Dacian Ciolos si sindromul tehnocratului

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 29 decembrie 2015, 11:46 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
A evalua performanta unui guvern si a unui premier dupa numai o luna si jumatate de la instalare pare, pentru orice analist onest, cam neserios. A trage concluzii ferme si a pronunta sentinte drastice, iarasi, e mult prea devreme. A nu tine seama de contextul politic complicat indica rea credinta. Guvernul si primul ministru beneficiaza inca de o perioada de gratie. Dar, cu toata bunavointa, premierul Ciolos a produs si primele dezamagiri. In comportamentul sau am vazut deja germenii unui sindrom. L-am putea numi sindromul tehnocratului. Cum se manifesta el si ce anume il genereaza?

Sindromul tehnocratului s-a vazut in toata splendoarea lui in timpul interviului de la Antena 3, din seara zilei de 23 decembrie. Insasi prezenta premierului Ciolos acolo tradeaza o anumita nesiguranta si dorinta de a-si asigura linistea mediatica. Dincolo de asta am vazut cu totii un premier interesat sa castige simpatia liderilor politici, sa se puna bine cu toti, sa mentina punti cu toate partidele si centrele de influenta.

Invitat sa caracterizeze relatia sa cu diversi politicieni, Dacian Ciolos a raspuns in felul urmator. Despre Victor Ponta: Un amic. Despre Liviu Dragnea: Un amic si o relatie de incredere. Un om serios cu care se poate discuta in mod serios. Despre Tariceanu: am pastrat o relatie amicala. Cam prea multi amici printre prietenii borfasilor.

Despre seful SRI, Eduard Helvig, a spus ca se cunoaste din copilarie, din Zalau. Ei, pe asta nu o stiam. Dar stiam ca Helvig l-ar fi propus premier. Avem cel putin un indiciu in aceasta directie: primul care l-a anuntat, cu saptamani inainte, pe Dacian Ciolos in locul lui Victor Ponta a fost amicul lui Helvig, Rares Bogdan. In treacat fie spus, vin tot mai multe semnale ca amicul Helvig se implica in diverse jocuri politico-mediatice, cam riscante pentru un sef SRI obligat la neutralitate.

Publicul exigent, cu asteptari ceva mai mari, n-a inteles ce sens a avut prezenta la Dacian Ciolos la Antena 3. Ce a cautat acolo, de ce a legitimat prin prezenta lui o televiziune care reprezinta esenta raului in spatial mediatic romanesc? De ce a acceptat sa intre in jocul otravit al vechiului sistem de putere? Publicul care a maturat partidele si a cerut guvern de tehnocrati a facut-o in semn de protest impotriva acestui sistem osificat si putred, impotriva trucajelor mediatice si a minciunilor propagandistice.

In cateva luni, Gadea&co se vor intoarce impotriva lui asa cum se pricep mai bine, prin lungi campanii de linsaj si atacuri imunde. Si atunci, la ce bun scufundarea in mocirla lor? Placerea de a fi periat de spalatori vestiti de cadavre? Sper ca nu, din cate cunosc premierul Ciolos nu are vanitati de felul asta. Si atunci?

Din nou, singura explicatie rationala sta in sindromul tehnocratului. Dacian Ciolos are nevoie de sprijin politic in Parlament, acolo unde jocurile inca le face PSD-ul lui Dragnea, oamenii lui Ponta cati or mai fi, Tariceanu, Oprea si ceilalti. Ca orice premier ajuns in functie fara sa aiba in spate un partid, Ciolos spera ca, pastrand bune relatii cu toate sferele de influenta, isi mareste sansele de supravietuire.

Sa ne amintim de modelul esuat al tehnocratului, inca proaspat in mintea tuturor. MRU a pierdut in 2012 puterea dupa numai doua luni, tocmai din cauza ca a infruntat inclusiv partidul aflat atunci la putere care, teoretic, il sustinea. Evident, Dacian Ciolos putea incerca si el o abordarea mai agresiva in relatia cu partidele, dar risca soarta lui MRU. Mugur Isarescu, in schimb, incarneaza modelul “tehnocratului de succes”, care a supravietuit peste doua decenii intr-o functie exact asa, adica jucand cu toti.

Asadar, marea problema in cazul lui Dacian Ciolos nu este ca exerseaza mersul pe sarma, ca incearca sa insele vigilenta partidelor clamand relatii de “amicitie” cu liderii lor, oricat de detestabili ar fi ajuns ei in ochii opiniei publice. Pragmatic vorbind, asta poate fi inteles pana la un punct. Daca doreste sa puna in practica, in mod real, reforma administratiei si sa atinga marele obiectiv al numirii unor sefi independenti la varful parchetelor in primavara anului viitor, ferind astfel Justitia de influenta nefasta a partidelor, atunci merita sa inghita cateva broaste.

Sindromul tehnocratului vesnic depedent de bunavointa politicienilor are deja vechime in cazul lui Ciolos, pus ministru la agricultura sub guvernul Tariceanu, trimis comisar european cu sustinerea lui Traian Basescu si, potrivit celui din urma, gata sa-si negocieze sustinerea socialistilor pentru un nou mandat la Bruxelles.

Semnul de intrebare este ce doreste Ciolos sa obtina in final? Puterea pentru el sau binele comun? Daca scopul mesajelor curtenitoare fata de establismentul putred al Romaniei este simpla supravietuire, atunci e mult prea putin. Un eventual esec al experimentului Ciolos ar adanci, cum s-a tot spus, neincrederea in democratie si institutiile ei.

Romania nu castiga prea multe avand la carma un premier cu mentalitate de functionar timorat de politicieni. In toata cariera sa, premierul Ciolos nu a dat semne ca se multumeste cu putin, dar acum s-a apropiat periculos de o linie rosie, a comis gesturi gratuite si inutile. Chiar si asa, ramane in contextul dat cea mai buna solutie pentru o tara jefuita de garda veche de politruci.

Cu cat acumuleaza mai multe bile negre, cu atat imaginea sa de tehnocrat pus in slujba binelui comun se degradeaza mai repede. Apoi, risca sa se indeparteze prea mult de publicul sau, sa intinda coarda compromisului (deja facut PSD-ului in mai multe randuri) pana la destramarea increderii si sa fie mai degraba perceput ca marioneta partidelor.

Poate ar trebui sa conteze mai mult pe formidabila energie a strazii, pe sprijinul acelei parti progresiste din societate. Romania dupa Colectiv nu mai seamana deloc cu Romania inerta si resemnata de dinainte, tinuta in prizonieratul partidelor si televiziunilor. Asta presupune ca in 2016, un an foarte dificil cu doua siruri de alegeri, sa guverneze cu ceva mai mult curaj (Citeste si Ciolos are o singura sansa: sa petreaca fiecare zi la Guvern ca si cum ar fi ultima zi).

Sa speram ca tot ce face acum nu este netezirea drumului catre un guvern PNL-PSD rezultat dupa alegerile din 2016, cu “tehnocratul” Ciolos in frunte. Nu ar fi exclus ca presedintele Iohannis, care la randul sau a jucat cu toate partidele in cele trei mandate de primar la Sibiu, sa viseze la o constructie politica de tip “mare alianta” postelectorala, cu scopul de a-si asigura un mandat linistit si neconflictual si eventual pe al doilea.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
26652 vizualizari
  • +36 (38 voturi)    
    Complicat (Marţi, 29 decembrie 2015, 12:06)

    Marius [anonim]

    Daca Ciolos ar avea o atitudine prea transanta, s-ar trezi maturat rapid de partide. Daca are o atitudine prea permisiva, atunci isi pierde o mare parte din increderea oamenilor. Cred ca trebuie sa faca un joc foarte inteligent ca sa reziste anul viitor. Pe de alta parte , vedem ca PSD joaca la doua capete. Sa nu creada cineva ca valul de privilegii aparute in ultimele zile e intamplator. Toate initiativele din ultimul timp legate de pensii speciale pentru parlamentari, presedinti de consilii judete, primari, consilieri, profesori, medici de pe ambulante, etc sunt un cutit in spatele guvernului. Toate aceste initiative sunt pornite de parlamentari din PSD cu scopul de a pune piedici guvernului si de a genera nemultumiri populare si in consecinta sa afecteze capacitatea premierului de a atrage simpatia oamenilor pe termen lung. Iar Dragnea nu cred ca e strain de aceste initiative si evident ca interesul lui nu e sa ofere beneficii categoriilor sociale respective cat sa faca astfel ca PSD nu piarda din electorat in conditiile in care Ciolos vrea sa faca curat in sistemul public. Iar daca aceasta aceasta curatenie are succes , influenta PSD va scadea masiv.
    • +6 (28 voturi)    
      Ciolos (Marţi, 29 decembrie 2015, 13:35)

      Doru Dragan [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Dl Ciolos face totusi o mare greseala. A venit la "putere" in urma unor manifestatii destul de ample de strada. Ar trebui sa guverneze sprijinindu-se mai mult pe strada, pe oamenii simpli care l-au propulsat fara a dovedi vulnerabilitati prea mari in fata politicului. Ar trebui sa se adreseze o data pe luna macar acestor oameni si sa le explice ce face. Iar in caz de nevoie ar trebui sa stie sa mobilizeze strada, pe cei nemultumiti ca au 1000 de lei si sa nu-i lase pe cei putini cu salarii si pensii mari sa-si faca de cap.
      • -5 (29 voturi)    
        Ciolos e omul lui Iohannis! (Marţi, 29 decembrie 2015, 14:10)

        EdwardEugene [utilizator] i-a raspuns lui Doru Dragan

        Tot ce face este menit sa-i asigure un eventual nou mandat presedintelui care a fost dovedit de Curtea de Apel Brasov ca este doar un sarlatan de ultima speta.
      • -3 (11 voturi)    
        un pic de Che Guevara? (Marţi, 29 decembrie 2015, 14:15)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Doru Dragan

        Un mic socialism, cevaaa...?>:)
      • +10 (20 voturi)    
        Nu poate guverna cu strada (Marţi, 29 decembrie 2015, 15:00)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui Doru Dragan

        Ar fi o pierdere de energie uriasa cu rezultate ZERO pentru populatie. Pare ok compromisul pe care incearca sa-l faca cu PSD & Co. Problema e ca nici Dragnea nu e ultimul fraier. Isi da seama ca un guvern care deoplitizeaza masiv administratia genereaza pierderi majore pentru PSD la nivel financiar si de incredere a oamenilor. De aceea va incerca sa-i puna piedici lui Ciolos cu orice ocazie. Problema PSD acum este ca nu mai are parghiile de decizie administrativa neavand control asupra oamenilor din guvern deci nu pot da contracte pe criterii politice si umflate
        de zeci de ori din care o mare parte din bani sa se intoarca la partid. Principalul lor mijloc de influenta a guvernului este prin Parlament.Cred ca PSD are nevoie uriasa de bani pentru campanie si trebuie sa-i obtina cumva.
        • +1 (5 voturi)    
          si (Marţi, 29 decembrie 2015, 19:08)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Marius

          ti se pare matale cumva ca ciolos il impiedica pe dragnea in vreun fel?
        • +2 (6 voturi)    
          pai da! >:) (Marţi, 29 decembrie 2015, 19:15)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Marius

          A raspandi neincredere in guvern si ostilitate la adresa lui e o preocupare MAJORA a PSD! CE s-ar face PSD (si nu numai!!) daca romanii ar descoperi ca se pot descurca si fara o conducere forte, de pe la ceva partide? >:)

          Si vad ca, mai nou, in sensul acesta, lui Dragnea ii face jocul si Tapalaga! :P
        • +4 (8 voturi)    
          Nici un compromis cu psdeii (Marţi, 29 decembrie 2015, 21:08)

          andreitr [utilizator] i-a raspuns lui Marius

          psd-ul este bastionul corupției în România
  • +14 (32 voturi)    
    Pentru linistea lui Iohannis! (Marţi, 29 decembrie 2015, 12:19)

    mcv [utilizator]

    Ciolos are mandat clar: sa asigure linistita domnie a lui Iohannis. Pentru asta, are nevoie de jegoasa alianta PNL-PSD si... de unii precum Gadea, Rares Bogdan si tot ce se asociaza cu acestia.
    Faptul ca este prietenul din copilarie a tipului de la SRI, nu ma mira. Asta aduce un argument in plus pentru scopul in care a fost creat acest guvern si... urmatorul.
    Atata PNL cat si PSD nu mai trebuie sa-si faca griji pentru cat vor lua fiecare la alegeri, caci ei sunt deja gata impachetati si pusi la guvernare in constructie USL-ista, de catre INSUSI Iohannis.
    "Pentru linistea tarii, pentru ca asa a dorit electoratul", sfarsitul anului viitor ne va gasi cu USL-ul la butoane, patronat si sustinut de Iohannis.
    Omu' asta n-a mintit cand a spus ca totul se face PAS cu PAS! Dar nimeni nu si-a pus problema care este constructia la care lucreaza Iohannis, pas cu pas.
    Concluzia: Iohannis este un om las si periculos!
    • +4 (4 voturi)    
      prieteni ? (Marţi, 29 decembrie 2015, 18:18)

      dorin valeriu [anonim] i-a raspuns lui mcv

      A spus ca se cunosc din copilarie, nu ca ar fi prieteni. Zalaul e (si mai ales era) un oras mic. E si o diferenta de 4-5 ani intre ei; in copilarie e mult ...
  • +18 (20 voturi)    
    Partial corect.. (Marţi, 29 decembrie 2015, 12:27)

    valy_74 [utilizator]

    Cata vreme mentalitatea PSD-ista este impartasita de aproape jumatate din 'votantii' Romaniei, cata vreme partidele de drepta au o seama de uscaturi corupte si nu misca un deget sa schimbe ceva, cum am fost condusi 10 ani de un lider hotarat dar care pe langa o seama de lucruri bune a reusit 'solemn' sa dezbine si sa bulverseze societatea romaneasca, eu nu vad alta solutie decat sa incerce sa convietuiasca cu toate partidele parlamentare. Guvernul e limitat in actiune. La cea mai mica jena, alesii nostri 'competenti' il arunca in istorie. Exista oare alta solutie mai buna? Are alti parteneri pentu a guverna? Hai s-o auzim? Si da, cred ca Ciolos vrea in primul rand binele comun. Si va face acest lucru intarind in continuare institutiile statului si promovand criteriul competentei si al integritatii. Cat poate.
    • -3 (5 voturi)    
      dezbinare? (Marţi, 29 decembrie 2015, 17:17)

      curios [anonim] i-a raspuns lui valy_74

      adica intre votantii PSD ("sa ni se dea") si cei care trebuie sa asude ca sa stranga ce "se da"?
      adica intre greierele perpetuu si furnica?
  • +4 (8 voturi)    
    Domnul Ciolos vizeaza un post de director al FAO (Marţi, 29 decembrie 2015, 12:31)

    ggg [anonim]

    PM e temporar, stie ce are de facut. Domnul Ciolos vizeaza un post de director al FAO. Vb peste un an :). G
    • +4 (4 voturi)    
      Da, (Marţi, 29 decembrie 2015, 16:27)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui ggg

      și? Ce dacă vizează un post de director la FAO?
      • +1 (3 voturi)    
        inseamna... (Marţi, 29 decembrie 2015, 23:10)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

        ... ca nu are de gand sa se dea peste cap ca sa ramana MUSAI prim ministru sau ca sa intre in politica, pe aici ;)
  • +22 (26 voturi)    
    Domnule Tapalaga, (Marţi, 29 decembrie 2015, 12:40)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    se vede clar ca cel mai tare v-a indispus prezenta d-lui Ciolos la L3. Nu putea refuza o invitatie de acolo. Ar fi riscat intrarea intr-un malaxor care l-ar fi sfaramat rapid.
    Vinovati pentru cresterea exponentiala a pericolului reprezentat de haita de la L3 sunt in mare masura si ziaristii ca dvs., care se rezuma la a da calificari negative sefului haitei, cel numit recent "propagandistul cu bale la gura". Si cu asta ce-am facut?
    Pericolul haitei formata din profesionisti desavarsiti ai manipularii nu poate fi diminuat decat printr-o campanie pornita de cativa ziaristi si oameni de TV priceputi in demontarea in detaliu a manipularilor haitei. Nu ar fi dificil, pentru ca metoda lor e manipularea prin jumatati de adevar la care se lipesc fapte reale. Dar cine sa aiba curajul de a infrunta haita?
    • +5 (17 voturi)    
      aveti perfecta dreptate, domnul Cioban (Marţi, 29 decembrie 2015, 15:39)

      Gustav555 [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      Articolul domnului Tapalaga contine o singura tema majora: de ce s-a dus Ciolos la hienele de la A3? Restul e umplutura.
      Si mai aveti dreptate cand sustineti ca manipularea Antenei3 poate fi contracarata de catre niste adevarati profesionisti ai presei. Dar cu exemplare ca Mircea Marean sau Andreea Pora...
    • +1 (1 vot)    
      Erata la comentariu: fapte NEREALE. (Marţi, 29 decembrie 2015, 18:34)

      Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      Adica minciuni, care, lipite de fapte adevarate, devin si ele, in mintea celor slabi, adevaruri.
  • +13 (15 voturi)    
    Interes real pentru tara (Marţi, 29 decembrie 2015, 13:26)

    Mihai [anonim]

    Nu cunosc realizarile concrete ale dlui Ciolos. Cred ca intentiile domniei sale pot fi descifrate prin analiza activitatii anterioare, in sensul unor incercari autentice de a realiza ceva pentru Romania. Altfel, lucrurile bune pentru tara vor rezulta doar rezidual, in urma activitatii profesioniste ale tehnocratului. Ceea ce ar fi mult mai bine decat ceea ce s-a intamplat pana in prezent. Ponta si Tariceanu au lucrat doar pentru ei si, pe deasupra, au fost, profesional nepregatiti pentru functiile detinute.
  • -1 (7 voturi)    
    inceputul articolului (Marţi, 29 decembrie 2015, 14:07)

    victor L [utilizator]

    demonstreaza ca apa calda va fi descoperita de orice nou nascut.
  • +4 (24 voturi)    
    iotiti... (Marţi, 29 decembrie 2015, 14:21)

    Codruta N [utilizator]

    A ajuns prim-ministrul Romaniei sa ceara voie de la Tapalaga sa apara pe vreun post TV... si sa nuuu cumvaaaa... sa-i deranjeze pe cei de la HN mergand la "concurenta". >:
    Da' daca mergea la ceilalti infecti, laBe1, era ok? >:

    I-as reaminti D-lui Tapalaga (desi cred ca stie si singur, ca prost nu pare) ca Ciolos este prim ministrul ROMANILOR (INCLUSIV cei care se uita la posturile care nu-i plac lui DT, gen A3) si ca e datoria lui sa fie deschis catre TOTI, nu doar catre fraierii care isi pierd timpul pe HN (ca mine acum) ca sa citeasca "articole de opinie". Proaste!!
    • +2 (8 voturi)    
      Ireconciliabili (Marţi, 29 decembrie 2015, 17:48)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Ciolos, Johannis si orice alt politician, daca isi doresc simpatia noastra, a celor care suntem in favoarea statului de drept, ar face bine sa evite relatiile din zona Antena 3, propaganda, penali, Rusia, s.a.m.d. Aparitia la Antena 3 discrediteaza pe oricine. E o bila neagra si urata care nu se uita, atarna greu in balanta.

      Prin atitudinea impaciutoare, prin compromisuri cu ambele tabere, Johannis dovedeste o slaba intelegere a distantei uriase, ireconciliabila dintre mafie si societatea civila. Si nu cred ca Johannis va primi vreodata simpatie din zona Antenei 3 si in general din zona mafiei. El avea sanse sa-si intareasca simpatia noastra, a celor din zona opusa Antenei 3. Cred ca Johanis greseste prin atitudinea impaciutoare si nu mai pupa al doilea mandat. Caci noi n-avem nici un gand sa facem pace cu mafia. Apele s-au despartit cat se poate de clar si de amplu. E o revolutie unica ceea ce se intampla acum in Romania. O revolutie pasnica si rabdatoare, care nu mai poate fi stopata cu nici o impacare.
      • 0 (0 voturi)    
        Ciolos trebuie sa GUVERNEZE!! (Miercuri, 30 decembrie 2015, 12:14)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        El trebuie sa-i guverneze si pe telespectatorii posturilor TV infecte (gen A3, B1, RTV samd.) si peste ceilalti! E platit din taxele si impozitele TUTUROR, nu doar ale cititorilor HN!
        Nu cred ca si-a propus sa atraga "simpatia" nimanui (si cu atat mai mult a celor care, pana nu demult, ii pupau in c*r pe Basescu, Udrea, Boc si alti co-autori la dezastrul tarii care au facut blat cu PSD) - si BINE face!!
        Este acolo ca sa faca tzara asta cat de cat functionala - nu ca sa faca sex si nici ca sa primeasca ploconeli si pupaturi!

        Peste un an o sa plece - daca pana atunci reuseste sa puna macar bazele elementare ale unei tzari si societati normale (nu una in care sa vina unii sa spuna ca "nu vrea chestia aia ca nu-i sunt simpatici nu-stiu-cine") eu am sa gasesc o cale sa-l salut si sa ii multumesc!
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Joi, 31 decembrie 2015, 2:10)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          Nu poti pune semnul egal intre hoti si oamenii cinstiti, intre mafie si societatea civila, intre Antena 3 si restul presei romanesti. Ca si Johannis, tu vrei sa te impaci si cu cei cinstiti dar si cu mafia.

          Din punctul meu de vedere, poti sa alegi cu hotarare tabara penalilor, a uslamistilor, a celor 7,4 milioane din vara 2012. Din punctul meu de vedere, n-am nici o incredere in oamenii care oscileaza nehotariti intre hotie si cinste. Ma rog, e viata ta, faci ce vrei cu ea. Si nici nu cred ca esti prea suparata pe Antena 3. Pun pariu ca-ti plac marea majoritate a manevrelor propagandistice de-acolo. Dar nu vrei sa recunosti acum.
  • +15 (15 voturi)    
    citeam ieri... (Marţi, 29 decembrie 2015, 15:13)

    lili [anonim]

    Guvernul Ciolos a contestat la Curtea Constitutionala a Romaniei pensiile speciale ale alesilor locali!
    Nici o vorba insa despre pensiile speciale ale parlamentarilor, care nu-s deloc altfel decat ale alesilor locali, adica ABUZ din partea celor aflati la butoane!
    ABUZ si calcarea in picioare a Legii nr. 263 din 16 decembrie 2010 privind sistemul unitar de pensii publice.
    Legea asta privind SISTEMUL UNITAR de pensii este pentru amaratii care nu au nici o putere sa-si puna si ei pensii si avantaje dupa pofta inimii, asa cum au parlamentarii Romaniei!
    Art 2 din LEGEA pensiilor spune:
    "Art. 2. - Sistemul public de pensii se organizeaza si functioneaza avand ca principii de baza:
    a) principiul unicitatii, potrivit caruia statul organizeaza si garanteaza sistemul public de pensii bazat pe aceleasi norme de drept, pentru toti participantii la sistem;
    c) principiul contributivitatii, conform caruia fondurile de asigurari sociale se constituie pe baza contributiilor datorate de persoanele fizice si juridice participante la sistemul public de pensii, drepturile de asigurari sociale cuvenindu-se in temeiul contributiilor de asigurari sociale platite;
    d) principiul egalitatii, prin care se asigura tuturor participantilor la sistemul public de pensii, contribuabili si beneficiari, un tratament nediscriminatoriu, intre persoane aflate in aceeasi situatie juridica, in ceea ce priveste drepturile si obligatiile prevazute de lege."
    Mai mult, Legea mentioneaza CLAR ca parlamentarii, ca toti cei ALESI in functii, sunt asigurati!
    "Art. 6. - (1) In sistemul public de pensii sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii:
    II. persoanele care isi desfasoara activitatea in functii elective sau care sunt numite in cadrul autoritatii executive, legislative ori judecatoresti, pe durata mandatului, precum si membrii cooperatori dintr-o organizatie a cooperatiei mestesugaresti"

    Dl Ciolos NU zice nimic despre LEGEA pensiilor.
    QED, guvernul Colos este o alta aflare-n treaba la romani.
  • +2 (22 voturi)    
    Oamenii "mici" (Marţi, 29 decembrie 2015, 15:40)

    Gigi Kent [utilizator]

    Oamenii "mici" au preocupari marunte.

    Ma uitam ca la un moment dat Gadea (stiu cel rau, rusine! rusine! rusine!) l-a intrebat pe Ciolos pe sistemul bine, bine cu reforma administratiei (ce naiba o mai fi insemnand si aia exact, cum o cuantifici si ce utilitate clara are pentru oamenii normali) care suna ca un fel de "reforma Statului" (adica aiureala basista) dar ce facem cu subiecte mai importante cum ar fi scaderea populatiei Romaniei.

    Pe domnul Tapalaga, un om mic, cu preocupari marunte il intereseaza doar la ce post a fost Ciolos si daca numele urmatorului procuror sef DNA e Kovesi sau nu. Si mai are o problema. Vrea "conflict" cu orice pret. Nu intelege de ce nu vor Ciolos si Iohannis scandal. Are impresia ca din conflictele distructive iese ceva. Am vazut ce a iesit din cei 10 ani de basism. Nu mare lucru.
    • +1 (9 voturi)    
      Adio pace! (Marţi, 29 decembrie 2015, 18:12)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Nu va mai fi niciodata pace intre noi si voi, intre societatea civila si mafie.

      Nu ne dam in cap, nu ne agresam, e foarte bine, dar nici pace nu va mai fi vreodata. Cineva trebuie sa castige razboiul dintre transparenta si mafie. Iar daca veti castiga voi razboiul, va fi pentru o ora, pentru o zi, sau o luna. Eu am mai participat activ la o revolutie. Si am castigat. Ma bag din nou daca e nevoie, cu bata in mana! Pentru ca pacea cu voi a insemnat umilirea Romaniei de bun simt, decenii dupa revolutie. Asa ceva nu o sa se mai intample! Iti promit!

      Decat sa ademenesti in pacea penala nebuni ca mine, mai bine te duci linistit la beciul domnesc. Cand ti-o veni randul. Cel putin scapam amandoi neologiti. Iar eu iti doresc un proces cat mai drept. Sa fii pedepsit exact pentru faptele tale dovedite. Nici mai mult, nici mai putin. Crede-ma. E mai bine la beciul domnesc decat sa ai de-a face cu nebuni ca mine, satui pana peste cap de hoti. Rabdarea noastra are limite. Uita pacea cu noi si mai bine du-te din proprie initiativa la DNA. Scapi mai ieftin.
    • +5 (7 voturi)    
      oricare (Marţi, 29 decembrie 2015, 18:29)

      constantin [anonim] i-a raspuns lui Gigi Kent

      D-le Dan Tapalaga. Sunt de acord cu dvs. in ceea ce priveste acest post de televiziune, numit Antena 3. A facut si face mult rau societatii romanesti. Si totusi, cred ca nu asta ar trebui sa fie subiectul dvs. Voi, presa, aveti capacitatea sa va spalati rufele in mica/ marea famile din care faceti parte, va puteti intelege intre voi, jurnalistii,asupra deontologiei profesionale, asupra profesionalismului meseriei, asupra asociatiei profesionale???? Sau nu? Uneori, am impresia ca privesc un razboi mediatic intre diversele MEDII. Cu multa stima, cu mult drag....Un cititor fidel si admirator al atitiudinilor dvs. de presa.
  • 0 (4 voturi)    
    tehnocratia salveaza usl'amia (Marţi, 29 decembrie 2015, 17:28)

    nash pandelica [utilizator]

    simtind ca gloata are nevoie de niscai oase/panem, dupa sange/circurile justitiei, usl'amul, trecut in ilegalitate adanca, dupa retragerea lui dottore, al doilea don, capo al Organizatiei, al usl'amiei.
    faptul ca stiu foarte bine unde vor duce masurile promise, si cu gandul la strada care se mai misca, la o adica, au gasit Solutia geniala: guvernul tehnocrat.

    iar, dupa alegeri, vor salva tzarisoara, de la criza in care au bagt'o tehnocratii.:)
    eventual, un guvern de larga majoritate. nu'i vor zice guvern usl, ca nu ar da bine.
    guvern de larga majoritate, pt. schimbarea constitutiei, regiuni, etc.
    same old, same old...

    legaturile lui ciolos, legaturi cu usl'amu>>>
    "Despre Victor Ponta: Un amic. Despre Liviu Dragnea: Un amic si o relatie de incredere. Un om serios cu care se poate discuta in mod serios. Despre Tariceanu: am pastrat o relatie amicala. Cam prea multi amici printre prietenii borfasilor."

    cat de helvig, iaca, e mai ...transparent decat maioru'.
    sereitatea n'are treaba, helvig !.
    coldea ?!

    felicitari de sezon :)
    stop, si de la capat !
    re nastere usoara ! (dupa ciolos)
    la multi ani, tehnocratici ! :)
  • +3 (7 voturi)    
    Toti is doar niste papitzei (Marţi, 29 decembrie 2015, 17:39)

    Locke Lamora [utilizator]

    De la Iliescu si terminand cu Johan, de la Petre Roman si terminand cu Ciolos....toti is doar slugile Camarilei Mafiote care conduce tara de fapt. Uitati-va si voi in jur, de la femeia de servici de la cea mai amarata Primarie si pana la grangurii aia mari de la Bucuresti....toti is doar parti componente ale unui mecanism amplu si extrem de complex.
    Cum altfel se explica infrastructura jalnica, orasele darapanate, educatia si sistemul de sanatate la pamant? Doar un sistem putred de corupt poate genera asa ceva.
  • +1 (5 voturi)    
    functionari stersi din Bruxelles (Marţi, 29 decembrie 2015, 18:13)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Domnule Tapalaga,

    Ce va mirati ca Ciolos e amic cu cei amintiti, la care mai adaug Traian Basescu si K. Iohannis etc.? Pai ,cum mai ajungea baiatul asta la Bruxelles fara "amici", "fara servicii adica SRI si SIE”?. Amicitia lui insa e una de circumstanta , dusa pana la un anumit nivel de umilinta. E un baiat plecat de jos , bun de adus tigari si cafele la adevaratii bosi, nu v-ati prins inca? E noul Emil Boc.
    Pai, a fost numit de unii si de altii in diferite functii.
    Ca sa poti sa fii prof. univ., colonel, contabil, pilot, marinar, director,strungar, trebuie sa dai examen, nu foarte usor de multe ori. Ei bine, ca sa fii ministru, prim-ministru , comisar la Bruxelles nu trebuie sa dai examen, trebuie sa fii numit si votat. Aici se afla sursa coruptiei, la persoane persoanele de tip pres ca Ciolos vesnic indatorate , vesnic amic cu cine trebuie.Pai arestatul Dan Sova ar mai fi fost el ministru daca ar fi dat examen despre autostrazi si poduri ? Dar Ponta ? Dar Klaus Iohannis, pe care si un mediocru ca Ponta l-a facut sah mat in dezbateri si care a ajuns pres al Romaniei numai din prostia si ingamfarea lui Ponta care i-a sfidat pe romani?
  • +3 (3 voturi)    
    referire la articolul "ultima zi" (Marţi, 29 decembrie 2015, 23:49)

    Liviu [anonim]

    Dumnule Tapalaga,
    Articolul la care faceti referire nu ar fi trebuit publicat; ce inseamna "ca si cand ar fi ultima zi"?
    Si precedentul si actualul articol sunt doar critici, nimic constructiv.
    Ar trebui poate un focus pe "fortele progresiste",fara a lua in considerare "strada"? Pentru ca strada nu are mesaj conturat.
    Cainii latra, ursul trece...
  • 0 (2 voturi)    
    cu ciolanul camuflat in nume (Miercuri, 30 decembrie 2015, 8:15)

    ciol(an)os [anonim]

    Ciol(an)os a fost mereu numit de borfasi, la fel ca corina cretu, de exemplu.
    Asta nu il face nici competent, nici tehnocrat.
    Ciolanos este 'decit' o fantosa creata de "servicii" pentru a servi interesele sistemului-borfas.
    La fel sta treaba si cu cealalta fantosa cu ciolanul ascuns in nume - ciolannis.
  • -1 (3 voturi)    
    probe (Miercuri, 30 decembrie 2015, 9:44)

    centrix [anonim]

    In afara de chestii de imagine, conteaza de se face, asta e materialismul realitatii. Deocamdata ce a facut sunt bugetul cu deficit marit si legile de marire de lefuri si alte venituri, toate la dorinta majoritatii parlamentare mult huiduite de strada. Deocamdata, probele sunt impotriva. Sunt o cedare in fapt sau un gambit, vom vedea la anul. Daca leul se devalorizeaza din cauza deficitului, cresterile de salarii vor fi un moft neglijabil - mai putin la pensii, care sunt o pierdere ireparabila a la long - nu trebuia cedat. Daca reformele din economie vor fi adevarate, cresterea poate fi sustinuta. Mai sunt sanse, dar sarma cam tremura.
  • -1 (1 vot)    
    "tehnocrati" (Miercuri, 30 decembrie 2015, 12:33)

    Codruta N [utilizator]

    Da' de CAND este MRU "tehnocrat"?
    La CE se pricepe acest marunt ciumete, in afara de a se baga pe sub pielea unuia si altuia? Si de a tine disperat, cu dintii, de ciolan? >:
    • +1 (1 vot)    
      UNEORI SE MAI LIPESC GRESIT ETICHETELE ! (Miercuri, 30 decembrie 2015, 17:16)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Intr-adevar, cine l-a definit pe MRU ca fiind tehnocrat a gresit. MRU este intelectual. Ciolos e tehnocrat. S-au ma insel ?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version