Seful executivului de la Sofia, Serghei Stanisev, a trimis o scrisoare de protest conducerilor posturilor de televiziune ITN si CNN, pentru a-si exprima "indignarea" fata de felul in care Bulgaria a fost prezentata intr-un reportaj despre dificultatile cu care s-au confruntat cetatenii bulgari in perioada "crizei gazelor", transmite Novinite. Stanisev a acuzat "setereotipurile" legate de bulgari care au fost prezentate in reportajul realizat de ITN si care a fost preluat si de CNN.

Premierul bulgar a afirmat ca "o multime de principii jurnalistice, profesionale si de etica au fost incalcate in reportajul ce dureaza doua minute". Stanisev a precizat ca, spre exemplu, comentariile ziaristului au continut trei "greseli de baza" si, impreuna cu "cautarea senzationalismului", au transformat reportajul "intr-o minciuna absoluta".

Stanisev a cerut celor doua posturi TV sa "gaseasca o modalitate prin care sa repare raul facut Bulgariei, intentionat sau nu".

Protestul premierului de la Sofia a fost facut in contextul in care un reportaj realizat de ziaristul Robert Moore, de la ITN, a prezentat conditiile de viata ale locuitorilor din Plevna in timpul recentei "crize a gazelor".

Bulgarii sustin ca reportajul realizat de canalul britanic a fost filmat intr-un apartament dintr-o cladire din Plevna unde locuiesc cu precadere tigani.

Un reporter de la canalul bulgar bTV a afirmat ulterior ca stirea ITN este "falsa", dupa ce a descoperit ca imobilul nu a avut niciodata incalzire centrala si ca cei care locuiesc acolo nu aveau cum sa fie afectati de sistarea livrarilor de gaz rusesc. Bulgarii afirma ca rezidentii imobilului folosesc lemne pentru a se incalzi.

Si australienii au fost acuzati ca-i discrimineaza pe bulgari

Nu este prima data cand bulgarii sustin ca occidentalii ii discrimineaza. In luna iunie 2008, o reclama realizata pentru o companie australiana, ce include remarci sarcastice la adresa bulgarilor, a provocat reactii de indignare in Bulgaria. Reclama se intitula "De ce nu trebuie sa cumperi niciodata o camasa realizata de un bulgar" si a castigat Leul de Argint la categoria "Presa" de la Festivalul de publicitate Cannes Lions, desfasurat saptamana trecuta.

Reclama, realizata pentru compania australiana Herringbone, sustinea ca bulgarii sunt cunoscuti pentru faptul ca au degetele groase precum niste carnati. Intr-una din imaginile care alcatuiesc reclama apar "trei tineri murdari si cu infatisare de duri", iar comentariul care insoteste fotografia este "Bulgarian haute-couture".

Reclama a fost realizata de agentia australiana M&C Saatchi.