Povesti spumoase ale cartierului Rahova, fotografii de presa spectaculoase, aspecte mai mult sau mai putin exotice ale societatii autohtone sunt cateva elemente prin care Romania poate fi promovata - au subliniat, joi seara, participantii la dezbaterea 'Romania in imagini. Ce aratam strainilor', cuprinsa in seria 'Repere Identitare', potrivit Agerpres.

Evenimentul, moderat de Miruna Vlada la Conceptual Lab din Capitala, i-a avut ca invitati pe Alexandru Giboi (director AGERPRES, coordonatorul albumului 'Romania:Evolution'), Andrei Craciun (scriitor, jurnalist), Bogdan Botofei (fotograf) si Ion Borsan (coordonatorul ghidului 'Merg.

In'). De altfel, volumele 'Romania: Evolution' si 'Merg.In' au fost punctele de pornire ale discutiei. Ion Borsan a spus ca ghidul pe care l-a coordonat a fost realizat dupa ce echipa sa a analizat fiecare ghid turistic prezent pe piata si au ajuns la concluzia ca trebuie sa creeze un material care 'sa faca oamenii curiosi'. 'Nu am vrut sa aratam doar partea stralucitoare a Bucurestiului', a spus el.

Pentru Andrei Craciun, coordonarea ghidului a fost o ocazie de a descoperi viata din cartiere si povestile din aceste spatii. 'Pentru multi dintre noi, Bucurestiul incepe la Unirea si se termina la Victoria. Suntem pionieri. Asta mi-a placut cel mai mult' , a declarat el. Jurnalistul este de parere ca lucrurile considerate negative nu ar trebui ascunse de turisti. 'As ademeni strainii sa vina aici sa traiasca niste experiente unice (.

..) sa aratam si ce avem si ce n-avem', a spus el. Directorul AGERPRES, Alexandru Giboi, a spus ca o inspiratie pentru 'Romania: Evolution' a fost si faptul ca arhiva agentiei cuprinde 'peste noua milioane de fotografii, multe pe suport vechi, pe placi fotografice'. 'De la multitudinea asta de fotografii a venit si ideea proiectului', a declarat Giboi. El a adaugat ca albumul a fost gandit pentru a promova Romania in exterior, prin ambasadele in strainatate.

'Suntem datori fiecare dintre noi sa promovam tara in care traim', a apreciat directorul AGERPRES. De asemenea, acesta a anuntat ca, la jumatatea lui martie, Agentia Nationala de Presa va prezenta o colectie de fotografii de arhiva. 'Pe 16 martie, o sa avem o lansare epica in care vom prezenta o selectie de fotografie incepand cu 1927', a mai aratat Alexandru Giboi. Colectia 'Merg.In' cuprinde opt ghiduri dedicate urmatoarelor orase/zone din Romania: Bucuresti, Ilfov, Brasov,Valea Prahovei, Costinesti, Mures, Lunca Ilvei si Timisoara.

'Merg.In' nu se considera un ghid turistic clasic, el incluzand obiective turistice ascunse si variante de cazare si restaurante. Informatia este impartita pe zone si subcapitole: 'scurt istoric', 'de vazut', 'de facut', 'de vizitat', 'de cumparat', 'de dormit'. Utilitatea ghidului este dublata de nota personala a acestuia, intreaga colectie de ghiduri fiind scrisa de localnici, sub coordonarea jurnalistului si scriitorului Andrei Craciun.

Ghidurile sunt insotite de o colectie de fotografii unice, sub forma de vederi, al caror numar variaza intre 50 si 100 de bucati, in functie de zona. Fotografiile sunt realizate de fotograful Bogdan Botofei. 'Romania: Evolution' este un album care isi propune sa vorbeasca despre evolutia Romaniei din perioada ce a urmat Revolutiei din decembrie 1989. Lansat de AGERPRES in cel de-al 127-lea an al existentei sale, albumul contine 127 de imagini atent alese din fluxul de fotografie al agentiei.

Albumul este structurat in cinci capitole: 'Evolutie'; 'Destinatie: Romania'; 'Orasul meu, Bucuresti'; 'Figuri emblematice'; 'Lumea sportului' si aduna cadre care prezinta intr-o lumina pozitiva evolutia tarii si valorile ei - oameni, natura, cultura, arhitectura sau industrie. Fondata in 1889, Agentia Nationala de Presa (AGERPRES) detine cea mai mare arhiva fotografica din Romania, ce cuprinde aproximativ noua milioane de imagini.