VIDEO Mesajul lui Barack Obama catre Islam: Cercul neincrederii cu lumea musulmana trebuie rupt

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Joi, 4 iunie 2009, 13:47 Actualitate | Internaţional

Presedintele american Barack Obama a declarat joi ca venit "sa caute" la Cairo "un nou inceput intre musulmani si Statele Unite", in conditiile in care "cercul neincrederii si al discordiei trebuie rupt", relateaza AFP.

"Atata timp cat relatiile noastre vor fi definite de diferentele dintre noi, vom da putere celor care seamana ura, si nu pacea, celor care promoveaza conflictul, si nu cooperarea", a afirmat presedintele SUA, in mult asteptatul discurs adresat lumii arabe.

"Am venit aici sa caut un nou start intre Stele Unite si musulmanii din intreaga lume, un nou inceput bazat pe interese reciproce si respect reciproc, un inceput bazat pe adevarul ca America si islamul nu se exclud".

Iata cele mai importante declaratii ale presedintelui Barack Obama

ISRAEL
  • Legaturile puternice dintre America si Israel sunt binecunoscute. Legatura dintre SUA si Israel este de neclintit
  • SUA nu accepta legitimitatea continuarii colonizarii israeliene, care violeaza acordurile din trecut si afecteaza eforturile pentru pace.
  • Este momentul ca aceasta colonizare sa inceteze
PALESTINA
  • SUA sustin aspiratiile legitime ale palestinienilor de a avea o tara, iar singura solutie in conflictul din Orientul Mijlociu este existenta a doua state - Israel si Palestina
  • Situatia in care se afla poporul palestinian este intolerabila. America nu va intoarce spatele aspiratiilor legitime ale palestinienilor la demnitate si la propriul lor stat.
  • Palestinienii trebuie sa renunte la violenta. A rezista prin violenta si prin crime este gresit
  • Hamas trebuie sa puna capat violentelor, sa recunoasca acordurile din trecut si sa recunoasca dreptul Israelului de a exista.
IRAN
  • Confruntarea cu Iranul in problema programului nuclear se afla pe o turnanta decisiva
  • Suntem dispusi sa mergem inainte fara conditii prealabile, pe baza de respect reciproc, dar va fi dificil sa depasim deceniile de neincredere cu Iranul.
  • In dosarul nuclear, nu se pune problema doar a intereselor americane. Este vorba de impiedicarea unei curse a inarmarii nucleare in Orientul Mijlociu care ar putea aduce aceasta regiune, dar si intreaga lume, pe o cale extrem de periculoasa.
  • Aceasta nu inseamna insa ca orice natiune - si inclusiv Iranul - are dreptul sa foloseasca energia nucleara in scopuri pasnice, in conformitate cu Tratatul de neproliferare nucleara.
AFGANISTAN
  • SUA nu doresc sa isi mentina trupele in Afganistan. Nu va inselati: nu dorim sa ne mentinem trupele in Afganistan
  • Am fi fericiti sa aducem acasa fiecare soldat daca am fi siguri ca ar inceta violentele extremiste din Afganistan si din Pakistan, dar inca nu am ajuns la acest moment
  • Angajamentele SUA in Afganistan, in cadrul coalitiei formata de 46 de tari nu se vor diminua, in ciuda costurilor mari

Relatiile dintre SUA si tarile musulmane s-au degradat in urma razboiului din Irak si a unei serii de scandaluri legate de inchisoarea din Abou Ghraib, baza militara de la Guantanamo, sau de practicile predecesorului sau George W. Bush privind lupta antiterorista dupa atentatele din 11 septembrie.



Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1706 vizualizari

  • -4 (10 voturi)    
    !? (Joi, 4 iunie 2009, 13:54)

    dedeiu [anonim]

    asta chiar vrea sa ii enerveze pe evrei!?
    • -2 (10 voturi)    
      nu (Joi, 4 iunie 2009, 14:09)

      gonzo [anonim] i-a raspuns lui dedeiu

      cred ca vrea doar sa se impace cu musulmanii. de ce crezi ca i-ar deranja pe evrei lucrul asta ?
      • +9 (13 voturi)    
        Osama si Obama. (Joi, 4 iunie 2009, 14:18)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui gonzo

        Osama il suna pe mobil pe Obama si ii spune-am 2 vesti, una buna si alta proasta.Vestea buna e ca peste 5 minute vin la Casa Alba sa ma predau; vestea proasta pentru tine e ca vin cu avionul.
      • -5 (11 voturi)    
        Israel (Joi, 4 iunie 2009, 14:38)

        qwerty [anonim] i-a raspuns lui gonzo

        pentru ca pur si simplu existenta statului israel se bazeaza pe existenta unui potential "inamic". Acesta poate fi : un nou holocaust, palestinienii,iranul...intotdeauna trebuie sa existe un inamic. Ei nu au interesul ca palestineii sa aiba un stat pentru ca asa isi cultiva natiunea,statul, isi dezvolta poporul, aspiratiile militare etc.discutam despre dezvoltarea unei nmatiuni si despre o gramada de bani:). nu fiti infantili sa nu vedeti si intelegeti anumite lucruri..
    • -1 (9 voturi)    
      re: "obama ii enerveaza pe evrei" (Joi, 4 iunie 2009, 14:36)

      evreu rational [anonim] i-a raspuns lui dedeiu

      @ dedeiu

      Sunt si multi evrei rationali care au inteles ca Obama face cartile. Unul dintre, un intelectual de marca, este Gideon Levy. Articolul lui de astazi din Haaretz este magistral!

      Gideon Levy: "Future of Mideast is a domestic American issue"

      http://www.haaretz.com/hasen/spages/1090367.html

      Enjoy!
      • -3 (9 voturi)    
        Bravo, Gideon Levy! (Joi, 4 iunie 2009, 14:54)

        cititor silitor [anonim] i-a raspuns lui evreu rational

        Excelent articolul lui Gideon Levy publicat in Haaretz. Jos palaria in fata lui G.Levy! Fragmentul de mai jos este FENOMENAL!

        "Israel`s only real existential danger is losing U.S. support. Yes, there is no Israel without America - not only the $30 billion annual defense aid (without which the IDF would be a shadow of itself), or the market for one-third of Israeli exports, but also international support. Israel, which has become a leper in many circles, is lost without Washington`s sponsorship. There is no alternative superpower - having Micronesia alone on our side at the UN will not get us very far".

        Yep, nu mai este nimic de adaugat.
        • +2 (2 voturi)    
          ... (Joi, 4 iunie 2009, 19:25)

          Cornel [anonim] i-a raspuns lui cititor silitor

          cred ca n-o sa mai aiba viata lunga domnu' asta, levy...
          il loveste vreo masina, cade un meteorit peste el, face o griputa porcina, ceva....
  • +4 (6 voturi)    
    CORECT (Joi, 4 iunie 2009, 14:04)

    Hopa Mitica [anonim]

    CRED CA E CORECT :SUA sustin aspiratiile legitime ale palestinienilor de a avea o tara, iar singura solutie in conflictul din Orientul Mijlociu este existenta a doua state - Israel si Palestina"
    • +1 (1 vot)    
      unii nu vor pace (Vineri, 5 iunie 2009, 2:42)

      nene [anonim] i-a raspuns lui Hopa Mitica

      dar ce te faci daca evreii nu vor asta si continua colonizarea?
  • -2 (12 voturi)    
    banii......... (Joi, 4 iunie 2009, 14:08)

    roman [anonim]

    banii sunt legatura intre sua si o....i.

    o.....i au bani si americani au nevoie de ei............si atata timp cat j......i platesc taxa de protectie e si firesc ce se intampla.

    sa ii mute pe j......i in alaska ca e mai sanatos pt ei.
    • -4 (10 voturi)    
      foame de bani..in capul tau (Joi, 4 iunie 2009, 14:17)

      sandoval [anonim] i-a raspuns lui roman

      prietene,gandesti putin si prost.singurul loc unde ai curajul sa iti exprimi parerile e la subsolul unui comentariu,la adapostul unui pseudonim.in rest,cred ca nu ai intalnit un evreu in viata ta.ma bucur ca nu se face la dan diaconescu in direct si politica externa,ca altfel,era plin de indivizi ca tine pe aici.mi se pare ca au gasit-o pe elodia.fugi!
  • -3 (15 voturi)    
    politicianisme...... (Joi, 4 iunie 2009, 14:11)

    dorinteodor [anonim]

    nu exista nici o tara in care musulmanii sa fie la putere si care sa aiba un sistem democratic. chiar turcia este o confirmare a acestui lucru: armata este laica iar turcia va continua sa fie o democratie atita timp cit musulmanii sint fortati sa respecte o constitutie laica.... pakistanul face eforturi mari sa nu se musulmanizeze. s-a vazut situatia din valea swat.... deci obama vine cu politicianisme ieftine. tarile musulmane nu pot evolua singure spre democratie si asta inseamna ca in continuare conflictele vor continua si chiar se vor intensifica....
    • -7 (13 voturi)    
      asa e (Joi, 4 iunie 2009, 14:20)

      sandoval [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

      subscriu la ce ai enuntat mai sus.
    • +1 (1 vot)    
      ba nu e asa:) (Vineri, 5 iunie 2009, 2:47)

      rin [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

      faza cu tarile musulmane cu democratia sunt praf aruncat in ochii prostilor de fostul regim Bush, scopul fiind invadare unui stat suveran Irakul, invazia soldandu-se cu peste un milion de victime nevinovate.
      • -1 (1 vot)    
        ce are sula cu prefectura? (Vineri, 5 iunie 2009, 11:15)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui rin

        ti se pare ca ai contrazis in vreun fel teoria privind incompatibilitatea dintre Islam si democratie?
        • 0 (0 voturi)    
          democratie?? (Vineri, 5 iunie 2009, 19:25)

          anca [anonim] i-a raspuns lui clujean

          tu crezi ca in momentul de fata exista democratie in \romania sau in US , Europa etc??
  • -5 (13 voturi)    
    Egipt (Joi, 4 iunie 2009, 14:23)

    qwerty [anonim]

    Sunt de acord in principiu ca tarile musulmane nu pot fi democratii autentice(exemplele sunt multiple) in principal din cauza restrictiilor religioase dar si faptul ca o democratie ar putea sa nasca manifestari extremiste puternice. Daca Egiptul ar fi fost democratic si Mubarack nu ar mai fi fost la putere,Fratia Musulmana ar fi venit la conducere.Aceasta probabil ar fi inchis relatiile diplomatice cu Isarewlul si nu vreau sa ma gandesc ce conflict ar fi putut sa iasa...
  • +4 (12 voturi)    
    Deja la multi din sustinatori lui le pare rau (Joi, 4 iunie 2009, 14:27)

    Falco [anonim]

    si nu vb de masele fara bani ci de magnati care l-au sustinut . Dupa cum mer trburile s-ar putea sa se rupa neincrederea cu citeva bombe . Iranul nu e departe de a primi acelasi tratament ca Irakul.
  • -2 (10 voturi)    
    despre obama si israel (Joi, 4 iunie 2009, 14:32)

    qwerty [anonim]

    toate aceste refulari si ceea ce este numit "islamul violent" pornesc de abordarea fata de Israel si problema palestinienilor. Faptul ca pana acum SUA a ajutat mai mult isrelul este evident si indiscutabil. Odata cu venirea lui Obama aceasta balanta s-a cam echilibrat, si deja pareriule in israeol despre Obama sunt fffff proaste, este vazut ca si antisemit, este suspectat ca tine cu palestinienii etc.Din pacate el a a ajuns la putere intr-un monent nefericit in care in israel conduc 2 dintre cei mai periculosi evrei :Bibi si cu Ehud( nu o sa intru in detalii cine vrea poate sa aprofundeze subiectul). Problema palestiniana nu se va rezulva niciodata pentru ca ISRAELUL NU ARE INTERES SA O REZOLVE.ei vor vrea mereu sa aiba un dusman pentru ca numai asa isi cultiva naTZIONALISMUL,simpla existenta, dezvoltare nucleara etc
    • -3 (11 voturi)    
      Re: despre obama si israel (Joi, 4 iunie 2009, 14:44)

      American in Bucharest [anonim] i-a raspuns lui qwerty

      @ qwerty

      Precisely! - Americans already understand and that's why we elected Obama. This isn't an "anti-Israel" thing. The future of the world as we know it depends on it. Israelis cannot expect Americans to commit national suicide. This is the ONLY way out and it will serve Israel's best interest as well. Americans are not choosing between Muslims and Jews, we are choosing a better world for everyone.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Joi, 4 iunie 2009, 19:31)

        Cornel... [anonim] i-a raspuns lui American in Bucharest

        just wishful thinking blah-blah-blah
        what about the statement with (i quote from memory...usa is the greater muslim state, because it has the biggest number of american citizens with muslims origins...)?
    • -6 (10 voturi)    
      palestinienii sint proprii lor dusmani.... (Joi, 4 iunie 2009, 14:56)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui qwerty

      un stat palestinian poate sa existe doar daca are buget. in rest oricine poate proclama orice.... ca sa existe buget, palestinienii trebuie sa desfasoare activitati economice aducatoare de profit iar din impozite se va alimenta un buget pentru ordine publica, sanatate, asigurari de toate felurile si poate chiar pentru armata.... dar palestinienii nu par sa priceapa asta si mereu vin cu mina intinsa si mereu asteapta ca cineva sa le faca statul.... cu tot regretul dar, daca ar fi responsabili, palestinienii ar trebui sa renunte definitiv la arme si sa se apuce de lucru. toata lumea i-ar privi cu simpatie si i-ar ajuta pentru ca toata lumea vrea sa dispara problema palestinienilor....dar mai este o problema: numai munca barbatilor nu ar putea finanta bugetul. ar trebui sa dea drepturi egale femeilor astfel ca toti sa contribuie la formarea bugetului. eu nu cred ca vre-un stat european si-ar putea mentine standardul fara egalitatea intre barbati si femei..... oare palestinienii chiar nu invata nimic de la cei care au deja succes?
      • -1 (3 voturi)    
        dezvoltare econimicahaha:)..you're joking right? (Joi, 4 iunie 2009, 15:11)

        qwerty [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

        Daca aactivitatile de colonizare israeline din Cisiordania ar inceta, daca filtrele si patrulele armate israeline ar inceta sa terorizeze palestineinii si sa nu ii lase sa circule liber pe pamanturile lor , atunci CU SIGURANTA ar exista si dezvoltare economica! De asemenea, daca nu s-ar fi construit un zid in care sa ii tzina ca pe sclavi, daca Isarelul ar fi permis palestinienilor din Ierusalim de Est sa aiba acces la apa si canalizare, atunci sigur ar exisdta dezolkvtare economica.Dar tu imi vorbesti mie din dezvoltare economica cand ei nu sunt lasati sa aiba acces la NEVOI DE BAZA din viata unui om.
        • -2 (10 voturi)    
          te inteleg dar nu ai dreptate.... (Joi, 4 iunie 2009, 15:35)

          dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui qwerty

          colonizarea de care vorbesti nu ar fi avut loc daca palestinienii ar fi desfasurat acolo activitate economica. patrulele de care vorbesti la fel ca si recentul zid nu ar exista daca palestinienii ar desfasura activitate economica. iar gogorita cu "paminturile ocupate" nu tine. in ultimii 500 de ani nici un stat din europa nu a ramas in granitele lui. romanii nu pun bombe nici in moldova nici in bulgaria, nemtii nu pun bombe nici in alsacia nici in lorena si lista este foarte lunga. asa ca nu veni cu "paminturile ocupate". iar apa si canalizarea a fost facuta den munca israelienilor.... iar filozofia ta cu "nu sint lasati la nevoi de baza" arata ca nu pricepi nimic. nevoile de baza cer munca pentru satisfacerea lor. la inceput nu a fost decit desertul. unii au muncit si au. cei care nu muncesc trebuie sa munceasca pentru a avea si ei. din nefericire pentru palestinieni, viata iti da mereu cite o lectie iar lectia se repeta la nesfirsit pina o inveti..... scuze dar cu argumentele tale nu se rezolva problema palestinienilor.
          • +2 (4 voturi)    
            adevarul (Joi, 4 iunie 2009, 17:00)

            qwerty [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

            te rog sa imi permiti o mica paralela ca sa poti sa ma intelegi.Daca Transilvania ar fi fost ocupata de unguri si eu nu as mai fi p[utut sa imi vad rudele sau sa merg acolo pt ca patrulele unguresti nu m-ar fi lasat, crede-ma ca AS FI FOST PRIMUL si as fi pus cu cea mai mare palcere bombe acolo.m-as fi inarmat, mi-as fi pus bentita in jurul capului si as fi luptat pentru teritoriile poporului meu, pentru eliminare ocupatiei abuzive!PRIMUL as fi fost. Legat de micile chestiuni "economice" nu contest faptul ca israelienii au muncit pentru ceeea ce este acum acolo DAR NU AI DREPTUL sa judeci cum si cat muncesc ei pentru ce au.Daca ai fost intr-o tara araba ai vazut ca asa traiesc ei, ca este stilul lor si trebuie sa ii intelegi si sa ii iei ca atare. Daca ai veni cu o obse4rvatie legityima si coerenta poate ar fi faptul ca ceea ce nu ia unit si nu ia "stimualt" intr-un fel e faltul ca nu au un lider puternic care sa ii stranga in jurul lui.
            • -2 (2 voturi)    
              ti-ai dat cu exemplul in cap.... (Joi, 4 iunie 2009, 20:12)

              dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui qwerty

              cica daca transilvania era ocupata de unguri.... dupa criteriile europene, transilvania ar fi putut fi data ungurilor dupa razboi dar chiar daca asta s-ar fi intimplat, in zilele noastre atit ungaria cit si romania (ambele tari civilizate) ar fi fost membre ue si deci ar fi existat, ca si acum, circulatie libera a persoanelor si marfurilor..... evident ca asta nu s-ar fi intimplat daca ungaria sau romania ar fi pus bombe. ....avem si un exemplu concret chiar recent: un tren unguresc, remorcat de o locomotiva ungureasca cu mecanici unguri (!, e posibil in ue!) a adus mii de nostalgici unguri pentru a vizita fosta granita a ungariei din vestul transilvaniei. au venit, au manifestat pasnic si au plecat. nu au fost incidente si toata lumea (romani si unguri) a fost fericita.... vezi cum gindesc europenii si cum nu gindesc ne-europenii!
      • +1 (1 vot)    
        palestinienii au dreptul la tara (Vineri, 5 iunie 2009, 2:53)

        marco [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

        cum sa lucreze palestinienii daca soldatii evrei tin armele indreptate spre ei?evreii sunt colonizatorii nu invers
  • -2 (10 voturi)    
    Problema nu e ce vrea Obama (Joi, 4 iunie 2009, 14:58)

    Un roman anonim [anonim]

    Problema e ceea ce vor islamistii (atentie nu islamicii). Degeaba le intinde Obama mana daca ei nu doresc o mana intinsa. Sper ca politica lui Obama sa castige dar rational am mari indoieli.
  • +1 (13 voturi)    
    Ce intreprinde de fapt Obama la Cairo? (Joi, 4 iunie 2009, 15:05)

    Pintea Haiducul [utilizator]

    Raspunsul e stupid de simplu: abureala finala.La Washington si Tel-Aviv s-a luat deja decizia atacarii preventive a Iranului de catre Israel (e o chestiune de zile,poate de ore,pana la atac),iar Obama vrea sa le creeze musulmanilor impresia ca USA se situeaza pe o pozitie care le disociaza din start de acest plan criminal. USA--aflate in plina criza economica--nu mai vor sa fie percepute ca aliate ale viitorului Agresor israelian,ar fi contraproductiv atat pentru securitatea lor nationala cat si pentru propriile afaceri internationale si pentru pastrarea ratingului de tara.Fratilor,Al Treilea Razboi Mondial bate la usi,zarurile au fost aruncate! Ave!
    • 0 (2 voturi)    
      bun,am inteles (Joi, 4 iunie 2009, 16:27)

      directia 5 [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

      la Washington si Tel-Aviv se tes planuri 'criminale',dar in razboi -ca si in dragoste-este nevoie de 2,este evident ca lumea musulmana incorsetata in traditionalism,ura viscerala fata de valorile democratiei si poate si putin complexata ,refuza laicizarea si renuntarea la fanatism religios,pana aici nimic anormal,este optiunea lor si trebuie acceptata ca atare, iar 'lumea libera' dincolo de a accepta cu resemnare aceste absurditati nu poate face mare lucru,problema apare atunci cand in relatile internationale sunt introduse aceste date iar problemele conflictuale-Pachistan-India,Israel-Palestina,SUA-Lumea Araba,-capata conotatii de 'viata si moarte',in fond 'dosarul' Iran este o problema de respect fata de un tratat international semnat si acceptat,de ce capata el o 'aura' religioasa este numai problema Iranu lui
      Umanitatea se afla sub spectrul 'Al Treilea Razboi Mondial' odata cu incheirea WW2-daca s a incheia vre o data
      • +4 (6 voturi)    
        Tratatul de Neproliferare Nucleara. (Joi, 4 iunie 2009, 17:03)

        Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui directia 5

        Israelienii n-au respectat acest tratat,ei nu recunosc nici astazi ca detin arme nucleare (vezi: cazul Mordechai Vanunu).Atunci de ce pretind Iranului sa nu se inarmeze nuclear??? Nu e corect,prin urmare ei nu au caderea morala sa vitupereze la adresa politicii nucleare a lui Ahmadinejad.Nu-s decat niste "lupi moralisti",pe zi ce trece ii dispretuiesc din ce in ce mai mult.Sunt genul de oameni carora daca le intinzi o mana frateasca iti scuipa in palma intinsa...Mai cunosc eu unii cu mentalitate asemanatoare,isi fac veacul pe la Palatul Victoria...
        • -1 (1 vot)    
          si totusi (Joi, 4 iunie 2009, 18:03)

          directia 5 [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

          Israel nu este o amenintare planetara,a dat dovada prin cateva gesturi -retragerea din Sinai,Ghaza,recunoasterea autoritatii palestiniene-sunt gesturi care au creeat premiza unei detensionari in Orientul Mijlociu,cum a raspuns Iranul ?a continuat s a finanteze Hezbolah,a continuat cu amenintari directe la adresa Israel,a continuat s a sfideze lumea libera cu programul nuclear de inarmare,a continuat s a sponsorizeze rezistenta siita in Irak ,s a inarmeze pe talibani.......lista este mult prea lunga
          Asta ar fi o explicatie-alaturi de un Pakistan 'nuclear' in pragul talibanizarii-de ce un Iran 'nuclear' este o amenintare deschisa pt. umanitate
          PS si eu am topor acasa dar nu sunt considerat un pericol public
          • +2 (4 voturi)    
            De cand "Israel=Umanitatea"?!? (Joi, 4 iunie 2009, 18:56)

            Pintea care-ti ia Mintea [anonim] i-a raspuns lui directia 5

            Prietene,vad ca ai luat-o rau de tot pe aratura in ultima vreme,efectele propagandei Brainwashingtonului isi spun cuvantul.Pai,mai fratele meu,cine a aruncat lumea in Criza asta economica de pe urma careia sufera atatia oameni de pe toate meridianele,nu cumva bancherii sionisti,care in ultimii 8 ani au facut tot posibilul sa arunce lumea in haos si anarhie militarista impinsa la extrem???Ei sunt o amenintare deschisa pt Umanitate si pentru Lumea Libera,in sensul tare al cuvantului,nu Iranul. Iranul doar cauta sa se apere si sa-si extinda influentza,atata tot.Stii ce nu le convine de fapt sionistilor?Lor nu le e teama ca Iranul sa atace nuclear Israelul (indivizii stiu foarte bine ca iranienii nu s-ar preta la o actiune atat de riscanta),le e teama ca un Iran nuclearizat (carevasazica,foarte puternic si bine vazut de vecini) va atrage de partea sa toate statele musulmane din Orientul Mijlociu.De asta le e teama sionistilor,sa nu-si piarda aliatii arabi.Nu mai suntem in 1956 sau in epoca "razboiului de sase zile",in prezent Israelul depinde total in plan economic de comertul cu vecinii sai arabi.Daca i-ar pierde ca aliati,statul evreu va pierde piete de desfacere vitale,va intra in depresiune economica si va fi depopulat prin emigrare in masa.Razboiul economic e infinit mai dur decat orice razboi conventional! Dar nu e un razboi sangeros!!!
            • -1 (1 vot)    
              araturi de toamna-primavara ? (Joi, 4 iunie 2009, 19:30)

              directia 5 [anonim] i-a raspuns lui Pintea care-ti ia Mintea

              prietene,criza are un caracter ciclic tocmai pt .ca umanitatea este mobila si asta presupune conexiuni ,interactiuni noi ,care s a corespunda cu evolutia 'umanitatii' -nu neg implicarea lacomiei bancherilor in a amplifica criza-dar ai exemple pe care poti exersa logica ta,iata un exemplu-Korea de Nord-este ea o economie capitalista ?atunci care este explicatia pt care ea este in criza de 50 de ani si nici nu se intrevad sanse s a depaseasca aceasta stare?cand ai s a gasesti raspuns la aceste intrebari poate ai s a vezi de ce sistemul capitalist, desi imperfect, este singurul viabil.....pana acum

              Daca tu crezi ca detinerea armei nucleare de catre Iran reprezinta o 'fascinatie' pt toata lumea araba te inseli,ar trebuii poate s a discuti si cu un sunit

              Tu crezi ca Israel are o economie bazata pe rosi si banane ?
            • +3 (3 voturi)    
              ... (Joi, 4 iunie 2009, 19:38)

              lolek [anonim] i-a raspuns lui Pintea care-ti ia Mintea

              nu-ti mai bate capul cu de-alde astia, mai Pintea. sunt si ei platit cu wage-ul minim, shekeli sau dolari, nu conteaza...
      • +3 (3 voturi)    
        ... (Joi, 4 iunie 2009, 19:35)

        xerox [anonim] i-a raspuns lui directia 5

        eu fac pronosticul ca o sa fie o tentativa de viol, nereusita, si cu violatorul bagat la zdup, dupa ce a fost cotonogit in legitima aparare
    • +1 (1 vot)    
      Ce intreprinde de fapt Obama la Cairo? (Joi, 4 iunie 2009, 16:30)

      micu [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

      Cu tot respectul, ma indoiesc ca ai dreptateIntre Irak si Iran sunt 2 mari diferente :
      1) Irak -30 mil locuitori
      Iran - 80 mil locuitoti
      2) Irak -un dictator urit de o mare parte a populatiei.
      Iran-un presedinte ales relativ democratic si iubit de o mare parte a populatiei.
      Toate astea ma fac sa cred ca nu ar fi deloc o idee buna atacul Iranului.
      Dar,daca totusi ai dreptate,atunci "God help us"
      Bafta!
      • +5 (7 voturi)    
        Nu cred ca ma insel,totusi! (Joi, 4 iunie 2009, 17:24)

        Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui micu

        Un atac impotriva Iranului ar putea fi declansat si din Georgia,unde acum are loc o mare aplicatie NATO ce se incheie in cateva zile.De exemplu,o mare escadrila de avioane NATO cu piloti israelieni comunicand intre ei in limba georgiana ar putea azi-maine bombarda napraznic instalatiile nucleare iraniene. Iranienii nu vor sti exact cine anume ii ataca,piloti georgieni naimiti de USA sau piloti israelieni protejati de NATO.E mai probabil deci ca in acest caz Iranul sa replice atacand Georgia,nu Israelul,si NATO sa se trezeasca angajata intr-un razboi impotriva Iranului,la care Rusia nu va ramane in mod sigur indiferenta.Rezultatul: Al Treilea Razboi Mondial sau--cel putin--un scandal international ingrozitor si fara precedent care se va lasa finalmente cu autodizolvarea NATO (varianta pe care americanii au exclus-o din start,ei mizeaza totul pe declansarea perfida a razboiului,care sa-i scoata din Criza).
        • 0 (2 voturi)    
          Ce intreprinde de fapt Obama la Cairo? (Joi, 4 iunie 2009, 18:54)

          micu [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

          Ei ,sa nu ne lansam totusi in astfel de scenarii!
          Guvernul USA sigur ca ofera sprijin Israel insa nu acelasi lucru se poate spune si despre poporul american.Toata lumea cu capul pe umeri stie cine ghdeaza guvernul USA ,respectiv evreii de pe Wall Street si nu numai aceia. Adica acei care au generat si criza..Insa "boborul" nu prea mai e dispus sa inghita brasoave .S-au saturat de razboaie al caror adevarat motiv poate fi numai banuit.Exista si asa foarte puternice curente de opinie favorabile retragerii trupelor din Irak si Afganistan. Nu mai vor o alta galusca.Cel putin nu acum.Iar Obama stie asta foarte bine.
          Drede-ma,aici traiesc si stiu cam cum e treaba!
          Bafta
          • +4 (4 voturi)    
            o parere (Joi, 4 iunie 2009, 19:46)

            Cornel [anonim] i-a raspuns lui micu

            esti optimist, frate.
            eu am trait acolo si ii cunosc pe concetatenii tai actuali.
            in afara de free, off, shopping, coupons, tv, nu prea judeca limpede incotro merg, se lasa dusi de minuta
            exceptii ca sheen, norris, ron paul etc sunt mult prea putine
            america in curind nu va mai fi o tara populata de americani, ma intelegi...
            ti-as mai scrie, dar sunt satul de america asta, "o minciuna mare cit secolul"...
            • 0 (0 voturi)    
              Ce intreprinde de fapt Obama la Cairo? (Joi, 4 iunie 2009, 20:20)

              micu [anonim] i-a raspuns lui Cornel

              Corect,dar depinde la ce nivel social te raportezi!
              Vulgul e la fel oriunde.
              Bafta
    • -2 (4 voturi)    
      Lipsa de obiectivitate (Joi, 4 iunie 2009, 21:54)

      Getodac [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

      Numai prostii debitezi, iar pozitia ta este clar anti-americana si anti-israelita. Nu am vazut un singur cometariu obiectiv, doar retorica trasa de par, evident unilaterala. Tocmai de asta nu ai credibilitate...
      • +3 (3 voturi)    
        Obiectivitate extrema,te asigur! (Joi, 4 iunie 2009, 22:27)

        Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui Getodac

        Normal ca pozitia mea e net anti-americana si anti-israeliana (in ultimul an am cautat cu lupa motive sa mi-o schimb dar fara succes),faptele vorbesc oricum de la sine,ele sunt de asa natura incat imi dau dreptate chiar daca m-as abtine sa protestez si as adopta doctrina "ahimsa" a lui Mahatma Gandhi sau cea a "iubirii universale" a lui Iisus.Cat priveste unilateralismul,el imi asigura atat credibilitate cat si un succes nebun printre suporteri si printre cei care inca n-au o opinie formata,pe dusmani nu intentionez sa-i conving,doar sa-i fac sa tremure de groaza.Proptindu-le tzeava pushtii-ntre ochi si ranjindu-le in fatza,evident,cu degetul pe tragaci!!!
  • -1 (3 voturi)    
    Vom schimba totul... (Joi, 4 iunie 2009, 15:14)

    Vorbe goale [anonim]

    ... fara sa modificam ceva!
  • 0 (0 voturi)    
    Palestina (Joi, 4 iunie 2009, 18:12)

    gabbone [anonim]

    Palestina va deveni stat independent cat de curand. deja sunt prea multe presiuni. Faza tare este ca va fi un stat independent condus de politicieni numiti de evrei. Nici o sansa sa fie puterea in mainile palestinienilor vreodata. O sa fie asa o iluzie ca sunt si ei liberi sa zburde prin tzarcu lor.
    • -2 (2 voturi)    
      greu de priceput ..... (Joi, 4 iunie 2009, 20:26)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui gabbone

      nu exista stat fara buget deoarece fara buget nu vor exista institutiile fundanmentale ale statului. chiar daca toata lumea va semna un document de infiintare a statului palestinian, acest stat nu va exista fara ca fiecare palestinian sau firma (palestiniana sau straina) sa plateasca un impozit din care sa fie platite salarii la bugetari, fara institutii care sa colecteze bani pentru plata pensiilor, pentru asistenta sanitara si chiar pentru armata (daca mai ramin bani...). asa ca, deocamdata nici nu se pune problema unui stat deoarece palestinienii nu se comporta asa cum ar trebui ca sa-si infiinteze un stat. ce se intimpla acum este ca toti care pot (ue, america, statele arabe bogate si chiar israelul) dau bani palestinienilor dar banii nu ajung decit pentru o autoritate (abbas, hamas...) si nicidecum pentru un stat adevarat.... cam asta este realitatea insuportabila pentru unii ca orice realitate de altfel.....
      • +1 (1 vot)    
        pace sa fie (Vineri, 5 iunie 2009, 3:10)

        pache [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

        daca statul evreu i-ar lasa ar desfasura activitati economice dar tinadu-i ostatici in Fasia Gaza, nepermitandu-le schimburi comerciale este normal sa zici ca n-au buget


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri