Ecaterina Andronescu: Universitatea Spiru Haret va fi desfiintata, daca nu se supune legii

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 19 iulie 2009, 20:09 Actualitate | Esenţial

Universitatea Spiru Haret va fi desfiintata, daca nu se supune legii, a afirmat duminica ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, la Realitatea Tv. "Universitatea trebuie sa respecte legea, sa organizeze legal programe de studii si sa accepte masurile pe care le-am propus privind intrarea in legalitate, pentru ca deocamdata numai 74 din cele 130 de programe propuse de ei sunt autorizate pentru emiterea de diplome. Daca nu vor sa o faca, vom initia un proiect legislativ pentru desfiintarea acestei institutii', a avertizat ministrul Educatiei.

Reprezentantii Universitatii sustin, insa, ca toate dioplomele emise sunt valabile. "Noi am respectat legea invatamantului, care nu face diferenta intre invatamant la distanta si zi. Alte hotarari de Guvern nu ne intereseaza", a afirmat Adrian Paunescu, profesor la Universitatea "Spiru Haret".

  • PSD: Nu ii retragem sprijinul politic Ecaterinei Andronescu

Surse social-democrate au declarat, vineri, pentru HotNews.ro ca mai multi lideri din teritoriu au cerut retragerea sprijinului politic ministrului Educatiei, pe motiv ca proaspatul scandal va vaduvi PSD de voturile absolventilor Spiru Haret. Cazul Andronescu va fi dezbatut luni, in Biroul Politic al partidului.

Liderul deputatilor PSD, Viorel Hrebenciuc, a afirmat, insa, ca nu se pune problema retragerii sprijinului politic pentru Ecaterina Andronescu, insa aceasta a luat decizii in cazul "Spiru Haret" fara sa se consulte cu liderii PSD, motiv pentru care trebuie sa le dea explicatii acestora.

Ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, a declarat, sambata, ca este pregatita sa dea explicatii sefilor de partid care i-au reprosat ca nu au fost consultati in cazul deciziilor ce au vizat Universitatea Spiru Haret. Ea a precizat, insa, ca isi mentine punctul de vedere in legatura cu repetarea examenului de licenta de catre studentii facultatilor neacreditate:

  • "Vom avea o discutie luni pe aceasta tema (cu liderii de partid - n.red.) si voi aduce argumentele justificabile. Domeniul educatie este foarte sensibil si este foarte probabil ca intr-o unitate sa nu se respecte calitatea si astfel sa se spuna despre sistem ca nu e performant", a spus ministrul.

Ecaterina Andronescu a adaugat ca nu considera ca ar exista vreun motiv pentru a i se retrage sustinerea de catre conducerea PSD:

  • "Oricine ar fi fost in locul meu ar fi trebuit sa actioneze in conformitate cu legea pentru ca nimeni nu este mai presus de lege. Am cerut Universitatii sa intre in limitele legalitatii. Am avansat pentru toti cei care se afla in aceasta situatie, sa fi parcurs un program de studii care nu a fost validat legal, am avansat o propunere. Aceasta propunere o vom discuta in urmatoarele zile si vom iesi public cu decizia. Propunerea a fost sa le dam un ragaz de cinci ani in care sa intre in legalitate", a explicat ministrul Educatiei.

  • Cea mai mare universitate privata din Europa

"Spiru Haret" este cea mai mare universitate privata din Europa si a doua din lume. Zeci de mii de absolventi care au urmat specializari necreditate la distanta sau fara frecventa risca, acum, sa repete examenul de licenta. Ministerul Educatiei a declansat, vineri, o serie de controale la "Spiru Haret", pentru a stabili numarul exact al acestora.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

3661 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    Incrementa aquae decrementa... USH (Duminică, 19 iulie 2009, 20:38)

    marian [anonim]

    Cred ca nimeni nu se indoieste... ca USH a "sarit" calul.
    Cei de acolo au facut lucruri de care ar putea sa se rusineze. Dar le-a trecut repede pentru ca "este profitabil".

    Dar USH nu are pretentia ca este o autoritate morala (cel putin eu nu ii pot crede!).

    Este legal ce a facut USH?
    Este ilegal ca profitul este prea mare, ca numarul de profesori este prea mic (dar este reglementat?) sau ca este una din cele mai universitati din lume?

    Si invers, Universitatea Bucuresti este practic in faliment pentru ca se face treaba buna acolo iar studentii sunt exceptionali?

    Hai sa fim seriosi, legea romanesaca este proasta pentru ca asa vor alesii nostri sa faca legile: niste aiureli insailate peste lucruri bune, cu o mie "de portite" si fara sanctiuni prea clare.... iar USH a vrut sa citeasca legea asa cum este ea: o aiureala!

    Cred ca d-na ministru prea se starduieste sa ne convinga ca "este ilegal". Pana una- alta, USH a castigat in instanta procesul contra ministerului...

    Faceti o lege corecta si care sa fie obligatorie pentru toate universitatile din tara asta.
    Apoi puteti sa le controlati si eventual sa le sanctionati pe toate, pentru ca toate scartaie!
    • +1 (5 voturi)    
      In justitie au castigat mintind (Duminică, 19 iulie 2009, 22:37)

      Spirutza Magnet [anonim] i-a raspuns lui marian

      SpiHar a castigat in justitie mintind. Au spus ca ei nu sunt supusi Ministerului. Deci nu functioneaza in conditii legale. Au spus apoi ca ei se vor autoriza european, ocolind ARACIS. Au venit indivizii de la agentia europeana, insa respectivii nu sunt responsabili pe parte de calitate. Au intrebat daca SpiHar este autorizata national si cand au auzit ca nu sunt, au spus 'Pardon' si dusi au fost... SpiHar a ramas batand din buze impreuna cu alti smecheri care abia asteptau sa mai traga o hotie. O alta propunere a lor era sa mai faca un ARACIS, auzi nemernicie... In felul acesta se puteau 'hautoriza' si sorbonicile de partid si universitatile de garaj si cacademiile de cartier. Oricum daca PSD ii retrage sprijinul lui Andronescu va da un semnal extrem de prost.
      • +1 (1 vot)    
        iInitiem o lege si sa intre total in ilegalitate (Duminică, 19 iulie 2009, 23:36)

        marian [anonim] i-a raspuns lui Spirutza Magnet

        Este posibil sa ai dreptate si lucrurile sa fie asa.
        Dar daca este asa, chiar nu este nimeni in stare sa explice ce ai scris tu? sau adevarul are prea multe fete?

        Pentru ca declaratia d-nei ministru este halucinant de aiuritoare....noroc cu incantatia "nimeni nu este mai presus de lege", care mie imi da senzatia ca nu prea sunt argumente reale..

        Am incercat sa fac o analiza pe declaratia d-nei ministru, dar cam are iz de "Spiru Haret"...Si ce parere aveti de "initiem o lege si sa intre total in ilegalitate"?
        Nimeni nu este mai presus de lege, dar legea este ca elasticul de la.....?

        Hai sa vedem declaratia:

        "Eu le-am cerut - si ramanem ferm pe pozitie - sa intre in legalitate. Universitatea are o lege de acreditare in care are specializarile pe care legea le-a considerat autorizate provizoriu sau acreditate. O hotarare de guvern nu poate anula legea, dar este primul gest al ministerului fata de dorinta noastra de a intra Universitatea in legalitate si, sigur, este posibil ca daca Universitatea nu intelege ca nimeni nu este mai presus de lege, sa initiem o lege si sa intre total in ilegalitate, adica sa nu mai fie acreditata. Adica o lege care sa insemne pana la urma trimiterea spre desfiintare"
    • +1 (1 vot)    
      cam asa e (Duminică, 19 iulie 2009, 23:23)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui marian

      dar si latina ta scartie: atque (nu aquae)
      • 0 (2 voturi)    
        ai dreptate... (Luni, 20 iulie 2009, 0:21)

        marian [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        Ai dreptate, sunt prea lenes ca sa mai verific cu dictionarul bruma de latina pe care (nu) am invatat-o candva!

        Dar NU sunt ata de fraier incat sa cred "brasoavele" Universitiatii Spiru Haret si ale Ministerului.

        Si mi se pare chiar un semn foarte prost (parca mai era nevoie) pentru Romania practica de discuta "legalitatea" pe baza unor legi prost scrise, flexibile pana la absurd si, in mod evident, scrise asa pentru a servi interesele unor grupuri. Daca "Spiru Haret" nu a vrut sa faca parte din acele grupuri, a devenit "ilegala"...
  • +2 (4 voturi)    
    Se rezolva, se rezolva... (Duminică, 19 iulie 2009, 20:57)

    Mihai [anonim]

    Corb la corb nu-si scoate ochii...
    O sa se rezolve cum s-a rezolvat si cu drogurile si armele din Regie !
  • +2 (6 voturi)    
    pai nu are cum (Duminică, 19 iulie 2009, 21:46)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    s-o defiinteze. Profesorii magraoni vanghelie, nastase sau voiculexu unde o sa mai predea?
    • +4 (8 voturi)    
      Corect (Duminică, 19 iulie 2009, 22:19)

      je [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      Si unde mai pui ca jumate din activistii PSD sunt studenti la USH!
  • +1 (3 voturi)    
    Ce aveti cu ei? (Duminică, 19 iulie 2009, 22:28)

    Kata [anonim]

    NU am avut de a face cu USH. Eu cred ca e bine ce fac. 1. Iau banii fraierilor. 2. Fraierii, vrand, nevrand, mai citesc cate o CARTE, lucru pe care altfel nu l-ar face. 3. Impactul "absolventilor" asupra lumii "reale" tinde la zero deoarece asa cum stie toata lumea posturile cu lapte le ocupa cine trebuie, indiferent unde a facut studiile (daca le-a facut). P. S. In tarile "civilizate" cetatenii cu studii "inalte" sunt procentual mult mai numerosi decat la noi in Absurdistan. In concluzie, ce aveti cu ei? Viata merge inainte. E vremea concediilor. Mergeti la o bere in loc sa scrieti comentarii inutile cum fac eu acum. Pa si sanatate !!!
  • +3 (7 voturi)    
    intrebari (Duminică, 19 iulie 2009, 22:33)

    Intrebatorul [anonim]

    Daca PSD nu opreste afacerea USH pentru a nu pierde voturile studentilor USH... atunci de ce PSD nu initiaza o lege prin care sa se atribuie din oficiu diplome de licenta tuturor cetatenilor Romaniei... pentru a castiga si mai multe voturi?
    • +1 (3 voturi)    
      hai ca-i buna... (Duminică, 19 iulie 2009, 23:40)

      dadan [utilizator] i-a raspuns lui Intrebatorul

      diploma din oficiu plus 25000 de euro sa fie sigur Geoana ca-l voteaza plebea , ca micii si berea nu mai aduc atatea voturi ca pe vremuri....
  • +1 (3 voturi)    
    USH (Duminică, 19 iulie 2009, 23:38)

    cristi [anonim]

    STIM CUMVA CATI PARLAMENTARI SUNT LEGATI PRIN AFACERI SAU STUDII DE ACEASTA FABRICA DE DIPLOME SI LICENTE IN CARE CA APOAPE TOT INVATAMANTUL ROMANESC SCOATE PE BANDA RULANTA ABSOLVENTI FARA NOTIUNI ELEMENTARE DE CULTURA GENERALA.VAI NOUA CINE NE VA ASIGURA PENSIA.ARE DREPTATE ECATERINA ANDRONESCU.
  • +2 (2 voturi)    
    productie vs birocratie.ush ush(cheala)! (Luni, 20 iulie 2009, 9:33)

    absolvent de fac.autentica [anonim]

    USH, ush(chi)! din cauza escrocheriei voastre,o sa traga toti ponoase, similar cu justitia,euro-nerecunoscuta! de aici se vede unde duce exacerbarea birocratiei vs minimalizarea productiei.birocratia,analoaga cu energia electrica reactiva,ajuta pana la un punct la producerea de energia-activa(valutara)-productia. o marire nejustificata a energiei reactive-birocratia,duce la supraincarcarea si strapungerea retelelor.
    ex real de crestere locala a energiei reactive : avaria
    ****://www.glasulmaramuresului.ro/main.php?show=40&lang=ro&name=#Catastrofa_Electrica_scurtcircuiteaza_baimarenii, cind la citeva blocuri, ca efect, a aparut o supratensiune care a ars toate aparatele casnice..

    mai mult daca,e vorba si de escrocherie ,cresterea energiei reactive-birocratia duce la distrugerea retelelor..
    concluzie: se impune restructurarea intregului aparat bugetar birocratic de stat.
  • 0 (2 voturi)    
    spiru haret:"diplome pe banda" (Luni, 20 iulie 2009, 11:09)

    simona marta [anonim]

    Filicitari D-na Ministru!
    Dar actionati in judecata pe fostii ministrii care nu au avut aceasta idee; mai bine spus, pe cei care au promovat infiintarea unor astfel de institutii unde profesorii doar isi ridica salariile si nu se prezinta la cursuri.
    Sau daca se prezinta vin cu "cursuri" luate dupa internet!!!!!!!!!!!!
    Cum va explicati ca un profesor sau asistent poate desfosura activitate in 2-3 unicersitati cand la primul loc de munca este pontat 8 ore....restul adica doar 4 ore din cele 12 cat are o zi..............doar semneaza statele de plata.
    Cum pot cei de la fara frecventa si ID sa isi ia examenele on-line;
    - fiecare examen avand intre 230 - 500 intrebari;
    - distante intre examene doar o zi
    Intrebare: ce fel de studenti.ce "Minti sclipitoare" pot retine bibliografia si sa dea raspunsuri corecte in 20 minute .......si sa ia examenul?

    FELICITARI!
    • 0 (0 voturi)    
      pas (Marţi, 21 iulie 2009, 16:41)

      catyuta [anonim] i-a raspuns lui simona marta

      uite ca se poate ! altii care au mintea ingusta apeleaza la pilule ! examenele sint din 7 in 7 zile , iar bibliografia este atasata cu minim 60 de zile inaintea examenelor ! va urez concediu placut !!!!!!!!!!!!!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    USH (Luni, 20 iulie 2009, 11:54)

    Lady10 [anonim]

    Universitatea Spiru Haret motiveaza inscrierile si frecventarea cursurilor la toate facultatile si toate specializarile in baza autonomiei universitare. Daca aceasta autonomie universitara ii ofera drepturi depline, atunci nici un organ al statului nu poate interveni, in nici un fel, asupra unor nereguli aparute ?
    Din moment ce universitatea a fost acreditata sa functioneze, inseamna ca a recunoscut implicarea organelor statului, insa nu intelege ca aceleasi organe ii pot retrage avizul dat.
    Daca aceasta autonomie universitara este deplina, dupa cum afirma Universitatea Spiru Haret, atunci de ce au revenit la 240 de credite transferabile pentru specializarea drept ? De ce H.G. nr. 676/2007 este identică cu H.G. nr. 1609/2004 ? La fel s-a intamplat si cu H.G. din 2008. Mai mult, in 2009, dupa bunul plac al USH, la solicitarea expresa in instanta si-a taiat singura craca de sub picioare, in incercarea de a fauta din nou legea, de data aceasta a dat greş, iesind total in afara legii. Aceasta inseamna ca i s-a recunoscut autonomia universitara si ca avea si are dreptul de a inscrie studenti la toate formele de invatamant si mai ales la atatea specializari ?
    Un angajator ce-i recunoaste unui absolvent, autonomia universitara sau respecta legile si H.G. ?
    Si acum il intreb pe d-nul Mircea Geoana: Este normal sa se accepte asa ceva de catre organele statului ? Cum poate dl. Geoana sa declare public ca d-na ministru Andronescu nu s-a consultat in cadrul PSD cu privire la masurile pe care le va lua in privinta degradarii si denigrarii invatamantului romanesc ? D-le Geoana, dvs. doriti sa candidati pentru functia suprema in stat ? Cum veti apara interesele romanilor, legalizand ilegalitatea ? Ce spune Constitutia Romaniei - Legea suprema ? Va recomand cu caldura sa o studiati atent ! D-na ministru apara dreptatea, corectitudinea, este printre singurele persoane care a avut curajul sa ia taurul de coarne, sa spuna lucrurilor pe nume, sa se impuna pentru respectarea cu strictet
    • 0 (2 voturi)    
      ush-lady10 (Luni, 20 iulie 2009, 14:55)

      SORINA [anonim] i-a raspuns lui Lady10

      ce dreptate,ce taur!D-na ministru sa puna mana si sa faca adevarata reforma in invatamant si sa inceapa de jos, de la clasa intai si pana la cei 12 ani de cultura generala care ne innebunesc pe noi parintii, si pe banii pe care ii dam sa renovam scolile si cadourile si meditatiile din clasa intai (toti copii din ziua de azi sunt handicapati si nu stiu sa invete sa scrie si sa citeasca fara meditatii) si pe urma sa se lege de legalitatea USH,dupa sapte ani de diplome emise.Sau daca chiar vrea sa para ca face ceva macar sa inceapa din anul acesta,nu sa puna zeci de mii de oameni angajati pe baza unor diplome sa dea iar licenta.Dar sa fim seriosi, studenti buni pot fi oriunde, este piata concurentiala, pana la urma companiile mari te angajeaza dupa ce stii la interviuri, nu dupa ce universitate ai facut, iar tanti X daca are 48 de ani ,lucreaza de 20 de ani contabil si vine minunata lege ca nu mai poate semna un bilant daca nu are studii superioare, si se mai fac si restructurari, de ce sa nu faca un FR la USH? Care este problema voastra si a doamnei ministru?
      • 0 (0 voturi)    
        ush (Marţi, 21 iulie 2009, 16:47)

        alexandra [anonim] i-a raspuns lui SORINA

        problema e ca un barbat de 65 de ani a obtinut 10 diplome de la ush in 7 ani .... concluzionati singuri cat de grea poate sa fie facutatea
  • 0 (0 voturi)    
    Regulament de organizare si functionare ASE (Vineri, 24 iulie 2009, 22:36)

    Elena Ionescu [anonim]

    Exact aceleasi legi pe care le invoca ASE pt. invatamantul la distanta sunt invocate si de USH. Cum de nu sunt valabile pentru ambele institutii?

    Spicuiri din REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE ASE BUCURESTI
    1. Prezentarea generală a Învăţământului la Distanţă
    1.1. Motivaţie
    Învăţământul la distanţă, ca formă de organizare a învăţământului se
    bazează pe tehnologii educaţionale noi, dezvoltate ca răspuns la nevoia de instruire
    iniţială şi/sau permanentă a populaţiei adulte. Totodată, învăţământul la distanţă este
    un promotor al societăţii informaţionale, facilitând internaţionalizarea şi globalizarea
    învăţământului.
    Această formă a învăţământului se individualizează prin: caracterul deschis,
    flexibilitate, ritm, locul de învăţare, conceptele, resursele şi tehnologiile
    informaţionale utilizate, metodologia de învăţare, metodele de evaluare şi sistemul de
    asigurare a calităţii instruirii.
    Caracteristica dominantă a învăţământului la distanţă este munca individuală şi
    independentă, asistată de îndrumători şi tutori. Tutorii sunt cadre didactice, special
    pregătite pentru această formă de organizare a activităţilor didactice, care asistă şi
    îndrumă cursantul pe toată durata programului de studii. Învăţământul la distanţă se
    bazează pe materiale concepute într-un mod specific, care pot fi sub formă de
    materiale scrise, audio, video, multimedia, programe radio – TV, pagini web, întâlniri
    faţă în faţă, video – conferinţe sau alte forme şi tipuri de activităţi.
    1.2. Cadrul juridic
    Senatul Academiei de Studii Economice, în şedinţa din iunie 1999, a
    aprobat dezvoltarea formei de învăţământ deschis la distanţă prin mărirea numărului
    de locuri cu taxă în cadrul Centrului Bucureşti şi prin deschiderea de centre teritoriale.
    Ministerul Educaţiei Naţionale a reglementat funcţionarea programelor ID în
    învăţământul superior prin Ordinele Ministerului Educaţiei Naţionale
    3289/19.02.1998 şi 3354/25.02.1999. ordinul MEN 3354/25.02.1999 a abrogat
    ordinele


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version