Cum sa votezi daca esti scarbit de sistem

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Joi, 22 mai 2014, 20:17 Actualitate | Opinii

Vlad Mixich
Foto: Cristian Stefanescu
„Am găsit candidaţi cu care aş vota, dar sunt izolaţi prin toate partidele”, mi-a spus amărât un prieten. „Nu-mi pot împărţi votul între X şi Y pentru că fiecare, deşi ar merita să ajungă la Bruxelles, e pe lista unui partid diferit. Şi dacă-l votez pe unul, de fapt votez şi nevestele sau politrucii de pe aceeaşi listă. Deci, ce fac?”

Există o soluţie. Nu e confortabilă şi trebuie să ai şi răbdare pentru a-i vedea efectele. Dar există.


Pe Edmond Niculuşcă şi Alberto Groşescu i-am întâlnit în timpul Nopţii Muzeelor când, împreună cu câțiva colegi din asociația lor, au făcut timp de 7 ore niște tururi ghidate foarte mişto ale Școlii Centrale. Le-au trecut prin față vreo 3000 de oameni. Tot ei fac de patru ani tururile cu bastonul prin București în care „nu povestim doar istoria interesantă a caselor din Bucureşti, dar şi că ele sunt demolate şi de ce”. Peste 10.000 de bucureşteni au participat până acum la aceste tururi.

Ideea lor e simplă: dacă nu ştii povestea locului pe lângă care treci zilnic, nu are cum să-ţi pese de el. Dacă nu cunoşti trecutul oraşului în care trăieşti, îţi vei bate joc de el. De ani de zile, băieţii fac voluntar toate astea. Nu-i sprijină nicio instituţie a statului, ba mai mult unii le-au cerut bani pentru sălile în care ar fi vrut să ţină conferinţe. Şi, deşi de tururile lor s-au bucurat mii de oameni, banii obţinuţi din donaţii sau prin mecanismul 2% sunt nesemnificativi. Edmond nu-şi ascunde dezamăgirea, Albert recunoaşte că le e cam greu. Dar niciunul nu are de gând să renunţe.

Să pui ştampila pe un candidat, o dată la câţiva ani, e comod. Să nu o pui deloc, e inutil. Dar dacă ţi-e scârbă de sistem ai putea să votezi săptămânal pentru Edmond şi pentru Alberto.

Fie făcând regulat donaţii asociaţiei lor, fie organizând, împreună cu ei, şi mai multe tururi pentru ca oamenii să audă povestea oraşului lor şi, astfel, să nu mai fie indiferenţi. În timp, efectul muncii lui Edmond şi Alberto se va vedea. Şi atunci, ţi se va împlini visul: votul tău chiar a schimbat ceva.


Edmond si Alberto in actiune prin Bucuresti

Despre Mihai Ranete am scris anul trecut. Era student la Medicină şi printre organizatorii unui proiect numit „Împreună pentru sănătatea rurală”. O mână de studenţi şi medici îşi iau stetoscoapele şi aparatura la sfârşit de săptămână şi pleacă în sate uitate de Dumnezeu unde îi consultă, gratuit, pe localnici. Nu cer bani pentru asta, nu îşi fac reclamă prin campanii mediatice şi nici nu pozează în apărătorii ţărănimii sau muncitorimii României.

Pe Mihai l-am revăzut de curând într-un reportaj. Deşi a ajuns medic rezident, continuă să participe la caravana medicală şi să consulte în sate. Colegii lui fac cu greu rost de bani pentru benzină şi mâncare. Dorm cu toţii pe jos prin săli de clasă. Dar sunt sigur că nici lui, nici celorlalţi, nu le-a trecut prin cap să renunţe.

Să pui ştampila pe un candidat, o dată la câţiva ani, e comod. Să nu o pui deloc, e inutil. Dar dacă ţi-e scârbă de sistem ai putea să votezi săptămânal pentru Mihai şi pentru ceilalţi medici de la „Împreună pentru sănătatea rurală”.

Fie transportându-i cu maşina în satele unde vor să ajungă, fie convingându-ţi prietenii să direcţioneze spre ei acel 2%. Poate că, în timp, proiectul lor va lua amploare, poate va deveni un program răspândit în toată România. Şi atunci, ţi se va împlini visul: votul tău chiar a schimbat ceva.


Medici impreuna pentru sanatatea rurala

Cunosc zeci de oameni ca Edmond, Albert sau Mihai şi, dacă vă uitaţi atent în jurul vostru e imposibil să nu descoperiţi şi voi alte câteva sute. Sunt oameni care, scârbiţi la rându-le, au început să facă ceva practic. Au început să construiască, nu doar să critice şi să agite.

Să fii doar anti-sistem e simplu astăzi: nu te poate contrazice nimeni, e limpede şi pentru un copil de 5 ani că avem o clasă politică sub orice critică. Să construieşti ceva concret e mult mai complicat: e nevoie de altruism, de sacrificiu şi de răbdare până ce rezultatele vor începe să apară.

Acesta e votul pe care trebuie să-l dăm cu toţii, zilnic. Şi am convingerea că, dacă o vom face, efectul acestui vot, în timp, se va vedea.


Citeste mai multe despre   






















41175 vizualizari

  • +36 (42 voturi)    
    pai, in timpuri mai de demult, (Joi, 22 mai 2014, 20:41)

    victor L [utilizator]

    cei "scirbiti de sistem" se faceau haiduci.
    Glumesc.
    Dar nu glumesc deloc cind spun ca nu poti fi scirbit de sistem doar dupa 24 de ani de exercitiu democratic.
    "Sistemul" nu ti se da, ci trebuie sa-l faci. Si nu se face cu scirba.
    (Ma mir ca englezii ori americanii nu s-au spunzurat de atita "scirba".)
    Celor scirbiti de sistem, sa le fie scirba nu doar de politicieni, ci si de cei care-si dau votul in schimbul promisiunilor gen Mazare ori alti baroni locali.
    • -10 (20 voturi)    
      O sfanta naivitate (Vineri, 23 mai 2014, 4:17)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      O sfanta naivitate

      zici:
      "Sistemul" nu ti se da, ci trebuie sa-l faci.

      Pai a fost VREODATA vreun referendum in tara asta legat de sistemul electoral?

      A fost VREODATA vreun referendum in tara asta legat de Rosia Montana sau de Gazele de Sist sau de Privatizarile frauduloase daca s amai continue sau nu?

      Prin urmare:
      Ni s-a dat un "Sistem" care e in folosul ALTORA

      Pentru ca din moment ce (aproape)
      TOATA TARA o duce PROST
      NU NI s-a dat un sistem care sa ne ajute...Nu?

      Mai clar?

      Privatizarea pe nimic a Petrolului Romanesc a fost in folosul celor multi? au hotarat-o CEI MULTI ? NU, bineinteles.

      Si-atunci ?
      • +19 (19 voturi)    
        pai, (Vineri, 23 mai 2014, 7:06)

        arletty [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

        tocmai lipsa de reactii majoritara "ajuta' sistemul !
        • +4 (4 voturi)    
          adevarat...... (Vineri, 23 mai 2014, 16:08)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui arletty

          ....lipsa de reactie ajuta acest sistem politic ticalos, in care toti mincinosii si escrocii isi gasesc culcusul.

          De aceea s-a ajuns la aceasta situatie in care suntem nevoiti sa alegem mereu, raul cel mai mic.
          Indiferent cat de mic este raul, el tot rau este.

          Degeaba incercam solutii spre bine. Ele nu exista in acest sistem politic pentru ca sistemul insusi este bazat pe minciuna si escrocherie.

          Daca vrem binele nostru, va trebui sa schimbam acest sistem politic mocirlos cu un altul in care promisiunile electorale sa trebuiasca a fi realizate, caz contrar, "alesii" vor plati cu averea sau chiar cu libertatea (dupa caz).

          Lumea constientizeaza (si in UE) ca ceva nu merge in acest sistem politic si de aceea prezenta la vot este din ce in ce mai scazuta.
      • +8 (14 voturi)    
        exact pe dos! (Vineri, 23 mai 2014, 9:38)

        cinic [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

        toate cele de mai sus au fost facute de cei multi, PRIN REPREZENTANTII LOR.
        Daca tu nu te duci la vot, iar Parpanghel se duce, atunci alesul lui o sa voteze in parlament pentru tine. Ai inteles cum de face PSD 35-40% de 24 de ani?
        Pentru PSD voteaza majoritar [date sociologice ale caselor de sondaj apropiate PSD]
        A. cei cu educatie sub 10 clase
        B. cei de peste 50 de ani
        C. cei din zona rurala

        Iar pentru acestia probabil ca deciziile de care te plangi tu sunt OK.

        PS. ceva mai ineficient decat conducerea prin referendum nu exista
        • +2 (6 voturi)    
          Nici chiar asa ! (Vineri, 23 mai 2014, 11:19)

          VioricaStefancu [anonim] i-a raspuns lui cinic

          A.Cunosc personae care au mai mult de 10 clase si voteaza PSD.
          B.Nu toti cei peste 50 de ani ii voteaza,de multe ori cei tineri sunt "agatati" de PSD.
          C.Conditionarea votului in functie de promisiunile primarului comunei.
          • +3 (5 voturi)    
            citesti? (Vineri, 23 mai 2014, 19:03)

            cinic [utilizator] i-a raspuns lui VioricaStefancu

            am spus "majoritar". Sunt datele furnizate de compania care facea sondaje pentru PSD. Nu-ti plac? Fa ceva pentru asta, nu ma ataca pe mine!
        • -8 (12 voturi)    
          Logica gainii (Vineri, 23 mai 2014, 13:10)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui cinic

          da ma pedelacule, sau pemepacule, sau ce vrajeala mai foloseste azi "dreapta" in fond inexistenta.

          da, deci, reprezentantii lor.

          care sunt reprezentantii nostri ?

          nu exista !

          pricepeti bre o data, ca nu e greu.

          nu avem cu cine vota. toti sunt la fel.

          iesind la vot ii legitimam pe unii in defavoarea celorlalti, dar fiindca toti sunt rai, nu mai vrem sa ne manjim.
          • +3 (3 voturi)    
            marlanie! (Vineri, 23 mai 2014, 19:06)

            cinic [utilizator] i-a raspuns lui HP

            cumva tip PSD?
            eu am citat discursul sefului sondajelor PSD [CURS, 2009? e posibil sa ma insel asupra numelui] dupa esecul lui Geoana.
            Inteleg ca nu-ti place compania in care te afli [educatie, etc].
        • +2 (2 voturi)    
          discutabil (Sâmbătă, 24 mai 2014, 15:47)

          Gaby51 [utilizator] i-a raspuns lui cinic

          Ai uitat ce e mai important: ASISTATII SOCIALI. Iar la pct. A te-as contrazice, caci sint multi cu studii si diplome care se plimba in occident dar voteaza rasaritul....
          • +1 (1 vot)    
            pct A (Sâmbătă, 24 mai 2014, 22:08)

            dezer [utilizator] i-a raspuns lui Gaby51

            Total adevarat.Se plimba in america si sunt pro rusi.
      • -4 (6 voturi)    
        iluzia votului democratic (Vineri, 23 mai 2014, 14:10)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui alex1234

        1. Tot sufletul sa se supuna înaltelor stapâniri, caci nu este stapânire decât de la Dumnezeu; iar cele ce sunt, de Dumnezeu sunt rânduite.
        2. Pentru aceea, cel ce se împotriveste stapânirii se împotriveste rânduielii lui Dumnezeu. Iar cei ce se împotrivesc îsi vor lua osânda.
        3. Caci dregatorii nu sunt frica pentru fapta buna, ci pentru cea rea. Voiesti, deci, sa nu-ti fie frica de stapânire ? Fa binele si vei avea lauda de la ea.
        4. Caci ea este slujitoare a lui Dumnezeu spre binele tau. Iar daca faci rau, teme-te; caci nu în zadar poarta sabia; pentru ca ea este slujitoare a lui Dumnezeu si razbunatoare a mâniei Lui, asupra celui ce savârseste raul.
        5. De aceea este nevoie sa va supuneti, nu numai pentru mânie, ci si pentru constiinta.

        Romani 13
        • +4 (6 voturi)    
          asa, si? (Vineri, 23 mai 2014, 14:42)

          derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

          are BOR vreo sugestie in legatura cu "stapanirea" pe care ar fi cazul s-o votam?

          nimic personal dar am de la o vreme incoace sentimentul ca pasionatii de teologie au din ce in ce mai mult timp liber.
        • +1 (1 vot)    
          iluzia (Sâmbătă, 24 mai 2014, 22:19)

          dezer [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

          ce tampenii!Fa binele contra lauda!Ce bine?Al tau,subiectiv?Daca faci rau te bate dumnezeu?Cu sabia ninja?Ai,mai,da-o-n saracie!
      • -6 (8 voturi)    
        7,5 milioane (Sâmbătă, 24 mai 2014, 2:23)

        freestyle [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

        cand atatea milioane voteaza pentru pentru demiterea presedintelui si nu se intampla nimic, cum poti sa mai iei in serios votul? daca ieseau in strada 2% din numarul de mai sus si dadeau foc pe ici pe colo (ca la Kiev) il mai apara cineva prin Europa pe ipochimen? deci pana la urma "molotovul" bate votul. din pacate n-ai cu cine. asa ca banditii isi fac de cap. pentru ca nu-i ia nimeni de cap.
      • 0 (0 voturi)    
        Gigi, (Sâmbătă, 24 mai 2014, 23:12)

        AlisCuPar [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

        tocmai d-aia trebuie sa ne facem alt sistem !
  • +35 (41 voturi)    
    Bravo! (Joi, 22 mai 2014, 20:50)

    Bittick [utilizator]

    D-le Mixich felicitari pentru articol. De cativa ani am descoperit ca de fapt in Romania coexista mai multe lumi paralele. Una dintre ele este cea mai vizibila si le eclipseaza pe toate celelalte - este lumea politicienilor zgomotosi,a vedetelor de carton, a oligarhilor si a nesimtitilor de rand. Votul despre care pomeniti in articol poate ridica lumea lui Edmond, Albert si altii ca ei, peste cea care domina astazi.
  • +19 (31 voturi)    
    De ce nu le-ai face pe amandoua? (Joi, 22 mai 2014, 20:50)

    Matrafirefox [utilizator]

    De ce nu te-ai duce la vot SI in aceeasi saptamana ai sustine una din organizatiile astea? Nu toate partidele sunt la fel, unele partide nu-l contin pe plagiatorul, criminalul, mincinosul, tradatorul de tara Ponta, sau pe Frumoasa Adormita care tot ce vrea e sa ajunga presedinte.
    • 0 (10 voturi)    
      Stiu eu un partid... (Joi, 22 mai 2014, 22:07)

      NameInFlame [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

      ...care are candidati la europarlamentare, nu ii dau numele ca nu vreau sa fac campanie.
      Am ramas surprins sa aud cum reusesc sa se organizeze doar din contributiile membrilor, si folosind cunostintele acestora. Pacat ca au orientare prea de stanga pentru gusturile mele...
      La alte alegeri locale sau nationale nu participa ca nu au bani.
      Vreau doar sa spun, ca daca se aduna o masa critica de astfel de oameni carora le pasa cu adevarat de concetatenii lor, poate tara asta mai are o sansa... Eu m-as baga la un astfel de proiect...
    • -1 (9 voturi)    
      Simplu (Vineri, 23 mai 2014, 13:12)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

      Pentru ca nu toti punem botul la sperietoarea cu Ponta cel rau si Basescu cel bun.

      Unii dintre noi au memoria ultimilor 10 ani, din care 8 de PDL si ne e groaza sa se intoarca, la fel cum ne e groaza sa se continue cei 2 de PSD.

      Ne e groaza in general de perspectiva inca a 10 ani de politruci fesenisti, gen PDL, PMP, PSD.

      Si ne e si mai groaza ca iesind la vot, nu vom face decat sa ii legitimam.
      • +4 (8 voturi)    
        dezinformat (Vineri, 23 mai 2014, 15:48)

        BalcanLucian1319277065896 [anonim] i-a raspuns lui HP

        lucrezi cu date eronate. Ultimii10 ani din care opt au apartinut astfel: primii patru PNL premier Tariceanu care i-a dat afara pe ministrii PDL dupa un an, iar ultimii patru din care trei au apartinut guvernului Boc si Ungureanu demis in al patrulea an de mandat de USL (din care nu lipseste acelasi PNL). In mandatul lui Tariceanu din 2004-2008 PNL a fost sustinut in toate de PSD, cu alte cuvinte a functionat neoficial tot un USL. Socoteala corecta este, patru ani PNL, patru ani PDL si ultimii doi PSD. Iesind la vot poti legitima pe oricine vrei. Si, nu uita ca in FSN au fost initial toti politicienii romani inclusiv liberalii, mai putin cei cu varsta sub 42 de ani. PMP-ul nu-l poti califica cu "politruci fesenisti" pentru ca are in majoritate tineret (sub 40-42 ani). Poate ai vrut sa scri PNL nu PMP.
      • +1 (3 voturi)    
        Daca ti-e asa groaza... (Vineri, 23 mai 2014, 16:30)

        triciupa [utilizator] i-a raspuns lui HP

        ... pune mana si fa ceva, initiaza un partid "nefesenist", o miscare politica noua, fara "politruci".
        Lamentatia de baba contempland drobul de sare nu va schimba nimic. Daca nu "pui botul" la "sperietoarea" cu ponta inseamna ca nu te duci la vot, deci ajuti grupul infractional organizat sa acapareze statul. Asa se vede dinspre noi, astia fraieri care "pun botul" si care nu accepta ca propria lor tara sa fie capturata de o gasca de ticalosi.
      • +3 (5 voturi)    
        activist, bre! (Vineri, 23 mai 2014, 19:08)

        cinic [utilizator] i-a raspuns lui HP

        in 2005 premier Tariceanu pana in 2008. Care PDL? din 2012 premier Ponta! care PDL?
        Mi-e mie groaza ca electoratul gandeste ca tine.
  • +17 (19 voturi)    
    Inca un exemplu (Joi, 22 mai 2014, 21:11)

    Alin Cristea [anonim]

    Am avut si eu ocazia sa cunosc un om care nu s-a multumit cu stirile TV care aduceau vesti rele - precum ca au mai murit de frig doi oameni ai strazii.

    S-a gindit ca ar putea avea grija de doi astfel de oameni, in Dumbrava, jud. Bihor,.

    In 2008 erau deja 30, in 2011 erau 65, acum sint peste 120, in mai multe locatii.

    Si nu e vorba de vreo fundatie... :)

    https://www.youtube.com/watch?v=Mc_3ycY3R7g
  • +11 (19 voturi)    
    Votați cu plăcere! (Joi, 22 mai 2014, 21:55)

    Con_stan_tin [utilizator]

    Schimbarea de atitudine schimbă sistemul.
  • +4 (12 voturi)    
    Nedumerire (Joi, 22 mai 2014, 22:43)

    eug [anonim]

    De ce sloganul PSD este,,:Romania puternica in Europa" si nu,, Romania puternica in Uniunea Europeana "?Cum comentati?
    • +3 (3 voturi)    
      Cioara e vopsită (Vineri, 23 mai 2014, 7:04)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui eug

      Fiind prea lung, textul nu ar fi încăput în afiș.
      Hă, hă, hă ! Ce-mi plac glumele mele...

      Oricum, îmi place cum gândești, @Eug !
      Bănuiesc că ai vrut să sugerezi că au vrut să sugereze că stăpânul trebuie să știe că dacă UE nu e atunci CE-A e.

      Așa e ?
  • +6 (8 voturi)    
    cel mai bun articol... electoral (Joi, 22 mai 2014, 22:44)

    derblauereiter [utilizator]

    :)
  • +9 (13 voturi)    
    Imi pare rau, dar acum nu cred ca aveti dreptate (Joi, 22 mai 2014, 23:07)

    LiviuX [utilizator]

    Cred ca in primul rand ar trebui sa se schimbe votantii, nu votatii. De ce spun asta: pentru ca eu unul imi pusessem mari sperante in votul uninominal. Imi ziceam ca asa nu vor mai iesi ca votati cei pe care ii vor partidele, si ca oamenii vor alege in sfarsit oameni de valoare sau macar care vor incerca sa faca ceva bun ca sa iasa si data viitoare. Altfel, asa cum spuneti si dvs., data viitoare incerc si pe altul, si in cateva legislaturi se putea ajunge la o normalitate. Trec pe langa faptul ca politicienii nostri au stricat si acest sistem (vezi redistribuirile de ex.) dar ca sa vad ca au ales tot al-de nastase, becali, etc., e deja prea de tot, nu mai am sperante, cel putin in viitorul apropiat (asta insemnand cateva legislaturi, cum spuneam).
    • -5 (11 voturi)    
      Daca ai putut fi psotit cu smecheria Uninominala (Vineri, 23 mai 2014, 4:10)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      Daca ai putut fi prostit cu smecheria Uninominalului

      cand guvernul se alege de o Majoritate
      si legile se dau tot de o Majorittae

      Majoritate care, in plus, e intotdeauna controlata de o foarte mica Minoritate

      vei fi vesnic prostit de fiecare data cu cate altceva....

      TRIST
      • -1 (1 vot)    
        S-ar parea ca tu nu ai inteles (Vineri, 23 mai 2014, 14:39)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

        E mai usor de controlat o majoritate daca apartine aceluiasi partid (in principiu au aceleasi interese) si mult mai greu de controlat o multitudine de persoane independente, fiecare cu ideile si interesele lui, ca sa formeze o majoritate.
        • -1 (1 vot)    
          asa ti s epare tie ca uninominalii de azi (Vineri, 23 mai 2014, 16:53)

          alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          asa ti se pare tie ca "uninominalii" de azi

          sunt mi independenti decat listele lui ilici?

          nu mai papagalici lozinci cu "independenti"
          care-si sustin "opiniile" etc....

          uita-te in jurul tau....la uninominalii

          mazare, udrea, n. constantinescu, duicu, oprisan, mru, basescu, ponta

          ti se pare toti independenti sau toti astia se misca teleghidati?

          pe ce lume estei?
          • +1 (1 vot)    
            Daca citeai tot ce am scris (Vineri, 23 mai 2014, 17:17)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

            ai fi vazut ca nu ma refeream la "uninominalii de zi". Am spus ca au si stricat sistemul uninominal, si ca nici votantii nu au stiut sa profite de acest sistem. Asa prost cum l-au facut, tot ar fi putut iesi ceva mai bun...
  • +1 (7 voturi)    
    vot si protest (Joi, 22 mai 2014, 23:34)

    [...] [anonim]

    Daca mergem la vot in mod civilizat, luam stampila, intram in cabina si stam vreo 10 ore sa ne hotaram pe cine sa votam?
    E ilegal? Va dati seama cat de mult ar insemna un protest cu prezenta la vot. Sa iesi sa spui tuturor ca tu in 10 ore nu ai stiut cu cine sa votezi ca toti te-au dezamagit ...
  • -10 (12 voturi)    
    Exemplul perfect de vot inutil (Joi, 22 mai 2014, 23:46)

    La Tour Eiffel [utilizator]

    Fara 20% cel putin nu ai nici o putere politica si nu poti schimba nimic. Dupa 24 de ani ar trebui sa facem diferenta intre politica si societatea civila. Macar cei care se pretind jurnalisti. Despre domnii din articol nu pot decat sa-mi scot palaria si sa aplaud. Si sa-mi para rau ca sunt atat de putini. Dar vinovatii pt asta sunt chiar sub ochii nostri. Cate articole au fost in HN despre ei si cate articole cu si despre tot felul de personaje ricole de la varful pooiticii romanesti? Da stiu, la a3 e si mai rau. Si ce-i cu asta? Trebuie sa-i copieze dl tapalaga&co pe gadea&co? Votati, dar ca sa nu fie inutil trebuie sa votati partide puternice, care pot face ceva si care sa va reprezinte. Eu am un astfel de partid si ii votez.
  • +5 (5 voturi)    
    DOCTRINA (Vineri, 23 mai 2014, 0:05)

    Dan 1 [anonim]

    Voteaza doctrina! oamenii se schimba!
  • -1 (1 vot)    
    Punem rămășag (Vineri, 23 mai 2014, 0:07)

    Andrei Ionescu [anonim]

    că Edmond și Albert vor fi în Piața Universității în seara de duminică?
  • +8 (8 voturi)    
    Clasa politica este oglinda fidela a societatii (Vineri, 23 mai 2014, 0:26)

    fosta zoezoe [utilizator]

    Probabil cu precadere a celor care merg la vot.Prezenta tot mai scazuta este de partea dreptei caci stanga fiind si la guvernare are mijloace sa biciuiaca asistatii sociali si bugetarii sa-i voteze.Civismul se si invata si daca se manifesta/exprima doar la vot, sau nici atat nu avem dreptul sa ne plangem.
  • +5 (7 voturi)    
    sistemul insusi.... (Vineri, 23 mai 2014, 7:21)

    tontu [utilizator]

    Ce trebuie inteles e ca sistemul insusi nu-i bun. Aceasta pseudu-democratie duce mereu la acelasi rezultat: bogatii se imbogatesc, saracii saracesc. Acest sistem de vot bazat pe "tirania" majoritatii conduce foarte rar catre cele mai bune solutii. Acest sistem presupune ca toti(alegatori si alesi) suntem foarte apropiati ca si nivel de inteligenta si competenta, oir lucrurile nu stau deloc asa. Intreg sistemul de valori trebuie regandit si da civismul poate fi o solutie, doar ca in momentul in care va incepe sa se manifeste plenar poate fi deturnat cu usurinta..
  • +2 (6 voturi)    
    Partid unic (Vineri, 23 mai 2014, 8:46)

    PaunescuCornelius [anonim]

    Din anul 1989 lupta P.C.R._F.S.N._P.S.D. a fost destabilizarea tuturor fortelor politice si infiintarea unui partid unic de guvernamint !!!!!!!!
    • +2 (6 voturi)    
      PCR - FSN - PSD (Vineri, 23 mai 2014, 13:15)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui PaunescuCornelius

      http://ro.wikipedia.org/wiki/Frontul_Salv%C4%83rii_Na%C8%9Bionale#Scindarea_.C8.99i_desfiin.C8.9Barea

      La 11 mai 1993 FSN și-a schimbat numele în Partidul Democrat.

      În 1996 Partidul Democrat a fost primit ca membru cu drepturi depline în Internaționala Socialistă.

      Între 5-6 februarie 1999 PD a organizat la București întrunirea Comitetului Internaționalei Socialiste pentru Europa Centrală și Răsăriteană.

      Astia sunt "dreapta" voastra ?
      • -1 (1 vot)    
        fsn-ul a prins aripi (Sâmbătă, 24 mai 2014, 2:16)

        freestyle [utilizator] i-a raspuns lui HP

        PD aripa dreapta
        PDSR aripa stanga
        asta a fost planul gorbaciovistilor dupa revolutie. reaparitia partidelor istorice le-a stricat ploile.
        cum spunea Iliescu in 1990
        "Doomnu' Copoiu, doooomnuu' Copoiu, nu mai îmi da dom'le cu sula-n coaste!"
  • -3 (5 voturi)    
    Destul cu sistemul (Vineri, 23 mai 2014, 10:19)

    baimarean [utilizator]

    e vremea INDEPENDENTILOR.
    chiar daca nu sunt atat de independenti :).
    Merita incercat..
  • +4 (4 voturi)    
    mai am eu un exemplu, domnule Mixich (Vineri, 23 mai 2014, 10:19)

    florin [anonim]

    Doctorul Viorel Serban, de la Buzias. Fundatia Cristian Serban pe care o patroneaza a reusit sa ridice la Buzias unicul centru de tratament din Romania pentru copii cu diabet sau hemofilie.
    Doctorul Serban are votul meu. Si 2% de la toti colegii pe care am reusit sa ii conving.
  • +2 (4 voturi)    
    tot n-am inteles (Vineri, 23 mai 2014, 10:58)

    valeriu [anonim]

    trebuie sa merg, dar pt cine sa votez?
    E al nu stiu catelea articol absurd in ultimele zile in care se recunoaste ca nu ai cu cine vota, dar totusi sa mergi sa votezi (?!!)
    Nu schimbi nimic daca 4 ani esti indolent si apoi tii 5 minute o stampila in mana. Si cu asta crezi ca ti-ai facut datoria pt tara si popor.
    Un numar mare de votanti (nu conteaza de partea cui, pt ca apoi oricum se muta de la un partid la altul, ca sa-ti faca votul inutil), nu face decat sa legitimizeze una sau alta dintre bandele de hoti care vor sa ne capuseze.
    • +3 (7 voturi)    
      Omule, voteaza cu cine vrei ! (Vineri, 23 mai 2014, 12:38)

      Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui valeriu

      atat timp cat nu votezi din veun interes meschin - gen o punga de pufuleti

      articolul nu-si propune sa iti impuna vreun partid - nici nu ar fi deontologic / legal etc

      dar poti, folosind propria ratiune, sa incerci macar sa vreun gasesti macar un partid cat de cat mai curatel - sunt de acord ca multi politicieni sunt corupti, totusi exista diferente de grade de coruptie

      oricum, absenteismul nu e o solutie !!
      in felul asta ii vei lasa exact pe cei care sunt cumparati / indoctrinati sa ia decizii si pentru tine !

      e drept ca nu avem mare lucru la indemana - decat votul !
      macar hai sa il folosim si p-asta !
      asta e, daca o dam in bara si se dovedeste ca cei pe care i-am votat ne-au inselat, nu-i nimic - vom incerca din nou si din nou !
      poate pana la urma se va schimba ceva !!
      • +2 (10 voturi)    
        Praf (Vineri, 23 mai 2014, 13:16)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui Luke1

        "Voteaza cu cine vrei" dintre cei doi hoti care sunt si frati.

        Nu, mersi.
        • +3 (3 voturi)    
          Nu am idee la ce te referi (Vineri, 23 mai 2014, 15:02)

          Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui HP

          Insa resemnarea asta nu duce la nimic bun !

          Sa stiti ca daca NOI nou vom face nimic, nu va veni nimeni sa schimbe situatia pentru noi - cel putin nu in bine !
      • -1 (11 voturi)    
        hm (Vineri, 23 mai 2014, 13:39)

        SergiuAnghel000 [utilizator] i-a raspuns lui Luke1

        eu nu vreau sa-mi irosesc viata mergand la vot ca prostu de fiecare data. Daca mi-am luat teapa de fiecare data in ultimii 25 de ani, e clar ca votul nu e o solutie.

        Cred mai degraba in solutia boicotului. Cu cat sunt mai putini votanti cu atat le va fi mai frica de popor. Singura legitimitate a unei clase conducatoare este numarul de votanti de la alegeri. Cu asta ies la TV si se lauda: ne-au votat 7.5 milioane de oameni.. etc.

        Pe de alta parte cred ca ne meritam clasa politica. Hotia s-a extins de la ultimul pana la primul om in tara asta. Nu o sa vezi niciodata oameni cinstiti conducand o gasca de hoti. Avem conducatorii pe care-i meritam.
        • +1 (5 voturi)    
          Ai calculat cate minute din viata iti "irosesti" (Vineri, 23 mai 2014, 15:00)

          Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui SergiuAnghel000

          mergand la vot ??
          Hai sa nu exageram !

          O data la 4 ani ? Poftim , cu tot cu prezidentiale de 4 ori in 10 ani ??
          N-as considera asta "irosit viata mergand la vot "

          Ba din contra, risti mai mult s-o irosesti daca NU faci asta !

          Atunci, daca e un efort prea mare sa iesi din casa / sa renunti la un gratar o data la 4 ani , sa nu te mai plangi de clasa politica !

          Ai ce NU votezi !
        • +2 (4 voturi)    
          Ai impresia ca... (Vineri, 23 mai 2014, 17:09)

          triciupa [utilizator] i-a raspuns lui SergiuAnghel000

          ... lui ponta, dragnea, mazare, oprisan etc o sa le fie frica de popor pentru ca vor fi putini votanti? Glumesti monser! Astora le e frica doar de puscarie, nu de popor. Crezi ca le pasa de boicotul tau? Nici vorba! Astora le pasa doar sa fure tot mai mult din buzunarele noastre.
          Cat despre hotia care s-a intins pana la ultimul om, nu ai dreptate. Tu esti hot? Nu cred. Ei bine, nici eu si la fel ca noi mai sunt si altii. Daca noi nu suntem hoti, de ce ar trebui sa fim condusi de o gasca de hoti? Eu unul nu accept asa ceva si ma duc sa dau votul meu unuia care nu e hot nici el, unuia care imi seamana, care crede in ce cred si eu. Cum pot sa fiu sigur ca omul ala nu ma va dezamagi? Nu pot, dar sunt dator sa incerc fiindca altfel inseamna ca m-am predat hotilor de buna voie.
        • +3 (3 voturi)    
          un pui mai putin! (Vineri, 23 mai 2014, 19:12)

          cinic [utilizator] i-a raspuns lui SergiuAnghel000

          Mazare [si ai lui] ranjesc: ii va costa votul un pui, un kg. de zahar mai putin.
          Nu mai trebuie sa adica un boschetar la vot ca sa anihileze votul lui Sergiu Anghel.
    • +3 (3 voturi)    
      Citeste ultima fraza (Vineri, 23 mai 2014, 14:17)

      florin [anonim] i-a raspuns lui valeriu

      Cheia articolului este in ultima fraza: Acesta e votul pe care trebuie să-l dăm cu toţii, ZILNIC.
      Schimbarea in bine trebuie sa vina de la fiecare dintre noi, prin ceea ce facem zi de zi. Implicarea intr-un ONG, voluntariat, directionarea acelui 2% si convinsul prietenilor sa faca acelasi lucru, sau macar niste donatii catre altii care deruleaza astfel de proiecte - cam asta este solutia propusa de autor. Nu e confortabila si dureaza si, mai ales, depinde de noi si nu de altii - in caz de esec trebuie sa ni-l asumam, in loc de a da vina pe "sistem" ori politicieni.
      Un vot o data la x ani / absenteism presupune ca asteptam ca schimbarea sa vina de la altii, de la cei "alesi". Noi ne ducem la urne, votam, si apoi stam cu mainile incrucisate si asteptam sa vina "binele".
  • +5 (5 voturi)    
    Lista inchisa (Vineri, 23 mai 2014, 11:26)

    nu-conteaza [utilizator]

    Din pacate sistemul actual cu lista inchisa e foarte neatractiv pentru electorat si destul de neconcurential intre candidati. Ma voi duce totusi la vot.
  • +2 (4 voturi)    
    Excelent articol !! (Vineri, 23 mai 2014, 12:42)

    Luke1 [utilizator]

    Da, asa este - trebuie sa incercam sa nu mai fim obtuzi !
    Lucrurile mici, de zi cu zi , in timp pot duce la schimbari majore !
    Trebuie sa invatam sa ne pese mai mult unii de altii, sa ne implicam mai mult - ASTA ar fi cu adevarat o schimbare !!
    Si atunci sunt convins ca inclusiv clasa politica ar fi categoric alta ...
  • +2 (4 voturi)    
    cum sa votezi daca.... (Vineri, 23 mai 2014, 13:00)

    toma lucian [anonim]

    invatati sa scrieti romaneste.<misto>este un cuvant tiganesc.Hot News nu este Jurnalul National online
  • +5 (7 voturi)    
    manipulare ordinara (Vineri, 23 mai 2014, 13:03)

    cu un singur ochi [anonim]

    mai multe povesti frumoase idealiste...care te indeparteaza de subiectul actual...si departe fiind sa-ti tranteasca un convingator "Să fii doar anti-sistem e simplu astăz"...adica de ce sa alegi calea atat de simpla sa fii antisistem....cand poti lasa sistemul in pace iar tu sa privesti visator in alta parte...manipulare de 2 bani!
  • 0 (4 voturi)    
    sa spunem lucrurilor pe nume (Vineri, 23 mai 2014, 14:06)

    jijelul , troll platit de ruznaci [utilizator]

    sa pui acum stampila pe un candidat, e comod si inutil. sa lucrezi la schimbarea mentalitatii poporului acestuia inrobit nu e deloc comod, dar poate deveni intra-adevar util dupa un numar de ani.
    momentan sistemul si oamenii politici din Romania nu merita deranjul de a ne deplasa la sectia de votare - ar fi poate exceptii cat degete la o mana, dar evident in proportiile acestea ei devin nesemnificativi intr-un sistem in care majoritatea dicteaza. deci, articolul nu mi se pare nicidecum o invitatie la votul de Duminica.

    da, vad si eu acele zeci,sute de romani plini de altruism si spirit de sacrificiu, care incearca sa faca ceva durabil pentru tara lor. intrebarea ar fi, cat conteaza influenta lor la nivel national? din pacate, tendinta majoritatii in Romania este spre o degenerare si mai mare a societatii - ne-o spun sociologii si d-l Mixich o poate confirma. speranta moare ultima si nu voi deznadajdui niciodata. voi continua sa sper si sa incerc sa fac ceva util pentru tara mea. dar, sa nu ne mai amagim singuri, adevarul este ca suntem aproape o cauza pierduta. trezirea la realitate presupune in primul rand sa realizam gravitatea situatiei in care ne aflam si asta nu are nimic de a face cu pesimismul unora. ok, trebuie sa ne agatam de orice urma de speranta si cazurile prezentate aici sunt un bun exemplu - dar in acelasi timp nu trebuie sa ne mai entuziasmam din putin, nu trebuie sa mai acceptam si sa ne multumim si cu raul mai mic. sa spuneam lucrurilor pe nume: nu avem ce vota in momentul de fata! sistemul "democratic" asa cum este el implementat acum in Romania nu functioneaza!
  • 0 (4 voturi)    
    Imi pare rau (Vineri, 23 mai 2014, 15:44)

    Tudor [anonim]

    Imi pare rau dar situatia (politica) actuala nu este nici macar originala. Dati-mi voie sa citez din Tudor Musatescu, Titanic Vals:
    "Voteaza fiecare cu cine vrea si din urna iese cine trebuie!"

    Asa ca pina vom avea cu cine sa votam, pina la momentul in care Musatescu si Caragiale nu vor mai fi actuali, putem sa ne concentram atentia asupra celor care chiar fac ceva util pentru societate si nu asupra celor care spunind ca vor face ceva util noua, fac de fapt ceva util persoanelor lor.

    La buna vedere!
    • -1 (1 vot)    
      scuze (Vineri, 23 mai 2014, 17:20)

      PaunescuCornelius [anonim] i-a raspuns lui Tudor

      dul. tudor cer scuze !!! am vrut sa votez pro articol imi pare rau
  • +1 (1 vot)    
    Ticalosie (Vineri, 23 mai 2014, 20:33)

    Dan 1 [anonim]

    Domnul Mixich ne indeamna intr-o forma rafinata sa nu votam! Ne-a mai indemnat cineva sa nu votam cu doi ani in urma. Domnul Mixich nu crede in ce spune pentru ca stie ca nu exista alta solutie democratica pentru a guverna o tzara decat votul. Poate il credeam sincer daca spunea, ce spune azi, dupa alegeri. Dar daca o spune acum e o ticalosie.
    • +1 (1 vot)    
      eu cred ca acest tanar admirabil (Sâmbătă, 24 mai 2014, 10:38)

      fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui Dan 1

      ne spune ca daca mergem doar la vot asta e util dar inseamna destul de putin -catre nimic-daca nu mai adaugam ceva, in spiritul a ceea ce votam.Iar cei care nu voteaza (si ma refer la tineri) chiar daca in principiu gresesc pot fi chiar mai buni cetateni decat cei care voteaza (prost sa zicem) daca pun intr-un fel umarul la schimbarea societatii .
  • +1 (1 vot)    
    Corect dl Mixich (Vineri, 23 mai 2014, 20:45)

    it_s__not_news [utilizator]

    Un mare plus de la mine.
  • 0 (2 voturi)    
    mers la vot vs. absenteism (Vineri, 23 mai 2014, 21:43)

    gica contra [anonim]

    aud de cateva saptamani deja placa cu "nu te duci la vot, nu castigi nimic, ba din contra ajuti la perpetuarea sistemului prin potentarea votului electoratului captiv si/sau needucat".
    acu problema se pune in felu urmator: la mine in "carter" "catindeaza" fo' 4 jagardele (plus independentii care cred ca sunt pe toate listele). pe care din ei il votez i oca sa se schimbe sistemu'? sau ce fac, fizic, in momentu in care intru in cabina? mananc stampila in semn de protest (glumesc, parca e de "penal").
    lasati gargara cu "electoratu captiv" - ziceti'mi pe litere: ce fac cand ajung in cabina ca sa se schimbe sistemu? repet cu jagardelele alea de pe lista nu pot vota (fix din motivu din care sunt sigur ca voi nu ati vota acum cu ilici, sau ma rog... dupa caz cu basescu... sau cu "uarever" (a se inlocui cu personajul pe care il dispretuiti cel mai mult)
    • +1 (1 vot)    
      Este imposibil sa cunoasteti TOTI candidatii (Sâmbătă, 24 mai 2014, 10:24)

      fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui gica contra

      astfel incat sa-i numiti pe toti "jagardele".Daca totusi ii cunoasteti pe toti, si mai si e adevarat , votati astfel incat macar sa sanctionati partidul ce va deranjat mai mult in ultimii ani.Dati generic un vot stangii sau dreptei pentru directia UE in urmatorii 4 ani.Daca nu ati fost deranjat de faptele si/sau spusele guvernului , cred ca aveti dreptate, e mai bine sa stati acasa !
  • -1 (1 vot)    
    mers la vot vs. absenteism (Sâmbătă, 24 mai 2014, 9:52)

    gabi [anonim]

    Solutia optima este sa mergem toti la vot, ca sa nu se poata folosi nimeni de voturile noastre (la referendum a votat si tata care a decedat in 2003).
    Dar, pentru ca nu avem pe cine sa votam, ne anulam voturile. Ar trebui sa se ridice foarte multe semne de intrebare cand o sa fie mai multe voturi anulate decat valabile.
  • -1 (1 vot)    
    FELICITARI PENTRU ARTICOL ! (Sâmbătă, 24 mai 2014, 11:56)

    MenInBlack [utilizator]

    Ce bine era daca ar fi existat incepand cu 1990...
    Dar nici acum nu e prea tarziu.
    totusi...
    Cea mai inalta expresie a democratiei este referendumul.
    Un Sistem sanatos, va considera rezultatul unui referendum !!!
    Ei, politicienii, nu l-au respectat !
    Ei, politicienii, nu respecta nimic !
    Cu mare drag voi reveni printre votanti, atunci cand Politicienii vor respecta votul meu si vor reduce numarul de parlamentari la 300 ! Conform reultatului oficial al referendumului.
    Democratia LOR de Carton s-ar prabusi, daca prezenta noastra la vot ar fi 0,00% !

    Atunci poate, ar reconsidera rezultatul referendumului exprimat legal, considerand astfel Democratia ca fiind AUTENTICA !!!
  • -1 (1 vot)    
    VOTAM ! (Sâmbătă, 24 mai 2014, 13:51)

    MihailNica [anonim]

    https://scontent-a-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/10252023_1617046731854797_4409123049682014197_n.jpg
  • -1 (1 vot)    
    Cum voteaza cei scarbiti (Sâmbătă, 24 mai 2014, 16:26)

    Gorun Vasile [anonim]

    Cei scarbiti de "sistem" voteaza cu picioarele : evita locurile unde sunt amplasate cabine de vot.
  • +1 (1 vot)    
    Votantii PSD (Sâmbătă, 24 mai 2014, 23:41)

    AlisCuPar [utilizator]

    ca sa arate ca sunt superiori, sunt rugati sa boicoteze alegerile de pe 25 mai si, in general, toate alegerile ! Aratati-le ca si stand acasa sunteti o forta !
  • 0 (0 voturi)    
    vot (Duminică, 25 mai 2014, 12:33)

    lia [anonim]

    trebuie sa mergem la vot.Votam cu cineva sau anulam votul este optiunea fiecaruia


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi