Putregaiul

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 16 octombrie 2012, 17:47 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Mircea Cartarescu afirma ca se gandeste la exil. Pentru prima data dupa 89, mari personalitati  vad in parasirea tarii ultima forma de protest si autoprotectie in fata degradarii propriei tari. Cand un scriitor de calibrul lui Cartarescu, recunoscut international prin includerea sa in mod repetat sa pe lista potentialilor castigatori ai premiului Nobel pentru literatura, isi cauta alta patrie, inseamna ca poporul sau e in pericol de moarte. Confiscandu-i valorii dreptul sa respire aerul tarii in care s-a nascut, condamni un popor la moarte prin asfixiere. Dupa bulversarea valorilor, asistam la executarea si alungarea lor.  

Tot mai multi oameni valorosi decid sa faca pasul afara, cautandu-si o noua patrie. Pana si personaje mai putin onorabile din spatiul public pretind ca au ajuns la o limita a suportabilitatii si fug cat vad cu ochii. Aleg sa inceapa o viata noua in alta tara, hulind in urma lor o Romanie apocaliptica. S-a declansat astfel al treilea val de fugari din iadul romanesc, dupa mineriadele din anii 90 si dupa deschiderea granitelor in 2007. Al treilea val a inceput imediat dupa referendumul din vara lui 2012, dupa tentativa esuata de lovitura de stat, dupa revolutia penalilor. Nu mai e doar perspectiva economica tot mai sumbra cea care-i alunga - ci atmosfera de nerespirat, lipsa totala de perspectiva.

De cine fug toti acesti oameni? De ce se rup din radacini? Ce i-a ingrozit pe ei si nu vedem noi? Ce-i alunga? Acelasi lucru: o Romanie schimonosita in ultimii 23 de ani de o mana de personaje, cam unele si aceleasi, din politica, afaceri si media. Ele controleaza sistemul de peste doua decenii. In esenta, mare lucru nu s-a schimbat. La PSD jocurile le fac eternii Viorel Hrebenciuc si Dan Ioan Popescu. Unul dintre cei mai bogati oameni din Romania s-a intors in peisaj si-l consiliaza/papuseaza pe Victor Ponta, zisul lider. La PNL, Dan Voiculescu a ajuns strateg, restul e turma tacuta. La PDL, tot Vasile Blaga, Adriean Videanu. Cam astia sunt la vedere. Ce nu-i la vedere: Buzaianu, Bittner, Petrache, Popoviciu, mai recent Dobrescu, Schwartzenberg si alte nume sinonime cu zeci si sute de milioane de euro. Pana si astia s-au saturat sa-si rontaie averea intr-o Romanie descompusa de uratenie si prostie, asa ca s-au refugiat la Monaco. Despre ei si afacerile lor cu statul sau cu diversi politicieni tot vorbim de doua decenii.

Cred ca numarul oamenilor-cheie, care fac si desfac in Romania, nu trece de 50-100. Majoritatea sunt neclintiti din 90 incoace. Nu va pierdeti in detalii, nu va amagiti cu doua-trei exemple izolate, cu unul-doua nume aparent proaspete. Astea nu conteaza in ecuatia puterii. Ei sunt marginalii, papusile suite in vitrina pe post de odorizante, pentru a mai improspata aerul imputit al sistemului. Ca sa fim onesti pana la capat, in mica noastra lume rasturnata, pana si numele onorabile sfasesc prin a ajunge paria.

Adevarul crunt e altul: Dan Diaconescu, urmasul lui Vadim Tudor, este tot ce a putut livra nou sistemul politic romanesc dupa disparitia partidului Romania Mare. E singurul produs vandut ca proaspat - in realitate stricat inainte de a expira. Iar adevarul si mai trist e ca personaje sinistre ca Gigi Becali - esenta raului - nu dispar niciodata din galantarul puterii, ci revin mereu, adancind foamea de normalitate si frustrarea celor care viseaza revolutii si schimbari.

Fals si nedrept, vor tipa unii. Romania este si tara micului progres insitutional, care i-a trimis dupa gratii pe Adrian Nastase, Sorin Ovidiu Vantu, pe multi alti parlamentari si primari. Romania este si tara in care retelele lui Catalin Voicu din justitie s-au destramat, in care influenta toxica a unor personaje gen Mitica Iliescu s-a diminuat vizibil in ultimii ani. Apropo, includeti-i si pe acestia in lista scurta de 50 de nume care fac si desfac. Insa tocmai asta e problema. Romania nu a progresat institutional decat aparent si reversibil. In realitate, Romania se prabuseste sub propria mizerie, se izoleaza in delirul anti-occidental si anti-european al noilor sai lideri. Vechile retele sunt inlocuite de altele noi, parca mai agresive si rapace decat ale predecesorilor.

Meritul functionarii unor institutii cheie mai sta in cativa oameni, fie ca se numesc Daniel Morar, Mugur Isarescu, Monica Macovei si alti cativa, tot mai putini. Pe Traian Basescu unde il asezam? Are si bune si rele. A infruntat zeii sistemului. El insusi, crezandu-se zeu, a zguduit sistemul din temelii cand avea puterea totala. Acum tace sub talpa lor, sleit de putere, intrebandu-se, poate, unde a gresit (si a comis destule erori), ce a facut prost (a promovat un lung sir de catastrofe in pozitii cheie din administratie si politica), cum a ajuns redus la tacere tocmai de cei care au asigurat in ultimele doua decenii supravietuirea si perpetuarea unui sistem putred si corupt.

Putregaiul s-a intins in tot spatiul public, cancerul a ajuns la maduva. Valorile nu doar ca s-au rasturat si bulversat total, dar cei care au curajul sa ramane in picioare sunt alungati, executati sau, in cel mai bun caz, ignorati.  Vedem cum sunt sufocati astazi Cartarescu, Plesu, Patapievici, Tismaneanu sau Liiceanu de calaii ratiunii si bunului simt, calcati in picioare de prostie si ignoranta. Pe scena defileaza in mars triumfal minciuna, impostura si coruptia, intr-o harmalaie si confuzie de nedescris. As vrea sa spun, totusi, ca se mai poate face ceva, ca nu e totul pierdut si ca mai exista speranta. Pentru prima data, imi pare ca nu mai vad clar linia orizontului. Imi cer scuze ca nu mai gasesc resurse de optimism. Ma incearca un sentiment straniu de solidaritate trista cu cei care pleaca sau raman resemnati. As vrea sa oferiti voi cateva motive menite sa convinga ca putem, totusi, merge mai departe.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

Avertismentul celor mai buni bucatari din Romania. Ce se intampla atunci cand combini tigarile cu mancarea

Legile din Romania ii apara pe fumatori de nefumatori si nu invers. Cei mai buni bucatari din Romania insa atrag atentia asupra efectelor neasteptate pe care fumul de tigara le produce in restaurante.








16715 vizualizari
  • +41 (47 voturi)    
    Important (Marţi, 16 octombrie 2012, 17:58)

    methylique [utilizator]

    Este foarte important ca asemenea mesaje de "oroare" sa se vada la teve, in presa, in retelele de socializare. Asa vad oamenii "obisnuiti" cat de grava e situatia.
    Si poate tin minte pana la alegeri. ;)
    • -10 (16 voturi)    
      As spune... (Marţi, 16 octombrie 2012, 23:55)

      lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui methylique

      Biune c-au respirat aer "curat" pe vremea lui Basescu!...

      De la Nae Ionescu, intelectualii romani n-au facut decat sa se pacaleasca lourdement, se fourvoyant a la politique...
  • -39 (49 voturi)    
    ars longa (Marţi, 16 octombrie 2012, 17:58)

    Mazeta [utilizator]

    Cărtărăscule, stai în țară și suferă alături de ceilalți români care nu beneficiază de stipendii grase. Tu te vei chinui un pic, dar opera ta va avea de câștigat.
    • +25 (29 voturi)    
      domnu Mazeta (Marţi, 16 octombrie 2012, 19:30)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      eu sint dispus sa te stipendiez cu vreo 40000 de euro vreme de 10 ani. Domnia voastra poate sa obtina o nominalizare la Nobel in acest interval ?
      sa maresc miza la 80.000 de euro ? dar cei ceilalti romani la care faceti referire? se baga vreunul ?
      Daca nu reuseste insa vreau banii inapoi cu dobanda bancara.
      • +11 (11 voturi)    
        Re: ars longa (Miercuri, 17 octombrie 2012, 1:12)

        Paul.Oprea [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Domnu' ars longa...

        O societate civilizată ar fi de ajuns.
        Una a valorilor.
        40,000 de euro pe an de căciulă între fițele din Pipera/Dorobanți sau provincialismul cultural din media nu pot înlocui nici emulația intelectuală nici lipsa de informație pertinentă și suculentă și nu pot nici simula concurența sănătoasă a ideilor.
        Pot cel mult cumpăra un apartament măreț și un nivel de trai îndestulător (în condițiile bizare în care coșul zilnic e mai prost și mai scump, gram la gram și produs la produs, decât în Europa de Vest).
        Ar trebui să fii suficient de țicnit sau de puternic sau de hotărât încât să poți trăi într-o bulă de cristal, izolat de mitocănia și agresivitatea în creștere.
        Iar 40,000 de euro stimabile... un venit de care se râde cu poftă în Huedin, că se face săptămânal pe-acolo - dar și salariul unui cercetător (uneori în cercetare fundamentală) în Vest, poate chiar unul dintre viitorii candidați la Nobel. Poate-i întrebi pe ei ce-i motivează. S-ar putea să nu-ți placă ce auzi.
    • +9 (9 voturi)    
      Salam cu soia... (Marţi, 16 octombrie 2012, 21:00)

      predel [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ...sa manance si capra vecinului!
  • +23 (23 voturi)    
    oamenii (Marţi, 16 octombrie 2012, 18:00)

    Angoasat [utilizator]

    au lideri dupa chipul si asemanarea lor..suntem un popor destul de tanar in comparatie cu alte state..astfel de manevre denota lasitate..nimic si nimeni nu se schimba peste noapte..daca 23 de ani de la revolutie ne-au adus aici suntem in vertexul ei peste inca 23 o sa ajungem la un echilibru asemantor cu cel din perioada interbelica..
  • -23 (47 voturi)    
    bateti campii.. (Marţi, 16 octombrie 2012, 18:04)

    Vladutz_Anton [utilizator]

    ..cu gratie. Daca ce-a fost in ultimii ani a fost rau, cum a fost oare perioada dinainte de 89 ? Nu cumva cei care ne tot ameninta cu fuga afara sunt frustratii care incearca sa arunce pe altii neimplinirile proprii ?

    Nu cumva cei care arunca cu noroi in Romania sunt cei care se holbeaza non stop la TV si se umplu de fiere, in loc sa faca ceva util ?

    Duce-ti-va fratii mei, afara, daca nu va place aici, si nu ne mai amenintati, pe noi, cei care mai suntem inca prin zona, ca de-aia am vrut in UE, sa ne deplasam liber.
    • +19 (21 voturi)    
      tinerelule (Marţi, 16 octombrie 2012, 19:16)

      gmariu [utilizator] i-a raspuns lui Vladutz_Anton

      eu nu pot decat sa iti dau un minus. dar, la un moment dat o sa te invete viata sa iti masori cuvintele...
  • +30 (34 voturi)    
    fara orizont (Marţi, 16 octombrie 2012, 18:06)

    Zeroth [utilizator]

    Toti cei ce conteaza astazi sunt pe lista neagra a noii puteri. Toti cei apreciati la nivel european starnesc cosmaruri celor de la varf.
    Problema nu este doar existenta acestor indivizi carora valoarea le da dureri de cap. Ci faptul ca ei se afla in varful preferintelor electorale. Si impotriva unei dictaturi mai ai speranta revolutiei dar cand poporul asta doreste...ce sa mai astepti?
    De la aceasta realitate...ce orizont sa mai vezi?
    • +5 (7 voturi)    
      Ceva se va intampla (Miercuri, 17 octombrie 2012, 9:51)

      Adi_rus [utilizator] i-a raspuns lui Zeroth

      Undeva putregaiul asta se va rupe, veti vedea. Eu ma uit la ce se intampla in Ardeal. Oamenii de-acolo, mai ales cei din grupul PSD de la Cluj sunt tot mai dezamagiti de liderii politici din Bucuresti. Cititi ultimele editoriale scrise de Vasile Dancu si Sabin Gherman. Si cititi si comentariile la acele articole. Ardelenii vorbesc deja tot mai mult de independenta fata de mitici. Vorbesc deja de referendumuri cum se vor face in Catalunia, Scotia si Flandra. Vorbesc de modelul Kosovo.
      Baietii astia de tipul Ponta, Antonescu dar si Videanu, Boureanu par atat de afundati in spolierea resurselor statului incat nu-si dau seama ce se intampla in jurul lor.
      Ma tem ca orizontul de care ziceti d-le. Tapalaga arata o Romanie esuata, o Romanie rupta in bucati pe vechile provincii istorice dupa modelul iugoslav. Pana la urma poate ca n-ar fi asa rau. Cei din Ardeal clar o vor duce mai bine pentru ca ei au PIB-ul cel mai mare si sunt oameni seriosi, inclusiv printre politicienii de-acolo nu gasesti figuri precum cele din Moldova sau Oltenia. Iar pe ceilalti probabil o astfel de miscare ii va trezi la realitate. Asta e. Istoria si viata ne-au dovedit intotdeauna ca un rau care este tolerat in forma continuata (putregaiul si coruptia de care spuneti dvs.) la un moment dat va genera o consecita neasteptata.
  • +16 (26 voturi)    
    Dane, gandeste pozitiv, Dracu nu e chiar asa negru (Marţi, 16 octombrie 2012, 18:07)

    ovidiu35 [utilizator]

    cateva argumente:
    1.Romania este membra UE si la Bucuresti vin maine cei mai importanti lideri europeni
    2.Legile pentru aplicarea Noului Cod Civil si Penal o sa isi faca in curand efectele si Calomniile se vor lasa cu ani grei de temnitza
    3- Presa este libera . Cultura la fel.Si oamenii.Inca pot pleca, DIn Turkmenistan, nu!
    4. Ura din societate vine prin ecranul televizoarelor, de la Fabrica de Ura antena 3. Am m-ai spus-o , de aia maghiarii sunt fericiti, pentru ca Antena 3 nu subtitreaza/dubleaza emiunile in limba lor
    5.Romania de dincolo face o presine colosala ca lucrurile sa se schimbe. Deja celor plecati le-au disparut cei dragi si nu mai trimit bani spre tara.Preturile caselor cad, odata ce sunt vandute de banci sau de cei plecati, si cu ele economia
    6. Despre Basescu, nu sunt de acord.Este raul cel mai mic, dar raul in care Bruxelles are incredere. Nici Diaconescu nu e singurul personaj nou al politicii romaesti. uita-te la Neamtu sau Papahagi.Iar presedintele Romaniei va fi Oprescu, din pacate.
    7. Mai e mult pana cand din ROmana va fi ramas doar Mania!
    • +14 (14 voturi)    
      speranta ? (Marţi, 16 octombrie 2012, 23:07)

      Joan [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu35

      trebuie sa recunosc ca afirmatia despre vizionarea postului antena 3 in secuime e gratios de adevarata :))
      Si eu sunt plecat si ma gandesc ca pana in 2020 sa revin in Romania (plecat fiind doar din 2010). Ma simt f bine in tara de adoptie. Intr-un viitor nu f indepartat am sa am probabil si copii aici. Singurul lucru care ma face sa ma gandesc la o revenire este faptul ca imi doresc ca familia mea sa fie una romaneasca, sa nu ne desnationalizam. Nu vreau copiii mei sa ajunga sa stalceasca limba romana sau sa nu stie a vorbi cu bunicii lor. Sau mai rau sa nu doreasca sa fie romani insusindu-si cultura si limba locala, desigur superioare si care le-ar asigura un drum mai usor in viata. Aici este marea provocare pentru cei plecati pe meleaguri straine. Insusi poporul roman s-a format prin contopirea a doua culturi una fiind superioara celeilalte. Noi cu ce argumente ne vom creste copii in iubirea limbii si culturii romanesti cand tara noastra, membra UE si aliat al Statelor Unite este coada cozii in Europa, cea mai inapoiata tara (poate doar Albania sau Moldova sa ne concureze). Poporul roman crediteaza de ani de zile aceleasi figuri prafuite si voteaza fara pic de discernamant si din ce in ce mai des contra diverse foloase (bani sau bunuri). Nu numai votantii lui Dan Diaconescu sunt alienati mintal !! Toti cei care isi vand votul si viitorul pe 2 parale, cei care cred in facerile de bine ale diversilor moguli, in bunastarea Romaniei izolata de Europa si cu fata catre rasarit (ca a fost mai bine cu rusii 50 de ani), toti acestia ne-au determinat sa plecam. Romania a ajuns un fel de Venezuela a Europei, o tara in care noua oligarhie promite ca va da mancare la toata lumea si o sa ajunga pentru toti. Asta crede poporul acum dupa 23 de ani de libertate. A ramas in anii 80 cand era bine daca Ceausescu ar fi dat mai mult de mancare. Asta e electoratul care se prezinta la vot si care decide soarta unei tari, noua tuturor si copiilor nostri. La ce se intoarcem atunci ?
      • +11 (11 voturi)    
        Dezradacinarea (Miercuri, 17 octombrie 2012, 1:21)

        emigrant [utilizator] i-a raspuns lui Joan

        Lichelele generatiei noaste au acum puterea si ptr ca mult prea multi oameni capabili au plecat. Cei care pot si vor sa contribuie la inlaturarea derbedeilor ar trebui sa incerce sa se intoarca. Recunosc, este greu. Si eu am cochetat cu ideea dar am renuntat. Dezradacinarea este ireversibila. Copiii dvs vor stilci limba romana. Mai rau e ca si dvs veti uita cu timpul..
      • +3 (3 voturi)    
        Pai cultura poporului si saracia sunt de vina (Miercuri, 17 octombrie 2012, 10:00)

        Adi_rus [utilizator] i-a raspuns lui Joan

        Cand Dan Diaconescu iti pune pe lista penali vidanjati de la celelalte partide precum Monica Iacob Riti si altii, iar oamenii ii vor vota, atentie nu pentru ulei sau zahar ci pentru ca ei chiar cred ca Dan Diaconescu e sincer si vrea binele poporului, atunci ce sa ne mai intrebam?
        Sa mai vorbim de cei saraci de la sate care voteaza pentru ulei, zahar, galeti, biciclete, etc.?
        Asta e starea poporului, Lipsa de educatie, lipsa de discernamant si saracia musca crunt din pacate din modul cum isi croieste acest popor viitorul.
  • +17 (21 voturi)    
    @Dan (Marţi, 16 octombrie 2012, 18:07)

    bogdan192 [utilizator]

    Cand citesc ce scrii nu pot sa ma gandesc decat la Jurnalul Fericirii cu ale sale 3 solutii de a rezista unui sistem dement-totalitar.

    In special la alegerea lui Churchill.
  • -22 (38 voturi)    
    Ce prosteala (Marţi, 16 octombrie 2012, 18:07)

    ViorelSandu1319195823917 [anonim]

    vai ce tragedii!
    Frate, nu pleaca nimeni nicaieri, viata la Romanica merge mai departe la fel. Autovictimizare de doi lei.
    Iar pt Nobel in mai se face o lista scurta pe care nu o stie nimeni: "Potential recipients of the Nobel Prize in Literature are difficult to predict as nominations are kept secret for fifty years until they are publicly available at the The Nomination Database for the Nobel Prize in Literature. Currently, only nominations submitted during the years 1901 and 1950 are available for public viewing".
    Cartarescu a fost doar propus de o organizatie romaneasca impreuna cu alti vreo 200 de scriitori. Asta-i tot.
  • -6 (26 voturi)    
    Premiul Nobel (Marţi, 16 octombrie 2012, 18:08)

    CMXI [utilizator]

    Sa ne intelegem putin: Mircea Cartarescu a fost considerat de diverse persoane ca posibil castigator al premiului Nobel. Aceste diverse persoane nu au legatura cu Fundatia Nobel. Dupa cum insusi Cartarescu recunoaste, este vorba in principal despre o casa de pariuri. Acum nu ca as vrea sa il denigrez pe Cartarescu, dar putina exactitate nu strica. Nominalizarile la premiile Nobel nu sunt dezvaluite timp de 50 de ani - probabil pentru protectie, evitarea unor scandaluri, etc.
    Eram curios sa vad cat de aproape a fost efectiv de castigarea acestui premiu.
  • +15 (25 voturi)    
    Aveti dreptate, dl. Tapalaga (Marţi, 16 octombrie 2012, 18:11)

    Marius Ogrean [utilizator]

    Si eu eram super optimist inainte, dar cu trecerea timpului, imi dau seama tot mai mult ca nu sunt sperante pe termen scurt.

    Desigur, daca mai avem rabdare vreo 20 de ani, va fi bine si in Romania.

    Din pacate, 20 de ani inseamna o viata de om, care s-ar pierde in aceasta gloata de oameni fara minte si fara valori.

    Pana la urma tot Dan Voiculescu va castiga...cu antenele.
    • +14 (16 voturi)    
      Nu e chiar asa (Marţi, 16 octombrie 2012, 18:52)

      R.A.Muresan [utilizator] i-a raspuns lui Marius Ogrean

      Dan Voiculescu va putea conduce Antenele dupa plac, nu cred insa ca va mai cistiga un scaun de parlamentar. Pina una alta, el trebuie sa dea socoteala de fals in declaratii. El a declarat in scris pe propria raspundere ca nu a colaborat cu Securitatea. Dosarul sau CNSAS se afla la procurorii Parchetului General (vezi chiar EVZ de azi).
      • +4 (4 voturi)    
        Hahaha (Miercuri, 17 octombrie 2012, 10:02)

        Adi_rus [utilizator] i-a raspuns lui R.A.Muresan

        Tu chiar crezi asta? Pe cat punem pariu ca Dan Voiculescu va castiga in alegeri in colegiu sau? Care apropo e in Bucuresti nu in nu stiu ce sat unde oamenii nu stiu ce voteaza sau voteaza pentru zaharul si uleiul pe li-l da primarul.
        Din pacate cred ca tu ai o perceptie gresita despre marea masa a poporului roman. E prea multa lipsa de educatie, discernamant iar saraci musca si desfigureaza efectiv comportamentul oamenilor.
    • +13 (15 voturi)    
      sigur, sigur? (Marţi, 16 octombrie 2012, 20:01)

      palul [utilizator] i-a raspuns lui Marius Ogrean

      Nu prea inteleg pe ce bazezi cand spui ca o sa fie bine in Romania peste 20 de ani. Eu nu sunt convins deloc.
      De ce? Pai a mai zis unu cam la fel, prin 1990. Unu Brucan, mare vedeta. Si l-am injurat. Pai cum adica sa spuna ca romanii au nevoie de 20 de ani sa-nvetze democratia. Aia se-nvatza in 2 luni. Credeam eu.
      Si uite ca au trecut 20 de ani. Si romanii (ca popor) au invatzat FIX NIMIC. Ba mai mult, mie mi se pare ca poporu roman s-a prostit in ultimii 20 de ani.
  • +27 (35 voturi)    
    pai de unde motive? (Marţi, 16 octombrie 2012, 18:11)

    NL [utilizator]

    Eu am initiat procedurile de plecare si pina la sfirsitul anului o sa plec. Nu definitiv, nu departe. Nu vreau sa mor in tara de adoptie, ma duc acolo numai sa muncesc, sa string bani si sa-mi cumpar, in Romania, o casuta cit mai departe de orice asezare omeneasca.
    Imi pare rau, nu pot sta intr-o tara in care Badea Mircea are emisiune la tv si o multime de oameni ii dau credit. Pot eu sa le fac educatie atitor oameni? Daca unul vrea sa sara din autobuzul in mers, lucrul mi se pare bizar si peste masura de fara sens. Ce pot sa-i spun omului respectiv, cum pot sa-l conving ca daca sare o sa faca buba mare? Il ignor, sari, ma, daca asa te maninca in dos, eu merg mai departe. Dar daca cel care vrea sa sara e chiar soferul? Soferii autobuzului Romania apasa pe acceleratie spre prapastie. In uralele calatorilor.
    Imi pare rau, in conditiile astea eu sint OBLIGAT sa cobor la prima.
    • +16 (16 voturi)    
      Bravo! (Marţi, 16 octombrie 2012, 19:05)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui NL

      Pentru noi e autobuz si sintem ingroziti de prapastie. Pentru uslamisti e vapor, si vor sa schimbe capitanul in toiul furtunii.

      Ce-ar fi sa ne intoarcem cu totii la birja, sa stam toti pe capra?! Batem caii pina-i rupem si apoi mergem pe jos, ca-i mai sanatos.
    • +22 (22 voturi)    
      Plecarea din ţară (Marţi, 16 octombrie 2012, 19:42)

      war4peace [utilizator] i-a raspuns lui NL

      Eu am plan pe 3 ani de plecare (definitivă) din ţară, din care au trecut deja 6 luni şi suntem în grafic. Plec cu soţia şi copilul şi mă duc cât de departe pot (Noua Zeelandă).
      Motivul meu nu e clasa politică. Mă doare undeva de clasa politică; eu sunt un oarecare şi ei plutesc pe nişte norişori care seamănă al naibii cu aburi de sulf, dar asta nu e treaba mea. Eu vreau să plec fiindcă oamenii de rând sunt la fel.
      Ţara are conducătorii pe care îi votează şi pe care îi merită, şi orice popor este condus (acolo unde sunt alegeri libere, desigur) de oameni care îi seamănă: răi, egocentrici, mincinoşi.
      Eu plec fiindcă m-am săturat de mizerie. M-am săturat să umblu pe bulevarde centrale şi să fac slalom printre rahaţi de câine. Sunt sătul să văd poliţişti care aruncă pachete goale de ţigări pe jos şi care se fac că patrulează prin zone în care se vând mărfuri traficate la vedere (vezi zona Obor); să văd seringi aruncate în nisip, în locuri de joacă pentru copii (Parcul Circului, Cişmigiu, Carol); să văd proprietari de câini care pleacă indiferenţi după ce animalul din dotare îşi lasă "semnătura" pe trotuare, ba chiar mai rău, să văd că NIMENI NU PROTESTEAZĂ; să văd că sunt singurul care aşteaptă culoarea verde a semaforului (ca pieton); să stau cu copilul de 3 luni în braţe şi să mă rog de-un taximetrist cu 4 clase să mă ducă la spital, şi ăla să mă expedieze cu "nu te duc, e cursă scurtă"; să fac cu un tren de "mare viteză" mai mult decât cu un tren care opreşte la fiecare staţie, ba chiar să n-am căldură şi/sau lumină; să văd cum naşul ia şpăgi de la şmecheri care stau jos, pe locul meu, şi cum ridică din umeri când protestez; să strâng 30 de acte pentru un stimulent de inserţie şi să nu văd un leu nici peste 3 luni, etc., etc., etc.
      Sunt sute, mii de astfel de amănunte care mă macină în ţara asta, şi diareea verbală a politicienilor este unul din cele mai mărunte. Mizerie, nesimţirea, grobianismul celor din jurul meu sunt marile probleme. Out of characters.
      • +4 (4 voturi)    
        Creca ai uitat de siguranta (Miercuri, 17 octombrie 2012, 3:12)

        Executorul [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

        Si asta e una dintre cele mai serioase. Pare totusi SF sa nu te simti in siguranta intr-un stat militienesc si profund habotnic.
        • +2 (2 voturi)    
          ba nu (Miercuri, 17 octombrie 2012, 7:07)

          war4peace [utilizator] i-a raspuns lui Executorul

          O să râzi, dar mă simt destul de în siguranţă, desigur între anumite limite. Măcar avem "gun control", faţă de USA, unde într-un cartier mai dubios se trage cu arma după tine fără motiv. Măcar pe-aici pe la noi ai şanse să scapi cu fuga...
  • -5 (27 voturi)    
    nicio speranta din partea politicienilor ! (Marţi, 16 octombrie 2012, 18:12)

    virgilius [utilizator]

    Imi pare rau dar nu simt nicio solidaritate cu cei ce pleaca. E doar o forma de autoprotectie, instinct de conservare. Toata stima pentru cei ce raman si incearca sa lupte, chiar si cu condeiul.
    Schimbarea Romaniei trebuie sa vina de jos in sus! De aceea ii detest putin pe cei ce pleaca, pentru ca scad sansele de a se aduna o masa importanta de oameni capabili si dornici sa schimbe sistemul.
    • +14 (16 voturi)    
      Incorect (Marţi, 16 octombrie 2012, 19:51)

      war4peace [utilizator] i-a raspuns lui virgilius

      După ce am luptat cu sistemul şi cu vecinii, colegii de muncă, necunoscuţii şi cunoscuţii timp de cel puţin 15 ani (calculaţi de când am ajuns să mă întreţin singur 100%) am ajuns la trista concluzie că nu se poate. Copilul meu născut relativ recent mi-a deschis ochii. Nu vreau ca el să crească şi să fie educat într-o ţară în care furtul este deasupra cinstei, şpaga este scop în viaţă, şmecheria este cântată la TV şi totul este acoperit cu jeg puţind a parfum ieftin.
      Am luptat, am eşuat, a sosit vremea să-mi fac bagajele şi să plec în alt loc; unul în care schimbarea în bine este acceptată şi dorită, nu refuzată ca în România. voi lăsa în urmă un popor de care nu o să-mi fie dor.
      Închei cu un exemplu real, unul care reflectă atitudinea de nepăsare+prostie a poporului român:
      O companie multinaţională angajează. La interviul final sunt anunţat că telefonul mobil trebuie lăsat la intrarea în sediu. Menţionez că am copil mic care este bolnav (din naştere) şi întreb "cum poate să mă contacteze soţia mea în caz de urgenţă, Doamne fereşte?"
      Răspunsul halucinant este reprezentativ: "păi, vă trimite un e-mail".

      Adio, Românie.
      • +2 (2 voturi)    
        Buna ziua (Miercuri, 17 octombrie 2012, 12:20)

        ANA2049 [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

        Oameni ca dvs ar trebui sa intre in Parlament care sa faca legi care sa schimbe viitorul copiilor si a tarii, dar va intreb eu cand rata analfabetismului este in crestere de 20 ani si cand tinerii se gandesc sa plece din RO, cand legile sunt date dar NU sunt respectate si bunul simt....cica turnatoria face rau, dar la nemti daca nu ai spalat in fata apartamentului si nu duci gunoiul sortat gata esti turnat si iei amenda de la Primarie...la noi ...daca spui ceva sau pui afise nu scuipa, nu lipi guma de mestecat in lift ....vin si ti-o lipesc pe sonerie sau pe vizor...la noi se merge pe impertinenta si nesimtire si chiar daca le dau amenzi ....cine le plateste...ca nu au venituri...si sunt someri....cu alte cuvinte ...plecarea si sa ramana ei sa se simta bineeeeeeeeeeeeeeee!
      • 0 (0 voturi)    
        :-( (Joi, 18 octombrie 2012, 0:57)

        Delia13 [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

        Ce pacat ca aveti dreptate 100%.
    • +8 (8 voturi)    
      Wroooong (Miercuri, 17 octombrie 2012, 3:15)

      Executorul [utilizator] i-a raspuns lui virgilius

      Suntem unii care am rabdat aproape 20 de ani, care am vazut pe viu degradarea incepand cu zilele alea ale revolutiei in ghilimele. N-ai cum sa te lupti cu sistemul securist care a acaparat tara. Doar incearca sa-i atingi si o sa vezi cum fugi mai ceva ca iepurele.
    • +4 (4 voturi)    
      wow (Miercuri, 17 octombrie 2012, 9:26)

      vladf [utilizator] i-a raspuns lui virgilius

      Ce sa faci? sa te strangi la o masa si sa ce ... ? sa discuti? Mai bine te uiti la un film, este fix acelasi lucru.
      Tot binele pe care o sa-l faci, in momentul in care cei de sus vor de o lege, OUG sau HG, vor face de 1000x mai mult rau decat o sa faci tu bine la acea masuta.
      Cu o floare nu se face primavara, am ramas cam putine flori, cel mai sigur este sa iesi din troaca porcilor pana nu te mananca.
  • +11 (15 voturi)    
    Putregaiul se vindeca taind in carne vie (Marţi, 16 octombrie 2012, 18:26)

    it_s__not_news [utilizator]

    In loc sa te deprimi, mai bine ia un Prozac (sau Fluoxetina, ca e mai ieftina) si hai sa le luam gitul cit mai repede.

    Ne trebuie indivizi care sa trezeasca constiintele in Romanica. Daca ne adunam 1000-2000 indivizi la parlament si il luam cu asalt, pariu ca ne merge?

    Sint hoti, dar sint lasi. Si sa-l vad eu pe ala din Armata Romana sau din Politie care o sa traga in mine.
  • +26 (26 voturi)    
    Pasarea Phoenix (Marţi, 16 octombrie 2012, 18:37)

    Daniels22026 [utilizator]

    Draga domnule Dan, eram pregatit sa va combat cu foc orice urma de optimism. Aveam argumente grele. Din pacate le-ati folosit in articol. Ati lasat optimismul in seama cititorului, desi banuiti ca sintem deprimati. Societatea noastra a imbatrinit urit.

    "Pentru prima data, imi pare ca nu mai vad clar linia orizontului". Aici ne regasim mai toti, ca o padure uscata de seceta. Nici sa ne imbarbatam unii pe altii nu mai sintem in stare.

    Ar trebui sa ne fie rusine de inaintasii care si-au dat viata cu speranta in suflet. Ei au murit la timp, spre deosebire de noi. Ei ne-au daruit o tara intreaga, iar noi traim frustrati, invinsi de manelisti.
  • +9 (13 voturi)    
    Nimic nu este etern si totul (Marţi, 16 octombrie 2012, 19:04)

    capcaunul [utilizator]

    Dupa ploaie si furtuna intotdeauna rasare soarele.
    • +3 (3 voturi)    
      Dupa ploaie, da (Miercuri, 17 octombrie 2012, 10:23)

      florinb1 [utilizator] i-a raspuns lui capcaunul

      Sa se termine insa ploaia mai intai.
  • +6 (10 voturi)    
    ... (Marţi, 16 octombrie 2012, 19:20)

    pawson [utilizator]

    ”Human history is the long terrible story of man trying to find something other than God which will make him happy” C. S. Lewis
  • +3 (7 voturi)    
    Remember? (Marţi, 16 octombrie 2012, 20:45)

    Vlad_ [utilizator]

    Domnule Tapalaga,

    Inca imi amintesc de atacul dumneavoastra gratuit(sau nu?) la adreasa domnului Mihail Neamtu.
    Vi se pare ca avem destui oameni in politica noastra de calibrul lui?

    Ma inspaimanta numai gandul la cei ce s-ar putea sa ne conduca din decembrie.

    ARD-ul inca are personaje dubioase gen: Blaga, Videanu, Udrea.
    Se pare ca iarasi vom fi nevoiti sa alegem raul cel mai mic.
  • +3 (5 voturi)    
    O Romanie Utopica! (Marţi, 16 octombrie 2012, 21:43)

    CetateanulRoman [utilizator]

    Uneori ma gindesc ca aceasta Romanie Utopica ne impiedica sa traim si sa fim multumiti daca nu fericiti. Nu reusim sa o transformam intr-un obiectiv, o pastram in suflet ca pe o piatra de moara si nu reusim decit sa ne lamentam. DA. Nu sintem perfecti si nu reusim sa facem o tara perfecta! Uitati-va un pic in jur. Si apoi ceva mai departe. Si o sa observati cum pentru 80% din cele peste 7 miliarde de oameni Romania e un loc mai frumos decit in visele lor. Sa incercam sa experimentam multumirea si sa acumulam energie pentru a fi din ce i n ce ma buni. Blazarea si defetismul ne impinge in bratele lui ddd si becali. E rau in Romania? Realitatea e ca se poate cu mult mai rau! SA nu ajungem acolo.
  • +11 (11 voturi)    
    Putregai sau crema? (Marţi, 16 octombrie 2012, 22:28)

    justin puscasu [utilizator]

    Din pacate, ceea ce Dan Tapalaga numeste "putregai" este rezultatul unor alegeri, este "crema", esenta societatii romanesti.
    Daca Mircea Cartarescu sau Andrei Plesu ar candida pentru un loc in Parlament, ar obtine ingrozitor de putine voturi in comparatie cu Dan Diaconescu, sau chiar cu Gigi Becali.
    Asta suntem, asa functioneaza filtrele culturale la noi dupa 20 de ani de democratie. Atat poate societatea romaneasca.
  • +8 (8 voturi)    
    putregaiul (Marţi, 16 octombrie 2012, 22:37)

    bramburica33 [utilizator]

    Putregaiul e acelasi, nici mai mult, nici mai adanc, e acelasi, numai rabdarea si speranta de mai bine sa terminat. Speranta ca schimbarea va sosi, dupa alegeri, cu noul guvern, cu intrarea in NATO, cu intrarea in EU, dar uite ca intarzie sa vina, putregaiul nu se da batut, chiar revine in forta.
    Pana cand mai rezistam, plecam anul asta ori mai asteptam un an.....?
    Am crezut ca noua generatie inseamna schimbare si am dat peste Ponta, ce ne mai poate da speranta ???
    Numai rabdarea si gandul ca in cateva generatii o sa intram in normalitate, dar de aceasta normalitate o sa aiba parte copii ori nepotii nostri, nu noi :(, pentru noi a ramas exilul ori ignoranta. Sa ignoram putregaiul, sa trecem pe langa el,sa nu avem televizor in casa, sa citim numai presa internationala......
    • +12 (12 voturi)    
      Stopati-i pe cei ca Ponta (Marţi, 16 octombrie 2012, 23:03)

      emigrant [utilizator] i-a raspuns lui bramburica33

      Ponta e genul de om din cauza caruia multi am plecat. Nu sint toti la fel stiu dar astia au fost promovati: impostori cu tupeu pile si bani.Speranta? Ca cei din jurul acestor oameni sa nu-i mai lase sa promoveze. Stiu ca e greu dar daca vezi ca un coleg fura/plagiaza ia note mari fara merit fa ceva. Altfel, o sa te reprezinte in Parlament. "Avem preparatorii nostri" asa mi s-a spus cind am cerut o scrisoare de recomandare la o facultate din TM. Eu vroiam o scrisoare ca sa plec din tara, si aia imi era refuzata..(am avut bursa de merit, by the way..)Preparatorii aia oameni in general fara scrupule sint azi sustinatorii lui Ponta si Sova. Poate nepotii nostri sa schimbe ceva. Sau emigrantii. Sincer cred in emigrantii care se intorc. Vor fi gasit puterea sa schimbe lucrurile. Sustineti-i! Dar mai intii fiti siguri ca au facut ceva "dincolo" . De obicei in Vest daca ai reusit sa faci o cariera e pe bune..EU ne ajuta dar nu ne baga n traista. Sint dezamagita ca nu este o manifestatie pro UE azi in Bucuresti. O zi buna tuturor!
  • +10 (10 voturi)    
    Domnule Tapalaga, (Marţi, 16 octombrie 2012, 22:46)

    blackbik [utilizator]

    Tare mi-e teama ca revolutia deabia acum incepe. Aia adevarata, profunda.
    Imi pare nespus de rau pentru mizeriile indurate de oamenii precum Cartarescu, Plesu, Patapievici. Le inteleg profund dorinta de a intoarce spatele acestei tari. Pentru ca si mie imi vine sa o fac.
    Intrebarea este: moral vorbind, pot sa o faca? Acum cand este atat nevoie de ei? Pot sa intoarca spatele unei tari intregi pentru ca au fost injurati de cativa dezaxati? Pot lasa in spate nationalitatea romana si intoarce spatele celor multi si muti? Acum cand e nevoie de oameni- exemple de verticalitate, de inteligenta, de bun-simt ? Havel n-a facut-o.
  • -11 (13 voturi)    
    basist (Marţi, 16 octombrie 2012, 23:03)

    Maru85 [utilizator]

    articolul este unul basist...
    Strategia lui Basescu este sa-i convinga pe romani sa plece de pe meleagurile acestea bogate pentru a fi ocupate de alte natii care le "merita", bucurandu-se de aurul si petrolul acestui teritoriu...
  • +5 (5 voturi)    
    aerul irespirabil... (Marţi, 16 octombrie 2012, 23:09)

    dan.c [utilizator]

    ... e creat de televiziunile de partid. Ce v-ati astepta sa faca altceva decat sa urmareasca interesele patronilor lor? Un finantator angajeaza armate de calomniatori. Se poate cineva lupta cu asa ceva? Una din marile greseli ale lui Basescu pe care o repetati e ca a incercat.
    Tot scriind despre atmosfera creata de ele, le transferati o importanta nemeritata. In clipa asta sunt umflate cu pompa. Personal, cred ca impactul lor asupra mentalului colectiv e putin exagerat.
    Ignorati-le! Acesta e cel mai bun lucru pe care il puteti face. Invatati de la ele. Si ele ignora evenimentele / stirile care nu le servesc scopul. Multa lume din public o face deja de mult. :) si afla de la dvs. despre "atmosfera irespirabila".
    Sfat pt. domnul Tapalaga, Cartarescu etc. : mergeti la munte o saptamana. De preferat intr-o zona fara semnal (sau tineti tel inchis) si unde nu se poate ajunge cu masina.
    • 0 (0 voturi)    
      Schimbarea mentalitatilor (Miercuri, 17 octombrie 2012, 16:07)

      Cetatean Logat [utilizator] i-a raspuns lui dan.c

      Daca bagam capul in nisip (ca si strutul), manipularea facuta de o parte a mass-media nu va disparea.
      O mare parte a ei este interesata doar de rating sau (si) sa manipuleze politic mase mari de oameni. Totusi, de vina nu este (in primul rand) mass-media ci nivelul de cultura (si intelegere) foarte scazut a unei mari parti a populatiei. Romanii trebuie sa invete respectul reciproc, respectul valorii, arta compromisului si a dialogului cu argumente, sa practice bunul simt si sa isi (re)cunoasca limitele individuale. Pentru asta este nevoie de o alta sacara a valorilor, de un alt nivel de cultura generala, politica, economica etc. Este nevoie de un alt model de educatie.
      Mentalitatea adultilor (care depinde de cultura generala, valorile morale etc.) este foarte greu de schimbat (daca nu imposibil) dupa o anumita varsta. Aceasta mentalitate se formeaza prin educatie si datorita influentei mediului in care se dezvolta copilul (adolescentul, tanarul). Mediul din Romania nu este deloc favorabil formarii unei mentalitati de calitate. O mare parte a mass-media "ajuta" la mentinerea acestui mediu nefavorabil. Educatia in familie este facuta de actualii adulti asa ca nici de aici nu ne putem astepta la schimbari pozitive (ma refer la majoritati). Singura solutie este educatia primita in sistemul de invatamant. Tocmai de aceea, acest sistem trebuie sa fie complet reformat. Trebuie schimbata complet curricula. Educatia trebuie sa formeze caractere si sa dezvolte gandirea, initiativa si respectul pentru valori, nu numai sa forteze acumularea de informatii. Trebuie pus un accent mult mai mare pe valorile umane, morale. Trebuie dezvoltate toleranta si respectul reciproc, cultura dialogului argumentat. Doar atunci mass-media va fi taxata pentru neprofesionalism, coruptie, sau manipulare.
      Schimbarea trebuie sa porneasca de la cauzele primare ale fenomenului, altfel cetatenii vor continua sa consume produsele media care sunt la nivelul lor de intelegere (perceptie).
      • 0 (0 voturi)    
        De acord (Vineri, 19 octombrie 2012, 17:19)

        a.falcan [utilizator] i-a raspuns lui Cetatean Logat

        Sunt de acord. Aceeasi idee despre necesara schimbare a mentalitatii si modul prin care o astfel de incercare ar avea succes am exprimat-o si eu acum cateva zile dar intr-un cerc restrans, mai mult ca pentru mine. Suna a idealism. E o idee "grea" si greu de pus in practica. Sa speli creierii unei natiuni; sa formezi generatia noua prin .. cenzura. Sa le acoperi urechile si ochii si sa se uite numai in gura ta, sa-i inveti sa discearna si sa dea prin sita. Sa ii privezi de realitatea vizuala si acustica de acum - irealizabil (realitatea care se desfasoara inainte, ca nu traim in basme: avem media si avem societatea asa cum e ea, "colorata" si dinamica, mancatoare de virtute) CA APOI (in caz ca cenzura, intr-o anumita masura, cunoaste reusita) cand le descoperi urechile si ochii, dupa ce le-ai impuiat capul cu "gandirea, initiativa si respectul pentru valori", sa o ia la fuga traumatizati si violati, incapabili sa infrunte "monstrul". SAU: sa stea pe loc, sa incerce simbioza... vor cauta sa convietuiasca, DAR IN NICI UN CAZ nu vor avea arme pe masura "monstrului". Sistemul de invatamant trebuie sa fie sustinere de fier, toti dascalii de azi sa-si repete in ritm socialist ca: zborul "soimilor democratici" e posibil doar prin renasterea "pionerilor comunisMULUI" (rezultat pozitiv al comunismului, nu pioneri comunisti), parintii de azi trebuie sa fie toti nascuti cu cartea in mana, cu respectul fata de parinti legat de gat, activitatile extrascolare ale copiilor sa aiba doar scopuri culturale si sportive, recrearea sa fie definita de meditatie, introducere in arta mestesugurilor, calatorii in natura, citit etc. + strict "PARENT CONTROL" pe TV si Internet sau privarea de astfel de "avantaje". Chiar sunt convinsa ca cei nascuti pe ultima suta de metri a comunismului pot da forma UTOPICA echilibrului democratic.... cei care s-au format d.p.d.v. intelectual IN VREMEA ACEEA dar care visau inteligent la occident si la democratie. = Less science and more FICTION! RAD ISTERIC!
  • +19 (19 voturi)    
    Articolul nu e rau... (Marţi, 16 octombrie 2012, 23:20)

    Skeptical [utilizator]

    ... dar ma deranjeaza estimarea prea desteapta (prea desteapta a la CT Popescu, adica nu e compliment) a lui Traian Basescu.

    Problema lui T. B. nu e ca nu e perfect, ca nu e (si cred ca o stie si el prea bine), ci ca NICI UN OM pe lumea asta nu putea sa faca prea multe intr-o societate atit de corupta, vaicaritoare si ipocrita precum societatea romaneasca. Ma refer la societate ca intreg, fara jigniri aduse oamenilor cinstiti, deosebiti, delicati, muncitori, care exista dar sint in minoritate.

    As dori ca intr-o zi, dle Tapalaga, sa candidati ca ceva - senator, presedinte, macar un ministru - si sa aratati ca sinteti mai bun decit Traian Basescu. Ca puteti face ce a facut el, ba chiar mai mult, fara erori, fara slabiciuni umorale. Pina atunci insa, imi pastrez opinia. In marea linie a istoriei, Traian Basescu va fi vazut ca un personaj extraordinar, care nu a reusit sa transforme Romania intr-un paradis, dar a reusit sa tulbure rahatul generalizat si sa scuture o Romanie bolnava inspre mai bine. Nu ma intereseaza ca i-a scazut cota popularitatii.

    Amicus Plato, sed magis amica veritas.
  • +15 (15 voturi)    
    Putregaiul,Gunoaiele,lichelele,derbedeii... (Marţi, 16 octombrie 2012, 23:28)

    andreesanu [utilizator]

    domnule Tapalaga ,am 36 de ani de munca si inca mai muncesc,o fac din obisnuinta si cred ca daca ma opresc este inceputul sfirsitului.
    Am muncit pentru Romania 34 de ani ,am trecut prin toate furcile caudine a sistemelor comuniste si apoi prin astea a lichelelor post comuniste 23 de ani ,iar acum muncesc pentru mine undeva la 18000km de casa,stau cu capul sus ,privesc lumea in fata si ma simt om NU CIRPA .Din Romania au pleacat si pleaca toti cei care s-au saturat sa fie tratati ca sclavi de lichelele,derbedeii care de 23 de ani calaresc tara ca pe propria mosie.Nu am cerut niciodata un salariu mai mare cind nu mi-a ajuns mi-am luat inca o slujba,chiar si pe vremea comunistilor plecam de la fabrica mergeam de predam la scoala,la facultate si stiam sa string cureaua ca orce roman.
    Azi te striveste orce golan ,lichea ori beizadea pe trotuar,tu intri sub pamint el nici usturoi n-a mincat nici gura nu-i pute.
    O Romanie in descompunere asta am ajuns,poate peste citiva ani o sa cautam Romania pe harta Europei !!!,e jalnic ,nici sa plingi nu poti,multora ni s-au uscat lacrimile sau a secat izvorul lor acolo la originea sufletului de roman.
    Pribegi in lume cu ceea ce am invatat in facultatile de alta data,cu experienta de o viata in industria romaneasca pe cale de disparitie agonisim azi pe alte meleaguri o bruma ce sa ne tina in picioare atunci cind n-om mai putea. Citim stirile din tara ne ingrozim si ne rugam la Dumnezeu pentru cei ramasi acasa,poate si de asta data Dumnezeu va auzi ruga noastra-DOAMNE OCROTESTE-I PE ROMANI !!!.
    • +8 (8 voturi)    
      Foarte frumos spus (Miercuri, 17 octombrie 2012, 0:25)

      Skeptical [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      Multa sanatate, domnule!
  • +12 (12 voturi)    
    N-ai fi facut... (Miercuri, 17 octombrie 2012, 0:03)

    solar [utilizator]

    Domnu Tapalaga, de multe ori te-amlaudat pentru ce ai scris, dar incepi sa ma deceptionezi rau de tot. Nu-i nimic, Asta e . Atat. In privinta Basescului, de un lucru sunt absolut sigur:daca ai fi fost in locul lui, nu ai fi reusit sa faci nici 10% din ce a facut el. Nici nu ma gandesc vreo clipa ca ar fi fost omul de neinlocuit. Poate tu si altii. Un lucru insa vreau sa mai spun. Am crezut si eu in 1990 ca romanii au evoluat pe scara culturala si ar fi cat de cat pregatiti oentru exercitiul democratic al puterii. M-am inselat si mi-am revenit apoi foarte repede. Comunismul a lasat urme atat de adanci in mentalul colectiv , incat nici nu mai am a demonstra nimic altceva. Si culmea, in privinta tineretului par a fi si mai inradacinate metehnele si cliseele comunismului . Spune asta ceva? Spune !! Familiile de romani si-au repetat,si-au perpetuat toate metehnele castigate, in propriile lor odrasle. Mai ales acelea ale haitei si turmei,regretabil, dar asta e!! Sa mai sper la ceva? Douazeci si trei de ani am tot sperat ca sa vad , in cele din urma,ce-am vazut in vara asta!! Avand in capul mesei chiar un tanar. Cel mai tanar prim ministru al UE."Viitor de aur , tara noastra are..."!!!
  • +3 (5 voturi)    
    Nu e cazul sa fim atat de deprimati (Miercuri, 17 octombrie 2012, 0:50)

    Marius31 [utilizator]

    Domnule Tapalaga

    Becali nu este esenta raului, sa fim seriosi. El poate sa fie esenta degradarii in spatiul public dar in niciun caz esenta raului.
    Sa nu uitam de unde am plecat,: in 2004 probabil ca ziceam tot asa, doar ca mai asteptam ceva de UE. Si asa cum ati arata s-au mai schimbat multe lucruri de atunci. Valorile noastre ar trebui sa lupte iar prin aceasta inteleg si rezistenta/imunizarea in fata minciunilor si a criticilor la care sunt supuse pentru ca sunt multi cei care ii sustin chiar daca acestia sunt muti de cele mai multe ori si probabil ca asa vor ramane.
  • +3 (3 voturi)    
    ciuperci... (Miercuri, 17 octombrie 2012, 7:27)

    sutasul [utilizator]

    Domnule Tapalaga,cresterea acestor emanati dupa '89,sa asemuit mai bine cu o ciupercarie,intrucat au ramificatii subterane extinse iar la suprafata,doar varful aisbergului.Nenorocirea poporului roman,reinceputa in dec.'89 pe alte criterii de catre bolsevicii lui Iliescu,continua si astazi.Datorita scaderii resurselor din care se infrupta aceasta monstruasa coalitie,cat si atentionarilor UE si incercarilor timide de restaurare a democratiei si statului de drept a unor oameni,putini,dar hotarati,cat si a trezirii tot mai mult a opiniei publice,s-au facut vizibile niste realitati de necrezut,dar adevarate.Cei ce vor sa mentina situatia de dinainte,lovesc in tot si in toate,din disperarea de a nu pierde acumularile si a fi trasi la raspundere.De aici apar acele manifestari de lehamite in fata ofensivei acerbe a acestor politruci.Abia acum incepe adevarata lupta cu aceste relicve ale trecutului si cu propaganda lor mincinoasa.Acum trebuie ca noi sa ne inarmam cu hotarare,inteligenta si bazati pe informatii,sa taiem atat miceliile,cat si ciupercile,retezand astfel accesul acestora in societate.Plecarea afara este solutia celor care nu stiu sau nu vor sa lupte,aparandu-si egoul propriu si e o forma de non combat rusinoasa si care nu ajuta cu nimic pe cei ce o fac.Oricum,traim o perioada de cotitura,pe care daca nu stim sa o gestionam,vom pierde,fara speranta de revenire,inca un tren al istoriei si care ne va costa ca natiune,enorm.
  • -2 (4 voturi)    
    Mugur Isarescu (Miercuri, 17 octombrie 2012, 10:54)

    Razvan_M [utilizator]

    Tiparitul de bani (diversele variante inflationiste) inseamna ciordeala de la toata lumea, dar mai ales de la cei mai saraci si mai vulnerabili cetateni si dat catre politicieni si clientela lor. Mugur Isarescu patroneaza aceasta operatiune din 1990. Nu mi se pare ca merita introdus la categoria Daniel Morar si Monica Macovei... Eu cred ca sistemul de valori si principiile dupa care functioneaza Romania zilelor noastre ori nu exista, ori variaza extrem de mult de la persoana la persoana.

    D-aia si avem atatea probleme, pt. ca fiecare interpreteaza situatii in loc sa se raporteze la niste principii simple, precum "sa nu furi", "sa nu faci rau" etc.
  • +3 (3 voturi)    
    Vă spun, nu sîntem nici măcar interesanți. (Miercuri, 17 octombrie 2012, 12:48)

    AlinL [utilizator]

    Nu exista motivații generale sau soluții generale. Există numai motivații sau soluții individuale.

    Eu nu sînt capabil să vă dau o motivație să rămîneți în țară pentru că eu însumi sînt plecat din România de 5 ani.

    Pot să vă împărtășesc însă citeva să le spunem...impresii.

    Eu am plecat din țară în momentul în care am realizat că nu sînt suficient de deștept ca să pot compensa pentru imensa prostie/răutate de care eram înconjurat. Am plecat din țară a găsi un alt mediu de idei. L-am găsit. Nu e perfect dar e satisfăcător. Unde sînt acum pot și am ce învăța. Nu toți ne naștem moștenitori sau membri de rețele securistice/nomenclaturiste. Aceasta este "elita" în România. Asemenea cercuri vicioase pot fi rupte numai cu sau după experiență în străinătate.

    Aveți dreptate. Aceeași 50-100 de oameni fac și desfac tot ceea ce contează în România. Marea lor majoritate au personalități dizarmonice. Ei viciază mediul din România prin practicarea anti-concurenței, promovarea cățeilor în posturi cheie, izolarea informațională prin media.

    Ceea ce este bun în România se datorează progresului tehnologic general sau influenței/interesului unor entități străine.

    Puteți rămîne in România să deveniți martir. Puteți pleca din România să deveniți un profesionist în domeniul care vă interesează.

    Soarta României nu stă în puterea mea sau a dumneavoastră. Noi putem să ne alegem tabăra în care luptăm și drumul în viață. Drumul către casă trece printre străini. E o realitate cu care și alte popoare (Pakistan, India, mai recent și mai aproape Lituania, Polonia) se confruntă. Nu sîntem unici domnule Tapalaga. Vă spun, văzuți din afară, nu sîntem nici măcar interesanți.
  • +2 (2 voturi)    
    Neam bolnav (Miercuri, 17 octombrie 2012, 14:23)

    AndaPopa [utilizator]

    Adevarul trist este ca n-avem directie. Tocmai de aia s-au gasit altii sa ne faca program. La TV, in politica, pana si in propria casa.
    Suntem sleiti, plictisiti, egoisti si lasi. Nu stim sa ne bucuram, n-avem initiativa, nu ne intereseaza ce se intampla in jur. Ne rotim in cerc precum soriceii dansatori, de dimineata pana seara, zi de zi.
    E un cerc vicios care ne convine - pentru ca il cunoastem de ani buni. Ne lipseste curajul de a face un pas, o schimbare - sa traim mai bine, mai frumos.
  • +5 (5 voturi)    
    Politicianul roman - gunoier (Miercuri, 17 octombrie 2012, 15:08)

    OradeaOradea [anonim]

    Politicianul roman este imaginea gunoierului care detesta tomberonul, dar la care se intoarce zilnic si il scormoneste ca sa-si asigure "traiul". Dupa ce au facut din tara asta "o groapa de gunoi" pe care si ei o detesta, se intorc mereu cu bucurie, sa mai stoarca ceva din ea pentru a-si asigura "traiul", cerandu-ne votul. Si noi l-il dam de fiecare data, in loc sa le cerem socoteala si sa primeasca ce merita!
  • +1 (1 vot)    
    respingere (Miercuri, 17 octombrie 2012, 16:12)

    pitu [utilizator]

    credeam ca numai eu gandesc asa....
    sunt dezamagita de tara mea ....ma incearca un sentiment de pierdere crunta,imi imaginez ca asa ar putea simti un copil respins de mama lui:caci tara noastra ne respinge(nu vreau sa sune patetic)...o dezamagire, o neputiinta, o frica de a te indrepta in vreo directie,caci in orice directie ai apuca te inghit rechinii,o trauma fara margini,o disperare caci avem copii si ne intrebam ce viitor vor avea aici....
  • +1 (1 vot)    
    Eu vreau o altă clasă politică. (Miercuri, 17 octombrie 2012, 17:02)

    RA2012 [utilizator]

    Eu vreau o altă clasă politică. Îmi daţi această şansă mie, alegătorul?
    Se pare ca nici de această dată nu voi avea bucuria de a vota cu inima deschisă, cu încredere sau măcar cu un dram de speranţă. Văd în fiecare zi cum sub ochii mei se fac praf şi pulbere ultimele iluzii că, da, am putea avea o altă clasă politică în România. Că am putea avea forţa, luciditatea, determinarea, acum, măcar la patru ani odată, să taxăm, să penalizăm, să virăm întregul eşafodaj înspre o altă scară de valori printr-un simplu gest amplificat numeric, prin acel câmp magic generat pentru o fracţiune de secundă între foia subtire gălbejită şi ştampila din mâna mea.

    Da, am putea, şi acum mai cred acest lucru, cu naivitatea celui care s-a intâlnit cu politica mai degrabă prin lecturarea lui Adam Smith sau Hayek decât prin experienţa directă cu bălmăjeala dîmboviţeană. Am putea, cu condiţia ca să existe de partea alegătorului măcar acea secundă de luciditate în care s-ar gândi la viitor, nu doar la ziua de mâine, la ţara din care n-am vrea să ne mai plece copii pe capete. Şi cu încă o condiţie: aceea de a avea în faţă alternativa, măcar o firavă alternativă. Am intuiţia că nu sunt atât de puţini cei care ar vrea să-şi dea votul din convingere, care stiu exact cum ar vrea să arate noua clasă politică, poate chiar ştiu pe câţiva care merită investiţia lor de încredere, poate că unii dintre aceştia sunt chiar canditaţi pe undeva, pe o lista, sub o siglă oarecare. Dar vai, ce păcat, nu sunt în oferta din faţa mea! Nu candidează în colegiul meu! Iar echipa lor nu există.

    Nemulţumirea şi revolta mea (şi aş vrea să o cititi generalizată) nu se îndreaptă acum către impostura şi incompetenţa actualilor noştri politicieni (ce vor să-şi perpetueze privilegiile, şi mi se pare normal), nici către apatia civică, lehamitea politică a cetăţeanului mediu, ci către cei ce ar fi putut sa facă ceva şi au fost suficient de laşi încât să nu accepte lupta dreaptă.
  • +1 (1 vot)    
    Eu vreau o altă clasă politică.(ii) (Miercuri, 17 octombrie 2012, 17:03)

    RA2012 [utilizator]

    Da, tineri politicieni promiţători, curajoşi, sclipitor de inteligenţi, retorici până la oboseală, educaţi, coerenţi, curaţi, unde sunteţi? V-aţi ascuns cumva sub poala mamiţei? Nu aveti curajul unei înfruntări directe? Eu vreau să vă votez! Unde sunteţi ? Pe ici pe colo, printr-un colegiu uitat de lume, aruncat vouă ca un oscior de aliaţii protectori şi generoşi.

    Ce păcat, ştampila din mâna mea vă caută cu înfrigurare… Pe foaia din faţa mea parcurg din nou numele arhicunoscute. Vreau să votez dreapta. Imaginea buhăita a candidatului pe care mi-l propune „alianţa” mi se iveşte în minte, cu rânjetul său umilo-sinistru, încă patru ani de huzur, încă patru ani de protecţie, patru ani de muls statul-vacă sub umbrela tuturor privilegiilor numai de el ştiute. La fel a făcut şi până acum, în alte doua-trei mandate, la fel a făcut şi în ultimii 17 ani de primărie. A furat cât nu i-a fost ruşine, discret sau cu tupeu, poate a avut grijă să arunce comunităţii fârmiturile festinului înfruptării din banul public. Agramat, patriotard, ţâfnos şi plin de importanţă, baronul de pe moşia sa se vede etern. Ce contează că noi ştim toate astea? Ce contează că ştie şi el? Că el ştie că eu ştiu. El mai ştie ca eu n-am de ales. Va trebui să-l votez pentru ca e în „barca” cea bună, cea uşor îndreptată către valorile în care cred şi eu. Barcă ce nu se va scufunda, nu-i aşa, pentru câteva exceptii (câţiva aşa mai furăciosi, mai ipocriţi ori tontălăi), atâta doar că nu se ştie cu exactitate câţi sunt. Important e să nu se ştie care e ponderea lor până după… Apoi vom vedea treptat cum umilinţa şi linguşeala lor electorală se transformă înapoi în rânjet arogant. Doar au experienţa acestei metamorfoze, dupa atâtea mandate câştigate, nu-i aşa?
  • +1 (1 vot)    
    Eu vreau o altă clasă politică (iii) (Miercuri, 17 octombrie 2012, 17:04)

    RA2012 [utilizator]

    Unde ne sunt partidele? De ce numai alianţele se poartă în toamna aceasta electorală? Un amalgam bolnăvicios de personalităţi contradictorii (căci de ideologii sau principii comune nici nu poate fi vorba), mânaţi de obsesia salvării colective. Unica şansă. Doar uniţi vor trece mai uşor apa învolburată a necesarei primeniri politice, necesară doar pentru noi, terifiantă pentru ei. Nu vor să înoate fiecare pe cont propriu. Unii sunt prea grei, s-ar scufunda imediat, unii sunt prea firavi, în barca oricum se face media.

    Unde ne sunt partidele noi şi curate? Să fie oare un exces de pragmatism sau laşitate? Să fie graba de a se vedea cu sacii-n caruţă, cu orice preţ, prin orice compromis? Sau toate trei la un loc? Aş fi vrut să nu vă mai lamentaţi, dragi curajoşi şi inocenţi peţitori ai politicii, că legea electorală e facută să dea în cap oricărui nou-venit la masă, aş fi vrut să aveţi înţelepciunea de a gândi pe termen ceva mai lung, să vă asumaţi demersul început nu ca pe un joc la loto, să aveţi tenacitatea de-a înainta în paşi mărunţi şi meritaţi, cucerind încredere, alăturându-vă alţi oameni, oameni mulţi şi de valoare.

    Ştiu că legea votului uninominalo-proporţional-amestecat e şuie şi nepotrivită democraţiei noastre infantile, ştiu că e lipsit de sens să-ţi votezi uninominal reprezentantul atâta timp cât nu-l mai vezi la faţă tot mandatul său, căci odată ales devine neştiut şi nevăzut, discret până uitare.
  • +1 (1 vot)    
    Eu vreau o altă clasă politică. (iv) (Miercuri, 17 octombrie 2012, 17:05)

    RA2012 [utilizator]

    Si totuşi, credeam că un proiect politic se întinde pe mai mult de patru ani, că nimeni nu şi-ar vinde principiile ori şi-ar trăda prietenii doar pentru patru ani de fotoliu parlamentar şi niscaiva expunere televizată.

    Eu, cel puţin, votez de fiecare dată cu gândul că încet, încet, cu fiecare gest politic pe care îl fac, cu fiecare atitudine şi acţiune, oricât de măruntă, aş putea aşeza ţara asta la locul ei, în aşa fel încât copii şi nepoţii mei să nu fie nevoiti peste încă 20 de ani să-şi mai sfarme capul cu tot felul de tehnici, soluţii sau biete articole pentru a demonta imbecila clasă politică ce ne alterează existenţele, aşa cum inutil şi încrâncenat Sisif-ul din mine mai încearcă încă, în aşa fel încât nepoţii mei să poată picta sau să poată proiecta, sa poata face orice altă profesie şi-ar mai dori ei, în libertate şi demnitate. În această ţară şi nu altundeva.

    Nu am aceasta şansă de data aceasta. Nu prin vot. Deja s-a dat startul din nou la MAREA CĂPĂTUIALĂ.
  • +2 (2 voturi)    
    Eu nu vreau nimic ... (Miercuri, 17 octombrie 2012, 21:36)

    puricelu [utilizator]

    Vreau doar sa spun ca, in istoria imperiului roman, se spunea ca trebuie sa se uite inapoi, la greselile facute, pentru a nu le mai repeta. Noi, romanii, nu stiu daca ne uitam inapoi la greselile facute, de exemplu la momentul instalarii socialismului in tara noastra cand un Mircea Eliade a refuzat sa se mai intoarca in tara, sau Eugen Ionescu, care s-a stabilit in alta parte ! Mari oameni de carte care au fugit din calea cotropitorilor socialisti ! Si, ne-am ales cu aceasta spurcaciune ... Nu stiu cand vom scapa de ea. Termenul dat de Brucan a expirat ! Trebuie sa "expire" inca vreo trei - patru generatii "fenomen" ! In timpul lui Ceausescu nu se putea face nimic, erai, cred, supravegheat permanent. Acum nimeni nu se uita la tine. Poti fura in voie, atata timp cat esti pe "mosia" ta si nu te interpui pe a altuia, poti spune ce vrei daca nu deranjezi pe cine nu trebuie - cel care are bani, muschi sau putere, poti da lovituri financiare daca nu periclitezi siguranta vre-unui politruc important, cu state vechi in politica si in topul Forbes, sperand sa nu te prinda DNA-ul ... Este un haos la care nici macar nu putea sa gandesca Brucan si, cel mai important, niciun scriitor important nu poate scrie pentru ca, pentru a scrie iti trebuie liniste, lucru care lipseste societatii romanesti. Gandurile-ti zboara la orice altceva, numai la scris nu. Ca si medicii, pentru ce sa ramana in tara daca nu castiga suficient pentru un trai decent.


Abonare la comentarii cu RSS

In cazul unui ordin de mobilizare pentru cetatenii romani, ati raspunde chemarii la arme?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Depinde de situatie
  • Nu
  • Nu stiu / Nu raspund



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi