Romania, sub scut. Citeva observatii despre evenimentul istoric de la Deveselu

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Vineri, 13 mai 2016, 7:47 Actualitate | Opinii

Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
Romania a intrat de ieri intr-o liga superioara. 800 de milioane de dolari din banii platitorilor americani de taxe a costat scutul antiracheta inaugurat joi, 12 mai, la Deveselu. Dar nu valoarea financiara e cea mai importanta latura a investitiei, ci incarcatura politica si simbolica pentru Romania. Cum a spus numarul 2 din Pentagon, Robert Work: Americanilor le plac luptatorii care vor sa se bata la o categorie superioara de greutate, iar Romania e un astfel de luptator.

Niciodata in istoria recenta nu a fost Romania intr-o pozitie mai buna de securitate. Acesta e uriasul cistig al zilei de 12 mai 2016. Cum citim printre rinduri acest eveniment: de azi, sansele ca Romania sa cada din nou in sfera de influenta a Rusiei s-au micsorat enorm. Romania era deja protejata prin aderarea la NATO si UE, dar alegerea vectorului atlantic a devenit aproape ireversibila prin acceptarea invitatiei SUA din 2010 si operationalizarea efectiva a elementelor scutului de ieri.

De ieri, Romania nu e doar mai sigura din punct de vedere militar, ci si mai atractiva, mai dezirabila pentru eventuali investitori straini. Facilitatile antiracheta din micuta localitate olteana Deveselu inseamna o garantie pentru acestia.

Exista voci in spatiul public care cautioneaza ingrijorarile ipocrite ale Rusiei. De ce ipocrite? Pentru ca Rusia una spune, dar alta gindeste. Rusia spune ca scutul e indreptat impotriva ei, desi e absolut evident ca cei 24 de interceptori de la Deveselu nu au cum sa pericliteze enormul arsenal nuclear rusesc. Rusia gindeste insa altceva: ca SUA/NATO s-au apropiat periculos de mult de granitele ei, ca sporeste riscul ca soft-powerul Occidentului sa devina atractiv pentru rusi, ca foste tari sovietice si comuniste sint tot mai greu de pastrat in aria de influenta  Kremlinului. Asta il doare pe Putin, asta ii doare pe camarazii sai din complexul militar si de securitate de la Moscova.

Sa nu ne facem ca nu intelegem: echilibrul regional de forte sufera o mutatie prin amplasarea scutului la Deveselu. Dar aceasta schimbare vine pe fondul dorintei Romaniei si a altor state de a se rupe de Rusia. E alegerea noastra si ea trebuie respectata de Rusia. Si sa nu uitam ca echilibrul de forte e pus constant sub semnul intrebarii de politica agresiva a Rusiei. Dovada stau Georgia, Ucraina, dar si multele conflicte inghetate din jurul Marii Negre.

Va urma o riposta din partea Rusiei? Foarte probabil, dar nu stim inca forma aleasa. Poate ca va avea o componenta tehnico-militara (amplasare de rachete la granita NATO), poate ca va apasa pe acceleratie in Republica Moldova.

O scurta constatare si despre reactia publicului. Multi dintre noi cred ca e mersul firesc al istoriei sa avem baze americane si NATO, sa fim protejati militar pentru ca sintem romani si pentru ca o meritam. Nu e chiar asa. Aceasta protectie vine dupa o serie de alegeri politice si strategice corecte, dar dureroase. Aceasta protectie vine dupa ce zeci de soldati romani si-au pierdut viata pe teatrele de operatiuni aliate, ajutind prin jertfa lor ca Romania sa fie vazuta drept un partener puternic si de neclintit. Nici un moment sa nu uitam jertfa acestor eroi; binele enorm de care noi beneficiem s-a cladit pe fundatia curajului lor. Sa nu uitam nici optiunea electoratului, care in momentele cruciale si-a exprimat optiunile pro-Occidentale, dind astfel un mandat pe care politicienii, fie si scrisnind din dinti, l-au dus la capat.

Curajul unor oameni politici merita si el reamintit. Ei au luat decizii dure, impopulare, prin care si-au riscat popularitatea sau cariera, dar au profilat Romania ca un furnizor de securitate, nu doar ca un beneficiar de securitate.

Dintre acesti oameni politici va lipsi insa Tariceanu, protagonistul unui episod jenant ieri, cind a invocat obscure motive protocolare pentru a lipsi de la ceremonie. Un anti-american de tip stinga franceza de caviar, Tariceanu a dovedit ca episodul retragerii intempestive din Irak nu a fost un accident al carierei sale politice, ci un moment definitoriu.

Un alt absent ostentativ de la Deveselu a fost presedintele Klaus Iohannis, care confirmase anterior ca va veni. A lipsit pentru ca americanii nu au trimis un oficial de rang inalt, ci doar numarul 2 de la Pentagon? Asa spun multi dintre apropiatii sai, dar cred ca ar fi pueril si similar cu celebrul episod al paltonului: genul de tifna ridicola si contraproductiva. Problema e ca razgindirea il transforma intr-un personaj imprevizibil pentru parteneri.

Episodul Iohannis e unul straniu, cu razgindirea de ultim moment privind participarea la ceremonia de la Deveselu si senzatia de Mare absent de la momentele decisive ale istoriei.


Citeste mai multe despre   









17427 vizualizari
  • -32 (64 voturi)    
    fata morgana (Vineri, 13 mai 2016, 8:10)

    xanti [utilizator]

    Avem scut avem valoare ar spune manelistii.
    Ce nu avem sunt scoli performante,sanatate si spitale ,pensii decente.
    Avem in schimb infectii in spitale ,e ceva si asta probabil suntem pe primul loc.
    Nici macar militar nu aduce siguranta,o singura bomba e de ajuns sa strice jucaria.
    In schimb aduce MANDRIE ,suntem TARI domnule avem SCUT ,dar cand ne intoarcem cu spatele ce vedem,suntem rupti in fund.
    • +39 (49 voturi)    
      ... (Vineri, 13 mai 2016, 10:50)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      E adevarat, fara scut ar fi fost mai bine. Am fi avut pensii si salarii ca in Moldova, spitale si scoli ca in Moldova, mafie ca in Moldova, si trupe rusesti de mentinere a pacii pe granita. Mult mai bine.
      • +29 (35 voturi)    
        Basescu ,trebuia sa fie invitat !!! (Vineri, 13 mai 2016, 12:41)

        DEMA GOGU' [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        Deoarece este realizarea lui ,prezenta acestui scut a fost datorata luptei cu care Basescu s-a luptat pt. ca Romania sa nu mai fie in sfera de influenta ruseasca !
        • -17 (25 voturi)    
          Basescu are dosare penale (Vineri, 13 mai 2016, 13:38)

          jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui DEMA GOGU'

          Amenintare, furt etc. Nu dadea bine. A fost doar un catel pus de americani sa latre si ambasadorul americii l a scapat cu referendumul facnd lobby, dupa care base l a pus sef pe fondul Proprietate.
          Base a fost un pion, acum alti pioni au functiile potrivite, asa ca...
    • +26 (38 voturi)    
      Mai, Garibaldi, (Vineri, 13 mai 2016, 11:07)

      Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      dute, domle, inapoi, in timpul istoric in care ai trait, ca esti complet in afara timpului prezent, desi, dupa felul in care compui frazele, pari destul de inteligent!
      Adica: ce are a face Sula cu Prefectura!
    • +23 (25 voturi)    
      Scutul anti-mafie!!! (Vineri, 13 mai 2016, 12:00)

      shuly [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Acest scut are o insemnatate imensa pentru Romania.
      Acum este clar ca americanii au pus piciorul in Romania si aici vor ramane.Asta insemna ca de acum incolo Romania merge pe calea dezvoltarii economice si pe calea intariririi institutiilor statului fie ca le place politicienilor si mafiotilor fie ca nu.
      Nu pot sa ma gandesc ca America lasa instalatii ce tin direct de securitatea proprie pe mainile unei tari corupte si slabe economic care sa poata fi manipulata usor de diverse grupuri de interese.
    • +9 (9 voturi)    
      scoala altfel (Vineri, 13 mai 2016, 12:05)

      DimijoareiObt [anonim] i-a raspuns lui xanti

      Scoala fara investitii puternice venite din toate ramurile economiei, din domeniul militar este un fel de la ba s ! Uitati-va unde sunt scolile cele mai bune ! Sacrificiul soldatilor ne va indarji si mai tare, altfel sacrificiul lor va fi fost degeaba !
    • +8 (8 voturi)    
      n-ai inteles nimic (Vineri, 13 mai 2016, 15:57)

      sachei [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      scutul e facut de americani, nu de noi. daca era facut noi, s-ar fi furat si sirma ghimpata de la garduri. scolile, spitalele si pensile alea sint ale noastre. noi trebuie sa avem grija de ele. daca ne alegem primarii si parlamentarii pe care ii avem, asa avem si scoli, spitale si pensii.i Solutia ar fi sa le dam americanilor banii de la buget si sa se ocupe ei de scoli, spitale si pensii.
  • -35 (51 voturi)    
    Eveniment istoric? (Vineri, 13 mai 2016, 8:23)

    Hohey [utilizator]

    Daca rusii caca vreo 30 de balistice, nea Deveslu prinde vreo 10-15...restul "Dumnezeu cu mila"....
    • +27 (37 voturi)    
      ! (Vineri, 13 mai 2016, 9:42)

      CTGOnline [utilizator] i-a raspuns lui Hohey

      30 de balistice aici, inca 30 in alta parte si tot asa...pana raman iar fara bani, ca in 1989. Asta e si ideea.
    • +16 (20 voturi)    
      And so it begins (Vineri, 13 mai 2016, 12:24)

      fLoreign [utilizator] i-a raspuns lui Hohey

      Daca rusii caca vreo 30 de balistice, in urmatoarele cateva ore vreo doua mii se vor indrepta spre Moscova.
      NATO nu e casa fara stapan.
    • +12 (12 voturi)    
      Da (Vineri, 13 mai 2016, 14:13)

      KostasP [utilizator] i-a raspuns lui Hohey

      Dar nici Rusia nu mai exista dupa aceea.
    • +11 (11 voturi)    
      Daca rusii se apuca sa munceasca, (Vineri, 13 mai 2016, 16:17)

      soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui Hohey

      s-ar putea sa aiba si mancare, si locuri de munca, si prestigiu, nu doar bautura si arme, si ura fostelor republici exploatate si depopulate. Chestiile spoite ale bolsevismului si comunismului sunt depasite.
    • -4 (4 voturi)    
      Noroc cu voi... (Sâmbătă, 14 mai 2016, 4:34)

      Hohey [utilizator] i-a raspuns lui Hohey

      Noroc ca sunteti multi! Dati-va plusuri...multe. Ca daca vine racheta o luam in mina :)
  • -5 (37 voturi)    
    Bravo Robert O. Work ! (Vineri, 13 mai 2016, 8:30)

    TanarFrumosSiLiber [utilizator]

    „Este o reală plăcere să fiu aici, e prima mea vizită în România. Mi-aş fi dorit să stau mai mult în această ţară frumoasă. Am petrecut ceva timp aseară, la Budapesta şi în împrejurimi. Este cu adevarat uimitor, sunt locuri minunate” - Un adevarat prieten al romanilor.
    • -18 (40 voturi)    
      asta spune tot (Vineri, 13 mai 2016, 9:23)

      xanti [utilizator] i-a raspuns lui TanarFrumosSiLiber

      Nici macar numele orasului Bucuresti nu Budapesta nu il stie ,astane arata gradul de respect maxim fata de Romania dar noi avem valoare avem SCUT.
      Nu am auzit scuze ,asta nu o vede domnul Pantazi.
      • +17 (25 voturi)    
        Ia zi, repede: (Vineri, 13 mai 2016, 11:11)

        Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui xanti

        Unde e Amsterdam? Unde e Roterdam?
        - Vezi ca nu stiai?
        • -1 (3 voturi)    
          el nu, (Vineri, 13 mai 2016, 15:17)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

          dar altii stiu. Mai ales daca sunt nr 2 in Pentagon.
    • -27 (45 voturi)    
      acu deh (Vineri, 13 mai 2016, 10:10)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui TanarFrumosSiLiber

      Strategu' american habar n-avea unde se află. Știa că trebuie să țină un speech în fața unor aborigeni și apoi să plece. Ăștia ne vor apăra, cică.
      • +24 (34 voturi)    
        Pai ce te caini? (Vineri, 13 mai 2016, 10:21)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Ca pe tine te apara tatuc'tu Phutin si cu mentoru Dughil.
    • +12 (18 voturi)    
      dar ce este asa de rau??? (Vineri, 13 mai 2016, 10:59)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui TanarFrumosSiLiber

      Omul s-a simtit bine si asta intereseaza cel mai mult -

      daca a incurcat locatiile este bine ca cineva ii aduce aminte ca locul acela se numeste BUCURESTI - BUCHAREST...

      Nimic despre experienta profesionala a domnului Work????
    • +3 (7 voturi)    
      dezinformezi (Vineri, 13 mai 2016, 16:05)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui TanarFrumosSiLiber

      Tipu' n-a spus "Budapesta", ci "Budapest". Cum spune Bucharest pe ruseste?
  • +30 (40 voturi)    
    ! (Vineri, 13 mai 2016, 8:41)

    CTGOnline [utilizator]

    Am crezut ca nu o sa am ocazia sa am un Presedinte mai slab ca Emil Constantinescu. Din pacate l-am votat pe KJ.
    • -1 (15 voturi)    
      Mda, eu personal m-am saturat de participarea (Vineri, 13 mai 2016, 13:36)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui CTGOnline

      presedintelui la inaugurari, mai ales la alea la care personal, n-a avut nicio participare. Mi se pare foarte OK ce a facut Iohannis. OK, avem scut. S-au inaugurat lucrarile de fostul presedinte, Basescu, cu mare tam-tam. Lucrarea au facut-o americanii, noi n-avem vreun merit. E administrata si operata de americani. Presedintele actual a tinut, inainte de operationalizare, un speech f. ok despre moment, securitate, parteneriat, alea, alea. De ce ar fi trebuit sa fie prezent si la apasarea pe buton? ca asa e modelul la noi, panglici, surle, trambite, poze si basini?
      • +6 (14 voturi)    
        Romania are imensul merit ca a spus "Faceti-l (Vineri, 13 mai 2016, 14:14)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

        la noi" si apoi, pt ca nu ne-am razgandit impotriva tuturor reticentelor interne si externe si in special a presiunilor si amenintarilor exclusiv externe.

        PS. Este mai mult decat suficient !

        PPS. Si apoi, cine ce treaba are ca te-ai saturat tu cu ai tai, bai, Debe ?
        • -2 (6 voturi)    
          Da, Ok, si cu asta, basta! (Vineri, 13 mai 2016, 15:00)

          dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

          e un instrument de aparare, foarte bine ca s-a facut si e pus in functiune, fain-frumos, n-are nevoie sa fie inaugurat cu presedintele actual, presedintii precedenti, Ponta, mama lui Stefan cel Mare, ministrii de interne, externe, armata si mai stiu eu cine.

          Si exact, cine ce treaba are ca eu m-am saturat de festivism gaunos, surle si trambite, funde taiate, baloane si hop in par si demnitarii vechi si noi, ferchezuiti sa dea bine-n poza, la strans maini si scos panglici si prostii pe nas, gen Tariceanu la nu's care pod inaugurat, de care nu mai stia nici el daca e podul vechi sau podul nou? Am voie!
          • +3 (5 voturi)    
            Lasa podu! (Vineri, 13 mai 2016, 18:13)

            Leda [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

            Cea mai tare inaugurare cu taiere de panglica si oficiali la costum si cravata a fost la un lift dintr-un spital, daca va amintiti. Asta ca sa ne "deveselim" putin.
      • +3 (3 voturi)    
        Pentru ca e OK!!! (Vineri, 13 mai 2016, 16:21)

        soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

        Hahahaha!
    • +1 (13 voturi)    
      bietul iohanis..... (Vineri, 13 mai 2016, 13:40)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui CTGOnline

      nu a primit dezlegare de la madam merchel, care......nu vrea sa-l supere pe pretenarul de la rasarit, ca doar de acolo le vine nemtilor gazul cel ieftin.
      • +2 (4 voturi)    
        Cel mai bun comentariu (Vineri, 13 mai 2016, 18:57)

        mariaeva [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

        Felicitari , este ce mai bun comentariu ! Iohannis nu face nimic fara aprobarea doamnei Merkel.
    • +5 (7 voturi)    
      Dragul meu, (Vineri, 13 mai 2016, 15:19)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui CTGOnline

      nu uita un pricipiu de baza al vietii: ,,oricat ar fi de rau, se poate si mai rau''. Da, se poate si mai rau decat Emil Constantinescu Tapu si decat Klaus Johannis Concediu bine facut. Sa vedem cine va fi urmatorul presedinte.
  • +15 (29 voturi)    
    să ne bucurăm? (Vineri, 13 mai 2016, 9:07)

    Radu_Luci [utilizator]

    păi singurul motiv de bucurie "că am trecut la o clasă superioară" e că tot ansamblul face parte dintr-un sistem de disuasiune, adică de descurajare a unui eventual inamic să atace. în rest, e limpede că suntem în linia 1, indiferent că bombardeaua vine de la est sau dinspre sud-est. cât priveşte încurajările cu "luptătorii care vor să se bată", nu cred că e vreun viteaz pe aici care mai vrea să se bată. la o adică, în caz de Doamne fereşte, parcă văd că cei mai mulţi ori îşi vor scoate certificate medicale că-s inapţi ori vor negocia solda. iar ce zice domnu' Work e mai degrabă un îndemn de genul "curaj, găină, că mâine te tai(e)"...
    • +21 (25 voturi)    
      it is much more than this... (Vineri, 13 mai 2016, 10:56)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Radu_Luci

      Suntem integrati efectiv intr-o structura de aparare NATO si asta spune multe despre cum urmeaza sa fie aparata RO si zona adiacenta.

      Clar - urmeaza si alte investii NATO ce vor fi incluse in acest sistem, dar pentru RO este important ca este pe harta NATO cu un obiectiv strategic.

      Sa nu uitam ca aceasta investitie a fost posibila ca urmare a contribuabilor americani si 0 contributie europeana...

      Asta spune ceva despre cat de mult contam pentru Europa si cat de mult pentru USA.
      • -5 (11 voturi)    
        Suntem integrati efectiv de mult deja, de la (Vineri, 13 mai 2016, 13:36)

        dbdb [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        primul militar care a plecat in Afganistan, de ex.
        • +7 (11 voturi)    
          Nu ai dreptate, te contrazic ! (Vineri, 13 mai 2016, 14:23)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

          Pe "primul militar care a plecat in Afganistan" voia sa-l intoarca home primul ministru Tariceanu inca din 2007", atat eram de "integrati"

          13 a vrut sa spuna ca acum integrarea efectiva s-a incheiat. Tot ce urmeaza va reprezenta o dezvoltare a ceea ce deja s-a creat sub aspect militar.
  • +23 (35 voturi)    
    Crapa mujicii de ciuda si nervi (Vineri, 13 mai 2016, 9:23)

    Locke Lamora [utilizator]

    Nu mai pot jumuli ei la voie. Asta e cioloveci, vectorul mujic a ajuns pitic prin comparatie fata de cel atlantic.
  • +33 (39 voturi)    
    Cat de rezervat, as spune ca, de-a dreptul timid, (Vineri, 13 mai 2016, 9:27)

    Susufler0 [utilizator]

    sunteti d-le Pantazi cand vine vorba sa amintiti numele celor cu merite in uriasa realizare privind asigurarea securitatii spatiului european al NATO, prin "scutul" de la Deveselu, la a carui inaugurare au lipsit doua personaje politice fara absolut niciun merit in edificarea lui,(ba unul cu actiuni chiar contraproductive in ceea ce priveste parteneriatul Romaniei cu principalul furnizor de securitate nord-atlantic) dar al caror nume l-ati tot pomenit, in timp ce numele lui Traian Basescu, parca nu va revine in memorie, parca nu l-ati putea scrie datorita unui lapsus urias si inexplicabil.

    Da, domnule Pantazi, de ce va e frica sa scrieti numele lui Basescu in acest context in care s-ar putea scrie articole intregi despre determinarea cu care Basescu a luptat pt ca SUA sa ne asigure efectiv si noua si restului europenilor garantii palpabile, concrete si cuprinzatoare de securitate. "Ceilalti", pe care nu-i pomeniti, doar pt a nu fi nevoit sa scrieti in clar numele lui BASESCU, nici nu ar fi existat daca nu ar fi existat vointa, clarviziunea si determinarea lui Basescu.

    Va e frica sa-i pronuntati numele, ca sa nu fiti luat la injuraturi de detractorii lui ? Sper ca nu !
    • +15 (19 voturi)    
      Nu-i cereti (Vineri, 13 mai 2016, 11:22)

      Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      mai mult decat poate face! E bine ca l-a mentionat si asa, fara a-i spune numele. E o dovada de curaj, totusi. Ce ati fi vrut, ca toata chestiunea sa se concentreze pe factorul Basescu? Chiar si detractorii stiu bine ca meritul principal ii apartine.
    • +6 (14 voturi)    
      Basescu (Vineri, 13 mai 2016, 13:26)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      A vrut ca BNR sa cumpere aurul de la RM iar Mugur Isarescu a zis nu, din superstitie. Din 2013 s-a declansat "intifada" impotriva lui TB.
    • +11 (13 voturi)    
      Bravo! (Vineri, 13 mai 2016, 13:34)

      avint [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Subscriu in totalitate.
      Rusine pentru lasitate d-lui Pantazi. I-a fost teama sa nu-l certe deontologul Tapalaga.
  • +20 (26 voturi)    
    o singura (Vineri, 13 mai 2016, 9:47)

    victor L [utilizator]

    inadvertenta gasesc in articol: numirea lui Klaus ca "Mare absent".
    El este inexistent; noi ne-am amagit.
    • +10 (14 voturi)    
      Mda (Vineri, 13 mai 2016, 12:17)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      Sper sa nu strice nimic la Cotroceni , ca de facut nu mai face nimic bun de cand s-a contrat cu justitia . Jalnic dar inca nu malefic . Tot mai bine ca Ponta dar nu cu mult .
  • +7 (21 voturi)    
    re (Vineri, 13 mai 2016, 9:49)

    lucian_ls [utilizator]

    Scutul antiracheta nu va face Romania mai atractiva, mai dezirabila pentru eventuali investitori straini.

    Eliminarea coruptiei si instabilitatii politice va face mai atractiva, mai dezirabila pentru eventuali investitori straini.

    Restule propaganda.
  • +9 (21 voturi)    
    E important (Vineri, 13 mai 2016, 9:54)

    greuladeal [utilizator]

    E intr-adevar un moment serios, in care Romania se vede (chiar si din interior, de catre romani) ca o tara din randul celor civilizate, sofisticate, care conteaza in mersul istoriei. Suntem contemporani cu cei care dau sensul lucrurilor, chiar daca nu suntem lideri, de 2000 de ani teritoriul acesta este in lumea care face istoria (aceea pe care o invata tot mapamondul). Uitam adesea, e bine sa ne amintim ca nu multe natiuni sunt atat de dornice de a progresa.
    • -1 (3 voturi)    
      Prietene, ai vorbit ca din carte (Vineri, 13 mai 2016, 15:22)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui greuladeal

      aflu de la tine ca suntem tara civilizata, sofisticata, care conteaza in mersul istoriei.
      Asa o fi, daca zici tu, dar mie mi se pare ca suntem invers.
  • +14 (20 voturi)    
    super (Vineri, 13 mai 2016, 10:49)

    ..13 [utilizator]

    DA - I liked the most - Americanilor le plac luptatorii care vor sa se bata la o categorie superioara de greutate, iar Romania e un astfel de luptator....

    Hip, HIP HURA!!!!!
    Applause!

    Nu intamplator a venit numarul 2 de la Pentagon - a oferit informatii extrem de interesante si utile si personal mi s-a parut ca a fost cu mult mai tare/pregatit ca seful NATO - stia poate cel mai bine de ce este in RO!!!!.

    Applause!

    Cat despre JK - incredibil cat de labil poate sa fie.

    Nu intelege DELOC POLTICA AMERICANA - poate sa mai faca vreo 20 de mii de drumuri pana in America si inapoi ca NU ARE CAPACITATEA de a intelege modul lor de a gandi - nu ma mira, este doar un fapt pe care am dorit sa il exprim inca o data - stiu care este marfa JK si nu ma astept la nimic spectaculos sau bun de la un astfel de personaj. dar asta este presedintele ales si cu asta o sa defilam niste ani.

    Nu ma mira nici faptul ca Aurescu nu a reusit sa il indrume pe JK in directia cea buna...Si Aurescu este departe de a intelege caracterul pragmaitc al diplomatiei, si nu numai, americane.

    Cat despre Motocicleanu - no comments.
    Stupid guy - sad story because he is No.2 in RO!

    Cu un JK slab, si oarecum redus mintal, cu un No2. dus de tot cu pluta, cum arata RO in afara???
    Horror!

    Dar este bine sa ne aducem aminte de TOTI CEI CARE AU ADUS aceasta investite strategica in RO.
    Many thanks for their work!
    • -2 (8 voturi)    
      E un obiectiv strategic, corect, (Vineri, 13 mai 2016, 13:39)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      dar nu vad de ce ar fi trebuit sa fie de fata la exact acest moment si actualul presedinte, doar ca sa apara-n poze? foarte bine ca nu a fost de fata. Speech-ul esential a fost inainte.
    • +4 (6 voturi)    
      Parerea mea este ca indiferent ca vrut sau nu, (Vineri, 13 mai 2016, 14:40)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      din cauza ca nu a venit la inaugurarea Scutului de la Deveselu, Werner a transmis 2 mesaje, unul catre americani : "Avem nevoie de voi",dar nu intr-atat pe cat cred romanii si altul catre rusi : "Am fost nevoiti sa o facem". Mesajele au ajuns la destinatie iar destinatarii stiu acum ca nu se pot baza pe Presedintele Romaniei.
  • -10 (18 voturi)    
    Articol (Vineri, 13 mai 2016, 12:50)

    Snitzelvienez [utilizator]

    Ai spune ca suntem inainte de 89 si citesti un articol din Scanteia despre maretele realizari.
    La inceput se vorbea de 100 mil , apoi 400 mil si acum 800. , eu zic ca investitia este de 1, 2 trilioane
    • +5 (9 voturi)    
      probabil ai trait la Viena (Vineri, 13 mai 2016, 13:32)

      Tudor_Al [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      in ani comunismului, nu in Romania unde toti mancam salam cu soia, d-aia acum lucrezi pentru Rusi
      • -4 (6 voturi)    
        la partea cu Scanteia cam are dreptate (Vineri, 13 mai 2016, 15:24)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Tudor_Al

        asa este, articolul seamana cu cele din Scanteia, despre inaugurarea unui nou santier comunist.(cu diferenta ca alea chiar dadeau de mancare la oameni).
  • +9 (11 voturi)    
    Un articol bun (Vineri, 13 mai 2016, 13:38)

    Tudor_Al [utilizator]

    Domnule CP, un articol bun care pune punctul pe i. Baza este importanta pentru ca aseaza Romania pe o directie clara - asta este si problema Rusiei.

    Doua lucruri interesante de observat:
    1) sectiunea de commenturi de pe HN - dar si de pe alte site-uri de stiri - a devenit un balci, unde avem de a face cu o multime de postari pro-sovietice finantate de la rasarit. Din pacate asta scade cu mult nivelul dezbaterilor.
    2) o foarte periculoasa idee se contureaza din postarile mai de sus, precum si din post-urile altor articole: coruptia monumentala si ca urmare nivelul redus de trai din Romania este mai nou vina vestului, SUA, UE si nu a comunistilor corupti din esalonul 2, cu puternic aliniament sovietic-putinist.
    • -3 (5 voturi)    
      Idei preconcepute (Vineri, 13 mai 2016, 15:54)

      Texi [utilizator] i-a raspuns lui Tudor_Al

      Domnule Tudor_Al propunerea dumneavoastra este putina cenzura la adresa postarilor "pro-sovietice" (interesant reflex democratic). De unde stiti dumneavoastra ca sunt "finantate" si nu sunt romani, care realmente se intreaba daca acest asa-zis "scut" ne e de vreun folos.
      Comentariile cu "mujici, pufoaika, vodka" etc., credeti ca ridica in vreun fel nivelul "dezbaterilor"? Apropo de vodka, Romania se afla in top 5 mondial la consumul de alcool pe cap de locuitori (pe locul 5). Rusia e pe 4, dar asta nu inseamna ca suntem mai breji... Si-a pus cineva intrebarea: "Dar daca se impaca astia?" Asa cum s-au inteles pe vremuri Ribbentrop cu Molotov, Churchill cu Stalin, Kenedy cu Hrusciov (de a retras rachetele nucleare din Turcia, la paritate cu cele rusesti din Cuba). Nu cadem automet pe locul doi?
      • +1 (1 vot)    
        parere personala (Vineri, 13 mai 2016, 20:06)

        Tudor_Al [utilizator] i-a raspuns lui Texi

        Comentariile cu pufoica sunt cel putin la fel de stupide precum si comentariile pro-ruse si sunt de acord ca reduc mult calitatea dezbaterilor.

        Nu am propus cenzura. Dar recunosc ca ma deranjeaza modul absolut cinic in care propaganda sovietica se foloseste de o libertate care nu exista in Rusia/China/Korea de nord pentru a intoarce lucrurile in favoarea unui tiran.

        Ma deranjeaza asta pentru ca am trait intr-o tara in care inainte de 89 ne uitam la banane ca la OZN-uri si multi dintr ai nostri au fugit prin containere in Germania. Nu a fost o alegere a nostra, cine a adus plaga numita comunism ? Tancurile Rusiei. Cine a rupt Romania ? Rusia!
        Si da, ma deranjeaza sa-mi aud conationalii cum le pling de mila Rusilor si lui Putin si tuturor comunistilor abjecti care au distrus tara mea si familia mea. Nu-mi pasa de ce vrea Rusia, nu ma intereseaza si nu este in interesult tarii mele ce vrea Rusia.
  • -14 (18 voturi)    
    Avem scut, am devenit o tinta (Vineri, 13 mai 2016, 13:40)

    jackalphonse [utilizator]

    Moment istoric. Am senzatia ca va credeti la un fel de counter strike...
    Poate punem si niste baraje pentru tancuri. Scutul este nul la astea.
    • +1 (3 voturi)    
      O țintă de care e mai bine să stai departe :) (Vineri, 13 mai 2016, 20:50)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Manipularea asta cu ”vom deveni o țintă” a mai fost folosită în urmă cu 35 de ani, pe vremea instalării rachetelor nucleare în Germania. Rachetele au fost totuși instalate, iar rezultatul a fost că URSS a dispărut de pe hartă.
  • +7 (9 voturi)    
    tariceanu out (Vineri, 13 mai 2016, 15:20)

    zigot [utilizator]

    deziluzie continua acest infatuat
    le intelegem pe primele 4 neveste, dar nu si pe cea actuala
  • +7 (7 voturi)    
    meritul cel mai mare apartine lui basescu (Vineri, 13 mai 2016, 16:16)

    Ochiana [utilizator]

    el a fost cu ideea si a insistat pe asta.
    Anyway, cei care au avut cea mai mare contributie nu au fost acolo...dar macar bine ca lumea stie care au fost autorii adevarati ai acestui act.
    tariceanu, mai bine ca nu a venit, el pare a fi cartita rusilor dupa actiunile pe care le-a facut, nu numai intentia de a retrage trupele din Irak dar si invitatia in Romania a unui inalt oficial rus care era pus sub interdictie de intrare in Europa si multe altele...
    nu inteleg cum de inca detine o functie asa inalta in stat.

    Anyway, felicitari tuturor !

    PS. d-le Pantazi, nu mi-a placut deloc debutul articolului cu " 800 de milioane de dolari din banii platitorilor americani" .
    Americanii isi vad si ei de interesele lor si noi ni le vedem pe ale nostre.Momentan interesele noastre coincid.
    Nu am obtinut nimic pe gratis.
    Trupele romane, soldatii nostrii care mor pe alte fronturi ale coalitiei americane, in Irak, Afghanistan ei cat valoreaza ?!Si au murit destui pana acum.
    • +5 (5 voturi)    
      Excelent ai observat nuanta pe care incerca (Vineri, 13 mai 2016, 17:09)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Ochiana

      CP sa o introduca in discutie chiar de la inceput (si, zau, daca inteleg de ce ar fi fost nevoie !) pt ca, in fond, ei au venit cu banii, iar noi cu sprijinul militar, care numai simbolic nu a mai fost, din momentul uciderii primului soldat roman. In plus am oferit si locatia pt "Scut" . Toti au avut de castigat !
  • -3 (7 voturi)    
    Rossya e terminata!! (Vineri, 13 mai 2016, 16:22)

    SkyDan [utilizator]

    1. JK nu s-a dus la inaugurare pentru ca exista un protocol. Cine nu intelege puterea lor trebuie sa mai taie din emotional cu barda.
    Oricum e de apreciat ca nu se baga in fata ca si Basescu.

    2. Scutul e o protectie impotriva Rusiei. Piticul Putin tot ameninta cu rachetele lui de ultima generatie. O sa mai puna si in Polonia si probabil in vre-o tara baltica. Sa vedem atunci pe cine mai ameninta piticul.

    3. Au fost destui; Prim-Ministru, seful camerei deputatilor, ministrul apararii, ministrul de externe, amirali, generali.

    4. Ponta, Base et Co. au probleme penale serioase. Ei nu mai sunt frecventabili indiferent de ce se va intampla la procese care oricum vor dura 4-5 ani. Dupa atata timp de procese nu mai poti gandi rational. Uitati-va la bulibasa de Voiculescu. Stiind ca ai furat tu trebuie sa te aperi ca nu. Asa distruge ratiunea.

    5. Scutul e o garantie pentru investitii americane fara doar si poate. Reducerea coruptiei si simplificarea procedurilor de business set-up e insa cheia ca ei sa vina.
    • -2 (6 voturi)    
      Gluma 800mil (Vineri, 13 mai 2016, 17:35)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui SkyDan

      Israelienii au produs Iron Dome cu $50 mil / baterie mobila, considerat de experti deloc ieftin.
      Un buncar cu 3 lansatoare $800 mil? Si acuma ce vor resursele pt asta?
      • +2 (2 voturi)    
        nu, resursele il le dam gratis (Vineri, 13 mai 2016, 20:08)

        Tudor_Al [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

        lu' Varanu, lu Ponta si tuturor ex-comunisticalor, ca de, "noi nu ne vindem tara"
  • -1 (1 vot)    
    Un raspuns (Sâmbătă, 14 mai 2016, 9:26)

    Tzucku [utilizator]

    Scutul nu s fost amplasat in Romania pentru ca ne iubesc si apreciaza americann ci din urmatorul motiv (accesati acest link)

    https://www.facebook.com/intruder.vass/videos/802695073191149/?pnref=story


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă