL (Marţi, 10 iulie 2012, 15:42)

    gorjenii [utilizator]

    Accepati demisia Presedintelui, asa cum v-a rugat, adica preluati rezultatele ultimului referendum si lasati-ne sa ne vedem de treaba si de concedii.

    Semnat:

    Cei 80% care votat pentru parlament unicameral si maxim 300 de parlamentari !
  • +6 (8 voturi)    
    Europa va urmareste! (Marţi, 10 iulie 2012, 15:44)

    cilina [utilizator]

    ia incercati voi sa nu tineti cont de decizua CC! hai puneti-va-n cap tot Occidentul!
    ia sa vedem cat de mult a mai ramas din statul de drept! distrugeti tot sa vedem cat de bine le va fi prostilor care va suston?
  • -2 (8 voturi)    
    cati iesiti.... (Marţi, 10 iulie 2012, 15:48)

    x [anonim]

    cati dintre postacii de aici ies in strada? Niciunul. Umpletzi scaunul cu bashini toata ziua...
    • 0 (2 voturi)    
      pardon (Marţi, 10 iulie 2012, 15:53)

      PQA [anonim] i-a raspuns lui x

      ba chiar am iesit si pana acum in strada

      iar tu esti un neispravit cu vocabular de mahala
  • +4 (6 voturi)    
    Referendum (Marţi, 10 iulie 2012, 15:50)

    Robert [anonim]

    Nu le-ar fi rusine, cata nesimtire !.
    Le-a trebuit 3, 4 zile ca sa schimbe dupa bunul lor plac legi, monitoare, ordonante si acum au nevoie de 45 de zile?
    Nu v-ar mai rabda Dumnezeu, cat va bateti joc de poporul asta.
    Unde sunteti oameni buni? De ce nu iesiti sa protestati cum se cuvine?
    Pana acum cativa ani sau chiar luni, au iesit toate categoriile sociale, ca n-au bani, ca vor bani, bani, bani. Suntem un popor de prosti, inca manipulati, inapoiati, care nu are habar ce inseamna o minima democratie. De ce nu a iesit lumea in strada, sa se revolte impotriva a tot ceea ce inseamna bataie de joc, sfidare, iresponsabilitate?
    Acum invoca asa ceva? Cata bataie de joc.
    Ne meritam soarta asta.
  • 0 (2 voturi)    
    Sa nu credem guvernul (Marţi, 10 iulie 2012, 16:02)

    vioara [anonim]

    SA NU CREDEM nici guvernul,nici pe Sova pina nu se publica in Monitorul Oficial deciziile CCR si retragerea ordonantelor neconstitutionale ale guvernului.PASUL URMATOR:Sa ne adunam cit mai multi in fata Monitorului Oficial si sa-l pichetam zi si noapte!
  • +1 (3 voturi)    
    mafia rosie (Marţi, 10 iulie 2012, 16:03)

    rabdare [utilizator]

    cu cata ardoare se agata de putere.prin orice mijloace si mai ales neconstitutionele incearca sa-l demita pe presedinte.sunt capabili sa nu respecte chiar nici o decizie in defavoarea lor data de CCnumai ptr a-si atinge scopurile murdare:eludarea justitiei de catre cei cercetati sau viitori,acapararea statului in toate domeniile.o banda de plagiatori,penali,traseisti care se erijeaza in reprezentanti ai poporului.rusine,rusine,rusine.locuiesc in diaspora si ma gandesc cu groaza sa ma intorc in Romania,numai la gandul ca ne intoarcem in anul 1990(mineriade)sper ca romanii vor avea discernamantul necesa de a alege corect.
  • -1 (3 voturi)    
    este necesar (Marţi, 10 iulie 2012, 16:08)

    catalin_mattei [utilizator]

    este necesar si normal ca basescu sa fie demis cu votul a jumatate plus unu din cei prezenti la vot cu amendamentul ca numarul total al celor prezenti la vot sa fie de jumatate plus unu din cei de pe listele electorale
  • 0 (0 voturi)    
    REVOLUTIE! (Marţi, 10 iulie 2012, 16:20)

    ralooo007 [utilizator]

    V-ati gandit la toate, asa-i? Pentru orice scoateti din sertar un raspuns, care este intotdeauna destul de bun pentru cei care duc lipsa de zahar si de faina in aceasta tzara.

    Si da, recunosc, din pacate sunt multi aceia pe care i-ati lasat pe drumuri in frunte cu Nastase 4 case si Ilici.

    Dar la manipulare fratilor va dau nota 10*, la prostie la fel.

    ROMANIA REVOLUTIE!
  • 0 (0 voturi)    
    zelosului Dusa (Marţi, 10 iulie 2012, 16:34)

    kepler [anonim]

    USL are nevoie de 4 milioane 500 de mii 1 de voturi
    din 9 milioane de votanti, nici unul mai putin, altfel Basescu, dupa ceva plaja, se intoarce la Cotroceni si sigur nu vei mai fi ce esti acum!

    Si ai grija sa nu te ia in vizor Comisia Europeana...
  • 0 (0 voturi)    
    Mai Dusa tata! (Marţi, 10 iulie 2012, 16:35)

    Ponta [utilizator]

    Tu esti chiar tampit sadea. Te incadrezi perfect in simbioza USL.
  • 0 (0 voturi)    
    LUPTA FARA FOND (Marţi, 10 iulie 2012, 16:42)

    arpi [anonim]

    NISTE PORCI SI MAGARI SI NEIMTITI SI TRADATORI !

    stau si ma uit pentru ce se lupta porcii astia asa de indarjit???

    1. se lupta orare pentru ca sa avemsi noi salariile ca omul normal si de rand din serbia si ungaria ???

    2. se lupta pentru a avea un crus stabil leul ???

    3. se lupta pentru a nu mai creste cu 5 % curentul electric ???

    4. se lupta ca sa atraga fonduri europene sau investitori chinezi si arabi in agircultura as cum fac ucrainienii si bulgarii ???

    5. se lupta sa nu mai fie returanri de milioane de euro de TVA ???

    6. se lupta sa nu mai fie facturi in alb de vanzare la marginea oraselor mari - gasesti facturi in alba la orice - de la cazare pana la materiale de constructii - daca lucrezi la stat poti sa ti-i le decontezi si nu te intreaba nimeni nimic.

    7/ se luptas a nu mai fie evaziune fiscala la de la 1 mai, vama veche si pana la mamaia, si predeal - de la cel care vinde gogosi pe plaja si pana la hotelierul de 5 stele face evaziune fiscala inclusiv cu tichetele de parcare si cu tot - in couburile din mamaia

    8. se lupta sa avem autostrazi???

    9. se lupta ca Banca nationala ar omaniei sa nu mai cumpere cele 14 maisini de teren ci sa cumpere in schimb 140 de tone de grau si sa le doneze unei fundatii sau ong???

    10 se lupta sa fie aplicata legea si bancile sa nu iti mai vanda apratmentul cu 10.000 de lei tot la un mafiot mana in mana cu executorul judecatoresc ???

    si ar mai fii inca 1000 de motive

    RUSINE HOTILOR SI PORCILOR - DAR O SA VA VINA SI VOUA RANDUL CAT DE CURAND
  • +1 (1 vot)    
    Cine este acest Dusa? (Marţi, 10 iulie 2012, 16:54)

    George [anonim]

    Un activist comunist odios...
    1976-1986 - Consiliul popular al oraşului Topliţa - şef serviciu
    1986-1990 - Consiliul popular al oraşului Topliţa - vicepreşedinte

    Sa ne scuteasca acest politruc ordinar bolsevic.
  • 0 (0 voturi)    
    Ma sperie (Marţi, 10 iulie 2012, 16:54)

    DORU [anonim]

    tara asta !!! Fratilor, astia nu mai au limite ???/Cat ii mai suportam ?
  • +2 (2 voturi)    
    Un pic de clarificare (Marţi, 10 iulie 2012, 16:58)

    Radu Mischie [anonim]

    Domnilor
    Bolcas are dreptate. Astfel:
    - CCR nu s-a pronuntat pe legea referendumului, ci pe o lege de modificare a legii referendumului
    - legea pe care s-a pronuntat CCR nu este in vigoare. Ea face obiectul unui control al CCR inainte de promulgare. Circuitul normal ar fi ca legea sa se intoarca in parlament, sa fie pusa de acord cu decizia CCR si sa fie promulgata. Cat va lua asta, las pe fiecare sa decida
    - pana legea respectiva nu este promulgata, este in vigoare legea referendumului, asa cum a fost modificata de OUG data acum cateva zile
    - aceasta OUG este "perversa", pentru ca nu spune numai ca presedintele este demis doar cu votul a jumatate plus unu din cei care se prezinta, ci pare a nu mai aplica nici cerinta ca, pentru valabilitatea referendumului, sa fie prezenti jumatate plus unu din liste
    - in consecinta: Dusa are argumente sa spuna ceea ce spune. Decizia CCR nu are nici un efect asupra OUG de acum cateva zile, CCR nu s-a pronuntat pe acea ordonanta.
    - Decizia CCR are doar valoare de principiu in acest moment, spunand ca nu e ok sa demiti presedintele indiferent de cati ar veni la vot
    - Dar, in prezent, legea referendumului, asa cum a fost modificata de OUG, asta spune.

    Ceea ce spune Ponta e frumos (Parlamentul trebuie sa puna legea pe care s-a pronuntat CCR in acord cu Constitutia, etc) dar fara efect practic pentru referendum. La referendum se va aplica OUG.

    Bineinteles, guvernul poate modifica, tot prin OUG, legea referendumului, astfel incat referendumul sa fie valabil doar daca sunt prezenti 1/2 +1 din liste. Sau Parlamentul sa respinga OUG de acum cateva zile si sa adopte legea de modificare pe care s-a pronuntat CCR, asa cum a sugerat CCR. Dar as paria ca USL nu va face asta.

    Prin urmare, sustinatorii lui Basescu trebuie sa iasa la referendum, daca vor sa-i dea acestuia o sansa.
    • 0 (0 voturi)    
      Scuze.. e postat mai sus(doar plagiez acum) (Marţi, 10 iulie 2012, 17:52)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui Radu Mischie

      de fapt CCR nu s-a pronuntat pe OUG pentruca nua a fost sesizata de Avocatul Poporului, pe care USL a avut grija sa il schimbe la timp..
      Acum e completa explicatia ta!!!
      Prin urmare, Romania nu mai este un stat de drept ci un stat totalitar, in care toate institutiile importante ale statului sunt detinute de un(o) singur(a) partid(alianta de partide), iar acel(a) partid(alianta de partide) are grija sa blocheze tehnic institutia pe care nu o pot controla(CCR)..
  • 0 (0 voturi)    
    Deja e prea mult. (Marţi, 10 iulie 2012, 17:25)

    vasile78 [utilizator]

    Exact la asta s-a referit occidentul cand a zis despre respectarea statului de drept in Romania. Daca PSD nu respecta hotararea CCR se va declansa un razboi cu Uniunea Europeana. Pregatiti-va de vize si devalorizare masiva a leului. Asa ceva nu s-a intamplat decat in Ucraina acum vreo 10 ani. Cred ca suntem in mare pericol. E clar ca PSD nu mai respecta nimic.
  • 0 (0 voturi)    
    banc prost (Marţi, 10 iulie 2012, 17:26)

    livius [anonim]

    Banc:
    Erau odata 3 personaje, un roman, un rom si un minoritar oarecare.
    s-au intalnit la votul pt suspendarea presedintelui. Erau singurii participanti. Romanul a votat pentru mentinerea lui base, tiganul impotriva ca nu da ajutoare. Minoritarul, cu loc sigur in parlament, pentru siguranta s-a abtinut.
    Asa ca am cheltuit 95 mil lei degeaba.
    La urmatoarele alegeri obligatorii, Romanul a spus ca nu se mai prezinta, tiganul a plecat la Londra cu treburi la JO. Sa vedem ce va vota minoritarul...
  • 0 (0 voturi)    
    interpretarea mea (Marţi, 10 iulie 2012, 17:27)

    rado [utilizator]

    CCR: Legea referendumului este constitutionala in masura in care asigura [conditiile, premisele] participar-ea[-ii] a cel putin jumatate plus unu...

    Ori legea asigura teoretic premisele participarii a 100% din cei cu drept de vot. Faptul ca participarea nu va fi >50% nu inseamna ca legea nu a asigurat acet lucru, deci referndumul nu poate fi invalidat. Asa e, singura solutie e participarea la vot.
  • 0 (0 voturi)    
    propunere (Marţi, 10 iulie 2012, 22:39)

    sergiu [anonim]

    cei care nu sunt de acord cu demiterea lui Basescu ar trebuisa nu se prezinte la vot ca sa se vada ce procent de sustinere au pucistii.
    Nu cred ca o sa aiba mai mult de 4mil de voturi. Asta inseamna ca restul de 14mil. nu sunt de acord cu demiterea sau nu-i intereseaza


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă