Construirea unui nou aeroport care sa deserveasca Bucurestiul a fost amanata pentru o perioada nedeterminata, din lipsa banilor. La aproape doi ani de la aprobarea in Guvern a investitiei, Executivul nu a lansat inca procedurile de elaborare a studiului de fezabilitate, din lipsa de fonduri.

Un document al Ministerului Transporturilor, redactat la inceputul lunii martie 2010 si citat de Mediafax, arata ca, la aproape doi ani de la declararea lucrarii drept "prioritara pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, ca urmare a cresterii traficului aerian" de catre Executiv (in august 2008), autoritatile nu au inceput inca elaborarea studiului de fezabilitate.

"Programul privind executarea lucrarilor se face in baza unui studiu de fezabilitate, elaborarea si finantarea acestuia cazand in sarcina Ministerului Transporturilor. Studiul in cauza nu a fost demarat pana in prezent, din cauza lipsei resurselor bugetare", se arata in document.

In 2008, la momentul adoptarii deciziei de constructie a unui nou aeroport, Guvernul aprecia ca aeroportul va fi amplasat cel mai probabil in dreptul localitatii Adunatii Copaceni, in judetul Giurgiu, aflata la circa 20 de kilometri de Capitala.

La sfarsitul anului trecut, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, aprecia insa ca viitorul aeroport din apropierea Bucurestiului trebuie construit la Alexeni, langa Urziceni, in judetul Ialomita.

Din analizele si previziunile de trafic efectuate de Eurocontrol in 2008, la momentul avizarii investitiei, rezulta ca traficul aeroportuar in Romania va creste anual, in perioada 2008-2014, cu 6,9%, rata de majorare fiind mult mai ridicata in zona municipiului Bucuresti, urmand ca pana in 2018 sa se ajunga la un trafic de 20 de milioane de pasageri anual.

Anul trecut, aeroportul international Henri Coanda din Otopeni, cel mai mare aeroport din Romania, a inregistrat un trafic de 4,4 milioane pasageri, in scadere cu 11% fata de 2008, cand numarul calatorilor a fost de cinci milioane de persoane.