Presa internationala despre protestele de la Bucuresti

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Joi, 20 mai 2010, 2:01 Actualitate | Internaţional

In Romania mii de angajati din sistemul de stat au iesit in strada protestand impotriva scaderii pensiilor si salariilor. S-a estimat ca peste 30.000 oameni s-au adunat la protestul impotriva reducerii salariilor cu 25% si a pensiilor cu 15% anuntat de guvernaul roman ca masura pentru reducerea deficitului bugetar, anunta BBC.

Mii de angajati publici romani au luat cu asalt strazile Bucurestiului pentru a protesta impotriva micsorarilor de salarii planificate in vederea sustinerii economiei subrede a tarii. Romania trebuie sa micsoreze din cheltuielile publice pentru a primi cele 8 miliarde de euro ramase din pachetul de ajutor de 20 de miliarde de euro, convenit anul trecut. Sindicatele sustin insa ca oamenii de rand duc greul pentru conducerea economica deficitara a politicienilor romani. Romania isi propune sa scada deficitul fiscal de la 7,2 procente anul trecut pana la 6,8 procente in 2011, informeaza Euronews.

Zeci de mii de demonstranti s-au adunat miercuri in Bucuresti pentru a protesta impotriva masurilor de austeritate ale guvernului. Conform diferitelor rapoarte multimea a adunat intre 20.000 si 50.000 de oameni. Guvernul a propus reducerea salariilor de 25% si a pensiilor cu 15%, in scopul de a reduce deficitul bugetar al tarii. Economia din Romania diminuat cu mai mult de 7% fata de anul trecut. Protestul este raportat ca cel mai mare dupa Revolutia romana, scrie Novinite.


Citeste mai multe despre   






















3728 vizualizari

  • +11 (15 voturi)    
    Pina si buboiul e copt (Joi, 20 mai 2010, 2:48)

    Chiorete [anonim]

    Cind au primit 22% pe vremea lui Iuda Tariceanul, fara ca sindicatele sa miste un deget, de ce nu au iesit bugetarii in strada(sa-i ajute si pe amaritii ce lucra la privat, sa obtina 2%) ?!!?
    Mai bine sa facem o reducere progresiva a la pesede, pentru a carei aplicare sa mai angajam inca 200 de mii de bugetari. In rest, ce depaseste 30 milioane nu e nesimtit, e cancer 3c. Privatii sunt doar niste amariti de viermi intestinali, fara a avea nici o conotatie asupra cauzei 3c. Oare Boc-Udrea&Co isi reduc foundul ?
    • -2 (10 voturi)    
      Dumneavoastra (Joi, 20 mai 2010, 8:49)

      privat [anonim] i-a raspuns lui Chiorete

      De ce nu protestati cand patronul va mareste leafa?

      Doamne cata rautate si manipulare.

      Basescu vrea acum solidaritate, insa tot ce face si stie sa faca este DIVIDE ET IMPERA.

      PS: Lucrez la privat si nu am beneficiat de nici un fel de ajutor guvernamental in viata mea. Parintii mei sunt pensionati pentru limita de varsta, deci au stagiul complet. Spun asta ca sa nu transpire inutil postacii.
    • -2 (6 voturi)    
      ? (Joi, 20 mai 2010, 8:55)

      ? [anonim] i-a raspuns lui Chiorete

      si crezi ca daca se reduc salariile si pensiile vor creste salariile in privat. te inseli -vor scadea si alea. "stie" berceanu, videanu, udrea de ce-oameni care au firme sau sunt actionari la diverse firme. :)). ar fi tb sa vedeti pozitia patronatelor referitor la salariul minim. e o idee falsa ca nu pot ridica salariul minim :). ridicandu-l le scade din profitul personal care e foarte mare in foarte multe cazuri:).
      • +4 (4 voturi)    
        da (Joi, 20 mai 2010, 9:56)

        Ghita [anonim] i-a raspuns lui ?

        pentru ca vor scadea taxele de sustinere a leprelor, sau in cel mai rau caz nu vor mai creste ca sa acoperim nemunca a cel putin 500k oameni din cei 1400k angajati la stat.
        • -1 (3 voturi)    
          tineti minte vorbele mele (Joi, 20 mai 2010, 10:05)

          @Ghita [anonim] i-a raspuns lui Ghita

          dragi "Ghita" de la privat, cand patronii va vor scadea salariile pentru ca afara vor sta cu ochi flamanzi cei 500k de fosti bugetari, din care majoritatea cu studii superioare, vorbitori de limbi straine si utilizatori de calculator. Asta in cel mai bun caz, pentru ca patronul te va da afara , mai Ghita, pentru ca va avea de unde alege!
          • 0 (0 voturi)    
            Draga Ghita de la bugetari (Joi, 20 mai 2010, 13:41)

            bogdan [anonim] i-a raspuns lui @Ghita

            Noi astia din privat ne-am confruntat cu tot felul de perioade mai bune sau mai rele.
            Pentru informarea ta, criza economica mondiala a inceput la finalul lui 2008 (eu m fost somer in ianuarie si februarie 2009). Reducerile de personal si scaderea salariului s-a petrecut in privat in 2009.
            Tot pentru informarea ta, 400K angajati in privat au fost deja concediati si concureaza deja cu cei angajati in mediul privat. Asha ca cei 500K bugetari nu cred sa fie o concurenta mai serioasa decit cei 400K someri din privat, care erau deja invatati cu rigorile muncii la privat.
            Deci amenintarea asta a ta cu somerii de la bugetari vine cam cu un an intirziere. La privat deja se vad semne de revenire economica, deja incet incet incep angajarile.
            Asha ca draga Ghita bugetaru, bun venit in lumea reala, chiar daca vii cu un an si jumatate mai tirziu.
            Si la final am o intrebare pentru tine? Cum crezi ca se simteau cei 400K din privat dati afara la inceputul lui 2009 cind vedeau revendicarile profesorilor si pensionarilor care vroiau mariri salariale de 20,30,50%?? Ce parere crezi ca isi faceau cei 400K despre bugetar?
        • 0 (0 voturi)    
          ? (Joi, 20 mai 2010, 13:07)

          ? [anonim] i-a raspuns lui Ghita

          faptul ca folosesti apelative gen lepra ne spune mult de ce Romania este unde este.
          ar tb sa gandesti mult mai departe si in profunzime nu sa iei totul asa cum ti se serv de unii si de altii.
          uitam multe sau poate unii nu am avut ce uita si apoi vb fara sa gandim. e valabil pentru multi postaci de pe net care cred ca daca se reduc salariile si pensiile sau daca se dau afara bugetari va fi bine pentru ei. nu va fi. fiti siguri de asta. actualul guvern nu are o strategie de crestere a ocuparii in perioada urmatoare. verificati cate locuri de munca sunt oferite pe piata si veti vedea realitatea. acest fapt va atrage dupa sine scaderea salariilor in privat prin simpla motivatie ca daca nu-ti convine am de unde alege.
          a mai fost aruncata placa asta acum vreo 10-15 ani, dar uitam repede. ar tb sa va uitati in bilanturile multor firme sau spre investitiile multor patroni si veti vedea realitatea. trateaza salariati ca pe sclavi. nu-i intereseaza decat persoana lor.
      • +1 (1 vot)    
        gresesti (Joi, 20 mai 2010, 10:29)

        soul [anonim] i-a raspuns lui ?

        salariile la privat au scazut de anul trecut in ianuarie-februarie, am simtit`o pe pielea mea ;)
        explicatia a fost seaca: reducere de personal cu 30% si reducerea salariilor cu 20% si nu lucrez la vreun butic ci la o firma cu peste 250 de angajati cu filiale in jumatate de tara...deci va intreb de ce la bugetari nu s-ar face reduceri de personal si de salarii? daca bugetul nu isi mai permite sa ii plateasca pe toti? optiunile sunt reduceri de personal sau falimentul statului, eu nu vreau sa imi imaginez falimentul statului, voi va puteti imagina asta? ar insemna blocaj economic complet...
        • 0 (0 voturi)    
          ? (Joi, 20 mai 2010, 13:08)

          ? [anonim] i-a raspuns lui soul

          si de ce crezi ar creste salariul tau in actualul context? sper sa ma insel dar nu cred ca va creste salariul tau ci e posibil sa scada chiar
    • 0 (0 voturi)    
      Va bucurati degeaba (Joi, 20 mai 2010, 13:54)

      mitica [anonim] i-a raspuns lui Chiorete

      Abia astept sa faca febra firmele private dupa ce consumatorii bugetari vor incepe sa stranute.

      Oare cei din privat nu inteleg ca fara puterea de cumparare a celor de la stat, vor avea si ei de suferit? Nu mai vorbesc de firmele private care au incheiat contracte babane cu statul, fortat acum sa inchida baierele pungii.

      Si inca o chestie pentru privat, nu suntem noi bugetarii vinovati ca va este frica sa va organizati in sindicate, care sa va apere drepturile, ca va turnati intre voi si ca va mancati ca niste caini. Fiindca o indurati, va meritati pe deplin soarta. Voi de ce nu ati iesit in strada? Intr-un week-end ati fi putut sa manifestati, sau de 1 mai, dar preferati sa va plangeti de mila si sa dati cu piatra in unii care au curajul sa isi apere drepturile. Aparati-va interesele, este dreptul vostru.
  • -1 (5 voturi)    
    OPRITI ! (Joi, 20 mai 2010, 7:17)

    maior.escu [anonim]

    Opriti aplicarea CAS-ului pe drepturi de autor, fiindca este ilegal, aplicandu-se pe venituri neregulate (o carte se publica la 2-3 ani, un tablou se face la cativa ani odata), nu pe un salariu (venit lunar). Cum se calculeaza 'vechimea in munca' a unui scriitor ? Cum intra in somaj un forbalist platitor de CAS ? Daca Madona are un spectacol prin Romania, Bulgaria si Serbia si i se opreste CAS in toate aceste tari, va primi pensie din fiecare tara in parte ? CAS pe d.a. este o masura idioata, dar romaneasca si s-ar putea aplica in Romania pentru exterminarea scriitorilor supravietuitori epocii cumplite de dupa 1989. Nici marile invazii tatare sau epidemiile de ciuma n-au facut mai multe victime in randurile romanilor decat calaii neamului de dupa 1990.
  • +4 (4 voturi)    
    De ce nu ies in strada cand afla ce manarii fac (Joi, 20 mai 2010, 8:06)

    StefanV [anonim]

    De ce nu ies in strada cand afla ce manarii fac sefii lor? O mare parte din banii aruncati pe geam de guvernele Romaniei sunt furati cu stirea lor, sub ochi lor de sefii lor, de sefii sindicatelor uneori chiar de cei care ieri strigau in piata....

    Atunci trebuia iesit in strada.. nu acum cand s-au terminat banii.

    Dar le-a convenit situatia atunci. Sau daca nu le-a convenit, le-a placut sa fie comozi. Acum trag ponoasele... sa le traga pentru ca se credeau smecheri acum un an.

    Am vorbit cu un amic din armata care lucreaza 6 ore pezi si are 1000 euro salariu(in afara de nu stiu ce sproruri) si era nemultumit de salariul asta... Poate-l dau afara.. sa vezi multumire atunci!
  • 0 (2 voturi)    
    @ chiorete (Joi, 20 mai 2010, 8:08)

    canon [anonim]

    Normal ca reduc. N-o sa mai dea 1000 ron pe o periuta de unghii ci doar 600. aka reducere 40%
  • 0 (0 voturi)    
    privat vs stat si individ vs individ (Joi, 20 mai 2010, 22:41)

    simona [anonim]

    discutiile voastre prezinta interesele fiecarui sector. f bine!

    dar in loc sa va confuntati ar trebui sa va ganditi ca si de o parte si de alta fiind, vorbiti din pozitii de angajati, si e mai important sa luptati impreuna pentru probleme comune: salariul minim pe economie, plata orelor suplimentare de munca, etc.

    trebuie schimbat ceva la ambele

    sa dea afara de la stat, pe criterii de eficienta. in acelasi timp sa se intoduca sisteme informatizate, comunicarea online si la telefon, sa nu mai fie nevoie de zeci de ghisee. sa nu mai fie nevoie de 100 de semnatori pentru fiecare declaratie - ar mai scuti si din cheltuielile la curent, chirii, incalzire. in acelasi timp trebuie sa se gandeasca si la somerii care se produc - ce mai pot ei sa faca? - ii lasa pe mana privatilor sa ii ingajeze? atunci ajuta-i sa se dezvolte - de la reduceri de impozite pentru firmele mici, nou infiintate, cele care angajeaza tineri sub 30 ani sau personal recalificat etc....

    of! cred ca am putea fiecare dintre noi sa povestim cu paginile.

    dar va rog, nu va mai certati, ca nu e la cel de la stat bine daca celui de la privat ii e rau. dezbina si vei cuceri ... nu suntem uniti, nu avem incredere unul in celalat si prin urmare nu vom ajunge la o pozitie comuna.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version