Vanatorii au impuscat un urs suspectat ca a ucis vineri un brasovean

de R.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 2 august 2008, 11:51 Actualitate | Esenţial

Vanatorii au reusit sa impuste, vineri seara, o ursoiaca cu pui suspectata ca ar fi ucis un tanar brasovean. Ursoaica a fost impuscata in apropierea containerului cu resturi menajere unde a murit brasoveanul, potrivit Realitatea TV.

Cei doi pui vor fi capturati si, cel mai probabil, vor fi dusi intr-o rezervatie din Harghita.

Potrivit unor informatii neconfirmate inca, barbatul, care nu avea mai mult de 30 de ani, era beat si a adormit pe o banca langa containerul de gunoi.

El a fost sfasiat de ursoaica pe aleea de sub muntele Tampa, o zona intens circulata si foarte aproape de centrul orasului.

Potrivit autoritatilor locale, in padurea de pe Tampa traiesc circa 45 de ursi, in conditiile in care o serie de specialisti considera ca in aceasta zona ar trebui sa existe maxim 20 de exemplare.

Autoritatile avertizasera in repetate randuri populatia de pericolul pe care il reprezinta ursii, dupa ce mai multe persoane au fost filmate fotografiindu-se cu animalele.

In luna mai, autoritatile brasovene au stabilit o amenda de o mie de lei pentru cei care hranesc ursii ce coboara in oras. 























1053 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    cat face viata unui om? (Sâmbătă, 2 august 2008, 13:43)

    EGROEG [anonim]

    Dupa cum vedeti,mai putin decat viata unui animal,fie el si urs.
    De ani de zile se petrec tragedii de acest fel in Brasov ,unde au murit muti oameni deja,ursii inmultindu-se fara control si vizitand brasovenii prin curti sau chiar la etajul 3 a unor case ,de nu mai stiau jandarmii si pompierii cum sa-i adoarma si sa-i captureze.Numai ca pentru diriguitorii de la Bucuresti ...cateva vieti acolo nu conteaza...
    Le sugerez celor de la mediu sa dea autorizatie unor straini sa vaneze ursii din zona Brasov si banii obtinuti sa-i dea sinistratilor din Moldova si in felul acesta vor salva viata catorva turisti care s-ar plimba pe sub Tampa,dar vor salva si mai multi oameni din Moldova de la foame.
    • +4 (4 voturi)    
      Naiv (Sâmbătă, 2 august 2008, 14:15)

      Weather [anonim] i-a raspuns lui EGROEG

      Parca nu ai fi auzit de crime facute pentru un leu....
      • 0 (0 voturi)    
        daca asta-i tot ... (Sâmbătă, 2 august 2008, 17:52)

        egroeg [anonim] i-a raspuns lui Weather

        ce ati inteles din mesaj,este chiar trist.
        Mergand insa pe logica dvs., in acest caz chiar nu se cheltuie niciun leu,ursii omorand gratuit,diriguitorii protejandu-i sa nu fie cumva
        deranjati.
    • +2 (4 voturi)    
      wais (Sâmbătă, 2 august 2008, 14:23)

      s [anonim] i-a raspuns lui EGROEG

      "Multi oameni", eu din cate stiu au murit doi.
      PS: Ma plimb des pe sub tampa (drumu meu spre scoala e pe sub tampa) si niciodata nu am dat nas in nas cu ursu.. e adevarat ca niciodata nu m-am plimbat beat pe sub tampa.
      • 0 (2 voturi)    
        iar eu stiu... (Sâmbătă, 2 august 2008, 18:17)

        egroeg [anonim] i-a raspuns lui s

        ca au fost mai multe cazuri si in Noua,Racadau ,ultima data,parca,ursii facand prapad printre 8 persoane .Se spunea atunci ca erau suspecti de turbare.Ce sa ma spunem de faptul ca tot mai dese sunt cazurile in care ursii
        coboara pana in oras?!Ca si tine am fost si sunt indragostit de Tampa,unde mi-am petrecut copilaria si unde ,pe atunci, nu am auzit de vreun caz sau vreo intalnire cu ursul.Azi, lucrurile sunt altfel si te-as sfatui sa fii precaut fiindca nu trebuie sa fii ametit ca ursul sa vina.
  • +3 (3 voturi)    
    FBI (Sâmbătă, 2 august 2008, 14:16)

    Weather [anonim]

    Sa fie amprentata!Dar daca nu e ea vinovata cine plateste?
  • -2 (2 voturi)    
    O sa ma mai vedeti voi prin Brasov ... (Sâmbătă, 2 august 2008, 15:55)

    Bibicu [anonim]

    ... ma rog, Tampa, Bucegi, alea-alea, cand se rezolva chestia asta cu ursii.
    Vroiam sa o duc pe aia mica cu cortu' pe la Bolboci, Pestera etc insa mi-a pierit tot cheful.
    Decat sa alerg cu copilul in carca prin copaci cu ursul gafaind dupa mine ... mai bine plec in Delta.
    Dau la peste si stau cu cortul acolo.

    Taves Bahtalo Romania !!!!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      delta (Sâmbătă, 2 august 2008, 23:59)

      banateanu [anonim] i-a raspuns lui Bibicu

      Va mananca in Delta tantarii bah!
  • +6 (6 voturi)    
    Cata prostie si jeg in tara asta (Sâmbătă, 2 august 2008, 17:17)

    un roman [utilizator]

    Sa omori un animal care are pui, doar pe baza faptului ca manca o zi mai tarziu din'tr-un tomberon nu departe de locul unde s-a produs nenorocirea de alaltaieri.

    Primaria a simtit presiunea di partea societatii civile si a ales calea cea mai simpla, uciderea primului urs care este vazut in apropierea orasului.

    Parca era interzisa vanarea animaleor car au pui!
    Si cu puii aceia de urs cum ramane?

    As impusca toti vanatorii astia nenorciti daca ar fi dupa mine.

    Vom vedea cum va reactiona primaria din Brasov odata ce afla cei de la protectia animalelor ca o ursoaica cu pui a fost impuscata din motive cel mult hilare.
    • -3 (3 voturi)    
      poate ca aveti dreptate... (Sâmbătă, 2 august 2008, 19:19)

      egroeg [anonim] i-a raspuns lui un roman

      daca sfasierea unui om de catre un urs este un motiv hilar,atunci chiar ca exista multa prostie si jeg.
      • 0 (0 voturi)    
        Gresesti (Sâmbătă, 2 august 2008, 23:36)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui egroeg

        Argumentul hilar este faptul ca ursoaica a venit la cosul de gunoi apropiat de banca unde a fost omorat betivul.

        Iar pentru moartea unui betiv dobitoc nu vad de ce trebuie omorat un animal, care in cel mai bun caz era vinovat de a fi facut ceva cu totul si cu totul natural, a manca o prada.

        dar probabil ca unii nu vad decat ca un om, considerat de unii fiinta superioara, a murit din cauza ursului, si nu din cauza betiei si a prostiei sale.
      • 0 (0 voturi)    
        Sa scapam de jeg (Duminică, 3 august 2008, 9:06)

        Alien [anonim] i-a raspuns lui egroeg

        Ok, atunci hai sa ucidem toti ursii, toti lupii, in general toate animalele salbatice din tara asta ca sa protejam betivii patriei! Asta intra in categoria "O oaie a mancat o oaie, ciobanul si-a luat pusca, a plecat in padure si s-a intors cu lupul mort"! (copyright Pasarea Colibri). Intre o ursoaica cu pui si un betivan care a fost suficient de idiot sa doarma in, sau langa, tomberon, aleg ursoaica anytime. Primaria a vrut sa arate ca are .... mai mari decat ursul si a omorat primul urs care i-a iesit in cale, ma si mir ca nu s-a dus direct la Zoo sa omoare ursii din cusca! Mie personal toata isteria asta din ultima vreme cu ursii din Brasov si Valea Prahovei imi miroase a campaniei organizata pentru a bagateliza importanta protejarii speciilor salbatice si a favoriza vanarea lor, vezi si legile date "pe sest" pentru a autoriza vanatoarea in ariile protejate. Probabil ca ii mananca degetele pe tragaci pe vanatorii " de lux" ai patriei si abia asteapta sa dea iama prin fauna fara nici un fel de repercusiuni.
      • 0 (0 voturi)    
        da, este un motiv condamnabil! (Luni, 4 august 2008, 4:10)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui egroeg

        mai avem cateva mii de ursi si tot mai multi oameni! or, mama Natura n-a spus ca noi trebuie sa ne inmultim fara masura si sa distrugem celelalte specii! pana ne-am imputina pe cale naturala (un razboi, o molima, ceva, la astea ne pricepem) bine ca mai raresc salbaticiunile dintre noi! sau esti dintre cei care pretind ca viata unui om e mai importanta ca orice? iti spun eu cat face: cat resursele tot mai sarace ale acestei planete impartite la (deja) 7 miliarde de virusi umani, de o calitate civica tot mai scazuta! tot nu inteleg de ce viata unui om e mai importanta ca a unui urs! pentru ca asa am stabilit noi sau de ce? cu ce te crezi tu mai bun si mai valoros ca un urs?
    • +3 (3 voturi)    
      Uciderea ursoaicei (Sâmbătă, 2 august 2008, 20:41)

      Mariana [anonim] i-a raspuns lui un roman

      Nu sunt sigura ca acea ursoaica l-a omorat pe cetateanul care dormea pe banca. Argumentul avansat de cei responsabili ,cum ca, ursoaica ar fi venit direct la cosul de gunoi sau la locul unde fusese cadavrul, este subred ! Este stiut ca ursii au un miros deosebit de dezvoltat si simt de la mare distanta (1-2 km) o eventuala prada sau un potential rival. Cred ca ursoaica a cazut victima nevinovata si e pacat! Probabil ca era o obisnuita a locului respectiv (se stie ca ursii sunt teritoriali) si cunostea foarte bine traseul marcat de cosurile de gunoi. Nesansa ei! Dar e mare pacat ca a fost ucisa ! Pana la glont mai sunt foarte multe metode de a indeparta animalele salbatice.
      Si in alte tari (SUA, Canada etc... ) sunt animale salbatice care intra in orase, dar, acolo folosesc aparatura electronica pentru alungarea lor (aparatura ce nu este f costisitoare-sunt oferte pe internet), capcane netraumatizante, transport la mare distanta etc...
      Le recomand celor implicati in gestionarea animalelor salbatice (ursi, mistreti etc...) sa se inspire din filmele documentare prezentate pe Discovery si sa invete metode noi, moderne si sa uite de GLONT!
  • +4 (4 voturi)    
    ce surpriza.... (Sâmbătă, 2 august 2008, 17:18)

    lupascu mihai [anonim]

    ursul s-a comportat ca.... ursul, dar nu vad motivul pentru care oamenii sa se comporte ca niste animale.
    chiar nu erau solutii, in afara de ochi pentru ochi si dinte pentru dinte. puteau foarte bine sa o sedeze si sa o mute intr-o rezervatie. ma intreb de ce nu se sesizeaza protectia animalelor.
    mai bine omoram toti ursii (potentiali ucigasi) si sa continuam cu lupi, vulpi, iepuri, arici si veverite... toate animale potential letale
  • 0 (0 voturi)    
    BRASOAVE ROMANESTI (Duminică, 3 august 2008, 0:01)

    xxx [anonim]

    BRAVO
    Prostia trebuie sa braveze din nou !!! Din pacate de data asta din Brasov.
    Romania tara tuturor posibilitatilor isi spune din nou cuvantul la rubricile de cacao din lumea asta ...
    BRAVO !!!
    Sa nu ne dezmintim !!!

    Banuiesc ca problema ursilor atacatori s-a rezolvat !
    BOILOR !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Trist (Duminică, 3 august 2008, 0:05)

    Cineva [anonim]

    Romania este o tara europeana doar in tratate.In rest, gasim o populatie cu mari carente comportamentale cu rabufniri care aduc aminte de epoca de piatra.Condusi de minti inguste care trec cu usurinta de la agonie la extaz fara sa gaseasca o stare de echilibru. Din toate solutiile posibile normal ca s a ales cea mai proasta intr un oras cu pretentii, care se vrea un exemplu pentru restul tarii.Ar trebui realizat un proiect care sa protejeze ambeel parti, dar in niste minti imbacsite de mita si mici aceaste nu vor fi gasite.Rusine!
  • 0 (0 voturi)    
    rusine (Duminică, 3 august 2008, 13:01)

    adela [anonim]

    cata rusine. in loc ca puna stop defrisarilor si constructiilor de vile in habitatul animalelor salbatice, ei impusca cu nesimtire....
    mi-e greata
  • 0 (0 voturi)    
    pt ALIEN,UN ROMAN SI ALTII (Duminică, 3 august 2008, 21:11)

    egroeg [anonim]

    NU SUNT UN SUSTINATOR A UCIDERII DIN PLACERE A ANIMALELOR ,DAR ,IN CAZUL NOSTRU, AS AVEA MAI MULTE DE SPUS.VAZAND INSA TONUL SI EXPRESIILE FOLOSITE DE DVS IN COMENTARII,NU VREAU SA CONTINUI O POLEMICA FARA SENS SI MA VOI REZUMA DOAR LA CELE CE URMEAZA:
    UN TANAR DE 20 ANI ,OBOSIT,TRIST,SUPARAT
    SAU CA SE SIMTEA SINGUR,C-O FI BAUT CEVA SAU NU,S-A AJEZAT PE O BANCA SI ,PROBABIL ,ADOARME,PE PRIMA ALEE DE SUB TAMPA,AMENAJATA CA ATARE,UNDE SE PLIMBA ZILNIC COPII,PENSIONARI ETC SI
    NU S-A DUS ACOLO NICI SA FURE,NICI SA DEA CUIVA IN CAP.ESTE SURPRINS DE O URSOAICA CU PUI SI SFASIAT.CAND AU APARUT PUII, NU MAI CONTA IN CEC STARE ERA ,CA NU A MAI AVUT SCAPARE .
    FIIND ATAT DE VAJNICI APARATORI AI ANIMALELOR ATI UITAT CA A MURIT UN OM.
    VA ROG SA VA RASPUNDETI SINGURI LA INTREBAREA:
    DACA VA ERA O RUDA SAU UN APROPIAT,TOT ASA V-ATI FI MANIFESTAT SI L-ATI FI ETICHETAT?
    PENTRU INFORMAREA DVS. AUTORITATILE AU IDENTIFICAT VREO 45 DE URSI IN ZONA TAMPA,SUFICIENTI CA,DACA VA INCUMETATI SA VA
    PLIMBATI SAU SA URCATI PE TAMPA ,INT-O ZI CAND NU SUNT PREA MULTI OAMENI LA DRUMETIE,SA AVETI SANSE REALE SA VA SALUTATI CU URSUL SAU PUTETI SA-L ASTEPTATI LA INTRAREA PE TAMPA, CA S-A OBISNUIT SA VINA EL IN ORAS.
  • 0 (0 voturi)    
    unde dracu' (Luni, 4 august 2008, 12:54)

    Codruta [anonim]

    ati mai vazut / auzit voi sa fi omorit vreun urs un om adormit? Sa sfasie un om culcat pe o banca in special si un om culcat in general?

    Si cu atat mai mult cu cat avea "masa" (adia tomberonul de gunoi) la indemana???

    Omu' ala fie nu era DE FEL culcat - si beat fiind s-o fi legat de urs (ca sa se dea mare) fie o fi bagat cineva cutitul in el, o fi sangerat pe banca - iar usrul, atras de mirosul de sange, s-o fi dus la el!

    Vai de capu' vostru de vanatori imputiti! Va faceti ca nu stiti nici MACAR obiceiuri elementare ale ursului? Sa va ia permisele de vanatoare! Pe veci!!!

    Cat despre "autoritatile" brasovene - si*tir! Problema ursilor "gunoieri" poate fi ATAT de usor rezolvata! Ati mers de 'shpe mii de ori prin strainanaturi, nu stiu daca nu v-ati deschis (ca mai tot tzaranu de prin Consiile Locale) "reprezentanta" la Bruxelles, ne-ati mancat banii (bani PUBLICI) pe "traininguri" si "masterate" (si prin tzara dar - mai ales! - la Bruxelles - si va prefaceti ca nu stiti cum sa se rezolve "problema ursilor gunoieri"???

    "Masterate" la bisnitza si shopping! astea au fost "masteratele" voastre!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Ursii (Luni, 25 august 2008, 2:27)

    bogdanrapcea [anonim]

    Ne place sa ne bucuram si sa profitam de frumusetiile naturii fara a credem ca ne pot afecta in vreun fel sau altul.Traim de zeci ,sute sau mii de ani impreuna cu aceste animale divine fara sa le intelegem.In momentul in care decidem sa defrisam zonele deluroase si montane pentru a ne crea luxul si comfortul dorit nu invatam ca trebuie sa ne asumam niste riscuri.Animalele si anume ursul, genetic, sunt programate sa utilizeze aceste zone.In general ursii traiesc in paduri,desisuri,poienite imprejmuite de paduri sau ape.Sunt dotate ,deci,genetic,sa foloseasca aceste medii inconjuratoare. A crede ca poti trai in inima muntelui langa apa lin curgatoare unde este de fapt casa acestor necuvantatoare este o crima abdominala atat pentru animalele salbatice cat si pentru oameni ,in ultima instanta.Cu alte cuvinte :"iti place sa stai la mine in casa,te rog pofteste,dar comportate civilizat".O alta mare problema este insusi modul nostru de organizare al vietii sociale,care lasa de dorit pentru aceste vremuri.Aruncarea deseurilor la voia intamplarii ,adica pe langa tomberon,sau chiar utilizarea unor containere si cosuri de gunoi necorespunzatoare in zonele ocupate de ursi este iarasi o alta mare problema pentru noi.Dupa cum se stie ursul are instincte foarte puternic dezvoltate care ajung aproape de gandirea umana,uneori.Cat de greu este pentru un animal sa caute in cosul de gunoi?Cum ajunge sa-l desfaca?Si mai ales de ce ?Acestea sunt temele pentru acasa pe care le propun repetentilor si corijentilor care lucreaza la primariile din zonele"afectate" .In ziua in care o sa ajunga ursul in centrul orasului, la primarie, si o sa omoare pe cineva atunci si poate nici atunci o sa avem dreptul sa-l omoram. Ps:acestea v-au fost spuse ce cineva care a vazut ursul in Gura Diham mai aproape decat vad majoritatea monitorul calculatorului.Ma intreb uneori ce nu i-o fi placut l-a mine?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri