Amplasarea de suporturi pentru publicitate stradala ar putea fi interzisa in intersectii sau in zone unde impiedica vizibilitatea rutiera, in parcuri, pe arbori, in parcurile si rezervatiile naturale, pe sediile institutiilor publice precum si in alte locuri unde administratia locala decide acest lucru printr-un regulament propriu, relateaza Mediafax.

Restrictiile ar urma sa intre in vigoare odata cu aprobarea unui proiect de lege in acest sens initiat de Ministerul Dezvoltarii si Turismului.

Conform proiectului, amplasarea mijloacelor de publicitate este interzisa:

  • pe monumentele naturale
  • in parcurile si rezervatiile naturale,
  • in parcuri,
  • pe cladirile reprezentand sedii ale autoritatilor administratiei publice locale si centrale, precum si ale institutiilor publice, "cu exceptia afisajelor care anunta activitatea ce se desfasoara in interiorul sediilor",
  • pe arbori,
  • pe zona carosabila a strazilor si a drumurilor, "indiferent de categoria acestora",
  • pe obiectele de arta monumentala si monumentele de for public,
  • pe cladirile reprezentand monumente istorice sau componente ale unor ansambluri monument istoric, "in incinta si pe elementele de imprejmuire a cimitirelor, lacasurilor de cult si gradinilor publice",
  • in intersectii,
  • in sensurile giratorii,
  • "pe peretii pasajelor rutiere subterane si supraterane ori sub poduri si pe stalpii de sustinere a elementelor de semnalizare rutiera sau de circulatie.

In plus, va fi interzisa amplasarea de mesh-uri sau bannere publicitare pe cladirile aflate "in stare avansata de deteriorare", dar doar in cazul in care acestea afecteaza "structura de rezistenta si stabilitatea si integritatea elementelor constructive si decorative ale anvelopei cladirii"

Autoritatile locale vor avea si ele o serie de obligatii noi odata cu intrarea in vigoare a proiectului propus de ministerul condus de Elena Udrea. Pe de-o parte, autoritatea locala va trebui sa emita un regulament prin care sa stabileasca in ce zone ale oraselor pot fi amplasate mesajele publicitare si ce conditii trebuie sa respecte cei care detin aceste spatii.

Pe de alta parte, autoritatea locala va trebui sa instaleze panouri "speciale destinate afiselor publicitare si a anunturilor de mica publicitate", care vor fi curatate saptamanal de angajatii unor "compartimente de specialitate" proprii, astfel incat "sa se asigure actualitatea anunturilor".

Mesajele publicitare pot fi montate si pe mijloacele de transport in comun, insa numai daca acestea nu obtureaza vizibilitatea calatorilor.

Sanctiunile pentru nerespectarea acestor prevederi legale vor fi cuprinse intre 500 de lei, minimul pentru persoanele fizice care incalca legea, pana la 50.000 de lei, cuantumul maxim prevazut pentru sanctionarea firmelor de afisaj sau a detinatorilor de vehicule de transport in comun.

Pentru un primar care incalca obligatiile care-i revin prin acest proiect de lege, amenda poate fi cuprinsa intre 10.000 de lei si 15.000 de lei.