Mircea Dumitru, despre cazul elevului de la Pitesti diagnosticat cu ADHD: Vom accentua formarea cadrelor didactice pentru educatie incluziva/ Ministrul Educatiei si cel al Muncii condamna atitudinea intoleranta si discriminatorie

de I.C.     HotNews.ro
Marţi, 25 octombrie 2016, 15:57 Actualitate | Esenţial

Mircea Dumitru
Foto: Agerpres
Situatia elevului de la Pitesti diagnosticat cu ADHD nu este singulara, scoala nefiind capabila sa le ofere elevilor cu nevoi speciale ceea ce ei au nevoie, arata ministrul educatiei Mircea Dumitru. Ministrul precieaza ca, in paralel cu alte masuri, va fi accentuata formarea cadrelor didactice pentru o educatie incluziva, punandu-se totodata accent pe o mai puternica implicare a consilierilor din cadrul centrelor judetene de resurse si asistenta educationala. Mircea Dumitru si Dragos Pislaru, ministrul Muncii, au condamnat 'atitudinea intoleranta si discriminatorie", in cazul elevului diagnosticat cu ADHD si avertieaa ca astfel de reactii creeaza premizele unor comportamente discriminatorii in randul tinerei generatii.

O echipa mixta formata din reprezentanti ai Ministerului Educatiei si ai Ministerului Muncii a mers luni la Pitesti, pentru a evalua in teren masurile luate in acest caz la nivelul scolii, al Inspectoratului scolar Judetean Arges si al Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului (DGASPC) Arges, informeaza Ministerul Educatiei intr-un comunicat de presa.

"Situatia de la Pitesti nu este singulara, e ingrijorator ca atat de multi copii sunt in situatii similare iar scoala nu le ofera ceea ce au ei nevoie. Sunt copii extraordinari care merita fiecare efort al nostru pentru a fi alaturi de ei si familiile lor. Consider inacceptabila orice atitudine de respingere sau discriminare a acestor copii iar scoala este responsabila de integrarea si educarea lor. Ce am constatat, si nu doar din aceasta situatie nefericita: profesorii nu stiu sa gestioneze astfel de cazuri, unde e evident necesara intelegerea fata de nevoile elevului, o implicare mai puternica a profesorului si a psihologului, dar si comunicarea cu familia. De aceea, in paralel cu celelalte masuri, vom accentua formarea cadrelor didactice pentru educatie incluziva si o mai puternica implicare a consilierilor din cadrul centrelor judetene de resurse si asistenta educationala. Suntem datori sa facem cu totii front comun pentru binele acestor copii", a precizat Mircea Dumitru.

"Am spus de mai multe ori ca trebuie sa avem curajul sa ne uitam in oglinda, sa ne recunoastem defectele si vulnerabilitatile si sa ne asumam faptul ca schimbarea depinde de noi toti, autoritati centrale si locale, dar si de fiecare individ in parte. Cand vorbeam despre schimbare ma refeream inclusiv la modul in care gestionam problemele persoanelor cu dizabilitati, iar manifestarile din ultima perioada, care nu denota toleranta sau incluziune, desi este vorba despre un copil, nu fac decat sa confirme faptul ca ne lipsesc inca abilitati elementare de gestionare corecta a problemelor unor categorii vulnerabile. Avem datoria morala si institutionala, individuala si colectiva, sa facem tot ce putem si tot ce legea ne permite, pentru ca o persoana cu dizabilitati, mai ales cand este vorba de un copil, sa nu fie privata de un drept fundamental al sau, sa oferim sprijin pentru ca sa poata atinge potentialul sau maxim. Cu totii trebuie sa respingem orice atitudine de marginalizare si de izolare a oricarei persoane aflata intr-o situatie vulnerabila si, in acelasi timp, trebuie sa fim cu adevarat responsabili, cu fapte concrete, pentru sprijinirea incluziunii", a declarat, la randul sau ministrul Muncii Dragos Pislaru.

Amintim ca elevii unei clase a VII-a de la Scoala 16 din Pitesti au refuzat timp de trei zile sa intre la ore, afirmand ca nu se simt in siguranta din cauza colegului lor, care i-ar fi amenintat in repetate randuri cu acte de violenta. Protestul copiilor a fost sustinut si de parinti. Protestul elevilor a incetat pe 20 octombrie, dupa o serie de demersuri facute de reprezentantii tuturor institutiilor abilitate.

Echipa mixta care a mers luni la Pitesti a facut mai multe recomandari, printre care:
  • o adaptare reala a programei scolare la nevoile elevului,
  • implicarea Centrului Judetean de Resurse si de Asistenta Educationala in monitorizarea situatiei si consilierea profesorilor de la clasa,
  • accentuarea dialogului cu familia, in sensul implicarii acesteia si al asigurarii unui ambient favorabil integrarii si dezvoltarii elevului.
Reprezentantii celor doua ministere au insistat asupra eforturilor care trebuie facute de scoala pentru integrarea copilului, profesorii fiind incurajati sa ceara sprijinul specialistilor pentru gestionarea situatiilor.

Ministerul Educatiei a solicitat Inspectoratului Scolar al Judetului Arges "o monitorizare permanenta a evolutiei elevului si implicarea neconditionata pentru integrarea elevului". Totodata, ministerul anunta ca va solicita tuturor Caselor Corpului Didactic ca, in anul scolar 2016- 2017, sa puna accentul pe formarea cadrelor didactice pentru educatie incluziva.

Cele doua ministere "vor lua masuri pentru preintampinarea unor situatii similare. Institutiile centrale si cele locale sunt preocupate de modul in care Romania reuseste sa asigure incluziunea educationala si sociala a copiilor cu nevoi speciale", se arata in comunicat.

Ministerul Educatiei pecizeaza ca a initiat in septembrie, impreuna cu Ministerul Muncii, elaborarea mai multor masuri cu rolul de a imbunatati procesul de incluziune a copiilor cu nevoi speciale. Masurile vor fi centrate pe trei paliere principale: acomodarea rezonabila a mediului educational, planurile individualizate de sprijin educational, social si medical si sprijin general pentru o scoala incluziva.

Printre aceste masuri se numara si proiectul de ordin comun privind metodologia pentru evaluarea si interventia pentru incadrarea copiilor cu dizabilitati in grad de handicap, a orientarii scolare si profesionale a copiilor cu cerinte educationale speciale.

O alta masura este infiintarea, la nivelul Ministerului Educatiei se va infiinta, a unui punctul de contact pentru implementarea Conventiei privind drepturile persoanelor cu dizabilitati, care va avea rolul de a monitoria implementarea Conventiei dar si de a elabora si inainta studii si politici publice in domeniu.



Citeste mai multe despre   









3973 vizualizari
  • +8 (10 voturi)    
    Teste (Marţi, 25 octombrie 2016, 16:58)

    Radu-Mihai [utilizator]

    Mi-au placut la nebunie testele pentru directori.
    Ar fi interesante niște teste și pentru elevi!:P

    Amu, fără glumă: daca am în clasă 20 de elevi care stau cu ochii larg deschiși la mine și care după prima explicatie sunt în stare sa creeze diverse situații și probleme cu aplicație pe subiectul abia discutat, cum naiba sa ma pregătesc eu de educație incluzivă cand îmi trimiți un melc în clasa, unul pentru care trebuie să pierd de patru ori mai mult timp ca să explic un lucru, asta în cazul fericit în care dorește să învețe și să înțeleagă?
    Păi dacă mă forțezi să fac asta, de fapt răpești o grămada de timp si înformații din viața celorlalti 20!
    Sa înțeleg că nu sunt toți niste copii extraordinari?

    Puneți teste și pentru elevi și împărțiți-i în funcție de capacitățile pe care le au. Nu e discriminare, discriminare e ce încercați voi să faceți, băgându-i pe toți în aceeași oala!
    Vorbim de noua generație, o generație capabilă, datorită tehnologiei, să citească un articol, sa se converseze pe facebook, sa scrie o linie într-un program, toate acestea de pe telefonul ținut cu o mână sub bancă în timp ce cealaltă mână e ridicată așteptând să fie scos la tablă!
    La elevii aștia nu mai poți să predai clasic, ci ai nevoie de un ritm atat de alert și de implicat încăt să îi prinzi cu toate simțurile la subiect!

    Un lanț e la fel de tare ca i cea mai slabă verigă...
    Și nivelul de predare-învătare este exact la fel!
    • -2 (6 voturi)    
      Mi-e grata de prostia voastra a "cadrelor" (Marţi, 25 octombrie 2016, 17:22)

      j_chinez [utilizator] i-a raspuns lui Radu-Mihai

      Da auzi, nu vrei si niste teste pentru imbecilii astia care nu au ce cauta sa isi zica pedagogi? Sau tu ala cu 3 cursuri intr-un "modul" de "pedagogie" de un semestru predate de un maimutoi in costum ca sa-si rotunjeasca norma, te crezi pregatit sa educi o clasa???
      Fi serios d-le "profesor". Am prieteni care fac 2 ani de master in pedagogie si nu se cred pregatiti, iar voi astia cu 10 credite luate pe moca va credeti mari formatori.
      Mi-ar fi sila de lipsa voastra de jena... Dar ca in Romania: "4 (patru), stai jos cea esti prost!"
      • +3 (3 voturi)    
        Ba sa stii ca as vrea! (Marţi, 25 octombrie 2016, 18:50)

        Radu-Mihai [utilizator] i-a raspuns lui j_chinez

        Ai auzit tu de padure fara uscaturi? In principiu sunt de acord cu tine la subiectul testarii cadrelor didactice.
        Buba stii care e?
        Le dai un test acum de nu trec nici 40% din cati sunt acum (optimism?).
        Si cu ce ii inlocuiesti?
        Te-ai uitat in ultimul an la notele de titularizare? Dar in ultimii 3? Sau in ultimii 5?

        Un subiect de discutie deloc usor si mult mai complicat decat intrebarea "ce facem in cazul X?"
  • +3 (3 voturi)    
    Salariu corespunzator (Marţi, 25 octombrie 2016, 16:58)

    aniod [utilizator]

    Nu vreti sa accentuati si salariul?
    Mult trambitata crestere de salariu a dus la scaderea acestuia la nivel universitar, la toate gradele.
    Ce-ar fi sa cautati si banii?
  • 0 (2 voturi)    
    Traducerea: (Marţi, 25 octombrie 2016, 17:05)

    Radius [utilizator]

    pe cazul concret nu se va face nimic...
  • -1 (1 vot)    
    in continuare , asemenea ministri .... (Marţi, 25 octombrie 2016, 18:59)

    TRABI [utilizator]

    Ministrul de care aveam nevoie din 1996 pana in prezenta . Toti ceilalti , au mancat banii tarii fara rezultate concrete , bani produsi de noi , cei care muncim onest si cu plusvaloare .
  • +2 (2 voturi)    
    oare (Marţi, 25 octombrie 2016, 18:59)

    andrei1245 [utilizator]

    mai exista nota la purtare?

    presupun ca toti ar tb sa aiba 10 pentru ca altfel se simt exclusi si discriminati, neintelesi pentru ca au strigat in timpul orei sau au spart capul la alti copii.

    au facut_o pentru ca sunt suferinzi de o boala care ii face sa isi piarda cumpatul si nu sunt responsabili si vinovati pentru comportamentul lor

    si notele la celelalte discipline ar tb sa fie eliminate pentru ca cei care nu raspund bine o fac din cauza unei afectiuni, a lipsei de concentrare si s_ar simti exclusi si discriminati daca sunt evaluati cu o nota mai mica decat a celorlalti.
  • +3 (3 voturi)    
    Romania (Marţi, 25 octombrie 2016, 19:17)

    MadalinPopa [utilizator]

    29 de copii dimpreună cu părinții lor sunt acuzați de “atitudine intolerantă și discriminatorie” pentru că au integrat perfect un copil cu ADHD, care este alături de ei încă din clasa I, pentru că au încercat să integreze alt elev, extrem de violent, vreme de 1 an de zile!
    România. În dulcele stil clasic, nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
  • +1 (1 vot)    
    Reactiile profesorilor (Marţi, 25 octombrie 2016, 20:50)

    MadalinPopa [utilizator]

    Recomand tuturor ONG-urilor semnatare ale scrisorii deschise si insusite cuvant cu cuvant de către Guvern, cu privire la situația de la Școala IL Caragiale din Pitești, să citească măcar câteva comentarii pe acest subiect pe grupurile de pe facebook destinate profesorilor, iar după lectură să se gândească serios, dar foooarte serios, ce fel de societate civilă reprezintă!
    https://www.facebook.com/groups/fsli.romania/permalink/1124837850887188/?comment_id=1124894534214853&notif_t=group_comment&notif_id=1477413137106757


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă