Premierul Victor Ponta a vizitat miercuri santierul magistralei 5 de metrou Drumul Taberei-Pantelimon, in zona viitoarei statii de metrou Academia Militara, ocazie cu care a precizat ca avrut sa se asigure "ca exista finantare, ca se lucreaza, ca este tehnologie aici". Seful Guvernului a afirmat ca magistrala al trebui sa fie gata in 2015, o persoana din echipa care a efectuat inspectia adaugand ca punerea in functiune ar urma se sa faca in 2016. "Raspundem impreuna, Guvern, minister, Metrorex si constructorul, ca lucrarile merg fara niciun fel de intrerupere si fara niciun fel de sincopa", a precizat Ponta.

Potrivit Mediafax, premierul ponta a tinut sa sa remarce miercuri, intr-o discutie cu reprezentantii Ministerului Transporturilor si cu cei ai constructorului, ca autoritatile fac minerit "macar in Bucuresti".

"Facem minerit macar in Bucuresti !", a declarat Ponta.

Principalele declaratii facute de Victor Ponta:

* Am vrut impreuna cu doamna ministru (ministrul Transporturilor, Ramona Manescu - n.red.) sa fim aici in momentul in care aceasta noua tehnologie, care n-a mai fost folosita in Romania, si care este varful tehnologic in Europa, intra in functiune.

*Ma asigur, impreuna cu directorul general de la Metrorex si impreuna cu constructorul care are in responsabilitatea efectuarea acestui proiect, ca exista finantare, ca se lucreaza, ca este tehnologie aici.

*Am aflat ca actuala masina, Varvara se numeste, lucreaza cu o viteza de 10 ori mai mare decat s-a lucrat la celelalte magistrale.

* Imi pare groaznic de rau pentru locuitorii din aceasta zona care mai au de suferit o perioada cu traficul rutier.

* Raspundem impreuna, Guvern, minister, Metrorex si constructorul, ca lucrarile merg fara niciun fel de intrerupere si fara niciun fel de sincopa.

* Eu ma bucur sa fiu in aceasta postura, a celor care fac lucruri, altii stau si critica.

* Acest prioiect, care a inceput foarte prost, nu a fost gandit foarte clar ca finantare si ca timp. Fostul guvern a alocat 10 miloane de euro, noi trebuie sa alocam restul, pana la 1 miliard si jumatate.

* Am incredere ca si constructorul si toti cei care acum efectiv lucreaza aici isi fac treaba foarte bine. Noi asiguram finantarea, doamna ministru asigura supravegherea si cat mai repede posibil, pe masura ce se avanseaza cu lucrarile, sa se redea partea de cariosabil, traficul sa fie mai usor.

* In 2015 ar trebui sa fie functional. (O persoana din echipa care a efectuat inspectia adauga: In 2016 ar trebui sa fie punerea in functiune)

* (intrebare: Cu cat a intarziat proiectul?) Cu un an, pentru ca nu s-a pus nici un ban in bugetul 2011-2012, noi am pus in 2012 la rectificare si acum in 2013, si un lucru extraordinar de important pentru bugetul de stat, faptul ca s-a reusit trecerea unei parti importante din finantare pe Programul Operational Sectoarial de Transporturi dupa ce s-a deblocat.

* O schimbare in traficul rutier, undeva in toamna lui 2014, nu are rost sa ii mintim pe oameni.