Opinie

Intrarea in dezastru sau de ce isteria produsa de masurile anuntate de Basescu este inca la inceput

de Trenduri economice     HotNews.ro
Luni, 24 mai 2010, 11:10 Actualitate | Opinii

Isteria produsa de masurile pe care Basescu le-a anuntat este inca la inceput. Manifestatia gigant din fata guvernului nu a reprezentat nimic altceva decat o ingrijorare a unor oameni in fata unor probleme ipotetice pentru ei. Adevaratele miscari le vom vedea in momentul in care masurile anuntate vor fi puse in aplicare confirmand blocajul total catre care ne indreptam.

Scaderea pensiilor si salariilor precum si eliminarea unor masuri de protectie sociala reprezinta, la prima vedere, masuri juste menite a reduce cheltuielile statului. Intr-adevar, pe hartie lucrurile arata impecabil, numai ca, redusi cum ii stim, guvernantii nu fac altceva decat sa prezinte calcule incomplet facute. Economia este un mecanism mult mai complex, imposibil de cuprins de unii ale caror cunostinte n-au depasit regula de trei simpla. Fenomenul imediat urmator reducerii de salarii si pensii va fi scaderea consumului si, automat, a veniturilor statului. Cu alte cuvinte, miscarea echivaleaza cu o taiere a crengii pe care stai. Mai mult, aceasta va impulsiona consumul produselor provenite de pe piata neagra("scutite" de taxe, impozite, accize) precum si o generalizare a coruptiei. Cei care propovaduiesc solutia reducerii ca motor al iesirii din criza dau dovada de o proasta perceptie a realitatii si de o incapacitate de a intelege cum functioneaza statul roman.

Intr-adevar, sumele care se scurg catre salarii si pensii sunt mari, insa perceptia conform careia cativa salariati din mediul privat sustin intreg aparatul energofag al statului este gresita. Salariile pe care le da statul se intorc in consum, adica spre mediul privat. Cu alte cuvinte, putem spune(cu toate ca nu-mi place aceasta) ca salariile bugetarilor reprezinta o intoarcere a banilor din taxe si impozite in economie. Reducerea acestora va avea ca efect direct scaderea economica si, automat, o noua criza a finantelor publice in 6-8 luni. Atunci vom avea exact aceleasi discutii si, probabil, cel tintit va fi mediul privat printr-o crestere a fiscalitatii.


Citeste restul materialului si comenteaza pe Trenduri economice.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

4281 vizualizari

  • +8 (12 voturi)    
    depinde de perspectiva (Luni, 24 mai 2010, 10:36)

    Privat [anonim]

    Daca autorul articolului vede crestere economica numai din consum, atunci pare ca are dreptate.. Dar cresterea economica numai din consum a dus la dezastru si asa cercul se inchide...

    Din pacate, nici guvernantii nici majoritatea criticilor lor nu pot trece de viziunea unor calcule matematice seci in loc sa vada niste principii simple, de bun simt, pentru ca o societate sa functioneze.
    • +7 (7 voturi)    
      Basmul cu consumul (Luni, 24 mai 2010, 14:52)

      luminita [anonim] i-a raspuns lui Privat

      evident, autorul este un "pifan" intr-ale economiei si departe de realitatile pietei de consum romanesti.
      O eventuala scadere a consumului nu are repercusiuni majore (calculabile in deficit) in economia romanesca, pentru simplu motiv ca nu va afecta, in principal, productia romaneasca. este deja stiut/ masurat prin rapoarte si studii ca 70-80 din bunurile de consum achizitionate de cei cu venituri mici si mijlocii provin din importuri.
      Sigurul, eventual, paramentru ce se va resimti din scaderea consumului de produse este colectarea TVA-ului.
      • +4 (4 voturi)    
        exact (Luni, 24 mai 2010, 17:59)

        calin [anonim] i-a raspuns lui luminita

        Inca ceva...
        Pai dupa capul autorului ar trebui sa marim salariile bugetarilor cu 25% nu, ca sa genereze consum mai mare.
        Domnule autor Romania nu are o economie inchisa...Noi cand producem producem si pentru alte tari iar cand consumam consumam si produse din alte tari. Asa cum zicea luminita 70-80% din alimentele necesare omului de rand sunt din import, masinile sunt din import...
        Important ar fi sa aducem mai multi bani in tara (nu conteaza prin ce mijloace). Acei bani adusi din alte tari sigur vor intra intr-un fel sau altul in buzunarele romanilor.
        Pana atunci insa mai invatati niste economie inainte sa postati astfel de articole!
        • +2 (2 voturi)    
          economistu lu peste (Luni, 24 mai 2010, 23:06)

          satanae [anonim] i-a raspuns lui calin

          Ce-mi plac amatorii astia de economie pasionati de cifre! Problema nu sint insa cifrele, ci logica. Este foarte adevarat, in cazul consumului bugetarilor, statul nu face decit sa mute niste bani dintr-un buzunar in altul. Din ce consuma astia, 20% se intoarce la buget sub forma de tva, bani la care se adauga impozitul pe profitul retailer-ilor. Problema care se punea era ca 70 - 80% din produsele consumate sint din import, dar acesta este numai un aspect al problemei. Atunci cind consuma, bugetarii dau de lucru si la angajatii retailer-ilor (care sint o groaza) si la producatorii din Rom, atitia citi sint. Daca nu mai consuma, asta va avea ca rezultat un alt val de somaj, de la privati. Solutia ar fi, intr-adevar, exportul, dar cam 90% din exportul Rom se duce in UE, unde acum incepe o porcarie care nu se stie cum se va termina - cel mai probabil foarte prost, si peste multi ani. Asa ca stai sa vezi ce vor mai creste exporturile. Solutia? Nu stiu, dar nu sint ministru si nici nu vreau sa par asa intelept ca altii. Probabil ar fi trebuit sa se produca o reorientare a pietelor de export - catre Asia, de pilda sau, si mai bine, spre piata romaneasca, daca svea loc o diversificare a productiei interne - dar asta ia mult timp si trebuia sa se gindeasca cineva la asa ceva cu mult inainte. Dar cine sa faca asta? Boc? S-a vazut ce a facut din 2009 incoace, dar nu e el de vina ci pesedistii, comunistii, securistii etc.
          • +2 (2 voturi)    
            :) (Luni, 24 mai 2010, 23:37)

            calin [anonim] i-a raspuns lui satanae

            Nu e chiar asa...
            Marirea salariilor bugetarilor (fara acoperire) ar genera inflatie. Deci degeaba li s-ar mari salarul cu 10% ca si preturile la produse ar creste cu 10%. In economie trebuie sa existe un echilibru iar in momentul de fata nu exista in sensul ca statul cheltuie mai multi bani decat incaseaza. Daca statul nu isi reduce cheltuielile sau nu incaseaza mai mult va da faliment.
        • +2 (2 voturi)    
          stii ce e dragutz.? (Marţi, 25 mai 2010, 8:13)

          atreus [anonim] i-a raspuns lui calin

          ca spui "nu conteaza prin ce mijloace"... E drept, nu conteaza, dar e cel mai important lucru, pentru ca cineva trebuie sa se gandeasca mult la acele mijloace care nu conteaza... :D
          • 0 (0 voturi)    
            :) (Marţi, 25 mai 2010, 12:12)

            calin [anonim] i-a raspuns lui atreus

            Ei haide ca nu e chiar asa greu... Sa se ofere beneficii investitorilor straini, reducerea birocratiei, sa lase in pace scutirea impozitului in domeniul IT (care 95% are capital strain), o mai buna atragere de fonduri europene...
            Idei sunt problema e ca nu prea se concentreaza nimeni pe asa ceva...
    • +2 (2 voturi)    
      tu, ca privat, de ce faci productie? (Luni, 24 mai 2010, 23:43)

      sam [anonim] i-a raspuns lui Privat

      Stau si ma minunez cum pot unii sa se numeasca investitori, privati, fara sa stie cum si de ce le-a crescut afacerea lor! Tata, daca nu ai consum la productia firmei tale se chiama ca faci productie pe stoc si te paste falimentul! Cresterea economica este legata numai de consum (atat intern cat si extern) daca nu vinzi de unde vrei sa faci bani? A, am uitat, in RO faci afaceri cu statul, adica nu faci nimic si iei bani pe lucrari invizibile. Dar asta nu se numeste afacere si in restul tarilor civilizate un astfel de patron ar avea cazare gratuita, de la stat, ma intelegi ce vreau sa spun. In alta ordine de idei ma bucur ca in RO mai avem si economisti nu numai contabili! autorul art are cunostinte economice mai temeinice decat ministrul vladescu, basescu saracu nu are de unde sa stie economie, el nu a mai facut asa ceva din liceu si atunci invata cuvantarile lui tovarasu. care are indoieli sa caute pe net sau sa citeasca macar cateva carti de economie.
      • -1 (1 vot)    
        Esti simpatic (Marţi, 25 mai 2010, 0:10)

        calin [anonim] i-a raspuns lui sam

        Uite, sa zicem ca nici eu nici tu nici autorul nu suntem experti in economie dar spune-mi te rog in ce tara din lumea asta s-a stimulat consumul pe perioada crizei prin marirea salariilor bugetarilor???
        Eventual s-a stimulat consumul prin micsorarea TVA sau a impozitelor (lasand mai multi bani in buzunar tuturor salariatilor).
        Statul nu poate cheltui niste bani pe care nu-i are PUNCT!
        Faptul ca au ales sa reduca cu 25% salariile tuturor bugetarilor nu este cea mai fericita solutie. Intr-adevar va exista si o scadere a consumului dar eu sustin ca nu va fi atat de drastica, in sensul ca nu va scadea consumul cu 25% ci poate cu 2-3 %.
        De ce?
        1. Pentru ca nu toti salariatii din Romania sunt afectati.
        2. Pentru ca "surplusul" de bani se ducea oricum pe produse "de lux" din import gen automobile, televizoare LCD, etc. E drept ca si firmele care comercializeaza aceste produse "de lux" vor inregistra scaderi ale incasarilor dar cel mai drastic va fi pentru cei care le produc, iar marea majoritate a acestor producatori provin din alte tari.

        Parerea mea este ca in momentul de fata criza este cauzata de faptul ca omenirea a consumat mai mult decat a produs iar consumul a fost facut "pe datorie" iar datoriile au devenit nesustenabile.
  • +3 (7 voturi)    
    efg retail -camatarie legiferata (Luni, 24 mai 2010, 11:21)

    da [anonim]

    de ce voi ziaristii nu va ocupati indeaproape de euroline -care au acordat credite card -sa vedeti cum sunt sute de mii de romani escrocati.pe fata , sunt hartuiti cu telefoanele si platesti milioane dar soldul creste . de ce se tolereaza asa ceva?/de ce bn nu ia masuri . va rog sa va ocupati de acesti camatari.
  • +7 (11 voturi)    
    La Targoviste: 4 STRAZI - 12 MILIOANE DE EURO! (Luni, 24 mai 2010, 11:23)

    andrei vasiliu [anonim]

    Dezmat din banii contribuabililor si din împrumuturi bancare cu dobânzi uriase, la Târgoviste

    4 STRAZI - 12 MILIOANE DE EURO!

    - În plină criză economică, patru străzi din Târgovişte – Bulevardul Independenţei, Calea Bucureşti, Şoseaua Găeşti şi str. Constantin Brâncoveanu – vor înghiţi o sumă colosală
    - Pentru că 1 km de reabilitare devorează peste 1 milion de euro, ar fi normal ca cele 4 artere să aibă asfalt ca-n palmă şi nu să fie un şantier infernal, cu săpături ca la nebuni
    - Asta în timp ce primarul Boriga, ignorând alte probleme dureroase ale târgoviştenilor, face periodic şedinţe foto pe aceste străzi, în prezenţa presei obediente şi pentru revista „Târgoviştea noastră” în care-şi ridică osanale pe bani publici

    http://jurnaldedambovita.artpress.ro/jdb_articol--Patru_strazi_-_12_milioane_euro,2629.html
  • +11 (13 voturi)    
    Ce putem noi intelege? (Luni, 24 mai 2010, 11:29)

    ALL GAARF [anonim]

    Sa intelegem ca salariile bugetare ar fi cheia iesirii din criza,mai precis stagnarea dar mai ales marirea lor.
    Idiotii din guv.expertii BNR,comisia de prognoza, Academia au pierdut din vedere acest aspect esential?
    In anul 2009 cand criza a lovit din plin sectorul privat
    generand mari reduceri salariale dsr si marirea semnificativa a somajului s-a petrecut acelasi
    fenomen? parca nu am observat,mititeii sfaraiau la fel
    de inversunat fluviul de bere era la locul lui
    • +2 (2 voturi)    
      de ce a afectat criza sectorul particular? (Luni, 24 mai 2010, 23:55)

      sam [anonim] i-a raspuns lui ALL GAARF

      Nu te-ai intrebat de ce produsele firmei nu mai au cerere? de ce ai fost nevoit sa reduci productia, sa trimiti oamenii in somaj cu toate ca nu aveai "schema de personal" incarcata? Daca nu te-ai intrebat pana acum poate iti faci timp si dupa ce iti pui aceste intrebari te apuci si cauti si raspunsul in carti. Poate ca te-ai facut patron fara sa cunosti o boaba de economie si cu cateva "telefoane" de sprijin te-ai vazut mare specialist. Ei bine, in vremuri de criza supravietuiesc cei care cunosc mecanismele economiei, cei care identifica corect cauzele si nu le confunda cu efectele! Pregateste-te sa mai reduci productia/serviciile cu 30% daca nu cu 40% incepand cu luna iulie cand se vor simti reducerile luate cu 1 iunie (salariu pe iunie se ia in iulie, daca te intrebai de ce te va lovi recesiunea in iulie si nu in iunie).
      • 0 (2 voturi)    
        aha (Marţi, 25 mai 2010, 0:22)

        calin [anonim] i-a raspuns lui sam

        Tu faci parte din categoria de oameni care chiar nu pricep si se rezuma la o singura chestie...
        Ai dreptate criza asta mondiala a intrat intr-un cerc vicios. A scazut consumul, au scazut profiturile, companiile au facut concedieri, a scazut si mai tare consumul.
        La nivel global ai dreptate dar la nivel de Romania nu ai!
        Atata timp cat noi consumam ceea ce produc alte tari degeaba mai ia Romania un imprumut de la FMI ca sa mentina salariile bugetarilor (eventual sa le creasca nu-i asa, pt stimularea consumului) pentru ca nu ar face altceva degat sa bage niste bani in buzunarul altor tari de la care importam.
        In momentul de fata BNR-ul e singura institutie care isi da seama cum sta treaba.
        BNR-ul vrea sa tina cursul de schimb cat mai sus pentru a atrage investitori straini (euro lor valoreaza mai mult daca leul nostru e mai slab) si in plus pentru a ajuta producatorii romani sa concureze cu cei din Europa.
        E drept de suferit sufera cei care nu au judecat atunci cand si-au luat credite peste credite in EURO ca sa-si cumpere produse de lux gen Q7 si asa mai departe.
  • +5 (7 voturi)    
    Capitalismul paroxistic! (Luni, 24 mai 2010, 11:34)

    Danut D Deleanu [utilizator]

    @ Capitalismul a ajuns la un prag de egoism paroxistic.Multi posesori de moneda cred ca sunt stapanii lumii.Banii invart orice!Daca Companii Multinationale cu traditii se complac in anuntarea de profituri minime pentru scadera impozitelor catre O! Nu tin cont de atentatul la genele unor natiuni, la suferintele provocate.Daca doneaza niste sume infime in conturi de multe ori devalizate pentru cateva actiuni filantropice au senzatia de Zei!Realitatea ca omenirea a ajuns la un prag periculos de dezchilibrare a functionarii planetei vii care se apara deja cu forme din ce in ce mai teribile.Nu putem sa ne intoarcem in trecut.Cu mijloacele IT moderne putem sa reconfiguram noi tehnologii mai putin agresive.Qui prodest? Nimeni nu investeste ! Va fi prea tarziu pentru implimentarea unor masuri trainice pe secole.Se vor astupa cateva gauri in diguri pana la prabusirea lor.J.London in Calcaiul de fier face asemenea previziuni! DDD
    • -2 (6 voturi)    
      Încet cu latina pe scări ... (Luni, 24 mai 2010, 12:56)

      matusalem [anonim] i-a raspuns lui Danut D Deleanu

      Cui prodest, nu qui prodest.

      Aveam noi o vorbă în liceu pentru cei care o dădeau în bară cu latina: silva, silvae, la toamnă, tataie!
      • +3 (5 voturi)    
        Ambele forme ! (Luni, 24 mai 2010, 15:27)

        Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui matusalem

        @ Daca mai gasiti Dictionarul sotilor Nadejde ! Dar mai periculos mi se pare scoaterea Limbii Latine din scoala. ????? Cui prodest? Noua nu. DDD
  • +13 (13 voturi)    
    Solutia (Luni, 24 mai 2010, 11:37)

    gigi [anonim]

    Pai in acest caz solutia este sa inceapa angajarile masive la stat. Orice somer din privat sa fie angajat la stat, eventual sa se mareasca si pensiile, astfel va creste masiv consumul iar privatii vor vinde masiv. Problema este pe cine fraierim sa ne dea banii astia !
    Pentru ca FMI nu vrea. Si probabil nici altii !
    • 0 (2 voturi)    
      nu e asa (Luni, 24 mai 2010, 18:05)

      calin [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Nu e chiar asa...Si daca am avea banii respectivi (rezerva BNR,tiparire de bani, imprumuturi) cresterea salariilor pt stimularea consumului este o prostie. Am explicat mai sus de ce.
      Totusi eu cred ca o masura mai buna ar fi sa taie salariile in mod diferentiat. Cei care acum au 800 RON vor ajunge sa aiba 600 ceea ce e destul de nasol...
      • +2 (2 voturi)    
        intrebare ptr calin (Marţi, 25 mai 2010, 0:05)

        sam [anonim] i-a raspuns lui calin

        cand ai terminat scoala? la scoala ai trecut pe la orele/cursurile de economie? solutia ptr iesirea din criza este incurajarea consumului intern, cei care mai au bani si mai pot trebuie sa consume preponderent din productia interna, cat mai mult, din toate domeniile. problema este ca tocmai aici stam prost si mai suntem si fuduli: vrem masini nemtesti, chiar si sh ca suntem romani. in aceste vremuri patronii trebuie sa inteleaga ca daca vand cu un adaos mai mic pot castiga, pe ansamblu mai mult!dar patronii romani nu au cultura economica, urmaritii pe patronii chinezi, noi am scumpit ei au scazut preturile! Exporturile nu pot creste intr-o lume in recesiune! numai internul ne poate salva. statul trebuie sa reduca fiscalitatea, sa simplifice contabilitatea firmelor!
        • +1 (1 vot)    
          da (Marţi, 25 mai 2010, 12:18)

          calin [anonim] i-a raspuns lui sam

          Sunt de acord cu tine. Trebuie incurajat consumul intern dar nu il poti incuraja prin marirea salariilor bugetarilor sau mentinerea lor la un nivel nesustenabil....(nu in Romania).
          Mai sus scriam ca 80-90 din ceea ce romanii consuma provine din export deci incurajarea consumului per ansamblu in Romania nu isi are sensul deoarece noi consumam din curtea altora....
          Exact asta ziceam si eu doar ca nu ai citit tu cum trebuie :).
    • +3 (3 voturi)    
      Da ce ? (Marţi, 25 mai 2010, 11:15)

      Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      @ Din toate dezbaterile reiese ca principala cauza a deficitului de cont curent este un calup sinucigas: Bugetari angajati sa franeze treburile.Cheltuieli cu "licitatii"masluite sa plateasca sponsorii! Vezi PSDRr cu 8 milioane $. Ponta spera ca PCChinez mai doneaza fostelor PC?Fraude fiscale la Companii Multinationale dar si IMM( Inclusiv taximetristul ce "Scurcircuiteaza aparatul deincasat".)Slaba colectare a impozitelor.O singura miscare: Transferul excedentului de bugetari in sfera fiscalitatii.Nu degeaba in SUA este expresia:De puscarie mai scapi, DE Fisc nu.Al Capone a fost intemnitat pentr fraude fiscaledesi avea peste 130 de crime la activ.DDD
  • +9 (9 voturi)    
    Guvernul sa reduca cheltuielile, nu doar populatia (Luni, 24 mai 2010, 12:03)

    Klaus [anonim]

    In primul rand acest guvern, ca si toate ce au urmat dupa 1990, sunt caracterizate de incompetenta, dar primordial de coruptie si minciuna. Spun sa reducem cheltuielile. Da, sunt de acord cu asta, Romania nu produce nimic in afara de Dacia, iar piata serviciilor de orice fel este la pamant. Este vinovata populatia de acest fapt? NU! Tot guvernantii sunt. De ce nu renunta si ei la autoturismele de lux? Cred ca Dacia le sta in gat. Cu toate astea nu am auzit vreun Videanu, Boc sau Basescu ca ar fi afectat de criza si faptul ca tara asta e in mizerie si ne zbatem intr-o crasa sub mediocritate. Guvernantii au afacerii prospere, opozitia desfasoara afaceri de succes, dar populatia? Populatia plateste taxe de 20 de ani si nici macar o autostrada care sa ne lege de Occident nu au fost in stare sa construiasca. Suntem tara nr. 26 din UE 27. Daca ar fi intrat si Croatia am fi fost nr. 27 s.a.m.d. Problema e ca nu exista nici o solutie pt. a rezolva problema romaneasca... Scara noastra de valori este cu susul in jos, am ajuns sa fim o natiune indobitocita (vezi pasiunea pt. manele, masini la mana a doua si lucruri de genul tv LCD pentru care facem credit pe 5 ani) si saracita de absolut orice reprezinta VALOARE!
  • +3 (5 voturi)    
    statul nostru salvarea noastra (Luni, 24 mai 2010, 12:07)

    sergiu remes [anonim]

    Oare autorul acestiu material pricepe ceva din economie?Toate tarile stimuleaza dezvoltarea secturului privat,doar noi incercam sa acreditam ideea ca statul este mama solutiilor.Aceasta este o continuare a capitalismuilui cu fata umana.E vreo diferenta intre actualii guvernanti si cel care a lansat acest termen?
  • +5 (7 voturi)    
    oare (Luni, 24 mai 2010, 12:09)

    oare [anonim]

    oare este posibil sa sustii o idee atat de inepta? daca este adevarat ce spui dumneata, de ce nu se tripleaza salariile bugetarilor? asa de bine ar incepe sa mearga economia!
  • +7 (7 voturi)    
    Solutia (Luni, 24 mai 2010, 12:12)

    Vasile [anonim]

    Solutia este incurajarea firmelor private. Firme care sa produca produse calitative pentru export. ce poate exporta Romania? Produse agrocole. Are un pamint fertil o traditie in agricultura de care poate sa beneficieze o intreaga Europa. Eu aici in Suedia nu am vazut vreodata vreun produs romanesc. Un gogosar, un mar,o brinza, o varza. In loc sa importe astia mere din Australia sau noua Zeelanda mere care n-au nici un gust ar putea bine mersi sa importe mere bune si gustoase din Ro. Sau vinuri,rachiu, carne de porc, etc.etc.de ce agricultura pe vremea lui Ceausescu a functionat si de ce n-ar functiona acum?de ce in alte tari cu paminturi mult mai infertile ca a Romaniei functioneaza si in Ro nu? Ar trebui profitat mai ales ca avem un comisar la EU care este roman. sa se dezvolte firme mici si mijlocii flexibile asa cum este aici in Suedia si care sint coloana vertebrala a tarii.
    • +4 (4 voturi)    
      in romania mincam pui deinOlanda (Luni, 24 mai 2010, 11:40)

      george [anonim] i-a raspuns lui Vasile

      mincam pui Olandezi si mere Turcesti , ne dorim si noi sa vedem produse pe tarabele noastre.
      Si apropo de tarabe , prin Pitesti au disparut pietele taranesti total.
      Pietele ramase sunt conduse de mafia tiganeasca dar primaria probabil ca are cota din afacere , cota neimpozitata ..
      • +3 (3 voturi)    
        Organizarea (Luni, 24 mai 2010, 12:43)

        Vasile [anonim] i-a raspuns lui george

        Adevarul este ca romanu nu stie sa se organizeze asa cum stie neamtu sau nordicu. Taranii care au pamint si nu-l lucreaza ar trebui sa se organizeze in ferme mari sa angajeze ingineri agronomi si zootehnisti si sa puna agricultura la punct. Sint sigur ca daca s-ar organiza ar putea beneficia si de ajutoare de la UE pentru utilaje performante care nu necesita mina de lucru multa. dar romanu asteapta ca sa faca altcineva pentru el, asta-i defectul cel mare al lui.
  • +10 (14 voturi)    
    Stangism aberant si reforma statului (Luni, 24 mai 2010, 12:28)

    Mara [anonim]

    Parca am uitat cu totii ca Traian Basescu a castigat alegerile cu promisiunea ca va face reforma clasei politice si reforma statului.E adevarat ca nu se pot face peste noapte,ca nu stia ca sacul bugetului este gol,ca acestea depind de sustinerea clasei politice si a societatii civile. Sa nu uitam ca trusturile mass-media desfasoara o activitate furibunda pentru compromiterea masurilor Guvernului si ale Presedintelui,prevestind cu fiecare emisiune apocalipsa care paste ROMANIA.Trebuie multa luciditate si ratiune,trebuie timp, pentru ca cele doua mari obiective sa fie realizate. Faptul ca specialistii din Romania(sa nu uitam ca FMI este ca o banca ce urmareste interesele proprii ) apreciaza ca masurile Guvernului sunt dure dar sun cele mai bune ,ne obliga ca buni romani,sa sprijinim aceste masuri printr-o ATITUDINE responsabila.Trebuie sa recunoastem ca la ora actuala ,in Romania ,este un stangism aberant si clienteral (1.400.000 salariati bugetari,cam 4.900.000 pensionari,sectorul privat slab dezvoltat,clasa mijlocie aproape inexistenta ,profesori cu 35 milioane/luna pentru 72 ore norma didactica,fara obligatia de a incheia mediile elevilor si a participa la examenele de bacalaureat,salarii aberante la bugetari si societatile de stat,ajutoare sociale acordate la multi LENESI,dictatura sindicala(cam prea dur spus ) etc ,etc,....).MI SE PARE ABERANT SA NU NE DORIM REFORMA STATULUI.Sunt pensionara de drept,ma afecteaza masurile Guvernului dar SUNT DE ACORD CU REFORMA.
    • -2 (6 voturi)    
      amnezia bat-o vina (Luni, 24 mai 2010, 11:47)

      semaca [anonim] i-a raspuns lui Mara

      Stimata doamna , daca sunteti de acord cu reforma, donati-le toata pensia ca au mare nevoie de bani. Poate din cauza varstei, uitati un mic aspect, presedintele jucator este la al doilea mandat, n-avea cum sa nu stie ca sacul e gol. Am fi putut printr-o ATITUDINE responsabila sa avem viitorul pe care ni-l dorim, nu sa fim "solidari" cu hotii care ne tot anunta ca au furat lemnul de la catarg.
      • -2 (4 voturi)    
        Scleroza deja, (Luni, 24 mai 2010, 12:52)

        Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui semaca

        nu amnezie...
      • +3 (3 voturi)    
        concluzia.. (Luni, 24 mai 2010, 13:38)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui semaca

        decat putin mai bine nimic.. nu?
        am fi putut sa.. dar n-am facut.. ei au furat.. dar noi uitat.. si tot asa..
        toti sunt vinovati si noi suntem victime. si cu asta am rezolvat problema.. urmatoarea!..
  • +7 (11 voturi)    
    Isteria este doar in cap. (Luni, 24 mai 2010, 12:43)

    AlinN [anonim]

    Mai precis in capul celor de la Realitatea si Antena 3.
    Romanul in general are bun simt si chiar si cu juma' de gura, sustine masurile.
    Totusi odata cu suferinta lor este bine sa sufere si teparii. Spre exemplu a inteles ca banii cheltuiti pentru "repararea" soselelor din Romania intre anii 1990-2010 ar fi construit cu usurinta autostrazi pentru o tara de marimea Chinei sau Braziliei. De unde incep sa cred ca se mai si fura "cate" ceva.
    Iata o sursa de pierdere a banilor. O alta am auzit-o ieri. Am inteles ca in timp ce amaratii privati care au afaceri mici sunt controlati paracontrolati, forfetati si rasforfetati, marile companii au profitul 0.1%. Cineva facea calculul si spunea ca daca si-ar lua taxele pe profitul adevarat Romania ar mai avea 100 de miliarde de euro anual de la marile companii. Dar am ainteles ca nu se sesizeaza nimeni ca au impozit "micut" pentru ca "sunt convinsi" cum trebuie ca profitul chiar este mic. Poate a venit momentul ca lenesii de la Fisc sa mai faca si altceva decat colecta de taxa de protectie pe care o practica tot de la nenorociti si cei cinstiti.
    Poate ar fi timpul sa le mai scada burtile, sa mai puna mana pe carte si sa afle cum sa punem mana pe cele 100 miliarde.
    Parerea mea este ca Greva lui Peste Prajit de pe 31 mai sau cum zic unii Rusaliile Reloaded, nu vor avea impact mare pe pacea sociala din Romania, dar daca se vor mai "repara sosele" cum s-au reparat in ultimii ani, daca se vor mai "controla" agentii economici prin teroare, informatii gresite vehiculate de organe, (cum facea nemernicul prins cu spaga ieri), ca prim simptom vor aparea o luna doua crime contra autoritatilor statului (vezi cazul Tanczos Barna), iar apoi situatia va exploda. Pentru ca toti s-ar simti nedreptatiti si furati.
  • +1 (5 voturi)    
    Asa este cum spui . . . (Luni, 24 mai 2010, 13:06)

    gheorghe [anonim]

    . . . dar, exista un dar! Ai ideie cati bani are populatia stocati in depozite la banci? Populatia ,,saracita.. de masurile guvernului nu are decat sa foloseasca acei bani si consumul nu va scadea. Ba din contra!
    • +4 (4 voturi)    
      ba din contra.. (Luni, 24 mai 2010, 13:42)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui gheorghe

      aia cu depozite la banci au trecut deja de faza de consumerism imbecil.. de-aia au ramas cu bani. speranta e in gushterii cu rate pe 100 de ani pentru cutii de beton, conserve pe roti si sejururi de ingrasare in bulgaria. :)
    • +2 (2 voturi)    
      bani din banci (Luni, 24 mai 2010, 14:37)

      Demigod [utilizator] i-a raspuns lui gheorghe

      Per total, daca capitalizam cu creditele luate, sunt convins ca iese un scor negativ la depozitele bancare.
      De asta se dau bancile de ceasul mortii sa creasca dobanzile la depozit, da de mai fraieresc pe cineva sa-si bage banii la ciorap, sa mai poata invarti niste manevre cu ei.

      In Romania, ce ne uneste pe toti, e starea de saracie, si obijnuinta acestei stari. Experienta ne invata, si ne descurcam.
  • +5 (5 voturi)    
    Culmea este ca saracii vor fi avantajati! (Luni, 24 mai 2010, 13:29)

    traian [anonim]

    Nu sunt isterizat ci realist!Nivelul sumelor pe care bancile le vor acorda prin credite va scadea direct proportional cu reducerea de lichiditati din economie.Vom asista la o prabusire cu 30-50%,functie de zona, a preturilor la case,apartamente si in special la chirii!Asadar,un acoperis deasupra capului va fi mai accesibil celor saraci.
    Din pacate,prevad ca majoritatea romanilor vor renunta la proprietati in viitorii 7-8 ani in favoarea unor locuinte inchiriate!Nu toata lumea isi permite sa fie proprietar.
    • +3 (3 voturi)    
      vb prostii (Luni, 24 mai 2010, 15:02)

      ovidiu [anonim] i-a raspuns lui traian

      Habar nu ai cati stau cu banii la panda.
      Saracii vor fi tot saraci si vor sta in chirie la bogati...
      • +2 (2 voturi)    
        cu cateva observatii (Marţi, 25 mai 2010, 9:35)

        traian [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

        Deocamdata,Ovidiu,deocamdata!Din pacate pentru ei vremea speculatiilor imobiliare a cam apus iar proprietar va fi doar cine isi va permite sa intretina,nu sa cumpere!
  • +2 (2 voturi)    
    criza si economistii (Luni, 24 mai 2010, 16:04)

    etre [anonim]

    Nu sunt economist , sunt inginer. De multe ori am avut nelamuriri la nivel de macro economic, citind o stire, cand mai aflam cate ceva.
    Unele lucruri nu mi se pareau tocmai logice dar mi-am zis ca poate nu am eu nici pregatirea sa judec si nici viziunea completa asupra situatie.
    Din pacate pe zi ce trece observ ca intrebarile mele erau cat de cat intemeiate iar multi din asa zisii "economisti" sunt mai bagatori de seama decat mi-am imaginat eu vreodata.

    Boom-ul consumului (creditelor) ne-a asigurat cresterea miraculoasa anii trecuti. Cand criza a aruncat apa rece peste fierbinteala se pare ca nu avem prea multa productie, nu-i asa ?
    Cum incepem sa producem brusc cand nu am fost in stare 20 de ani ? .... nu stiu , inca astept sa aud solutii serioase, din partea oricui, ar fi binevenite.
  • +2 (2 voturi)    
    Dimpotriva (Luni, 24 mai 2010, 20:21)

    Tudor [anonim]

    Pai daca problema este ca sunt prea multe cheltuieli care nu sunt sustinute de un produs intern brut din care sa se colecteze sufieciente taxe, cum sa propui sa se mentina cheltuielile actuale, fara sa afectezi tot sectorul privat, prin marire de taxe sau prin reducerea evaziunii?

    Oricum ai da-o cineva trebuie sa reduca ceva si masura asta de fapt era previzibila de mult, de cand se faceau predictiile ca bugetele sociale nu sunt sustenabile pe termen lung, pentru ca populatia activa si salariata e in scadere. Deci mai devreme sau mai tarziu ORICUM se ajungea aici. Doar criza a grabit efectele.

    In mod normal, daca tai din salariile din cheltuielile publice n-ar trebui sa fie afectat sectorul privat foarte mult, pentru ca cea mai mare pondere din cosul zilnic al romanilor se duce pe mancare adusa din import si pe facturi. Deci romanii vor taia din bunuri durabile si din alte cheltuieli ocazionale. De unde se vede asa mare impact asupra sectorului privat?

    Eu cred ca altceva e in spatele unei analize de genul asta. Semnalul de alarma e: atentie sector privat, ca e groasa si daca statul incepe sa taie din cheltuieli, s-ar putea sa taie si din contractele noastre cu ei... Eu am mai zis ca daca statul ar ingheta din diferite motive pentru o perioada toate contractele cu sectorul privat (mai ales alea de cumparare de echipamente, masini, servicii), s-ar putea sa vedem ca si sectorul privat se prabuseste. De ce oare? Pai de ce...ca la noi sectorul privat nu prea e pe propriile picioare, cum se lauda pe televiziuni, ci s-a construit in jurul nevoilor statului si a veniturilor celor din sectorul public. Si asa ajungem iar la coruptie si contracte, care intotdeauna sunt problema conducatorilor corupti, nu si a angajatilor si patronilor.
    O sa incepem sa vedem niste evolutii interesante, cand cei care criticau coruptia din institutii, or sa critice ca de ce nu le mai vin banii aia publici ca sa aiba cu ce sa-si ia salariul pe la televiziuni, firme IT, firme de constructii.
  • -1 (1 vot)    
    manipulare (Luni, 24 mai 2010, 21:58)

    Daniel [anonim]

    Nu numai anuntarea acestor masuri a dus la aceasta panica ci si la indemnul anumitor partide de a scoate lumea in strada, la revolta.
    De vreo 2 saptamani tot apar mizerii la adresa guvernarii, manipularea este in toi.
  • +2 (2 voturi)    
    jumatatea goala... (Luni, 24 mai 2010, 22:02)

    Silviu Ispas [anonim]

    Nu suntem in stare sa vedem decat jumatatea goala a paharului.
    Prefer sa mi se taie acum 25% si totusi sa primesc salariul decat sa nu-l mai primesc deloc incepand cu luna Decembrie, cum s-a anuntat.
    Incercati sa dati dovada de intelegere, criza nu este doar in Romania...
  • 0 (2 voturi)    
    Dincolo de opiniile pro si contra.... (Marţi, 25 mai 2010, 9:58)

    lili [anonim]

    Cel mai grav e ca nimeni din tara asta si mai ales guvernantii nu sunt in stare sa spuna incotro se indreapta scumpa noastra tara, Romania. Ca nu au fost in stare sa vada criza ce bantuia Europa dupa ce facuse ravagii in SUa, asigurandu-ne chiar ca aceasta nenorocita de criza miloasa cu noi ne va ocoli cu blagoslovire de la Dl Basescu, ne-a trecut. Alte vedenii, adica STRATEGII care sa ne spuna unde si cum vom fi pe la sfarsitul lui 2010, al lui 2011, al lui 2012, nici o sansa. Romania isi duce traiul ca mamaiele alea de la tara care traiesc de azi pe maine, dramuindu-si cei 100 Roni pensie muncita intr-o viata de om pe la celebrele CAP-uri , azi devenite desuete in agricultura romaneasca moderna. Asadar, INCOTRO se indreapta Romanai ??!!!
  • 0 (2 voturi)    
    Si o vorba inteleapta spune ca: (Marţi, 25 mai 2010, 10:20)

    lili [anonim]

    Nu exista vant bun pentru o corabie care nu are un port de destinatie..... Asadar, Romania, INCOTRO ???!!!!
  • +1 (1 vot)    
    propun premiul Nobel pentru autori si (Marţi, 25 mai 2010, 10:34)

    gigi [anonim]

    propun cresterea numarului de bugetari si o marire de salarii (mai bine stimulente ca la finante de 4 ori salariul de incadrare) da da e corect de 4 ori. va spun sigur.
  • +1 (1 vot)    
    o trec la profetzii neimplinite (Marţi, 25 mai 2010, 14:52)

    panfil flecaru [anonim]

    ca cele dela mani cenal sau ale lui chireac.

    s'auzim numai de bine !~

    dela trentori economice :-)


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică