Si-a schimbat Romania politica externa? In viteza catre grupul de la Visegrad

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Miercuri, 4 octombrie 2017, 19:25 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Apar tot mai multe informatii care indica faptul ca Romania cocheteaza cu grupul de la Visegrad (V4), vazut in UE drept clubul tarilor problema, cu derapaje serioase de la regulile Bruxelles-ului. Doar in ultimele doua-trei zile s-au aglomerat urmatoarele stiri: mininistrul de externe Theodor Melescanu a declarat, fara echivoc, la intalnirea de la Cluj cu omologul sau maghiar, Peter Szijjarto, ca Romnia este interesata de colaborarea ca grupul tarilor de la Visegrad. Romania ar urma sa participe peste o saptamana, la Budapesta, la reuniunea tarilor din V4 (Ungaria, Polonia, Cehia si Slovacia).

Avem apoi o invitatie explicita din partea premierului maghiar, Viktor Orban, adresata Romaniei, de a adera la grup. "Vom lasa deschisa aceasta usa", s-a angajat seful guvernului de la Budapesta, intr-un interviu acordat ziarului de limba maghiara Bihari Naplo din Oradea, citat miercuri de agentia ungara de presa.

In fine, inca o informatie relevanta completeza tabloul de mai sus. Cotidianul polonez Rzeczpospolita scrie, in editia de marti, 3 octombrie, ca Pawel Borys, presedintele Fondului de Dezvoltare Polonez, a intrat joia trecuta in colectivul special de consiliere pe politici economice de pe langa guvernul roman. "Romanii s-au consultat cu presedintele bancii poloneze pe tema experientelor poloneze in edificarea unui sector bancar puternic",  mentioneaza Borys, citat de Rzeczpospolita.

Adaugati la informatiile aparute in ultimele zile indemnul adresat de presedintele Senatului, Calin Popescu Tariceanu, diplomatilor romani la sfarsitul lunii august, carora le-a spus ca “simpla conditie de aliati loiali, disciplinati si tacuti nu ne va aduce recunoastere”. Tot atunci, Tariceanu spunea ca Romania ar trebui sa aiba "consultari la nivel politic cu Grupul de la Visegrád, prin participarea în formatul V4+".

Grupul de la Visegrad e format din Ungaria, Polonia, Cehia si Slovacia, dar se confrunta cu tot mai dese divergente pe teme europene intre pozitiile dure ale Ungariei si Poloniei si pozitiile mai moderate ale Slovaciei si Cehiei. Grupul de la Visegrad a ajuns sinonim in Europa cu pozitii anti-europene explicite. 

Daca luam in calcul discursul politic al liderului PSD, Liviu Dragnea, cu atacuri impotriva strainilor, bancilor, multinationalelor, impotriva lui Soros, constatam ca suntem in fata unei retorici aproape identice cu cea a lui Orban. Deloc intamplator, poate, Orban spune azi ca a dezvoltat o “relatie promitatoare cu Liviu Dragnea” si ca doreste sa formeze astfel de relatii “si intre partidele noastre de guvernamant, indiferent de diferentele ideologice”. (FIDESZ este partid conservator, de dreapta, afiliat PPE, in timp ce PSD este pretins de stanga, afiliat socialistilor europeni). 

Cu aceste informatii pe masa, Romania nu mai poate ascunde un adevar: noii conducatori de la Bucuresti se uita cu tot mai mult interes la grupul tarilor care ies din rand, sfideaza Bruxelles-ului si incalca valori europene de baza (stat de drept, libertate de exprimare, independenta justitiei). Dorinta lui Orban de a trage Romania in clubul ciumatilor din UE este atat de mare incat s-a oferit sa ne ajute in caz ca dorim sa securizam granita de est in fata migrantilor, eventual cu niste garduri.

Neclar in acest moment cine doreste mai intens Romania in grupul de la Visegrad: Victor Orban, care de cateva zile e numai lapte si miere, sau Liviu Dragnea, tot mai negru in priviri. Interesul lui Orban este de a exporta modelul sau iliberal, care neaga in mod explicit valorile pe care s-a construit UE. Premierul maghiar doreste in mod evident sa se prezinte drept creatorul unui stil de guvernare atractiv si pentru alte tari.

In plus, odata adusa Romania in club, Orban ar putea negocia mai usor rezolvarea problemelor cu care se confrunta minoritatea maghiara din Transilvania. Pentru liderul FIDESZ,  a devenit un bazin electoral important dat fiind ca multi au deja dubla cetatenie si pot vota la alegerile generale de anul viitor din Ungaria.

Pe de alta parte, Dragnea si Tariceanu sunt tot mai tentati sa mearga pe drumul Visegrad pentru ca asta inseamna eliberarea de constrangerile europene. Polonia face praf justitia si UE n-are ce sa-i faca. Ungaria cheltuieste discretionar fonduri europene sub privirile neputincioase ale Bruxelles-ului. In ambele tari avem de-a face cu modele autocratice si cu limitari ale unor drepturi fundamentale. Cum sa nu vrea liderii PSD si ALDE sa urmeze mearga dupa Orban si Kaczynski? Aici, in clubul razvratitilor, sansele lor de a scapa de justitie si de a redeveni stapanii absoluti ai Romaniei sunt aproape garantate.

Problema e ca Romania si-a afirmat deja optiunea, prin vocea presedintelui Klaus Iohannis, pentru nucleul dur (Franta Germania), pentru mai multa integrare si impotriva unei UE cu doua viteze, pentru o aderare cat mai rapida la Schengen si la zona Euro (si aici a avut ceva diferente de opinii cu Dragnea). Ce are de spus presedintele Iohannis in fata valului de actiuni si declaratii oficiale care apropie Romania de grupul de la Visegrad? Si-a schimbat Romania politica externa?

Relevanta este o stire pe surse publicata miercuri de EVZ, intitulata “Furtuna lui Melescanu. Grupul de la Visegrad aduce tensiuni intre ALDE, Guvern si Cotroceni”. Potrivit surselor citate de EVZ, “semnalele ministrului de externe, Teodor Melescanu (ALDE) despre colaborarea Romaniei cu grupul de la Visegrad, ostil Bruxelles-ului, <<nu reprezinta pozitia oficiala a Guvernului Romaniei>> “

In fine, reorientarea Romaniei s-a vazut deja pana in presa occidentala. Intr-un articol publicat pe 19 septembrie, Financial Times avertiza Romania ca ar trebui sa evite asocierea cu "baietii rai" ai Europei. La sfarsitul lunii august, Die Presse a comparat Romania cu guvernul iliberal din Polonia iar un cotidian maghiar a scris ca Tudose il copiaza pe Orban.

Ar fi nevoie urgenta de clarificari oficiale pe aceata tema esentiala de politica externa. Lucrurile au mers cam prea departe. Pas cu pas.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

11584 vizualizari

  • -52 (76 voturi)    
    pana la urma (Miercuri, 4 octombrie 2017, 19:48)

    xanti [utilizator]

    In constitutie scrie stat suveran si independent ,putem alege ce cale dorim inclusiv in afara UE.
    Atata timp cat UE permite si nu are ce sa faca este vina lor ca sunt slabi , din cauza asta vom profita, asta ca sa fie foarte clar cum sta treaba.
    Va place sau nu romanii au ales PSD si ALDE ,luati cu paine sa nu vi se aplece , mai avem 3 ani si ceva de guvernat timp in care va disparea si speranta voastra numita Merkel ,Juncker ,ambasade ... bla bla bla bla bla.
    Era sa uit ,traiasca Catalunia libera.
    • +15 (33 voturi)    
      Traiasca Catalunia (Miercuri, 4 octombrie 2017, 22:18)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      la fel si Harghita si Covasta sa inteles.

      'Prietenul' nostru Victor Orban si alianta tarilor proruse... foarte interesanta optiune.
      • 0 (2 voturi)    
        Polonia prorusa? (Vineri, 6 octombrie 2017, 16:20)

        let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        ma faci sa rad in hohote. daca este un popr european care sa ii urasca mai mult pe rusi decat romanii, aceia sunt polonezii.
    • +22 (36 voturi)    
      Infantil ! (Miercuri, 4 octombrie 2017, 22:26)

      blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Din doua una : ori faci parte din favorizatii psd+alde , ori habar n-ai pe ce lume traiesti ...
    • +18 (34 voturi)    
      Totdeauna m-am amuzat in ceea ce te priveste (Miercuri, 4 octombrie 2017, 23:06)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      de felul in care tu folosesti pluralul pt a-ti crea iluzia ca tii de invingatori, ca faci parte din gasca care e la putere !

      UE nu este slaba ! In tratate sunt prevazute o serie de sanctiuni dure impotriva celor care incalca regulile in interiorul Uniunii, de la suspendarea dreptului de vot si pana la sanctiuni cu caracter fiscal, care daca ar fi luate i-ar ustura rau pe unguri si pe polonezi si i-ar readuce urgent la ordine.

      Diferenta dintre statele recalcitrante si Comisia Europeana este aceea ca, in timp ce Ungaria si Polonia nu se gandesc la consecintele atitudinilor lor politice in cadrul Uniunii, "birocratii de la Bruxelles" nu vor sa strice echilibrul relatiilor din interiorul Uniunii decat in ultima instanta.

      PS. Se vede ca nu s-a ajuns acolo si sa speram, pt binele tuturor, ca nici nu se va ajunge !
      • +11 (23 voturi)    
        Intr-adevar ... (Joi, 5 octombrie 2017, 0:29)

        motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        ... UE a evitat pana acum sa foloseasca sanctiuni dure in relatia cu recalcitrantii maghiari sau polonezi, incercand sa nu ii radicalizeze chiar mai mult decat deja sunt si asteptand ca in cele din urma electoratul din cele doua tari sa taxeze la vot liderii demagogi sau populisti.

        Iata un exemplu de utilizare a "softpower" si in acelasi timp o bila alba pentru Bruxelles!
    • -4 (28 voturi)    
      Hehe (Joi, 5 octombrie 2017, 2:38)

      KostasP [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Tu stii de cine e condus V4? Iti spun eu: de Polonia. Stii cine sprijina Polonia? USA. Daca Ro a fost invitata in V4, a fost la cererea expresa a americanilor. [editat. avertisment]
      • 0 (8 voturi)    
        Poate a regimului actual SUA (Joi, 5 octombrie 2017, 17:29)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

        care se va schimba in cativa ani.

        Oricum, Polonia si Ungaria sunt proruse, e o mica aberatie la mijloc, pe nume Trump (daca ce zici are vreo picatura de adevar)

        Sunt insa de acord ca Polonia este liderul in V4 si intre tarile Europene, datorita marimii tarii, armatei, economiei, influentei internationale, etc.

        Nu e insa in interesul nostru o reapropiere de rusia
        • 0 (2 voturi)    
          iti faci iluzii daca speri la o revenire prea (Vineri, 6 octombrie 2017, 16:25)

          let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

          curand a democratilor la Casa Alba. poate ca nu va mai fi Trump, dar tot republicanii vor castiga. degeaba speri la tabara soros...
          • -1 (1 vot)    
            ? (Sâmbătă, 7 octombrie 2017, 19:18)

            VictorS [utilizator] i-a raspuns lui let_s_twist_again

            a pomenit cineva de democrati?

            dar pomenesti tu de Soros, ca sa stim ca esti pe salariu aici.
    • +7 (21 voturi)    
      draga hn... (Joi, 5 octombrie 2017, 6:03)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      publicand in permanenta astfel de mesaje ale unor troli de serviciu, nu faceti decat sa va indepartati cititorii.
      in plus mai aveti si o sectie de cenzura care nu a studiat indeajuns dictionarele si la orice cuvant mai dur, cenzureaza post-urile.
      Asa incat va doresc succes sub conducerea viitoare a vreunei mazete sau xorgo sau xanti sau a altui imbecil de acest tip!
      • 0 (2 voturi)    
        adica vreti sa fiti doar voi intre voi (Vineri, 6 octombrie 2017, 16:26)

        let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        cu alte cuvinte. fara opinii contrare. curat democratic.
    • +6 (10 voturi)    
      Curand veti incerca sa strigati si (Joi, 5 octombrie 2017, 13:33)

      Cristica987 [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      "Traiasca Ardealul liber" va cunoastem intentiile .
      Ma bucur enorm ca in sfarsit va "dati arama pe fata" si nu va mai feriti de nimic crezand poate ca noi ceilalti vom asista neputincioasi la sfasierea tarii "intru indestularea" gurilor voastre lacome.
      Si noi toti vom asuda pentru bunastarea voastra ,asa cum bunicii nostri au asudat pentru bunastarea perversa a a tradatorilor care v-au educat in halul asta
  • -34 (58 voturi)    
    Vesnicul razboi in doi (Miercuri, 4 octombrie 2017, 19:54)

    NastratinUK [utilizator]

    Dmnule Tapalaga,

    Nu ne pasa. Alternativa va fi la fel de rea.
    Ati devenit la fel de partizan ca postul Europa libera pe vremuri.
    Noi ducem aceeasi viata de grea de 28 ani si publicatia dumneavoastra nu ne-o imbunatateste cu nimi!
    Sanatate.
    • +18 (30 voturi)    
      Mai incercati odata (Miercuri, 4 octombrie 2017, 22:23)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui NastratinUK

      Sunt de acord ca e mizerie in continuare in Romania, mai ales la nivelul institutiilor statului si politicii.

      Dar dvs. cunoasteti si tineri cu carte sa stiti cum s-a schimbat pentru ei viata in Romania de cand am intrat in Uniunea Europeana. Poti avea un trai civilizat fara sa fii securist sau turnator (probabil va suna cunoscut, prea cunoscut).

      Inteleg ca vreti ca toti cei care au macar un liceu cinstit terminat sa plece. Eu asta as face daca as intalni multi cu aceasta atitudine, din fericire am in jur oameni de calitate si nu disperati care vor din nou in cosmarul sovietic.
      • +13 (17 voturi)    
        Re: vesnicul razboi in doi (Miercuri, 4 octombrie 2017, 23:53)

        NastratinUK [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        Nu sfatuiesc pe nimani sa plece. O sa aflati de pericolele care va pandesc si afara.
        Trebuie sa aveti puterea sa credeti si sa luptati pentru schimbare acasa.
        • +3 (5 voturi)    
          Pericolele (Joi, 5 octombrie 2017, 17:35)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui NastratinUK

          Imi pare rau sa va spun dar probabil niste miscare v-ar face bine, cred ca sunteti depresiv.

          Cat despre lupta aceasta, nu inteleg unde o duceti dvs.

          Aici nu faceti decat sa insirati cateva clisee verbale, atat.

          Vrem mai mult, macar o polemica argumentata...
      • +8 (10 voturi)    
        RESPECT stimate Domn (Joi, 5 octombrie 2017, 13:08)

        Cristica987 [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        Avem mare nevoie de asemenea pareri.
    • +1 (1 vot)    
      idioata comparatie... (Vineri, 6 octombrie 2017, 16:31)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui NastratinUK

      Europa Libera era postul opozitiei romanesti (si al altor popoare captive in lagarul sovietic), erau chiar criticati de americani - dupa cum povestea Hurezeanu - pentru pozitiile prea dure fata de regimul tembel de la Bucuresti, in timp ce tapalaga este doar flasneta media a monicai macovei.
  • +29 (55 voturi)    
    In strada si in puscarie cu Dragnea si Tariceanu! (Miercuri, 4 octombrie 2017, 19:57)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    Acesti talhari care devalizeaza Romania politic si economic, trebuiesc opriti. Strada e singura putere care ii face sa tremure de frica. In iarna, au dat inapoi ca niste lasi. Acum, daca iesim, sa mergem pana la capat. Sa plece ei!
    • -13 (37 voturi)    
      Cum raspunde un procuror ! (Miercuri, 4 octombrie 2017, 22:27)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Deci, despre "valori europene". Azi, in Romanika: Cum raspunde un procuror !

      Daca niste procurori au facut zob o persoana nevinovata, lucru constatat la CEDO, in cazul f putin probabil ca procurorii ajung "sa raspunda", iata cum decurg lucrurile:

      - procurorii sunt anchetati de colegii lor (colegi la modul cel mai propriu, colegi de birou, unde se vor intoarce dupa ce termina detasarea la Inspectia Judiciara) - de la bun inceput, semn de mare obiectivitate, asa-i?

      - Pe tot timpul "anchetei", procurorii anchetati POT DESCHIDE DOSAR PENAL impotriva anchetatorilor chiar si pentru banalul "abuz in serviciu=nu-mi plac ochii tai"- un alt semn de mare independenta, pesemne !

      - Rezultatele anchetei impotriva procurorilor sunt aprobate - ati ghicit - TOT DE CATRE PROCURORI-
      colegi cu primii doi, deseori chiar din acelasi birou, de data asta detasati la CSM-sectia
      procurori. Un alt mare exemplu de corectitudine, este?

      Ei, astea-s "valorile europene" pe care Tapalaga le deplange ca le pierde, pentru care Johannis zice: "Negociati cu sistemul". Daca ati fi procuror, ati accepta schimbarea statutului de mai sus?
      • +1 (7 voturi)    
        Hmm (Joi, 5 octombrie 2017, 17:38)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        adica deciziile CEDO sunt ok, dar procurorii din Romania sunt corupti de UE?

        esti confuz amice.
        • 0 (2 voturi)    
          nu "corupti" ci doar sustinuti fara rezerve (Vineri, 6 octombrie 2017, 16:34)

          let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

          si discernamant.
    • +10 (12 voturi)    
      nu de lasi (Joi, 5 octombrie 2017, 11:00)

      de-pe-aici [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      nu din lasitate au dat inapoi. pur si simplu au aplicat planul de rezerva.
  • -17 (49 voturi)    
    Tare ne-a mai folosit slugarnicia in istorie... (Miercuri, 4 octombrie 2017, 20:07)

    gic [utilizator]

    nu stiu cum va fi alaturi de grupul de la Visegrad, dar mie mi se pare ca suntem luati de ultimii papagali in Europa.

    Problema Schengen arata exact cat de mult contam in Europa. Nu mai spun international.

    Bine, exista argumentul etern PSD, coruptie etc. Insa Ungaria este blamata de birocratii UE permanent. Cu ce rezultate insa? Sau Polonia...

    cand altii mai mici incep sa-si apare interesele, gata, sunt ciumati, bad boys etc/
    De UK nu pomenea nimeni, nimic, inainte de Brexit, desi aveau un statut super privilegiat. De Germania nu mai zic.

    Totul se invarte in jurul interesului economic, sa fim seriosi, iar daca nu stii sa negociezi, nu-ti da nimeni nimic, degeaba
    • +16 (28 voturi)    
      Daca astia sunt conducatorii (Miercuri, 4 octombrie 2017, 22:14)

      OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui gic

      ce credibilitate sa avem in UE?

      Cand un partid isi demite singur guvernul e... rau de tot.
    • +14 (32 voturi)    
      Hmmm (Miercuri, 4 octombrie 2017, 22:28)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui gic

      esti sigur ca esti informat?

      Marea Britanie a sprijinit largirea UE cand multi se opuneau, si da, noi si bulgarii am putea sa le multumim.

      Ei au insa acum o clasa politica la fel de alienata si cretina precum in Romania (ba chiar mai alienati si periculosi) si tara sufera pentru ca puterea imperiului a trecut.

      Cum de ati ajuns sa comentati aici, daca ati citi articolele publicate v-ati putea face o idee.
      Alianta cu Ungaria si Polonia... este cea mai toxica idee auzita in ultimii 10 ani.
    • -8 (32 voturi)    
      hei (Joi, 5 octombrie 2017, 0:54)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui gic

      De fapt, neadmiterea in Schengen face un bine Romaniei: daca ar fi fost in Schengen, Romania s-ar fi confruntat cu aceeasi situatie cu care s-a confruntat Ungaria in 2015 cand au fost invadati de refugiati. De asta si sunt excluse din Schengen Romania si Bulgaria. Daca ar fi admise, ar fi bulevard pentru toti refugiatii din Grecia si Turcia.
      • -9 (17 voturi)    
        Ciudat (Joi, 5 octombrie 2017, 8:29)

        Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui john70

        Eu aveam impresia ca e chiar invers vazand mereu cum politia de frontiera prinde ilegali in timp ce ( exemplu) politistii belgieni fac pe taximetristii cu ei catre granita franceza.
        Mai rau ,imi e teama sa nu bage Romania in Schengen acum cand e irelevant tocmai pentru a avea pe cine da vina pentru incapacitatea si greselile facute de ei acum.
        • -9 (15 voturi)    
          pai si (Joi, 5 octombrie 2017, 10:28)

          martel55 [utilizator] i-a raspuns lui Jesuis.PasCharlie

          care e castigul ca ii prind?ii tirmit inapoi?nu, ii duc in tara intr-un centru d eund epleaca cand vor si unde vor, deci puteau s anu ii prinda ca tot aia era.....daca ii expulzau imediat ce ii prindeau atunci puteam lauda politia de frontiera, asa insa sunt tot niste taximetristi
  • -28 (46 voturi)    
    Chiar dacă economic sunt un dezastru... (Miercuri, 4 octombrie 2017, 20:08)

    Nyk1 [utilizator]

    ...dacă ne bagă în Visegrád, voi vota cu două mâini PSDul la următoarele alegeri!
    • +16 (32 voturi)    
      Chiar daca ne fac viata un dezastru... (Miercuri, 4 octombrie 2017, 22:28)

      blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      eu tot ii votez ?! Masochism +imbecilism sadea !
    • +17 (27 voturi)    
      Intrebare (Miercuri, 4 octombrie 2017, 22:29)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Cu tot respectul, ce credeti ca obtinem daca aderam la acest grup?
      • -24 (32 voturi)    
        iesirea (Miercuri, 4 octombrie 2017, 23:13)

        xanti [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        Din UE
        • +4 (4 voturi)    
          De ce nu iesi (Joi, 5 octombrie 2017, 17:26)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui xanti

          daca te ceri afara?

          drum bun!
          • +1 (1 vot)    
            de iesit e intradevar usor dar nu cred ca (Vineri, 6 octombrie 2017, 16:41)

            let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

            asta vrem dupa ce ne-am chinuit atat sa intram. problema este de a convinge Bruxelles sa tina cont de parerile tuturor membrilor iar nu sa isi impuna despotic solutiile lor, cum este dezastruoasa politica in privinta imigrantilor musulmani.
      • -18 (26 voturi)    
        hei (Joi, 5 octombrie 2017, 0:55)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        Un loc de aterizat dupa implozia UE.
        • +1 (5 voturi)    
          Esti genial (Joi, 5 octombrie 2017, 17:26)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui john70

          daca in 10 ani nu esti putred de bogat (dat fiind predictiile pe care le faci) sa stii ca defapt esti un idiot fricos.

          Da, tatuca Putin sau Erdogan pot avea grija de tine, doar sa te muti nitel mai la est ori la sud.
          • 0 (2 voturi)    
            altul care vede lumea in alb si negru (Vineri, 6 octombrie 2017, 16:43)

            let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

            lipsit de orice fel de nuante. daca critici politica UE inseamna ca esti automat cu despotii putin sau erdogan? adanc le mai gandesti.
  • -25 (55 voturi)    
    Sigur, hai să ascultăm ce ni se dictează (Miercuri, 4 octombrie 2017, 20:10)

    Lovercraft [utilizator]

    de către varza de Bruxelles, că au dus Europa pe culmi, se vede cu ochiul liber, mai ales acum.
  • -23 (41 voturi)    
    Europa cu 2 viteze (Miercuri, 4 octombrie 2017, 20:19)

    Mazeta [utilizator]

    Nu Dragnea sau Orban ne vor în grupul de la Visegrad, ci chiar Bruxelles-ul. Vorba aia: „vine omul, stă oleacă, mai discută, dar și pleacă”.
    • +16 (24 voturi)    
      Rusia de ce nu pleaca din Crimeea? (Miercuri, 4 octombrie 2017, 22:15)

      OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Folosesti zicalele destul de selectiv, postacule.
      • +1 (1 vot)    
        pentru ca nu depinde de noi. (Vineri, 6 octombrie 2017, 16:44)

        let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

        noi le-am fi spus sa plece si din Basarabia sau Transnistria, dar cu cine sa discuti?
  • +9 (23 voturi)    
    deja suntem pierduti dar nu stim (Miercuri, 4 octombrie 2017, 20:21)

    Sacalul [utilizator]

    Nimic de Base? Cum darama el, un singur omulet toata justitia si ordinea din tara? Parca era altfel cand mai iesea si mai zicea cate una alta. Acuma, ce sa mai crezi?
    • -21 (37 voturi)    
      Zau bre? (Miercuri, 4 octombrie 2017, 20:43)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Sacalul

      " Intr-un articol publicat pe 19 septembrie, Financial Times avertiza Romania ca ar trebui sa evite asocierea cu "baietii rai" ai Europei."

      =============================

      Zau bre? Financial Times? Chiar exemplul asta? Un ziar enlezesc da lectii "sa nu va asociati cu baietii rai" cand chiar tara lui a sters-o englezeste din "Ioropa baietilor buni" ?
      Ce poate fi mai frumos in materie de spalare a creierasului #rezist?
      • +12 (30 voturi)    
        Sa faci ce zice popa, (Miercuri, 4 octombrie 2017, 22:16)

        OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        nu ce face popa.

        Campania pentru Brexit a fost dusa pe baza de xenofobie si dezinformare - mai ales dezinformare, in care Rusia este experta si care i-a invatat pe dobitocii de la UKIP sa minta.
        • -9 (27 voturi)    
          Ah, da, Rusia ! Uitasem. (Miercuri, 4 octombrie 2017, 23:20)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

          Ah, da, Rusia ! Uitasem.
          Rusia a castigat alegerile-sondajele-referendumurile in US, UK, Catalonia, Hu, Po, Ro, Bg, China si Coreea de nord.
          Mi-a scapat ceva?
          • -14 (16 voturi)    
            da (Joi, 5 octombrie 2017, 8:32)

            Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Rusia mi-a hacherit pc-ul si acum imi cere sistemul de operare activare ,damn russians.
            • +1 (1 vot)    
              activarea ti-o cere Microsoft care nu (Vineri, 6 octombrie 2017, 16:49)

              let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui Jesuis.PasCharlie

              are sediul la rusi, sau folosesti vreun OS rusesc? :)
          • +13 (17 voturi)    
            Astea sunt sofisme ieftine (Joi, 5 octombrie 2017, 14:06)

            marius67 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Rusia e clar implicata in campania din SUA, in Brexit, s-au implicat si in alegerile din Franta, au incercat si in Germania, sponsorizeaza partidele extremiste, pe la noi sustine CPF, PSD. Iti scapa multe, dar asta e si datoria ta, esti platit sa te faci ca nu vezi.
            • -4 (8 voturi)    
              E clar. Stii mai bine ca americanii.... (Joi, 5 octombrie 2017, 15:09)

              newlook [utilizator] i-a raspuns lui marius67

              Zi, asa deci: "americanii si britii au votat pentru Trump, respectiv pentru Brexit ...pentru ca asa le-a spus Putin sa faca; in caz contrar, daca nu le spunea Putin, americanii si britii votao conform intereselor lor,deci invers". Magnific !

              E clar. Stii mai bine ca americanii....

              Americanilor nu le e clara "implicarea Rusiei" desi o cerceteaza de un an toate serviciile secrete, Ministerul Justitiei, plus o Comisie a Senatului. Noroc cu matale, ca le stii pe toate. De la Sincraieni, de la Ciorogarla....hehehe, mari strategi ai lumii !


              Daca nu existai, matale trebuia sa fii inventat !
              • +2 (4 voturi)    
                Americanilor le e foarte clar (Joi, 5 octombrie 2017, 16:33)

                marius67 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

                implicarea rusilor in alegerea lui Trump, Facebook si Twitter au scos la lumina dovezi ale rusilor in propagarea de informatii false.

                In SUA si Marea Britanie s-au dus campanii de dezinformare care au dus la schimbarea perceptiei si in final a votului, iar Rusia a dovedit o preferinta catre tabara Brexit si pentru Trump.
        • +1 (1 vot)    
          vax! (Vineri, 6 octombrie 2017, 16:47)

          let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

          daca tu numesti "xenofobie" respingerea valului de musulmani ce au purces sa invadeze Europa, atunci traiasca xenofobia!
          greseala britanicilor a fost ca s-au retras comod in loc de a pune umarul la reformarea actualei UE.
    • -18 (42 voturi)    
      grupul tarilor problema (Miercuri, 4 octombrie 2017, 20:46)

      ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui Sacalul

      adica singurele in care nu a castigat alegerile sustinutul presei sorosiste. Coincidenta ?
  • -15 (39 voturi)    
    Huge gap between the values of the centralEuropean (Miercuri, 4 octombrie 2017, 20:35)

    Mondialul [utilizator]

    Adesea în Occident auzim despre "valorile europenilor", "valorile occidentale". Valorile pe care stangistii le consideră "europene" și "occidentale" sunt orice altceva . Valoarea urii de sine este o valoare a extremei stângi impuse Europei în ultima jumătate de secol. Acestea nu sunt adevăratele noastre valori europene, nici reprezentative culturilor noastre antice. Este manipularea și înșelăciunea de a spune că sunt.

    Primul video la un search de pe yt legat de V4, eu nu vad ciumati, ci oameni care vor sa isi apere identitatea, valorile:

    https://www.youtube.com/watch?v=Z7rdQNeGECw

    Despre discurs Varsovia:
    NEWT GINGRICH: There is a huge gap between the values of the central Europeans, which includes not just Poland, but Hungary, Romania, Bulgaria, a number of countries -- and the values of Germany and the Scandinavian countries and the Netherlands and France.What Trump has done is come down decisively on the side of those who worry about national identity, worry about survival, have been very practical.
    • +10 (22 voturi)    
      worry about survival, (Miercuri, 4 octombrie 2017, 22:36)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Mondialul

      ce motive ai sa fii ingrijorat pentru supravietuire in Romania 2017?
    • +8 (36 voturi)    
      Care valori apara Trump ? (Miercuri, 4 octombrie 2017, 22:52)

      fermy [utilizator] i-a raspuns lui Mondialul

      El nu face decat sa dezbine Europa, a sustinut Brexit-ul, acum sustine guvernele care-si fac praf propriile democratii. Cat despre ura vezi cum e cultivata ea de Polonia si Ungaria, ura fata de Soros, ura fata de UE, ura fata de valorile democratiei.

      Ei promoveaza societati izolate, iliberale si dominate de paranoia. Locul Romaniei nu e langa acesti ciumati, ci alaturi de cei cere sustin statul de drept si democratia.
      • -9 (21 voturi)    
        Ai uitat sa amintesti de "Religia Pacii" (Joi, 5 octombrie 2017, 9:06)

        asistat [utilizator] i-a raspuns lui fermy

        !!! In rest avem aproape toata agenda neomarxista!
        • +7 (15 voturi)    
          Iar tu ai uitat de Soros (Joi, 5 octombrie 2017, 14:09)

          marius67 [utilizator] i-a raspuns lui asistat

          ca in rest avem toata agenda reactionara a extremei drepte pe care Trump iubeste atat de mult.

          Paranoia asta cu neomarxismul e semnul dupa care recunosti un trumptard cu IQ subunitar.
          • -3 (9 voturi)    
            N-am uitat, te-am lasat (Joi, 5 octombrie 2017, 16:03)

            asistat [utilizator] i-a raspuns lui marius67

            doar sa ne spui tu despre noul tatuc progresist;) sper ca acum esti mai bine!
            Ceva studii? Daca nu, Google: "subunitar", o sa ramai paf!
      • 0 (0 voturi)    
        dispreţul faţă de soros (ura e prea mult spus) (Duminică, 8 octombrie 2017, 1:23)

        vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui fermy

        mi se pare o chestie perfect legitimă raportat la ravagiile pe care le-a putut face prin bietele voastre creieraşe...
  • +2 (26 voturi)    
    mai d c nu?! (Miercuri, 4 octombrie 2017, 20:40)

    liviu_ [utilizator]

    macar sa se aleaga prafu de tot de tara asta ./..
    ca nu meritam altceva!
    suntem prea prosti... si asa o ducem mult prea bine la cat de prosti suntem!
  • +23 (33 voturi)    
    pai (Miercuri, 4 octombrie 2017, 20:44)

    ValentinV [utilizator]

    Mai avem un Presedinte sau nu?
  • +12 (22 voturi)    
    Daca se configureaza tarile Tratatului de la (Miercuri, 4 octombrie 2017, 21:39)

    Maniu [utilizator]

    Varsovia, atunci...ar fi o explicatie. As dori mult sa nu mai spunem "Romania" ci "puterea din Romania" ca sa nu ne identificam cu ei.
  • -11 (31 voturi)    
    tarile-problema o duc binisor (Miercuri, 4 octombrie 2017, 22:05)

    demaGOCU [utilizator]

    sau mult mai bine ca tarile-exmplu-de-slugarnicie
  • +14 (30 voturi)    
    Grupul Visegrad n-are nicio relevanta (Miercuri, 4 octombrie 2017, 22:06)

    Habermas [utilizator]

    Legal nu inseamna nimic, Polonia nu pune mare pret pe el, iar Cehia si Slovacia sunt mai apropiati de Austria (au intelegeri separate) si Vest. Polonia, Cehia si Slovacia vorbesc direct cu Romania atunci cand este ceva de facut.

    Doar Orban se agita cu Visegrad-in-sus, Visegrad-in-jos, pentru ca nu are alte parghii la indemana. Ungaria este o tara mica, invizibila si ... foarte agitata (manaca prea picant probabil, are indigestii).

    Romania doar vrea sa pastreze relatii functionale cu Ungaria, si basta. Mai importanta este Initiativa Celor Trei Mari, dar si aceea doar pe anumite domenii.

    Nu va agitati inutil, ca nu-i bai. Doi paria, Orban si Dragnea pun Europa la cale :) Hai sa fim seriosi.
  • -11 (37 voturi)    
    E mai bine in grup decat lup singuratec (Miercuri, 4 octombrie 2017, 22:14)

    Ochiana [utilizator]

    Grupul de la Visegrad nu e automat gashca "baietilor rai" ai Europei, d-le Tapalaga. Ce le reprosati Cehiei si Slovaciei de exemplu ?
    Poti sa fii membru al grupului si sa ai si pozitii individuale pe teme importante, cum ar fi justitia, economia, migratie etc.Si acest lucru e foarte clar in cazul Ungariei si Poloniei.
    dar pe de alta parte aceste tari au o voce mai puternica in parlamentul European, o rata de absobtie mult mai buna a fondurilor europene si as mai putea continua...pe cand noi, suntem un fel de elevul codas care sta in ultima banca si nu mai conteaza.
    E mai bine in grupul celor mai puternici...decat lup singuratec intotdeauna.
  • +15 (23 voturi)    
    ... (Miercuri, 4 octombrie 2017, 22:46)

    John.Doe [utilizator]

    Concuram cu Bulgaria, Serbia si Grecia pentru un loc la masa saracilor din UE? (grupul are 5% din PIB-ul UE pentru necunoscatori) Acuma dupa ce Cehia si Slovacia s-au saturat sa tot zica DA ca papagali la tot ce spun Ungaria si Polonia.

    "Clopotele de alarmă au sunat privind unitatea Vişegrad" - ministrul ungar de Externe, Péter Szijjártó.
    Asta se intampla acum o luna

    Deja ati uitat cum Ungaria ne santaja cu aderarea României la OCDE daca nu jucam cum canta ei?
  • +11 (27 voturi)    
    speriati de bombe (Miercuri, 4 octombrie 2017, 22:55)

    pepper89 [utilizator]

    vad ca au iesit la atac toti postacii psd isti in ultimele zile, ce sa mai zic la articolul asta al lui Dan, colcaie...fierb in suc propriu, cu gandul ca o sa fie maturati sefii lor cat de curand de catre strada...abia astept...Romania libera de hoti!!
  • -11 (33 voturi)    
    Bun subiect (Miercuri, 4 octombrie 2017, 23:39)

    adrianescu [utilizator]

    Pacat ca autorul are credibilitate zero! Imi aduce aminte de celebra fabula romanesca cu Vasile si lupul.

    Seara buna la toata lumea!
    • +11 (21 voturi)    
      oug 13 (Joi, 5 octombrie 2017, 11:00)

      pepper89 [utilizator] i-a raspuns lui adrianescu

      din cate imi aduc aminte, Dan a fost cel care a descoperit din timp porcaria cu OUG 13 a penalilor, deci nu cred ca se pune problema de credibilitate
      • -2 (2 voturi)    
        Corect... (Joi, 5 octombrie 2017, 22:26)

        adrianescu [utilizator] i-a raspuns lui pepper89

        Probabil ca ai dreptate dar problema credibilitatii celor care sunt formatori de opinie trebuie pusa intotdeauna. Altfel devin niste "guru" falsi!

        Numai bine tuturor!
  • +12 (28 voturi)    
    pana la Craciun.. (Miercuri, 4 octombrie 2017, 23:44)

    pepper89 [utilizator]

    se apropie ignatul vostru, hotilor comunisti si rusofili!! in fotbal e o vorba, care o sa se aplice si in cazul vostru: nu va prinde paltonul! ne-a ajuns 27 de ani!
  • -3 (39 voturi)    
    PSDul uraste Romania (Joi, 5 octombrie 2017, 0:06)

    tahomir [utilizator]

    va rog nu puneti Romania langa Polonia,Ungaria sau cehia. nu comparati conducatorii din tarile respective cu toparlanii si infractorii de 2 lei de la noi.
    Mergeti sa vedeti Bupdapesta, Varsovia sau Praga si spuneti dupa aia cand o sa ajunga si Bucurestiul la nivelul ala.
    PSDul doar se fereste de cei ce le cer seriozitate si o minima competenta.
    PSD se va alia cu arabii, cu Rusia, cu Corea de Nord, cu USA, cu Nigeria, nu conteaza cu cine, doar sa fie siguri ca-si perpetueaza conducerea si ca nu-i trage nimeni la raspundere.
    • +12 (18 voturi)    
      Ba sunt la fel (Joi, 5 octombrie 2017, 14:56)

      gizmo [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      toparlanii de la noi cu toparlanii grupului Visegrad. Corupti, antioccidentali, unii pro-rusi, dispretuiesc democratia si independenta justitiei, agita nationalismul gaunos.

      Nu confunda avansul economic al acestor tari, care dateaza dinainte de 1989, cu comportamentul nedemocratic al partidelor aflate acum la guvernare acolo. Se poate sa fii si avansat economic dar in acelasi timp sa respecti valorile statului de drept. Nu trebuie niciodata sa dam la schimb o valoare pe alta, sa renuntam la democratie in schimbul binefacerilor economice, se poate cu amndoua.
      • +1 (1 vot)    
        mai pune mana pe ceva date istorice. (Vineri, 6 octombrie 2017, 17:04)

        let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui gizmo

        in 1990 eram tara cel mai bine cotata din estul fost socialist. asta pana la mineriada lui ilici din iunie '90...
    • +7 (9 voturi)    
      Ba sunt la fel (Joi, 5 octombrie 2017, 14:56)

      gizmo [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      toparlanii de la noi cu toparlanii grupului Visegrad. Corupti, antioccidentali, unii pro-rusi, dispretuiesc democratia si independenta justitiei, agita nationalismul gaunos.

      Nu confunda avansul economic al acestor tari, care dateaza dinainte de 1989, cu comportamentul nedemocratic al partidelor aflate acum la guvernare acolo. Se poate sa fii si avansat economic dar in acelasi timp sa respecti valorile statului de drept. Nu trebuie niciodata sa dam la schimb o valoare pe alta, sa renuntam la democratie in schimbul binefacerilor economice, se poate cu amndoua.
    • +1 (1 vot)    
      e o performanta de gandire sa pui (Vineri, 6 octombrie 2017, 17:01)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      US si corea comunista in aceiasi tabara...
  • +9 (21 voturi)    
    Visegrad - exemplu de urmat? (Joi, 5 octombrie 2017, 0:11)

    motanul_gri [utilizator]

    Multe din modelele de comportament pe care le afiseaza liderii actuali din Ungaria sau Polonia lasa de dorit. Ce am putea invata de la ei? De la maghiari, cum sa subordonam mediul economic politicului si sa facem aluzii revansarde fata de tarile vecine? De la polonezi, cum sa haituim Justitia si mass-media?

    In general, un sistem rezista atata vreme cat fortele convergente care unesc partile sale componente sunt mai puternice decat cele divergente care tind sa le separe. Uniunea Europeana este si ea un sistem, si ca atare va dainui doar daca statele membre vor sti cum sa isi armonizeze pozitiile si interesele.
    Din pacate, in ultimii ani Ungaria si Polonia au devenit niste veritabili "Gica contra", care au avut cate ceva de obiectat la aproape toate initiativele venite dinspre Bruxelles, fie ele bune sau rele.

    Unul din putinele cazuri in care am simtit ca aceste tari au o pozitie corecta a fost cel legat de migratia ilegala musulmana si de cotele obligatorii. Dar chiar si aici, cred ca ar fi preferabil ca opozitia sa fie facuta din interiorul Uniunii strict pe subiectul respectiv, nicidecum formand un grup de tari dizidente (grupul Visegrad) cu o agenda politica autoritarista care depaseste cu mult chestiunea imigratiei ilegale.

    Cat priveste "cochetarea" guvernantilor romani cu grupul Visegrad, consider ca aceasta nu aduce niciun fel de beneficiu cetatenilor, ci eventual doar acelor politicieni deja luati in colimator de Bruxelles pentru conduita lor negativa, si care probabil vor incerca un fel de santaj pentru a fi lasati in pace.
  • +14 (22 voturi)    
    Scaune si mese (Joi, 5 octombrie 2017, 0:37)

    n.dumiritu [utilizator]

    Inca e in pregatire retorica anti "exigenta birocratica europeana". Sa vedem cum va fi livrata. Deficitul bugetar va depasi foarte probabil pragul de 3%. Cu toate ca acest deficit este facut pt. cheltuieli administrative (salarii), vor prezenta ca "tara are nevoie de deficite mari pt.dezvoltare". Procentul de sub 1% din PIB pt.investitii ii contrazice flagrant, dar asta nu ii va impiedica sa strige ca UE e dictatoriala si abuziva cu guvernele sarace si in acelasi timp intelegatoare cu guvernele bogate.

    Eu nu ma pricep la subtilitati de polica externa, dar mi se pare ca un Melescanu tiriie dupa el, oriunde s-ar duce in lumea civilizata, o uriasa tinichea legata de coada, dupa episodul impiedicarii votului celor din strainatate in 2014. El insista ca nu e nimic in neregula la el. Va dati seama? A fost ministru de externe, director SIE, ar trebui sa aiba cei mai buni senzori pentru perceptiile externe. Ori nu vede, ori nu-i pasa. Insista sa stea in postul in care aduce mai mult deservicii decit e util. De ce i-ar pasa, cind guvernul este patronat de Dragnea - condamnat chiar pentru ilegalitati electorale, si Tariceanu - un caz cronic de persecutat de legalitate? Tipii astia cauta cu disperare un loc la orice masa politica, iar cum la mesele onorabile nu sint primiti, se duc si ei pe unde sint acceptati, asa cum Ponta a fost singura notabilitate din UE care s-a afisat la "Jocurile Europene" - inventia lui Putin, la Baku, linga Putin si Erdogan. Si la urmatoarea editie a "Jocurilor Europene", de la Minsk - Belarus, grupul Melescanu-Dragnea-Tariceanu-Tudose poate fi sigur ca va fi onorat cu niste locuri in loja speciala alaturi de devotatii olimpismului, sportivitatii si fair-play-ului Putin , Erdogan si Lukasenco.
  • -13 (33 voturi)    
    Parerea mea (Joi, 5 octombrie 2017, 1:21)

    Vlad-I [utilizator]

    Daca UE ne trage de urechi coruptii si la schimb ne trimite colonisti islamici, unde este avantajul ?

    In fond politica corecta este tot un fel de hotie.

    Daca nu sunteti convins si nu vedeti cu ochii mintii in viitor, vizitati enclavele din occident un islamici, un pariu riscant si un experiment iresponsabil.
    • +9 (19 voturi)    
      Colonistii aia islamici sunt de fapt (Joi, 5 octombrie 2017, 14:23)

      banuk [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

      oameni care nu mai au casa, iar unii nici copii sau parinti pentru ca au murit in razboaie sau pe drum. Intoleranta asta crescanda fata de refugiati e tocmai unul din punctele strategice din planul de manipulare, dezinformare si compromitere al Rusiei fata de Occident.

      La noi exploateaza conservatorismul pentru a sprijini atitudinea homofoba a diverselor ong-uri, in Vest exploateaza temerile fata de refugiati, exagerand sau inventand povesti cum a fost cu acea fata pretins violata de imigranti, in final dovedindu-se o farsa.

      Locul nostru nu este alaturi de prietenii rusilor, cum sunt ungurii, cehii, sau alaturi de Polonia care are o retorica anti-UE si calareste justitia ca si PSD-ul pe la noi. Locul nostru este alaturi de UE, ca de acolo vin valorile europene, de acolo vin fondurile europene si acolo se duc oamenii sa munceasca si sa-si faca un viitor.

      Cu Polonia trebuie sa cooaboram doar militar in rest trebuie sa fim cu fata catre Vest.
      • -12 (18 voturi)    
        Intrebare (Joi, 5 octombrie 2017, 14:52)

        Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui banuk

        Cum ajunge o ide normala valoare europeana , a tuturor europenilor ? Normal ar fi prin referendum. Dar de fapt este prin ONGuri si partide de stanga, car pe furis introduc legi prin usa din dos. Sun peste 30 milioane de refugiati in lume, ce propui sa vina toti aici ? si peste 20 de ani vor fi alte 30 de milioane. De fat doar 20% din asa zisii refugiati erau sirieni.
        • +8 (12 voturi)    
          Stiu ca in contextul politic actual (Joi, 5 octombrie 2017, 15:22)

          banuk [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

          Rusia si-ar dori cat mai multe referendumuri, asta e pe agenda tututror partidelor sustinute de Moscova, toate vor cate un "exit". E usor sa manipulezi lumea sa creada in tot felul de prostii.

          Iliescu a manipulat lumea, PSD-ul manipuleaza in continuare lumea, in UK si SUA au fost prostiti oamenii cu tot felul de manipulari ordinare.

          In contextul actual orice referendum ar fi de fapt o arma explatata de Rusia, referendumurle se fac in conditii de calm social, politic si economic, altfel apoar tot felul de maimutoi car pescuiesc in ape tulburi.

          Tratatele actuale europene au trecut prin votul parlamentelor nationale care sunt alese democratic. Valorile europene sunt rodul unor minti sclipitoare precum Konrad Adenauer si Robert Schuman, vizionari ai timpului lor, nu sunt rodul unei conspiratii stupide cu ong-uri si partide de stanga.

          Nimeni nu propune sa vina toti refugiatii aici, situatia este temporara pana se recladesc tarile distruse de razboi, solidaritatea umana si grija fata de ceilalti sunt valori universale si europene. de ce sa renuntam la ele pentru o viziune ingusta, egoista si lipsita de umanitate ?
          • +1 (1 vot)    
            temporara pe dracu! (Vineri, 6 octombrie 2017, 17:15)

            let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui banuk

            de ce toti atentatorii teroristi musulmani, altfel cetateni europeni la a doua generatie, cu acte in regula, nu s-au intors la ei acasa daca le sta in gat modul de viata occidental? s-au dus doar ca sa se antreneze la isis iar apoi s-au intors aici la ucis.
      • +1 (1 vot)    
        "oameni care nu mai au casa" despre care (Vineri, 6 octombrie 2017, 17:11)

        let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui banuk

        vorbesti, daca te-ai uita prin pasapoartele lor, ai constata ca foarte foarte multi dintre ei nu provin din zone de conflict.
        si apoi de ce trebuie ca toti refugiatii asiei si africii de nord sa vina in europa, de ce nu se refugiaza la coreligionarii lor superbogati de pe urma petrolului, tarille din golf???
  • -17 (29 voturi)    
    D-le Tapalaga (Joi, 5 octombrie 2017, 2:51)

    KostasP [utilizator]

    Am postat un mesaj mai sus. Ma asteptam sa intelegeti subtilitatile acestui joc geo-strategic. Americanii sunt cei interesati sa sprijine puternic grupul V4 din urmatorul motiv: au nevoie sa izoleze rusia pe flancul de est folosind tarile baltice in nord, cehia, polonia in europa centrala si de est si ungaria si romania in europa de est. Asta si in detrimentul germaniei, care ne place sau nu, in trecut si-a dat mana cu rusia. Nu bagati in acest plan pe prapaditii de psd-isti inclusiv dracnea si tariceanu. Astia sunt atat de corupti si cu latul de gat incat or sa faca tot ce le dicteaza americanii.
    • +16 (28 voturi)    
      asa de bine (Joi, 5 octombrie 2017, 10:21)

      Dan Tapalaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui KostasP

      Izoleaza Ungaria de Rusia, de exemplu, ca Putin s-a dus numai anul asta de doua ori la Budapesta. Lasati prostiile astea. Americanii joaca o carte cu tarile Europei Centrale si de Est, dar in nici un caz nu au nimic de castigat din cresterea nationalismului, din distrugerea sistemului de justitiei si din calcarea valorilor democratice in picioare. Din toate astea profita doar Putin.
      • -12 (16 voturi)    
        Ce sunt alea valori democratice ? (Joi, 5 octombrie 2017, 14:56)

        Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui Dan Tapalaga

        Ce sunt alea valori democratice ? cine le votat , dv ? cand ? Daca ar fi asa de democrati nu ar besteli nationalistii germani. Va aduc aminte ca nationalismul a aparut cand revulutiile au dat jos monarhia absoluta si puterea a trecut in mainile poporului, natiunii. Deci, nationalismul este legal, si mult mai vechi decat sorosismele progresite.leniniste.
      • +1 (3 voturi)    
        Confuzie (Vineri, 6 octombrie 2017, 4:55)

        KostasP [utilizator] i-a raspuns lui Dan Tapalaga

        D-le Tapalaga, judecati ingust si in linie dreapta. De aceea nici nu bagati de seama subtilitatile. Americanii intind o mana. Normal ca la sfarsitul zilei isi vad de interesul lor geo-stategic. Lupta contra coruptiei si a coruptilor continua. Americanii ne sprijina. Dar ce sa-i faci daca boborul voteaza borfasi? Pina la urma exista probleme in UE mai mari decat coruptia din Ro. Uitati-l pe putin. Putin traieste de pe o zi pe alta iar rusia nu are strategie pe termen lung. Iar putin este trecator. Castiga cei care au viziune si perseverenta. Va uitati prea mult la personaje (putin, orban, dracnea) si uitati ca strategiile nu tin cont de oameni ci se bazeaza pe interesele geo-strategice care nu se schimba niciodata. Acele interese in final dicteaza soarta natiunilor. Romania este pe drumul cel bun. Americanii incearca sa inchege o alianta, alianta pe care sa se poata baza in viitorul apropiat. Caci nu se pot baza nici pe nemti nici pe francezi in acest moment. Cam asta este. Sa auzim de bine.
  • -9 (27 voturi)    
    analiza mediocra... (Joi, 5 octombrie 2017, 7:39)

    demaGOGU [utilizator]

    ...din care reiese ca Ro tb sa continue politica de sluj in fata celor 2 natiuni imperiale din UE - germana si franceza -

    statul in genunchi nu a adus niciodata nimic in nicio negociere, de aceea este de salutat aceasta incercare timida! de autonomizare a politicii externe romanesti chiar si prin vehiculul numit grupul Vishegrad.
  • +9 (21 voturi)    
    Noi nu avem politica externa (Joi, 5 octombrie 2017, 8:52)

    Rescator [utilizator]

    Avem comportamentul pendulului ,cand intr-o parte,cand in alta.Avem doi infractori de drept comun
    in fruntea Parlamentului si un securist DIE ministru de
    externe,amarasteanul batranel si clapaug de 77 de ani
    (cel mai batran si inadecvat ministru de externe de pe
    glob).Asa ca nu mai asteptati coerenta,predictibilitate
    si apararea Interesului National de la aceasta gasca
    penala!
  • +9 (23 voturi)    
    intradevar... (Joi, 5 octombrie 2017, 8:59)

    astronaut [utilizator]

    coalitia ciumata (psd& alde) , cu condusa de doi penali , nu e competenta pentru a merge cot la cot cu ''nucleul dur '', ei sunt mai competenti in destructurare , dezordine , manipulare , daca ii intrebi INCOTRO s-ar putea sa nu stie sa dea un raspuns pertinent . Melescoiu , cat e de perfid si patentat impreuna cu tradatorul , s-ar da pe langa cei de la Visegrad si din interese ''prietenesti'' mai ales cu ungurii , pai cine le-a facut cadou Domeniile Gojdu ? In orice caz NU trebuie sa marsam alaturi de nemernicii astia , dupa cum se spunea si mai sus , STRADA e in stare sa rezolve ''visele puscariabililor'', pe de alta parte pana cand mai toleram sa ne conduca oameni COMPROMISI , oare trebuie sa compromita toata TARA ca sa ne trezim ?
    E bine sa ramanem ''prieteni cu cei din grupul Visegrad s'atat , in rest MERGEM CU PRESEDINTELE ca EL ne indica DIRECTIA si cine deraiaza , trebuie ALUNGAT !
    • -13 (21 voturi)    
      Simptomatologia evidentiata (Joi, 5 octombrie 2017, 10:03)

      asistat [utilizator] i-a raspuns lui astronaut

      de textul dvs., cere neaparat o abordare profesionista! incercati la Gh. Marinescu sau in privat!
  • +13 (17 voturi)    
    mai mult decat Visegrad (Joi, 5 octombrie 2017, 11:19)

    Itsoc [utilizator]

    in decembrie 2016 am lasat aici un comentariu spunand ca tocmai am realizat ca planul vestului numit "Europa cu doua viteze" a debutat si in Romania. Mi-am luat minusuri, probabil dacii nu pot accepta ca pur si simplu dupa 10 ani de esecuri Romania si-a pierdut credibilitatea in UE.

    Ziceam atunci ca PSD-ul va reorienta extern tara catre grupul tarilor problema si catre turcia urmand ca Romania sa aiba un sistem illiberal condus cu mana de fier dar o economie si o piata a muncii deschisa. Tot demersul va fi facut pe fondul unei puternice campanii anti UE, anti-multinationale, anti-globalizare.

    Este evidenta influenta lui Orban si a lui Erdogan in mentalitatea lui dragnea si acesta nu va ezita sa aplice aceleasi politici o data ce va fi prim-ministru. Ultima "intamplare" cu furtul laptopurilor de la ONG-ul lui Vlad VOiculescu arata ca a inceput Campania "am gasit la peneleul valuta, masina de scris" si ca epurarea adversarilor politici va continua. NU am nicio indoiala ca dragnea va ajunge PM cu drepturi sporite dupa ce parlamentul ii va retrage din atributiuni lui iohannis (modelul Putin).

    Asadar, cu acordul celor 3 mari puteri (SUA, UE si Rusia) care si-au dat mana peste capul romaniei, tara urmeaza sa fie o turcie mai saraca ce va continua sa fie o piata de desfacere pentru UE si un furnizor de mana de lucru ieftina dar in acelasi timp economia va fi centralizata la partid si in mainile oligarhilor din psd (dupa modelul chinez).

    Daca cineva are indoieli si crede ca nu ar fi asa ganditi-va doar de ce dragnea si-a tras consultanti israelieni iar dreapta romaneasca, usr, whatever ce partid nu a beneficiat de nicio consultant smechera, ba din contra, si-au dat cu stangul in dreptul.
    Daca aveau sustinere UE si o consultanta buna, USR-ul putea fi un al doilea "En Marche" sau pe acolo. O campanie buna si o sustinere europeano-americana subterana ar fi dus USR-ul la 20-25% ceea ce ar fi schimbat raportul de forte.
    • +1 (1 vot)    
      esti ion cristoiu cumva? :) (Vineri, 6 octombrie 2017, 17:23)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      ca spui numai perle.
      usr - dreapta romaneasca - asta a fost cea mai buna...
  • -11 (21 voturi)    
    totusi? (Joi, 5 octombrie 2017, 12:34)

    martel55 [utilizator]

    care sunt acele valori europene? ca in afara de valorile amrxiste ale internationalismului si lupta acestuia pentru distrugerea ideei d enatiune, nu prea vine nimic altceva d ela bruxelles...iara frzele goale cu statul de drept nu au nici o valaore, s-a avzut asta cand Merkel a aruncat la cosul de gunoi regulile Dublin, ca isi primeasca iubitii migrantii musulmani, camuflati in mod fals, cu ajutorul presei proigresiste (unde hotnews e la loc de cinste) in refugiati, prin manipularea acestui termen in care milioanele de musulmani ai lui Merkel nu se incadreaza de fapt....deci daca Merkel a luat asa o pauza cu statul de drept in domeniul pe car eo durea pe ea, de ce ar fi de condamnat altii mai mici care ii urmeaza exemplul in domeniile in care ii intereseaza?
  • +8 (18 voturi)    
    Sigur ca si-a schimbat politica externa! (Joi, 5 octombrie 2017, 12:35)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Acum liderii populisti sunt fatis de partea Rusiei si antioccidentali.
    Liderii care schimba politica externa si regulile de functionare ale justitiei sunt alesi de oameni care au stiut ca sunt condamnati penal.
    Deci asta vrea poporul. Eu nu vreau asta, nici domnul Tapalaga, dar poporul asta vrea.
    Avem doua optiuni: sa traim intr-o tara care vrea alipirea la URSS sau sa emigram.
    • +12 (14 voturi)    
      hmmm.... (Joi, 5 octombrie 2017, 13:02)

      Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      grea decizie, nu? poate urmatorii 3 ani cu psd te or ajuta sa te decizi.
      doar sa mai poti iesi din tara :)
  • -11 (23 voturi)    
    atmosfera inveninata (Joi, 5 octombrie 2017, 12:42)

    Razvan_M [utilizator]

    Nu stiu cati dintre comentatorii de aici se ocupa cu trollingul sau cu scrisul de comentarii pe bani. Este insa clar ca discutiile merg prea adesea in directia atacurilor personale sau a referintelor rusesti, sorosiste etc. Nici Hotnews nu ajuta prea tare cu lipsa de referinte catre informatiile originare, cu militantismul destul de ciudat (anti-rusi, anti-psd, anti-crestin, anti-familie, anti-trump, anti-dreapta din State, dar pro-stangistii din State, pro-homosexuali, pro-globalisti, pro-rmgc, pro-musulmani) si cu lipsa de disclaimere (primim sponsorizari de la ...., avem colaborari cu urmatoarele ong-uri .... etc).
  • +13 (17 voturi)    
    Dupa 682 de ani, cam tarziu ba baieti... (Joi, 5 octombrie 2017, 13:14)

    benicio [utilizator]

    Daca il luau cu ei si pe Basarab I in alianta, la 1335, mai ziceam. Dar nu l-au luat. A fost o alinata comerciala de care ar fi beneficiat si proaspata Valahie.

    Intre timp, la 682 de ani de la alianta comercial-vamala de la Visegrad, s-au trezit sa ne faca curte. Insa, din pacate, sefii de stat al celor 4 tari s-au cam stricat la cap, in special ungurul. Romania nu are ce sa caute in grupul de la Visegrad, cel putin nu alaturi de acesti lideri. Romania trebuie sa ramana aproape de Franta si, eventual, Germania, dar de baza este Franta. Doar atunci a prosperat Romania, cand a fost aproape de Franta.
  • +6 (10 voturi)    
    Ce s-au inmultit postacii pesedisti si rusofili (Joi, 5 octombrie 2017, 15:29)

    ganz [utilizator]

    Tata Putin pompeaza bani la greu in trolli astia.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri