Ce are de facut agricultorul Basescu

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 15 noiembrie 2013, 11:39 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Proaspatul fermier Traian Basescu are o singura solutie pentru a spulbera in mod credibil suspiciunile aparute in spatiul public dupa afacerea milionului de euro luat de la CEC pe numele fiicei sale care a achizitionat in luna septembrie 300 de hectare de pamant la Calarasi: sa faca publice conditiile de creditare. Daca e totul ok, n-ar trebui sa aiba nimic de ascuns, nici el, nici fiica sa. Altfel, presedintele va fi mereu suspectat de abuz de putere: cum de notarul Ioana Basescu a obtinut o suma atat de mare? A fost tratata preferential fiica presedintelui in raport cu alti clienti ai bancii de stat CEC?
  • UPDATE La cateva ore dupa publicarea acestui articol, Ioana Basescu a transmis presei contractul de creditare, contractul de imprumut si contractul de ipoteca
De ce a simtit nevoia Traian Basescu sa-i telefoneze ministrului Chitoiu, la cateva saptamani dupa ce a luat creditul, pentru a-l avertiza ca o eventuala schimbare a presedintelui CEC inainte de finalul mandatului ar fi ilegala? De ce a spus ca spera ca, in scurt timp sa poate trece terenul pe numele sau deoarece el se va ocupa, in realitate, de intreaga afacere?

Pe ce venituri se bazeaza pe viitor, dupa plecarea de la Cotroceni si, din nou, ce clauze i-ar permite sa faca acest transfer de contract si in ce conditii? Presedintele ne-a explicat ca n-a putut accesa in nume propriu creditului deoarece n-ar fi indeplinit conditiile de eligibilitate. De ce le-ar indeplini de acum incolo?

Cu ceva explicatii ar fi dator si CEC-ul: cate contracte similare a incheiat in ultima perdioada, cand bancile acorda tot mai greu sau deloc credite mediului de afaceri, cu atat mai putin unor persoane fizice.

Doar cu teoria ca Ponta, Dragnea si Voiculescu vor sa-l faca praf nu mai merge. Este evident ca liderii USL au lansat cu toata forta o noua campanie impotriva presedintelui, dar si Traian Basescu le-a oferit generos munitie.

Doar cerand opiniei publice sa-l creada pe cuvant ca afacerea agricola in care s-a lansat pe final de mandat n-a implicat un mic trafic de influenta iarasi nu prea tine. Pur simplu sunt prea multe semne de intrebare care nu pot fi lamurite decat asa: publicand integral conditiile de creditare.

Ce-i asa complicat? Pentru sustinatorii habotnici ai presedintelui, care il apara orice ar zice sau ar face, cu argumentul ca sunt probleme minore in raport cu adevaratul jaf la scara industriala de sub guvernul Ponta, le sugerez sa raspunda sincer la urmatoarea intrebare: dar daca Victor Ponta, Adrian Nastase sau Crin Antonescu s-ar fi aflat in situatia lui Traian Basescu, i-ar fi tratat la fel de indulgent?

Fiica presedintelui nu are obligatia de a prezenta detaliile creditului pentru terenul de la Calarasi, in fond este o persoana particulara. Dar tocmai am aflat din gura tatalui ei ca intreaga afacere este gandita de el si ca intentioneaza sa o preia cu tot cu credit in curand. Or, tatal ei este presedintele Romaniei iar cel mai important om din stat este dator opiniei publice cu explicatii si transparenta totala cand vine vorba de averea sau afacerile lui mai ales cand ele sunt puse sub semnul intrebarii.

Evident ca guvernul Ponta acopera, exploatand din plin ceata din jurul intregii afaceri, alte teme importante si vor fi destui care resimt in aceste zile frustrare ca, in loc sa discutam despre neajusurile bugetului pe 2014, despre grevele din sanatate, despre procesul lui Dragnea sau coruptia sistemica in acordarea de contracte publice prin evitarea licitatiei, vorbim iarasi despre Traian Basescu.

Afirmatia ca a ramas printre putinii opozanti ai unui regim abuziv nu-l scuteste de la obligatia de transparenta. Dimpotriva, pentru a ramane un opozant credibil al guvernarii USL trebuie sa convinga opinia publica de faptul ca nu are nimic de ascuns, ca n-a beneficiat de tratament preferential intr-o afacere privata facand uz de influenta sa.

Si cum ar putea sa inlature toate semnele de intrebare de mai sus altfel decat publicand conditiile de creditare si explicand, in conditii de transparenta totala, cum va face posibil transferul unui contract de un milion de euro de pe numele fiicei sale pe numele sau.

Tocmai faptul ca opozitia e slaba si ca a ramas printre putinii politicieni capabil sa incurce socotelile guvernarii Ponta este un motiv in plus sa ofera rapid o serie de clarificari suplimentare, sa nu lase loc la speculatii. Din nou, asta nu putea face decat oferind opiniei publice acces la toate detaliile afacerii agricole si la documentele creditarii.

Si, da, premierul Victor Ponta si Antena 3 amesteca jumatati de adevar cu minciuni grosolane, dar nu fac decat sa profite la maxim de terenul sulfuros pe care i-a invitat insusi presedintele Traian Basescu. Foarte posibil ca, exploand fara scrupule acest caz inca nelamurit, sa incerce sa compromita si alte institutii, de exemplu DNA-ul, acuzat ca ar fi lucrat in beneficiul personal al presedintelui in afacerea achizitiei de terenuri.

Cu cat va amana exercitiul de transparenta, cu atat suspiciunile se vor amplifica, marja de manipulare va creste, iar credibilitatea presedintelui se va subrezi treptat. Nu-i greu de imaginat ca adversarii lui Traian Basescu vor transforma afacerea agricola in cal de bataie pe durata campaniei electorale de anul viitor.

Traian Basescu a facut o mica afacere cu ajutorul unei banci de stat in timp ce era seful statului. Din cauza asta trebuie sa stim tot, sa intelegem exact cum s-a nascut afacerea viitorului fermier.

Daca va alege sa taca, daca nu va pune totul pe masa invocand tot felul de clauze de confidentialitate sau argumentul ca e o afacere privata, isi va incheia mandatul scufundat in mlastina celor 300 de hectare din Calarasi, cu imagine de presedinte incurcat intr-o afacere dubioasa pe final de mandat, nu de proaspat fermier inspirat si istet.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

18197 vizualizari

  • +5 (45 voturi)    
    fum in vant. (Vineri, 15 noiembrie 2013, 11:51)

    Shampax [utilizator]

    hai sa ne intrebam altfel.

    este corect sa ceri cuiva sa publice detaliile contractelor private ? este incorect si fata de persoana respectiva, si fata de compania cu care are contractul.

    si prezumtia in general este de nevinovatie, nu vinovatie.
    respectiv : daca nu il face public, asta nu inseamna ca sunt misculatii in el. doar in viziunea presei probabil, care se arunca pe orice os bun de ros. oricum basescu e terminat dupa 2014, daca as fi in pielea usl, as astepta pana atunci sa il bag in tribunale cu toate prostiile posibile si imposibile. acuma toate astea sub praf in vant, cata vreme nici macar nu e pe numele lui. speculatii, ciolane de ros, praf in vant pentru acoperiri chestii mai importante.
    • +2 (52 voturi)    
      da (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:12)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Shampax

      e corect , pentru ca e vorba de o persoana publica , prima persoana publica din romania ...
      e vorba de o persoana care are puterea sa comita foarte multe abuzuri (datorita puteriid ate de functie) si , da e normal sa dovedeasca transparenta !
      • -4 (12 voturi)    
        In pamant a fost... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 17:08)

        cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        Si prima suspiciune...cu un un mic-micut apartament penthouse(cca 500mp) la nenea popoviciu...cumparat intai din banutii jos...apoi cica dintr-o tranzactie...tot cu terenuri..declaratia a venit dupa ce presa a strigat...unde e declaratia de venit a fetei notarite din Vrancea ??
        Apetit mare imobiliar,monsher Mihaileanu..
      • -1 (3 voturi)    
        ioana basescu (Sâmbătă, 16 noiembrie 2013, 12:10)

        Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        eset o persoana publica pentru ca eset fiica presedintelui.

        Nu aveti dreptate.
    • -12 (38 voturi)    
      la revedere (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:19)

      sindbad [anonim] i-a raspuns lui Shampax

      cand a introdus impozitele pe tranzactiile bursiere guvernul boc, basescu a zis: "poporul nu joaca la bursa"
      indiferent de cat e de corecta tranzactia si daca a fostr sau nu trafic de influenta, milionul ramane in cocoasa presedinteleui forever si stiti de ce? pentru ca poporul nu are milioane de euro.

      cu alte cuvinte culegi ce semeni sau fiecare pasare pe limba ei piere
      • +32 (42 voturi)    
        o intrebare (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:29)

        sucaa [utilizator] i-a raspuns lui sindbad

        ce legatura are impozitul pe tranzactii bursiere cu subiectul?
        impozitul pe stalpi, psicine sau cresterea pretului la carburanti are aceiasi legatura cu subiectul?
        la notar, eu pt o amarata ridicare de ipoteca am platit 500 de lei. un notar bun face multi bani in Romania.
        vedeti de exemplu sotia lui Tariceanu care a parafat contractul cu Ford in 2007 la cateva luni dupa ce a devenit notar si a castigat doar ca notar un milion de euro. ce zici sibad, milionul fostei neveste a lui tariceanu nu atarna forever?
        da, poporul nu are un milion de euro, dar eu nu stiu un uselist de frunte sa nu aiba cel putin un milion de euro. si nu imprumutati cum are basescu.
        ceea ce duce la concluzia ca nu fiecare pasare moare pe limba ei. moare doar acea pasare ce nu asculta de un turnator ca felix.
        • -8 (22 voturi)    
          fiti atent la text (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:48)

          sindbad [anonim] i-a raspuns lui sucaa

          vorbesc de populismul transpartinic care a fost alimentat de toti politicienii in ultimii 20 de ani, inclusiv de basescu.
          uslistii pot avea miliarde, nu asta e important.

          important e ca are si presedintele un milion.

          got it?
          • -4 (20 voturi)    
            Cele 291 ha sunt pt. justificari de bani (Vineri, 15 noiembrie 2013, 13:35)

            dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui sindbad

            Traian Basescu are nevoie de o sursa de venit pentru a justifica banii (necinstit dobinditi) din care va trai dupa 2014.

            Un calcul simplu arata:

            - 291 ha
            - productie 3400 kg/ha griu
            - pret griu 1leu/kg (profit net 0.5 lei/kg)
            -----------------------------------------------------
            Venit: 291ha *3400kg/ha*0.5lei/kg=494 mii lei= peste100 mii euro profit.

            Deci, doar cu griu daca cultiva terenul si Basescu poate justifica un venit de 100 mii euro pe an. Daca declara alte culturi mai banoase profitul ajunge si la 300 mii euro/an.
            • +4 (12 voturi)    
              100k E pe an (Vineri, 15 noiembrie 2013, 14:10)

              firstfb [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              Prietene, tu vezi ce scrii? 100k E pe an? Ce e 100k E pe an pentru politicieni? Un nimic. Daca vrei sa justifici sume mari de bani trebuie sa te gandesti la alte scheme.
              • -3 (11 voturi)    
                100 mii pe an nu este un nimic! (Vineri, 15 noiembrie 2013, 14:22)

                dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui firstfb

                Declaratiile de avere ale "marilor" politicien ai Romaniei se invirtesc in jurul a citorva sute de mii de euro cu case detinute cu tot si asta este agoniseala de o viata nu pe an.

                Cu exceptia pamintului este foarte greu ca Basescu sa-si gaseasca o sursa credibila si stabila de justificare a banilor pe care ii va cheltui dupa 2014.
                • +12 (22 voturi)    
                  adevarat (Vineri, 15 noiembrie 2013, 14:55)

                  sucaa [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                  cum a justificat crin cumpararea unui penthouse, nu?
                  sau cum justifica dragnea proprietatea ce se intinde pe doua strazi.
                  momentan basescu a justificat prin declaratia de avere pusa an de an. daca erau nereguli usl-ul trebuia sa sesizeze institutiile competente.
                  dar usl-ul inventeaza momentan donatii fictive din campania electorala de acum 10 ani :)
                  asta e tot ce pot face?
                  asa ca te intreb, cam ce crezi tu ca ar avea de justificat? sau dai din gura insinuind aberatii?
                • -3 (7 voturi)    
                  gaseste el ceva :P (Vineri, 15 noiembrie 2013, 16:17)

                  Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                  Se apuca de scris, doar se pricepe - traieste din "drepturi de autor" :P
                  • +12 (18 voturi)    
                    Ca sa terminam cu prostiile! (Vineri, 15 noiembrie 2013, 17:13)

                    Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

                    Mama lui Ponta Viorel a obtinut de la BRD un credit de 1,6 milioane de euro in conditiile in care venitul dumneaei este dintr-o pensie de 1300 lei. Sa avem pardon, nu face nimeni o comisie pentru ancheta?! Daca este cineva priceput la matematica sa faca si pentru mine, va rog, un calcul sa aflu cam in cati ani va termina ratele.
                  • +8 (12 voturi)    
                    codruto... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 17:34)

                    sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

                    o comisie de ancheta in parlament putem face pt afacerile familiei ponta de 10 mil de euro? :)
                    http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/investigatii/dezvaluire-soc-familia-ponta-a-incheiat-un-contract-de-10-milioane-de-euro-cu-grupul-golden-blitz-apropiat-de-basescu-chiar-in-timpul-protestelor-din-ianuarie-271571.html
                    drepturile de autor la furat sunt la usl. sunt campioni astia.
                    dar voi aveti o singura problema... base base base.
                    cand dracu deschideti ochii?
                  • +1 (1 vot)    
                    aici (Luni, 18 noiembrie 2013, 10:42)

                    nahir [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

                    dadusi cu bata in balta.
                    nimeni nu-i poate lua locul I castigat de iliescu. el e cel mai prolific scriitor, dupa cum bine se stie, la cate carti a publicat.
            • +12 (14 voturi)    
              da.. le bubui bre! (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:30)

              cinic [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              A. intra pe internet si afla cat castiga NET un capitan de petrolier azi!!! [surpriza: 450 000 USD pe an : nu e eroare de tipar]
              B. productia e a proprietarului (adica Ioana) dupa ce scade cheltuileile dle expert in agricultura si postaceala
              C. scade din VENIT si rata la banca dle specialist in orice
              D. daca ai dovezi despre bani necinstiti scrie un denunt la parchet, altfel ai credibilitatea lui Ponta.
              • -4 (12 voturi)    
                Basescu nu e capitan de petrolier (Vineri, 15 noiembrie 2013, 16:14)

                dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui cinic

                1) Basescu nu este capitan de petrolier si nici nu prea vad cum va deveni dupa 2014.

                2) Pe de alta parte azi esti, miine nu mai esti capitan in timp ce pamintul iti ramine pe viata.

                3) La un venit net de 300 mii Euro/an pe 291 hectare, nu imposibil de obtinut, deci credibil, Basescu isi poate plati ratele in 5 ani fara probleme. Daca le pateste in 30 ii ramin peste 200 mii/an bani pe care ii poate declara si folosi dupa cum vrea.

                Basescu are deja milioane de Euro (bani negri), nu are nevoie de hectarele respective decit pentru jusificarea cheltuielilor sale dupa 2014.
              • -3 (11 voturi)    
                Aooooleu! (Vineri, 15 noiembrie 2013, 16:21)

                dbdb [utilizator] i-a raspuns lui cinic

                a. Un capitan roman de petrolier NU castiga 450.000 de coco/an. Dar si daca ar castiga, de ce oare nu se duce dl. Bas. pe mare din nou, ca "are" si examenele luate? Nu-l angajeaza nimeni? Nu pot sa cred! Asa un expert?
                b. Productia e a proprietarului, care deja a zis dl. Presh. ca este el - suveica de familie: ia-l tu, Ioano, pentru mine, ca ti-l iau eu inapoi dup-aia.
                c. are vreo relevanta? ca nu m-am prins!
                d. Ca si in cazul tuturor celorlalte dosare ale domnului mai sus-amintit, nu-i asa?
            • +2 (2 voturi)    
              dumitrica (Vineri, 15 noiembrie 2013, 21:48)

              ty [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              vezi ca si pretul griului de 1leu/kg e de basm.
          • +10 (16 voturi)    
            aha (Vineri, 15 noiembrie 2013, 14:51)

            sucaa [utilizator] i-a raspuns lui sindbad

            nu este important ca usl-ul are miliarde. important este ca fiica sefului statului a facut un imprumit de un miloan de euro nefiind angajata la stat.
            poate vrei tu sa fie mai important una decat alta, nu inseamna ca si este.
            la ora actuala finantele Romaniei sunt in mainile usl-ulu, nu in mainile presedintelui.
            banii pe care-i platim cu totii la stat luna de luna sunt administrati de uselisti, nu de presedinte.
            got it?
          • +2 (8 voturi)    
            aaa (Vineri, 15 noiembrie 2013, 14:52)

            sucaa [utilizator] i-a raspuns lui sindbad

            si nu mi-ai raspuns ce legatura avea impozitul pe tranzactii bursiere cu subiectul. pe asta n-am "got it" :))
          • +3 (5 voturi)    
            As (Vineri, 15 noiembrie 2013, 21:41)

            ty [utilizator] i-a raspuns lui sindbad

            Important e ca presedintele se leaga de cei ce au facut miliarde pe cai ilegale. De aceia nu permit uslasi ca un membru a familiei Basescu sa ia un credit legal.
    • +10 (20 voturi)    
      Basescu nu trebuie lasat sa vb mult (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:27)

      Cristiann80 [utilizator] i-a raspuns lui Shampax

      Este un razboi surd intre Dottore via Voiculescu vandut fiind acestuia. Iar daca Ponta misca in front, trustul toxic al Varanului il face praf pe plagiator si Basescu care din pre multa credinta fata de oameni ca Ponta, a dat apa la moara inutil. De obicei cand intra in detalii Presedintele face gafe. El nu trebuie lasat sa vorbeasca mult, deoarece le incurca, scapa lucruri care nu privesc publicul si asa le da posibilitatea rivalilor politici sa-l atace. E o vorba, gura bate fundul. Asa si la d-lui de data asta. Nu mai trebuia sa spuna ca abia asteapta sa transfere totul pe numele lui, e logic ca s-au iscat intrebari, ca de unde va avea el bani de rate si dobanzi daca are venituri mici! Si alte chichite care chiar nu trebuia sa le spuna. Si consilierii sunt vinovati ca nu-l sfatuiesc pana la cel mai mic detaliu. Pentru ca orice cuvant in plus i se poate intoarce, desi nu are nicio vina chiar si cu aceasta achizitie de teren arabil, pe care eu o salut si o vad incurajatoare pentru multi oameni care nu stiu de ce sa se apuce. Iata un imbold.
    • +17 (25 voturi)    
      mai am si eu o intrebare.... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 13:43)

      nova [utilizator] i-a raspuns lui Shampax

      pt. dl. Tapalaga. Ma asteptam ca azinoapte sa nu poata dormi dl. Tapalaga de atatea intrebari nepuse. Il vaneaza in ultimul an cu atatea suspiciuni ca pe cel mai aprig adversar. Ieri TOATA media, tv si ziare (inclusive HN) l-a terfelit pe TB ca pe ultimul tepar, traficant de influienta, si afacerist dubios.Rezultatul? Vrem un TB, ultimul opozant al USL-ului ,care sa nu mai indrazneasca sau sa mai aiba vreo autoritate de critic al guvernului. Da, este deontologic ca jurnalistii sa ancheteze, sa analizeze realitatea romaneasca dar sa-i scoata pe nas zi lumina unui singur OM toate defectele, slabiciunile, pacatele si apoi sa-i ceara sa aiba statura unui mare politician este cea mai mare neghiobie.Ati intrat cu buna stiinta in hora denigrarii si trefelirii 24 de ore din 24 a lui TB.Cate articole ati scris d-le Tapalaga cu zeci de intrebari pentru Ponta si Antonescu? De ce va preocupa Basescu tot timpul? Dupa cate reprosuri ii faceti inteleg ca este un ciuruc de om, nu va mai pierdeti timpul cu el- nu poti sa-i spui unui om toata ziua ca este prost pentru ca tu de fapt iti doresti ca el sa fie un geniu -. Viata noastra si a voastra depinde acum si in viitorul apropiat de Ponta. Aveti ceva nedumeriri legate de el? Oricum cred ca tot ceea ce scriu acum este in van o sa vedem in perioada imediat urmatoare tot 24 de ore din 24 o hartuire, discreditare si bataie de joc pe aceeasi tema TB. Parca va vad varf de lance d-le Tapalaga! Intrebarea mea este la ce va foloseste? Urmariti Antena 3 si aflati de acolo toate raspunsurile la "nelamuririle" care va framanta - cu lux de amanunte asa mai inflorite dar aveti suficienta intelepciune sa le triati -. Succes !
      • +15 (23 voturi)    
        O mica (nelamurire) (Vineri, 15 noiembrie 2013, 14:21)

        Andradda [utilizator] i-a raspuns lui nova

        Nici eu nu inteleg care este motivul nedumeririlor dlui Tapalaga.
        Eu stiu ca orice persoana poate beneficia de un imprumut bancar, chiar peste posibilitatile sale de plata a ratelor, daca respectiva persoana aduce niste garantii in fata Bancii.
        Adica chiar daca eu am un salariu de doar 1000 de euro pot sa obtin un imprumut de 1 milion de euro daca pt mine semneaza (gireaza) niste persoane cu posibilitati financiare suficiente acoperirii ratelor la banca.
        Mai simplu spus, daca eu ma prezint la o banca si cer 1 milion de euro, iar banca imi spune ca e cam greu sa-mi platesc ratele din salariul meu, eu pot sa-mi aduc ca sprijin, fratele, sora, mama, tata , cumnatul sau chiar si niste simpli amici care sa gireze (prin semnatura) pt mine. Adica, in cazul in care eu n-as mai putea sa-.mi platesc rata (din varii motive) Banca este indreptatita sa isi ia banii de la cei care au girat imprumutul meu.
        Asa ca nu cred ca a foat atat de greu pt Ioana Basescu sa ia acel imprumut daca a avut giranti (pe tatal ei, pe sora ei, pe unchiul ei sau pe oricine altcineva dispus sa-si puna banii si proprietatile la dispozitia bancii, in caz de....)
        Nu prea vad unde este problema pe care o pune dl Tapalaga?
        Adica dansul ar vrea ca Basescu si banca respectiva sa puna pe masa toate conditiile acestui imprumut?
        Ca ce chestie?
        Din moment ce Banca a declarat ca totul este legal, autoritatile statului sunt libere sa verifice "la sange" acel contract dar asta nu inseamna ca el trebuie facut public de catre Basescu. Ca sa ce?
        Sa indeparteze suspiciunile unora ca Ponta sau Tapalaga?
        DNA, DIICOT, Corpul de control al Premierul, sunt libere si au dreptul sa verifice tranzactia respectiva.
        In caz ca se gasesc nereguli, se face , dupa caz, sesizare sau chiar urmarire penala si automat vor iesi la iveala acuzele si inadvertentele, iar daca acele institutii verifica totul si nu gasesc nicio ilegalitate, totul ramane confidential, conform legilor in vigoare.
        • +6 (12 voturi)    
          corect.... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:01)

          nova [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

          decat sa piarda atata timp cu nedumeriri dl. Tapalaga putea merge la orice banca sa se informeze cum se obtine un credit ipotecar pentru TEREN AGRICOL, subliniez ca este f. important fata de conditiile pentru un credit obisnuit. Exista contract de arenda (pt. necunoscatori minim 10 ani),depus garantie care inseamna siguranta achitarii ratei de peste 80% anual numai din veniturile agricole si stand acasa. Daca o sa vrea sa-l lucreze fara arenda dupa ce-si plateste rata anuala ramane cu un profit frumusel (subventii, culturi profitabile etc.) Dar ce simplu este din scaun de piele in fata laptopului sa ai nedumeriri cand esti profan in domeniu.
        • -1 (7 voturi)    
          foarte bine! (Vineri, 15 noiembrie 2013, 16:11)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

          Pai sa spuna cine a girat!
          CE atata drama?
          • +6 (10 voturi)    
            Ala micu' (Vineri, 15 noiembrie 2013, 16:38)

            , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

            Ca pe felix, nu?!
            Ce tari in gura sunteti cand e vorba de orice in afara de uslarime!
            Ba, frate, voi in afara de ura, lipsa de orizont, lipsa de cultura, ... mai stiti ceva?!
            Chiar asa de indobitociti sunteti?!
            De ce nu va puneti intrebari legate de niculae, de oprisan, de dragnea, de mazare, ...? Astia va incaleca zi de zi, iar voi va zgaiti in chelia marinarului!
          • +8 (10 voturi)    
            De ce? (Vineri, 15 noiembrie 2013, 17:03)

            Andradda [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

            De unde pana unde este obligat Basescu sa prezinte documente ofoiciale care privesc doar pe Ioana Basescu si Banca respectiva?
            Aaaa, ca e fiica presedintelui?
            Care e baza legala pt asemenea actiuni?
            Ati vazut pana acum pe cineva sa ceara datele de conturi si afaceri ale copiilor lui Nastase, Hrebenciuc si restul politicienilor?
            Ca ce chestie trebuie Basescu sa prezinte niste date confidentiale care se refera la imprumuturile facute de oricine altcineva decat el insusi?
            S-au trezit toate "lodele" sa faca pe desteptele!
            )))))
      • -2 (8 voturi)    
        mah! (Vineri, 15 noiembrie 2013, 16:43)

        Reshape [utilizator] i-a raspuns lui nova

        Faceti o greseala fundamentala: va credeti buricul universului. Aveti impresia ca detineti adevarul absolut. Astfel: de atitea ori Tapalaga a zis bine si ati fost de acord cu el. Si ati zis, in mintea voastra: "da, dom'le, Tapalaga e tare!". Numai si numai pentru ca era in acord cu ce ziceati voi. Acum Tapalaga nu mai zice bine pentru ca nu mai zice ca voi. Dar aplicati statistica: stiind ca a avut dreptate de atitea ori nu cumva are si acum?
        Revenind la oile noastre: cum adica la ce foloseste sa stim adevarul? Numai si numai pentru ca de partea cealalta e Ponta? Pai da' eu NU m-am saturat de Ponta, de Nastase, de Voiculescu, eu m-am saturat de banditi indiferent cum ii cheama si cit fura. Ce vreau eu sa zic: preferind un Basescu un pic prafuit unui Ponta murdar ca porcu' ar fi un compromis care mai devreme sau mai tirziu ni se va intoarce ca un bumerang fix peste bot.
        Vorba marelui filosof Wikipedius: mi-e prieten Platon dar mai prieten mi-e adevarul.
    • +9 (15 voturi)    
      eleganta/elocinta? (Vineri, 15 noiembrie 2013, 14:51)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui Shampax

      scutesc cumva de logica?
      A. contractul de creditare a fost aprobat de comitetul executiv al CEC (necesar pentru asemenea sume)
      B. in acest comitet -CEC fiind de stat- sunt mambri numiti politic. NUMAI pe spranceana PSD si PNL.
      C. tin acesti pesedisti si penelist contractul secret?

      PS. intre parinti si copii NU exista limite de pret, asa ca o casa/teren se poate vinde si cu un leu si cu 10 mil. lei. Informatie ofieciala de la Unuiunea Notarilor.

      Restul sunt palavre, chiar daca unele sunt iscalite Tapalaga.
    • -1 (1 vot)    
      foate rau ca cereti asa ceva (Sâmbătă, 16 noiembrie 2013, 12:09)

      Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui Shampax

      daca Ioana Basescu doreste sa publice contractul este alegerea ei.

      In rest, publicarea contractelor private nu eset in regula.
  • -11 (29 voturi)    
    ... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 11:51)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    mda dubios...

    mie de ce nu-mi da nimeni 1 milion de euro imprumut? promit ca ma ocup de agricultura zi si noapte.
    • +5 (13 voturi)    
      ai cerut (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:48)

      Aramis [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      si nu ti s-a dat?
    • +5 (11 voturi)    
      pai... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:56)

      gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      ai macar 250000 de euro in mana? daca da, atunci incearca...s-ar putea sa iasa!
    • +8 (16 voturi)    
      iti spun eu (Vineri, 15 noiembrie 2013, 13:00)

      unnecunoscut [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      pentru ca esti un pomangiu ca 80% din romani, astepti sa ti se dea.

      vino cu o idee, fa un plan de afaceri, pune la bataie un capital initial, du-te la o banca si prezinta-le planul de afaceri si apoi lucreaza 10 20 30 de ani stiind ca daca gafezi ai pierdut absolut tot ce ai.

      asa pornesc 90% din biznisuri
      • 0 (10 voturi)    
        Si Basescue "intreprinzator" nu? (Vineri, 15 noiembrie 2013, 14:12)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui unnecunoscut

        Si Basescu e "intreprinzator" nu?

        pentru ca a fost toata viata bugetar si

        pentru
        ca si-a "bagat fiica in tagma notarilor" care primesc

        tranzactii grase?

        nu?

        Pai ei is bugetari sau functionari de stat de 20 de ani

        smechere, nu noi!
    • -1 (1 vot)    
      Chestie de seriozitate (Vineri, 15 noiembrie 2013, 21:55)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Un dr. ar trebui sa stie.
  • +27 (41 voturi)    
    toate tunurile pe Base (Vineri, 15 noiembrie 2013, 11:58)

    Panzer [utilizator]

    Ce mi se pare tare, este ca in acest razboi contra uslamului, Base' daca a gresit odata este terminat. [nu stim inca daca a gresit sau nu]. Dar uslamistii pot face cate magarii pot, ca nu se intampla nimic. Este un razboi pierdut din start de Base'. Fiindca el joaca dupa reguli, iar pe ceilalti ii doare la basca de ele. Cam cum s-a intamplat cu Imperiul Roman contra atacurilor barbare. Unii aveau reguli, altii dormeau pe cal. Nu trebuie sa fii un geniu sa-ti dai seama cine a castigat.
  • -6 (16 voturi)    
    corect (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:01)

    Stefan-cel-Mare [utilizator]

    Inca o data bine subliniat domnule Tapalaga.
  • +13 (17 voturi)    
    Nu ca zic, da'vreau sa spun (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:02)

    tudorp is [utilizator]

    1 Daca si banca este de ACORD, ar fi super sa se publice contractul - NU si veniturile Ioanei-
    2 Doua efecte au/vor apare prin implicarea/declaratiilor Presedintelui
    - cresterea pretului la pamant ARABIL (si pentru cei mici)
    - (poate) dezmortirea creditelor pentru agricultori

    castigatori vor fi Romanii care judeca (putin mai mult)
    • -9 (15 voturi)    
      nu e banca privata ! (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:14)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui tudorp is

      e inca de 'stat' .
      trebuioe sa fie de acord doar persoana privata implicata , adica fica basului !
      • +4 (8 voturi)    
        Nu ca zic, da'nu repet: (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:34)

        tudorp is [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        Contract= intelegerea/respectarea clauzelor dintre PARTI!

        Stiti cumva clauzele administratorilor judiciari (la comp de STAT?

        sa NU mai fim pareristi!
        • -6 (12 voturi)    
          Alt prost: transparenta in Ro e o problema (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:50)

          it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui tudorp is

          ... ceea ce nu inseamna ca n-ar trebui sa le stim.
  • +14 (22 voturi)    
    Sa fiu in locul lui (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:02)

    Luk [utilizator]

    L-as lasa pe Antonescu presedinte si m-as ocupa de ale mele. Sa vedem la ce copac mai latrati atunci.
    • +11 (17 voturi)    
      Eu am zis asta inca de pe vremea "suspendarii"... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:34)

      Duminica_Orbului [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Dar cred ca am gresit! De aceea eu sau dumneata nu suntem buni de politicieni... :)
      Despre situatia de fata,, eu cred urmatoarele: Traian Basescu s-a oferit cu buna stiinta drept tinta pentru PSD si PNL. Altminteri, ce-l costa sa mai astepte un an pana sa-si cumpere teren?
      S-a oferit drept tinta stiind ca toata campania electorala a USL de la anul (euro + prezidentiale) se va concentra pe acelasi subiect; "Jos Basescu", "din cauza lui Basescu" etc. Cu cat aceasta campanie incepe mai devreme (si iata ca a inceput in forta), ea se va si demonetiza mai repede, mai ales odata cu sosirea iernii, a anuntatelor scumpiri in lant, a reculului economiei datorat taxelor majorate etc.
      Uitam cu totii (si dl Tapalaga in primul rand) un lucru: Basescu nu mai candideaza niciunde. Singura sansa a dreptei este ca toate tunurile sa se indrepte spre tinta falsa Basescu, pana la suprasaturatia maselor. Ba chiar mai pune si dreapta umarul (vezi iesirea lui Mihai Neamtu).
      Daca am dreptate, veti vedea ca Basescu va continua sa-i provoace regulat pe uslasi. Nu are ce pierde. Si e bun (desi si-a pierdut mult din aplomb si parca "nu mai are cuvintele la el") :)
      PS: Scuze pt lungimea comentariului.
      • +1 (5 voturi)    
        candidatul dreptei (Vineri, 15 noiembrie 2013, 14:14)

        firstfb [utilizator] i-a raspuns lui Duminica_Orbului

        Problema nu-i ca toate tunurile trag in Basescu, ca rezista, e la alta categorie oricum decat Ponta/Antonescu/Voiculescu.
        Dar pe cine baga in fata in locul lui? Cine e acel candidat al dreptei cu care sa putem vota???
        • +1 (3 voturi)    
          Nu este. (Sâmbătă, 16 noiembrie 2013, 0:02)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui firstfb

          Iar Tapalaga a uitat ca anul trecut a fost in concediu in timpul suspendarii. Acuma cere justitie si dreptate. De la cine? De la Basescu. Mare tristete...
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns Luk (Vineri, 22 noiembrie 2013, 7:02)

      Livut [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Fereasca Dumnezeu ca acest impostor demagog si lenes sa ajunga presedinte ca alaturi de marele plagiator va scoate Romania din Europa.Totusi cred ca romanii se vor trezii ( in special in primavara ) si toti imbecilii vor disparea de pe scena politica.
  • +7 (25 voturi)    
    milion de euro? sau de lei? (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:09)

    georgeb [utilizator]

    Dan Tapalaga, te intreb si pe tine cum l-am intrebat si ieri pe colegul tau Cristian Pantazi: de unde ati venit voi, Hotnews, cu cifra de un milion de euro?

    Toate articolele informative (non-editorial) de pe hotnews vorbesc de 1027000 RON imprumutati de la CEC de catre Ioana Basescu. Traian Basescu a vorbit de o tranzactie 300000 EUR. 1027000 RON inseamna 230000 EUR. "Afacerea secolului"? Sa fim seriosi, un apartament de doua camere decent la periferia Bucurestiului in bloc nou acum 4-5 ani se tranzactiona cu 100-120 de mii de ero. O vila in centrul Bucurestiului tot acum 4-5 ani se tranzactiona la preturi incepand cu 500 de mii si ajungand des la 4-5 milioane de euro. De unde veniti cu aceasta ineptie ca 300 de mii de euro pentru o tranzactie imobiliara este "afacerea secolului"? Pardon, a mileniului... pe ce lume traiti?

    Un teren agricol este un mijloc de productie, o banca ar trebui sa fie mai degraba interesata de finantarea unei achizitii de acest gen decat sa ma finanteze pe mine sa imi cumpar un apartament (ma refer nu la considerente morale, ci la cele de economie de piata).
    • +5 (15 voturi)    
      Sume creditate (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:18)

      Astor [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

      Sincer vorbind, acum 5 ani cand mi-am luat apartamentul (La pret umflat pe varful bulei imobiliare) ... banca mi-a zis cu seninatate ca ma inscriu la o suma maxima de aprox 250k EUR (evident ca nu am luat toata suma asta, ca nu aveam nevoie si oricum intram in faliment acum daca trebuia sa platesc rata la o astfel de suma). Am ramas socat atunci, asa ca nu mi se pare chiar atat de surprinzator ca Ioana Basescu sa ia un credit de 300k EUR.
      • +8 (20 voturi)    
        Hotnews, de ce ajuti Antena 3? (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:30)

        georgeb [utilizator] i-a raspuns lui Astor

        Din articol: "Si, da, premierul Victor Ponta si Antena 3 amesteca jumatati de adevar cu minciuni grosolane, dar nu fac decat sa profite la maxim de terenul sulfuros pe care i-a invitat insusi presedintele Traian Basescu."

        Asta intr-un articol care preia si propaga minciuna antenelor. Suma NU este de un milion de euro asa cum scrie in articol. Creditul este de 230k EUR.
        • +1 (5 voturi)    
          nope... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:41)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

          Alea 230 k euroi sunt dati in plus, PESTE imprumut de Ioana Basescu - adica economiile ei, micutze, facute din banii de coshnitzã ;)
      • -1 (17 voturi)    
        Simpatici (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:32)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Astor

        Voi, cei care incercati sa faceti toata "afacerea" sa valoreze doar 1/3 din cat valoreaza de fapt, sunteti cei mai penibili.

        http://stirileprotv.ro/stiri/financiar/ioana-basescu-a-cumparat-in-luna-septembrie-un-teren-de-peste-290-de-hectare-in-judetul-calarasi.html
        • +7 (11 voturi)    
          lamureste-te tu cine minte (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:46)

          georgeb [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

          http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16021052-reactia-presedintiei-acuzatiile-ministrului-finante-basescu-avertizat-chitoiu-schimbarea-din-functie-sefului-cec-inainte-finalul-mandatului-nejustificata-criterii-politice-crea-neincredere-sistemul-ba.htm

          "CEC este banca de la care fiica presedintelui, Ioana Basescu, a luat un credit de 1,028 milioane lei pentru cumpararea de teren agricol in Calarasi, dupa cum a spus chiar presedintele Basescu. Tranzactia a fost facuta in 9 septembrie 2013, potrivit unui comunicat al Ioanei Basescu."
    • -1 (13 voturi)    
      SI mai bine!! (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:27)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

      MOR de curioasa, CATE persoane pot sa cumpere teren agricol de CEA MAI BUNA CALITATE, in imediata apropiere a Statiunii de Cercetari Agricole Fundulea, cu NUMAI aprox. 1000 euro / hectar!!

      De asemenea, MOR de curioasa la CATI tzarani (sau, in general, persoane fizice) le-a dat CEC credit pe baza garantarii cu pamantul!!
      • +5 (13 voturi)    
        Esti in eroare! (Vineri, 15 noiembrie 2013, 13:13)

        ticbis [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Banca iti da un credit si poti garanta acel credit cu valoarea imobiliara a bunului respectiv, la o valoare stabilita de catre expertii bancii, care de regula este subevaluata de catre acestia in raport cu pretul real de piata.
        Asta inseamna ca daca nu mai poti sa-ti platesti ratele, banca isi recupereaza banii prin preluarea si vanzarea bunului respectiv, fara a pierde niciun ban.
        Pe de alta parte, ca sa obtii creditul respectiv trebuie sa faci dovada ca ai suficiente venituri ca sa-ti poti plati ratele si dobanda. Daca nu poti aduce aceste dovezi, degeaba garantezi cu bunul respectiv, pentru ca nicio banca nu e nebuna la cap sa dea un credit unui taran care nu are alte venituri decat cele primite de la stat ca ajutor social si sa se vada in situatia ca dupa prima luna sa fie nevoita sa vanda terenul respectiv.
        Garantarea cu valoarea bunului nu exclude cerinta de a dovedi ca poti sa-ti platesti ratele.
        De exemplu, rata pe care trebuie s-o plateasca Ioana Basescu este de cca 6000 de euro pe luna. Spune-mi si mie ce taran din Romania poate plati o asemenea suma luni in sir, sa zicem pana la prima recolta?
        Asa si eu pot sa cer credit ca sa cumpar hotelul Intercontinental si sa garantez cu el la banca; dar am oare bani sa platesc macar prima rata lunara a imprumutului?
        • 0 (0 voturi)    
          inutil (Sâmbătă, 16 noiembrie 2013, 12:20)

          Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

          sa explicati afaceri pe bani mari. Oamenii se uita cu suspiciune banuind ca sumele sunt tangibile doar prin matrapazlacuri.

          IN realitate, orice individ cu creier si capabil sa-si asume riscuri poate face o afacere pe bani mari.

          Numai ca multi oameni cu creier par sa fie ocupati cu uitatul in buzunarul altuia, sau o iau pe scurtatura de cumetrie.
    • +10 (12 voturi)    
      sunteti in eroare (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:47)

      Dan Tapalaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui georgeb

      Iata de ce

      Va redau comunicatul Ioanei Basescu: "In data de 9 septembrie 2013, am achizionat un teren in suprafata de 290,41 ha, in judetul Calarasi,de la o societate romaneasca avand asociat unic un cetatean italian.‎
      Terenul a fost platit dintr-un credit bancar ipotecar in valoare de 1.028.507,55 euro si din surse proprii pana la concurenta sumei de 1.306.845 euro , adica suma 278.337,45 euro. Pretul negociat fiind de 4.500 euro pe ha. Impozitul pe transferul proprietatii a fost achitat de Vanzator, conform prevederilor Codului Fiscal si a Normelor de punere in aplicare a acestuia.
      Creditul a fost contractat în condițiile pieții și în limitele legislației în vigoare, pe 30 de ani, de la o insitituție bancară, cu scopul achiziționării unui teren agricol si va fi rambursat in rate lunare. Pana in prezent am achitat 2 rate."
      • +3 (5 voturi)    
        Imi retrag acuzatiile. (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:55)

        georgeb [utilizator] i-a raspuns lui Dan Tapalaga

        Imi retrag afirmatiile in acest caz. Scuze. Imi permit insa sa-l trag de urechi pe colegul Vlad Mixich (judecand dupa semnatura articolului) care a dezinformat in sens opus:

        http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16021052-reactia-presedintiei-acuzatiile-ministrului-finante-basescu-avertizat-chitoiu-schimbarea-din-functie-sefului-cec-inainte-finalul-mandatului-nejustificata-criterii-politice-crea-neincredere-sistemul-ba.htm

        "CEC este banca de la care fiica presedintelui, Ioana Basescu, a luat un credit de 1,028 milioane lei pentru cumpararea de teren agricol in Calarasi, dupa cum a spus chiar presedintele Basescu. Tranzactia a fost facuta in 9 septembrie 2013, potrivit unui comunicat al Ioanei Basescu."
      • +7 (13 voturi)    
        Este o falsa problema! (Vineri, 15 noiembrie 2013, 13:32)

        ticbis [utilizator] i-a raspuns lui Dan Tapalaga

        1. Pretul de 4500 euro/ha este pretul pietei din acea zona pentru un teren agricol, deci nu a cumparat la pret de chilipir;
        2. Tranzactia s-a facut intre persoane fizice, deci n-a cumparat de la stat;
        3. Venitul unui notar public din Romania variaza intre 10000 si 25000 de euro lunar, in functie de experienta, vechime si vad comercial. Mentionez ca in toata Romania exista doar 2500 de notari publici si ca numarul lor este fix si reglementat de catre legile tarii si directivele Uniunii Europene;
        4. Rata lunara pe care trebuie s-o plateasca pentru acest imprumut este de cca 5000 de euro lunar, deci sub 50% din venitul realizat;

        Astea sunt date concrete si simple si sunt singurele care conteaza in speta de fata. Restul speculatiilor raman doar simple speculatii pentru fraieri.

        PS: Cred ca mult mai grava si mai demna de interes public si de ancheta jurnalistica este situatia lui Voiculescu, care a cumparat de la stat cu 100 mii de euro un teren care avea pretul de piata 15 mil. de euro!
        • 0 (4 voturi)    
          problema falsa pe jumatate (Vineri, 15 noiembrie 2013, 14:13)

          georgeb [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

          Sunt de acord cu tine legat de calculele de mai sus. Este insa un semn de intrebare valid in toata povestea: CEC ar fi acordat acelasi credit lui Ioana Ionescu, notar public cu venit intre 10,000 si 25,000 EUR, fiica lui Ion Ionescu, presedinte de bloc 10 etaje in Berceni, la fel cum a acordat creditul Ioanei Basescu? Suma maxima acordata pentru credite imobiliare sau ipotecare, conform site-ului CEC, este de 700,000EUR. Este legala depasirea acestui plafon? Sau s-a facut "exceptie" pentru ca Ioana Basescu are numele de familie potrivit?

          Suspiciunea de trafic de influenta, in conditiile unui credt de un milion de euro (nu 230,000 EUR cum am crezut eu pe baza surselor citate, eronate) acordat in conditii cel putin suspecte, este valida. Apropierea in timp intre momentul acordarii creditului si momentul interventiei lui Basescu la Chitoiu (o prostie monumentala dpdv al strategiei politice) este si ea cel putin suspecta.

          Ioana Basescu are voie sa isi ia credit, in conditii negociate cum crede mai bine, dar Traian Basescu, Presedintele, nu are voie sa fie atat de relaxat in legatura cu problema asta. Nu este normal sa faca o interventie, oricat de justificata legal/moral, in favoarea omului care e posibil sa ii fi ajutat fiica sa obtina un credit, in conditiile date (peste plafon, de vazut daca mai sunt si alte conditii preferentiale).

          Conform declaratiilor Ioanei Basescu rata pe care o plateste pare sa fie suficient de apropiata de cea pe care mi-o da calculatorul de rate al CEC; deci e destul de putin probabil sa fi negociat o dobanda preferentiala. Pe baza informatiilor disponibile, suspecta este depasirea plafonului de creditare si eventual justificarea venitului (vorbim de un notar, da, dar nu stiu cum se trateaza conform legii cazul asta).

          Tranzacia Ioanei Basescu trebuia sa ramana una privata, dar Traian Basescu nu avea voie, dpdv tactic, sa dea telefonul ala, oricat de justificat ar fi fost in alte situatii.
          • +2 (4 voturi)    
            Da!!! (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:09)

            ticbis [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

            Asa cum am expicat mai sus, numarul notarilor publici din Romania nu depaseste si nu are voie sa depaseasca cifra de 2500.
            Toate lumea si inclusiv bancile stiu ca acest tip de clienti (cu venituri sigure si foarte mari) sunt extrem de putini in Romanai, deci se vor "bate" in permanenta pentru atragerea lor spre credite si chiar vor fi dispuse in a acorda tot felul de discount-uri si facilitati doar pentru a-i prinde de clienti. Lucruri pe care nu le vor face niciodata pentru clienti "obisnuiti".
            Nu trebuie sa pierzi din vedere ca un notar public este practic "ales" pe viata; nimeni nu poate sa-l mai dea jos de-acolo si acestia pot profesa si castiga banii astia si la varsta de 90 de ani. Este o "casta" privilegiata in Romania si nu discut aici moralitatea castigurilor lor raportata la saracia in care traieste majoritatea populatiei.
            In al doilea rand, un credit de 1 mil de euro acordat pe 30 de ani unei asemenea persoane inseamna un castig numai din dobanda al bancii de inca 1 mil de euro. Asta explica de ce bancile se bat pur si simplu pe asemenea clienti!
            Spre exemplu, daca Andreea Esca care are de 20 de ani un salariu de 50000 de euro lunar ar dori sa faca un credit de 2 mil de euro, pur si simplu bancile s-ar lua la bataie la propriu intre ele pentru a o atrage ca si clienta! Si s-ar intrece in a-i oferi tot felul de discount-uri, facilitati si avantaje la credit. Deci acest tip de persoane isi vor putea negocia cu bancile niste avantaje la care romanul de rand nici nu viseaza. Dar asta nu inseamna ca fac ceva ilegal, asa se intampla in mod natural si perfect legal in toate tarile mapamondului! Asemenea clienti reprezinta visul si target-ul tuturor bancilor din lume, de 300 de ani!
          • +2 (4 voturi)    
            Completare (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:40)

            ticbis [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

            Revin cu o precizare: plafonul maxim pentru creditare de 700 de mii euro este o norma impusa pentru tranzactiile curente. Dar acest prag poate fi depasit cu aprobarea speciala a consiliului de administratie al bancii respective.
            In cazul nostru, dintre cei 9 membri ai consiliului de administratie al CEC Bank, 7 sunt numiti de catre USL. Deci orice alta speculatie de coruptie sau trafic de influenta nu se sustine! Logic si de bun simt!
            Daca maine Bill Gates ar solicita un credit la CEC Bank de 200 mil de euro pe termen de 30 de ani, sunt absolut convins ca in consiliul de administratie al bancii s-ar aproba fara nicio rezerva, in secunda doi! Iar functionarul care ar fi atras un asemenea client ar fi fost premiat, recompensat si declarat bancherul anului in Romania!!!
    • +5 (7 voturi)    
      Omule ai o firma ? (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:47)

      it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

      ... daca da, si faci activitate productiva, nu comert, ai incercat vreodata sa iei un credit sa vezi ce conditii ai?

      Nu conteaza suma.
    • +2 (6 voturi)    
      nu stiu ce intoxicare incerci sa faci... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:52)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

      "În data de 9 septembrie 2013, am achiziţionat un teren în suprafaţă de 290,41 ha, în judeţul Călăraşi,de la o societate românească având asociat unic un cetăţean italian. Terenul a fost plătit dintr-un credit bancar ipotecar în valoare de 1.028.507,55 euro şi din surse proprii până la concurenţa sumei de 1.306.845 euro , adică suma de 278.337,45 euro", arată Ioana Băsescu într-o precizare remisă agenţiei MEDIAFAX.
      • +2 (4 voturi)    
        Vezi mai sus raspunsul meu pt Dan Tapalaga (Vineri, 15 noiembrie 2013, 13:09)

        georgeb [utilizator] i-a raspuns lui nellino

        Nu e intoxicare. Este preluare din surse eronate.
      • 0 (4 voturi)    
        nu dati minusuri (Vineri, 15 noiembrie 2013, 13:45)

        georgeb [utilizator] i-a raspuns lui nellino

        Nu dati minusuri lui nellino, informatiile prezentate de el sunt corecte. Eu am preluat informatiile mele din surse gresite.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns pt.georgeb (Vineri, 22 noiembrie 2013, 7:11)

      Livut [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

      Ai dreptate .Orce banca este interesata sa de credite in condiotii de securitate deoarece din asta traieste si poate platii dobanzile depondentilor. In copnditiile creditului Dnei Ioana Basescu s-a analizat in consiliul de adiministratie si s-a considerat se popate oferii creditul de 1 mil roni ( nu Euro) in conditii de securitate privind rambursarea creditului - deci nu este nici o problema iar comisia pe care vrea s-o faca ponta este o aberatie fiindca banca raspunde de acordarea creditului fiind din banii deponentilor ei si nu de la guvern
  • +6 (10 voturi)    
    inca un scandal fabricat (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:11)

    Razvan_M [utilizator]

    Contractul de credit a fost validat de catre oameni de la CEC. Daca ar fi ceva nelegal acolo, acest lucru ar fi aparut deja in presa.

    Daca este ceva dubios in toata povestea asta, acela e motivul pt. care seful CEC este dat afara de PSD. Sau modul cum a ajuns Ioana Basescu notar public - se stie ca asta este o casta in care costul de intrare sare de 150.000 euro.
    • 0 (10 voturi)    
      CEC este banca detinuta de stat (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:38)

      it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      ... haida hai. Si eu pot avea un contract preferential cu dobinda de 0.1% la EUR. Ce parere ai? e furt ?
      • +2 (4 voturi)    
        esti sigur de dobanda de 0.1%? (Vineri, 15 noiembrie 2013, 13:27)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

        Daca dobanda este sub piata, atunci cei implicati trebuie trasi la raspundere. Daca nu, nu! Altfel despre ce vorbim?
        • 0 (4 voturi)    
          Asta spun si eu: sa-si publice contractul (Vineri, 15 noiembrie 2013, 14:42)

          it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

          sa vedem ca nu e o minarie la mijloc. Transparenta, asta cer.
      • 0 (4 voturi)    
        zau? (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:34)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

        Pai pe CE criteriu e "preferentialul" asta? :D

        Vreau si eu un contract cu dobanda 0.1 % - fa-mi te rog rost si mie de unul ;)
        De ANI intregi vizez un teren micutz, cu gradina de legume samd... hai, ca eu chiar STIU agricultura! Rambursez banii repejor, ca o sa am GARANTAT recolte bune ;)
        • 0 (2 voturi)    
          Cititi cu atentie .... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:43)

          it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          ... analfabetism functional ?
          • -1 (1 vot)    
            Ah, eu sufar de el ... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 16:51)

            it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

            :) sincer, n-am remarcat ironia. Mea culpa. :)
      • +4 (4 voturi)    
        Da e FURT! (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:58)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

        Orice dobanda "preferentiala"

        data doar unuia aflat "in aceleasi conditii" cu altii

        e FURT!
        • +2 (2 voturi)    
          Clar ! ... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 16:05)

          it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

          ...
    • +2 (8 voturi)    
      Nu iese fum... fără foc? (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:44)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      „Fiica lui Traian Basescu, Ioana Basescu, a câstigat în 2010-2011, în plina criza, aproape 250 de mii de euro , din afacerea ei notariala, scrie Jurnalul.ro.
      Cariera ei ca notar a început în 2007, când a obtinut putin peste 5 la examenul de titularizare. Potrivit Jurnalul.ro, cabinetul notarial a avut venituri de aproape 900.000 de lei înca din primul an.
      Un an mai târziu, Ioana Basescu îsi muta cabinetul notarial în complexul rezidential Baneasa din Bucuresti, iar veniturile îi cresc cu peste 400 de mii de lei.”
      Mai multe amănunte aici:
      http://www.ziare-pe-net.ro/stiri/ioana-basescu-a-castigat-in-2010-2011-in-plina-criza-aproape-250-000-de-euro-din-afacerea-ei-notariala2126991.html
      Sau aici:
      http://ro.stiri.yahoo.com/ioana-b%C4%83sescu-notarul-de%C5%9Ftept-face-afaceri-cu-remus-185239896.html

      Dar sigur că jurnalistul Dan Tapalagă are dreptate. Simpatizanți sau nu ai președintelui, mulți oameni de bună credință așteaptă să se facă lumină în hățișurile acestei afaceri cu... cântec.
      • +2 (6 voturi)    
        bonitate vs legalitate (Vineri, 15 noiembrie 2013, 13:31)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui marki

        Pai la venituri de peste 200k euro pe an cu cabinetul notarial orice banca ii acorda credit unui notar. Nu este nimic ilegal in asta, nici macar imoral. Pur si simplu castiga mai multi bani decat altii. Iar sa ai cabinetul in zona Baneasa inseamna vad comercial foarte bun.
        Intrebarea este cum a reusit sa devina notar. Iar aici ar trebui luati la puricat toti politicienii si rudele de politicieni care au intrat in aceasta casta inchisa.
  • +15 (27 voturi)    
    Cum de a obtinut Ioana Basescu o suma atat de mare (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:14)

    Duminica_Orbului [utilizator]

    Simplu: a oferit garantii multumitoare pt toti membrii consiliului director al CEC (format din PSD-isti si PNL-isti). Este totusi un notar cu o clientela formata din oameni cu multi bani, care fac tranzactii de ordinul milioanelor...
    Intrebarea e alta, dle Tapalaga: cum de a obtinut mama lui Victor Viorel Ponta un credit de 1,3 mil RON de la BRD, cand ea este o biata pensionara cu un venit de 1300 RON/luna?
    Colegul dvs Sabin Orcan spune ca are toate dovezile despre existenta acestui credit. De asta de ce nu va ocupati? Nu credeti ca e cel putin la fel de dubios?
    • +4 (10 voturi)    
      Vreau si eu sa fiu creditat in aceleasi conditii (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:33)

      it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui Duminica_Orbului

      ... de pe acum iti spun, degeaba bagi detergentul la inaintare, nu prea spala petele. Comentariul clasic: "da' si ala a facut."

      Pricepeti odata: nu conteaza cine fura. Fura de la voi, popor de imbecili, trebuie sa fiti la fel de intransigenti cu toti, indiferent cine e respectivul, care sint opiniile lui politice, etc.
      • -3 (5 voturi)    
        ia niste lectii (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:03)

        Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

        .... apoi drag ficior, ia tu niscai lectii de la matusa Tamara.

        Invata apoi si un picut de "artimetica" si vezi cam cat ar trebui sa fie rata pe care trebuie sa o platesti la asa un credit si cam cat ar trebui sa castigi tu. Da' lasa ca la castigat bani te invata Matusa.
        • +2 (2 voturi)    
          deci dupa tine unii Hoti sunt Hoti Buni (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:56)

          alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

          deci dupa tine unii Hoti sunt Hotii Buni

          iat Alti Hoti sunt Hotii Rai

          Am trait s-o vad si pe asta !
          • 0 (4 voturi)    
            la tine o fi altfel? (Vineri, 15 noiembrie 2013, 17:28)

            Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

            nu imi amintesc sa fi spus tu vreodata ceva despre Adrian Nastase. Nu de alta da' te stiu de mult dupa postari.

            Si faci mare confuzie logica. Nu am vorbit de hoti. Tu insa imediat te-ai gandit la asta. De ce oare?

            Revin. am sustinut ca matusa Tamara ar fi putut da lectii electoratului USL despre cum sa faca bani. Bani multi.
          • -1 (1 vot)    
            Poti merge si mai departe ... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 18:06)

            it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

            Astfel:
            1/ sint securisti buni si securisti rai
            2/ sint tortionari buni si totionari rai
            3/ sint unii care sint pe afara in ale economiei dar sint buni in economie, pe cind altii pe afara in ale economiei sint rai in economie (!)
            etc etc etc
  • +7 (11 voturi)    
    da! categoric, da! dar... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:19)

    solar [utilizator]

    ei bine, acest dar pe care l-am si fixat in "titlu" suna astfel: daca basescu are castig de cauza in toata povestea, atunci, asa cum el trebuie sa suporte rigorile legii , exact asa trebuie sa le suporte toti detractorii, calomniatorii si exibitionistii logicii si ai moralei!! cu alte civinte , toti care au gresit sa fie aruncati in puscaie si scosi din viata publica!! pentru ca e adevarat, in ultimii 4 ani s-a creeat in r0mania un climat extrem de deunator social si moral. acestui climat de ura si violenta extrema trebuie sa i se puna capat definitiv s chiar urgent.
    este mai mult decat evident ca e o lupta pe viata si pe moarte intre comunism- securismul romanilor prezent printre noi de 24 de ani si ceealalta parte a baricadei !! nu e de glumit cu situatia la care s-a ajuns. subliniez si repet. anul 2014 cu alegerile sale va fi un an infernal!!! suntem pregatiti oare pentru asa ceva???
  • +2 (10 voturi)    
    Da, sa publice conditiile de creditare (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:28)

    it_s__not_news [utilizator]

    .... corect, vreau si eu sa vad, sa-mi acorde si mie CEC-ul imprumuturi in aceleasi conditii.

    In rest, poate sa invite si pe Chevron sa-si puna sondele pe cimpurile lui (numai pe cimpurile lui) sa vad si eu cum mai face agricultura si ce-i da statul de pe urma exportului de gaze.

    Numai lustratia extinsa, concedierea intregii clase politice, ne salveaza.

    1. REFORMA SIST POLITIC

    1.1. Punctul 8+ de la Timisoara, lustratia generala. Este interzis de a candida sau a ocupa functii publice:
    i / Toti cei care au facut parte din nomenclatura comunista precum si cadre din fosta securitate
    ii / Toti cei care au condus Romania din 89 pina acum (senatori, deputati, consilieri judeteni, primari, consilieri locali, viceprimari, vice-presedinti ai consiliilor judetene, presedinti de CJ)
    iii/ Toti cei care au ocupat functii executive din 89 pina acum: prefectii, ministrii, primul ministru
    1.2. Introducerea de minime criterii morale
    i / nu au voie sa candideze condamnatii penal in prima instanta (la data electorala) sau definitiv (always).
    ii / nu au voie sa candideze cei care comit fapte ce nu sint de natura penala dar contravin normelor academice sau normelor profesionale (gen avocat dat afara din barou).
    iii/ nu au voie sa candideze cei care in ultimii 23 de ani au facut afaceri cu statul
    1.3. Micsorarea pragului electoral la 1%. Trebuie sa poti constitui un partid cu 10 oameni.
    1.4. De-permanentizarea: Nimeni nu are voie sa candideze pentru mai mult de 2 mandate la aceeasi functie. Valabil pentru cei alesi direct.
    1.5. Imunitatea parlamentara: restrinsa la opiniile politice
    1.6. Separatia puterilor in stat: Parlamentul nu are cum se substitui puterii judecatoresti. Blocarea cercetarilor penale sa nu mai fie la latitudinea parlamentului (v. cazurile recente).
  • -4 (8 voturi)    
    S-a defectat si Tapalaga :( (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:47)

    skanda7 [utilizator]

    De unde pana unde 1 milion de euro???? Realizezi ca ai umflat suma de aproape 4 ori?
    Mereu am apreciat la tine discernamantul si puterea de a fi obiectiv dar vad ca mai nou cam pui botul la mizeriile de pe antene. Trist.
    • +4 (8 voturi)    
      vezi ca tu pui botul ... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 13:02)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui skanda7

      mai cauta , mai citeste .. asa o sa intelegi ca defapt tu esti cel dezinformat !
      • +1 (3 voturi)    
        Corect (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:24)

        skanda7 [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        Ai dreptate, m-am informat gresit
    • +3 (5 voturi)    
      sunteti in eroare (Vineri, 15 noiembrie 2013, 13:07)

      Dan Tapalaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui skanda7

      A luat un milion credit, iar suma de 278.337 de euro este aportul ei. Acesta este comunicatul Ioanei Basescu din data de 7 noiembrie: "In data de 9 septembrie 2013, am achizionat un teren in suprafata de 290,41 ha, in judetul Calarasi,de la o societate romaneasca avand asociat unic un cetatean italian.‎
      Terenul a fost platit dintr-un credit bancar ipotecar in valoare de 1.028.507,55 euro si din surse proprii pana la concurenta sumei de 1.306.845 euro , adica suma 278.337,45 euro. Pretul negociat fiind de 4.500 euro pe ha. Impozitul pe transferul proprietatii a fost achitat de Vanzator, conform prevederilor Codului Fiscal si a Normelor de punere in aplicare a acestuia.
      Creditul a fost contractat în condițiile pieții și în limitele legislației în vigoare, pe 30 de ani, de la o insitituție bancară, cu scopul achiziționării unui teren agricol si va fi rambursat in rate lunare. Pana in prezent am achitat 2 rate."
      • -2 (12 voturi)    
        Interesant... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 13:48)

        Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui Dan Tapalaga

        Dna.Băsescu trebuie să plătească vreo 40 de mii de Euro/an. Banca dă la oricine un astfel de credit- pe 30 de ani ??? În 30 de ani pe terenul respectiv poate fi orice...apropo, nu cumva e vreo autostradă în pregătire pe-acolo ? Da de vreun agricultor care să-și facă prognoze pe 30 de ani ați auzit ? Sau de vreun președinte care dorește să spele niște bani murdari ???
        • +3 (7 voturi)    
          lasa ca-ti explica Tamara. matusa. (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:10)

          Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

          Lasa copile ca-ti explica matusa Tamara cum e cu operatiunile financiare.

          iar aia cu autostrada ..... sunt convins ca domnul Sova este un neprihanit....
          • +5 (5 voturi)    
            un hot + alt hot = 2 hoti (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:35)

            alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

            un hot + alt hot = 2 hoti

            nu zero hoti

            clar?
            • -1 (3 voturi)    
              operatiuni bancare (Vineri, 15 noiembrie 2013, 17:32)

              Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

              daca nu stii ce is alea operatiuni bancare inseamna ca toti sunt hoti!
        • 0 (4 voturi)    
          nope... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:19)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

          Daca luam numai ratele plus dobanzile aferente, trebuie sa plateasca MINIMUM vreo 75.000 euroi pe an!!
          Asta, in cazul unui credit cu conditii EXTREM de avantajoase pentru client - credit din ãla de care nu ai sa vezi tu vreodata :P :D
          • 0 (2 voturi)    
            Eh... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 23:40)

            Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

            Am împărțit și eu cât a declarat- da nu se știe niciodată....
      • -1 (3 voturi)    
        Imi cer scuze! (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:21)

        skanda7 [utilizator] i-a raspuns lui Dan Tapalaga

        Daca e asa cum spuneti imi cer scuze, probabil si ziarele de unde m-am documentat au inteles la fel de gresit sumele. E o suma mare si Basescu ar face bine sa prezinte niste documente care sa clarifice situatia altfel presa aservita USL o sa-l toace marunt pe tema asta. Daca e ceva putred acolo sa se aplice legea ... Ce e trist e ca doar din partea presedintelui asteptam onestitate/corectitudine si ne alarmam la orice semn de posibile abuzuri in timp ce restul ciocoilor isi vad nestingheriti de invartelile lor la adapostul presei ce ii maculeaza. Ioana a imprumutat niste bani, sa presupunem ca n-o sa-i returneze (banuiesc ca asta e teama USL-istilor). Guvernul a oferit pe nimic resursele tarii unor firme de apartament. Cred ca e evident in care din situatii Romania e mai dezavantajata. Si totusi uitati-va cum se reflecta asta in presa si la TV. Rusinos!
      • +3 (3 voturi)    
        atentie mare! (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:39)

        cinic [utilizator] i-a raspuns lui Dan Tapalaga

        dle Tapalaga. La tranzactiile intre parinti si copii NU se aplica grila notariala (oficial de la Uniunea Notarilor dinRO).
        Deci daca mama mea imi vinde o casa cu 2 lei este OK si vice-versa.
        Asa ca intrebarea cu ce va plati ULTERIOR presedintele terenul cumparat de I.Basescu este inutila.
    • -2 (2 voturi)    
      Atenție la... neatenție! (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:44)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui skanda7

      Dan Tapalaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui georgeb

      Iata de ce

      Va redau comunicatul Ioanei Basescu: "In data de 9 septembrie 2013, am achizionat un teren in suprafata de 290,41 ha, in judetul Calarasi,de la o societate romaneasca avand asociat unic un cetatean italian.‎
      Terenul a fost platit dintr-un credit bancar ipotecar in valoare de 1.028.507,55 euro si din surse proprii pana la concurenta sumei de 1.306.845 euro , adica suma 278.337,45 euro. Pretul negociat fiind de 4.500 euro pe ha. Impozitul pe transferul proprietatii a fost achitat de Vanzator, conform prevederilor Codului Fiscal si a Normelor de punere in aplicare a acestuia.
      Creditul a fost contractat în condițiile pieții și în limitele legislației în vigoare, pe 30 de ani, de la o insitituție bancară, cu scopul achiziționării unui teren agricol si va fi rambursat in rate lunare. Pana in prezent am achitat 2 rate."
  • 0 (10 voturi)    
    Dl.Tapalagă începe să devină interesant... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 13:06)

    Krokodilul Chichiricios [utilizator]

    Dacă un funcționar public cere în virtutea poziției altui funcționar public- sau privat- ceva- e cam chestie penală. Vezi Doamne cel din greșeală președinte e mai presus de lege.Că fură gume din birou sau că-și ia teren- cam același lucru...
    • 0 (10 voturi)    
      pai da (Vineri, 15 noiembrie 2013, 14:13)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      Se scufunda corabia si capitanul incearca sa scape doar el si familia lui cu barca de salvare. Trombonistii au simtit ca vor ramane sa cante singuri pe punte.
  • +4 (8 voturi)    
    :/ (Vineri, 15 noiembrie 2013, 13:32)

    titi_rulment [utilizator]

    Eu nu inteleg cum oameni aparent rationali si cu un nivel intelectual ce pare in medie pot fi atat de subiectivi si partizani in niste chestiuni ce privesc politicul
    Si aici ma refer la majoritatea celor care au postat mai sus care in mod evident trateaza subiectul la modul "si ce daca poate a facut vreo golanie...ceailalti sigur au facut mai multe".
    De parca daca unul incalca legea de 10 ori si altul o singura data, acesta din urma poate fi iertat pt ca e...vorba aia...mic copil pe langa celalalt.
    Credeam ca talibanizarea tine de un nivel scazut de educatie...dar se pare ca a trecut aceasta bariera
    • -2 (6 voturi)    
      Incredibil citi imbecili nu? .... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 14:57)

      it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui titi_rulment

      Zici Romania, zici IQ mic.
    • +2 (6 voturi)    
      Corect Bravo ! (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:45)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui titi_rulment

      Hotul e Hot indiferent din ce tabara face parte !

      Avarul e Avar indiferent din ce tabara face parte !

      Smecherul e Smecher indiferent din ce tabara face parte !

      Tradatorul e Tradator indiferent din ce tabara face parte !

      Lobbistul e Lobbist indiferent din ce tabara face parte !

      Poiticianul corupt si mincinos e Politician corupt si Mincinos indiferent din ce tabara face parte !

      Imbogatitul pe Spinarea Statului si a Populatiei
      e Imbogatit pe Spinarea Statului si a Populatiei indiferent din ce tabara face parte !


      Eu zic ca noi Toti Impreuna "sa ne vedem (mai atent) de oile noastre"

      si "sa nu mai punem lupii paznici la stana" !
  • -1 (7 voturi)    
    Exercitiu de simt practic (Vineri, 15 noiembrie 2013, 13:53)

    Keys [utilizator]

    Sa ne uitam la problema practic!
    Crede cineva ca PSD nu are informatii din interiorul CEC? Eu zic ca au.
    Daca ar fi ceva ilegal, sunt sigur ca Antenele ar fi urlat mult mai tare, si nu numai.
    Cat timp nu se intampla asta, acestea sunt pure speculatii, mai ales ca Ioana Basescu a dat declaratii presei. Si atat.
    Restul e circ.
  • 0 (18 voturi)    
    O pata groasa pe obrazul lui Basescu (Vineri, 15 noiembrie 2013, 13:56)

    alex1234 [utilizator]

    O pata groasa pe obrazul lui Basescu

    Intr-o tara in care salariile au fost taiate cu 25%

    de acelasi Basescu "din cauza crizei"

    Intr-o tara in care TVA-ul a crescut cu 5% tot de acelasi

    Basescu dupa ce s-a incercat taierea pensiilor

    Intr-o tara in care zeci de spitale si mii de paturi de

    spital au fost desfiintate tot de acelasi Basescu

    precum si sute de scoli au fost inchise "din cauza ca nu

    sunt bani" (alta minciuna atata timp cat redeventele pe

    resursele noastre sunt bacsisuri)


    Faptul ca familia prezidentiala bugetari sau functionari ai statului toata viata lor ( ministru , presedinte, parlam.,notar)

    cumpara 300 ha in valoare de 1 milion de euro

    luand diferenta de la o banca de stat e un scuipat la

    adresa populatiei care in marea majoritate a ei nu a

    vazut de

    cand e 3000 de EU la un loc d-apoi 1 milion de euro



    In plus chestia asta cu "privatizarea notarilor" care

    este un aspirator de supt bani pentru "cine trebuie sa ia

    usor bani" (si nu ma refer aici la toti notarii ci doar la cei catre care sunt redirectionate tranzactiile mari.

    De ce n-a pastrat Statul partea banoasa a acestor tranzactii?)

    e o alta hotie post-revolutionara in care bugetarul

    presedinte si-a plasat fiica proaspat absolventa

    de facultate de cativa anisori in timp ce majoritatea

    tinerilor de la noi sunt someri cu studii superioare


    Asa cum Varanul a devalizat ICA , Asa cum infractorul

    Nastase are 15 case sau cate o avea smecherul

    infractor

    iata ca acum a venit randul lui Basescu care plin de

    avaritia

    a mai aruncat un scuipat in fata celor pe care i-a

    nenorocit timp de 10 ani ca presedinte si inca 15 ani ca

    ministru si primar

    Intr-o tara pusa la pamant de masurile sale politice

    el si familia sa, cumpara 300 ha ca ultimul arendas

    fanariot luand imprumut de la o banca de Stat

    Sa faci asta in calitatea de presedinte al unei tari saracite sub conducerea ta e o Avaritie greu de descris dpdv moral (fie ca o fi legala sau ilegala)
  • +3 (13 voturi)    
    domnule Tapalaga (Vineri, 15 noiembrie 2013, 14:04)

    Gobelin [utilizator]

    mai vedeti odata declaratia de presa a lui Basescu:
    a vrut sa ia el creditul, s-a dus la CEC si nu i l-au dat, pentru ca nu se incadra cu salariul.
    in consecinta, a luat creditul fiica dansului, in conditii legale, pentru ca are venituri care se califica pentru credit.
    mai explicati-mi odata, despre ce trafic de influenta vorbim?
    ca e CEC sau nu, oricine poate lua credit de la banca daca se califica in conditiile bancii.
    restul e CanCan !
    • +1 (7 voturi)    
      1 mld lipsesc de pe vremea ... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:23)

      it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui Gobelin

      ... lu' tanti Udrea. Prietenii stiu de ce !

      ;)

      Lustratie extinsa, asta trebuie ....
      • -2 (4 voturi)    
        Hei, hei ... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:31)

        it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

        Asta trebuia sa apara mai jos, la dl DHondt ...
  • -4 (8 voturi)    
    romanul carcotas (Vineri, 15 noiembrie 2013, 14:18)

    DHondt [utilizator]

    Dupa domnul Tapalaga este mai bine sa furi de la stat sau din fonduri europene 4,8 milioane lei precum fac penalii din USL si nu este recomandat sa faci un credit!!!Bravo Domnule Tapalaga,ai devenit un inchizitor al cetatenilor romani care fac credite si un aparator al hotilor!!!Mult timp v-am apreciat ,dar se pare ca in ultima vreme aparati interesele penalilor,banii negrii au v-au napadit.!!
    • +3 (5 voturi)    
      Este mai bine sa Nu Furi Deloc (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:37)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui DHondt

      Este mai bine sa Nu Furi Deloc !

      Deci lasa smecheria asta cu

      "cum e ma bine sa furi" !
  • 0 (6 voturi)    
    chapeau! (Vineri, 15 noiembrie 2013, 14:45)

    taranistu [utilizator]

    monsieur Tăpălagă!
  • -2 (10 voturi)    
    Micii licurici și mlaștina... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 14:58)

    Krokodilul Chichiricios [utilizator]

    Dacă stăm strâmb și judecăm drept sunt chiar curios să văd cam cât câștigă fiica dlui. președinte ca notar la Cuca Măcăii. 10.000 Euro/lună ? Hai să fim serioși- sunt notari buni în București care nu fac atâta. Cine merge la Ioana Băsescu să-i încheie acte notariale ? În afară de camarila lui tac-su nimeni.
    Bun, trecem la punctul 2. Dl.Băsescu- ca orice funcționar de stat- ar putea să aștepte până iese din funcție- adică anul viitor- și să-și cumpere ce vrea. Simplu, ca să nu poată fi acuzat de nimic. Pentru că dacă dl.Dragnea e acuzat de intenție la niște evenimente neclare- dl.Băsescu poate fi acuzat de faptul că profită -contrar legii- de funcția domniei sale.
    Punctul 3. Dl.Ababiucii Sorin, absolvent al Institutului de Agronomie, dorește să cumpere un teren- să-și facă cultură de brocolli. Dl.Ababiucii are plan de afaceri bine pus la punct, e în parteneriat cu niște italieni și garantează cu recolta de pe un alt teren, recoltă estimată la 50.000 Euro/an. Va primi dl.Ababiucii creditul necesar ?
    • +3 (5 voturi)    
      Simplu "anumite tranzactii banoase" sunt redirecti (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:50)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      "Dacă stăm strâmb și judecăm drept sunt chiar curios să văd cam cât câștigă fiica dlui. președinte ca notar la Cuca Măcăii. 10.000 Euro/lună ?"

      Simplu "anumite tranzactii foarte banoase sunt redirectionate in mod repetat catre 'unii notari' "


      Practic prin "privatizarea notarilor" politrucii

      ce formeaza "clasa noastra politica"

      si-au mai asigurat un venit nesfarsit pentru ei si

      odraslele lor....
    • +3 (5 voturi)    
      Un posibil răspuns... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:54)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      „Sub pretextul cumpărării unui apartament, un reporter s-a întâlnit cu avocatul biroului notarial al Ioanei Băsescu. Aşa a aflat că fiica preşedintelui se ocupă de mai multe firme aflate în insolvenţă şi gestionate de compania Euro Insol.

      A urmat o întâlnire cu un broker al complexului, care i-a explicat reporterului că fiica cea mare a preşedintelui ar avea cele mai mici preţuri.
      Reporterul încearcă să afle dacă totuşi eventualii clienţi pot colabora cu un alt notar. Reprezentantul complexului îi dă de înţeles că ar fi cam complicat.

      Potrivit Sursa Zilei, complexul imobiliar este compus din şapte turnuri cu peste 750 de apartamente, dintre care s-au vândut mai mult de jumătate. Vânzările au început să meargă odată cu venirea lui Remus Borza, în noiembrie 2011, când a fost parafată şi înţelegerea exclusivă cu notariatul Ioanei Băsescu.
      "Noi am încercat să luăm legătura cu Remus Borza în vreo două rânduri şi nu am reuşit să interacţionăm cu dumnealui. Nici noi nu ne explicăm cum a ajuns tocmai la Ioana Băsescu. Cert este că firma Euroinsol, firma lui Borza, are un portofoliu impresionant. Are în jur de 120 de societăţi comerciale în diferite stadii, de faliment, de insolvenţă, de reorganizare judiciară. Noi am primit la redacţie câteva sesizări. Câteva persoane ne-au semnalat că au ajuns la complexele rezidenţiale şi au vrut să îşi cumpere un apartament şi s-au lovit de această situaţie în care li se impunea ca tranzacţia să fie efectuată şi legalizată prin notariatul Ioanei Băsescu", a spus Andi Topală, jurnalist Sursa Zilei, în cadrul emisiunii "Realitatea la raport".

      http://ro.stiri.yahoo.com/ioana-b%C4%83sescu-notarul-de%C5%9Ftept-face-afaceri-cu-remus-185239896.html
      • +1 (5 voturi)    
        E, floricele pentru fete... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 23:38)

        Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui marki

        Așa cum am mai spus, știu un notar care are cabinet în centrul Bucureștiului și n-are nici pe departe veniturile necesare pentru un astfel de împrumut. Omul e bun- altfel n-ar avea cabinet unde are- extrem de eficient și cu respect pentru clienții obișnuiți.
        Dna. Băsescu- notar- nu cumva spală bănuți pentru tăticul ? Există pe undeva o situație cu câștigurile domniei sale- atyunci când și omul de serviciu din ministere trebuie să-și dea declarația de avere ? Și dacă da, a fost cineva curios să vadă cam cum e- față de un notar din București ?
  • +5 (13 voturi)    
    Citesc si ma ingrozesc (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:29)

    Copy-Paste [utilizator]

    Sistemul comunsit a creeat intr-adevar omul nou: tamp si invidios.
    Problema e simpla:
    Un individ - presedintele in acest caz - crea sa cumpere teren in propria-i tara.
    De ce ? Simplu. Incepand cu 1 ian 2014 se va da liber la straini sa cumpere terenuri. Probabil preturile vor exploda ( in germania 1 ha= aprox 40000 euro) iar pretul terenurilor agricole se va duble in cel mai fericit caz. Deci e o afacere
    Deci, omul bine sfatuit nu scoate bani de la diverse matusi ci, se duce la banaca si solicita un credit care i se acorda ficei.
    Pentru asta banca, dupa ce verifica si documentele terenului( nu procuroarii fac asta) si solvabilitatea celei careia i se acorda imprumutul isi dau avizul.
    Cu ce se garanteaza, pai chiar cu terenul si cu veniturile domnisoarei.
    Nu vad nimic ilegal, ascuns si complicat.
    Sigur daca vrei sa murdaresti, poti s-o intinezi si pe Fecioara Maria, ca se vor gasi suficienti tampiti care te vor urma, mai ales in Romania unde nivelul de prostie atinge cote astronomice.
    PS: Cat priveste telefonul dat chitoiului noi nu stim exact cum s-a desfasurat conversatia, iar chitoiul daca era ceva in neregula ar fi trebuit sa iasa chiar in ziua umratoare si sa spuna ca asupra lui se fac presiuni. Dar n-a facut-o si a livrat informatia exact cand a considerat necesar, doar pentru a mai murdari si el unpic, ca oricum la alteceva nu e bun.
    • -2 (8 voturi)    
      aveti idee (Vineri, 15 noiembrie 2013, 16:01)

      Dan Tapalaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui Copy-Paste

      care sunt conditiile contractului? le cunoasteti? le-ati vazut? ce garantii aveti dvs ca seful statului a facut pe final de mandat o afacere cu o banca de stat fara a beneficia de mici privilegii? credeti pe cuvant tot ce va spun politicienii? evident, nu. n-ati raspuns nici la intrebarea: cum ar putea traian basescu sa preia contractul? el insusi a anuntat ca in scurt timp vrea sa transfera creditul pe numele sau. si daca habar nu aveti de toate astea, de ce vorbiti
      • +4 (8 voturi)    
        Stimate domnule Tapalaga (Vineri, 15 noiembrie 2013, 16:38)

        Copy-Paste [utilizator] i-a raspuns lui Dan Tapalaga

        Va multumesc pentru raspuns.
        Totusi, pentru contract exista parchet, DNA, ICCJ,ANI, FBI, CIA etc. Oricine poate sa-i faca o reclamatie si ma indoiesc ca USL n-ar fi profitat de situatie sa n-o faca. Cam astea sunt garantiile mele.
        Nu cred pe cuvant tot ce-mi spun politicienii ca altfel ma uitam la Antena 3 si nu citeam HotNews.
        Cat priveste declaratia ca-si va transfera totul pe numele lui, eu am luat-o mai mult ca o modalitate de protectie a Ioanei, si anume sa atraga toata zoaia pe el.
        Daca va fi ilegal, acest transfer exista de asemenea CIA, FBI, DNA, ICCJ,CEDO, Militia, etc si sunt sigur ca intr-un an de zile va raspunde, daca e cazul, la cati dusmani are.
        In rest cam vorbe in vant
  • -1 (9 voturi)    
    Mamaie, gura păcătosului... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:42)

    Krokodilul Chichiricios [utilizator]

    Evident că și atunci când te cheamă Ion Ionescu poți să ”Deci, omul bine sfatuit nu scoate bani de la diverse matusi ci, se duce la banaca si solicita un credit care i se acorda ficei. ”. El săracul- adică Băselu- zicea că s-a dus fiică-sa. Acuma dacă tu zici că dl.Președinte s-a dus acolo și după clasicul ”hă,hă,hă” le-a zis ”ia dați-i un credit și lu asta mare care câștigă de nu mai poate în afaceri notariale din Pârșenii de sus”. te cred și mă minunez- da mai bine invidios decât idiot...
  • -7 (9 voturi)    
    Un fost presedinte, dar un nou fermier. (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:47)

    Supravietiutorul [utilizator]

    Nu are decat o singura solutie: să-și dea demisia din functia de Presedinte si să cumpere un nou teren, din banii dansului (altfel, va fi mancat de caini, precum Oliver Cromwell!).
  • -1 (7 voturi)    
    repartizata ca notar in Vrancea (Vineri, 15 noiembrie 2013, 22:35)

    T-Ora [utilizator]

    Acum cativa ani presa scria despre notarul Ioana Basescu, care de-abia se descurcase la concursul respectiv, reusise a 32-a din 45 de persoane admise si era repartizata ca notar intr-un sat din Vrancea.
    Cativa ani mai tarziu, domnisoara notar isi permite un imprumut de un milion de euro si ne flutura prin fata ochilor venituri de zeci de mii de euro pe luna; cam mare distanta dintre repartitia intre un sat vrancean, care arata exact nivelul; profesional al domnisoarei notar, si ceea ce-si permite astazi.
    Eu nu pot intelege cum legea poate permite asa ceva, cum e posibil sa ai LEGAL asemenea venituri cand te afli la coada clasamentului unui concurs.
    II rog pe admiratorii si aparatorii domnisoarei notar sa ne explice cum se poate ca o asemenea mediocritate profesionala sa ajunga sa aiba asemenea venituri, fara sa aiba niste proptele serioase.
    Pentru cei curiosi unul din articolele care relateaza "succesurile" domnisoarei notar la concursul de notar:
    adevarul.ro/news/societate/ioana-basescu-repartizata-notar-vrancea-1_50ac24ff7c42d5a6638543e6/index.html
  • -1 (7 voturi)    
    Rezumativ... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 23:46)

    Krokodilul Chichiricios [utilizator]

    Dacă ești fata lu tata - ești angajată la Luxten pe post de manechinuită. Iei un credit pentru care să mă ierte Dumnezeu- dar Băssilă+CEC-ul ne consideră pe toți stupizi- pentru că în REALITATE nimeni nu-ți dă astăzi un credit pe 30 de ani- adică poate până când va lovi cometa- pentru AGRICULTURĂ- altfel am avea o agricultură reală făcută de oameni care se pricep. Și evident, așa cum spunea hăhăind dl. președinte- nici pe departe că va pune oarece în brazdă- cum ar fi sâmburele de măslină din Martini- ci o să aducă o firmă...mare e grădina CEC-ului și doar președintele nostru precum Adam stă întrânsa. Sau suntem niște imbecili în comedia ”Băsescu se face că se face fermier”. Apropo, acum vreo 2 luni- dacă nu mă-nșel- spunea că se întoarce pe mare. Acum o lună- că rămâne în politică.
  • -1 (9 voturi)    
    Ce aflăm noi din contract... (Sâmbătă, 16 noiembrie 2013, 0:56)

    Krokodilul Chichiricios [utilizator]

    Din câte știu eu imobiliarele din contract au legătură cu agricultura cât am și eu- adică 0. Iarăși un teren cumpărat de la un cetățean italian al naibii cu sediul în Monaco și cu teren în comuna Nana ne spune nouă ce ?
    1. Că dl.Băselu și-a tras niște bani de după- și că îi va da înapoi când își va vedea CEC-ul ceafa- monegascul respectiv a fost așa un fel de floricică pe colivă- o să dispară și el și banii- care uite că nu mai merg în conturile lui Băssilă cum scria dl.SRS- ci mult mai simplu- face monegascul un cont pe numele lui Băse și succesorii- la o bancă care n-are treabă cu România- ia și el un comision și ura și la gară.
    2. Că Băsescu nu prea știe ce e aia agricultură- și nici fică-sa- sau că ne spun nouă povești. Imobiliarele sunt oarecum altceva.
    3. Că CEC-ul îi va da în curând un alt împrumut uneia dintre fete pentru ceva terenuri în Lună, pe Marte, etc.
    4. Dacă doamna Băsescu scoate 30.000 lei /lună cel puțin (Atâta am înțeles că trebuie să dea înapoi) din notăreală în Cuca Măcăii chiar că are dreptate Băse că învățământul românesc pregătește fraieri- să-l reformatăm spre notăreală- dar înainte aș fi extreeem de curios să văd și eu câți bani scoate IB lunar (cred că ar trebui să dea declarații la fisc, nu ?). Și să moară de ciudă notarii din București.
  • -1 (5 voturi)    
    explicatii simple (Sâmbătă, 16 noiembrie 2013, 3:45)

    redmc [utilizator]

    Treaba cu directorul CEC e mult mai simpla. Basescu a intervenit din jena pt ca cineva care a ajutat-o pe fiica lui sa ia creditul in mod absolut legal e executat politic. Probabil ca i-a zis lui Chitoiu, n-are nici un rost sa faceti asta, miroase clar a vendeta politica. Mai multe nu putea sa faca, tavalugul USL a inlaturat sute, poate mii de oameni dintre care multi independenti si competenti, doar pt ca nu erau aserviti partidului.
  • -1 (5 voturi)    
    Nu va admir, (Sâmbătă, 16 noiembrie 2013, 10:14)

    Skeptical [utilizator]

    domnule Tapalaga.

    Traian Basescu a facut infinit mai mult bine tarii decit dv.

    Aveti impresia gresita ca a fi "echidistant" intre bine si rau va face un cavaler al obiectivitatii.

    In realitate, deveniti un agent USL involuntar.

    Felicitari, daca asta v-ati dorit.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi