Elvetia, a doua tara dupa Danemarca in care bunurile refugiatilor vor fi confiscate, pentru a fi acoperite costurile cu intretinerea lor

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 15 ianuarie 2016, 13:40 Actualitate | Internaţional

Refugiati
Foto: Captura YouTube
Elvetia este a doua tara europeana, dupa Danemarca, care intentioneaza sa confiste bunurile refugiatilor, pentru a acoperi costurile cu intretinerea acestora. Refugiatii care sosesc in Elvetia trebuie sa predea bunurile de valoare, mai exact tot ce valoreaza peste 1.000 de franci elvetieni, a anuntat joi radiodifuzorul elvetian SRF, citat de The Guardian.

Aceasta practica destul de controversata a fost deja adoptata si de Danemarca.

Presa elvetiata a prezentat si povestea unui refugiat sirian care a trebuit sa predea autoritatilor elvetiene mai mult de jumatate din banii familiei sale, dupa ce platise traficanti pentru a il ajuta sa ajunga in Elvetia.

Stefan Frey, reprezentantul unei organizatii elvetiene care sprijina refugiatii, a declarat ca "Acest lucru este lipsit de demnitate si trebuie sa se schimbe."

Guvernul de dreapta din Danemarca a anuntat martea aceasta un acord cu principalul partid de opozitie, ce ii asigura o majoritate parlamentara pentru adoptarea unui controversat proiect de lege privind confiscarea obiectelor de valoare de la migranti, pentru a le finanta sejurul.

Venstre, partidul liberal al premierului Lars Lokke Rasmussen, si partenerii sai de dreapta - Partidul popular danez (DF), Alianta liberala si Partidul popular conservator - au cazut de acord cu social-democratii cu privire la continutul acestui text ce va fi dezbatut incepand de miercuri in Parlament.

Intens comentat in strainatate, acest proiect de lege suscita reticente chiar si in randurile majoritatii. Ministrul Imigratiei si Integrarii, Inger Stojberg, a trebuit sa revizuiasca textul de doua dupa anuntarea proiectului pe 10 decembrie.

Masura de justitie sociala pentru unii, taxa pe saracie pentru altii, proiectul imputerniceste politistii sa "confiste bunurile pe care solicitantii de azil le aduc cu ei, pentru a le acoperi nevoile de hrana si adapost".

Intr-o prima versiune, proiectul prevedea ca migrantilor li se va permite sa pastreze o suma de 3.000 de coroane daneze (aproximativ 400 de euro) si bijuteriile de care sunt atasati afectiv.

Dar, in fata protestelor in crestere, ministrul a prezentat pe 8 ianuarie o versiune "indulcita", ridicand suma la 10.000 de coroane. Bijuteriile, medaliile sau portretele de familie au fost de asemenea exceptate de la confiscare, decat daca prezinta "o mare valoare economica".


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

Satul din Europa care a ales sa plateasca o amenda uriasa in loc sa primeasca 10 refugiati: "E simplu. Nu-i vrem aici"

Unul dintre cele mai bogate sate din Europa a ales sa plateasca o amenda de 200.000 de lire sterline pentru ca nu a dorit sa primeasca 10 refugiati, ca parte din cota impusa Elvetiei, sustine Daily Mail.
9010 vizualizari
  • -7 (13 voturi)    
    ce bunuri au refugiatii? (Vineri, 15 ianuarie 2016, 13:45)

    bbk [anonim]

    ca nu par sa aibe prea multe cu ei cind pleaca?
    • +11 (15 voturi)    
      Asta (Vineri, 15 ianuarie 2016, 13:50)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui bbk

      inseamna ca nu au de ce sa se supere pe legea asta si nu vor veni mai putini nu-i asa?
    • +15 (21 voturi)    
      Nu stiu (Vineri, 15 ianuarie 2016, 13:57)

      mitg [utilizator] i-a raspuns lui bbk

      Eu am vazut (in poze, ce-i drept) "refugiati" cu iPhone 6S Plus.
      Eu n-am bani de iPhone S6 Plus. Si nu ma duc sa cer azil la Mama Merkel ca cei 1900 de lei din tara nu-mi permit sa-mi iau iPhone S6 Plus.
      • -6 (22 voturi)    
        Iphone 6plus (Vineri, 15 ianuarie 2016, 14:19)

        EduardPopa [anonim] i-a raspuns lui mitg

        Si daca ai Iphone 6plus te fereste de moarte si de rachete? :))
        • +12 (12 voturi)    
          nu (Vineri, 15 ianuarie 2016, 14:26)

          Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui EduardPopa

          dar noi poate nu avem iPhone6Plus (presupunand ca am vrea) pentru ca platim impozite, o parte dintre ele ducandu-se si la armata ca se ne protejeze de bombe.
          Ei vor si protectie fara sa plateasca si iPhone.

          Sper ca se intelege ca e o metafora ce simplica f mult lucrurile si nu e adliteram.
        • +12 (12 voturi)    
          Nu (Vineri, 15 ianuarie 2016, 14:30)

          mitg [anonim] i-a raspuns lui EduardPopa

          Dar daca ai iPhone 6S Plus, il vinzi pe piata de lucruri la mana a doua cu 500 Euro. De ce sa plateasca primaria banii aia cand "refugiatul" ar putea sa-si plateasca singur daca are aifoane?
        • -5 (5 voturi)    
          nu... (Vineri, 15 ianuarie 2016, 14:38)

          lucyan [utilizator] i-a raspuns lui EduardPopa

          dar ar trebui sa te faca mai inteligent...
          si tu ai Iphone 6 plus?
        • +12 (12 voturi)    
          . (Vineri, 15 ianuarie 2016, 14:51)

          Bazil.the.3rd [utilizator] i-a raspuns lui EduardPopa

          Nu,dar ma gandeam ca daca era cazul sa ma feresc de "moarte si rachete" imi cumparam un bilet de avion in loc de smartphone de lux si imi mai si ramanea de un chebab.
          Diferente culturale, ca sa zic asa.
          • -3 (7 voturi)    
            Ce avion... (Vineri, 15 ianuarie 2016, 15:08)

            EduardPopa [anonim] i-a raspuns lui Bazil.the.3rd

            Ce avion de civili mai pleaca din Siria in ultimii, sa zicem, 3 ani?
            Ati vazut unul cu Iphone 6s... Extraordinar. Va comportati de parca Siria inainte de razboiul civil era ultima tara bananiera...
            Era o tara cu un nivel de trai decent, in care lumea isi permitea sa isi cumpere un smartphone, chiar si in rate. Era normal ca refugiatii si migrantii sa isi ia cu ei smartphone, pt ca au gps, au dictionare, au internet si, pe deasupra, le asigura legatura cu cei apropiati.
            Cautati nod in papura aiurea.
            • +5 (7 voturi)    
              si un iPhone3 nu poate face toate astea? (Vineri, 15 ianuarie 2016, 15:25)

              Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui EduardPopa

              si de diferenta sa aiba de mancare?
              • -2 (6 voturi)    
                Ba da (Vineri, 15 ianuarie 2016, 16:23)

                EduardPopa [anonim] i-a raspuns lui Adri4n

                Ba da. :))
                Dar daca a vazut unul cu Iphone 6plus, asta nu inseamna ca ceilalti nu au Iphone 3 sau cum am eu o Nokia Lumia...
                Ideea era alta, ca daca ai telefon mobil asta nu inseamna ca esti bogatan. Dar ca niste romani autentici ce sunteti v-ati imbarligat in niste detalii inutile.
                Cum ar fi asta cu "Iphone 6s".
                Sanatate si numai bine!
            • +3 (3 voturi)    
              . (Vineri, 15 ianuarie 2016, 15:30)

              Bazil.the.3rd [utilizator] i-a raspuns lui EduardPopa

              Masina,tren,trotineta,mers pe jos,skateboard ,mers pe jos ,use your imagination,fuga, mersul ala leganat care am uitat cum ii zice, pas sarit,pas saltat , mersul piticului ,sarit intr-un picior etc - toate demonstrate stiintific ca utile atunci cand vrei sa pleci dintr-un loc in alt loc.
  • +6 (12 voturi)    
    din lac in putul socialismului (Vineri, 15 ianuarie 2016, 14:26)

    NewLevel [anonim]

    Nu sint de acord cu primirea neconditionata a refugiatilor asa cum nu sint de acord cu confiscarea asta. Primesti doi refugiati, Abdul si Mehmet. Daca ii primesti inseamna ca-i si ajuti, nu? Ca doar nu-i primesti ca sa-i dai afara, ca nu esti sadic si nici n-ai dubla-personalitate.
    Dupa care constati ca nu prea ai bani sa-i ajuti asa ca le confisti bunurile, numai ca Abdul are 10.000 de euro iar Mehmet are numai 100. Cum faci ca sa fie corect? Le iei la fiecare numai cite 100 de euro? Sau lu' Abdul ii iei 10.000 iar lui Mehmet nu-i iei nimic, dar cheltuiesti pentru el 5000 de la Abdul? Sau ii iei un rinichi ca sa acoperi diferenta?
    Chestia asta prea duce spre "de la fiecare dupa posibilitati, la fiecare dupa nevoi" ca sa fie corecta.
    Nu era mai simplu si mai fair-play sa le fi zis din capul locului: "ba, nu veniti, ca n-am ce sa va dau?".
    • +11 (11 voturi)    
      Hai sa o spunem pe-a dreapta (Vineri, 15 ianuarie 2016, 15:21)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui NewLevel

      am vrut sa ii primim si sa ii ajutam.
      Numa ca astia dupa ce au intrat in casa si-au instalat sistemul audio si au dat manelele in blana desi la noi in casa nu se asculta asa ceva. si mai vor sa isi cheme si toate cunostintele peste un an sa faca petrecere in toata regula. Si peste 20 de ani o sa petreaca si cu echipa de handbal (cel putin) ce au facut-o intre timp din care nu lucreaza unul, iar eu trebuie sa iau de la gura singurului copil ce-l am sa le dau si lor in timp ce ei ma scuipa ca de ce le dau numa atata?
      Iar in 50 de ani ma si dau afara din casa ca acum e a lor.

      Metaforic desigur
    • +5 (5 voturi)    
      Nu , din contra, sunt pragmatici ! (Vineri, 15 ianuarie 2016, 16:36)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui NewLevel

      Nu. Pur si simplu, pe de o parte vor sa descurajeze venirile iar pe de alta parte, daca nu le descurajaza, vor sa imparta costurile, pe cat posibil. Nu e solomonica actiunea gazdei, dar oare sunt in masura noii veniti sa se opuna ? De acum refugiatii si migrantii stiu la ce trebuie sa se astepte.
  • +4 (4 voturi)    
    in Elvetia e veche povestea (Vineri, 15 ianuarie 2016, 15:13)

    dan.d [utilizator]

    de fapt cred ca Danermarca s-a inspirat din practica elvetiana.
    http://bazonline.ch/schweiz/standard/die-schweiz-hat-aus-dem-nazigolddebakel-nichts-gelernt/story/29405564

    daca pleaca in termen de 7 luni, isi ia banii inapoi.
    daca i se aproaba sa ramana pe termen mai lung, i se opresc din salariu max 10% pe timp de max 10 ani, pana acopera 15.000 de franci
    • +7 (7 voturi)    
      Asta deja nu mai e confiscare (Vineri, 15 ianuarie 2016, 15:23)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui dan.d

      ci avans (fortat) pentru un credit 'social'.
      Dar ei vor moca de parca ar avea Elvetia vreo vina pentru ghinionul lor de la mii de km departare
  • 0 (4 voturi)    
    cand banii lui Muammar Gaddafi, Pablo Escobar, (Vineri, 15 ianuarie 2016, 18:37)

    __alex__ [utilizator]

    Adrian Nastase sau Dan Ioan Popescu ajungeau in Elvetia, elvetienii nu isi facea griji privind cum s-au facut banii aia si pe cati i-au nenorocit ca sa-si faca averile.

    Cand este vorba sa ia cativa emigranti, gata, sarmana Elvetie se vede nevoita sa faca confiscari ca sa le dea o supa sociala.

    In perioada de criza (2009) au avut grija sa le dea bancilor 4 miliarde de CHF ca si ajutor, iar banii au fost folositi ca si prime de performanta de sfarsit de an de catre bancheri. A iesit scandal, dar cei din sistem au ramas cu banii.

    Cu legea asta Nastase sigur nu va cere azil in Elvetia :)
  • -1 (3 voturi)    
    Întrebare (Vineri, 15 ianuarie 2016, 19:21)

    aqualung [utilizator]

    Simplilor asistați sociali din țările respective li se aplică aceleași reguli? Adică, tot pe principiul acoperirii costurilor cu întreținerea.
  • +3 (3 voturi)    
    lucru în folosul comunității (Vineri, 15 ianuarie 2016, 19:33)

    verdeata [anonim]

    la asta trebuie puși. Ceri azil. Până studiem dosarul și până ne convingem ca nu eștiinfractor sau terorist muncești ca să îți câștigi existența, nu parazitezi bugetul nostru național.
    Este corect, este demn și pentru migranți, chiar ei ar trebui să ceară așa ceva dacă au onoare..
  • +2 (2 voturi)    
    mda (Vineri, 15 ianuarie 2016, 23:23)

    maryus999 [utilizator]

    dar n.ar fi mai eficient daca i.ar pune la munca ? sigur e nevoie in agricultura ... constructii ...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi