AUDIO VIDEO Presedintele AmCham Romania, Sorin Mandrutescu: Un mare nume din IT-ul mondial cocheteaza cu prezenta pe piata romaneasca. Vorbim de sute si mii de angajati

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 10 mai 2010, 18:23 Actualitate | Esenţial

Sorin Mandrutescu in studioul HotNews.ro
Foto: HotNews.ro
"Sunt companii foarte mari interesate sa investeasca in Romania. In acest moment imi vine in minte o firma din domeniul IT care cocheteaza cu prezenta pe piata romaneasca. La nivelul mare, vorbim de sute si mii de angajati", a declarat Sorin Mandrutescu, presedintele Camerei Americane de Comert, la Discutia de Luni, o emisiune HotNews.ro - RFI, realizata de Dan Tapalaga. Mandrutescu sustine ca e vorba de un "nume mare din IT-ul mondial", dar a refuzat sa dezvaluie numele companiei, precizand ca  a vorbit de la inceputul anului cu reprezentantii ei in calitate de presedinte al AmCham.



  • UPDATE In scrisoarea de intentie catre FMI, autoritatile isi asuma "Extinderea bazei de impunere pentru impozitul pe venit pentru a include tichetele de masa, veniturile din castigurile de capital si eliminarea scutirilor acordate programatorilor din sectorul IT".
  • Intra in articol pentru a asculta interviul integral in varianta AUDIO si vezi fragmente VIDEO cu Sorin Mandrutescu, despre masurile economice drastice anuntate de seful statului si Guvern dupa negocierile cu FMI
Cele mai importante declaratii facute de Sorin Mandrutescu la Discutia de Luni:
  • Cresterea deficitului ar fi insemnat faliment. Nu mai exista bani ieftini la ora actuala, nu ne mai putem imprumuta. In momentul in care Grecia a fost depunctata de agentiile de rating la nivelul de junk, adica la nivelul de neinvestit, obligatiunile in euro ale Greciei au inceput sa se tranzactioneze la randamente de 25-30%. Adica atat de scump incat devine absolut imposibil sa te mai poti imprumuta pentru acoperirea acestor deficite. In acest context, nu spun ca ne-ar fi asteptat si pe noi acelasi lucru, dar poate era una dintre optiunile care devenea din ce in ce mai serioasa si trebuia cu orice pret evitata.


  • Restructurarea sistemului nu se face printr-o reducere temporara de salarii. Presedintele si toata lumea vorbeste de un stat obez. Omul  gras care sta in spatele unui om slab. Daca il supunem unei interventii chirurgicale estetice, o liposuctie, si apoi ne vom duce inapoi intr-un dezmat culinar, peste un an de zile vom avea acelasi stat obez, situatia de astazi. Reducerea temporara a cheltuielilor cu salarizarea in administratia publica trebuie insotita de o regandire in sensul eficientizarii, informatizarii, intoarcere in interesul cetateanului, este obligatorie simplificarea administratiei din Romania.
  • Va dau niste cifre venite astazi de la Institutul National de Statistica. Anul trecut, in aceasta perioada, aprilie mai 2009, nivelul somajului din Romania era de 5,7%. In luna martie 2010 nivelul somajului din Romania era la 8,36% iar acuma e la 8,06%. Eu cred ca aceasta diferenta (peste 200.000), aceasta crestere a somajului a venit din zona privata.


  • In ultimii 20 de ani au fost sterse sute de milioane de dolari datorii la bugetul asigurarilor sociale de la o serie intreaga de companii. O parte importanta a deficitului pe care-l avem acum in bugetul asigurarilor sociale poate veni si din acea zona. Zona asigurarilor sociale si zona pensionarilor este foarte delicata, poate o analiza suplimentara si diferentiata a acestor reduceri nu era o idee rea. Acum, ce putem sa facem, avem un spectru in fata pe care trebuie sa-l evitam.
  • Aministierea fiscala este o idee destul de populara in Europa de Vest. Si in Germania se cocheteaza cu aceasta idee. Nu comentez aceasta declaratie a domnului Patriciu,  nu am datele necesare. Eu spun ca trebuie analizata un pic situatia. Nu-mi imaginez ca pe baza unei amnistieri fiscale se vor repatria in Romania 18 miliarde de euro, in contextul discutiilor emotionale din Romania de astazi.
  • Pentru a intra intr-o normalitate economica, trebuie ca facturile sa fie platite indiferent ca cel care plateste este stat sau companie privata. Toata lumea trebuie sa-si plateasca datoriile.


  • Romania nu este un caz specific. Wall-Street-ul a cazut in decurs de jumatate de ora saptamana trecuta cu o mie de puncte. Panica se instalase pe piata iarasi. Grecia, vedem ce se intampla. Nu este Romania intr-o situatie absolut unica. Dar exista in continuare firme, numai eu in ultimele doua luni de zile m-am intalnit cu o serie intreaga de investitori care vor sa vina in Romania si evalueaza situatia. Deci eu nu cred ca ar trebui sa cadem in panica unicitatii situatiei dezastruoase din Romania.
  • Sunt companii foarte mari interesate sa investeasca in Romania. In acest moment in vine in cap o firma din domeniul IT care cocheteaza cu prezenta pe piata romaneasca. La nivelul mare, vorbim de sute si mii de angajati. Nu stiu in ce stadiu sunt discutiile cu Guvernul, eu am fost doar in calitate de presedinte al AmCham ca un punct de contact pe piata sugerat chiar de sectia economica a Ambasadei Statelor Unite.  Nu stiu in ce stadiu sunt cu aceste diligente, dar e vorba de un mare nume al IT-ului mondial. La mine au ajuns de la inceputul anului.

UPDATE In scrisoarea de intentie catre FMI, autoritatile isi asuma "Extinderea bazei de impunere pentru impozitul pe venit pentru a include tichetele de masa, veniturile din castigurile de capital si eliminarea scutirilor acordate programatorilor din sectorul IT".


Citeste mai multe despre   






















3389 vizualizari

  • +2 (10 voturi)    
    prea tarziu (Luni, 10 mai 2010, 18:00)

    nike [anonim]

    Dupa introducerea impozitului in IT nu mai vine nimeni. Eventual se pleaca.
    • -2 (8 voturi)    
      cei care vor sa vina, vor veni indiferent daca (Luni, 10 mai 2010, 18:49)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui nike

      cei care vor sa vina, vor veni indiferent daca impozitul va fi luat angajatilor sau nu.

      si parca ar fi bine si cei care castiga salarii mai mari din IT sa puna umarul la greul Romaniei.

      Se stie ca prin inteligenta lor aduc deja valoare in Romania prin exportul produselor (creierelor) lor dar parca ar trebui ca toata lumea sa plateasca impozit la fel.

      Adica pensionarul sa sufere reduceri de 15% dar cei din IT sa nu participe si ei la a ajuta tara... ?
      • -1 (7 voturi)    
        eliminare scutire (Luni, 10 mai 2010, 20:34)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui Ed___

        ed-ule, gandeste-te la cat pierde statul roman prin faptul ca eu nu platesc impozit pe venit, si compara cu cat castiga indirect prin activitatea pe care o prestez eu aici... eu generez pt firma unde lucrez zeci/sute de mii de euro / luna, din care se intorc sume consistente la buget prin impozitele pe care le plateste firma ;)
        • +1 (5 voturi)    
          dle Gogu (Luni, 10 mai 2010, 20:52)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui gogu

          aveti dreptate, sunteti un mare contribuitor la bugetul statului, dar ideea este de onestitate.

          Si apoi adica parca totusi unde este egalitatea ?

          Eu daca sunt in servicii medicale de inalta calificare, sau chiar si arta (export tablouri) si aduc bugetului bani prin munca mea, atunci de ce serviciile angajatilor din firma mea sa plateasca impozit si angajatii din IT nu?

          Eu inteleg ca trebuie incurajata o industrie sau alta, dar personal nu sunt de accord cu acest lucru. Nu ca vreau sa moara si capra vecinului (care mi se pare imbecila ca idee) ci pur si simplu putina corectitudine intre toti cetatenii Romaniei (ca doar se discuta de "pensii nesimtite" cu nesimtire)
          • -2 (4 voturi)    
            Amice, ma lasi cu onestitatea ta? (Luni, 10 mai 2010, 21:27)

            aisionline [anonim] i-a raspuns lui Ed___

            Pai tu vb cu mine despre onestitate in conditiile in care un salariat dintr-o primarie de la tara avea salariu cat mine, bani de haine, bani de nush ce, si-a facut plinu la masina pe banii statului, bonuri de masa, bonuri de vacanta, si lista e uriasa. In conditiile in care performanta era invers proportionala cu venitul sau. Eu muncesc pentru banii mei, vrei sa fii egal cu mine? Hai sa iti facem o evaluare anuala si sa te mai dam si afara daca esti dobitoc. Ce zici ce asta?
            • 0 (0 voturi)    
              incurci borcanele "romaneste" (Luni, 10 mai 2010, 22:13)

              Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui aisionline

              faptul ca X face o greseala nu inseamna ca tie Y iti da dreptul sa faci alta greseala.

              Hai sa nu mai comparam deamboulea tot felul de lucruri.

              Eu sunt SATUL DE OAMENI CARE CAUTA SCUZE SA SE ELUDEZE DE LA ADEVAR.

              Ca ala are salariu nemeritat de mare, plus bonusuri, plus alte tampenii TREBUIE COMBATUT ACEL LUCRU NEGATIV !

              Apoi in fiecare caz in parte, luat si REPARAT, adus la normalitate.

              Dar noi Romania am ajuns cocina de porci pentru ca nu prea stim decat sa ne scuzam, sa ne plangem, sa refuzam sa acceptam lucrurile reale (care inafara sunt de bun simt si intelese si adoptate fara prea multe vociferari)

              Cum mai ziceam.... lasa ca o sa plateasca maturatoru de strada 16% si poate chiar 20% si pentru tine.

              Eu personal nu vreau sa iti ia cineva tie scutirea era ideea de a fi solidar cu ceilalti, atata tot.

              Daca veneai cu "masura poate fi aplicata dar macar cu un timp de reglaj care sa permita firmelor din industrie sa se adapteze" mai intelegeam, sau "nu e o masura buna pentru ca x, y, z" dar chestii de "esti dobitoc" poate sa scrie si betivu' fara clase muncitor necalificat.

              "Ce zici de asta?"
              • 0 (0 voturi)    
                o completare (Marţi, 11 mai 2010, 0:10)

                maze [anonim] i-a raspuns lui Ed___

                Esecul societatii romanesti post decembriste a condus la o abordare individuala a succesului la modul eu sa am restul nu conteaza, in varianta de supravietuire ar suna fiecare se descurca cum poate, iar in varianta negativa sa moara si capra vecinului.

                Lipsa de solidaritate care o vedem chiar si la o clasa privilegiata si oarecum elitista este un efect al educatiei de acest gen.

                Ca o concluzie studiile, facultatile nu sterg din noi concepte foarte primitive care le caram dealungul vietii gandind ca asa este normal sa fie.

                O ultima concluzie degeaba suntem programatori, doctori, ingineri, daca uitam sa onoram conditia noastra fundamentala, aceea de a fi OM.
                • 0 (0 voturi)    
                  dintr-o extrema in alta (Marţi, 11 mai 2010, 7:20)

                  Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui maze

                  foarte frumos comentariul dvs (din nou). Asa este. Dupa ce poporul roman a trait un comunism nociv (a sta la comun cu forta) acum pentru a fi cat mai anti-comunist intr-o democratie prost inteleasa am ajuns sa fim prea egoisti, prea neoameni si sa ne opunem comunitatii (europene?) in care sa traim (fie ea pe orice nivel - comunitate locala - bloc, oras, judet; - comunitate regionala, tara, zona continent, etc). A NU FI COMUNIST nu inseamna sa nu intelegem ca suntem oameni si ca trebuie sa traim IMPREUNA. Egoismul asta si ura oarba ne-a adus unde suntem.
            • 0 (0 voturi)    
              n-ai dreptate... (Luni, 10 mai 2010, 22:32)

              dadan [utilizator] i-a raspuns lui aisionline

              in tara nu ar trebui sa fie cetateni de mai multe categorii : palmasi si privileagiati(care nu platesc impozite desi beneficiaza de serviciile statului)...daca esti valoros cere patronului sa te evalueze corect la valoarea reala a pietei muncii din Romania.....scutirea de impozit au folosit-o companiile ca sa te platesca mai putin decat media dar tu sa ramai multumit ca primesti inca salar bunicel.....scutirea de impozit este pentru persone cu handicap sau alti defavorizati...ce sa caute baietii destepti si descurcareti ca tine la coada asistatilor sociali?
      • 0 (2 voturi)    
        pai noi tot punem mana (Luni, 10 mai 2010, 21:02)

        un it-st [anonim] i-a raspuns lui Ed___

        Noi tot punem mana la economia tarii. Salariu meu e acelasi in lei din 2008 de cand era euro 3.4. Daca e sa calculam acum salariu a scazut cu 20 - 25% raportat la euro.

        Acu daca imi mai scade si 16% sunt in pom si pomu' in aer.
      • 0 (0 voturi)    
        ? (Marţi, 11 mai 2010, 10:53)

        calin [anonim] i-a raspuns lui Ed___

        Tu chiar nu ai priceput nu-i asa?
        Pai daca o firma din strainatate vine in Romania ca sa isi deschida un sediu si sa angajeze programatori romani gandeste-te asa:
        1. Firma aduce bani de la ea de acasa (din tara ei) pe care i baga in Romania.
        2. Programatorii ce pot sa faca oare cu banii care ii castiga? Evident ca ii cheltuie aici in Romania si isi cumpara mai multe electrocasnice,macare, masina, imobile etc. si astfel sporeste afacerea altor firme care la randul lor au profit mai mare si deci platesc impozit mai mult.
        3. Pentru un sediu exista tot felul de cheltuieli gen chirie, curent, apa etc. Toate acestea vor fi "cumparate" din Romania si deci vor creste iarasi afacerea cuiva (si poate chiar a statului).

        Acum gandeste-te ca firma respectiva nu vine in Romania...Ce are tara asta de castigat?Nimic! Ideea principala e sa atragem investitori nu conteaza in ce domeniu, insa din cauza infrastructurii doar in IT merge cat de cat sa atragem investitori...
    • +5 (5 voturi)    
      Mda (Luni, 10 mai 2010, 19:15)

      ion [anonim] i-a raspuns lui nike

      Daca ar fi interviul acuma, atunci el ar suna cam asa:

      Un mare nume din IT-ul mondial a cochetat cu prezenta pe piata romaneasca. Ar fi fost vorba de sute si mii de angajati.

      Guvernantii au avut grija ca asta sa nu se mai intample
      • 0 (0 voturi)    
        urale si ovatii (Marţi, 11 mai 2010, 15:53)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui ion

        Felicitari partidului si guvernului care in intelepciunea sa a hotarit ca in acest moment greu, in mijlocul crizei economice, sa ia aceasta masura de sprijinire a industriei IT romanesti !
        Iar statul roman va folosi cu mai multa intelepciune banii colectati de la programatori, decit ar fi facut-o acestia, cheltuindu-i aiurea pe prostii !
    • +2 (2 voturi)    
      De fapt... (Luni, 10 mai 2010, 19:20)

      Eddie303 [utilizator] i-a raspuns lui nike

      Acest lucru iese ca si cum am vrea sa alungam investitorul...
  • +3 (3 voturi)    
    inside info (Luni, 10 mai 2010, 19:14)

    Vali. [anonim]

    raspunsul este AT&T din SUA cu o investitie initiala de 400-500 milioane usd .... v-am pupat! :)!
    • +1 (1 vot)    
      AT&T este deja in Cehia si Polonia (Luni, 10 mai 2010, 20:14)

      verizon [anonim] i-a raspuns lui Vali.

      nu cred ca vine la noi
  • +1 (1 vot)    
    Apple? (Luni, 10 mai 2010, 19:23)

    Bruner Fox [anonim]

    Microsoft, oracle , IBM sunt aici .google si yahoo au puncte de prezenta...o fi aple? Alo steve jovs...daca obama nu va place...haideti la..obase!
  • +1 (1 vot)    
    pf, habar nu ai despre IT. (Luni, 10 mai 2010, 19:38)

    jdc [anonim]

    Plantatia de cod sursa numita Romania o sa ramana profitabila chiar si fara scutirea de impozit.

    Ai tu idee de costurile cu un angajat IT din vest in comparatie cu cele din Ro?

    De exemplu firma la care lucrez a luat in calcul eliminarea scutiri in fiecare din ultimii 3 ani. Pentru ca le mai trebuie oameni calificati au sa mareasca salarile ca sa acopere impozitul ca sa mai atraga oameni de pe la alte firme.
    • +1 (3 voturi)    
      IT, No-IT (Luni, 10 mai 2010, 20:07)

      alin [anonim] i-a raspuns lui jdc

      Daca lucrezi in IT, fa-ne la toti un bine si da-ti demisia....IT-ul in romania va mai fi profitabil 1 an maxim 2, pana cand noi astia care muncim cate 10/11 ore pe zi, vom incepe sa ne cerem drepturile (salariale) si atunci ghici ce, marlie companii isi vor baga picioarele... Sa nu uitam o chestie (demostrata deja) studentii care termina acum o facultate tehnica sunt in general mai slab pregatiti decat cei care au terminat acum 1 an si trendul este descrescator.... O sa devina din ce in ce mai costisitoare pregatirea tehnica a noilor angajati intr-o companie lucru care va face respectiva companie sa se rasgandeasca inainte de a face noi angajari sau a-si deschide sediu in .ro...
      • 0 (0 voturi)    
        Nu-i chiar asa (Luni, 10 mai 2010, 20:57)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui alin

        Si io mi-s programator, si stiu ce zici matale. Da' uite ca in ciuda scaderii calitatii medii a absolventilor noi tot mai gasim oameni cu potential, pe care-i luam si in 2-3 ani ii facem priceputi. Cresterea de leafa va fi, asa cum a fost pe tot parcursul ultimilor 20 de ani, da' va fi lenta. Io mi-s destul de priceput, si destul de bine platit, da' de-aia tot castiga in SUA sau Germania unu' cu calificarea mea mai mult de triplu din cat castig eu (chiar vorbeam zilele trecute cu un fost coleg care s-a mutat in management, in SUA, el castiga putin peste de vreo patru ori cat mine). Ori eu nu ma astept sa ajung in doi ani la o leafa tripla fata de cat castig acuma. Asa ca io zic sa te mai gandesti. Cre' ca prea le vezi pe toate in negru. Evident, e efectul oricarei activitati de outsourcing de succes ca pana la urma sa-si taie singura craca de sub picioare. Da' nu cred ca treaba asta se intampla in urmatorii cinci ani. Pe cand s-o intampla, va fi trecut criza si se vor fi format ceva brand-uri romanesti tari si cunoscute, si iar n-o fi asa de rau - treaba cu brandurile iar e un efect normal al unei activitati de outsourcing de succes.

        Io cre' ca matale te vaiti in mod gratuit, ca ti-e ciuda ca ti-o scadea leafa. Acu' ce sa-ti fac. Cum ziceam, si io tot in situatia matale sunt, da' nu pot sa zic ca mi se pare necinstita masura.
      • 0 (0 voturi)    
        o parere (Luni, 10 mai 2010, 21:02)

        maze [anonim] i-a raspuns lui alin

        IT-ul va prospera in Romania in urmatorii 10 ani pe putin, in tarile civilizate e vazut ca un job care cere foarte mult efort in comparatie cu nivelul salarial. In plus Romania nu se va ridica nici peste 10 ani la nivelul vesticilor asta daca nu le scade alora nivelul de trai serios.

        Din cauza asta desi este o meserie apreciata nu este si f cautata. Aceeasi bani ii faci facand alte joburi mai simple si bucurandu-te de viata.

        In plus la noi over time-ul este inclus si nu se prea plateste pe cand in vest sari cu banu puternic.

        Un alt aspect e ca probabil e cel mai curat domeniu lucrativ de la noi in sensul ca nu trebuie sa iei spaga sa dai mita sa ii faci pe altii, nu trebuie sa faci parte din grupuri de interese etc... ca sa iei un salariu decent, tot ce trebuie sa faci e sa fii loial meseriei.

        Problema esentiala la noi nu e scutirea de impozite cat mai centralizarea excesiva in cateva orase mari. Chiriile mari si preturile locuintelor ridicat automat maresc cererea salariala care oricum nu se regaseste in buzunarul lucratorului. O alta mare problema o reprezinta migratia nebuna a lucratorilor de la un job la altul ceea ce mareste numarul proiectelor intarziate sau oprite.

        Acum ani buni de zile era o stiinta acum deja e inginerie iar peste cativa zeci de ani o sa devina o meserie de nivelul tehnicienilor in marea ei parte.
        • 0 (0 voturi)    
          corect (Luni, 10 mai 2010, 21:56)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui maze

          corect dle Maze
        • 0 (0 voturi)    
          In majoritate de acord (Marţi, 11 mai 2010, 8:39)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui maze

          Doar cu ultima afirmatie nu: sa scrii cod cere totusi un anumit nivel de inteligenta. M-as mira ca in 10 ani sa creasca IQ-ul mediu atat de mult incat majoritatea tehnicienilor sa poata scrie cod.

          In alta ordine de idei, scrisul de cod e echivalent cu proiectarea din alte domenii, productia o face calculatorul la compilare. Drept e ca nu toti inginerii sunt geniali, dar totusi, proiectantii sunt ingineri, nu tehnicieni. E nevoie de o pregatire de mai lunga durata decat cea a unui tehnician ca sa ajungi un bun programator. In plus, cred ca e singura meserie, pe langa medicina, in care invatarea permanenta e atat de intensa. In nici un alt domeniu nu se schimba totul atat de rapid - chestie pe care eu n-o vad incetinind in 10 ani.
          • 0 (0 voturi)    
            .... (Marţi, 11 mai 2010, 10:21)

            maze [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

            Proiectarea daca vrei sa vorbim de asta ar fi mai degraba partea care o fac arhitectii/designerii software, asta daca vorbim de sisteme mari.

            95% din piata o reprezinta proiecte care nu exceleaza in mari noutati tehnice, iar problematica aferenta e deja fumata, cam toate solutiile fiind scrise in mod foarte detaliat pe internet.

            Din aceasta cauza daca in anii 90 ca sa pregatesti un specialist bun in IT aveai nevoie 5-10 ani poate, acum ai nevoie de 2-4 ani. In plus tot mai multi insi din alte domenii pot face acest job chiar si fara facultate in domeniu iar tendinta va continua.

            Partea cu tehnologiile e o problema exclusiv cantitativa, diferenta o fac programe cu probleme calitative de nivel foarte inalt unde in general aplici matematica fizica inteligenta artificiala in general aplicatii de nisa, care nu se fac in regim de outsourcing in tari sarace precum Romania.

            Cand a fost descoperita Teoria Relativitatii in primii ani o puteau intelege 20 de insi in toata lumea astazi o intelege orice student de anul 1 la Fizica.

            Ce incerc sa iti spun e ca dezvoltarea speciei umane este exponentiala in momentul asta iar cresterea nivelului de intelegere automat va impinge meseria asta in zona oamenilor cu o pregatire din ce in ce mai simpla.

            Nici mie nu imi convine lucrul asta dar cam asta e situatia.
  • 0 (2 voturi)    
    Nu mai vine din cauza guvernantilor (Luni, 10 mai 2010, 20:21)

    cris [anonim]

    S-au grabit cu eliminarea scutirii. IT-isti de valoare vor pleca ca doar prin definitie nu sunt prosti. Cine mai vine daca valorile pleaca. Sa traga in plug BOC si baietii 'destepti', eu unul zic pas.
    • +1 (1 vot)    
      Zi matale pas cat vrei ... (Luni, 10 mai 2010, 21:01)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui cris

      ... da' sa stii ca sunt destui care nu vor sa plece. Daca te tenteaza sa pleci, pleci cand esti tanar. La 40 de ani, cand chiar ai acumulat experienta si stii cu ce se mananca meseria pe care ai invatat-o, nu-ti mai vine sa pleci. Asa ca nu-ti fa matale prea mari griji ca pleaca toti. Io cel putin din ce in ce mai des vad oameni care acu' cativa ani ziceau ca vor sa plece, si n-au mai plecat. In plus, acu' pe vreme de criza e mult mai riscant decat in vreme de crestere economica sa pleci, si aia care nu sunt prosti isi dau seama de treaba asta. Nu prea are cum sa te duca mintea prea departe daca tu pleci de aici, unde ai totusi un job, intr-o tara in care somajul e in crestere - si cam in toata lumea somajul e in crestere.
    • 0 (0 voturi)    
      ma lasi.... (Luni, 10 mai 2010, 22:40)

      dadan [utilizator] i-a raspuns lui cris

      pe mine ma doare mai tare ca pleaca medicii.....o tara se descurca si fara IT-isti..care sa fim seriosi nu ii vad rupand vamile daca revine impozitul....masura a fost temporara si fiecare programator stia ca va veni vremea asta....dati cezarului ce-i al cezarului iar daca nu va convine salariul renegociaza.....creerea de privilegii pentru anumite categorii nu este in regula in societatile democratice unde sansele egale sunt garantate prin constitutie tuturor cetatenilor....sunt convins ca programatorii o sa aiba decenta sa nu mai zgarie usa asistentei sociale si sa lupte pentru un salar mai bun real...
      • 0 (0 voturi)    
        Ai dreptate (Marţi, 11 mai 2010, 10:48)

        gica [anonim] i-a raspuns lui dadan

        O tara se descurca si fara IT-isti, dar din nefericire medici nu se descurca fara IT.isti.
        Draga Dane imi fac impresia ca esti primtre aia care nu au habar cu ce se ocupa IT-ul.
        Cat despre cei 16% ptr IT-isti cred ca sunt suportabili la urma urmei in orice tara civlizata platesti impozit. Si daca vrei sa pleci din tara sunt convins ca nu pleci ptr un venit doar cu 16% mai mare, eu personal nu plec iar daca o voi face o voi face ptr un salariu de cel putin 3-5 ori mai mare.
        cu respect
        gica
  • 0 (0 voturi)    
    neintelegere (Marţi, 11 mai 2010, 15:07)

    cc [anonim]

    Pana acum nu era scutit de impozit tot sectorul IT. Doar programatorii, si astia erau foarte putini. Si ca sa beneficieze de impozit trebuia sa indeplineasca firma nu stiu cate criterii. Dupa ce angaja programatori o firma angaja oameni call centere si in alte activitati(marketing...) care nu beneficiau de reducere a impozitului. De exemplu firme mari ca Microsoft sau HP nu cred ca beneficiau mult de pe urma reducerii impozitului, pentru ca nu prea faceau programare in Romania, majoritatea angajatilor cred ca erau la suport sau pe partea de hardware...nu fac programe.

    Cat despre titlul articolului, nu are nici o legatura cu realitatea. Firma mea se chinuie sa angajeze cativa programatori buni de cateva luni, desi isi pun CV-ul cateva sute, nu oricine poate fi programator. Imi vine sa rad cand aud de sute de mii de angajati la o singura firma:).


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri