Traian Basescu cere SUA mai multe masini de lupta pentru trupele romanesti din Afganistan

de D.G.     HotNews.ro
Joi, 4 martie 2010, 15:17 Actualitate | Esenţial

Presedintele Traian Basescu a solicitat, in discutiile de joi de la Kandahar cu generalul Stanley McCristal, suplimentarea numarului de masini de lupta acordate trupelor romanesti, avand in vedere cresterea numarului militarilor romani dislocati in teatrul de operatiuni din Afganistan, se arata intr-un comunicat al Presedintiei.

Seful statului a facut, joi, o vizita in Afganistan, pentru a se intalni cu militarii romani dislocati in Qalat si in Kandahar. Pe aeroportul din Kandahar, presedintele a fost intampinat de catre comandantul trupelor NATO in Afganistan, generalul Stanley McCristal si de catre generalul britanic Nick Carter.

"In cadrul discutiilor cu generalul Stanley McCristal, presedintele Traian Basescu a solicitat partii americane suplimentarea numarului de masini de lupta acordate trupelor romanesti fata de cele acordate deja, avand in vedere cresterea in acest an a numarului militarilor romani dislocati in teatrul de operatiuni din Afganistan", se arata intr-un comunicat al Administratiei Prezidentiale.

Seful statului a vizitat trupele din Afganistan la intoarcerea din Kazahstan, unde a efectuat o vizita de stat de doua zile. 


Citeste mai multe despre   






















2195 vizualizari

  • -8 (20 voturi)    
    SUA?! (Joi, 4 martie 2010, 15:24)

    Cri [anonim]

    Tot pomanagii manem?
    Sa ne dea SUA?
    Mergeti si luptati frati romani in Afganistan. Statul o sa aibe grija de voi cu pensie pe masura.
    • +11 (19 voturi)    
      avganiztan (Joi, 4 martie 2010, 16:11)

      john doe [anonim] i-a raspuns lui Cri

      razboiul este al americanilor, dar si al nato.
      romanii pun vietzi omenesti, dar, tehnica de lupta e inferioara. deci este normal sa ceara tehnica de lupta adecvata. adica blindaje rezistente la artificiile avganeze.
      cererea e normala si decenta.
      base nu vorbeste ne'ntrebat, dar si cand o face, o face la fix.
      bravo base !
      pretzuiesti vietzile romanilor !
      nu'mi pare rau ca te'am votat !

      jos iliescu !
      • +2 (2 voturi)    
        Retea de grote descoperita (Joi, 4 martie 2010, 19:54)

        Racnetul islamic [anonim] i-a raspuns lui john doe

        Generalul pakistanez Tariq Khan a anuntat azi ca pentru prima oara de la proclamarea independentei in 1947, drapelul statului federal pakistanez flutura deasupra satului Damadola, din regiunea tribala Bajaur, la frontiera cu Afghanistanul.

        Timp de decenii, guvernul central de la Islamabad n-a indraznit sa intre in acea zona, lasand practic triburile sa traiasca dupa capul lor, la nivel de mentalitate feudala islamica.

        Numai ca incepand cu anii '90, regiunea a devenit baza logistica si militara pt al Qaida, triburile locale primind bani de la jihadisti.

        Cu mari eforturi, ajutata de informatii USA, armata pakistaneza a lichidat 75 de jihadisti pashtuni, uzbeci, arabi si ceceni care aparau la Damadola cea mai mare retea de grote ale al Qaida, folosita si de yemenitul Ussama bin Laden sau egipteanul Ayman al Zawahiri.

        Armata a descoperit peste 150 de grote legate intre ele, transformate in centru de comandament si depozite de arme, munitie. Au fost gasite uniforme militare, sume de bani, rezervoare de apa si hrana.

        Strategia militara occidentala anti-jihadista consta in deschiderea de fronturi de lupta direct pe teritorii musulmane, care sa atraga imediat fanaticii islamici. Practic, frontiera occidentala e mutata in Asia, "fixand" acolo agitatia extremista musulmana si terorismul islamic.

        Nici Irakul, nici Afganistanul, nu devenisera campuri de lupta pt Occident pana cand acesta nu a fost atacat direct la 9/11, apoi la Madrid si Londra.

        De altfel o majoritate de intelectuali musulmani reproseaza al Qaida ca a provocat un razboi care s-a intors impotriva musulmanilor, acestia deveind principalele victime ale razboaielor si terorismului.

        Pe masura ce noile forte irakiene, afgane sau pakis vor invata sa combata mai bine terorismul islamic, armatele occidentale se vor retrage din aceste regiuni. Vor ramane doar trupe de sustinere si numai la cererea expresa a guvernelor locale alese sub supraveghere internationala.
    • -10 (14 voturi)    
      mai bine le dam un autobuz (Joi, 4 martie 2010, 16:16)

      ci ciong [anonim] i-a raspuns lui Cri

      cati soldati romani sunt in plus?
      100-200?
      2-3 autocare si am rezolvat... sau dacii dastea de la rabla... arabocii aia stiu cum arata un hummer si trag in el da intr-o dacie li se face mila...
  • +2 (10 voturi)    
    masini (Joi, 4 martie 2010, 15:30)

    Mihai-G [anonim]

    Adica noi trebuie sa cerem de la americani 'masini de lupta'. Nu ar fi mai onorabil daca am avea noi ale noastre?
    • 0 (10 voturi)    
      DE UNDE BANI..? (Joi, 4 martie 2010, 15:40)

      BANII [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

      De unde bani ?
    • -2 (6 voturi)    
      din pacate (Joi, 4 martie 2010, 15:41)

      ady [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

      nu le putem oferi decat dacii logan produse de francezi ..ceva autohton romanesc nu exista..inca nu ne-am rezolvat problema agriculturii ..se plang unii ca n-au ce manca
    • +8 (12 voturi)    
      ggg (Joi, 4 martie 2010, 16:27)

      ... [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

      Romania in acest acord furnizeaza militarii iar americanii echipamentul militar.

      Nu e vorba nici pe departe de ce/cum are romania.
      • 0 (2 voturi)    
        la aruncat cu noroi suntem primii... (Joi, 4 martie 2010, 16:54)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui ...

        nu conteaza cum cand unde... ii dam inainte.
        razboiul e facut pe banii sua. ei platesc echipamentul. deci da... de ce sa platim noi pt razboiul ala... dar nimeni nu vede asta.
      • 0 (2 voturi)    
        Actorii lor si caii nostri!.. asa era inainte! (Joi, 4 martie 2010, 17:11)

        Sarsaila [anonim] i-a raspuns lui ...

        Acum e invers! S-a schimbat deci ceva! :)
        ....Sau nu va place filmu asta?
    • 0 (4 voturi)    
      masini de lupta. (Joi, 4 martie 2010, 17:09)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

      Chiar nu stii cum se produce o masina?Mai ales una de lupta?Pai cu o masina de lupta facuta in Romania,chiar si dupa licenta,nu te-as sfatui sa pleci in Afganistan.Numai Ceausescu avea ambitia sa faca totul in Romania si ajunsese a in anii 80 economia sa se blocheze din cauza lipsei pieselor si subansamblelor.
      • +4 (4 voturi)    
        sa zicem ca esti un "specialist" (Joi, 4 martie 2010, 17:53)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        dar tot nu cred ca stii cum se face o masina de lupta si nici nu cred ca ai habar ce se poate produce in Romania.
        Inca mai avem fabricile de la Moreni si de la Mizil si produsele lor nu sunt deloc proaste (SAUR2 la Moreni este considerat la nivel mondial, MLI84M1 de la Mizil este deja in dotare).
        Decat sa-ti dai cu parerea din burta, mai bine te abtii.
  • +2 (6 voturi)    
    opinie (Joi, 4 martie 2010, 15:35)

    Lucian* [utilizator]

    nu era mai bine sa obtina dreptul de asambla sub licenta masina respectiva in Romania?
    Nu de alta dar MFA Mizil parca prezentase deja un model.
    Am avea mai mult de castigat din asta
  • +6 (8 voturi)    
    carcotasii antevorbitori (Joi, 4 martie 2010, 15:44)

    Luke [anonim]

    nu zic ca trebuie laudat Base pt gest ca-i no big deal. Dar pt voi chiar nimic nu-i bun? tot ce face e de criticat?
  • -4 (6 voturi)    
    Masini (Joi, 4 martie 2010, 15:52)

    Marius [anonim]

    Sa revina ARO in forta cu niste masini serioase :)))
    • +2 (4 voturi)    
      nu-i nevoie (Joi, 4 martie 2010, 15:56)

      laurica [anonim] i-a raspuns lui Marius

      a iesit Dusterul..tot ce au de facut este sa le adapteze ptr scop militar
      • +2 (2 voturi)    
        nu tine! (Joi, 4 martie 2010, 17:58)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui laurica

        Pana si Hummerul, cand a fost adaptat pt conditii de lupta, nu a rezistat.
        Caroseria blindata trebuie facuta din fabrica.
        Masina va cantari cu cel putin 1500 de kg in plus si rezulta ca ai nevoie de un motor cu mult mai puternic decat ce prezinta Duster. Avand motor mai puternic automat rezulta ca trebuie sa schimbi tot sistemul de transmisie incepand de la volanta si terminand cu articulatia rotilor (cutie de viteze, transmisie cardanica, diferential, etc).
        Masina fiind mai grea, schimbi automat si sistemul de suspensie.
        Practic obtii o masina noua cu repere diferite si posibil si linie de asamblare diferita.
        Nu este chiar asa usor...
  • -11 (21 voturi)    
    Se vede cat de barbat e Basescu (Joi, 4 martie 2010, 15:56)

    Andrei [anonim]

    Orice stat cu demnitate de marimea Romaniei ar fi obtinut cel putin eliminarea vizelor de intrare in SUA pt. romani, in schimbul soldatilor nostri care lupta pt. SUA si isi pierd vietile pe acolo. Basescu cere masini... Astia suntem, acesta e conducatorul...
    In Romania Basescu e smecher si arogant cu rivalii politici, in lume e un nimeni - zero barat!
    • -7 (15 voturi)    
      Subscriu (Joi, 4 martie 2010, 16:00)

      Ioana Donici [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Cam ai dreptate, recunosc!
    • +10 (14 voturi)    
      il injuri numai pe base, dar ceilalti sunt la fel (Joi, 4 martie 2010, 16:06)

      WolfyTM [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      "ar fi obtinut cel putin eliminarea vizelor de intrare in SUA pt. romani, in schimbul soldatilor nostri care lupta pt. SUA si isi pierd vietile pe acolo."

      Deci Andrei, tu propui sa vindem vietile soldatilor nostrii pe vize, sau mai bine zis pe lipsa vizelor.
      Si eu care credeam ca am intrat in NATO din idealism...
      • 0 (6 voturi)    
        ??? (Joi, 4 martie 2010, 16:14)

        Cri [anonim] i-a raspuns lui WolfyTM

        Dar tu ce credeai ca e NATO? Loc de relaxare?
    • +6 (8 voturi)    
      explicatie (Joi, 4 martie 2010, 16:46)

      asylum leftovers [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      explica-mi si mie te rog la ce iti trebuie tie viza?
  • -4 (6 voturi)    
    Hummer (Joi, 4 martie 2010, 16:02)

    Robb [anonim]

    Nu le trebuie Dacii ... le trebuie Hummere ...
    • -1 (9 voturi)    
      Hummer, normal....... (Joi, 4 martie 2010, 16:18)

      capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui Robb

      ca doar n`o sa dea fabrica faliment.......
      in urma cu cateva zile chinezii au anunta ca nu mai cumpara marca Hummer, cineva trebuie sa cumpere ca altfel General Motors a anuntat ca o inchide.....................
      romanii cumpara, ca n`au ce face cu banii;
      cum sa dea faliment o fabrica din usa, lasa ca vin romanii in ajutor cu comenzi - nu are nicio o importanta ca pensionarii de la tara au pensii de mizerie - ce urmeaza a se reduce mai mult -important este ca suntem pe axa si cu scutul antiracheta in buzunar.............

      fabricile de armanent romanesc, acum ca multe au fost trasformate in societati comerciale distincte, se pot inchide;..............

      se znoneste ca nici akm`u nu mai este bun, daca vrem pe axa si sub scut trebuie obligatoriu sa luam cateva pusti ruginite - trebuie si americanii sa castige ceva - ca doar n`o sa tot piarda - tara asta are timp, putem sa asteptam inca vreo 100 de ani sa ne mearga bine............

      ce mai conteaza cateva zeci de milioane de dolari acolo - dupa fregate ruginite luate cu sute de milioane.....- nastase si restu` sa ne traiasca.........io zic, sa mergem sa dam fiecare cate o slujba la biserica pt. matusa tamara, asa noroc pe tara asta se intampla odata la 10.000
      de ani.....
      • +2 (2 voturi)    
        deci (Joi, 4 martie 2010, 17:02)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui capatu` satului

        hummer este adaptarea civila a HMMWV(High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle). Faptul ca nu se mai produce hummer nu afecteaza decat piata civila (daca e cineva care o sa duca lipsa acelor tractoare....) . nu are nici o legatura brandul hummer cu celebrul humvee (denumire populara). dar pt unii base e de vina si pt hummer evident.
        sunt fabrici diferite care produc echipament militar si auto civile. credeti ca armata SUA /NATO o sa cumpere TUCSON si DUSTER pentru razboi ca sunt mai ieftne? nu le plangeti de mila...Humvee are piata de desfacere mult timp de acum. Cat pt hummer... asa porcarie de masina asa vanzari.
      • 0 (0 voturi)    
        stai linistit (Joi, 4 martie 2010, 18:01)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui capatu` satului

        exista deja varianta la AKM numai ca nu se stie de ce nu se doreste pornirea productiei.
        Vorbesc de Tavor21.
        La masini blindate usoare stiu ca MFA Mizil a propus un model de masina similar cu HMMWV dar cu motor german sau elvetian care ar fi rezolvat consumul masiv de combustibil.
        Variante exista dar nu exista coordonare si vointa politica.
        • -1 (1 vot)    
          am si eu o intrebare Lucian... (Joi, 4 martie 2010, 18:52)

          Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

          mai este si AK 101 care foloseste munitie nato spre deosebire de akm-urile noastre ale vechi...buuun...asta putem face si noi...dar...

          intrebare. in afara de gloante...cerintele NATO cer si incarcatoare interoperationale?

          adica...Ian cu John si cu Ion lupta alaturi impotriva ciumei inamice...

          ian are SA-80, John are M4 si Ion are ceva gen AK-101...toate munitie NATO.

          Ion ramane fara munitie....este cerinta NATO ca incarcatorul lui Ian sa mearga si la pusca lui John si a lui Ion..sau doar gloantele?
          ca de raspunsul la aceasta intrebare aflam mai multe.

          Mie personal mi se pare normal ca incarcatoarele sa se potriveasca la toate armele.

          asa ca AKM-ul nostru de 7.62 e total depasit draga capatu' satului!
  • -7 (11 voturi)    
    din moment (Joi, 4 martie 2010, 16:20)

    smen [anonim]

    ce mercenarii romani mor pentru niste obezi drogati ar trebuii sa ne dea
  • -6 (10 voturi)    
    ha (Joi, 4 martie 2010, 16:30)

    Rumalun1st [utilizator]

    bine ca se lasa cu trafic de arme la greu in Irak, Iran si alte tari musulmane(vezi recentele cazuri de captura la granita) si nu suntem in stare cu industrie de armament si cu tanc de productie proprie sa avem masini, trebuie sa cersim... Mi-e greata..
    • 0 (4 voturi)    
      de ce? (Joi, 4 martie 2010, 17:04)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Rumalun1st

      de ce crezi ca ar fi mai bine sa trimitem echipament romanesc acolo? e razboiul americanilor e normal sa plateasca ei costurile. erai mai fericit daca din banii de forfetar sustineai razboiul ala?? si mie imi e greata... de gandirea unora!
      • +2 (2 voturi)    
        Comic (Joi, 4 martie 2010, 17:59)

        kinn [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

        Cum asa, "razboiul americanilor e normal sa plateasca ei costurile", pai atunci noi de ce avem oameni acolo? Daca razboiul e doar al americanilor si nu si al nostru, noi ce cautam acolo?
        • -1 (1 vot)    
          acolo... (Joi, 4 martie 2010, 18:59)

          fgvsdhcb [anonim] i-a raspuns lui kinn

          ...sunt oameni din propie initiativa care s-au dus pt salarii. cine s-a dus acolo s-a dus de buna voie. unii chiar dau spaga pt oportunitate. de ce? intreaba-i pe ei. pt bani probabil. du-te si tu!
      • 0 (0 voturi)    
        ha...ha (Joi, 4 martie 2010, 19:12)

        Rumalun1st [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        alo, nu e razboiul americanilor, motivatia menmtinerii trupelor( cel putin cea declarata) este de a combate terorismul, adica un dusman al tuturor nu doar al SUA, si pan ' la urma suntem si in NATO.
      • -1 (1 vot)    
        solutie pentru greata (Joi, 4 martie 2010, 22:11)

        marian [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

        Prefer sa dau din forfetar pentru a trimite mercenari (atentie! nu incorporati cu forta!) in Afganistan decat sa subventionez salariile a 1800000 de bugetofagi corupti, incompetenti si impertinenti.
        Ce-ai fi vrand? Armata sa stea in cazarmi, sa ia salarii grase si sa iasa la pensie la 50 ani cu compensatii de mii de euro?
        Pentru greata incearca niste moare, ca n-a trecut timpul ei!
  • +2 (6 voturi)    
    Caruta cu destepti (Joi, 4 martie 2010, 17:31)

    Scippio [anonim]

    Bascalia de doi lei pe orice subiect serios este sportul national in Romania, Si toti se cred destepti de pocnesc pana ii pui sa faca ceva concret. La dat din gura chiar si la subiecte pe care sunt pamant de flori sunt toti mari maestri.
    Bai fratilor nu poti sa patrulezi cu tancul ! E vorba probabil de vehiculele blindate tip Humvee care nu sunt totuna cu Hummer. Daca v-ati folosi cu adevarat creierul ati fi stiut ca principala cauza a mortii in Afganistan sunt IED (improvised explosible device) care de fapt sunt niste obuze legate cu fire intre ele si ingropate. TAB-urile noastre nu rezista la asa ceva, de asta avem nevoie de masinile americanilor
    • +3 (3 voturi)    
      "destept" esti tu (Joi, 4 martie 2010, 18:04)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Scippio

      nici humvee-ul si nici stryker si nici macar un tanc nu rezista la explozia unor proiectile de 152mm. Probabil ai vazut Hurt Locker si tu :).
      Vorbim de masinile de patrula si nu stiu sa existe ceva in lume care sa reziste la asemenea explozii.
      • 0 (2 voturi)    
        MRAP si M-ATV-ul rezista ... (Joi, 4 martie 2010, 18:12)

        Marian [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

        Vezi Oshkosh ... http://www.oshkoshdefense.com/defense/products~matv~home.cfm

        Au castigat contract mare ... scumpe dar merita.
        Btw, au ajuns la productie de 1000 (o mie) M-ATV pe luna!!
  • 0 (0 voturi)    
    ffffffff (Luni, 12 iulie 2010, 1:21)

    fs [anonim]

    avem si noi stati linistiti dar e razboiul americanilor de ce sa folosim masinile noastre? de ce sa dam bani aiurea


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version