Zborul MH370 al Malaysia Airlines se afla "foarte probabil" pe pilot automat atunci cand s-a prabusit in oceanul Indian, dupa ce pilotii si-au pierdut cunostinta, in urma unei depresurizari a cockpitului, au afirmat joi autoritatile australiene, citat de AFP.

Anchetatorii au incercat sa stabileasca modul in care s-au derulat ultimele ore ale zborului avionului Boeing 777 dupa decolarea sa, in 8 martie, de la Kuala Lumpur, cu 239 persoane la bord, si avand destinatia Beijing, pana la disparitia sa in sudului oceanului Indian.

Vicepremierul australian Warren Truss, a carui tara coordoneaza cercetarile, a afirmat ca este "foarte foarte probabil ca aparatul sa fi fost pe pilot automat in momentul in care a cazut in apa.

"Altfel, nu ar fi urmat traiectoria foarte regulata care a fost identificata gratie datelor satelitare", a adaugat acesta.

Si seful Biroului australian de securitate aeriana ATSB impartaseste aceeasi opinie.

"In ceea ce priveste traiectoria sa deasupra oceanului Indian, apreciem ca aparatul se afla pe pilot automat pana ce a ramas fara carburant", a subliniat Martin Dolan.

Cursa MH370 si-a schimbat brusc traseul la o ora dupa decolare si a incetat orice comunicare cu controlorii aerieni.

Nicio urma fizica a avionului nu a fost descoperita in ciuda unor eforturi enorme, facand din disparitia MH370 unul dintre cele mai mari mistere ale aviatiei moderne.

Potrivit semnalelor satelitare, aparatul ar fi zburat spre sudul oceanului Indian, inainte de a cadea, dupa ce a ramas fara carburant.

Mai multe ipoteze au fost evocate, de la un moment de nebunie al pilotului sau copilotului, la teza unei deturnari sau un grav accident mecanic.

Un raport al ATSB publicat joi acrediteaza scenariul unei depresurizari a cockpitului in urma careia pilotii au pierdut controlul avionului.

Lantul incidentelor "corespunde tipic hipoxiei (reducerea nivelului de oxigen in sange) in cazul unui echipaj incapabil sa reactioneze, pare sa coincida cel mai bine cu elementele de care dispunem asupra ultimelor momente ale zborului MH370 schimband ruta spre sud", arata acest raport.

Autoritatile australiene au indicat ca zona de cautare se va orienta spre sudul zonei cercetate pana acum.

O noua analiza a datelor provenite de la sateliti a permis delimitarea unei suprafete de 60.000 km2, in sudul oceanului Indian, unde operatiunile vor demara in august si vor putea dura pana la un an.

Avioanele de supraveghere au survolat aceasta zona dupa disparitia avionului dar nu au detectat nicio ramasita.

Cercetarile s-au concentrat mult timp asupra unei zone in largul Perth, unde au fost detectate semnale acustice compatibile cu cele emise de bateriile cutiilor negre ale avioanelor.

In ciuda a saptamani de sondare cu ajutorul unui robot submarin, nu a fost gasit nimic, si acum anchetatorii exclud ca acele semnale sa provina de la cutiile negre.