Dosarul Microsoft. Gruparea care a controlat mari afaceri cu statul in Romania sub Nastase si Basescu

de D. Tapalaga     HotNews.ro
Joi, 2 octombrie 2014, 16:45 Actualitate | Esenţial


Adrian Nastase, Alexandru Bittner, Claudiu Florica, Dorin Cocos si Traian Basescu

Oamenii de afaceri suspectati de procurorii DNA ca au plimbat spagi in valoare de zeci de milioane de dolari in Dosarul Microsoft sunt conectati, in mare masura, la celebra grupare Petrache-Bittner-Cocos din timpul guvernarii PSD din 2000-2004, despre care presedintele Traian Basescu declara ca ar fi "mafia personala a lui Adrian Nastase". Dupa cum rezulta din dosarul Microsoft, personaje cheie din aceasta grupare si-au transferat influenta asupra guvernelor de dupa 2004, Tariceanu si Boc, insa au stabilit conexiuni si cu Victor Ponta, pomenit si el in dosar. Un scurt inventar al informatiilor disponibile si publicate de-a lungul timpului in diverse investigatii indica legaturi transpartinice la nivel inalt intre membrii acestei grupari care a controlat marile afaceri cu statul din Romania peste un deceniu.

Ceea ce-i uneste pe multi dintre cei mentionati in Dosarul Mircosoft drept intermediari ai spagii sunt legaturile stranse cu anturajul fostului premier Adrian Nastase. Personajul aparent central al povestii este un nume cvasi-necunoscut pentru opinia publica: Claudiu Ionut Florica. Dar nu el este personajul cheie, ci gruparea transpartinica Bittner-Cocos. Florica, in calitate de reprezentant al firmei Fujitsu Siemens Computers in Romania, ar fi identificat, in 2003 "o oportunitate de afaceri in distribuirea de licente Microsoft catre Guvernul Romaniei", dupa cum sustin procurorii. Dar ce "intrari" avea Florica in guvernul Nastase?  Una din ele, dupa cum sustin procurorii, era Bittner, pe care l-ar fi contactat in 2004. In jurul lui Adrian Nastase era constituit un grup influent format din Alexandru Bittner, Dorin Cocos, fostul sot al Elenei Udrea, si Adrian Petrache.

Bittner era pe atunci rasfatatul regimului. Primea de la Adrian Nastase vaste conscesiuni in Delta, iar sotiile celor doi erau prietene si faceau afaceri impreuna. Dana Nastase a admis si ea, in 2004, dupa aparitia raportului Armaghedon, ca este prietena cu Sherry Bittner, afirmand intr-un interviu ca a incercat sa faca bani din pasiunea lor pentru opere de arta, deschizand chiar un magazin. Asadar, relatiile familiei Bittner si Nastase erau extrem de apropiate. Bittner si Nastase au recunoscut ca au o relatie de prietenie, presa vremii a scris chiar ca omul de afaceri ar fi finul fostului premier.

Potrivit unor declaratii de martor in dosarul Microsoft, in prima parte a anului 2004, "Claudiu Florica a avut o intalnire cu Alexandru Bittner, care in perioada respectiva controla in numele si pentru Adrian Nastase orice contract de tehnica de calcul si software cu Guvernul Romaniei si ministerele sale, acestea solicitand un procent din respectivele contracte prin firmele off-shore pe care le controla, ca plata pentru obtinerea semnaturilor la nivelul primului  ministru, Adrian Nastase."

Despre Bittner,  presa a scris ca ar fi unul din martorii cheie in dosarul Microsoft. Acesta ar fi plecat din Romania in 2013 in Statele Unite, fiind si cetatean american. Si-ar fi lichidat toate afacerile, dar s-ar fi vazut nevoit sa colaboreze cu FBI in dosarul Microsoft in schimbul unei intelegeri financiare.

Gruparea Bittner-Cocos-Petrache devenise celebra pe la jumatatea anilor 90, dupa afacerea parcarilor Dalli concesionate de la primaria Capitalei. Ii regasim infinit mai puternici in guvernarea Nastase in parteneriat direct sau prin interpusi in diverse afaceri cu tehnica medicala, hoteluri, imobiliare, transporturi. Despre aceasta grupare, Traian Basescu rosteste celebra sentinta in septembrie 2004, putin inainte de debutul campaniei pentru alegerile generale: "Din mafia personala lui Adrian Nastase fac parte Eugen Bejinariu, Ionel Blanculescu si Gabriel Oprea, oameni care sunt condusi in umbra de cuplul Bittner-Petrache!".

In 2004, Adrian Nastase pierde alegerile, dar "mafia personala" nu dispare, ci se transforma putin si isi schimba stapanul. Bittner se retrage in umbra dupa caderea guvernului Nastase, insa pe Dorin Cocos il gasim repede conectat la noua putere. Elena Udrea, pe atunci sotia sa, este numita in 2005 sefa cancelariei prezidentiale. Presa il descopera pe Cocos si in relatii de afaceri cu oamenii de afaceri Besciu si Vulpescu de la Euroconstruct, cunoscuti drept "asfaltatorii lui Basescu".

Potrivit unei investigatii realizate de EVZ in 2005, Elena Udrea recunostea ca sotul sau facuse afaceri cu Bittner si Petrache, dar minimaliza totul:  "Eu nu am negat niciodata ca sotul meu il cunoaste pe Bittner sau pe Petrache. Insa acum stiu ca relatiile lor s-au deteriorat. Dar, OK, sotul meu a facut afaceri cu Petrache si Bittner... dar, pana la urma, cine este Bittner? Ce a facut? A furat? A nenorocit?". Dorin Cocos explica, la randul sau: "Pe Adrian Petrache il cunosc de dinainte de '89, suntem prieteni. Pe Alexandru Bittner il stiu din 1996 si nu prea ne-am simpatizat. Acum nu am nici o afacere cu el. Drumurile noastre s-au despartit."

Poate s-a despartit de oamenii apropiati de Nastase, care cazuse, dar nu si de PSD. Cocos a pastrat mereu un cap de pod in PSD. Astfel, potrivit unei investigatii RISE Project, sase companii detinute de Dorin Cocos sau alti membri de familie ar fi beneficiat de servicii avocatesti din partea avocatului Victor Ponta in perioada 2005 - 2006, pe cand acesta era si presedinte TSD. Presa de can-can suprinde, in septembrie 2006,  cuplurile Daciana Sarbu-Victor Ponta si Elena Udrea-Dorin Cocos luand cina in restaurantul Eurohotels a lui Cocos. Intamplator sau nu, in toamna lui 2006 Traian Basescu accepta invitatia lui Victor Ponta de a participa la scoala de vara a TSD.

Diverse nume despre care procurorii sustin ca ar fi intermediat mita in dosarul Microsoft graviteaza exclusiv in jurul acestei grupari, conectate solid la noua putere de dupa 2004, dar pastrand legaturile si cu fostul partid de guvernamant. Sa luam exemplul libanezului Khalil Abi Chahine. Despre el, procurorii sustin ca avea sarcina sa intermedieze relatia cu ministerul comunicatiilor si cu secretariatul general al guvernului pe vremea lui Nastase. Chahine nu este insa un simplu pion al necunoscutului Florica. Pare mult mai mult decat atat. "Chahine e partener de afaceri si prieten atat cu Victor Ponta (premierul si libanezul sunt actionari fondatori ai "FC National 2000 SA" in 2004), dar si intim al cupului recent destramat: Udrea-Cocos. O dovada in acest sens e ca in 2009, la nunta lui Chahine de la hotelul Hilton din Capitala, invitati de vaza au fost cuplurile Daciana Sarbu-Victor Ponta, Udrea-Cocos, iar nasul lui Abi Chahine a fost chiar dezvoltatorul "Central Residential Park", Nicolae Dumitru (Niro)", se arata intr-o investigatie publicata de Daniel Befu.

Cum spuneam, toate numele presupusilor intermediari ai spagii apar in jurul gruparii-cheie. Astfel, si Nicolae Dumitru apare in referat drept omul care "trebuia sa isi exercite influenta asupra unor membrii ai Guvernului pentru a obtine incheierea contractului - Serban Mihailescu, Nica Dan. Nicolae Dumitru, zis Niro, este un apropiat al Elenei Udrea, dar si omul de afaceri de la care Victor Ponta si-ar fi cumparat un apartament de lux. Despre Nicolae Dumitru - Niro s-a spus  ca ar fi fost unul dintre principalii sponsori ai Evenimentului Zilei si B1 TV.

Dorin Cocos, pe vremea cand era sotul Elenei Udrea, este suspectat ca se ocupa cu repartizarea spagilor   catre ministri in guvernul Boc. Astfel, potrivit unor declaratii de martor, "Dorin Cocos a facut repartizarea sumelor, ca 2.300.000 dolari sa ajunga la Gabriel Sandu prin intermediul ESSIM Partners din Cipru, controlata de prietenul acestuia, 4.000.000 la Gheorghe Stefan, prin intermediul societatii DD Land Oil din Cipru, iar diferenta de circa 9.000.000 dolari sa fie transferata catre Dinu Pescariu. Din aceasta suma, Dinu Pescariu urma sa-i dea lui Dorin Cocos suma convenita intre ei".

Potrivit GSP, relatia apropiata dintre Dinu Pescariu si cuplul Dorin Cocos-Elena Udrea este confirmata de chiar declaratiile de avere ale actualului candidat la presedintia Romaniei. In declaratia depusa in 2009 la Camera Deputatilor, fostul ministru al MDRT din Guvernul Boc a mentionat la capitolul "Datorii" doua imprumuturi: unul facut in 2007 la BRD, de 3.297.000 de euro, si altul, in 2008, in valoare de 200.000 de lei, de la persoana fizica Dinu Pescariu. Ambele, scadente in 2010.

In schimb, in declaratia de avere din 2012 a Elenei Udrea apare un alt imprumut, efectuat in 2011, in valoare de 500.000 de euro, in care creditorul este Dinu Pescariu si debitorul, Dorin Cocos. Scadenta este 2021. Dinu Pescariu vine si el din cercul intim al lui Nastase. In 2004 a primit baza Cutezatorii si trecea drept unul din prietenii Danei Nastase.

Ce se intampla insa acum cu puternicul Adrian Petrache, membru al tripletei Bittner - Cocos - Petrache? Nu-l regasim in dosarul Microsoft, dar influenta sa inca se face simtita. Despre Petrache, jurnalistul Catalin Tolontan a scris ca ar fi unul dintre finantatorii EVZ si Adevarul. Petrache a negat, intr-un drept la replica trimis jurnalistului, precizand totusi ca a avut in ultimii ani tranzactii financiare cu Cristian Burci, dar niciuna legata de Adevarul. Burci trece si el drept unul din fostii colaboratori ai lui Alexandru Bittner, alaturi de Petrache si Cocos. In fine, de fiul sau, Alin Petrache a fost ales deputat al PSD in 2012, iar in mai 2014 a fost ales  "cu ajutorul partidului" in functia de sef al Comitetului Olimpic Roman. Petrache- jr a detinut si sefia Federatiei de Rugby.
 
Dar sa ne intoarcem putin la Claudiu Florica, cel prezentat in toata presa drept creierul operatiunii. Singura sa legatura directa cu personaje mai cunoscute este relatia de rudenie Aurel Cornea. Este ginerele fostului presedinte al unui puternic sindicat din educatie, extrem de vocal in timpul protestelor din 2012. Florica a primit in 2009 contractul de 90 de milioane de euro de la guvernul Boc, insa nu in virtutea relatiei sale pe linia sindicala, ci in calitate de pion al puternicei grupari care pare sa fi controlat toate marile afaceri cu statul din Romania sub doua regimuri politice: Nastase- Iliescu si Basescu - Boc.


Citeste mai multe despre   









42015 vizualizari
  • -19 (55 voturi)    
    Domnule Tapalaga, va rog frumos!.. (Joi, 2 octombrie 2014, 16:52)

    EU-74-RON [utilizator]

    ..N-o implicati aici pe D-NA Udrea! Ea este o femeie frumoasa intr-o Romanie frumoasa! Votati Udrea!
    • -25 (37 voturi)    
      Nu m-ar mira sa aflu, la un moment dat, ca... (Joi, 2 octombrie 2014, 18:42)

      EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui EU-74-RON

      ...Tapalaga e vreun PSD-ist acoperit...Si iar placa cu "nu ma mai puteam uita in ochii cititorilor, m-am eliberat, sa ma cheme judecatorul..."
      • +11 (13 voturi)    
        Nu m-ar mira sa aflu, la un moment dat, ca... (Joi, 2 octombrie 2014, 19:55)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui EU-74-RON

        ceea ce scrii iti este dictat!
        Esti prea... ca sa fii adevarat!
        Sincer, placerea ta este mai mult decat masochista! E aproape bolnava cronic!
        Dar... rusnacul tot rusnac!!
        Da/i votca de pilitura zilnic si danseaza cum vrei tu!
        Idi siuda!
        • +18 (24 voturi)    
          totusi, d-le Tapalaga ... (Vineri, 3 octombrie 2014, 6:39)

          Silviu_Rares [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

          Ce cauta Basescu in titlu si in poza alaturi de acesti banditi?

          Nu sunt basist, dar pot fi corect. Omul nu a girat rahatul asta, nu s-a semnat si nici achizitionat pe vremea lui, ba chiar a vorbit critic in 2004 despre asta ... aveti un fix? desi multi si-au pierdut respectul pt dvs, printre care ma numar, nu vreau sa cred ca o faceti pentru audienta, senzational sau dezinformare.

          Insa totusi, dvs nu sunteti corect. Parca va piedeti controlul cand vine vorba de Basescu si Udrea, insa pana acum nu inventati conexiuni/scenarii ... e un nou low pt dvs. Pacat.

          p.s. "Pe vremea lui Nastase si Basescu" ?!? ... Chiar nu va dati seama ca va jigniti cititorii?
          • -5 (13 voturi)    
            Well .. a semnat pe cand era primar ! (Vineri, 3 octombrie 2014, 8:28)

            MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui Silviu_Rares

            Well ... presedintele modnial al romilor a semnat contracte cu firmele si persoanele respective pe cand era ministru la transporturi si respectiv primar al Bucurestiului.

            A semnat cu SIVECO, cu Scop/Net Consulting, cu Cladiu Florica si cu Irina Socol, si cu Dragos Stan.

            Cautati contractele pentru sistemul informatic al Primariei Bucurestiului din 2000-2004 (evident ca sunt la primarie in arhiva).

            "Patria si Dreptul Meu!"
            .
          • +7 (9 voturi)    
            Sunt eu basist, si-ti spun asa: (Vineri, 3 octombrie 2014, 8:59)

            derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Silviu_Rares

            Articolul nu este despre despre premieri si presedinti, Tapalaga nu si-a propus sa faca organigrama institutionala a Romaniei in articolul asta;

            Articolul este despre mafia transpartinica care paraziteaza Romania si despre cum a penetrat aceasta mafie FACTORII RELEVANTI DE DECIZIE in dosarul Microsoft;

            Acum ori suntem basisti si sustinem ca in calitatea sa de factor de decizie presedintele are meritul de-a fi incercat si de-a fi reusit intr-o anumita masura sa destructureze aceasta mafie, ori zicem ca Basescu n-avea nicio treaba cu nimic, ca doar nu era el PM, ca pana la urma nu a fost mai mult decat un Emil Constantinescu fara cioc care s-a imprietenit ceva mai bine cu serviciile.
            • -5 (7 voturi)    
              ori ca basescu lua spaga (Vineri, 3 octombrie 2014, 13:07)

              jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

              si era parte din aceasta mafie
            • +4 (8 voturi)    
              nu trebuie sa fii basist (Vineri, 3 octombrie 2014, 19:41)

              Silviu_Rares [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

              Nu trebuie sa fii basist pentru a recunoaste meritele lui Basescu. Trebuie sa fii doar corect. Nu sunt basist, dar meritele lui Basescu sunt incontestabile. Trebuie multa rea vointa sa afirmi ca nu a facut nimic bun.

              Ce am afirmat este ca Basescu nu are ce cauta in acelasi titlu + poza cu banditii, menit a insinua ca e la randu-i un bandit din aceeasi banda in acelasi dosar. Un gest urat din partea lui Tapalaga. Am afirmat deasemenea ca basescu a fost critic la adresa acestei mafii inca din 2004 dinainte de alegeri.

              In rest, de acord cu tine!
          • 0 (8 voturi)    
            eu credeam cal canonizeaza pe basescu (Vineri, 3 octombrie 2014, 12:40)

            jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Silviu_Rares

            de ce spuneti "...va jigniti cititorii"? eu nu ma simt delig jignit. citeste te rog ce scrie in articol, mai deschide si alte ziare nu doar HN si b1tv.
            basistii se simt jigniti, adversarii politici se bucura, iar cei neutri, ca mine, stau vigilenti si incearca sa citeasca printre randuri. va recomand la fel.
            • 0 (2 voturi)    
              erta (Vineri, 3 octombrie 2014, 13:06)

              jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

              "cal" se inlocuieste cu ca-l
              si mai sunt:)
            • +4 (8 voturi)    
              pentru ca (Vineri, 3 octombrie 2014, 19:48)

              Silviu_Rares [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

              Pentru ca titlul si poza sunt ostentativ de evidente in a insinua ca Basescu ar fi fost un membru al acelei bande de hoti. Nu trebuie sa fii basist sa simti ca o asemenea manevra jurnalistica din partea lui Tapalaga iti insulta ineligenta. Gestul ca atare, e urat.

              Altfel, citesc destule, multumesc. Insa in nici un caz nu sunt neutru (acest neutru cam omoara Romania astazi).
          • +6 (6 voturi)    
            nu vă faceți iluzii! (Sâmbătă, 4 octombrie 2014, 9:03)

            roooster [utilizator] i-a raspuns lui Silviu_Rares

            Tăpălagă e laș,nu va răspunde!
    • -6 (26 voturi)    
      "sub doua regimuri politice:... (Joi, 2 octombrie 2014, 18:48)

      EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui EU-74-RON

      ...Nastase- Iliescu si Basescu - Boc". Al treilea regim, de acceasi factura, care se prefigureaza este Ponta-Ponta. Caci, este posibil, daca va fi ales, Ponta sa nu renunte si la calitatea de prim ministru.Si nici la aia de presedinte PSD. Si nici la aia de deputat. Dimpotriva: s-au mai golit niste locuri la Senat: va organiza alegeri, va candida si va fi si senator. La asta v-ati gandit?. Eeee? Ce ziceti?
      • -3 (13 voturi)    
        Deci Florica a primit contractul de la Boc! (Joi, 2 octombrie 2014, 20:01)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui EU-74-RON

        Citat: "Florica a primit in 2009 contractul de 90 de milioane de euro de la guvernul Boc"

        Principalul vinovat pare sa fie Boc nu Nastase deoarece la final Boc a fost cel care a dat contractul de 90 milioane euro lui Claudiu Ionut Florica.
      • -1 (15 voturi)    
        zicem sa va relaxati (Joi, 2 octombrie 2014, 21:18)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui EU-74-RON

        daca va plateste la nr. de caractere putem sa intelegem, exista si ocupatii mai dezonorante decat asta;

        daca sunteti vreun fan al lui Basescu deziluzionat mai puneti o data cd-ul ala cu piata universitatii din 2004 si inchideti capitolul: s-a terminat.

        udrea a fost o bomba cu ceas in poala lui Basescu din 2005, acum a explodat, e atat de simplu;

        dupa parerea mea la timp, pt. ca in afara de potentialul infractional d-na udrea avea si un potential bulevardier f. greu de digerat.
  • +26 (30 voturi)    
    pe scurt ... toti erau implicati ... (Joi, 2 octombrie 2014, 17:21)

    dnicu [utilizator]

    e un caz gen Hidroelectrica ... a inceput pe vremea lui Nastase/Iliescu ... dar spaga a fost buna si pe vremea Tariceanu/Boc/MRU/Basesescu.
  • -20 (46 voturi)    
    Vezi acum ce prost esti?! (Joi, 2 octombrie 2014, 17:26)

    Metec [utilizator]

    Si tu, DT, ca si toti ceilalti publicisti care l-ati aparat si l-ati sustinut pe Basescu pana in panzele albe, care i-ati cantat in struna cand jignea pe toata lumea, inclusiv (oroare!) pe Majestatea Sa Regele Mihai I, ati luat o mare tzeapa! Din aceasta cauza, puteti merge impreuna cu Badea, Gadea si Antena 3 la ghena publicisticii romanesti manipulate si manipulatoare...
    Caci Basescu, Geoana, Nastase,Tariceanu, Ponta si toti ceilalti nu sunt decat marionete in mainile celor cu bani, care isi regleaza conturile intre ei prin folosirea acestor marionete drept maciuci! Iar voi, mai naivi decat copiii mici, ati luat marionetele drept personaje reale! Rusine sa va fie!!!
    • -6 (26 voturi)    
      Rusine sa-ti fie tie (Joi, 2 octombrie 2014, 17:37)

      mopsu [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      eu si altii ca mine prefera sa se imbogateasca zeci de mii de romani prin furat statul, decat un grup de hoti chipurile cu sange albastru.Eu personal vreau ca tara sa fie condusa in continuare de un presedinte ales de romani silegiferata de un parlament de 300, iar populatia cand va iesi toata la vot si va vota cu capul nu cu atunci, probabil peste 50 de ani,va fi si la noi democratie ca-n vestsacosa, De unde a avut bot de iepure bani pentru castele, tablouri, avioane si alte lucruri furate de la stat? Din salariul lui de "incoronat"?
      • -14 (20 voturi)    
        Regele rezolva simplu problema (Joi, 2 octombrie 2014, 18:36)

        Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui mopsu

        prin mentalitate. Avuția publică este văzută ca un sac fără fund din care se pot înfrupta toți. Aceiași mentalitate însă ne oprește să furăm din avutul regelui. Statul va înceta să fie furat dacă veniturile lui aparțin regelui fără să dai nici măcar o lege.
        • +14 (16 voturi)    
          Dacă nu regele, (Joi, 2 octombrie 2014, 22:24)

          ionv [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

          sigur o rezolvă „prințul” Duda.
      • +5 (11 voturi)    
        "De unde a avut bot de iepure bani pentru...?" (Joi, 2 octombrie 2014, 19:25)

        EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui mopsu

        ...simplu! Din meditatii!..Era la moda...
      • +1 (1 vot)    
        statul furat... (Luni, 6 octombrie 2014, 10:39)

        HardautLucian Pavel [anonim] i-a raspuns lui mopsu

        Pe vremea comunistilor se fura statul!
        Acum ne fura pe noi, munca noastra, banii care ii dam lunar prin taxe si impozite. Contracte fara licitatii, calculatoare la pret mare(de 5,6ori), si alte lucruri probabil bine ascunse inca..., toate facute pentru sustinerea partidelor. Sa nu credeti ca cei care acum sunt in opozitie nu au si ei contracte dubioase de pe vremea cand au fost la putere. Verificati cum stau lucrarile de reabilitare a scolilor si a caminelor culturale, cum s-au facut contractele pe vremea lui Tariceanu, cate s-au finalizat si cate nu, dar banii s-au dus...
        • 0 (0 voturi)    
          Absolut corect (Luni, 6 octombrie 2014, 16:02)

          mopsu [utilizator] i-a raspuns lui HardautLucian Pavel

          hotia criminala, crunta se poate verifica incepand cu anii 90,
    • -3 (25 voturi)    
      Corect! Subscriu. Totusi ai grija... (Joi, 2 octombrie 2014, 17:41)

      EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      ...s-ar putea sa te regasesti in depozitia vreunui martor...sau sa fii titularul unui mandat "pe siguranta nationala"...
    • +7 (15 voturi)    
      eeee... nu e chiar asa (Joi, 2 octombrie 2014, 18:21)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Sa stii ca a plans cand a scris articolul
  • +24 (32 voturi)    
    Bine bine . . . . (Joi, 2 octombrie 2014, 17:34)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . dar ce cauta numele lui Basescu in titlu!
    • +22 (34 voturi)    
      ca sa atraga mai multi cititori. (Joi, 2 octombrie 2014, 17:46)

      iradu [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      Mai ales din cei multi si antenisti.
    • 0 (18 voturi)    
      Stia din 2004... (Joi, 2 octombrie 2014, 18:26)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      Si nu o facut nimic impotriva. Mai sa fie, i-a scapat din prea multa ocupatie? Contracte paguboase din care cica inamicii lui politici se infruptau de zor au ramas in loc? Zau asa... nici o legatura.
      • +10 (12 voturi)    
        Greu . . . (Joi, 2 octombrie 2014, 22:29)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        . . . tare greu cu intelegerea functionaruu statului de drept bag seama. Pai oamenilor ce treaba are Presedintele sau Primul Ministru sau mai spiu eu cine cu prinderea hotilor si judecarea lor? Nici una! E treaba politiei a procuraturii si a magistraturii ca asa este intr-un stat de drept. Daca s-ar fi amestecat in treburile justitiei ar fi fost un infractor si nu s-ar mai fi chemat stat de drept. A trecut vremea tatucului care taia si spanzura mai oamenilor!
        • -2 (10 voturi)    
          Știe, mă, știe... (Vineri, 3 octombrie 2014, 1:17)

          Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

          ... crezi tu că nu știe?
    • -4 (22 voturi)    
      simplu (Joi, 2 octombrie 2014, 18:31)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      Cocos a fost (daca nu si este) unul dintre protejatii lui Basescu; pe vremea cat Basescu era primar al Bucurestilor, Cocos a facut bani grei de pe urma acestei relatii; ce-or fi facut ei doi dupa aceea, doar DNA stie
    • -5 (11 voturi)    
      Justitia! Justitia cauta numele lui.. (Joi, 2 octombrie 2014, 19:28)

      EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      ...Basescu...
    • +1 (9 voturi)    
      cum trebuia sa formuleze? (Joi, 2 octombrie 2014, 21:25)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      "gruparea care controla marile afaceri sub Nastase si Boc"? pe bune?
      • +3 (5 voturi)    
        Pai mai degraba asa (Vineri, 3 octombrie 2014, 9:01)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

        Sau "Iliescu si Basescu", sau "Nastase si Boc". Altfel nu se potriveste - Nastase si Boc au fost prim-ministri, Iliescu si Basescu presedinti. Atributiile si autoritatea celor doua functii sunt complet diferite - doar prim-ministrii sau subalternii lor, directi sau indirecti, au in fapt autoritate asupra contractelor cu statul- Presedintele abia ce poate gestiona bugetul presedentiei, si si pe ala tre' sa-l aprobe parlamentul.
        • -3 (3 voturi)    
          ati citit tot articolul sau numai titlul? (Vineri, 3 octombrie 2014, 11:27)

          derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          nu mai reiau, am postat deja cat de clar am putut: articolul nu e nici despre distributia institutionala a autoritatii in stat, nici despre responsabilitati individuale; e despre penetrarea factorilor de INFLUENTA in stat de catre o grupare infractionala transpatinica;

          daca vi se pare ca "atributiile si autoritatea" functiei prezidentiale se rezuma la "a gestiona bugetul presedintiei" atunci la atat s-au rezumat cei 10 ani de mandat ai lui Basescu; atunci intre el si Iliescu n-ar fi nicio diferenta notabila; atunci chiar mai conteaza cine iese presedinte in noiembrie?
  • +26 (38 voturi)    
    este cusuta cu venin (Joi, 2 octombrie 2014, 17:43)

    victor L [utilizator]

    formularea " Gruparea care a controlat mari afaceri cu statul in Romania sub Nastase si Basescu "
    Nastase, am inteles ca avea ceva legaturi, dar avea si dictatoru`? dece nu ne spuneti?
    Omologul, ca functie pentru Nastase, nu este Basescu, ci Tariceanu, Boc, Ungureanu sau Ponta.
    Sau puteati spune "sub Iliescu si Basescu".
    Era peste poate la ce voia autorul: Basescu, capul relelor :P
    • +10 (16 voturi)    
      DT are niste fixuri... (Vineri, 3 octombrie 2014, 5:08)

      vezi [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      Elena Udrea si Basescu.
      Are, n-are legatura...DT gaseste ceva conexiuni cu Udrea sau Basescu.
      Udrea a fost sotia lui Cocos....deci e implicata, vinovata
      Basescu a fost presedinte...nu conteaza ca n-are treaba cu contractele guvernului...este "manjit", implicat.
      A inceput si DT sa ia exemple de la Cristoiu cu titlurile articolelor, ca sa aiba cititori.
      Contractele au fost facute, semnate, in timpul guvernarii lui Adelu si au continuat, din diferite motive (cluze contractuale, neglijenta, incompetenta, etc.)
      Un alt exemplu este contractul Bechtel...pe care Sova l-a pierdut !!!
      Domnule DT, vezi ca Udrea a cantat in biserica !
      Nu rata ocazia ;-)
      • -4 (8 voturi)    
        Udrea tocmai a cantat la DNA (Vineri, 3 octombrie 2014, 8:28)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui vezi

        nu la biserica; stiu, in calitate de martor.

        daca Udrea va fi sau nu inculpata in dosarul Pinalti nu stiu, ceea ce rezulta din dosarele DNA de saptamana asta este ca, in ordine cronologica:

        1. in 2008 - 2009 Pinalti si sotul Elenei Udrea erau "parteneri" in dosarul Microsoft cu o cota de spaga de 3, respectiv 8 milioane de euro;

        2. in 2011 Pinalti era unul din principalii beneficiari ai fondurilor gestionate de Elena Udrea in calitate de ministru MTDR; fonduri pe care le-a fraudat;

        3. in 2012 Pinalti a fost organizatorul si sponsorul principal al campaniei Elenei Udrea pt. camera deputatilor; din parohia lui Pinalti a intrat Udrea in parlament;

        4. in 2014 Pinalti e "membru marcant" al fundatiei MP si principal sustinator al campaniei Elenei Udrea la prezidentiale.
    • -1 (5 voturi)    
      De ce te faci ca nu intelegi?! (Vineri, 3 octombrie 2014, 12:44)

      Metec [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      Basescu este dusmanul lui Nastase doar in masura in care Cocos s-a certat cu Bittner (daca citeai articolul cu atentie, prindeai momentul certei lor: 2004). Atunci, Basescu a iesit in public si a denuntat niste fapte reale: existenta unei camarile personale a lui Nastase, dominata de unele persoane mai putin cunoscute. Pacaleala a fost deplina, pentru ca nu se stiau prea multe despre Basescu si liantul sau cu familia Cocos, numit Elena Udrea. Apoi, cand faptele au devenit mai clare, iar Basescu a numit-o pe Udrea exact unde vroia ea, oamenii erau inca orbiti de lupta cu Varanul. Tapalaga e furios pe Basescu, pe buna dreptate, pentru ca marinarul i-a fraierit pe toti cei care l-au sustinut, crezandu-l vreun erou din poveste, in lupta cu balaurul coruptiei. Pana la urma, se vadeste ca nu a fost decat unul din capetele acestui balaur, care s-a prefacut ca se lupta cu celelalte. Vai celor naivi!
  • +19 (25 voturi)    
    Deci, (Joi, 2 octombrie 2014, 17:54)

    gigifisiune [utilizator]

    in concluzie, toti trebuie sa se ingrase ca lumea, sa faca gusa, ca sa aiba cum sa se sinucida.
  • +11 (11 voturi)    
    De citit (Joi, 2 octombrie 2014, 18:54)

    bogdan192 [utilizator]

    http://investigatiicenzurate.wordpress.com/tag/sherry-bittner/
    • +11 (11 voturi)    
      Merita citit (Joi, 2 octombrie 2014, 21:50)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui bogdan192

      F. multe din conexiunile dosarului Microsoft.

      Punand lucrurile cap la cap ramai cu impresia ca Romania a fost si este administrata ca domeniul privat al unui grup de vreo 50 de persoane plus un mic anturaj.
      • +3 (3 voturi)    
        Nu-s doar 50, ... (Vineri, 3 octombrie 2014, 9:03)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

        ... dar in principiu da, cam asta e sistemul. Si cata vreme lumea nu se duce la vot, sau se duce da' voteaza pentru o galeata si-un kil de faina, in loc sa voteze cu capu', tot asa o sa fie.
        • +4 (4 voturi)    
          ai dreptate (Vineri, 3 octombrie 2014, 11:42)

          derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          plus ca mai e si toata baronimea din judete.

          dar cand citesti asemenea materiale si vezi cum revin aceleasi nume, hiper conectate intre ele, dintr-o parte in alta a spectrului politic, te ia vertijul;

          ai senzatia ca daca-i aduni pe aia care chiar joaca in toate culisele astea infractionale, incap toti in barul de la Hilton si mai si raman vreo 2 mese libere.
  • +10 (10 voturi)    
    Pun ei eu ca novicele o intrebare. (Joi, 2 octombrie 2014, 22:31)

    mionut [anonim]

    De ce numiti acest dosar/furt "dosarul Microsoft"?

    Microsoft pune un pret de lista si cand cumperi iti da pana la 50% discount. E o practica uzuala pentru Microsoft.

    Din cate pot eu sa observ, cu limitele mele evidente, nu din licente software s-a facut banul greu, ci din magaria unor politicieni care au utilizat "discountul" pe software si hardware sa isi finanteze propriile partide.

    Apropo, de ce nu se spune si asta, ca banii au ajuns la partide? Indiferent de ce coloratura ar fi acestea?
    • +2 (2 voturi)    
      Simplu, pentru ca ... (Vineri, 3 octombrie 2014, 9:13)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui mionut

      ... infractiunea presupusa se invarte in jurul unui mare numar de licente Microsoft. Nu Oracle, nu IBM, Microsoft. Ori Micrisoft e o firma cel putin aeriana, daca nu era constienta de ce anume se intampla. Asta in conditiile in care in SUA exista legislatie impotriva firmelor implicate in acte de coruptie in strainatate.
  • +10 (10 voturi)    
    Generalu' Oprea (Joi, 2 octombrie 2014, 23:35)

    graphiX [utilizator]

    Cum de nu apare Oprea. Pe vremea aia era partenerul de afaceri al lui Cocos. Aveau toate afacerile impreuna pana cand a fost numit prefectul Bucurestiului, drept pentru care cel putin oficial a iesit din "afaceri". Doar pe hartie.
  • +7 (13 voturi)    
    titlu incorect (Vineri, 3 octombrie 2014, 7:02)

    mircea_cjn [utilizator]

    D-le Tapalaga, utilizati un titlu incorect.

    Pai, ori spuneti Romania lui Iliescu si Basescu, ori spuneti Romania lui Nastase, Tariceanu, Boc.

    Nu mai amestecati mere cu pere.
    • 0 (6 voturi)    
      e vorba de lideri (Vineri, 3 octombrie 2014, 10:22)

      unu_ [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Nu functia e cea care caracterizeaza pozitia personajelor, ci caracteristica de lider al puterii.

      Nastase si Basescu sunt liderii reali in doua momente distincte. Iliescu era pe post de momaie, in momentul guvernarii Nastase.
  • 0 (6 voturi)    
    Coruptia Base si Nastase (Vineri, 3 octombrie 2014, 10:15)

    OlgaLazin [anonim]

    Asa este. brava ma bucur ca i-ati expus; toti sunt corupti...! VA FELICIT! Sigheteni Anticoruptie pe facebook
  • +3 (9 voturi)    
    mizerabila insinuare (Vineri, 3 octombrie 2014, 10:50)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Nastase si Basescu nu pot fi pusi in acelasi plan si nici in aceeasi propozitie.
    Nu incerc sa inteleg ce faceti pentru ca, dincolo de titlu, nici nu merita sa citesc.
    • +5 (9 voturi)    
      Dacă nu curge, pică... (Vineri, 3 octombrie 2014, 11:19)

      Don Ciccio [utilizator] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      Ar fi ceva motivații, de ordin strict personal: ranchiună oarbă, ură mistuitoare, frustrări suprapuse și indelung dospite, idiosincrazii de moment, dar și țâfna puradelului auto-marginalizat.
  • +4 (8 voturi)    
    Elena Udrea trebuie sa iasa din politica (Vineri, 3 octombrie 2014, 11:28)

    Spirtu [utilizator]

    nu mai spunem de candidatura la presedentie. A fost sotia unui individ dovedit ca "conducea"si intermedia mita de zeci de milioane de euro ... lucruri facute exact pentru ca rolul de sot al Elenei ii permitea sa faca asta. Basca impurmuturi ale d-nei Udrea de la alt infractor?!? Pescariu. Mona Musca s-a retras pentru mult mai putin.
  • +1 (1 vot)    
    Microsoft petarda de campanie electorala !!! (Duminică, 5 octombrie 2014, 10:25)

    andreesanu [utilizator]

    Hotii,hotii,hotii de 25 de ani care mai de care.
    Hotiile din privatizari !!!,hotiile post privatizare ,nerespectarea programelor de investitii asumate ,
    Hotiile din banci :Bancorex;Banca Agricola,Banca Dacia Felix,Banca Religiilor,FNI,Resursele din Marea Neagra,
    Bechtel,etc.
    Microsoft nu-i decit continuarea hotiilor unor guvernanti mafioti,corupti in sistemul generalizat institutionalizat.
    Cronicizarea hotiei prin perpetuarea ei de la un guvern la altul prin lantul cumetriilor mafiote.
    Distragerea atentiei de la campania alegerilor pentru impunerea omului ce trebuie manipulat in viitor !!!.
    Interesul mafiot in alegerea presedintelui ,manipularea alegatorului neinformat ,falsa democratie sau totalitarismul mafiotilor pe baza prostirii celor multi !!!.
  • +1 (1 vot)    
    In campanie, toti se dau moralisti (Duminică, 5 octombrie 2014, 16:40)

    victor.spirulina [utilizator]

    Domnul Tapalaga nu a fost niciodata un basist convingator dar de data asta pare sa se arate ca pregatindu-se pentru schimbarea de la Cotroceni, adica ....ciocul mic si musca de peste tot ca nu se stie cine ajunge acolo....... ......... Ceea ce este pe masura multor gazetari oportunisti care nu mai au ce pierde vis-a-vis de actualul locatar. Priviti la Morar, la Banciu si altii care au inceput sa zburde pe sticla, frecandu-si mainile ca s-au vazut scapati de Turcescu ....
  • 0 (0 voturi)    
    liviu tudor (Luni, 16 februarie 2015, 20:28)

    Andra.Matei [utilizator]

    In dosarul Microsoft Liviu Tudor joaca un rol important fiind o veriga prin care Gheorghe Stefan "Pinalti"- Primarul din Piatra Neamt si Nicu Niro Dumitru au primit bani din firmele offshore ale lui Liviu Tudor-firme din Insulele Man dar si din BVI-avand rolul de intermediere si livrare de cash, totul facandu se in casa lui Liviu Tudor din Menton din sudul Frantei, unde Gheorghe Stefan si Nicu Niro sunt oaspeti regulati.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version