"Marsul pentru viata" din Bucuresti: Peste 4.000 de oameni au participat la manifestatie

de Corina Ionel     HotNews.ro
Sâmbătă, 25 martie 2017, 15:14 Actualitate | Esenţial

Marsul pentru Viata
Foto: basilica.ro
Peste 4.000 de persoane au participat sambata la "Marsul pentru viata" din Capitala, transmite News.ro. Manifestantii au marsaluit  pe traseul Parcul Unirii - Parcul Tineretului, scandand "Viata". Circulatia a fost oprita pe bulevardele Unirii si Dimitrie Cantemir, pe sensul spre Tineretului.

Pe durata deplasarii, traficul rutier a fost orit pe bulevardul Dimitrie Cantemir, pe sensul spre Tineretului. De asemenea, a fost intrerura circulatia rutiera si pe bulevardul Unirii.

Participantii la manifestatie s-au adunat in jurul orei 12.00 in Parcul Unirii, unde au impartit baloane colorate si pancarte cu mesaje precum "Cu fiecare copil, un inger vine in lume", "Sunt iubire, Sunt pentru viata", "Ajuta mama si copilul, ei depinde de tine", "Femeile merita mai mult decat avortul".

In jurul orei 13.00, participantii au plecat in mars din Parcul Unirii.

Intre participanti s-au numarat, ca in fiecare an, si preoti, Biserica Ortotoxa anuntand, de altfel, ca sprijina acest mars, organizat de Asociatia "Studenti pentru viata", iar "participarea clerului si mirenilor la acest eveniment nu este obligatorie, ci benevola".

Unul dintre preotii prezenti la mars, Ionut Ungureanu, de la parohia "Sfantul Grigorie" din Capitala a spus ca a venit "pentru a sustine viata".

"Sunt aici pentru a sustine femeile penteu ca merita tot respectul din lume, pentru Creatia lui Dumnezeu care i-a fost lasata ca acesti copii sa vina la dansul. Avortul este o crima. Nu trebuie sa se intample", a spus o femeie care participa la acest mars.

La manifestatie ia parte si Gigi Becali, care a venit insotit de mai multe persoane imbracate in costume populare, acestea avand steaguri de mari dimensiuni.

"Sunt peste 290 de orase din Romania si din Republica Moldova in care se organizeaza acest mars. Mesajul pe care noi vrem sa il transmitem este necesitatea sprijinului si solidaritatii pentru femeile aflate in criza de sarcina. Este vorba de acele femei care, desi se bucura foarte mult in momentul in care afla ca sunt insarcinate, cand dau vestea partenerului si familiei se confrunta cu reactii negative, presiuni si uneori chiar cu situatia in care sunt fortate sa faca avort. Consideram ca unei societati civilizate trebuie sa ii pese mult mai mult de problemele  cu care se confrunta aceste femei. Si dorim sa ne manifestam sprijinul, sustinerea pentru ele. In mod clar dorim sa precizam ca nu militam pentru interzicerea avortului, nu acesta este scopul marsului", a declarat, pentru News.ro, Alexandra Nadane, presedinta Asociatiei "Studenti pentru Viata", care a organizat acest mars.

Tema "Marsului pentru viata" - aflat la cea de-a saptea editie - este "Ajuta mama si copilul! Ei depind de tine", organizatorii spunand ca Romania ocupa locul al doilea in statistica numarului de avorturi: 22.743.390 de avorturi legale, chirurgicale, doar in spitalele de stat, in perioada 1958 - iunie 2016, fata de o  populatie de 19.760.000 de persoane la 1 ianuarie 2016.

Potrivit organizatorilor, la finalul marsului, in Parcul Tineretului a fost programat si un concert, sustinut de formatiile Coco si Schimbul 3, precum si de artistii Dragos Badoi si Maria Coman.


Citeste mai multe despre   






















3442 vizualizari

  • +1 (35 voturi)    
    "Cu fiecare copil, un înger vine in lume" (Sâmbătă, 25 martie 2017, 15:27)

    Ord [utilizator]

    si cand creste se transforma in Tariceanu si Dragnea.
    • -1 (5 voturi)    
      Autogol (Sâmbătă, 25 martie 2017, 18:11)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Ord

      Îngerii nu au sex.
      • +1 (1 vot)    
        Si tu vezi ingeri (Duminică, 26 martie 2017, 21:39)

        Ord [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

        cand fumezi?
  • +17 (53 voturi)    
    Fascinant (Sâmbătă, 25 martie 2017, 15:42)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Nimic nu este mai fascinant decat persoane care iti impun ce sa faci cu viata si familia ta.
    • -4 (50 voturi)    
      Viata (Sâmbătă, 25 martie 2017, 16:18)

      stani [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Nu impune nimeni nimic. Sunt niste oameni care sustin o cauza. Si nu e vorba despre ce faci cu viata ta ci despre ce faci cu viata altuia, a unuia nenascut.
      • +5 (35 voturi)    
        Logica? (Sâmbătă, 25 martie 2017, 16:37)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui stani

        Si daca nu e nascut, despre ce vorbim?

        Dupa logica ca un fetus e "om", atunci asta inseamna ca daca o femeie pierde sarcina e criminala si trebuie judecata.
        Cat de departe mergem? Pana la ovul? Atunci o femeie care are ciclu e criminala in serie tinand cont de cate oua pierde.
        La barbat cum facem? Cand "se elibereaza de tensiune" cati copii omoara?
        Cine stabilieste diferenta in drepturi dintre un spermatozoid si un fetus si un om?

        Eu cred ca genul asta de atitudine "pro-life" in care se impune sa nu faci avort, pentru ca se impune, totusi daca conving statul sa dea lege este impus, desi eu cred ca acea persoana e cea care decide. Nu altul.

        Si ipocrizia fix aici este: ca cienva decide pentru viata altuia, adica a copilului. Si ei nu sunt de acord. Dar sunt de acord sa decida ce trebuie sa faca femeia cu viata ei. Ironic.
        • -2 (12 voturi)    
          nu amesteca lucrurile (Sâmbătă, 25 martie 2017, 18:09)

          un revolutionar [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

          Marsul s-a facut pt viata. Viata viitorului embrion/copil incepe inca din prima milisecunda de cand materialul barbatesc fecundeaza oul femeiesc. Ovulul nefecundat care isi termina perioada de activitate este expulzat la ciclu. Nu poate fi vorba de crima. Nici pierderea sarcinii cauzate de o boala,factori biologici, accidentali sau medicamentosi nu este o crima. Iar ,,lucrul manual,, la barbati este o greseala și o prostie , fiindca 1-2 din cele 500 milioane de trepadusi CU VIATA masculini pot fecunda ovulul din care se formeaza embrionul/copilul.
        • -5 (11 voturi)    
          "Logica?" (Sâmbătă, 25 martie 2017, 19:56)

          stani [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

          Deci dupa logica ta, fatul aflat in uterul mamei nu are viata. E doar o excrescenta, o tumoare care poate fi eliminata chirurgical.
      • +5 (33 voturi)    
        nenascut (Sâmbătă, 25 martie 2017, 16:41)

        Rhemax [utilizator] i-a raspuns lui stani

        Data viitoare cand te masturbezi si ejaculezi sa stii ca omori cam 200 - 500 de milioane de nenascuti.
        Criminalule!
      • +1 (9 voturi)    
        nenascutii sa-i trecem pe listele de vot ! (Sâmbătă, 25 martie 2017, 18:39)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui stani

        de ce sa fie mortii din Teleorman privilegiati ? daca ma enervez, sesizez CCR ! :)
    • +2 (28 voturi)    
      chiar nu se merita (Sâmbătă, 25 martie 2017, 16:54)

      un revolutionar [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      sa se faca marsuri pt viata? Desi o traim chiar nu conteaza pt noi? Nu e bine ca si cei nenascuti sa aiba dreptul uman la viata, la fel ca si noi?Poate parintii nostri ne-au iubit si dorit mai mult de nu ne-au aruncat din pantece, cu toate ca au trait vremuri mai crunte(dictatura comunista), evenimente teribile(razboaie, revolutie sangeroasa, cutremure, inundatii)si lipsuri mai importante decat acum(fara caldura, paine, lapte și alte alimente la discretie)

      Mai multe lamuriri gasiti in comentariile postate la articolul de mai jos, nu le mai repet:

      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21681065-marsul-pentru-viata-familie-mitinguri-impotriva-avortului-organizate-sambata-peste-285-localitati-din-romania-republica-moldova.htm
      • +10 (16 voturi)    
        Ba da (Sâmbătă, 25 martie 2017, 17:40)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui un revolutionar

        Eu nu cred ca se opune vreunul din cei ce sunt de acord cu mine cu dreptul la viata, cu bucuria de a avea copil, de a oferi viata, de a creste un copil. Cred ca niciunul din noi nu este de acord cu crimele (de la terorism pana la crime din gelozie sau razbunare).
        Nu cred ca niciunul din noi nu este impotriva protestului si este de admirat ca se pretuieste asa mult viata, inclusiv din punct de vedere a cuiva, care teoretic "nu exista" dar este viu in pantec.

        Problema mea, este ca se confunda anumite lucruri. avortul nu este crima, Este o optiune. Si cum noi respectam deciziile si ideologiile voastre, chiar daca nu suntem de acord cu ele, ma astept sa fie reciproc. Absolut nimic nu este mai canceros pentru o societate decat sa lasi un om fara puterea de a alege. Asta este parerea mea. Nu vorbesc in numele altora, tinand cont ca mai sus am zis "cred" cand vorbeam de altii, dar tind sa cred ca sunt de acord cu mine.

        Cat despre argumente "dar tu decizi pentru viata altuia nu a ta", de ce nu argumentam asta la absolut tot? De ce nu lasam copii sa aleaga si sa faca ce vor de la 2 ani? De ce trebuie parintele sa vorbeasca si sa decida in numele copilului? Cand veti raspunde la asta poate veti intelege ca poate unii parinti vor ceva planificat, nu un accident, oricat de frumos ar fi, poate nu sunt gata, poate nu au posibilitati financiare si realist, orfelinatele nu sunt mai mult decat centre de trafic de carne vie (la propriu, nu metaforic) in cel mai rau caz si dezastru (mancare, educatie, conditii etc.) in cel mai bun caz
        • -3 (5 voturi)    
          ti-am explicat (Sâmbătă, 25 martie 2017, 22:56)

          un revolutionar [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

          ca ,, optiunea,, de care vorbesti este o crima.
          Ce se intampla in orfelinate este si vina noastra a societatii. Problema asta ar trebui sa ne preocupe pe toti cei care avem discernamant.
          Marsul acesta nu cred ca s-a referit și la aceasta situatie care a luat amploare in centrele care ar trebui sa-i ocroteasca pe orfani. ONG si bisericile ar trebui sa se ocupe de ed. morala si cetateneasca a copiilor/adolescentilor.
    • -9 (15 voturi)    
      asa gandesc si io (Sâmbătă, 25 martie 2017, 19:39)

      om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      despre piata viktoriei, marshurile gheilor si ghiselor, stinsul luminilor de ziua pamantului, etc.
    • -1 (1 vot)    
      Era vorba de... (Duminică, 26 martie 2017, 12:12)

      press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Viata celor ne nascuti inca...ai tu dreptul la viata asupra lor?!...
  • +19 (41 voturi)    
    Off Off si aoleu (Sâmbătă, 25 martie 2017, 16:24)

    Kotak [utilizator]

    Vad o multime de femei care protesteaza.
    Protesteaza contra ce ?
    Exista vre-o lege care le obliga sa avorteze ?
    Vor o lege care sa le oblige chiar pe ele sa nu mai avorteze ?
    Mi se pare ca au fost scoase in strada de POPI (care vor sa arate ca au si ei o ocupatie ),fara sa-si dea seama ca doar ele decid ce si cum ...
    • -2 (32 voturi)    
      Iti explic (Sâmbătă, 25 martie 2017, 16:46)

      The Wisest Fool [utilizator] i-a raspuns lui Kotak

      Este un mars de constientizare a societatii ca viata e un lucru de mare pret. E mai mult decat un accident biologic sau rezultatul unei neglijente din prea multa pasiune.

      E un "life pride" ca sa zic asa.
      • +9 (13 voturi)    
        haha (Sâmbătă, 25 martie 2017, 18:15)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui The Wisest Fool

        mars pt constientizare e un lucru de mare pret?!
        d-asta injura toti pe cei care au protestat contra coruptiei?!

        ca sa cresti natalitatea trebuie sa cresti nivelul de trai, nu sa interzivi avorturile ca pe vremea impuscatului
        • -2 (4 voturi)    
          hoho (Sâmbătă, 25 martie 2017, 23:48)

          The Wisest Fool [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Viata e un lucru de mare pret, nu marsul.

          Argumentul tau conform caruia "ca sa cresti natalitatea trebuie sa cresti nivelul de trai" nu este sustinut de statistici. Comparand natalitatea in tarile dezvoltate cu cele din tarile subdezvoltate rezultatul este net in defavoarea tarilor dezvoltate adica a celor cu un nivel de trai net superior.

          Dar de ce sa vedem doar interziceri si extreme?

          Numarul de avorturi poate fi scazut in mod special printr-o corecta informare si educatie sexuala cu privire la mijloacele de contraceptie.
  • -3 (15 voturi)    
    Participanții la marș (Sâmbătă, 25 martie 2017, 16:31)

    Bazil [utilizator]

    se numesc mărșăluitori.
  • -15 (35 voturi)    
    Dezamagit de hotnewsisti (Sâmbătă, 25 martie 2017, 16:49)

    yosh [utilizator]

    Suntem pe aceeasi lungime de unda pe hotnews in ce priveste anticoruptia dar nu si in ce priveste importanta concentrarii pe cresterea natalitatii. Luam exemplul Germaniei:
    Natalitate scazuta din anii '70, promovarea vietii "moderne" cu putini copii, homosexualitate etc -> scadere a populatiei care lucreaza -> nr. mare de pensionari si deficit mare de forta de munca, cate 440.000 de locuri PE AN deficit -> presiune din partea pensionarilor si companiilor pt. imigratie din tari cu natalitate mai mare, in cazul asta musulmane -> migratie in masa din tari din lumea a3a cu probleme mari -> terorism .
    Prin urmare voi chiar nu intelegeti ca promovand homosexualitatea si ce considerati voi ca e "stil de viata modern" cu putini copii etc. voi vreti sa contribuiti la continuarea scaderii natalitatiu, imigratie si in cele din urma la aparitia terorismului si haosului si in Romania?
    Am fost la protestele anticoruptie iar azi am fost si la marsul pt. viata desi nu vreau interzicerea avortului si nici nu sunt credincios.
    Sa va fie rusine ca nu intelegeti cum functioneaza lucrurile si ca va opuneti unui mars care nu a fost nici politic, nici cu tenta religioasa desi a fost organizat de Mitropolie iar unii dintre voi ar prefera incurajarea homosexualitatii.
    • +5 (13 voturi)    
      religia... (Sâmbătă, 25 martie 2017, 18:17)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui yosh

      e tot un fel de politica... si categoric s-a implicat in politica.

      este un miting anti drepturi in caz ca nu te-ai prins!

      nu a zis nimeni ca nu trebuie crescuta natalitatea (dar NU asa), nu a zis nimeni ca nu trebuie educate femeile (dar NU asa)!
      • -3 (3 voturi)    
        Da (Sâmbătă, 25 martie 2017, 23:50)

        The Wisest Fool [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Oriunde sunt cel putin 2 oameni, se face politica. E stiinta sau arta (cum vrei) bunei con-vieturi.
    • +7 (9 voturi)    
      Si eu (Sâmbătă, 25 martie 2017, 20:37)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui yosh

      sunt dezamagit de ghiveciul ideologic prezentat drept apel pentru
      cresterea natalitatii.
      In sine, pentru un popor, cresterea natalitatii este un lucru de dorit,
      daca nu privim problema din punct de vedere global. Ca sa intelegi
      ce vreau sa spun, fa o introspectiune si intreaba-te ce parere ai despre
      cresterea natalitatii la alte popoare, de exemplu la chinezi sau in tarile
      islamice.
      Cel mai probabil vei reformula: doresti cresterea natalitatii strict in
      tara noastra. De acord, doresc si eu, cu conditia sa cautam impreuna
      caile de realizare spre acest deziderat.
      Intrucat "marsul pentru viata" e incris adanc in genele nostre, si se traduce prin
      instinctul de autoconservare si procreare, presupun ca presupuneti ca acest
      instinct fundamental, biologic, s-ar fi atenuat cumva si e nevoie de trezirea lui,
      ori de reinventarea lui. Oare constientizarea este cea mai buna
      metoda pentru aceasta? Constientizarea intareste instinctele? Ma indoiesc.
      Daca excludem constrangerile socio-culturale, numarul avorturilor este mai
      mare in randul femeilor "de cariera" cu nivel de pregatire profesionala ridicata,
      dacat la alte categorii. Cele cu studii superioare sunt mai putin constiente?
      As vrea sa stiu, ce parere ai despre o abordare mai pragmatica, orientata
      spre succes (ca in managementul corporatist): depui efort si "finantezi"
      acele sectoare care au dovedit randament si productivitate maxima.
      Tradus in termenii nostri, hai sa spijinim acele grupuri de populatie din
      tara noastra, care si pana acum au dovedit o rata crescuta de natalitate.
      Grupuri etnice sau religioasa.
      Nuuu? atunci hai sa sprijinim acele grupuri de populatie, care au cea mai
      scazuta rata a natalitatii, de exemplu maghiarimea din anumite judete.
      Intrucat intuiesc reactia ta la aceste propuneri (provocatoare, recunosc, dar in
      speranta ca in final vom descoperi impreuna evidenta: acest rege e gol) voi
      continua cu o singura intrebare:
      Cand vom vedea un mars organizat de "familisti" si sprijinit de biserica, pentru
      rea
      • +6 (6 voturi)    
        -continuare- (Sâmbătă, 25 martie 2017, 22:40)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

        Deci,cand vom vedea un mars organizat de "familisti" si sprijinit de biserica, pentru
        realizare de multe-multe crese si gradinite, cresterea calitatii asistentei medicale
        pre- si postnatale, introducerea educatiei sexuale preventive in scoli etc.?
        Scaderea natalitatii, avorturile etc. sunt efecte. Tratarea lor directa in loc de tratarea cauzelor,
        mai ales prin "chemari la lupta" ideologice, este hilara si neproductiva.
  • +9 (17 voturi)    
    Retardismul romanilor ! (Sâmbătă, 25 martie 2017, 17:18)

    LearnHowToThink [anonim]

    Daca n-ai copii ti se zice ca trebuie sa ii faci chiar daca nu ai cu ce sa ii hranesti ?!
    Daca ii faci si nu ai cu ce sa ii cresti ti se reproseaza "De ce i-ai facut" ?!

    Nu va mai bagati in viata familiei ! Fiecare hotaraste cand aduce pe lume un copil si daca vrea sau nu sa faca avort !
    E o chestiune privata ! Nu tine de viata publica !

    In loc sa protestati mai bine ajutati copii deja nascuti care dorm pe strazi !
  • +14 (18 voturi)    
    Daca nu vreti avorturi atunci educati poporul. (Sâmbătă, 25 martie 2017, 17:26)

    vlad.pe [utilizator]

    Daca nu vreți avorturi atunci educați poporul.

    De ce nu aveam educatie sexuala in școli dar avem ora de religie unde li se spune copiilor de 10 ani ca vor arde in iad dacă isi mint parintii sau dacă nu merg in fiecare duminica la Biserica.
    • -5 (7 voturi)    
      raiul si iadul exista (Sâmbătă, 25 martie 2017, 23:03)

      un revolutionar [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      taramurile bune si rele exista chiar si in povesti.
      Dacă-i dai o carte despre ed. morala sau religioasa unui copil cu apucaturi sexuale, are o sansa in plus sa se lase de patima desfranarii.
      Daca-i dai pornografie, jucarii sexuale și prezervative, chipurile pt ed. sexuala, copilul/adolescentul mai mult ca sigur va continua sa se prostitueze, cel putin din curiozitate. Va experimenta fantezii sexuale depravante care-i vor altera calitatea umana.
  • +10 (22 voturi)    
    mare prostie (Sâmbătă, 25 martie 2017, 19:11)

    Zauan [anonim]

    nu am inteles nimic din marsul asta pro viata... adica...daca chiar vrei sa faci ceva mai bine strigi ca vrei introducerea educatiei sexuale in scoli. Asa, copii vor invata sa se protejeze daca chiar vor sa faca sex si nu se mai ajunge la avort. Nu sunt expert dar cred ca foarte multe avorturi se fac de catre mame minore,
    • 0 (0 voturi)    
      Ce inseamna educatia sexuala? (Marţi, 28 martie 2017, 12:20)

      sepia [utilizator] i-a raspuns lui Zauan

      Daca ai timp si disponibilitate, te rog urmareste acest clip, pentru a vedea ce "beneficii" a adus aplicarea acestei propuneri in USA:

      https://www.youtube.com/watch?v=mXZCOaRVrbg


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă