Marele risc politic asumat de Guvernul Tudose prin declansarea haosului fiscal si atacul la investitorii straini

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Joi, 9 noiembrie 2017, 6:55 Actualitate | Opinii

Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
​Ratoiala cu accente comunistoide a premierului la multinationale, stil Chavez din Brailita, e perfect ipocrita. Acelasi Tudose n-a avut nici o problema sa pastreze vechile redevente pentru multinationalele din energie, acelasi Tudose a acceptat cererile din vara ale multinationalelor de a renunta la impozitarea cifrei de afaceri si introducerea TVA split. Atacul grobian al lui Tudose e de fapt recunoasterea infringerii in fata lui Dragnea si incercarea de a o masca printr-o supralicitare a schimbarilor haotice de Cod Fiscal.

Revine obsedant in discutie intrebarea De ce? De ce a acceptat Tudose sa ia o masura contestata puternic de toata societatea, de la sindicate la patronate, de la primarii PSD la fosti autori ai programului de guverare? Imposibilitatea gasirii unui raspuns multumitor m-a facut sa iau in calcul inclusiv briciul lui Occam: unde explicatiile savante si complexe dau gres, mergi la explicatia evidenta. Adica incompetenta. Cred insa ca motivul principal e tot in lupta din partid. Dragnea l-a fortat pe Tudose sa ia o masura extraordinar de riscanta politic tocmai pentru a-l vulnerabiliza si a-l readuce sub controlul lui.

O sa spuneti ca Dragnea nu avea cum sa-l determine pe Tudose sa faca ceva impotriva propriei vointe. Partial adevarat. Dragnea are inca pirghii in partid prin care sa-i suceasca mina la spate lui Tudose, are controlul unor oameni-cheie din Guvern, si le-a folosit pe toate. Pe Dragnea l-au ajutat si cifrele: fara o masura precum aminarea partiala a Legii Salarizarii Unitare, Tudose nu isi putea inchide proiectul de buget pe 2018 cu un deficit sub 3%.

Tudose a tot clipit in ultima saptamina. Avea nevoie de ajutor ca sa scape de presiunea lui Dragnea. Un Dragnea care a vazut in schimbarea stranie a Codului Fiscal atit razbunarea fata de episodul umilitor al schimbarii lui Sevil Shhaideh, dar mai ales perspectiva readucerii la ordine a unui premier cam scapat de sub control.

In cele din urma, dupa aminari ridicole si incercari de gasire a unor solutii, Tudose a cedat presiunilor lui Dragnea si a adoptat modificarile haotice ale Codului Fiscal.

De ce sint haotice? Pe linga incertitudine si pierderi clare pentru unele categorii (bugetul de stat, primariile de municipii, angajatii din IT, angajatii cu handicap, angajatii firmelor in insolventa), modificarile fiscale aduc cistiguri minime pentru restul angajatilor. Mai mult: aratam acum o saptamina ca modificarile deschid poarta pentru evaziune, in ciuda discursului public. Dupa aplicarea lor exista doua scenarii: fie nu scade nici un salariu si masurile se neutralizeaza complet (scenariul fericit pentru Guvern), fie unele salarii vor scadea si vor aparea tensiuni sociale (scenariul nefericit).

Marea vulnerabilitate a acestor modificari o reprezinta eventuala scadere a unor salarii de la 1 ianuarie. Aici isi joaca Tudose postul de premier si pozitia in partid.

Dumitru Costin a anuntat aseara la Antena 3 ca de la 1 ianuarie vor scadea salarii ale unor categorii de bugetari. Daca vor exista si 100 de bugetari cu salarii scazute dupa intrarea in vigoare a schimbarilor absurde gindite de Vilcov/Dragnea si implementate de Misa/Olguta Vasilescu, pozitia lui Tudose se va subrezi puternic. Deja sindicatele sint in strada, alimentate de tifna permanenta a Liei Olguta Vasilescu, care le provoaca si jigneste cum n-a facut-o nici un lider PSD in toata istoria lui.

Daca la eventualele scaderi de salarii printre bugetari se vor numara si scaderi de salarii in mediul privat, lucrurile se vor agrava. Oricum, anxietatea printre salariati e uriasa in acest moment; toata lumea asteapta cu infrigurare sa vada ce va face patronul si cum va arata fluturasul de anul viitor.

Cu modificarea Codului Fiscal, Tudose si-a antagonizat mediul de afaceri, sindicatele, primarii, dar mai ales salariatii, care nu aud decit discutii despre cum guvernul da vina in avans pe patroni pentru eventualele scaderi de salarii. Observati ca de o luna nu mai vorbeste nimeni, nici macar PSD-istii cei mai exaltati, de marirea salariilor, ci de evitarea taierii lor?

Tudose isi joaca acum postul de premier
. Daca aventura asta iese prost, el va deconta, nu Dragnea. Dragnea s-a ascuns total in aceste zile, nu a iesit public sa-si asume nimic. El spera ca va ramine in memoria oamenilor doar ca omul care le-a promis in campanie cresterile salariale de 25%. Dragnea a facut promisiunile frumoase, Tudose a semnat haosul.

Ii ajuta Dragnea si oamenii lui pe sindicalisti sa iasa in strada? Dan Turturica vedea deja primele semnale in acest sens inca din iulie, dupa primele gesturi de nesupunere facute de Tudose. Nu stiu daca si acum Dragnea ii atita pe sindicalisti, dar observatia ramine in picioare: comportamentul PSD fata de sindicate parca cerseste proteste. Or, protestele oamenilor vor fi indreptate impotriva Guvernului, caci Guvernul a luat masurile astea haotice.

Sigur ca in ratoiala lui Tudose si a lui Misa fata de multinationale si patronii cei rai vedem si semnalele unei pozitionari ideologice similare cu comportamentul lui Viktor Orban. Tudose asmute angajatii contra patronilor, astfel incit tapul ispasitor pentru eventualele scaderi de salarii sa nu fie Guvernul, ci capitalistii verosi (iar daca sint straini, cu atit mai bine, s-o fi gindit Tudose).

Problema e ca angajatii sint deja inspaimintati de guvern, nu de patroni. Iar ipocrizia lui Tudose in relatia cu multinationalele e evidenta. El a deschis iar poarta neimpozitarii salariilor la virful multinationalelor: a reintrodus in Codul Fiscal prevederea controversata ca si firmele care au ca obiect de activitate managementul si consultanta sa poata fi calificate ca microintreprinderi si taxate cu 1% din cifra de afaceri in loc de 16% din profit. Sint aceleasi multinationale pe care Tudose aproape ca le implora la intilniri sa dea drumul la investitii, disperat de scaderea dramatica a acestora.

Tudose nu e in nici un caz o victima. E premier, are puterea executiva, are bugetele pe mina, trebuia sa gaseasca solutii. A preferat sa mearga pe mina lui Dragnea, despre care Vlad Petreanu scria ca se comporta ca un sef incompetent, dar obsedat sa nu-si piarda autoritatea. Premierul nu a facut-o si a mers pe solutia criticata de toata lumea. Momentul decontului va veni rapid: la 1 februarie, cind vor aparea fluturasii cu salariile pe stil nou. Atunci vom sti daca va disparea vreunul din cele doua capete ale partidului, aflate momentan la Kiseleff si in Piata Victoriei.





















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

19263 vizualizari

  • +22 (30 voturi)    
    Cristian Pantazi, nici macar Dragnea (Joi, 9 noiembrie 2017, 8:00)

    Susufler0 [utilizator]

    nu l-ar obliga pe Tudose sa adopte un OUG catastrofal DOAR pt, cum ai spus ?, "al vulnerabiliza si a-l readuce sub controlul lui" !

    Pai ce dovada mai buna a faptului ca Tudose este un buldog in lesa aflata in mainile sefului de la PSD, vrei, decat faptul ca guvernul a adoptat OUG prinvind pasarea contributiilor ?

    Nu, PSD avea nevoie ca de aer sa inceapa sa-si respecte o parte din programul economico-social. Ori pt a se produce lucrul acesta era nevoie de acest OUG, repet, daramator, dar deocamdata pe Dragnea nu il intereseaza calitatea actului normativ, ci existenta lui fizica. Este nevoie de majorarea salariului minim. Fara aceste doua OUG-uri, legea salarizarii unitare nu exista !

    In momentul in care bugetarii pe de o parte, salariatii din sectorul privat, pe de alta parte vor constata ca salariile unora nu cresc cu 25% ci doar cu 2-3-4 %, atunci cand nu scad, respectiv ca sunt pusi pe liber altii, va veni momentul ca Dragnea sa il arate cu degetul pe Tudose ca fiind vinovatul unei catastrofe ce trebuia sa fie un triumf.

    La 1 februarie, daca e sa cada un cap acesta nu va fi a lui Dragnea. Vechilul asta de mosie a invatat foarte bine din vremea in care stapanea doar Teleormanul sa conduca cu biciul, cu zaharelul, cu minciuna si, spre deosebire de Tudose, care ca si Grindeanu, e un nimeni in partid, ii tine pe pesedisti in capastru.

    Parerea mea este ca in ceea ce-l priveste pe Dinti de Grebla, ca si LCK isi va duce din pacate pana la capat mandatul de presedinte al PSD !

    PS. Cred ca doar din cauza de Justitie, ori din cauze naturale Dragnea pierde presedintia partidului.

    PPS. Poate totusi Paul Stanescu, daca cine stie cum, prin ce ratacire a mintii, Livache il inscauneaza PM, ar mai putea face ceva !

    PPPS. Strada, mass-media (cata nu s-a inrosit), partidele de opozitie (USR, PNL), Justitia, Presedintele tarii, UE, fiecare separat si toate deopotriva, trebuie insa indiferent de jocurile din PSD sa tina sub presiune aceasta putere !
    • +14 (20 voturi)    
      Corect! (Joi, 9 noiembrie 2017, 12:29)

      BibiAfricanul [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Ce nu se spune, cu subiect si predicat, este ca PSD a castigat alegerile promitand 25% cresteri salariale.
      Tot romanul dependent a inteles ca 25% va fi la NET. Pentru ca asa ceva nu se putea (clar), s-a mizat pe neintelegere si s-a marit cu 25% BRUT de unde se scad taxele (singura explicatie pentru mutarea lor in carca angajatului) si uite-asa ne jucam cu vorbele iar in buzunar....kanci.
      Sunt de acord ca totul se va lamuri in februarie cand chiar si dependentii vor descoperi minciuna.
      Acum, cine pierde in PSD si cine nu, e greu de spus. La ananghie, se pot inatmpla multe.
      Noi, insa, trebuie sa tinem presiunea.
      Poate reusim sa scapam de jegul asta cumva.
    • +1 (7 voturi)    
      Ai dreptate in multe (Joi, 9 noiembrie 2017, 16:38)

      alegzandru [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Insa Dragnea nu va conduce PSD pana in 2020. Deja imaginea sa e la pamant, are 12% incredere, mult sub partidul care cade vertiginos, si asta in doar 10 luni. Efectele masurilor PSD nici macar nu se simt, sunt doar teoretice azi, si deja e presiune din partea Presedintelui, a UE, a strazii, a magistratilor etc.

      O fi invatat el cum sa struneasca caii, i-a iesit partial pana acum, dar fiecare miscare a venit la pachet cu erodadea sa si a partidului. In inca 3 ani si 2 luni, timp in care crizele se vor tine scai, daca tot Daddy e prezidente de partid, ori se goleste Romania ori iese razboi civil.
  • +19 (25 voturi)    
    NU, Dle. Pantazi! (Joi, 9 noiembrie 2017, 8:28)

    un_deget_de_secaturi [utilizator]

    "Adica incompetenta"

    NU! Incompetenta explica multem desigur, dar nu poate jutifica TOATE masurile luate de pedesere. Chiar daca ar fi actionat pur haotic, fara urma de judecat, tot se nimerea ca UNELE masuri sa fie bune, sa aiba efecte pozitive. Dar asa?
    In mod evident, sabotajul este DELIBERAT, Dracnea si ai sai VOR ca economia sa merga tot mai prost, investitorii serios sa plece din tara, Romania sa mearga tot mai prost, sa se scufunde in mizerie si saracie.
    Acesta este mediul preferat al Partidului lui Ilici!
    pedeseristii nu stiu sa gestioneze bogatia, ei se descurca de minune cu impartit penuria.
    Atunci cand populatia este saracita si lipsita de educatie, poate fi pacalita mult mai usor cu celebra sacosa electorala rosie!

    iar "Ratoiala ... e perfect ipocrita" - sigur ca e ipocrita, stupida, nerealista, dar da extrem de bine la electoratul pedesere, ori acesta este criteriul esential!
    • +7 (11 voturi)    
      Corect! (Joi, 9 noiembrie 2017, 13:29)

      deville2010 [utilizator] i-a raspuns lui un_deget_de_secaturi

      Este modelul Teleormanului aplicat la intreaga tara. Multumim deplorabililor care au votat cu psd
  • +18 (26 voturi)    
    din păcate, nu e asta singura problemă (Joi, 9 noiembrie 2017, 8:39)

    Radu_Luci [utilizator]

    mai nasol e că va fi aproape imposibil de reparat după ăștia. iar cel mai rău e că nici măcar nu vor fi trași la răspundere.
    • -2 (8 voturi)    
      Stai linistit ca repara PNL. (Joi, 9 noiembrie 2017, 19:10)

      adrianhn [utilizator] i-a raspuns lui Radu_Luci

      Imediat or sa vina PNL sa scada salarille in stanga si dreapta, exact ce au nevoie romanii.

      Salarii mai mici si tinuti acolo la linie, sa nu cumva sa avansam prea mult daca nu ne zice tanti aia de la PNL cu genti si pantofi de mii de euro.
  • +14 (30 voturi)    
    Romania are (Joi, 9 noiembrie 2017, 8:46)

    Limort Nick O'Lae Darknea [utilizator]

    Exact ce a votat. Prostia, lacomia si indiferenta costa.
  • -8 (30 voturi)    
    Nu este ipocrit, mintiti! (Joi, 9 noiembrie 2017, 8:48)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    El se ratoieste la multinationalele care nu impart jaful cu el, care fura pe cont propriu!
  • +9 (15 voturi)    
    In 2 cuvinte... (Joi, 9 noiembrie 2017, 8:50)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Aceeasi mizerie...
  • -5 (19 voturi)    
    Chave (Joi, 9 noiembrie 2017, 8:51)

    Herscovici [utilizator]

    Chavez din Venezuela .... e grea tara geografia asta ....
  • +21 (27 voturi)    
    Tudose e securist (Joi, 9 noiembrie 2017, 8:55)

    revo [utilizator]

    deci in niciun caz nu are cum sa fie o victima! N-o mai da dupa colt! Si nu risca nimic! Absolut nimic!

    Este un complot general, securistii vechi si noi, mafiotii vechi si noi din politica au hotarat schimbarea directiei! Ei au averi furate si vieti luxoase de aparat, nu prostimea. Iar Statul Mafiot nu poate fi protejat decat de alta putere mafiota, Rusia.
  • +15 (23 voturi)    
    eu cred... (Joi, 9 noiembrie 2017, 9:26)

    liviu_ [utilizator]

    ca adevaratele probleme si proteste o sa fie in ianuarie (daca nu se renunta pana atunci)....

    multi nu inteleg exact ce fac schimbarile aste si sunt derutati... pentru ca pe hartie suna bine :marire mare a salariului brut, scadere de taxe si de impozit etc... in realitate pe de alta parte e dezastru....

    deci putem sa ne asteptam la un inceput de 2018 f zbuciumat.... si un final de 2017 la fel de zbuciumat...

    si pensionarii nu ii pot ajuta... ei merg la vot, dar nu poti scoate in strada oameni de peste 70 de ani... pe langa asta si o parte din pensionari o sa piarda din cauza acestei masuri... care din nou, pe hartie, la prima vedere suna bine, dar este un dezastru in realitate....

    oricum mai e un rist f mare care, cred eu, si-l asuma psd... distrugerea ITului .... care contribuie cu 6%...
    daca se enerveaza un Oracle si un IBM si se cara din romania s-a cam terminat cu aia 6% adusi la buget pentru ca e f posibil sa urmeze o reactie in lant...

    mai mult... Renault cauta motive sa se mute de tot in Maroc... si nu au nici autostrada si la cum merg lucurrile nici nu o sa aiba multi ani de acum incolo... Plecarea lor e doar o chestiune de timp... psd e posibil sa o devanseze.... si dupa plecarea lor o sa urmeze si alte mult firme mai mici!
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Joi, 9 noiembrie 2017, 19:26)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Problemele vor incepe inca din decembrie, si nu din ianuarie. De ce? Iata un citat din OUG 53/2017, care a modificat Codul Muncii incepand cu 1 sept 2017:
      "Orice modificare a unuia dintre elementele prevăzute la alin. (3) art. 17 din Codul Muncii în timpul executării contractului individual de muncă impune încheierea unui act adițional la contract, anterior producerii modificării, cu excepția situațiilor în care o asemenea modificare este prevăzută în mod expres de lege sau în contractul colectiv de muncă aplicabil."

      Salariul de baza face parte din elementele prevazute la alin.(3) art. 17 Codul Muncii.
      Ce inseamna asta? Ca daca a venit data de 31 decembrie si patronul inca nu a dat salariatului sa semneze actul aditional privind marirea salariului de baza (brut) cu macar 20%, automat inseamna ca de a doua zi munca acestuia va fi retribuita cu mai putin pe net.

      Intrucat modificarile la contractele de munca se raporteaza si centralizeaza prin Revisal, practic Guvernul va sti inca din ultimele zile ale lui decembrie ce masuri au luat (daca au luat) patronatele. In cazul in care lucrurile arata rau, ar fi bine pentru Guvern sa aiba pregatita o varianta de rezerva, altfel PSD va ramane in memoria pe termen lung a romanilor ca "partidul care a taiat salariile privatilor".
      Si este foarte probabil ca la urmatoarele alegeri anumiti cetateni sa isi aminteasca acest aspect si sa decida ca totusi se merita sa amane cu un week-end excursia programata pe Valea Prahovei, doar ca sa plateasca niste polite.
  • +9 (17 voturi)    
    Luminita (Joi, 9 noiembrie 2017, 9:42)

    DragosParvu [utilizator]

    Promisiunile de crestere a sariului sunt ale intregului PSD, nu doar ale lui Dragea si cu atat mai puțin ale lui Tudose. Sunt cu totii in barca asta.

    Daca nu incercau sa livreze acum, nu mai aveau timp oricum. "Strada" noastra si-a pierdut rabdarea cu ei inca din ianuarie. "Strada" lor incepe acum sa freamate.

    Iar cand salariile vor scadea de la anul si e clar ca vor scadea, va fi game over pt toată gasca vesela. Nu vor avea loc de ascuns in spatele lui Tudose, pt ca oamenii lor sunt doar nevoiasi, nu prosti.

    Nu-i mai desconsiderati pe oamenii saraci, chiar daca, de nevoie, au cateodata un comportent prea tolerant, aparet complice.

    Si nici nu-i mai ridicati asa un piedestal lui Dragnea, ca nu-i nici el decat o rotita, poate mai mare ceva, dintr-o masinarie mai mare.

    Concluzia e simpla: dupa 28 de ani vedem in sfarsit linia de finish... Inca putin. :)

    My fifty cents...
  • +3 (19 voturi)    
    Asumare (Joi, 9 noiembrie 2017, 9:44)

    Martinezu [utilizator]

    Stati linistiti ca nu Tudose va deconta si nici Dragnea sau Tariceanu.
    Pacostea va cadea pe Multinationale si Soros.
    • 0 (10 voturi)    
      tu esti senil? (Joi, 9 noiembrie 2017, 11:22)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      despre ce vorbesti aici omule?
    • +2 (8 voturi)    
      PSD (Joi, 9 noiembrie 2017, 12:36)

      DragosParvu [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Nu, de data asta PSDul deconteaza. Nu Tudose, nici macar Dragnea, ci chiar "mult iubitul" nostru PSD. :)
  • +17 (27 voturi)    
    cea mai proasta guvernare anul asta (Joi, 9 noiembrie 2017, 10:20)

    pepper89 [utilizator]

    a comunistilor dupa moartea lui ceasca, niste incompetenti si penali...deci noi FARA sa avem o criza, avem asa: ROBOR dublat intr-o luna, curs EURO care pica continuu de 1 an si o sa pice in continuare (deci deja o mare parte a populatiei afectata, cei cu credite),
    Inflatie la greu (astfel incat poti sa faci o mare chestie maro pe maririle de 3,4 % nete la bugetari, daca or fi si alea, daca nu or da cu minus cumva), gaze, curent mai scumpe, benzina mai scumpa, taieri de salarii in privat, daca nu maresc bruturile patronii.
    Mictionam pe partidul penalilor comunist roman (impreuna cu toti postacii lor platiti de la buget, asistati ) ca ne aduce in faliment pe toti, cat de curand, si pe guvernele voastre minus infinit.... si asteptam si alegeri anticipate, sper sa le avem cat mai rapid, alta solutie nu vad
    • +1 (3 voturi)    
      Grea matematica... (Vineri, 10 noiembrie 2017, 0:17)

      Sah [utilizator] i-a raspuns lui pepper89

      Curs 4.5175 pe 3 ianuarie 2017, 4.6279 pe 9 noiembrie 2017. Guvernul Boc: 3.5971 pe 3 ianuarie 2008, 3.7482 pe10 noiembrie 2008. Fa diferenta tefelistile si vezi cat si cand a picat mai tare euro!!

      Referitor la ROBOR: ''De asemenea, indicele la şase luni, utilizat în calculul dobânzilor la creditele ipotecare, s-a majorat la 2,03%, de la 2,02%, cât a fost cotat pe 8 noiembrie.

      Mai mult, indicele ROBOR la nouă luni, care reprezintă rata dobânzii plătită la creditele în lei atrase de către băncile comerciale de la alte bănci comerciale pentru o perioadă de nouă luni, a crescut la 2,08%, de la 2,07%, valoarea înregistrată miercuri.

      La începutul lunii septembrie, ROBOR la trei luni era cotat la 0,92%, iar la începutul acestui an la 0,87%.

      ROBOR reprezintă rata medie a dobânzii la care băncile româneşti se împrumută între ele în lei. Indicele se stabileşte zilnic de BNR ca medie aritmetică a cotaţiilor practicate de zece bănci selectate de Banca Naţională.''
      Tefelistule, unde s-a dublat ROBOR-ul?? ;)
      Benzina este mai scumpa?? Serios?? Vai de soarta ta...greu sa traieste din propaganda!! Pune mana si lucreaza, nu mai sta cu mana intinsa la insolventi!!
  • +14 (22 voturi)    
    ar trebui sa fie evident de ce... (Joi, 9 noiembrie 2017, 10:35)

    g01an [utilizator]

    ataca multinationalele pentru a masca faptul ca masurile ii afecteaza cel mai tare pe antreprenorii romani cu firme mici si medii care incearca sa opereze complet legal. si nici nu mi-e clar ca le va fiscaliza mai eficient pe cele cu probleme. macar de ar fi si efecte benefice, dar nu ai cum cand tu creezi debandada.

    cu toate astea, o sa fie o masa semnificativa de oameni care se va lasa manatul de sentimentul xenofob si va zice bine le face strainilor, sa-si plateasca taxele corect. in realitate, guvernul nu face nimic concret pentru a impiedica sau demotiva exportul de capital. tocmai au schimbat regimul de taxe pe munca, cum ar putea impiedica exportul de profit aceasta masura? n-are nicio treaba una cu alta.

    si ca sa fie clar pentru toata lumea, daca voiau sa faca ceva concret in acest sens, implementau initiativele UE legat de taxarea corecta a TVA incepute inca din 2013 (capitol la care colectarea de la noi sta foarte prost) - initiative care s-au dovedit eficiente in alte state membre si pe care actualul guvern nu a facut nimic util sa le puna in practica. cand taxezi corect si complet TVA-ul stii mult mai bine ce rulaj real are o companie si atunci stii si ce profit trebuie sa impozitezi daca chiar te intereseaza sa-i impozitezi corect (ceea ce nu rezulta din actiunele implementate), dar oricum TVA-ul trebuie sa fie prioritatea pentru ca are un cuantum mult mai mare din taxele totale incasate. ce au facut ei cu taxele pe munca este fix frectie din perspectiva colectarii - ar putea chiar duce la o scadere a incasarii prin scaderea unor venituri salariale si a contributiilor nete la fondurile de pensii private, insa vor crea un real haos in contabilitatile privatilor si bugetarilor laolalta.

    va urez tuturor distractie placuta si sa ramaneti acasa si la urmatoarele alegeri. slava psd-alde!
  • +3 (9 voturi)    
    mare zapaceala (Joi, 9 noiembrie 2017, 12:54)

    Bittick [utilizator]

    Imi aduc aminte de sfarsitul anilor 90 si inceputul anilor 2000 cand eram platit pe hartie cu salariul minim si primeam la negru restul... totalul fiind cam de 4 ori salariul minim... Ceva imi spune ca sistemul asta va redeveni popular pe-aici... Sau varianta mai elevata: salariu minim in Romania si restul intr-un cont deschis undeva in tara de bastina a angajatorului...
  • +1 (7 voturi)    
    Nu mai e nici un risc (Joi, 9 noiembrie 2017, 13:40)

    Gruia.Novac [utilizator]

    Ne-au testat, a functionat, o sa tamponeze legile justitiei ca au vazut ca treaba merge, iar de tara asta ii doare-n p..la . Li se rupe si de alegeri si de tot, nu vor decat sa scape de puscarie. Pacalicii sunt ce-i care mai raman pe aici.
  • -2 (8 voturi)    
    |Un alt punct de vedere interesant (Joi, 9 noiembrie 2017, 13:46)

    Gruia.Novac [utilizator]

    Un prieten are vreo 25 de angajati, mi-a spus ca nu mareste nici un salariu, El crede ca e inaplicabil ce au facut astia si daca se sucesc si revin la legea initiala va avea numai belele cu noile contracte. Vor vrea angajatii sa le pastreze brutul ca si salariu net ca asa o dat PSD-ul.
    • -1 (5 voturi)    
      ce idiotenie. (Joi, 9 noiembrie 2017, 19:14)

      adrianhn [utilizator] i-a raspuns lui Gruia.Novac

      Prietenul tau putea si ieri sa dea afara pe oricne si sa angajeze pe altcineva cu un salariu mai mic, daca voia.

      Daca nu creste salariile si pastreaza el diferenta atunci nu e afacerist, e doar un mamaligar care o sa raman cu 2 angajati in loc de 25.
    • 0 (6 voturi)    
      serios? (Joi, 9 noiembrie 2017, 19:32)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Gruia.Novac

      Pai sunt curios cu cine o sa mai lucreze la prietenul tau. Singura posibilitate ar fi sa-i plateasca la partial la negru, ceea ce poate face si acum.
  • +6 (10 voturi)    
    Kiseleff (Joi, 9 noiembrie 2017, 13:51)

    benicio [utilizator]

    Singurul loc unde ar trebui sa se desfasoare toate protestele de acum incolo este sediul PSD din Kiseleff. Nu Guvern, nu Parlament, nu Piata Universitatii. Nu. La sediul PSD. Pentru ca de acolo vin toate ordinele, de acolo vine tot raul. Ajunge cu mascarada asta de-a guvernatul. Cand le convine liderilor PSD, atunci ies in fata si isi aroga merite. Cand nu le convine, atunci baga in fata guvernul si parlamentul cel democratic ales. De fapt, toata lumea stie sau ar trebui sa stie ca tara asta e guvernata din biroul lui Dragnea. Si acolo ar trebui sa se indrepte toti protestatarii.
  • +2 (6 voturi)    
    Buna analiza (Joi, 9 noiembrie 2017, 14:38)

    Soro [utilizator]

    Dl. Pantazi a facut o buna analiza. Cine crede ca asta nu se intampla si din cauza incompetentei se inseala. Si proverbul "prostul nu e prost destul daca nu e si fudul" se aplica in totalitate. Pe scurt in structurile de stat sunt angajati 50% pe basa de pile si relatii care au o sansa mare sa fie incompetenti. Nu intru in detaliile formulelor dar din cei din conducere sunt aproape toti angajati pe baze politice si nu gasesti mai mult de 20% competenti. In domeniul asta al macroeconomiei iti trebuie mai mult decat competenti, iti trebuie specialisti. Pe la comisii nici nu prea ai cu cine sa vorbesti daramite sa fie cativa specialisti. Asta s-a vazut doar pe vremea lui Ciolos cand cei ce vorbeau o faceau la obiect fara inflorituri si fara gargara ce da bine pe Antena3.
    Nu vad o sansa prea curand sa mai avem asa guvern.
  • +3 (7 voturi)    
    Asta inseamna neimplicare civica (Joi, 9 noiembrie 2017, 15:13)

    lostmyst [utilizator]

    Cat ma bucur ca se intampla asta!!! Mai ales pentru cei care au avut alte lucruri mai bune de facut in ziua votului!. Pentru cei care nu au nici o treaba cu politicul. Pentru cei care nu se uita la televizor de scarba. Stati cu capul in pamant precum strutul si lasati-i sa va fure. Asta meritati! Meritati soarta parintilor nostrii! Sa ramaneti singuri condusi de interlopi. Ei platesc acum durerea in c.ur pe care o aveti voi acum!!!
  • -1 (1 vot)    
    Disperare pentru PSD (Joi, 9 noiembrie 2017, 18:40)

    revolution2017 [utilizator]

    Un lider care e mult mai jos in sondaje decat partidul pe care il conduce nu poate decat sa traga partidul in jos cu el. Aici se pune problema suprevietuirii acestui partid. Eu zic ca Dragnea nu prinde 1 februarie 2018 ca lider PSD. Debarcarea lui e foarte aproape, dar fiind atat de disperat de problemele lui penale nu vede acest lucru ...
  • -1 (1 vot)    
    Ditiotreitol (Joi, 9 noiembrie 2017, 19:29)

    niciodata [utilizator]

    DTT (Dragnea, Tudose, Tariceanu)
  • -1 (1 vot)    
    Economia neagra! Bine ai venit! (Vineri, 10 noiembrie 2017, 8:11)

    Soro [utilizator]

    Daca pana acum angajatul vedea ca salarul brut e aproape de cel net si ca merge pensia vroia ca sa aibe salariul oficial, acum cand se va uita la hartie si va vedea ca o treime se duce la stat va spune "da-mi minim pe economie si restul in mana".


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică