VIDEO Politia din Ungaria este acuzata ca blameaza victimele intr-un video despre agresiunea sexuala: Tu esti responsabila, tu poti face ceva

de A.C.     HotNews.ro
Vineri, 5 decembrie 2014, 15:38 Magazin

Video-ul difuzat de politia din Ungaria, criticat de femei
Foto: Captura YouTube
Grupurile de femei si organizatiile pentru drepturile civile din Ungaria au criticat aspru politia dupa ce un video prezentat de institutie blameaza femeile pentru agresiunile sexuale care sunt indreptate impotriva lor, scrie The Guardian. Video-ul prezinta trei prietene care ies in oras, care se imbraca provocator, beau, danseaza si flirteaza inainte ca una dintre ele sa fie abordata de un agresor cu gluga in afara clubului.

Video-ul se incheie cu sloganul: "Tu esti responsabila, tu poti face ceva"



Filmul face parte dintr-o serie de trei astfel de video-uri, comandate de politia din Baranya, intr-o initiativa de prevenire a crimelor si a avut premiera la un cinematograf din orasul Pecs.

"Copiile video-ului original au fost oferite reprezentantilor scolilor, acestia avand misiunea de a-l arata elevilor in timpul discutiilor despre infractiuni", spune politia intr-un comunicat de presa.

"In film joaca actori locali populari si Fanni Weisz, activista pentru egalitatea sanselor si <fata oficiala> a Pecsului".

Asociatia Femeilor din Ungaria a lansat o petitie online, care cere  ca video-urile de siguranta publica "sa se concentreze pe infractori, nu pe victime"

Video-ul a caricaturizat sexualitatea femeilor "aproape la nivelul unui film soft-porno" si a sugerat ca "femeile nu ar trebui sa bea sau sa se distreze intr-un mod care nu este pe placul barbatilor, pentru ca un astfel de comportament este o provocare. Video-ul raspandeste in mod intentionat cele mai rele idei ce caracterizeaza o societate extrem de conservatoare si patriarhala", a spus pentru The Guardian Éva Cserháti, de la organizatia NaNe (n.red. femeile din Ungaria unite impotriva violentei) .

Cserháti spune ca si reprezentarea infractorului este problematica.

"Situatia in care un strain ataca o femeie pe o strada intunecata este rara. Majoritatea agresiunilor sexuale sunt comise de o persoana cunoscuta victimei, de cele mai multe ori din cercul ei familial si de prieteni. Aceasta intelegere a violului ca un fenomen social vine din era socialista, cand victima si chiar cetateanul de rand erau blamati, in contrast cu inocenta institutiilor publice, precum politia", a adaugat
Cserháti




















3985 vizualizari

  • +2 (16 voturi)    
    Păi... (Vineri, 5 decembrie 2014, 15:43)

    CosminMaricari [utilizator]

    ...facem pariu că măcar 50% dintre comentariile care-or să apară sub articol o să spună că poliţia are dreptate, că femeile trebuie să aibă grijă cum se îmbracă şi cum se comportă, nu care cumva să atragă atenţia potenţialilor violatori?

    Societatea românească este încă preponderent conservatoare şi mulţi nu înţeleg de ce o reclamă de felul ăsta jigneşte deopotrivă femeile, cerându-le să-şi restricţioneze libertatea de acţiune şi expresie, cât şi bărbaţii, lăsând să se înţeleagă că suntem un fel de animale instinctuale care nu ne-am putea abţine de la un viol strămoşesc dacă vedem, Doamne fereşte, Allah păzeşte, un decolteu mai provocator.
    • +5 (13 voturi)    
      nu cred ca e in totalitate gresit (Vineri, 5 decembrie 2014, 16:09)

      zzztop [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

      Da, sunt de acord cu unele obiectii. Dar hai sa ne gandim cum se pot preveni agresiunile: ori incercand sa educi agresorii ori victimele.

      Agresorii stiu foarte bine ca ce fac e gresit deci nu e problema unei lipse de educatie. Deci singura optiune e sa incerci sa educi victimele.

      Aici videoclipul reuseste sa atraga atentia asupra unor comportamente riscante:
      - cunoasterea unor noi 'prieteni' sau plecarea noaptea singura in stare de ebrietate
      - naivitatea
      - utilizarea social media pentru publicarea catre diversi necunoscuti a unor informatii/poze personale.
      • +3 (9 voturi)    
        Ok (Vineri, 5 decembrie 2014, 16:28)

        CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

        Doar că cele trei sfaturi din comentariul dvs. se aplică în egală măsură ambelor sexe şi nu se referă exclusiv la viol sau alte agresiuni sexuale.

        Studiile au arătat (în general urăsc formula asta, acoperă orice afirmaţie, însă nu am timp să caut acum studiile respective, vă invit să le căutaţi dvs. pe Google) că îmbrăcămintea nu joacă niciun rol în alegerea victimelor de către agresori, aşa că toată sceneta cu îmbrăcămintea provocatoare este inutilă, ba chiar dăunătoare. Alte studii au arătat că majoritatea victimelor au fost violate/agresate de persoane pe care le cunoşteau, şi nu de necunoscuţi care au aşteptat să poarte o fustă scurtă, să bea şi să se plimbe singure pe alei întunecate.

        În cel mai bun caz, reclama păcătuieşte prin perpetuarea unor clişee care nu ajută pe nimeni, nu educă victimele potenţiale.
        • -1 (5 voturi)    
          Gresesti (Vineri, 5 decembrie 2014, 17:16)

          schimbu3 [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

          si o faci pentru ca esti genul care tine mortis si in ciuda tuturor evidentelor sa aiba dreptate. Oricat de cinic ar suna, fiinta umana are doar o glazura de civilizatie, dedesubt zace acelasi animal de acum cateva mii de ani, programat doar sa se reproduca. De aceea si femeia se imbraca ostentativ pentru a atrage (chiar daca o face inconstient), iar barbatul cu deficiente de civilizatie actioneaza corespunzator. Binenteles, asa cum prezint eu lucrurile poti zice ca violatorul nici macar nu e culpabil pentru ce face, insa el este conform normelor societatii vinovat.
    • +3 (5 voturi)    
      Solutie? (Vineri, 5 decembrie 2014, 16:57)

      EXEs [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

      OK si care e pana la urma soluția ta? Sa punem un tătuc care sa facă educația tuturor imbecililor din lumea asta. Realizezi cât de idiotic irealist poți sa fi? Si pe urma va mai si mirați când apar tot felul de sisteme dictatoriale dornice sa va rezolve toate problemele pe care voi sunteți mult prea lenesi ca sa vi le rezolvați singuri.
      Reclama nu spune nimic de restricționarea libertății (prostia asta e doar in capul tău i.l). Reclama spune ca fiecare trebuie sa aibă grija de el si nu trebuie sa se bazeze tot timpul pe alții mai ales la o ora la care majoritatea oamenilor dorm. Ești un i.t dacă tu crezi ca la o ora tarzie si cu un nivel ridicat de alcoolemie toti indivizii obișnuiți mai pot sa gândească coerent. E o chestie care tine pur si simplu de bun simt si pragmatism.
      • -3 (3 voturi)    
        ... (Vineri, 5 decembrie 2014, 17:05)

        CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui EXEs

        Unu.
        • +1 (3 voturi)    
          Again, care e soluția ta? (Vineri, 5 decembrie 2014, 17:39)

          EXEs [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

          Văd ca te pricepi sa blamezi pe cei care dau soluții, dar ca orice stângist spălat pe cerebel nu ai nici o soluție viabila. Evident ca nu-ți plac nici studiile imparțiale pentru ca tu chiar crezi ca totul poate fi controlat, alcoolemie, instincte primare, deviații sexuale etc.
          Realitatea e ca nimic nu poate fi controlat 100% si fiecare are datoria sa minimizeze riscurile. Dacă nu vrea sa o facă o face pe propria răspundere.
  • +3 (5 voturi)    
    Campanii echilibrate (Vineri, 5 decembrie 2014, 17:40)

    CJ. [utilizator]

    Se pot face (si trebuie sa se faca) trei feluri de campanii:
    1) catre posibili agresori, cu mesajul: nu e normal ce faci, nu inseamna nu, daca faci asa ceva puscaria te mananca (si nu vorbe goale, ci cuplate cu o justitie rapida si eficienta)
    2) catre trecatorul pasiv: implica-te (de exemplu: vezi ca ii pune fetei ceva in bautura; vezi un strain ca agata o fata beata etc faci ceva, nu stai cu mana in san sau razi complice)
    3) catre victima, care indeamna la prudenta

    Pt numarul 3 trebuie pastrat un echilibru, adica atunci cand exista o victima nu spui e vina ei ca s-a imbracat provocator, ca nu a fost prudenta etc. Victima e victima PUNCT, iar violul e viol, chiar daca au ajuns cei doi goi in pat si unul din ei se razgandeste iar celalalt il/o forteaza, tot viol este.

    Pe de alta parte nu strica si nimeni nu ar trebui sa se scandalizeze nimeni atunci cand se indica precautia. Oamenii tineri sunt fara experienta, se lasa dusi de val si fac greseli care ii pot costa scump, deci nu e rau sa fie informati, sa li se atraga atentia. Cu conditia bineinteles ca daca ceva se intampla sa nu li se spuna "e vina ta" - serios, crezi ca o fata violata nu are deja destule probleme?
  • +2 (2 voturi)    
    Pe mine m-au invatat parintii (Sâmbătă, 6 decembrie 2014, 3:24)

    Mihalake [utilizator]

    ca in masina nu se lasa la vedere posete, borsete, pentru ca pot exercita o tentatie irezistibila asupra unui eventual individ in trecere, care poate nici nu a iesit la furat doar ca i se aprind beculetele la vederea borsetei.

    Am vazut de-a lungul vietii si campanii educative facute de politie in acest sens. Si pare logic si de bun simt.

    Nu am auzit critici de genul: cum ? Nu mai poate omu sa-si lase linistit borseta pe bancheta sau pe bord ? Trebuie sa culpabilizam victima ? Unde sunt institutiile statului ?

    Ati inteles analogia.

    Daca avem atata grija sa nu ni se fure o borseta cu bani si acte, si eventual sa trebuiasca sa inlocuim si un geam lateral spart, cu atat mai mult ar trebui sa avem grija sa nu provocam la actiuni care se pot lasa cu consecinte infinit mai grave: SIDA, sarcini nedorite (chiar daca avortezi, e si asta o trauma psihica si fizica, care se adauga traumei violului).

    Sunt de acord ca violul poate fi comis si de persoane apropiate (asa cum si spargerile de locuinte se pot face cu chei potrivite si premeditat).

    Dar exista si mereu si componenta oportunista: am trecut intamplator, am vazut, am cedat tentatiei / impulsului spontan.

    Una nu o exclude pe cealalta.

    Si nu inteleg ofuscarea feministelor care nu isi dau seama ca un indemn la prudenta arata de fapt o preocupare pentru siguranta femeii.
    Asta se cheama punerea accentului pe prevenire.

    Nu zic sa umble femeia cu burqa. Dar nici in extrema cealalta, beata in minijup si cu sanii jumate pe-afara, singurica pe strada printre golani care poate sunt si ei dupa cateva beri.

    Daca esti in fusta scurta si te-a apucat noaptea, pleaca insotita de cineva de incredere si cu taxiul, nu ti-o cauta cu lumanarea.

    Ma lupt si eu cu fimea in acest sens, dar cam fara spor. Vezi Doamne, babacu paranoic si demodat... Noroc ca nu bea, ca traim intr-un loc relativ sigur, si ca Ingerul Pazitor e si el mereu la datorie :)


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă