Soldații austrieci au primit bocanci noi, un model dezvoltat local, dar produs în România, stârnind un val de critici pe rețelele de socializare, notează publicația tabloidă Exxpress.

Soldat austriacFoto: Isabelle Ouvrard / imago stock&people / Profimedia

Ministrul austriac al Apărării Klaudia Tanner le-a prezentat soldaților austrieci noii bocanci care vor „crește performanța și pregătirea operațională a armatei".

În total, Bundesheer (Armata Federală) va primi 35.000 de bocanci între 2023 și 2025, un contract care se ridică la 4.8 milioane de euro.

Bocancii au un aspect nou, fiind de culoare bej pentru a se asorta cu uniforma și sunt potriviți atât pentru sezonul rece, cât și pentru cel cald.

Bocancii au fost dezvoltațide o firmă austriacă, dar sunt fabricați în România datorită costurilor mai reduse, potrivit Servus TV. O pereche costă aproximativ 137 de euro.

Purtătorul de cuvânt al Forțelor Armate austriece, Michael Bauer, a declarat că a existat o licitație la nivelul UE, dar nicio o companie nu ar fi produs bocancii la acest preț.

Internauții austrieci au criticat decizia de a cumpăra produse pentru armată făcute în altă țară.

„Unii „experți în încălțăminte" de la noi critică faptul că noii bocanci ai Armatei Federale sunt produși în România. Puteți numi, vă rog, o companie care ar fi produs bocancii în această cantitate și la acest preț în Austria?”, a spus Michael Bauer.

Bauer a publicat o poză cu bocancii folosiți de Forțele Armate austriece în ultimii 50 de ani. Cel bej, din stânga, este cel produs în România.

„Să crezi în Austria!”

În urmă cu două luni, cancelarul austriac Karl Nehammer a lansat o campanie de relaţii publice cu mesaje optimiste menită să crească încrederea publică în coaliţia sa de guvernare, cu un an înaintea alegerilor şi în timp ce partidul său conservator este ţinta criticilor, potrivit DPA și Agerpres.

Karl Nehammer, care conduce formaţiunea Partidul Popular Austriac (OeVP), a prezentat astfel campania pe care a intitulat-o „Să crezi în Austria!".

El a admis că populaţia suferă în urma pandemiei, a războiului din Ucraina şi inflaţiei, dar „în acelaşi timp am văzut că poporul austriac este mult mai puternic decât au crezut mulţi şi noi înşine am crezut", a spus şeful guvernului austriac.

Nehammer nu a enunţat în campania sa niciun proiect nou, dar a menţionat măsurile anti-inflaţie, subvenţiile pentru energia regenerabilă şi combaterea migraţiei ilegale printre reuşitele guvernului său, care este o coaliţie formată din OeVP şi Verzi.

Campania a fost lansată cu un an înaintea alegerilor legislative, într-un moment în care Partidul Popular Austriac se află pe locul doi în intenţiile de vot, cu un procent de 24%, în urma formaţiunii de extremă-dreapta Partidul Libertăţii (FPOe), cotat cu 30%, conform unui sondaj publicat mai devreme luna aceasta.